Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για να κλείσει η χρονιά δημιουργικά
Τη Πέμπτη 20/06/2024, η σύμβουλος εκπαίδευσης νηπιαγωγών ΠΕ60 κ. Περάκη Μακρή Μαρία μας κάλεσε σε μια Ημερίδα με θέμα “Πρόληψη, ανίχνευση, διαχείριση και αντιμετώπιση κακοποίησης ανηλίκων.”
Οι επιμέρους θεματικές που συζητήθηκαν αφορούσαν την κακοποίηση γενικότερα αλλά και ειδικότερα την κακοποίηση ανηλίκων, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κάποιος να προβεί σε καταγγελία.
την πρώιμη ανίχνευση κακοποίησης σε παιδιά
και διάφορες δράσεις και προγράμματα πρόληψης της κακοποίησης στο νηπιαγωγείο.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε κι εσείς μερικές γραμμές υποστήριξης, που μπορεί να φανούν χρήσιμες!
Πάντα αχρείαστες να είναι!
Καλό καλοκαίρι!! ♥
Καλό καλοκαίρι με πολλές βουτιές!!
Η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και δε θα μπορούσε να κλείσει με καλύτερο τρόπο, παρά με γιορτή και χορό!
Παρουσιάσαμε στους αγαπημένους μας γονείς, και όχι μόνο, την καλοκαιρινή μας γιορτή με τίτλο “Παιδιά σε δράση – Πάμε όλοι μαζί να σώσουμε τη Γη!!”. Τα παιδιά παρουσίασαν καθημερινά προβλήματα που εμφανίζονται και καταστρέφουν τον πλανήτη μας. Όμως, δε έμειναν με σταυρωμένα χέρια! Βγήκαν και φώναξαν συνθήματα:
“ΜΗΝ ΚΑΙΤΕ ΤΑ ΔΑΣΗ”
“ΑΦΗΣΤΕ ΗΣΥΧΑ ΤΑ ΔΑΣΗ”
“ΜΗ ΡΙΧΝΕΤΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ”
“ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΗ ΓΗ ΜΑΣ!”
Κι έτσι ευαισθητοποίησαν όποιον βρισκόταν εκεί, τραγουδώντας
“Ν’αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα
τους γνωστούς κι τους άγνωρους τόπους
Τα πουλιά, τα λουλούδια τα σύννεφα
και πολύ ν΄αγαπάς τους ανθρώπους!”
Η γιορτή έκλεισε με ένα πολύ σημαντικό μήνυμα που τονίζει την ευθύνη του καθενός για την προστασία του πλανήτης μας και που τα παιδιά φώναξαν δυνατά με όλη τους τη δύναμη
“Ν’ αγαπάς την ευθύνη
να λες εγώ, εγώ μονάχος μου
θα σώσω τον κόσμο.
Αν χαθεί εγώ θα φταίω!”
Κλείσαμε με μια μεγάλη υπόκλιση και ένα δυνατό χειροκρότημα!
Καθώς και με την απονομή αναμνηστικών από το Σύλλογο Γονέων!
Σας ευχόμαστε με πολλή αγάπη καλό καλοκαίρι και καλή αρχή στο δημοτικό για τα αγαπημένα μας νήπια! ♥ Τα μικρά μας προνήπια τα περιμένουμε και του χρόνου με ανυπομονησία! ♥
Οι εκπαιδευτικοί:
Καμπουράκη Κατερίνα
Καζώνη Βαλεντίνα
Περσεμάτη Καλλιόπη
Ρομπογιαννάκη Εύα
Φραντζεσκάκη Κυριακή
Μπορμπουδάκη Τζένη
Η συντακτική ομάδα του Blog:
Καμπουράκη Κατερίνα
Καζώνη Βαλεντίνα
Περσεμάτη Καλλιόπη
Λίγο πριν κλείσουμε!
Γυρίσαμε από τις διακοπές του Πάσχα με πολλή όρεξη και διάθεση να μάθουμε και να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα λίγο πριν αποχαιρετιστούμε για το καλοκαίρι.
