ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021-2022
Στο Νέο Καρλόβασι σήμερα,ημέρα Δευτέρα 20 Ιουνίου και ώρα 9.00 π.μ. στο γραφείο του διθέσιου (2/θ) 2οΝηπιαγωγείου Νέου Καρλοβάσου ,οι Νηπιαγωγοί Βάϊα Στεφανή, Ιωάννα Σπυρέληκαι Προϊσταμένη της Σχολικής Μονάδας Ειρήνη Βασιλείου, αποφάσισε τον Ετήσιο Προγραμματισμό Εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2021 –2022 ως εξής :Αφού έλαβε υπόψη : το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το χρόνο ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τα χαρακτηριστικά των νηπίων της τάξης ( μαθησιακές ανάγκες,ενδιαφέροντα των παιδιών ), το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, τη συνεργασία με Φορείς και Θεσμούς (Σχολική Σύμβουλο, με τον Υπεύθυνο Εκπαιδευτικό Σχολικών δραστηριοτήτων για ανάληψη Υλοποίησης Προγράμματος , συνεργασία ,με τα γειτονικά Δημοτικά Σχολεία – πλαίσιο μετάβασης, την ευρύτερη τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με γονείς, τοπικές Υπηρεσίες, προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα Θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση για την ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου, με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.Κατά τον Εβδομαδιαίο και Ημερήσιο προγραμματισμόι ραστηριότητες που θα προκύψουν κατά τη Θεματική προσέγγιση θα (συνδι)οργανώνονται με την Νηπιαγωγό και τα παιδιά και οι εργασίες, δημιουργίες, κατασκευές θα πραγματοποιούνται είτε από το σύνολο των μαθητών είτε από μικρές ομάδες εργασίας είτε θα είναι εξατομικευμένες ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).
Οι τεχνικές που προτίθενται να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των θεμάτων, θα είναι στηριγμένες : α) ενθάρρυνση στην ενεργητική βιωματική συμμετοχή τωμαθητών μέσω της διαθεματικής προσέγγισης β) στην της μαθητικής πρωτοβουλίας γ) στη καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και στονκαταιγισμό ιδεών, ώστε να ικανοποιούνται οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος. Η έρευνα με παρατήρηση, με ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις , κατασκευές, αναπαραστάσεις, δρώμενα (χοροθεατρικά , μουσικοκινητικά), βιντεοπροβολές, φωτογραφήσεις, αναζητήσεις πληροφοριών στο διαδίκτυο, αναπαραγωγές εντύπων, θαείναι ακόμη μερικές τεχνικές που θα χρησιμοποιήσουμε στη τάξη.
Οι δραστηριότητες επιδιώκεται να εναλλάσσονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να διατηρούν το ενδιαφέρον των παιδιών και να μην επιφέρουν κόπωση . Επίσης οι δραστηριότητες μέσα από τα πεδία σύνδεσης των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων , Γλώσσα (προφορική επικοινωνία , ομιλία και ακρόαση ανάγνωση, γραφή και γραπτή έκφραση), Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Μελέτη Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά ) Φυσική Αγωγή, Εικαστική Αγωγή (μορφές εικαστικών τεχνών, Μουσική Αγωγή–Θεατρική Αγωγή), Πληροφορική, θα προσφέρουν στα παιδιά ολόπλευρη γνώση καθώς επίσης τους παρέχεται η δυνατότητα να βιώσουν και να αντιληφθούν τη τάξη τους ως μια κοινότητα. Τα θέματα με τα οποία προτιθέμεθα να ασχοληθούμε ακολουθούν τη παρακάτω λογική.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
– Έναρξη σχολικού έτους – Αγιασμός
– Προσαρμογή νηπίων
την τάξη
-Παιχνίδια γνωριμίας
– Οργάνωση στο χώρο και στο χρόνο (γωνιές)
– Η τάξη μου, το σχολείο μου, οι συμμαθητές μου
-Παιχνίδια γνωριμίας, φιλίας (Παγκόσμια ημέρα σχολικού αθλητισμού)
-Τα υλικά του σχολείου και ο τρόπος χρήσης τους
-Η ανάγκη ύπαρξης του σχολείου και η ωφέλεια
-Κανόνες συμπεριφοράς, χαιρετισμός , προσευχή
-Αναμνήσεις από τις Καλοκαιρινές διακοπές
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
– Παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων- Αναφορά στα ζώα τηςαυλής, του δάσους, της θάλασσας, της ζούγκλας
-Γιορτή της τρίτης ηλικίας (κατασκευές με τα παιδιά για το παππού και την γιαγιά)
-Ημέρες εβδομάδας-
Το Φθινόπωρο : Μήνες, εποχές
– Χρώματα – Σχήματα
– Φρούτα του φθινοπώρου και ομαδικά κολάζ
-Παραμύθια για το πώς μεγαλώνει το σποράκι
– Φυτέψαμε με κεσεδάκια από γιαούρτι, διαβάσαμε το παραμύθι ταξιδεύει ο σπόρος και κάναμε φύλλα εργασίας
–Η οικογένειά μου (κατασκευές για την οικογένειά μου)
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
– Γνωριμία με το φθινόπωρο
– Εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την ελιά (το λιομάζωμα του Θεόφιλου)
-Ομαδική εργασία για το λιομάζωμα
-Σύνθετες λέξεις με το λάδι
–Τραγούδια για την ελιά
– Ο μύθος της ελιάς
-Η ελιά καιτο λάδι ( τοδέντρο, ο καρπός και η χρησιμότητα της ελιάς)
-Κατσκευή ελιόψωμων ομαδικά με τη συνεργασία παιδιών
– Πολυτεχνείο, 17η Νοεμβρίου, Εορταστικές εκδηλώσεις στο σχολείο
-Κατασκευές για το Πολυτεχνείο
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
– Χειμώνας (Γνωριμία για την εποχή του χειμώνα μέσω παρατήρησης εικόνων)
– Κατασκευές για τον χειμώνα
– Έρχονται Χριστούγεννα,
-Κάνοντας ομαδική κατασκευή για τα Δικαιώματα των παιδιών βλέποντας αντίστοιχα βιντεάκια και μαθαίνοντας τραγούδι ‘’ αν όλα τα παιδιά της γης’’
– Πρόβες για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή , λέγοντας τα παιδιά χριστουγεννιάτικα ποίηματα,κατασκευές χριστουγεννιάτικες,
Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων ανά τον κόσμο.
