Έντομα!!!!

Με αφορμή τις παρατηρήσεις των παιδιών στο διάλειμμα σχετικά με το πόσα πολλά έντομα υπάρχουν  τώρα πια παντού ξεκινήσαμε το πρόγραμμα.

Μάθαμε τι είναι τα έντομα. Πως είναι η ανατομία τους.

Είδαμε είδη εντόμων.

Ασχοληθήκαμε με τον κύκλο ζωής τους.

7

Με αφορμή το «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη» του Eric Carl μελετήσαμε τις πεταλούδες.

Αρχικά διαβάσαμε και ακούσαμε την αφήγηση του παραμυθιού.

9

Συζητήσαμε γι αυτό. Είδαμε  βίντεο με πεταλούδες και με τον κύκλο ζωής της .

http:/https://www.youtube.com/watch?v=EsytnGqbfEI/

Φτιάξαμε τις δικές μας πεινασμένες κάμπιες.

Βάλαμε  εικόνες στη σειρά και αναπαραστήσαμε τη χρονική ακολουθία της ζωής της πεταλούδας.

Αντιστοιχίσαμε όμοιες πεταλούδες.

Ενώσαμε τους αριθμούς από το 1-10 για ολοκληρώσουμε πεταλούδες.

Και φτιάξαμε τις δικές μας πεταλούδες

Σειρά πήραν τα μυρμήγκια. Διαβάσαμε το «Τζίτζικα και το μυρμήγκι».

https://www.youtube.com/watch?v=EWZpIaA46fA

Το δραματοποιήσαμε.

Είδαμε εικόνες από τη ζωή των μυρμηγκιών , μάθαμε τη δομή της κοινωνίας τους, παρατηρήσαμε φωλιές εσωτερικά και εξωτερικά.

Βοηθήσαμε τα μυρμήγκια να πάνε στη φωλιά τους.

Παρόλο που οι αράχνες δεν ανήκουν στην ίδια κατηγορία ασχοληθήκαμε και με  αυτές.

Διαπιστώσαμε τις διαφορές που έχουν από τα έντομα( αριθμό ποδιών, δομή σώματος).

Διαβάσαμε και είδαμε   το μύθο της «Αθηνάς και της Αράχνης».

 

Είδαμε βίντεο και εικόνες με τις περίεργες αράχνες που υπάρχουν στη φύση.

http://https://www.youtube.com/watch?v=KkGYBN7GzMo

Με φαντασία ζωγραφίσαμε τις δικές μας διαφορετικές αράχνες.

Και επειδή η μάθηση πρέπει να είναι βιωματική και διασκεδαστική πήραμε τους μεγεθυντικούς φακούς και μελετήσαμε έντομα μέσα και έξω από την τάξη.

 

.

 

 

Η μέλισσα

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα μέλισσας στις 20 Μάϊου υλοποιήσαμε ένα σχετικό πρόγραμμα.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Μέλση η Βασίλισσα»

.jpg

Συζητήσαμε για το παραμύθι και ζωγραφίσαμε μέλισσες.

 

Μάθαμε για τα είδη των μελισσών , τον κύκλο και τον τρόπο της ζωής τους  . Είδαμε σχετικές εικόνες.

 

Ακούσαμε τραγούδια

http:/https://www.youtube.com/watch?v=iSQHWxVgm2A&t=21s/

Κατασκευάσαμε κούκλες και παίξαμε κουκλοθέατρο.

Γράψαμε τη λέξη μέλισσα.

Φτιάξαμε μία κυψέλη.

Συζητήσαμε για τη χρησιμότητα της μέλισσας,

Μάθαμε τι παράγει η μέλισσα και είδαμε τη διαδικασία που ακολουθεί για να μας δώσει το μέλι.

Σε βίντεο παρακολουθήσαμε πως ο μελισσοκόμος εξάγει το μέλι.

http://https://www.youtube.com/watch?v=Q1KauE_UsEs

 

 

 

Η μανούλα μου γιορτάζει!!!!

Ημέρα της μητέρας ή γιορτή της μητέρας. Είναι μια γιορτή που καθιερώθηκε τον 20ο αιώνα από το αγγλικό και αμερικάνικο κίνημα γυναικών και γιορτάζεται στην Ελλάδα και άλλες χώρες τη δεύτερη  Κυριακή του Μάη.

