Ετήσιος προγραμματισμός

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022


ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021-2022

Στο Νέο Καρλόβασι σήμερα,ημέρα Δευτέρα 20 Ιουνίου και ώρα 9.00 π.μ. στο γραφείο του διθέσιου (2/θ) 2οΝηπιαγωγείου Νέου Καρλοβάσου ,οι Νηπιαγωγοί Βάϊα Στεφανή, Ιωάννα Σπυρέληκαι Προϊσταμένη της Σχολικής Μονάδας Ειρήνη Βασιλείου, αποφάσισε τον Ετήσιο Προγραμματισμό Εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2021 –2022 ως εξής :Αφού έλαβε υπόψη : το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το χρόνο ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τα χαρακτηριστικά των νηπίων της τάξης ( μαθησιακές ανάγκες,ενδιαφέροντα των παιδιών ), το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, τη συνεργασία με Φορείς και Θεσμούς (Σχολική Σύμβουλο, με τον Υπεύθυνο Εκπαιδευτικό Σχολικών δραστηριοτήτων για ανάληψη Υλοποίησης Προγράμματος , συνεργασία ,με τα γειτονικά Δημοτικά Σχολεία – πλαίσιο μετάβασης, την ευρύτερη τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με γονείς, τοπικές Υπηρεσίες, προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα Θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση για την ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου, με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.Κατά τον Εβδομαδιαίο και Ημερήσιο προγραμματισμόι ραστηριότητες που θα προκύψουν κατά τη Θεματική προσέγγιση θα (συνδι)οργανώνονται με την Νηπιαγωγό και τα παιδιά και οι εργασίες, δημιουργίες, κατασκευές θα πραγματοποιούνται είτε από το σύνολο των μαθητών είτε από μικρές ομάδες εργασίας είτε θα είναι εξατομικευμένες ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).

Οι τεχνικές που προτίθενται να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των θεμάτων, θα  είναι  στηριγμένες  :  α) ενθάρρυνση  στην  ενεργητική βιωματική συμμετοχή τωμαθητών  μέσω  της  διαθεματικής   προσέγγισης   β)  στην  της  μαθητικής   πρωτοβουλίας   γ)  στη   καλλιέργεια   της κριτικής   σκέψης και  στονκαταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι του  Αναλυτικού  Προγράμματος. Η έρευνα με παρατήρηση,   με  ερωτηματολόγια,  συνεντεύξεις  , κατασκευές,  αναπαραστάσεις,  δρώμενα  (χοροθεατρικά ,  μουσικοκινητικά),  βιντεοπροβολές,  φωτογραφήσεις, αναζητήσεις  πληροφοριών  στο  διαδίκτυο,  αναπαραγωγές   εντύπων,  θαείναι ακόμη  μερικές   τεχνικές   που  θα  χρησιμοποιήσουμε  στη  τάξη.

Οι    δραστηριότητες  επιδιώκεται  να  εναλλάσσονται  με  τέτοιο  τρόπο  έτσι   ώστε  να  διατηρούν  το  ενδιαφέρον  των  παιδιών  και  να  μην  επιφέρουν  κόπωση .  Επίσης  οι  δραστηριότητες  μέσα  από   τα  πεδία   σύνδεσης  των  αντίστοιχων    γνωστικών  αντικειμένων , Γλώσσα  (προφορική  επικοινωνία   ,  ομιλία  και   ακρόαση ανάγνωση,  γραφή  και  γραπτή  έκφραση),  Μαθηματικά,   Φυσικές  Επιστήμες,  Μελέτη  Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία,  Θρησκευτικά )  Φυσική  Αγωγή,  Εικαστική  Αγωγή  (μορφές  εικαστικών  τεχνών,  Μουσική  ΑγωγήΘεατρική  Αγωγή),  Πληροφορική,   θα  προσφέρουν    στα παιδιά   ολόπλευρη  γνώση καθώς   επίσης  τους  παρέχεται  η    δυνατότητα   να  βιώσουν   και  να  αντιληφθούν  τη  τάξη  τους  ως   μια  κοινότητα.  Τα  θέματα  με  τα  οποία   προτιθέμεθα  να   ασχοληθούμε   ακολουθούν   τη παρακάτω  λογική.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