-Μελομακάρονα απότα παιδιά του νηπιαγωγείου
-Επίσκεψη στο γηροκομείο χαρίζοντας στους ηλικιωμένους ομαδική κατασκευή
για τα Χριστούγεννα με ευχές
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
– Συζητώντας πώς περάσαμε τα Χριστούγεννα
-Κάναμε κατασκευή για το 2022
-Γνωρίζοντας την φωνούλα Χ,χ
– Αλκυονίδες ημέρες
–γνωρίζοντας την Αλκυόνα
– Τα ζώα σε χειμερία νάρκη
-Διαβάζοντας παραμύθι το γάντι και κάνοντας φύλλα εργασίας
-Εργαστήριο δεξιοτήτων για οδική ασφάλεια παιδιών
-γνωριμία με κανόνες οδικής συμπεριφοράς
-γνωριμία παιδιών με προβλήματα όρασης κ οδική ασφάλεια
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
-Τα παιδιά του κόσμου
-γνωριμία με τις φυλές
-κατασκευές ανίστοιχες με την κάθε φυλή του κάθε κόσμου
-Αποκριάτικα ήθη και έθιμα Διατροφή
-Σαρακοστιανά Εδέσματα -ΥγιεινήΔιατροφή
–Εργαστήρι δεξιοτήτων γνωρίζω φρούτα -λαχανικά
-τραγούδια για την διατροφή
–Κατασκευή ομαδικής σαρκοστής
ΜΑΡΤΙΟΣ
Άνοιξη -Επιστροφή των χελιδονιών-χελιδονίσματα
-Κατασκευές για την 25η Μαρτίου
– 25η Μαρτίου– Ιστορικά γεγονότα του 1821 – πρόβες για τη γιορτή
–Ποιήματα για την 25η Μαρτίου γιορτή μόνο για τα παιδιά
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Πασχαλινά ήθη και έθιμα – κατασκευές
– Λαζαράκια,
κουλουράκια, βάψιμο αυγών με όλα τα παιδιά
–
ΜΑΪΟΣ
– Πρωτομαγιά κατασκευή πρωτομαγιάτικου στεφανιού με όλα τα παιδιά
-Γνωρίζοντας με τα παιδιά τα είδη των λουλουδιών και ζωγραφίζοντας το αγαπημένο μας
– Η γιορτή της μητέρας- κατασκευές
– γνωριμία για τα έντομα
-κατασκευές με βάση τα έντομα
-ομαδική εργασία για το δάσος
-παρουσίαση σε άλλα σχολεία για το δάσος ,μέσω e-twinning με άλλα σχολεία
– Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο-σκέψεις και προσδοκίες παιδιών-
ανταλλαγή πληροφοριών (Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο)
– Υλοποίηση κοινών δραστηριοτήτων με παιδιά της Α΄ Δημοτικού
ΙΟΥΝΙΟΣ
– Καλοκαίρι – Ιούνιος ο θεριστής,
– Ανοιχτά φύλλα εργασίας για το καλοκαίρι
–Κατασκευές για το καλοκαίρι
– Η θάλασσα και ο κόσμος της,
– Προετοιμασία για την καλοκαιρινή γιορτή,
-Καλοκαιρινή γιορτή με γονείς
-Απονομή τίτλων – Λήξη σχολικού έτους.
Η Προϊσταμένη του 2ου Νηπιαγωγείου Κ.Βασιλείου Ειρήνη
Οι νηπιαγωγοί :
Βάϊα Στεφανή
Ιωάννα Σπυρέλη