Αποτελεί παράδοση πλέον η σημερινή ημέρα να έχει μία διαφορετική χροιά στο Σχολείο μας!
Με την αφορμή αυτή διαφοροποιήσαμε ελαφρώς τις καθιερωμένες μας ρουτίνες, ενώ κινηθήκαμε σε Αποκριάτικους ρυθμούς με περισσότερες νότες διασκέδασης και ψυχαγωγίας, μέσω των προγραμματισμένων οργανωμένων παιχνιδιών που είχαμε ετοιμάσει.
Η χαρούμενη διάθεση των παιδιών ήταν εμφανής…
Τα “Φανάρια” μας έδωσαν το σύνθημα…
Σταμάτα…Ξεκίνα…Στάματα…Ξεκίνα… Οι Απόκριες είναι εδώ φέρνουν κέφι και χορό!
Κρίνεται σκόπιμο να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων για την πρωτοβουλία και την ενεργό του δράση καθώς προσέφερε σουβλάκια συνοδευόμενα από την αντίστοιχη γαρνιτούρα σε όλα τα παιδιά βοηθώντας να διατηρήσουμε αυτό το έθιμο ζωντανό.
Εμείς από τη μεριά μας κόψαμε σαλάτες από τα λαχανικά του μπαξέ μας αναβαθμίζοντας συνολικά τη θρεπτική αξία του γεύματος των μαθητών μας, ενώ βιωματικά περάσαμε από το στάδιο της παραγωγής στην άμεση κατανάλωση.
Μέσω της λαϊκής μας παράδοσης μάθαμε πως ο Φεβρουάριος παρέα με τα αδέρφια του , τον Ιανουάριο και το Μάρτιο αποφάσισαν να ενώσουν το κρασί τους σε βαρέλι καθώς η παραγωγή ήταν περιορισμένη. Ο Φεβρουάριος όμως τρύπησε το βαρέλι από κάτω, χωρίς να ρωτήσει τα αδέρφια του με αποτέλεσμα να πιει όλο το κρασί και να μεθύσει!
Γι’ αυτό πολλές φορές δεν ξέρει τι κάνει κι έχει άστατο καιρό!
Όπως λέει χαρακτηριστικά η παροιμία :
“Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει , καλοκαίρι θα μυρίσει μα αν τύχει και θυμώσει μες στο χιόνι θα μας χώσει“.
Τα αδέρφια του για να τον τιμωρήσουν γι’ αυτή του τη συμπεριφορά , του πήραν ο καθένας λοιπόν και από μια ημέρα. Έτσι ο Φλεβάρης έγινε Κουτσοφλέβαρος κι έχει μονάχα 28 μέρες στα κοινά έτη, ενώ 29 στα δίσεκτα συγκεκριμένα κάθε τέσσερα δηλαδή χρόνια.
Παρακολουθήσαμε και την προβολή του παρακάτω βίντεο:
Από την οποία τα παιδιά εμπνεύστηκαν και οπτικοποίησαν μέσω της ζωγραφικής
τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα…
Με χαρά υποδεχθήκαμε όμως και τον πρώτο μήνα της Άνοιξης!
