Ταυτότητα & όραμα

Η ταυτότητα του Σχολείου μας

Το 2ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε δημόσιο αυτόνομο κτίριο, βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα της πόλης της Πτολεμαΐδας σε κατοικημένη περιοχή και εκτείνεται σε ένα οικόπεδο 806,55τ.μ.,με πρόσοψη σε δρόμο παράλληλο με κεντρικό δρόμο της πόλης, ανάμεσα σε μια μονοκατοικία και μια διώροφη οικία. Το κτίριο καταλαμβάνει τα 175,68 τ.μ, του οικοπέδου και το υπόλοιπο αποτελεί τον αύλειο χώρο με δέντρα, καλλωπιστικά φυτά, αμμοδόχο και παιδική χαρά (κούνιες, τσουλήθρα, τραμπάλες και άλλα παιχνίδια εξωτερικού χώρου). Το Νηπιαγωγείο εξωτερικά και εσωτερικά είναι ένα καλαίσθητο κτίριο που εμπνέει θετικά εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Ο αύλειος χώρος του είναι μεγάλος και συμβάλλει στην ψυχοκινητική και δημιουργική έκφραση των παιδιών. Σε αυτόν πραγματοποιούνται δράσεις από τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος, καθώς και διάφορες εκδηλώσεις σε συνεργασία με τους γονείς (αθλητικές, εορταστικές εκδηλώσεις, εκθέσεις). Το κτίσμα είναι φωτεινό με ευρύχωρες αίθουσες που διαθέτουν ποικίλα εποπτικά είδη επιτρέποντας τη δράση των μαθητών. Σχετικά με τον εξοπλισμό το Νηπιαγωγείο μας έχει εξοπλιστεί με πλούσιο παιδαγωγικό υλικό ,ώστε να παρέχονται στα παιδιά ευκαιρίες για ατομικό και ομαδικό δημιουργικό παιχνίδι. Επίσης διαθέτει επαρκή ψηφιακό εξοπλισμό (Η/Υ, laptop, projector τηλεοράσεις smart, βίντεο ,cd player) που συμβάλλουν στον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών. Το κτίριο έχει κτιστεί το 1991 με προδιαγραφές για λειτουργία δύο τμημάτων πρωινού ωραρίου. Παρόλο που δεν διαθέτει τις κτιριακές υποδομές που αφορούν στη λειτουργία Ολοήμερου προγράμματος (κουζίνα ,τραπεζαρία) με διορθωτικές παρεμβάσεις στη χρήση των εσωτερικών χώρων από το 1998 έως και σήμερα χαρακτηρίστηκε και λειτουργεί με ένα τμήμα του Ολοήμερου προγράμματος.

Το Σχολείο ως χώρος όπου οι μαθητές ζουν και δρουν κατά μια μεγάλη χρονική περίοδο της ζωής τους συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη τους διαμορφώνοντας στάσεις ζωής, αξίες και συμπεριφορές. Όραμά μας είναι οι μαθητές μας να εκπαιδευτούν σε ένα δημιουργικό, ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον το οποίο θα τους παρέχει τις δυνατότητες να εκφραστούν ελεύθερα, να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους με παιγνιώδη τρόπο, να αυτενεργούν, να μάθουν πως να μαθαίνουν ώστε να γίνουν χαρούμενοι σκεπτόμενοι, δημιουργικοί και υπεύθυνοι άνθρωποι.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη κανόνων, οι οποίοι στοιχειοθετούνται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου.

– Με τον όρο «Εσωτερικό Κανονισμό» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που είναι εναρμονισμένοι με την ισχύουσα νομοθεσία και τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη, βάσει των οποίων πραγματοποιείται απαρέγκλιτα και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου, μέσα σε ένα παιδαγωγικό και συνεργατικό κλίμα των μελών της σχολικής κοινότητας που διαπνέεται από τον αμοιβαίο σεβασμό.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του Σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας ] ( ΙΕΠ, υπόδειγμα 2020-2021, σελ.1 )

Λειτουργία Σχολείου κατά το σχολικό έτος 2021-2022

Διανύοντας μια ιδιαίτερη χρονιά (2020-2021) κατά τη διάρκεια της οποίας αντιμετωπίσαμε καινούργιες και πρωτόγνωρες καταστάσεις, φέτος οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, εκπαιδευτικοί, μαθητές και οι γονείς καλούμαστε να υμβάλλουμε στη διαμόρφωση του παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, ώστε να εξυπηρετήσουμε τον κοινό μας στόχο, που είναι η εκπαίδευση των μαθητών μας με ασφαλή τρόπο. Αναφορικά με την εφαρμογή του κάθε εκπαιδευτικού σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης, η Διεύθυνση του Σχολείου έχει την τελική αρμοδιότητα για την εξασφάλιση του υποστηρικτικού πλαισίου μέσα στο οποίο θα πραγματοποιηθεί με επιτυχία η εκπαιδευτική διαδικασία.

Λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες του ΕΟΔΥ (Λοίμωξη από το νέο κορωνοϊό SARSCov-2 (COVID-19), Οδηγίες για τα Νηπιαγωγεία 10 Σεπτεμβρίου 2021 και την εγκύκλιο Φ7111145/Δ1 του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα «Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2021- 2022», θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα.