ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

3_book-club-book-worm1.jpg

ΓΛΩΣΣΑ Προφορική επικοινωνία

  • Να διηγηθούν ένα παραμύθι που τους άρεσε και να δώσουν ένα δικό τους τέλος.
  • Να αιτιολογήσουν τις επιλογές και τις προτιμήσεις τους για τα παραμύθια.
  • Να περιγράψουν την ενδυμασία των ηρώων ενός λαϊκού παραμυθιού.
  • Να μάθουν να ακούνε τους συνομιλητές τους, χωρίς να τους διακόπτουν. 
  • Να δημιουργήσουν ένα δικό τους παραμύθι.
  • Να χρησιμοποιήσουν εύστοχα τα λεκτικά σχήματα που συναντάμε στα παραμύθια, όπως «Μια φορά κι έναν καιρό», «Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα» κ.τ.λ.
  • Να πάρουν συνέντευξη από ένα συγγραφέα που θα καλέσουνε στην τάξη.
  • Να συζητήσουν για τις ερωτήσεις που θα κάνουν στον συγγραφέα.

 Γραφή και γραπτή έκφραση

  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό μια λίστα με τα μαγικά αντικείμενα που έχουν συναντήσει στα παραμύθια και να προσπαθήσουν να τα γράψουν.
  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό μια λίστα με τους «κακούς» του παραμυθιού (δράκοι, μάγισσες, μάγοι, ξωτικά του δάσους, γίγαντες, κακά αδέρφια κ.τ.λ).
  • Να υπαγορεύσουν στη νηπιαγωγό τους τίτλους των παραμυθιών που τους άρεσαν.
  • Να δανειστούν βιβλία από τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου.
  • Να  γράψουν μια πρόσκληση και να φτιάξουν μια αφίσα για την έκθεση βιβλίου που θα διοργανώσουν στην τάξη.
  • Να γράψουν μια επιστολή προς κάποιο συγγραφέα, με την οποία θα τον προσκαλούν στην τάξη τους.
  • Να γράψουν μια λίστα με τα βιβλία που θέλουν να αγοράσουν για τη βιβλιοθήκη της τάξης.

 Ανάγνωση

  • Να εντοπίσουν τον τίτλο, το συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο και άλλα στοιχεία στο εξώφυλλο ενός βιβλίου.
  • Να αντιληφθούν τη λειτουργία της σελιδαρίθμησης και του πίνακα περιεχομένων σε έναν τόμο με παραμύθια.
  • Να οργανώσουν ένα τμήμα της βιβλιοθήκης της τάξης με θεματική «παραμύθια» και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων.
  • Να ακούσουν από τη νηπιαγωγό να τους διαβάζει τη βιογραφία ενός  συγγραφέα παραμυθιών
  • Να απομνημονεύσουν αρχές και κατακλείδες των λαϊκών παραμυθιών.

 Παιδική λογοτεχνία

  • Να απολαύσουν την αφήγηση λαϊκών παραμυθιών.
  • Να ψυχαγωγηθούν με τα παραμύθια του Άντερσεν.
  • Να απολαύσουν τους μύθους του Αισώπου.
  • Να απολαύσουν τα παραμύθια σύγχρονων δημιουργών.
  • Να απολαύσουν ένα παραμύθι με σύγχρονους ήρωες.

  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γεωγραφία

  • Να μιλήσουν για τα μέσα μεταφοράς των ηρώων των παραμυθιών (μαγικό άλογο με φτερά, πτήση στα φτερά ενός πουλιού, μαγικό χαλί, καράβια, άμαξες, κ.τ.λ) και να τα συγκρίνουν με τα σημερινά.
  • Να αναζητήσουν στο χάρτη τη χώρα του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
  • Να διαβάσουμε παραμύθια από άλλες χώρες και να εντοπίσουμε στο χάρτη τις χώρες αυτές.
  • Να διαβάσουμε λαϊκά παραμύθια από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας και να τις εντοπίσουμε στο χάρτη.

