ΜΑΡΤΙΟΣ

Η Κυρά-Σαρακοστή

Επιστρέφοντας από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας ασχοληθήκαμε αναλυτικότερα με το έθιμο της Κυρά-Σαρακοστής. Αναρωτηθήκαμε τί μπορεί να σημαίνει η λέξη Σαρακοστή και στη συνέχεια με τη βοήθεια οπτικοακουστικού μέσου μάθαμε ότι πρόκειται για την νηστεία του Πάσχα, η οποία διαρκεί σαράντα μέρες. Ακόμη , γνωρίσαμε το έθιμο της Κυρά -Σαρακοστής, η οποία ήταν ένα είδος ημερολογίου. Την έφτιαχναν με αλεύρι και νερό, της έβαζαν 7 πόδια και έκοβαν ένα κάθε Σάββατο, δεν είχε στόμα γιατί νήστευε και είχε σταυρωμένα τα χέρια, γιατί εκτός από νηστεία έκανε και προσευχή. Έπειτα, φτιάξαμε και εμείς την δικιά μας Κυρά-Σαρακοστή.

 

7η Μαρτίου-Η ενσωμάτωση των Δωδεκάνησων

Πριν μιλήσουμε για την Εθνική Εορτή της 7ης Μαρτίου και την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων με τη μητέρα Ελλάδα, θεωρήθηκε σκόπιμο τα παιδιά να εντοπίσουν τη θέση της Κω στον χάρτη, να γνωρίσουν σε ποιο νησιωτικό σύμπλεγμα ανήκουν και ποια νησιά υπάρχουν γύρω της. Στη συνέχεια μιλήσαμε για το τί μπορεί να σημαίνει η λέξη «ενσωμάτωση» και γιατί κάνουμε παρέλαση την 7η Μαρτίου.

                                     media share 0 02 05 cdbeb7addc20be677df8e429b8ad7178ce815ea7e1ce1a514e2d60d0e82ce268 0330eb63 cf00 4426 b9e5 56c4f07de8b7 media share 0 02 05 d1fcfa839e67dc4f06543bd223124daff45fdcfc031599850b0a2ffcea666a66 7aa4f0b4 bcd9 43aa bd74 d05c6decf45b

 

Εποχές

Η τρίτη θεματική ενότητα με την οποία ασχοληθήκαμε είναι οι Εποχές. Η αφορμή δόθηκε από την ανάγνωση του παραμυθιού «Ο κλαψιάρης Μάρτης». Μετά την επεξεργασία του παραμυθιού γνωρίσαμε τις 4 εποχές του χρόνου ,
τα χαρακτηριστικά του και ποιο φυσικό φαινόμενο κρύβεται πίσω απ΄την εναλλαγή των εποχών.

media share 0 02 05 2335b87788f8c5e83213c64dc78539d7cefb9a0252d9517825bf497b4e939d83 cedc0090 1832 44cf b198 a41a8fb800d0 media share 0 02 05 9290259de6bb45140144b6e8658f7baf61b315aa1b7d374a30b1daa01880dd59 b8230730 f7f4 4a7f 8063 915c97577f78 media share 0 02 05 87d9374e0427fefca1d92f855dae178e1fffc5b4a479778f7cfc3e84f0b98f13 52091d88 fe0c 491a 9efc 568dced9bb39 media share 0 02 05 881063e2725393d1bb41199311e22a796c2f99f7696d98b91b42e6d534e7bb70 dc99aa3d 9b49 4b12 9ae6 4cf1b9d2e3a3media share 0 02 05 69735fad5b6655d383927f2a4b90ee49103fcd60ab5378a7100710b82b13d42b 29267ca8 b198 41c9 b6cd 1a8aea5cb22e

 

25η Μαρτίου

Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο «Τα Ελληνάκια» της Ευγενίας Φακίνου. Μέσα στο βιβλίο αυτό περιγράφεται η ζωή
των Ελλήνων κατά την διάρκεια της τουρκοκρατίας και πως οι δυσκολίες που αντιμετώπιζαν τους ώθησαν να ανέβουν στα βουνά, να πολεμήσουν για την ελευθερία. Παίρνοντας αφορμή από την εικονογράφηση του βιβλίου, μιλήσαμε για τα μέρη της φορεσιάς του τσολιά και τι συμβολίζουν αυτά. Έπειτα , μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, τι συμβολίζουν τα χρώματα της και ο σταυρός στη μέση, αλλά και ο αριθμός των γραμμών της. Στη συνέχεια γνωρίσαμε κάποιους από τους σημαντικότερους ήρωες της ελληνικής επανάστασης, παράλληλα όμως αναλύσαμε και την έννοια της λέξης «ήρωας» .Μιλήσαμε όμως και για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και κατασκευάσαμε τους
δικούς μας κρίνους.