Θέλοντας να κρατήσουμε ζωντανό το έθιμο φορέσαμε και το βραχιολάκι μας με την μπλεγμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, ώστε να μην μας κάψει ο ήλιος και όταν οδηγηθούμε αισίως στην τελευταία μέρα του Μαρτίου θα το αποχωριστούμε κρεμώντας το στα κλαδάκια των δέντρων της αυλής μας για να το πάρουν τα πουλάκια και να το χρησιμοποιήσουν στις φωλιές τους…
Καλώς να ορίσετε χελιδονάκια…
Με μεγάλη προσμονή αναμένουμε την άφιξή σας…
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους για το διάστημα, μέσα από τις αρχές του εποικοδομητισμού και εφαρμόζοντας μεθόδους διερευνητικής μάθησης. Πρόκειται μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες να συγκεντρώσουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες γύρω από το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες του, να αντιληφθούν ότι μεταξύ των πλανητών υπάρχει μία σχέση αλληλεξαρτώμενη και πως δεν είναι αποκομμένοι ο ένας πλανήτης από τον άλλον, να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της, την περιφορά της Γης γύρω από τον ήλιο και την περιστροφή του ήλιου γύρω από το κέντρο του Γαλαξία μας, να μιλήσουν για την εναλλαγή της Μέρας και της Νύχτας, τις προοδευτικές φάσεις της Σελήνης καθώς ακόμη και για την εναλλαγή των 4 εποχών και που οφείλεται το συγκεκριμένο αυτό φαινόμενο…
Παραθέτουμε ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τη δική μας προσέγγιση:
Σε αρχικό στάδιο καταγράφουμε τις πρότερες γνώσεις των μαθητών μας …
Ετοιμάζουμε πυραύλους για να εκτοξευθούνε ως επίδοξοι αστροναύτες στο διάστημα και να απολαύσουν το πολύ ενδιαφέρον ταξίδι που μόλις ξεκινάει… Άραγε τι θα συναντήσουνε εκεί;
Πέρα από τη χαρτοκοπτική σχεδιάζουν και με πίξελ ένα πύραυλο…
…με πλαστελίνη.
Κατασκευάζουν έναν αστροναύτη με τη βοήθεια χρήσης του οικοδομικού υλικού…
Αναρωτιούνται πώς μπορεί να είναι ένας διαστημικός σταθμός…
Αναπαριστούν ένα δορυφόρο με οδηγό τη φαντασία τους και εξασκούν τη δημιουργική τους σκέψη…
Απολαμβάνουν την προβολή μιας ηχοιστορίας και εξοικειώνονται με τα ονόματά τους τραγουδώντας τους στίχους…
Διατυπώνουν τις υποθέσεις τους…Αναρωτιούνται αν η Γη μας είναι όντως “στρογγυλή”…
Κάνουν τις παρατηρήσεις τους… Συνειδητοποιούν τη σφαιρικότητά της… Απαντούν στο ερώτημα: ‘Από τι αποτελείται ο πλανήτης μας’;
Ταυτίζουν τα ονόματα των πλανητών με τα ονόματα των Θεών του Ολύμπου…
Εξοικειώνονται με τη Ρομποτική & τον Προγραμματισμό, με αφορμή ένα πλανητικό ταξίδι.
Κατασκευάζουν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο: “Eπιστροφή στον πλανήτη ΓΗ”.
Κατανοούν την ακολουθία των αριθμών. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα αριθμητικά σύμβολα. Μετρούν ποσότητες χρησιμοποιώντας το ζάρι.
Δημιουργία τρισδιάστατων πλανητών…
Χορεύοντας γύρω από τον Ήλιο…
Αποτυπώνουν σε μια μακέτα τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους σχετικά με το διάστημα, ενώ εκφράζονται με καλλιτεχνικό τρόπο…
Τοποθετούν σε τροχιές τις εικόνες των 8 πλανητών και παρατηρούν την απόστασή τους σε σχέση με τον Ήλιο…
Δημιουργούμε ψηφιακά παζλ μέσω της εφαρμογής jigsawplanet.com.
Με μια πάστα με νερό και αλάτι διαμορφώνουν τη Σελήνη… Έτοιμοι για εξερεύνηση του φυσικού μας δορυφόρου…Αποτυπώνουν στο χαρτί τους ακόμη και κρατήρες…
Με τη βοήθεια των βιβλίων που έχουμε στη διάθεσή μας επεξεργάζονται το πλούσιο πληροφοριακό υλικό…Γίνονται το έναυσμα για να ξεκινήσουν όμορφες συζητήσεις, να εκφραστούν προβληματισμοί και να δημιουργηθούν αρκετά πρωτότυπες κατασκευές από μεριάς τους…
Τα παιδιά μας μπαίνουν σε ρόλο ‘Φεγγαροσκεπαστή’, μέσα από τα δικά τους έργα τέχνης…
Μιλώντας για τη Μέρα και τη Νύχτα…
Δημιουργούνται λίστες με τις δραστηριότητες που κάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας… Αναφέρονται στις νυχτερινές τους ασχολίες, ενώ στο μπλοκ ακουαρέλας εκφράζονται εικαστικά με νερομπογιές…
Οι αρχαίοι Έλληνες στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν διάφορα φυσικά φαινόμενα και όχι μόνο δημιουργούσαν μύθους. Ένας από αυτούς είναι και ο μύθος της Αλκυόνης, με τον οποίο ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες μέρες, όπου είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις Αλκυονίδεςμέρες.
