Τα παιδιά ερχόμενα στο νηπιαγωγείο διακατέχονται από πλήθος συναισθημάτων . Αυτά μπορεί να είναι ενθουσιασμός , χαρά αλλά μπορεί να είναι αγωνία και άγχος για τον αποχωρισμό του από τους γονείς του και το οικείο περιβάλλον του . Γι’ αυτό οι πρώτες μέρες είναι αφιερωμένες στο να νοιώσουν τα παιδιά άνετα στο χώρο του σχολείου, να γνωρίσουν πως λειτουργεί η τάξη και οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για την εύρυθμη λειτουργία της. Ακόμη, στόχος των πρώτων ημερών είναι να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους , να αλληλεπιδράσουν και να δημιουργηθούν φιλίες.
Ο ΜΠΟΝΙ- ΛΟΝΙ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Τα μπαλόνια είναι ένα αγαπημένο αντικείμενο των παιδιών. Στην πρώτη μας συγκέντρωση στην παρεούλα παρουσιάσαμε ένα μπαλόνι , πάνω στο οποίο είχαμε σχεδιάσει ένα χαρούμενο πρόσωπο. Το όνομα του προσώπου αυτού ήταν Μπόνι-Λόνι. Ήταν και αυτός για πρώτη μέρα στο σχολείο ήταν ντροπαλός και απευθυνόταν μόνο στις νηπιαγωγούς του. Επίσης, ήταν τόσο ντροπαλός , με αποτέλεσμα να μιλάει χαμηλόφωνα, να μην ακούμε πολύ σωστά αυτά που λέει και έτσι τα παιδιά άρχισαν να γελούν. Στη συνέχεια ο Μπόνι το μπαλόνι , με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, ζήτησε από τα παιδιά να πουν και εκείνα το όνομα τους , ώστε να γνωριστούν καλύτερα και να μπορέσουν να παίξουν. Αφού γνωριστήκαμε παίξαμε ένα παιχνίδι , σύμφωνα με το οποίο τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο, έπαιζε μουσική και έπρεπε το μπαλόνι να περνάει από χέρι σε χέρι. Όταν σταματούσε η μουσική ζητούσαμε από το παιδί που κρατούσε το μπαλόνι να μας μιμηθεί κάποιο ζώο.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ
Την επόμενη μέρα συνεχίστηκαν τα παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των παιδιών, αλλά έμφαση δόθηκε στο να γνωρίσουν τα παιδιά την τάξη και πως λειτουργούν τα κέντρα ενδιαφέροντος (γωνιές). Διαβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι με τίτλο « Ο Λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει σχολείο». Με αφορμή το περιεχόμενο του παραμυθιού τα παιδιά ρωτήθηκαν και στη συνέχεια ζωγράφισαν πως θα ήθελαν να είναι το σχολείο τους.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
Στη συνέχεια σειρά είχε η γνωριμία των παιδιών με τους κανόνες της τάξης. Στην τάξη μας ήρθε ο Ρούλης ο Κροκοδειλούλης, ο οποίος μας έδειξε ποιοι είναι οι σημαντικοί κανόνες στην τάξη μας, συζητήσαμε για ποιο λόγο είναι σημαντικό να τους τηρούμε και τί θα συμβεί εάν δεν τους τηρούμε. ‘Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι με τους κανόνες της τάξης. Το παιχνίδι αυτό είχε κάρτες, οι οποίες έπρεπε να χωριστούν σε αυτά που είναι καλό να κάνουμε και σε αυτά που δεν είναι καλό να κάνουμε.
ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕΝ ΧΤΥΠΑΝΕ… ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ…
Ένας από τους σημαντικότερους κανόνες της τάξης μας , σύμφωνα με τα παιδιά, είναι να μη χτυπάμε τους συμμαθητές μας , αλλά να τους σεβόμαστε. Παίρνοντας αφορμή από το γεγονός αυτό, διαβάσαμε με τα παιδιά το βιβλίο «Τα χέρια δεν χτυπάνε … Τα χέρια αγαπάνε…».Μετά την ανάγνωση του βιβλίου τα παιδιά μπορέσαν να εντοπίσουν πόσα όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας , αντί να πονάμε τους φίλους μας. Μετά τα παιδιά ζωγράφισαν τι όμορφο μπορούν να κάνουν με τα χέρια τους.
Στη συνέχεια , με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, σχεδιάστηκαν τα περιγράμματα των χεριών των παιδιών . Τα παιδιά χρωμάτισαν τα περιγράμματα των χεριών τους με τα αγαπημένα τους χρώματα. Τέλος, όλα τα χεράκια των παιδιών κολλήθηκαν το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας μία μεγάλη καρδιά. Ακολούθησε, άλλη μία ατομική εργασία. Τα παιδιά πήραν πινέλα και μπογιές και ζωγράφισαν τις λευκές σελίδες που τους δόθηκαν. Όταν στέγνωσαν , τα παιδιά έκαναν τα αποτυπώματα των χεριών τους με μαύρη μπογιά και στο κέντρο των χεριών τοποθετήθηκαν χρωματιστές καρδιές, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο πόση αγάπη και χαρά μπορούν να χαρίσουν τα χέρια μας.
Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Ένας από τους στόχους της μαθησιακής διαδικασίας είναι τα παιδιά να νοιώθουν ότι ανήκουν σε μια ομάδα και να δρουν σαν ομάδα. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού « Η σκάλα της αγάπης». Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά την ιστορία και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως δεν έχει σημασία εάν είμαστε μικροί ή αδύναμοι, αλλά εάν συνεργαστούμε μπορούμε να καταφέρουμε πάρα πολλά. Μετά τη συζήτηση τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι. Έπειτα, δημιουργήσαμε την δικιά μας σκάλα, όπου τοποθετήσαμε σημαντικές για μας λέξεις, όπως αγάπη και φιλία. Επιπλέον στα παιδιά δόθηκαν χαρτάκια σε μορφή καρδούλας, όπου ζωγράφισαν τι σημαίνει γι’αυτά η αγάπη και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού έγραψαν τί σκέφτονται όταν ακούν την λέξη αγάπη. Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής τοποθετήσαμε τη σκάλα μας στην πόρτα της τάξης μας.