media share 0 02 05 90869fe785713c8f2fe76d1fdf36a70a82bda9df8c3b57731b2cefaeafea3fb3 6f5638d4 71df 4a47 889c 484e4abec1fc media share 0 02 05 69f858e5ff4dcca9fa4d48fe04b278e86f9f8d029fae9a7396b7c0a715c57f92 536e0f2d a614 48e1 9864 470038de4dbb media share 0 02 05 962645d6cebf9958d43bde6d14f9aa2c73b9fb289df64b117b85bf37a6f0b461 15862400 439a 48b2 aa4b 8fc0b9b97c1f media share 0 02 05 b3a4af84494eb99b394979aa568d0e7076607defa38800635826532bdef07d31 8ac5b752 0e32 4778 888d fbc29ee16418

 

Άνοιξη-Έντομα

Με τον ερχομό της Άνοιξης ξυπνάνε και τα έντομα, αυτό ήταν και το επόμενο θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε με τα παιδιά. Αρχικά, γνωρίσαμε τα μέρη του σώματος των εντόμων, ώστε να μπορούμε να ξεχωρίζουμε ποια είναι τα έντομα. Στη συνέχεια,  χωρίσαμε ποια έντομα πετάνε, ποια έντομα περπατάνε και ποια έντομα πηδάνε. Τα έντομα είναι μία παρεξηγημένη ομάδα ζώων, έτσι λοιπόν γνωρίσαμε πόσο ωφέλιμα είναι κάποια από αυτά και τα διαχωρίσαμε από τα έντομα τα οποία δεν είναι ωφέλιμα.

 

media share 0 02 05 4335b0738b347ddbcea4446f2887e24f7f670964095cb2b3424762450b33fe5d f28a0bef bc1d 47d1 bff0 62ce00cf5084

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

 

Ήρθε και ο Φεβρουάριος ο τελευταίος μήνας του Χειμώνα. Διαβάσαμε την ιστορία του μέσα από το βιβλίο της Πέτροβιτς- Ανδροτσοπούλου Λότη «Τα παιδιά του Χειμώνα». Το τελευταίο παιδί της Παγωνιάς και του Χειμώνα ήταν κουτσό, όμως παρά αυτή του την ιδιαιτερότητα έβρισκε τρόπους να είναι χαρούμενος και να κάνει τους άλλους χαρούμενους. Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά το λόγο που μπορεί να φωνάζουν το Φλεβάρη «Κουτσοφλέβαρο». Συγκρίναμε το ημερολόγιο του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου και καταλήξαμε στο συμπέρασμα, ότι ο Φεβρουάριος έχει τις λιγότερες μέρες από τους υπόλοιπους μήνες.

Αλκυονίδες Μέρες

Ο Φεβρουάριος μας χάρισε ηλιόλουστες μέρες και μας δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τις αλκυονίδες μέρες. Διαβάσαμε τον μύθο της «Αλκυόνης και του Κύηκα» , γνωρίσαμε την Αλκυόνη ,το μοναδικό πουλί που γεννάει τα αυγά της τον Χειμώνα και φτιάξαμε τις δικές μας Αλκυόνες με τα αποτυπώματα των χεριών μας.

media share 0 02 05 3b49c1d7714a0ac532ce379bfcef1a98705f24bf881cfa004c5ae3df6751daed f03fb5f8 cd30 48ee a107 dfb60e6b677f

 

STEM και Ηλιακό Σύστημα!

Ξεκινήσαμε το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα : «Το ηλιακό μας σύστημα». Διαβάσαμε το παραμύθι : «Ο Λύκος Ζαχαρίας πάει στο διάστημα» και αφού συζητήσαμε τί μας άρεσε από το παραμύθι και που θα θέλαμε να πηγαίναμε μπαίνοντας σε μια μαύρη τρύπα, το κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του πλανήτη και στη συνέχεια κολλήσαμε όλους τους πλανήτες μαζί και δημιουργήσαμε τον δικό μας γαλαξία.

media share 0 02 05 39d1e64a02b3bba357f6282fd8c8be3388771ba49bbfbf333a7dd7ae054a6530 1fead6db 0d68 4252 bcf9 3db28fa681ad

media share 0 02 05 b32801d751ee7b42a9668a78b24b7501f59e6e92c05bfe598fd34133829bc83e 046034e9 1cf1 4e2f 9c7b cc743cd34a4a

 

media share 0 02 05 4606bbc94560e1ac63af6ece8bad9db5b62cfc6f21f33c52ceb2960ba0048c43 14f95a87 f62b 48f7 ac21 933f788ad7e8

 