Το πιο σημαντικό πράγμα που είχαμε να κάνουμε μόλις ανοίξαμε, ήταν να τιμήσουμε και να γιορτάσουμε ένα πρόσωπο που αγαπάμε πολύ. Είναι ο άνθρωπος που μας μεγαλώνει με αγάπη, φροντίδα, στοργή, αγκαλιές, φιλιά και σε οποιαδήποτε σκανταλιά μας ή κατόρθωμά μας είναι πάντα δίπλα μας. ΜΑΜΑΔΕΣ ΣΑΣ ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΟΛΥ!!!
Τα παιδιά δημιούργησαν τη μαμά τους και τον εαυτό τους σε μία κάρτα και στη συνέχεια την χάρισαν στις μαμάδες τους σαν δώρο για τη γιορτή τους.
Στη συνέχεια το κάθε παιδί ανέφερε τι του προσφέρει η μαμά του και όλα αποτυπώθηκαν σε μία μεγάλη ζωγραφιά μίας μητέρας με τα παιδάκια της. Εκείνη η μητέρα μπορεί να είναι η κάθε μαμά από εσάς, άλλωστε τα παιδιά σας, της χάρισαν τα δικά σας ονόματα.
Είχατε όμως τη δυνατότητα να την θαυμάσετε και από κοντά, αλλά και να φωτογραφηθείτε με τα παιδιά σας για να κρατήσετε για πάντα αυτές τις αναμνήσεις ζωντανές.
Αλλά και τα ίδια τα παιδιά κατάλαβαν, στο πλαίσιο του παιχνιδιού, την αξία του να είσαι γονέας κάποιου παιδιού, πόσο σημαντικό είναι προσφέρεις απλόχερα αγάπη, φροντίδα, προσοχή σε έναν άλλο άνθρωπο.
Περνώντας οι μέρες ασχοληθήκαμε με τα έντομα, μέλισσες , κουνούπια, πασχαλίτσες κ.α. Τα παιδιά βρήκαν πολύ ενδιαφέρον το θέμα και θέλησαν να μάθουν θέματα που αφορούν την ανατομία ενός εντόμου μέχρι και τη διατροφή τους ή τι προσφέρουν στο περιβάλλον.
Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε περισσότερο στη μέλισσα, ένα έντομο ωφέλιμο για το περιβάλλον μας αλλά και για εμάς αφού μας προσφέρει το πολύτιμο μέλι. Να ευχαριστήσουμε θερμά τον μελισσοκόμο κ. Γρηγόρη Μαρούση και μπαμπά μαθήτριας μας, που μας επισκέφτηκε στο σχολείο και μας μύησε στον κόσμο της μέλισσας. Μάθαμε και είδαμε πολλά.
Μάθαμε λοιπόν, τόσα πολλά πράγματα για τις μέλισσες που καταφέραμε να οδηγήσουμε τη μελισσούλα μας στην κυψέλη της, οδηγώντας την από τον σωστό δρόμο.
Αντιστοιχίσαμε, επίσης, τον σωστό αριθμό μελισσών με τον αριθμό που αναγραφόταν στη κάθε κυψέλη, αλλά και την εικόνα με την αντίστοιχη λέξη.
Τόσο πολύ μας άρεσε η μέλισσα που δημιουργήσαμε τις δικές μας για να μπορούμε να ζουζουνίζουμε όποτε θέλουμε.
Πέρα όμως από τη γιορτή της μητέρας και τα έντομα, όλο αυτό το διάστημα συμμετείχαμε σε μία πολύ σημαντική ενέργεια, μαζεύαμε πλαστικά καπάκια για καλό σκοπό. Έτσι η ομάδα Α.Τ.Α.Χ.Τ.Ο.Ι. ήρθαν να παραλάβουν τη δική μας προσπάθεια.
Και λίγο πριν κλείσουμε, μύρισε καλοκαίρι. Τα παιδιά δημιούργησαν μία όμορφη καλοκαιρινή ζωγραφιά για να στολίσει τον χώρο της τάξης μας τώρα που έχει μείνει σχεδόν άδειος από τις ζωγραφιές και τις εργασίες τους.
Ήρθε το Πάσχα!
Καλό Πάσχα!