Ποιες είναι όμως και πότε εμφανίζονται ;
Είναι εκείνες οι μέρες του χειμώνα κατά τις οποίες επικρατεί καλοκαιρία, με έντονη ηλιοφάνεια, χωρίς σύννεφα και ανέμους και κάποιες φορές με υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες.
Οι ημέρες αυτές εμφανίζονται γύρω στις 15 Δεκεμβρίου μέχρι και στις 15 Φεβρουαρίου κάθε χρόνο, και άλλοτε στο διάστημα μεταξύ 16 εώς και 31 Ιανουαρίου.
Οι Αλκυονίδες μέρες ανακαλύψαμε, ότι πήραν το όνομά τους από το θαλάσσιο πτηνό Αλκυόνη.
Αναλυτικότερα, η Αλκυόνη η κόρη του Αίολου ήταν μία πολύ όμορφη γυναίκα. Παντρεμένη δε με τον Κύηκα όπου οι δυο τους θεωρούσαν ότι αγγίζουν ως ζευγάρι την τελειότητα. Όταν ο Δίας το διαπίστωσε θέλησε να τους τιμωρήσει. Μα ήταν δυνατόν ποτέ να θεωρούν τους εαυτούς τους ότι είναι ισάξιοι των Θεών; Έτσι αποφάσισε σε ένα ταξίδι του Κύηκα να βυθίσει το καράβι του που είχε ως αποτέλεσμα εκείνος να πνιγεί. Η Αλκυόνη από την άλλη θρήνησε τόσο πολύ με τον χαμό του συζύγου της όπου ο Δίας βλέποντάς τη την λυπήθηκε και θέλησε να την μεταμορφώσει σε ένα Θαλασσοπούλι για να μπορέσει να κάνει ένα καινούργιο ξεκίνημα στη ζωή της. Αυτή όμως ήταν καταδικασμένη να γεννά τα αυγά της τον χειμώνα. Τα αγριεμένα κύματα ορμούσαν στα βράχια και κατέστρεφαν τη φωλιά της. Ο Δίας την λυπήθηκε, για άλλη μια φορά και διέταξε εκείνο το διάστημα οι άνεμοι να σταματούν και ο ήλιος για δεκαπέντε μέρες μέσα στην καρδιά του χειμώνα να λάμπει προκειμένου να μπορεί εκείνη να κλωσάει τα αυγά της.
