Η Γειτονιά μας

2. Προαγωγή της Μάθησης

4. Κτίριο και Αυλή

6. Διαχείριση Νερού & Απορριμμάτων

Με αφορμή τη συμμετοχή μας στο
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
«Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» που συντονίζεται από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου,
στο πλαίσιο του Προγράμματος «Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία» της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ά Αθήνας,
ξεκίνησε με πολύ κέφι η ενασχόλησή μας με την γειτονιά μας!!!

Το ταξίδι μας ξεκινά με ενθουσιασμό και είμαστε έτοιμοι για τον πρώτο μας σταθμό…

Αρχικά βγαίνοντας στην αυλή του σχολείου, παρατηρήσαμε τα κτίρια, τους δρόμους και τα μαγαζιά, που είναι ορατά από το σημείο αυτό. Εν συνεχεία, κλείνοντας τα μάτια, σκεφτήκαμε την διαδρομή από το σπίτι μας στο σχολείο και αναφέραμε όσα συναντάμε στην διαδρομή μας. Οι απαντήσεις μας φυσικά καταγράφηκαν στην παρεούλα…

Σε ομάδες των τριών παιδιών αποφασίσαμε να ζωγραφίσαμε την γειτονιά μας
και με τις υπέροχες δημιουργίες μας να στολίσουμε την καινούρια γωνιά της τάξης μας…
την γωνιά της γειτονιάς μας.

Στην συνέχεια σχεδιάσαμε με προσοχή την διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο…

… και συμπληρώσαμε μία λίστα με το αν βλέπουμε συγκεκριμένα πράγματα στην διαδρομή μας αυτή.


Η αποδελτίωση των λιστών…

… μας έδωσε το τελικό αποτέλεσμα ώστε να διαπιστώσουμε
«τι έχουμε όλοι στην γειτονιά μας» (σχολείο) και «τι μας λείπει;» (παιδική χαρά).

Σειρά είχε η περιήγηση στην γειτονιά μας με το Street View.
Κάνοντας την εικονική διαδρομή από το σχολείο στην παιδική βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων μπορέσαμε να εντοπίσουμε γνωστά κτίρια, το μετρό, αλλά και σήματα στον δρόμο φανάρια και κάδους ανακύκλωσης.

Για την κατανόηση του ευρύτερου δημόσιου χώρου δημιουργήσαμε γειτονιές στο χαλάκι της πόλης…

… ενώ στην συνέχεια αποφσίσαμε να δημιουργήσουμε την μακέτα της γειτονιάς μας
από άχρηστα υλικά. Αρχικά, καταγράψαμε τις ιδέες μας με το τί θέλουμε να έχει η γειτονιά μας

και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε  δρόμους και αυτοκίνητα
  

Να φτιάχνουμε καταστήματα, όπως σούπερ μάρκετ και φούρνους


μια μεγάλη παιδική χαρά με τραμπάλα και τσουλήθρα, καθώς κι ένα ξενοδοχείο με πισίνα στην ταράτσα, όπως έχει και το γειτονικό μας ξενοδοχείο που το είδαμε από την περιήγησή μας στο google maps

Κι έτοιμη η μακέτα μας!!!

Ώρα για παιχνίδι και περιήγηση στη…δική μας γειτονιά!


Η ιδέα του Συννεφόλεξου εντυπωσίασε τους μαθητές,
οι οποίοι έχοντας πλέον μία πρώτη επαφή με την γειτονιά
σκέφτηκαν πολλές λέξεις
και εντυπωσιάστηκαν με το τελικό αποτέλεσμα.

Οι γονείς μας, πάντα πρόθυμοι να συμμετάσχουν στις δράσεις μας,
φωτογράφησαν μαζί με τα παιδιά τους όλα τα σημεία στην γειτονιά τους
που τους έκαναν καλή ή κακή εντύπωση
και έτσι ξεκίνησαν οι παρουσιάσεις των προσωπικών μας ιστοριών από την γειτονιά μας!

Μέσα από τις ιστορίες μας
οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν πού και πώς περνάνε τον ελεύθερο χρόνο τους έξω από το σπίτι.
Οι απαντήσεις μας καταγράφηκαν και οδήγησαν
στην ανάδυση των συναισθημάτων (θετικών και αρνητικών) για την γειτονιά μας…

Ενθουσιασμένοι με το συννεφόλεξο που προηγήθηκε
η πρόταση από το σύνολο των παιδιών ήταν η καταγραφή των συναισθημάτων αυτών
σε δύο σύννεφα, το χαρούμενο και το λυπημένο.

Και φυσικά τα σύννεφά μας μπορούν να δουν την πόλη καλύτερα,
γιατί απλά την βλέπουν ολόκληρη από ψηλά…
Θα μπορούσαμε και εμείς να κάνουμε το ίδιο;

Παρατηρήσαμε την περιοχή μας από ψηλά και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας χάρτη,
πάνω στον οποίο μπορούμε να τοποθετήσουμε τόσο τα σπίτια μας (και να παρατηρήσουμε τις διαδρομές από το σπίτι στο σχολείο), όσο και τα σημεία ενδιαφέροντος.
Και έτσι η εργασία μας ξεκίνησε…

Ο χάρτης σχεδιάστηκε και εμείς μεταμορφωθήκαμε σε αεροπλάνα και βγάλαμε τις αεροφωτογραφίες μας…

… και φυσικά χρωματίστηκε για να είναι όμορφος.

Σημειώθηκαν επάνω του τα ονόματα των οδών για να μπορούμε με ευκολία να βρούμε τα σπίτια και το σχολείο μας…

… και τα σημεία ενδιαφέροντος εντοπίστηκαν και τοποθετήθηκαν στην σωστή θέση.

Ο χάρτης μας άρεσε πολύ,
γι’ αυτό αποφασίσαμε να τον μετατρέψουμε σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι.
Φτιάξαμε πιόνια με τις φωτογραφίες μας, ώστε να μπορούμε ελεύθερα να κυκλοφορούμε στην περιοχή μας όποτε θέλουμε…

4 thoughts on “Η Γειτονιά μας

  1. Σε μια απο τις δυσκολες και υποβαθμισμενες περιοχες της Αθηνας (που εμεις βεβαιως ζουμε και αγαπαμε) μπορουν να γινουν ομορφα πραγματα,οταν δημιουργικοι παιδαγωγοι δωσουν κινητρο σε παιδια και γονεις!

  2. Συγχαρητήρια στις νηπιαγωγούς των παιδιών μας!
    Σ’αυτή τη γειτονιά μεγάλωσα εγώ,ο γιός μου ο μεγάλος και τώρα εδώ μεγαλώνω και τον μικρό μου γιό που είναι μαθητής του 35ου Νηπειαγωγείου.Είδα με μια διαφορετική ματιά τη γειτονιά μας που δυστυχώς έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια.Εξαιρετική δουλειά και από τις νηπειαγωγούς και από τα παιδάκια!

Αφήστε μια απάντηση