Τα πουλάκια κελαηδούν, τα λουλούδια ανθίζουν και το Πάσχα πλησιάζει. Γι’ αυτό και εμείς προετοιμαστήκαμε για τις γιορτές. Γίναμε καλλιτέχνες και με πολύ μεράκι και χαρά επεξεργαστήκαμε πολλά και διάφορα υλικά.
Με πολλή χαρά υποδεχτήκαμε τους γονείς ενός μαθητή του σχολείου μας που με πολλή διάθεση και υπομονή μας δίδαξαν την τέχνη του γύψου σε καλούπι. Σας ευχαριστούμε πολύ!
Τα πασχαλινά μας λαγουδάκια ξεκίνησαν από σκόνη (γύψος) και νερό, μπήκαν σε καλούπι και στέγνωσαν.
Στη συνέχεια πιάσαμε τα πινέλα μας και με τη φαντασία μας, τους δώσαμε χρώμα για να διακοσμήσουν το σπίτι μας.
Άλλη μία τέχνη που ήρθαμε σε επαφή είναι αυτή του πηλού. Οι αγγειοπλάστριες αφού μας έδωσαν σαφείς οδηγίες για το πως χειριζόμαστε τον πηλό, κατασκευάσαμε ένα όμορφο καλαθάκι για να γεμίσει με το πασχαλινό μας αυγό και μερικά γλυκίσματα.
Το έθιμο με το βάψιμο των αυγών είναι κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά καθώς ακολουθεί και το έθιμο με το τσούγκρισμα. Πριν όμως πάρουν το κλασικό κόκκινο χρώμα τα παιδιά αποτύπωσαν τα δικά τους στοιχεία.
Και Πάσχα χωρίς λαμπάδα δεν γίνεται. Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς μίας μαθήτριας του σχολείου μας που μας έδωσαν τις λαμπάδες. Τα παιδιά έφτιαξαν και χρωμάτισαν τα πήλινα στοιχεία που τις διακοσμούν.
Η σκέψη μας όμως για το περιβάλλον μας οδήγησε στη δημιουργία πασχαλινών κατασκευών από ανακυκλώσιμα υλικά. Φελιζόλ, αυγοθήκες και ρολά από χαρτί υγείας πήραν άλλη μορφή και είναι έτοιμα να στολίσουν το σπίτι μας.
Για τις ελεύθερες στιγμές μας την περίοδο των πασχαλινών διακοπών, δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι μνήμης για να παίξουμε μικροί και μεγάλοι στο σπίτι.
Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν πασχαλινά λαγουδάκια και κοτούλες ζωντανεύοντας τα με όμορφα χρώματα.
Η κ. των Αγγλικών μας έμαθε να ευχόμαστε Happy Easter, δηλαδή Καλό Πάσχα στα Αγγλικά και φτιάξαμε μια “λαγουδένια” καρτούλα!
Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα και να περάσετε όμορφες στιγμές με τα αγαπημένα σας πρόσωπα!
Προστατεύω τον πλανήτη – καθαρίζω την θάλασσα
Έφτασε η μέρα που στο ημερολόγιό μας είχαμε σημειώσει το Θ της θάλασσας!!! Πολλά σχέδια για αυτήν την ημέρα, τι θα φορέσουμε, τι μέτρα προστασίας θα πάρουμε, πως θα καθαρίσουμε την παραλία, τι μπορεί να βρούμε εκεί… Στις 9 το πρωί λοιπόν, με τη συνοδεία αγαπημένων μας γονέων ξεκινήσαμε. Εύκολα, μέσω της οδού Βαγιάς, βρεθήκαμε στην παραλία της Αμμουδάρας. Δεν σαν κρύβω πως έχοντας επισκεφτεί την ακρογιαλιά την προηγούμενη μέρα και βλέποντας πως έμοιαζε καθαρή, ανησύχησα πως τα παιδιά θα απογοητευτούν μη βρίσκοντας σκουπίδια. Κι όμως τα παιδιά υπήρξαν άριστοι εξερευνητές. Βρήκαν πολλά και ποικίλα σκουπίδια (πλαστικά καλαμάκια και καπάκια, αλουμινένια κουτιά, σακούλες, αποτσίγαρα, χαρτιά, σπασμένα γυαλιά, μια κάλτσα κ.ά).