Μία από τις επόμενες μέρες ωστόσο στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, με τίτλο:” και η Γη γυρίζει ” θα προσεγγίσουμε και την επιστημονικήεξήγηση…
Η σημερινή ημέρα για εμάς αποτέλεσε μια καλή αφορμή, ώστε να μοιραστούμε παρέα με τους μαθητές μας κάποιες τρυφερές κουβέντες, λίγα γλυκόλογα, να μιλήσουμε για τα όμορφα συναισθήματα που βιώνουμε κάθε τόσο και να εστιάσουμε στο πότε αυτά ‘πυροδοτούνται’, ενώ δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε σε εκείνα τα πρόσωπα ή τα πράγματα που μας φέρνουν πιο κοντά στην ευτυχία…
Η αφόρμηση δόθηκε από την ανάγνωση και επεξεργασία ενός βιβλίου: “Η αγάπη είναι κύκλος“, από τη συγγραφέα Γεωργία Λάττα και το άκουσμα του παιδικού τραγουδιού “Η Αγάπη είναι” όπου είναι γεμάτο με όμορφες παρομοιώσεις τις οποίες αξίζει να ακούσετε:
Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας δημιουργώντας μία ατομική κατασκευή για κάθε μαθητή, με σκοπό να τη χαρίσει όπου εκείνο αγαπά καθώς μάθαμε πόσο σημαντικό είναι να δίνεις, να μοιράζεσαι, να μη φοβάσαι να εκφράζεσαι, να μη ντρέπεσαι για όσα νιώθεις, να εκδηλώνεις τα συναισθήματά σου με αποδεκτό πάντα τρόπο, μέσα στις μικρές στιγμές στην καθημερινότητά σου…
“…και μη ξεχνάς να μοιράζεσαι την ΑΓΑΠΗ σου, ώστε να σου επιστραφεί μετά διπλή!”…
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν και φέτος,για πέμπτη συνεχή χρονιά, ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, με τη μορφή διαγωνισμού, για τα παιδιά των Νηπιαγωγείων της χώρας μας.
Συμπληρώσαμε, λοιπόν,την απαιτούμενη φόρμα συμμετοχής το μήνα Νοέμβριο καθώς το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαπιστώσαμε ότι προάγει τη φιλαναγνωσία και μας επιτρέπει να εργαστούμε με την ομάδα μας με διαθεματικό τρόπο, ενώ παράλληλα μέσα από τις οργανωμένες δράσεις μας οι μαθητές μας πρόκειται να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες, απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο μεταξύ τους και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες κάτι που για μας αποτελεί ζητούμενο.
Επιλέξαμε συγκεκριμένα να ασχοληθούμε με τη δεύτερη τριάδα βιβλίων (τίτλοι: ‘ ο μικρός δράκος καρύδας’, ”Η μεγάλη των τεράτων σχολή” και “Η Μίνα ανακαλύπτει έναν νέο κόσμο”).
Κατόπιν, ο εκδοτικός οίκος μας απέστειλε τα φυλλάδια όπου το κάθε παιδί καλούνταν να τα συμπληρώσει σε ατομικό επίπεδο.
Όλες οι εργασίες ήταν σχετικές με το περιεχόμενο των τριών παιδικών βιβλίων που επεξεργαστήκαμε και μέσα από τη διαδικασία αυτή επιτεύχθηκε και η καλύτερη δυνατή εμπέδωσή τους.
Βρισκόμαστε σε αναμονή τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς περιμένουμε να μας στείλουν οδηγίες σχετικά με το πότε θα προωθήσουμε το υλικό, ενώ προσμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία τα αποτελέσματα του διαγωνισμού…
Ημέρα αφιερωμένη στους Προστάτες των Γραμμάτων, των μαθητών και των δασκάλων. Η γνωριμία μας με το μεγαλειώδες έργο τους!
Δε μείναμε όμως μόνο εκεί…
Θελήσαμε να εμπλουτίσουμε και να αναδιαμορφώσουμε τη γωνιά του εγγραματισμού…
Με παιγνιώδη τρόπο εμπλέξαμε τα παιδιά μας σε δραστηριότητες γραφής και ανάγνωσης…
Σας παρουσιάζουμε τον μικρό επισκέπτη που από εδώ και στο εξής θα φιλοξενούμε στο χώρο του σχολείου μας…
Είναι ο” Αλέξης και τρώει μόνο λέξεις”.
Κάθε παιδί διαλέγει μια καρτέλα από το εποπτικό υλικό που έχει στη διάθεσή του
και από την ανάγνωση της λέξης περνά στην αντιγραφή της και στην αντιστοίχιση της κάρτας που συνθέτει με το φάκελο του αρχικού γράμματος.
Και μετά από τόση περιποίηση που δέχθηκε από μεριάς τους είμαστε πλέον σίγουρες πως ο μικρός μας φίλος θα παραμείνει χορτάτος τουλάχιστον για το υπόλοιπο της ημέρας…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
Πρόσφατα σχόλια