–   Έναρξη  σχολικού  έτους – Αγιασμός

Προσαρμογή νηπίων

την τάξη

-Παιχνίδια γνωριμίας

Οργάνωση στο χώρο  και  στο χρόνο (γωνιές)

Η τάξη μου, το σχολείο μου, οι συμμαθητές  μου

-Παιχνίδια  γνωριμίας,  φιλίας (Παγκόσμια  ημέρα  σχολικού  αθλητισμού)

-Τα  υλικά  του  σχολείου και  ο  τρόπος  χρήσης τους

-Η ανάγκη ύπαρξης  του  σχολείου και η  ωφέλεια

-Κανόνες  συμπεριφοράς,  χαιρετισμός ,  προσευχή

-Αναμνήσεις από τις  Καλοκαιρινές  διακοπές

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

– Παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων- Αναφορά στα ζώα τηςαυλής, του δάσους, της θάλασσας, της ζούγκλας

-Γιορτή της τρίτης ηλικίας (κατασκευές με τα παιδιά για το παππού και την γιαγιά)

-Ημέρες εβδομάδας-

Το Φθινόπωρο : Μήνες, εποχές

Χρώματα – Σχήματα

Φρούτα του φθινοπώρου και ομαδικά κολάζ

-Παραμύθια για το πώς μεγαλώνει το σποράκι

Φυτέψαμε με κεσεδάκια από γιαούρτι, διαβάσαμε το παραμύθι ταξιδεύει ο σπόρος και κάναμε φύλλα εργασίας

Η οικογένειά μου (κατασκευές για την οικογένειά μου)

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Γνωριμία με το φθινόπωρο

– Εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την ελιά (το λιομάζωμα του Θεόφιλου)

-Ομαδική εργασία για το λιομάζωμα

-Σύνθετες λέξεις με το λάδι

Τραγούδια για την ελιά

– Ο μύθος της ελιάς

-Η ελιά καιτο λάδι ( τοδέντρο, ο καρπός και η χρησιμότητα της ελιάς)

-Κατσκευή ελιόψωμων ομαδικά με τη συνεργασία παιδιών

Πολυτεχνείο, 17η Νοεμβρίου, Εορταστικές εκδηλώσεις στο σχολείο

-Κατασκευές για το Πολυτεχνείο

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Χειμώνας (Γνωριμία για την εποχή του χειμώνα μέσω παρατήρησης εικόνων)

– Κατασκευές για τον χειμώνα

Έρχονται Χριστούγεννα,

-Κάνοντας ομαδική κατασκευή για τα Δικαιώματα των παιδιών βλέποντας αντίστοιχα βιντεάκια και μαθαίνοντας τραγούδι ‘’ αν όλα τα παιδιά της γης’’

Πρόβες για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή , λέγοντας τα παιδιά χριστουγεννιάτικα ποίηματα,κατασκευές χριστουγεννιάτικες,

Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων ανά τον κόσμο.

-Μελομακάρονα απότα παιδιά του νηπιαγωγείου

-Επίσκεψη στο γηροκομείο χαρίζοντας στους ηλικιωμένους ομαδική κατασκευή

για τα Χριστούγεννα με ευχές

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Συζητώντας πώς περάσαμε τα Χριστούγεννα

-Κάναμε κατασκευή για το 2022

-Γνωρίζοντας την φωνούλα Χ,χ

Αλκυονίδες ημέρες

γνωρίζοντας την Αλκυόνα

Τα ζώα σε χειμερία νάρκη

-Διαβάζοντας παραμύθι το γάντι και κάνοντας φύλλα εργασίας

-Εργαστήριο δεξιοτήτων για οδική ασφάλεια παιδιών

-γνωριμία με κανόνες οδικής συμπεριφοράς

-γνωριμία παιδιών με προβλήματα όρασης κ οδική ασφάλεια

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

-Τα παιδιά του κόσμου

-γνωριμία με τις φυλές

-κατασκευές ανίστοιχες με την κάθε φυλή του κάθε κόσμου

-Αποκριάτικα ήθη και έθιμα Διατροφή

-Σαρακοστιανά Εδέσματα -ΥγιεινήΔιατροφή

Εργαστήρι δεξιοτήτων γνωρίζω φρούτα -λαχανικά

-τραγούδια για την διατροφή

Κατασκευή ομαδικής σαρκοστής

ΜΑΡΤΙΟΣ

Άνοιξη -Επιστροφή των χελιδονιών-χελιδονίσματα

-Κατασκευές για την 25η Μαρτίου

25η Μαρτίου– Ιστορικά γεγονότα του 1821 – πρόβες για τη γιορτή

Ποιήματα για την 25η Μαρτίου γιορτή μόνο για τα παιδιά

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Πασχαλινά ήθη και έθιμα – κατασκευές