Αφού συγκεντρώσαμε όλα τα ευρήματα, κάναμε έναν κύκλο και τα βάλαμε στη μέση. Τα μελετήσαμε, τσεκάραμε τη λίστα που φέραμε από το σχολείο και την συμπληρώσαμε. Αναλογιστήκαμε πόσο καιρό κάνουν να αποσυντεθούν.. Πώς να βρέθηκαν εκεί, τα πήρε ο άνεμος απο τα χέρια κάποιου; Τα πέταξε κάποιος ασυνείδητος; Τι θα γινόταν αν τη σακούλα την έτρωγε μια χελωνίτσα; Φωνάξαμε το σύνθημά μας «Την θάλασσα αγαπάμε – σκουπίδια δεν πετάμε».
Παίξαμε με την λέξη θάλασσα και είπαμε τι σκεφτόμαστε όταν ακούμε αυτή τη λέξη. Ζωγραφίσαμε σε μικρά χαρτιά…
Έπειτα χαρήκαμε την καθαρή παραλία κάνοντας αγώνες στην άμμο.
Ποιος νίκησε;
Μα το περιβάλλον φυσικά, αφού όχι μόνο καθαρίσαμε την παραλία αλλά ενεργοποιήσαμε τους μικρούς πολίτες για την προστασία της!!!
Ο καθένας είναι μοναδικός
Μια αφορμή στάθηκε ιδανική ευκαιρία να θυμηθούμε πόσο διαφορετικός και μοναδικός είναι ο καθένας, καθώς και να υπενθυμίσουμε πως ένα πείραγμα μπορεί να πληγώσει την καρδιά κάποιου!
Διαβάσαμε το παραμύθι “Με πειράζουν…”, στο οποίο αναφέρονται διάφορα περιστατικά στα οποία κάποιος πειράζει κάποιον άλλον, είτε λεκτικά είτε έμπρακτα. Ταυτόχρονα, δίνονται κάποιες λύσεις σε αυτές τις καταστάσεις.
Με αφορμή λοιπόν αυτό το παραμύθι συζητήσαμε με τα παιδιά για το αν έχουν βρεθεί τα ίδια σε παρόμοια κατάσταση, είτε να πειράζουν είτε να τους πειράζουν, τα συναισθήματα που ένιωσαν στην εκάστοτε κατάσταση, πως το αντιμετώπισαν.
Ακούστηκαν πολλές λύσεις!
-Να το πούμε στη μαμά και στον μπαμπά!
-Να το πούμε στη κυρία!
-Να το συζητήσουμε!
-Να μην κοροϊδέψουμε κι εμείς αλλά να πούμε ότι αυτό μας ενοχλεί!
Στο τέλος, ένα παιδί είπε: “Κυρία μπορούμε να κάνουμε ζωγραφιά όταν μας πειράζουν”.
Κι έτσι κάναμε! Ο καθένας ζωγράφισε από μια κατάσταση πειράγματος και είπε τι θα πρέπει να κάνουμε στην κάθε κατάσταση!
Να θυμάστε λοιπόν κι εσείς και να το υπενθυμίζετε και στα μικρά αγαπημένα μας ανθρωπάκια “Ο καθένας είναι τόσο μοναδικός, όσο μοναδικό είναι και το φεγγάρι! Κι αν κάτι έχει διαφορετικό απ’ όλους τους υπόλοιπους, αυτό είναι που τον κάνει ξεχωριστό!” ♥♥♥♥
Μια ωραία πεταλούδα
Καθώς η άνοιξη έχει έρθει για τα καλά και τα έντομα κάνουν τις βόλτες τους ανενόχλητα, κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών περισσότερο από οτιδήποτε άλλο αυτή την εποχή.
Έτσι λοιπόν κι εμείς, αφού μιλήσαμε για τα έντομα τα ονοματίσαμε,
τα μετρήσαμε,
κάναμε σταυρόλεξο,
είδαμε βίντεο γι’ αυτά και παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή, αποφασίσαμε να μάθουμε με περισσότερη λεπτομέρεια για αυτή τη περιβόητη πολύχρωμη και πανέμορφη πεταλούδα.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”, που μας δείχνει τα στάδια ανάπτυξης την πεταλούδας και κάναμε ένα φύλλο εργασίας μετρώντας συλλαβές.