 Ιστορία

  • Να γνωρίσουν τον τρόπο μετάδοσης της λαϊκής λογοτεχνίας στα παλιά χρόνια.
  • Να ασκηθούν στο να κατανοούν τα γεγονότα, να αναγνωρίζουν τους ήρωες της πλοκής και τα επακόλουθα των πράξεων τους.
  • Να κάνουν υποθέσεις για το τι θα γινόταν στη συνέχεια του παραμυθιού εάν ο ήρωας έπραττε διαφορετικά.
  • Να ζητήσουμε από τη γιαγιά ή έναν παππού να μας πει ένα παραμύθι που τους έλεγαν όταν ήταν μικροί.
  • Να μιλήσουμε για την εξέλιξη της γραφής και της τυπογραφίας.
  • Να γνωρίσουν ιστορίες από τη μυθολογία.

 Φυσικές επιστήμες

  • Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τις φυσικές επιστήμες αλλά και για άλλες έννοιες της φυσικής, με αφορμή σχετικές αναφορές στα παραμύθια.

   ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Εικαστικά

  • Να ζωγραφίσουν σκηνές από ένα παραμύθι που άκουσαν.
  • Να πλάσουν με πηλό τα «μαγικά αντικείμενα» (μαγεμένο μήλο, μαγικός καθρέπτης, μαγικό ραβδί, μπουκαλάκι με αθάνατο νερό κ.α.) των παραμυθιών και να τα διακοσμήσουν.
  • Να ζωγραφίσουν τους ήρωες ενός παραμυθιού με ιδιαίτερη έμφαση στα ρούχα τους.
  • Να γνωρίσουν γνωστούς έλληνες και ξένους εικονογράφους.
  • Να οργανώσουν μια έκθεση με τις αγαπημένες τους εικόνες από διαφορετικά παραμύθια και εικονογράφους.

 Δραματική τέχνη

  • Να δραματοποιήσουν ένα παραμύθι.
  • Να συμμετάσχουν σε συναφείς με το θέατρο καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να επιλέξουν και να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά και αντικείμενα και να κατασκευάσουν κουστούμια για τη δραματοποίηση ενός παραμυθιού.

 Μουσική

  • Να ακούσουν διαφορετικά  μουσικά κομμάτια, παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής, ελληνικής και άλλων χωρών, και να επιλέξουν εκείνα που αποδίδουν τις σκηνές ενός παραμυθιού.
  • Να τραγουδήσουν τραγούδια που σχετίζονται με γνωστά τους παραμύθια.

 Φυσική αγωγή

  • Να παίξουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μετά από την ανάγνωση του αντίστοιχου παραμυθιού, όπου οι ήρωες έψαχναν το χαμένο θησαυρό.

  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 

  • Να απεικονίσουν σε πίνακα διπλής εισόδου την προτίμηση τους στους ήρωες των παραμυθιών.
  • Να αντιστοιχίσουν τους ήρωες με τους τίτλους των παραμυθιών.
  • Να ομαδοποιήσουν τα παραμύθια σύμφωνα με τον αριθμό των σελίδων τους.
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της ταξινόμησης στοιχείων και να δημιουργήσουν έναν απλό πίνακα καταγραφής στοιχείων των παραμυθιών που αγαπούν ή που άκουσαν στην τάξη.
  • Να οργανώσουν τις γνώσεις τους για τους αριθμούς αλλά και για άλλες μαθηματικές έννοιες, με αφορμή σχετικές αναφορές στα παραμύθια.

  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 

  • Να ακούσουν ένα παραμύθι στον υπολογιστή.
  • Να γράψουν στον υπολογιστή, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, μια πρόσκληση για την παράσταση που θα ανεβάσουν και να την εκτυπώσουν.
  • Να αναζητήσουν, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τίτλους βιβλίων στα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία και τους εκδοτικούς οίκους.
  • Να αναζητήσουν πληροφορίες για τις χώρες από τις οποίες προέρχονται τα παραμύθια που διαβάσανε.
  • Να αναζητήσουν ιστοσελίδες συγγραφέων.

Σχολιάστε