Λαζαράκια,

κουλουράκια, βάψιμο αυγών με όλα τα παιδιά

ΜΑΪΟΣ

Πρωτομαγιά κατασκευή πρωτομαγιάτικου στεφανιού με όλα τα παιδιά

-Γνωρίζοντας με τα παιδιά τα είδη των λουλουδιών και ζωγραφίζοντας το αγαπημένο μας

Η γιορτή της μητέρας- κατασκευές

γνωριμία για τα έντομα

-κατασκευές με βάση τα έντομα

-ομαδική εργασία για το δάσος

-παρουσίαση σε άλλα σχολεία για το δάσος ,μέσω e-twinning με άλλα σχολεία

Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο-σκέψεις και προσδοκίες παιδιών-

ανταλλαγή πληροφοριών (Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο)

Υλοποίηση κοινών δραστηριοτήτων με παιδιά της Α΄ Δημοτικού

ΙΟΥΝΙΟΣ

Καλοκαίρι – Ιούνιος ο θεριστής,

Ανοιχτά φύλλα εργασίας για το καλοκαίρι

Κατασκευές για το καλοκαίρι

Η θάλασσα και ο κόσμος της,

Προετοιμασία για την καλοκαιρινή γιορτή,

-Καλοκαιρινή γιορτή με γονείς

-Απονομή τίτλων – Λήξη σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του 2ου Νηπιαγωγείου Κ.Βασιλείου Ειρήνη

Οι νηπιαγωγοί :

Βάϊα Στεφανή

Ιωάννα Σπυρέλη

Δανειστική βιβλιοθήκη

Δανειστική Βιβλιοθήκη

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ


Αγαπητοί γονείς,


για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.

Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

Λόγω της πανδημίας απαγορεύεται η εφαρμογή της δανειστικής βιβλιοθήκης γι΄ αυτό το λόγο η δανειστική βιβλιοθήκη θα έχει ψηφιακή μορφή. Πιο συγκεκριμένα, θα σας δοθεί ένας ιστότοπος, ο οποίος θα περιέχει παραμύθια με αφήγηση.

https://el.padlet.com/smaroavgolou/xay8bjq6g9kc9grp

Ο ιστότοπος είναι δημιούργημα μία συναδέλφου, όπου μας δίνει το δικαίωμα να το χρησιμοποιήσουν και τα δικά μας παιδάκια. Περιέχει παραμύθια με διάφορα θέματα.

 

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών.
Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να ακούν την αφήγηση παραμυθιών που θέλουν.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν και μπορούν να το ακούσουν όσες φορές θέλουν τα παιδιά.
Γενικά όμως η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει σημαντικά τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

  1. Τα παιδιά κάθε Παρασκευή θα παίρνουν ένα φύλλο εργασίας.

  2. Τα παιδιά θα επιλέγουν ένα παραμύθι κάθε Σαββατοκύριακο.

  3. Πριν την αφήγηση συζητάμε για τον τίτλο του βιβλίου π.χ. τι πιστεύουν ότι θα λέει το παραμύθι, τον συγγραφέα και ότι άλλο κινήσουν την περιέργεια του παιδιού.

  4. Οι γονείς θα καθαρογράφουν σε ένα χαρτί τον τίτλο του παραμυθιού που θα ακούσουν ώστε να μπορούν τα παιδιά να το αντιγράψουν στο φύλλο εργασίας. Ακόμα κάποια παιδιά θα χρειάζονται βοήθεια και στο όνομά τους. ΠΡΟΣΟΧΗ… δεν γράφουν οι γονείς αλλά μόνο τα παιδιά όπως μπορούν. Στόχος μας είναι η προσπάθεια.

  5. Το φύλλο εργασίας θα το φέρνουν τα παιδιά την Δευτέρα. Αν κάποιο παιδί δεν επιστρέψει το φύλλο εργασίας δεν θα μπορεί να δανειστεί άλλο.


Συμβουλές

Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)

Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03/12/2021.