Το σημαντικό αυτό πρόσωπο στη ζωή κάθε ανθρώπου και ιδιαίτερα των παιδιών δε γινόταν να το ξεχάσουμε……

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι «θα σ΄ αγαπώ ότι και αν γίνει»

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν μητέρες με τα παιδιά τους. Συζητήσαμε για τους πίνακες : τι νιώθουμε όταν τους βλέπουμε,  , τι κάνουν οι εικονιζόμενοι, πως μπορεί να αισθάνονται ,τι θα έλεγαν αν μπορούσαν να μιλήσουν.

 

Έπειτα γράψαμε τη λέξη «ΜΑΜΑ» μέσα σε μία καρδιά και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι είναι για αυτά η μαμά. Καταγράψαμε τις απαντήσεις.

Η μαμά είναι πολύ σημαντική και κάνει πολλά πράγματα για μας. Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι κάνουν οι μαμάδες για αυτά.

Ακούσαμε τραγούδια για τη μαμά.

 

Ζωγράφισαν το πορτραίτο της μαμάς τους.

Και ακολούθησαν τα δώρα .Σουπλά με ζωγραφιά

και λουλούδια.

Και φυσικά και η κατασκευή με χεράκια για λουλούδια που έγινε την ώρα των Αγγλικών

 

 

 

Ο Μάιος μας έφτασε

Ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης . Ο μήνας των λουλουδιών και της αναγέννησης.

 

Ξεκινήσαμε με το παραμύθι του Μάη από το βιβλίο » Τα παιδιά της Άνοιξης».

ta paidia

Ακούσαμε το τραγούδι για το Μάη

Ζωγραφίσαμε τα Μάη.

Ανακαλύψαμε πως γράφεται η λέξη Μάιος, Ποια γράμματα χρησιμοποιούμε.

Με καρτελάκια «γράψαμε» τη λέξη Μάιος

 

Έπειτα παίξαμε το κυνήγι των γραμμάτων. Τα παιδιά τυχαία επέλεγαν κάποιο γράμμα από τη λέξη Μάιος και σε συγκεκριμένο χρόνο με συνοδεία μουσικής,  προσπαθούσαν να βρουν ένα αντικείμενο στην τάξη που το όνομα  του αρχίζει από αυτό το γράμμα.

Σε ατομικό φύλλο εργασίας έβαλαν στη σειρά τα γράμματα και σχημάτισαν τη λέξη Μάιος

 

Συζητώντας για τα έθιμα του Μάη τα παιδιά ζήτησαν να  φτιάξουμε ένα μαγιάτικο στεφάνι . Αποφάσισαν πως θέλουν να είναι το στεφάνι ,τι υλικά θα χρησιμοποιήσουμε. Τα συγκεντρώσαμε και ξεκινήσαμε.

Σχεδιάσαμε λουλούδια σε χρωματιστά χαρτόνια,

τα κόψαμε ,

τα κολλήσαμε.

 

Έτοιμα τα στεφάνια

Όταν τελειώσαμε ανακαλύψαμε ότι  περισσέψαν πολλά λουλούδια και αφού τίποτα δεν πάει χαμένο, όπως συμφωνήσαμε από την αρχή της χρονιάς, κατασκευάσαμε ομαδικά ένα στεφάνι για την τάξη μας.

Χρώματα

Μια βροχερή φθινοπωρινή μέρα μας έφερε και το ουράνιο τόξο. Το θέμα συζήτησης ήταν αυτό ,καθώς τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα χρώματα , το μέγεθος και την ένταση του.

Έτσι ξεκινήσαμε τα ταξίδι στα χρώματα.

Διαβάσαμε για αρχή το υπέροχο βιβλίο του Αλέξη Κυριτσόπουλου «το παραμύθι με τα χρώματα»

Είδαμε πολλές φωτογραφίες με το ουράνιο τόξο στον υπολογιστή και παρατηρήσαμε πόσα χρώματα έχει . τα μετρήσαμε , τα κατονομάσαμε.

Έπειτα φτιάξαμε το ουράνιο τόξο για να το πάρουμε μαζί μας.

