Στην προσπάθειά μας να οργανώσουμε κοινές δράσεις με γονείς μαθητών μας και να εμπλέξουμε τα παιδιά μας σε δραστηριότητες φυσικών επιστημών οργανώσαμε και υλοποιήσαμε τη Δευτέρα 22 Απριλίου μια συνάντηση με μαμά μαθητή μας η οποία εξειδικεύεται με το συγκεκριμένο αντικείμενο και μπορεί να μοιραστεί τις γνώσεις της μέσα από την πειραματική διαδικασία.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τι συμβαίνει γύρω από το φως και τη σκιά του, να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως γιατί δεν βλέπουμε στο σκοτάδι, γιατί κάποια υλικά είναι διαφανή και άλλα αδιαφανή, τι είναι η σκιά, να ανακαλύψουν την ανάκλαση και την απορρόφηση του φωτός, να μιλήσουν για τη διάθλαση και τα χρώματα, ώστε να μπορούν να ερμηνεύσουν διάφορα φυσικά φαινόμενα γύρω τους.
Σκοπός της καινούργιας αυτής εμπειρίας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αρχίζουν να ερμηνεύουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των επιστημόνων και να θέσουμε τις βάσεις για την εφαρμογή της ανακαλυπτικής, διερευνητικής μάθησης!
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρέα μας βρέθηκε για ακόμη μία φορά ένας παλιός μας μαθητής ο οποίος μάλιστα είχε και ενεργό ρόλο στη διαδικασία της παρουσίασης στο πλευρό της μαμάς Εύης κάτι που μας γέμισε με συγκίνηση και περηφάνια καθώς δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για εμάς από το να τα βλέπουμε να προοδεύουν και να εξελίσσονται…
Την Παρασκευή19Απριλίου,είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον Κ. ΚώσταΜάγο, με την συγγραφική του ιδιότητά του, καθώς κατά τη διάρκεια της χρονιάς επεξεργαστήκαμε αρκετά από τα βιβλία του τα οποία κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών της τάξης μας στα πλαίσια των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας. Οι μαθητές μας στην κυριολεξία ‘βομβάρδισαν’ με τις απορίες τους και μονοπώλησαν το ενδιαφέρον της συζήτησης μαζί του. Έθεσαν διάφορα ερωτήματα, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε ένα πλαίσιο χαλαρό και φιλικό που είχε νωρίτερα δημιουργηθεί. Είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν κρυμμένους θησαυρούς οι οποίοι ξεπηδούσαν από το σάκο του μαγικά και με τη βοήθεια γαντόκουκλων να ακούσουν ιστορίες από κεντρικούς ήρωες των βιβλίων του.
Σας ευχαριστούμε για αυτό το συναρπαστικό ταξίδι όπου μοιραστήκαμε παρέα!
Τίτλος:“Φύλαξέ το μην το πετάς ανακύκλωσε με εμάς”.
Τα παιδιά συστήνονται με το θέμα:
Ανακαλύπτουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα Σκουπίδια και την Ανακύκλωση.
Αρχικά, όπως αποτυπώνεται και στη φωτογραφία παρακάτω μερικά παιδιά εντάσσουν στον πράσινο κάδο όλα τα απορρίμματα, αγνοώντας πως ορισμένα από αυτά μπορεί να μας φανούν χρήσιμα και με την κατάλληλη επεξεργασία να ξαναπάρουν ζωή!
Αυτό στην πορεία των δράσεων σκοπεύουμε να το ανατρέψουμε καθώς θα συνειδητοποιήσουν ποια υλικά ρίχνουμε στον μπλε κάδο, ποια είναι η διαδικασία της ανακύκλωσης και πόσο χρήσιμη και αναγκαία είναι για την προστασία του πλανήτη μας.
Τα παιδιά πρόκειται να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και να διαφοροποιήσουν την στάση τους και τις μέχρι τώρα συνήθειές τους!
Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου την ημέρα, δηλαδή, που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς ΧανςΚρίστιανΆντερσεν.
Θέλοντας, λοιπόν, να αδράξουμε την ευκαιρία ασχοληθήκαμε με το θέμα διεξοδικά και ποικιλοτρόπως καθώς
‘τα βιβλία μας ταξιδεύουν και πάντα κάτι μας μαθαίνουν‘… ‘κάθε τίτλος μια ιστορία, μια ιστορία γεμάτη φαντασία’…
Επεξεργασία βιβλίων.
Δημιουργία Αυτοσχέδιας Ιστορίας. Παραγωγή Βιβλίου από τους μικρούς μας μαθητές…
Ακόμα και στο σπίτι τους θέλοντας να περάσουν ποιοτικά τον ελεύθερο χρόνο τους και έχοντας εξοικειωθεί σε μεγάλο βαθμό με τις δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, επιλέγουν, με τρόπο αβίαστο και αυθόρμητο, να δημιουργήσουν τα δικά τους κειμενικά είδη προάγοντας τις αναγνωστικές τους δεξιότητες και την καλλιτεχνική τους έκφραση…
Με σκοπό να οδηγήσουμε τους μικρούς μας αναγνώστες σε ένα βήμα πιο κοντά σε καινούργια ταξίδια μαγικά…
Δημιουργήθηκαν Σελιδοδείκτες
με τις δικές τους ξεχωριστές παιδικές πινελιές επάνω!
Αποτελεί παράδοση πλέον η σημερινή ημέρα να έχει μία διαφορετική χροιά στο Σχολείο μας!
Με την αφορμή αυτή διαφοροποιήσαμε ελαφρώς τις καθιερωμένες μας ρουτίνες, ενώ κινηθήκαμε σε Αποκριάτικους ρυθμούς με περισσότερες νότες διασκέδασης και ψυχαγωγίας, μέσω των προγραμματισμένων οργανωμένων παιχνιδιών που είχαμε ετοιμάσει.
Η χαρούμενη διάθεση των παιδιών ήταν εμφανής…
Τα “Φανάρια” μας έδωσαν το σύνθημα…
Σταμάτα…Ξεκίνα…Στάματα…Ξεκίνα… Οι Απόκριες είναι εδώ φέρνουν κέφι και χορό!
Κρίνεται σκόπιμο να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων για την πρωτοβουλία και την ενεργό του δράση καθώς προσέφερε σουβλάκια συνοδευόμενα από την αντίστοιχη γαρνιτούρα σε όλα τα παιδιά βοηθώντας να διατηρήσουμε αυτό το έθιμο ζωντανό.
Εμείς από τη μεριά μας κόψαμε σαλάτες από τα λαχανικά του μπαξέ μας αναβαθμίζοντας συνολικά τη θρεπτική αξία του γεύματος των μαθητών μας, ενώ βιωματικά περάσαμε από το στάδιο της παραγωγής στην άμεση κατανάλωση.
Μέσω της λαϊκής μας παράδοσης μάθαμε πως ο Φεβρουάριος παρέα με τα αδέρφια του , τον Ιανουάριο και το Μάρτιο αποφάσισαν να ενώσουν το κρασί τους σε βαρέλι καθώς η παραγωγή ήταν περιορισμένη. Ο Φεβρουάριος όμως τρύπησε το βαρέλι από κάτω, χωρίς να ρωτήσει τα αδέρφια του με αποτέλεσμα να πιει όλο το κρασί και να μεθύσει!
Γι’ αυτό πολλές φορές δεν ξέρει τι κάνει κι έχει άστατο καιρό!
Όπως λέει χαρακτηριστικά η παροιμία :
“Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει , καλοκαίρι θα μυρίσει μα αν τύχει και θυμώσει μες στο χιόνι θα μας χώσει“.
Τα αδέρφια του για να τον τιμωρήσουν γι’ αυτή του τη συμπεριφορά , του πήραν ο καθένας λοιπόν και από μια ημέρα. Έτσι ο Φλεβάρης έγινε Κουτσοφλέβαρος κι έχει μονάχα 28 μέρες στα κοινά έτη, ενώ 29 στα δίσεκτα συγκεκριμένα κάθε τέσσερα δηλαδή χρόνια.
Παρακολουθήσαμε και την προβολή του παρακάτω βίντεο:
Από την οποία τα παιδιά εμπνεύστηκαν και οπτικοποίησαν μέσω της ζωγραφικής
τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα…
Με χαρά υποδεχθήκαμε όμως και τον πρώτο μήνα της Άνοιξης!