Στη συνέχεια, είδαμε βίντεο για να μάθουμε μερικές πληροφορίες από μια πεταλούδα αυτοπροσώπως!
Για να σιγουρευτούμε ότι μάθαμε σωστά τα στάδια ανάπτυξης μιας πεταλούδας κάναμε μια ατομική εργασία
και μια ομαδική!
Παίξαμε επίσης και παιχνίδια αναγραμματισμού, γνώσεων και μνήμης στον υπολογιστή!
Φτάνουν όμως οι εργασίες! Ας δημιουργήσουμε!
Κι έτσι κάναμε αυτές τις πανέμορφες πεταλούδες με φίλτρο καφέ, μαρκαδόρους και νερό!
Τα παιδιά όμως είχαν άλλα σχέδια! Ζήτησαν πάλι εργασία με γράμμα! Κι εμείς δε τους χαλάμε χατήρι! ♥
Σεμινάριο πρώτων βοηθειών απο το ΕΚΑΒ
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους κ. Γιαννακουδάκη Νικόλαο (δ/ντή) και κ. Παγωμένο Γεώργιο (διασώστη- πλήρωμα ασθενοφόρου) του ΕΚΑΒ για το σεμινάριο πρώτων βοηθειών(BLS- ΚΑΡΠΑ, Λειτουργία εξωτερικού αυτόματου απινιδωτή) . Το σεμινάριο έγινε στις εγκαταστάσεις του ΕΚΑΒ το Σάββατο 13/4/2024 και ήταν δωρεάν για τους εκπαιδετικούς του σχολείου μας που θέλησαν το παρακολουθήσουν στο πλάισιο της επιμόρφωσης.
4 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Τι πιο γλυκό από ένα σκυλάκι, γατάκι, κουνελάκι..
Κι αν ζούνε στο δρόμο; Τι θα κάνουμε όταν τα δούμε; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε;
Τα παιδιά έχουν πάντα τις πιο όμορφες ιδέες!
Αφού το συζητήσαμε, είδαμε και κάποια βίντεο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τα αδέσποτα ζώα!
Στο τέλος, αφού είχαμε τόσες ιδέες, δε θα μπορούσαμε να μην τις αποτυπώσουμε και σε μια ομαδική εργασία, ώστε να θυμόμαστε πάντα πως αν δούμε ένα αδέσποτο ζώο στο δρόμο μπορούμε να:
- Το φροντίσουμε
- Του κάνουμε χαρές και αγκαλιές
- Μην το χτυπήσουμε
- Το βάλουμε σε κλουβάκι
- Του δώσουμε φαγητό και νερό
- Το βοηθήσουμε
- Του δώσουμε λιχουδιές
- ΤΟ ΥΙΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ♥
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Αφού μιλήσαμε για τη σπουδαιότητα αυτής της Ημέρας και πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα βιβλία στη ζωή μας, ήρθε ένας προβληματισμός και μπήκε στο μυαλό μας!
“Κι αν την ώρα που διαβάζω ένα βιβλίο θέλω να κάνω κάτι άλλο, πώς θα θυμάμαι σε ποια σελίδα είχα μείνει;”
Τα παιδιά είχαν πολλές ιδέες!!
-Να δούμε τον αριθμό της σελίδας.
-Να βάλουμε ένα στυλό στη σελίδα που μείναμε.
-Να το αφήσουμε ανοιχτό.
-Να το πάρουμε μαζί μας.
-Να βάλουμε μέσα ένα χαρτί.
ΒΟΥΑΛΑ!
Η ιδέα ήρθε! Θα φτιάξουμε σελιδοδείκτες για τα βιβλία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και όχι μόνο! Έτσι κι έγινε!
Εξάλλου, τα βιβλία μπορούν να μας προσφέρουν τόσα πολλά!
Ένα βιβλίο είναι ένα δώρο που μπορούμε να ανοίξουμε πολλές φορές!
Κι ας μη ξεχάσουμε το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι: «Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!»