Στη συνέχεια γνωρίσαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα . Με τη βοήθεια οπτικοακουστικού μέσου είδαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τα χαρακτηριστικά τους, τα ονόματα τους και σε ποια σειρά βρίσκονται σε σχέση με τον ήλιο. Έπειτα γνωρίσαμε λίγο καλύτερα τον ήλιο, την πηγή ζωής του ηλιακού μας συστήματος. Διαβάσαμε τον μύθο του Φαέθωνα, του γιου του ήλιου. Με αφορμή τον μύθο συζητήσαμε τη χρησιμότητα του ήλιου και τί μπορεί να συμβεί εάν δεν υπάρχει ο Ήλιος. Στη συνέχεια συζητήσαμε για την εναλλαγή της μέρας και της νύχτα και πειραματιστήκαμε με την υδρόγειο σφαίρα για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την εναλλαγή και φτιάξαμε τους δικούς μας ήλιους.

media share 0 02 05 21dc1a76ef95eb77974c4dc5fa1229bc857a01d4c0e67cbf1fb66ba1c33ce00f e661971d 0dfc 4779 aae3 fca187b05dfb

17430098714181743009772043

 

 

Σειρά είχε το φεγγάρι. Διαβάσαμε την ιστορία «Παρακαλώ , μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι» και φτιάξαμε και την δική μας σκάλα για να ανέβουμε και να αγγίξουμε το φεγγάρι. Ταξιδέψαμε στο φεγγάρι , είδαμε εικόνες από την επιφάνεια της σελήνης, μάθαμε πώς φωτίζεται και ποιες είναι οι φάσεις τις σελήνης. Για να γίνουν πιο κατανοητές οι φάσεις τις σελήνης χρησιμοποιήσαμε τα αγαπημένα μας μπισκότα σοκολάτας!

IMG a62ea1ffd45a6790c6dc917b0e40fc2a V 1 media share 0 02 05 9d10c7ff84e9a4b151d63742eb84338eecbed66650529788a83e35175b22b84a d5ad8f14 fcb9 458d af4e 9d508a24c808

 

Απόκριες

Έφτασαν οι Απόκριες η αγαπημένη γιορτή των παιδιών! Διαβάσαμε την ιστορία του «Αρλεκίνου» και συζητήσαμε με τα παιδιά πώς δεν χρειάζεται κάθε χρόνο να αγοράζουμε καινούργιες στολές, αλλά μπορούμε να χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας και τα υλικά που έχουμε και να φτιάχνουμε δικές μας. Στη συνέχεια φτιάξαμε και εμείς τη δική μας μάσκα-Αρλεκίνου. Επίσης, με τη βοήθεια οπτικοακουστικού μέσου, μάθαμε τί σημαίνει η λέξη «Απόκριες» , πληροφορίες για τις ημέρες των αποκριών και τα έθιμα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

media share 0 02 05 ae496a2579e0866f7c13660a8aaeef03b3c2d2b6a1152cb380e297dc17004561 86b55b2d 87c2 4d3c a70f 90bf097cb669 media share 0 02 05 4da3357dc5b1082ed0f08412c8fb58ca7ef67f4f876428c9d3c5242ea1ca4adf 4562e897 54a7 4d1f b4ed 8f3441caaf9e

Εκτός όμως από τους ανθρώπους στη «χώρα της φαντασίας» μεταμορφώνονται και τα ζώα, έτσι λοιπόν , παρακολουθήσαμε το «Καρναβάλι των ζώων», το οποίο πρόκειται για ένα μουσικό έργο και κάθε ζώο παρουσιάζεται με διαφορετικό μουσικό όργανο. Μας δόθηκε η αφορμή να γνωρίσουμε την συμφωνική ορχήστρα και τα όργανα από τα οποία αποτελείται.

media share 0 02 05 a7440f0ed445d91406a7c9c57397190b125ad9ef97b19da6ddc20b8dbafea0e5 61547824 f7ab 483c a89a c1b412f417b0 media share 0 02 05 3ac50adf23466ff80a9f81393f4b049575a74ee75180b93c07033f0192e0190b 98699fbb 0aef 4116 b071 4ef9dcb108c9

 

Τέλος, μιλήσαμε και για την νηστεία , την Καθαρά Δευτέρα , τον χαρταετό, αλλά και για το έθιμο της Κυρά -Σαρακοστής.

media share 0 02 05 0fc066ef92b3d6fd146a9a9af7acdf3a1a0da3c3bc004cb1446b5410d25b1d48 ab83bb61 7b64 48c3 a927 020407bcc07f media share 0 02 05 5f548178a9df6e3d4ead8e161fd4ec9939a96be7066c260be91db5865ca41b59 a19e09b6 40bb 4f68 a98f c6fef32d17b2

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Νέο Έτος!

Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και έχοντας γεμίσει τις μπαταρίες μας, το πρώτο θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε είναι η αλλαγή του χρόνου. Παρακολουθήσαμε μικρά βιντεάκια , τα οποία έδειχναν με αστείο τρόπο πως το 4 παραχωρούσε τη θέση του στο 5. Στη συνέχεια παρατηρήσαμε από ποιους αριθμούς αποτελείται το 2025 και τους βάλαμε στη σωστή σειρά, ώστε να δημιουργηθεί η καινούργια χρονιά. Ειδικότερα ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 5, με τη βοήθεια οπτικοακουστικού μέσου γνωρίσαμε τον αριθμό, ποια πράγματα υπάρχουν γύρω μας σε πλήθος 5 (π.χ. 5 δάχτυλα σε κάθε χέρι) , προσπαθήσαμε να τον γράψουμε  και να τον αντιστοιχίσουμε με τη σωστή ποσότητα αντικειμένων.

 

                                            media share 0 02 05 60d83d75fcb938077c1929bcc83deae888c576c6b7562cdbb72f6fa9a86853bb da27c005 b070 4631 bb0a 2e2b1092d78amedia share 0 02 05 b40f2416bf895477150a437cce52cad39b1dbaa7c3cc1d2832fbc7bb79213185 dfcdc44f 9cd2 4664 93f9 97c6bf6e9315

 

Ιανουάριος

Στο ημερολόγιο μας, καινούργιο στοιχείο δεν ήταν μόνο η χρονιά αλλά και ο μήνας. Διαβάσαμε την ιστορία του Ιανουαρίου μέσα από το βιβλίο της Πέτροβιτς – Ανδροσοπούλου Λότη « Τα παιδιά του Χειμώνα». Μάθαμε για τις σκανταλιές του και πότε η μαμά του τον φώναζε Ιανουάριο και πότε Γενάρη. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν      ό, τι τους άρεσε από την ιστορία μας. Γνωρίσαμε τις φωνούλες από τις οποίες αποτελείται ο καινούργιος μας μήνας και προσπαθήσαμε να τις βάλουμε στη σωστή σειρά. Έπειτα, εστιάσαμε στη φωνούλα του καινούργιου μας μήνα, τη φωνούλα Ιι. Παρακολουθήσαμε από τη σειρά ένα γράμμα μια ιστορία τον «Ιπτάμενο Ιπποπόταμο». Προσπαθήσαμε να θυμηθούμε όσες περισσότερες λέξεις που άρχιζαν από Ιι και παίξαμε παιχνίδια, που μας βοήθησαν να αναγνωρίζουμε τις λέξεις που αρχίζουν από τη συγκεκριμένη φωνούλα.

                              media share 0 02 05 b2fbd1c8154359e3ce303fe17e91fa6c1e32444ce00d6e3546f0e0dde50c14f3 d1d197dc 587b 45a4 ba14 2a16bd104c1bmedia share 0 02 05 b0d8133e475e439843bab5a60817d6a272cd527e29c5b466495ea2cc09437817 8a64885b aa8c 4058 8584 d6ba34f9a5e0

 

Χειμώνας

Καθώς ο Ιανουάριος είναι ο δεύτερος μήνας του Χειμώνα, μας δόθηκε η ευκαιρία με τη βοήθεια οπτικοακουστικού μέσου να γνωρίσουμε τα χαρακτηριστικά του καιρού, για ποιον λόγο κάνει κρύο, τί συμβαίνει στη φύση τον χειμώνα, πώς προστατεύονται τα ζώα από το κρύο και τί κάνουμε και εμείς οι άνθρωποι τον χειμώνα σε σύγκριση με τις άλλες εποχές.  Χαρακτηριστικό του χειμώνα είναι το κρύο και το χιόνι, γι αυτό και εμείς διαβάσαμε στην τάξη το παραμύθι του Μάνου Κοντολέων « Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» και φτιάξαμε και εμείς τον δικό μας λιωμένο χιονάνθρωπο. Στη συνέχεια φανταστήκαμε ότι ήμασταν και εμείς σε ένα χιονισμένο τοπίο και προσπαθήσαμε να βάλουμε στη σωστή σειρά τα βήματα που θα ακολουθούσαμε για να φτιάξουμε έναν χιονάνθρωπο.

                                     media share 0 02 05 ff5c16f04ed1e07a409a3d33ca9fa24cd4604909051abf5f84568440c27cad0b 24b1681e bbbe 4f10 9a62 554d54772db7media share 0 02 05 cf0b6abd633029c7622077c8b0385c82464a72df58c05d21ba6738d920f04579 e1504bae e197 43bc bbb6 327965b7867e

 

Ζώα και χειμερία νάρκη!