Αλλά και η τάξη μας δε μπορούσε να μείνει χωρίς την παρουσία του. Ομαδικά κάναμε δύο κολάζ.

Ακούσαμε τραγούδια για τα χρώματα από το youtube

Ανακαλύψαμε τα  χρώματα μέσα στην τάξη μας και στον υπόλοιπο χώρο του σχολείου .

 

Πάσχα

Ο Απρίλιος μας φέρνει τη δεύτερη μεγάλη θρησκευτική γιορτή του χρόνου το Πάσχα.

Ασχοληθήκαμε με στόχο να μάθουν τα παιδιά τα γεγονότα του Πάσχα καθώς και τα ήθη και τα έθιμα που το συνοδεύουν ,τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο και παράλληλα να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας.

Ξεκινήσαμε παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με το Πάσχα.

Ζητήσαμε από τα παιδιά να περιγράψουν αυτό που  βλέπουν και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που τους προκαλούν .Στη συνέχεια ανέφεραν τι τους έρχεται στο μυαλό με τη λέξη Πάσχα.

Αρχίσαμε με τα γεγονότα της ζωής του Χριστού μέσα από την Αγία Γραφή για παιδιά. Μιλήσαμε για τη Γέννηση ,τη Βάφτιση, τα Θαύματα ,τα Πάθη, την Ανάσταση. Τα παιδιά τα ζωγράφισαν

Ιδιαίτερα σταθήκαμε στην Ανάσταση του Λαζάρου. Διαβάσαμε την ιστορία και την είδαμε σε video.

Φτιάξαμε και το δικό μας Λάζαρο

 

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στα έθιμα του Πάσχα και βάψαμε τα αβγά διαφορετικά.

Αλλά και στο έθιμο του Πασχαλινού λαγού που υπάρχει σε άλλες χώρες.

 

Τελειώσαμε  με τις κάρτες για Πασχαλινές ευχές  τις χρωματιστές  πασχαλίτσες κηροπήγια και   τα πασχαλινά μας καλάθια .

τα οποία γέμισαν με γλυκά δωράκια

IMG 20220415 121151

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Οι αλλαγές στη φύση είναι πλέον ορατές . Το κρύο γίνεται σιγά σιγά αισθητό και τα χρώματα της φύσης διαφορετικά . Ξεκινήσαμε  παρατηρώντας τον πίνακα του Vincent van Gogh. Mulberry Tree. October 1889.FUINO

Συζητήσαμε  και αποφασίσαμε να μαζέψουμε φύλλα και να φέρουμε το Φθινόπωρο στην τάξη μας.

Συγκεντρώσαμε τα φύλλα και αφού τα παιδιά το πρωί τα ταξινόμησαν με βάση το χρώμα , το μέγεθος , το σχήμα προχωρήσαμε και φτιάξαμε τη Νεράιδα του Φθινοπώρου.

Χριστούγεννα ήρθαν!!!! Δημιουργικότητα

Σε όλη τη διάρκεια του Προγράμματος δουλεύαμε δημιουργικά .

Χριστούγεννα ήρθαν

Η πιο αγαπημένη γιορτή των παιδιών φτάνει.

Οι δρόμοι και τα σπίτια άρχισαν να στολίζονται γιορτινά και τα παιδιά να μπαίνουν στο κλίμα των γιορτών και να ανυπομονούν.

Ξεκινήσαμε τη θεματική ενότητα Χριστούγεννα παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν τη Γέννηση.

Διαβάσαμε την Ιστορία της Γέννησης και την είδαμε σε ταινία

Μάθαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Έπειτα ήρθε  η σειρά του Αη Βασίλη. Αναφερθήκαμε και στον κλασσικό Αη Βασίλη που γνωρίζουνagiow

αλλά και στον Άγιο ή Μέγα Βασίλειο της Ορθόδοξης Χριστιανικής παράδοσηςagiow 1

Διαβάσαμε τη» Μπουγάδα του Αη Βασίλη»

Παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή σχετικά με το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε.

Έπειτα ήρθε και σειρά της Φρικαντέλας. Διαβάσαμε το παραμύθι ξανά και ξανά .και φυσικά φταίξαμε τις δικές μας Φρικαντέλες