Θέλοντας να κρατήσουμε ζωντανό το έθιμο φορέσαμε και το βραχιολάκι μας με την μπλεγμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, ώστε να μην μας κάψει ο ήλιος και όταν οδηγηθούμε αισίως στην τελευταία μέρα του Μαρτίου θα το αποχωριστούμε κρεμώντας το στα κλαδάκια των δέντρων της αυλής μας για να το πάρουν τα πουλάκια και να το χρησιμοποιήσουν στις φωλιές τους…
Καλώς να ορίσετε χελιδονάκια…
Με μεγάλη προσμονή αναμένουμε την άφιξή σας…
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους για το διάστημα, μέσα από τις αρχές του εποικοδομητισμού και εφαρμόζοντας μεθόδους διερευνητικής μάθησης. Πρόκειται μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες να συγκεντρώσουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες γύρω από το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες του, να αντιληφθούν ότι μεταξύ των πλανητών υπάρχει μία σχέση αλληλεξαρτώμενη και πως δεν είναι αποκομμένοι ο ένας πλανήτης από τον άλλον, να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της, την περιφορά της Γης γύρω από τον ήλιο και την περιστροφή του ήλιου γύρω από το κέντρο του Γαλαξία μας, να μιλήσουν για την εναλλαγή της Μέρας και της Νύχτας, τις προοδευτικές φάσεις της Σελήνης καθώς ακόμη και για την εναλλαγή των 4 εποχών και που οφείλεται το συγκεκριμένο αυτό φαινόμενο…
Παραθέτουμε ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τη δική μας προσέγγιση:
Σε αρχικό στάδιο καταγράφουμε τις πρότερες γνώσεις των μαθητών μας …
Ετοιμάζουμε πυραύλους για να εκτοξευθούνε ως επίδοξοι αστροναύτες στο διάστημα και να απολαύσουν το πολύ ενδιαφέρον ταξίδι που μόλις ξεκινάει… Άραγε τι θα συναντήσουνε εκεί;
Πέρα από τη χαρτοκοπτική σχεδιάζουν και με πίξελ ένα πύραυλο…
…με πλαστελίνη.
Κατασκευάζουν έναν αστροναύτη με τη βοήθεια χρήσης του οικοδομικού υλικού…
Αναρωτιούνται πώς μπορεί να είναι ένας διαστημικός σταθμός…
Αναπαριστούν ένα δορυφόρο με οδηγό τη φαντασία τους και εξασκούν τη δημιουργική τους σκέψη…
Απολαμβάνουν την προβολή μιας ηχοιστορίας και εξοικειώνονται με τα ονόματά τους τραγουδώντας τους στίχους…
Διατυπώνουν τις υποθέσεις τους…Αναρωτιούνται αν η Γη μας είναι όντως “στρογγυλή”…
Κάνουν τις παρατηρήσεις τους… Συνειδητοποιούν τη σφαιρικότητά της… Απαντούν στο ερώτημα: ‘Από τι αποτελείται ο πλανήτης μας’;
Ταυτίζουν τα ονόματα των πλανητών με τα ονόματα των Θεών του Ολύμπου…
Εξοικειώνονται με τη Ρομποτική & τον Προγραμματισμό, με αφορμή ένα πλανητικό ταξίδι.
Κατασκευάζουν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο: “Eπιστροφή στον πλανήτη ΓΗ”.
Κατανοούν την ακολουθία των αριθμών. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα αριθμητικά σύμβολα. Μετρούν ποσότητες χρησιμοποιώντας το ζάρι.
Δημιουργία τρισδιάστατων πλανητών…
Χορεύοντας γύρω από τον Ήλιο…
Αποτυπώνουν σε μια μακέτα τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους σχετικά με το διάστημα, ενώ εκφράζονται με καλλιτεχνικό τρόπο…
Τοποθετούν σε τροχιές τις εικόνες των 8 πλανητών και παρατηρούν την απόστασή τους σε σχέση με τον Ήλιο…
Δημιουργούμε ψηφιακά παζλ μέσω της εφαρμογής jigsawplanet.com.
Με μια πάστα με νερό και αλάτι διαμορφώνουν τη Σελήνη… Έτοιμοι για εξερεύνηση του φυσικού μας δορυφόρου…Αποτυπώνουν στο χαρτί τους ακόμη και κρατήρες…
Με τη βοήθεια των βιβλίων που έχουμε στη διάθεσή μας επεξεργάζονται το πλούσιο πληροφοριακό υλικό…Γίνονται το έναυσμα για να ξεκινήσουν όμορφες συζητήσεις, να εκφραστούν προβληματισμοί και να δημιουργηθούν αρκετά πρωτότυπες κατασκευές από μεριάς τους…
Τα παιδιά μας μπαίνουν σε ρόλο ‘Φεγγαροσκεπαστή’, μέσα από τα δικά τους έργα τέχνης…
Μιλώντας για τη Μέρα και τη Νύχτα…
Δημιουργούνται λίστες με τις δραστηριότητες που κάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας… Αναφέρονται στις νυχτερινές τους ασχολίες, ενώ στο μπλοκ ακουαρέλας εκφράζονται εικαστικά με νερομπογιές…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
Πρόσφατα σχόλια