Τα ζώα για να αντέξουν το κρύο πέφτουν σε χειμερία νάρκη, διαβάσαμε λοιπόν το παραμύθι «Η αρκούδα συνεχίζει να ροχαλίζει» του Karma Wilson, απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης του παραμυθιού και γνωρίσαμε τους τακτικούς αριθμούς (1ο , 2ο κ.τ.λ.) βάζοντας τους ήρωες του παρανυθιού στη σωστή σειρά.
Έπειτα γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και πώς προετοιμάζονται για τον «μεγάλο ύπνο τους», έπειτα βάλαμε και την δικιά μας αρκουδίτσα για ύπνο …

 

Πολικά Ζώα!

Από την άλλη, θελήσαμε να γνωρίσουμε μία άλλη κατηγορία ζώων, τα οποία μπορούν και επιβιώνουν στο κρύο, τα πολικά ζώα. Συζητήσαμε ποια ακριβώς είναι τα πολικά ζώα, πού μένουν, τι τρώνε και πώς προστατεύονται από το κρύο.  Μιλήσαμε για το Βόρειο και το Νότιο Πόλο, ποιες είναι οι διαφορές τους  και τους εντοπίσαμε στην υδρόγειο. Στη συνέχεια, ανακαλύψαμε μέσα στα ζωάκια μας τα πολικά ζώα και τα αντιστοιχίσαμε με τις ανάλογες εικόνες ζώων.

          IMG 20250122 094134IMG 20250122 100537 1IMG 20250122 100906

Ακόμη, παίξαμε με μερικά από τα πολικά ζώα στους πάγους με κουπάκια με νερό που βάλαμε από την προηγούμενη μέρα στην κατάψυξη.  Είδαμε ότι το νερό έγινε πάγος, τον αφήσαμε σε ένα ζεστό σημείο και διαπιστώσαμε ότι με τη ζέστη και μετά από κάποια ώρα  λιώνει! Πιάσαμε πάγους και παγάκια και νιώσαμε την κρύα αίσθηση που μας προκαλούν. Τέλος, τα παιδιά έγιναν και αυτά πολικές αρκούδες που πήγαν για ψάρεμα, παιχνίδι που τους ενθουσίασε πολύ!

1739218033938 IMG 20250122 115122IMG 20250122 121821 1739218278817

 

 

Γνωρίσαμε καλύτερα ένα ακόμη πολικό ζώο…τον πιγκουίνο! Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη “Ένας πιγκουίνος … όχι και τόσο τέλειος”. Τελειώνοντας την ανάγνωση το πρώτο πράγμα που μας προβλημάτισε είναι εάν θα μπορούσαμε να έχουμε για φίλο , κάποιον ο οποίος θα ήταν πολύ διαφορετικός από εμάς και θα προκαλούσε προβλήματα. Έπειτα παρακολουθήσαμε ένα ντοκιμαντέρ για τους πιγκουίνους και επικεντρωθήκαμε στον ξεχωριστό τρόπο που ζευγαρώνουν, στην αναπαραγωγή του , αλλά και στην ομαδικότητα που επιδεικνύουν για να μπορέσουν να επιβιώσουν στις χιονοθύελλες. Τέλος , φτιάξαμε τον δικό μας όχι και τόσο … τέλειο πιγκουίνο.

           media share 0 02 05 2871f8fc6511901a6693c140022a9a26ad29cc47ca647581c7eb0bb14d437363 718d7370 7af8 4178 808d 843eef0e3d7amedia share 0 02 05 624dc0cc8be7bd4c69abedeec5b13b1dd9ea47028eed66a977ea8b60968f2543 61ab80ce 758d 4d49 98a1 278b014c25ffmedia share 0 02 05 9d159588c5153506cd65305945c0f69235150c30e944a4efe8866b22ec0febc6 a56159ad 143e 4add a8e6 6e63880378fe

Οι 3 Ιεράρχες

Το τελευταίο θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε αυτό τον μήνα είναι η γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Πήγαμε με τα παιδιά στην εκκλησία και παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία για τους 3 Ιεράρχες και στη συνέχεια στην τάξη γνωρίσαμε ποιοι ήταν αυτοί , ποιο ήταν το έργο τους και για ποιο λόγο αναδείχθηκαν ως προστάτες των γραμμάτων.

media share 0 02 05 ea0d5ff0491f761e93db45d987f0d4a070cb85f6c197635690e41b7f304276ae 1592740d c747 487e a300 27170a0ddf63

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Χριστούγεννα και η Χριστουγεννιάτικη γιορτούλα μας!

Ήρθε ο Δεκέμβριος ο μήνας που περιμένουν με ανυπομονησία τα παιδιά, ο μήνας των Χριστουγέννων. Έτσι , λοιπόν, αρχίσαμε σιγά σιγά να «ντύνουμε γιορτινά» την τάξη μας , με πρωταγωνιστή το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας. Αφού στολίσαμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας, ακούσαμε το τραγούδι με τίτλο: «Το δέντρο των Χριστουγέννων». Το τραγούδι αυτό διηγούταν την ιστορία ενός δέντρου , το οποίο χάρισε όλα του τα στολίδια και τα γλυκά που του είχαν χαρίσει οι άνθρωποι σε δύο φτωχά παιδάκια, δίνοντας τους έτσι μεγάλη χαρά τις άγιες αυτές ημέρες. Ως ανταμοιβή για την καλή του αυτή πράξη, έγινε το λαμπρότερο δέντρο που στόλισε ποτέ την πόλη. Με αφορμή το περιεχόμενο του τραγουδιού αυτού συζητήσαμε με τα παιδιά το πόσο σημαντικό είναι να μοιραζόμαστε , να βοηθούμε ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε με τα παιδιά για ποιο λόγο έχει καθιερωθεί να στολίζουμε έλατο και όχι κάποιο άλλο δέντρο. Για να μας λυθεί η απορία είδαμε την ιστορία του έλατου , πώς από εκεί που τα άλλα δέντρα το κοροϊδεύαν, έγινε το σημαντικότερο δέντρο των Χριστουγέννων. Επιπλέον, συζητήσαμε για τους συμβολισμούς του έλατου π.χ το τριγωνικό του σχήμα συμβολίζει την Αγία τριάδα.

Παίρνοντας αφορμή από το τριγωνικό σχήμα του έλατου , γνωρίσαμε το τρίγωνο. Μετρήσαμε τις γωνίες και τις πλευρές του και αντιληφθήκαμε , ότι πήρε το όνομα του από τον αριθμό 3, όσες δηλαδή γωνίες και πλευρές έχει. Στη συνέχεια , αναζητήσαμε τρίγωνα που υπάρχουν στην καθημερινότητα μας και τα παιδιά σχημάτισαν το τρίγωνο χρησιμοποιώντας τα σώματα τους.  Γνωρίσαμε και τη φωνούλα «Δ» και όπως παρατήρησαν τα παιδιά έχει και αυτή τριγωνικό σχήμα. Αρχικά εξοικειωθήκαμε με το να ακούμε και να αναγνωρίζουμε λέξεις που αρχίζουν από Δ και στη συνέχεια εξασκηθήκαμε στο να αναγνωρίζουμε τη φωνούλα Δ ανάμεσα σε άλλες φωνούλες. Τέλος, μεταμορφώσαμε τη φωνούλα Δ , στο δικό μας χριστουγεννιάτικο δέντρο.

 

17359996891951735999641308IMG 5eafaeb71730b7b17cb14efe054b51ad V

 

Κατά τη διάρκεια των ημερών αυτών τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν και τα δικά τους στολίδια , με τα οποία θα στόλιζαν τα δέντρα στα σπίτια τους, αλλά μεγάλο μέρος της μέρας έκαναν με μεγάλη χαρά πρόβες για τη χριστουγεννιάτική γιορτή που παρουσιάστηκε στους μεγάλους με τίτλο: « Οι καλικάντζαροι και οι χιονούλες σώζουν τον χιονάνθρωπο. Στο τέλος της γιορτής τους περίμενε μια μεγάλη έκπληξη! Ο Αη Βασίλης που τους μοίρασε δώρα- τα παιδιά το χάρηκαν πολύ!

1736000852258 IMG 145779d11aab39f897705a4ad8fefaf2 V IMG e6ed35fa59c28c9985f08a6974de02d0 V

IMG 4661f373fd5d9874fbbc0d4ea73f21c0 V IMG cb8e5ecd588971703dde6cbbd3fd2ae9 V 1

 

1736001249810 1736001315337

Δράση Make a wish-Κάνε μια ευχή!

Ξεχωριστή δράση και για φέτος ήταν να γνωρίσουμε το Αστέρι της ευχής, συζητήσαμε για ποιο λόγο αγοράζουμε τα αστεράκια αυτά και πώς μπορεί η αγορά μας αυτή να βοηθήσει τα παιδιά που είναι άρρωστα, να γίνουν γρήγορα καλά και να επιστρέψουν στην κανονικότητα . Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ένα αστέρι στην καρδιά”  και μιλήσαμε για την αξία της προσφοράς και του εθελοντισμού ενώ στο τέλος γεμίσαμε και εμείς ένα μεγάλο αστέρι με τις δικιές μας ευχές.

thumbnail Make a wish download Button17360009124561736000990117 1IMG 18dd785ea0ea730c832d85a83d27e450 V

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Θεματική: Φθινόπωρο!

Ξεκινήσαμε τον Νοέμβριο με δραστηριότητες για το φθινόπωρο. Κάναμε μία διερευνητική συζήτηση με τα παιδιά για τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου. Τα παιδιά εστίασαν την συζήτηση στην αλλαγή χρώματος των φύλλων των δέντρων και στην πτώση τους. Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο, το οποίο μας αναφέρει τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου και τις διαφορές του από το καλοκαίρι. Διαβάσαμε το παραμύθι : « Ένα κίτρινο φύλλο», το οποίο εξιστορεί τί βλέπει ένα φύλλο κατά τη διάρκεια της πτώσης του από το δέντρο και ποια θα είναι η τύχη του όταν βρεθεί στο έδαφος. Αφού συζητήσαμε το περιεχόμενο του παραμυθιού, δημιουργήσαμε και εμείς τα δικά μας φθινοπωρινά φύλλα.

Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου, αλλά και τους ξηρούς καρπούς. Γνωρίσαμε ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά τα οποία καταναλώνουμε το φθινόπωρο, τι χρώμα έχουν και  αναφέραμε ποια είναι τα αγαπημένα μας. Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου “Η αλεπού και τα σταφύλια” και ζωγραφίσαμε τα δικά μας σταφύλια.

 

                                   media share 0 02 05 c4d2d2108ea1f4efe862587444f326a2a9a67d0c6c46e2fc0046d76f3c242df6 3f7d52de 277a 40fc b6cc 1b4fbf643378 media share 0 02 05 1a5aabf603ec20892d87440dda0fbdb5a3af30af04daf916db9416b849e7bc8a 37ba8e85 3a4a 4b0f 8442 2f950d5a549f

Το φθινόπωρο αλλαγές δεν πραγματοποιούνται μόνο στα δέντρα αλλά και τα ζώα ετοιμάζονται για τον χειμώνα που θα έρθει. Το βιβλίο που διαλέξαμε για να διαβάσουμε έχει τίτλο : «Ένας σκίουρος μια μέρα». Το βιβλίο αυτό εξιστορεί την περιπέτεια ενός σκίουρου στη προσπάθεια του να μαζέψει βελανίδια για τον χειμώνα και στην βοήθεια, που του παρέχουν οι φίλοι του όταν σπάει το καρότσι του και χάνει όλα τα βελανίδια που έχει μαζέψει.
Μετά το τέλος της ανάγνωσης, δώσαμε στα παιδιά εικόνες από τους ήρωες του παραμυθιού και τους ζητήσαμε να θυμηθούν με ποια σειρά εμφανίστηκαν στην ιστορία μας, να θυμηθούν πόσα βελανίδια μάζεψε το κάθε ζωάκι για να βοηθήσει τον φίλο του και να βάλουν τον σωστό αριθμό δίπλα στο κάθε ζώο. Στη συνέχεια, ένωσαν τους αριθμούς με την καρτέλα που απεικονίζει τον σωστό αριθμό βελανιδιών. Η τελευταία μας δραστηριότητα είχε φωνολογικό περιεχόμενο. Δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας, όπου υπάρχουν τα ζωάκια της ιστορίας μας και ζητήσαμε από αυτά να μας πουν από πόσες συλλαβές αποτελείται το όνομα του κάθε ζώου. Στη δραστηριότητα αυτή μας βοήθησε το χτύπημα των χεριών κάθε φορά που λέγαμε το όνομα του ζώου και μετρώντας πόσα παλαμάκια χτυπήσαμε κάθε φορά.                                                                                                                                                                                                Συνεχίζοντας το θέμα του φθινοπώρου, διαβάσαμε άλλο ένα παραμύθι με τίτλο: «Αουτς». Ήρωας του παραμυθιού είναι ένας σκαντζόχοιρος, ο οποίος στην προσπάθειά του να μαζέψει φύλλα για να φτιάξει τη φωλιά του για το χειμώνα, μπαίνει σε μπελάδες αφού καρφώνονται στα αγκάθια του διάφορα αντικείμενα. Όμως,  με την βοήθεια των φίλων του βρίσκει λύση στο πρόβλημα του. Μετά το τέλος του παραμυθιού, αφού προσπαθήσαμε να αναδιηγηθούμε τα γεγονότα στη σωστή σειρά, μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τους τακτικούς αριθμούς ( 1ος, 2ος κτλ.). Έπειτα, φτιάξαμε τα δικά μας σκατζοχοιράκια και σκιουράκια χρησιμοποιώντας τα φύλλα και τις πευκοβελόνες που φέραμε στην τάξη.

 

                        enas skioyros mia mera 640x640 1aoyts 600x315 1                         media share 0 02 05 8191ae0885cb1ddcba5868da256acc49e1705ff531a7b361f54340833727605d bc402a89 4db2 4518 b154 b3e6d2dc07c8media share 0 02 05 a9610ec437eeea80cb46d214090821ebd12ef3784b354c098c356edbe24169d1 286c1292 4918 4632 ac21 3d555fbc93ce

 

Η ελιά και το λάδι!

Ξεκινήσαμε το καινούργιο μας θέμα με την αρχαία Ελλάδα και την μυθολογία. Παρακολουθήσαμε τη διαμάχη της Θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα, για την διεκδίκηση της Αθήνας. Νικήτρια αναδείχθηκε η θεά Αθηνά, η οποία πρόσφερε το ιερό δέντρο της ελιάς σε αντίθεση με τον Ποσειδώνα, ο οποίος πρόσφερε θαλασσινό αλάτι. Στη συνέχεια, συζητήσαμε τη σημαντική θέση που κατείχε το δέντρο της ελιάς στην αρχαιότητα. Γνωρίσαμε τα μέρη της ελιάς (κορμός , κλαδιά, φύλλα, καρπός και άνθη) και αναλύσαμε το δρόμο που ακολουθεί η ελιά , ώστε να βρεθεί στο ελαιοτριβείο και να γίνει λάδι. Μάθαμε πώς γράφεται η λέξη ΕΛΙΑ, εστιάζοντας στη φωνούλα Ε .Η θεματική μας αυτή ενότητα κλείνει με την επίσκεψη μας στο ελαιοτριβείο, όπου παρακολουθήσαμε από κοντά τα στάδια που ακολουθούνται ,για να φτιάξουμε από τις ελιές λάδι!

media share 0 02 05 dbb8f93f426f44a15820b3d64f04c1b96af35b90c09be206e26f1e40db38c033 3f23d944 e80d 4909 87d8 d49e710226a21733248687437

media share 0 02 05 86c30b2b59230cec8d774b9f01d9e21c3288837a9055c1e23c925d825f4d95de be7a92a2 957c 4da9 969f 79ac2ba81441 1 media share 0 02 05 61950e3b787922e862c17785bbec943e2c9f0296102d7c649b5c22960c3ad01d 52530715 7f4d 4171 b599 7a352de97a44

 

17 Νοεμβρίου-Πολυτεχνείο

Η επέτειος του Πολυτεχνείου ήταν το επόμενο θέμα , με το οποίο ασχοληθήκαμε τον μήνα αυτό. Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο «Η κυρα-Δημοκρατία». Το περιεχόμενο το βιβλίου αυτού βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν το λόγο που οι φοιτητές οδηγήθηκαν στην κατάληψη του Πολυτεχνείου. Παρακολουθήσαμε βίντεο από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και μαρτυρίες φοιτητών που έζησαν τα γεγονότα από κοντά.

                                            media share 0 02 05 57f02d5213e6371997c67662469f3f0b59d0bcddc9138cdf6cc68b1243e49554 71f1ded8 e681 49d3 9720 2156b70332ac media share 0 02 05 a10b851680b6c33639e3d7df935b6c5a641a41e250880827cb178b39a05d93a6 144e46e4 9963 4ffc 936c 6ad040bcc065

Αριθμοί!

Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε σιγά σιγά και τους πρώτους μας αριθμούς! Γνωρίσαμε λοιπόν, τους 4 πρώτους αριθμούς. Τα παιδιά έμαθαν τους αριθμούς αυτούς μέσα από την χρήση οπτικοακουστικού μέσου, καθώς και μέσα από παιχνίδια, ώστε να μάθουν να αναγνωρίζουν τον κάθε αριθμό, αλλά και την ποσότητα των αντικειμένων που ο κάθε αριθμός μας δείχνει.

media share 0 02 05 59645f90283b3ee65df1a37413a6a16beb6770c34c558933be245c46e02980c7 e13923c1 78fa 4875 bfb1 ac939d6aa632

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

1 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

Η 1η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στους παππούδες και στις γιαγιάδες και αφιερώσαμε και εμείς την ημέρα αυτή στα σημαντικά αυτά πρόσωπα της ζωής μας. Διαβάσαμε το παραμύθι «Η καρδιά του παππού». Στηριζόμενοι στο περιεχόμενο του βιβλίου αυτού συζητήσαμε πώς περνάμε το χρόνο μας με τον παππού και τη γιαγιά μας, αλλά ασχοληθήκαμε και με τον κύκλο ζωής του ανθρώπου. Τέλος, ετοιμάσαμε δωράκια για να χαρίσουμε στον παππού και στην γιαγιά.

20210217125214 i kardia tou pappouIMG e0b3c2bc74b6c9a5890ce7f7467ae14e V 1IMG a1e238e407e01c358cbad738ed921769 V

 

Μαθαίνω το όνομά μου!

Τα παιδιά πλέον έχουν κατανοήσει και εφαρμόζουν τους κανόνες της τάξης , ήρθε η ώρα να μάθουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους , ανάμεσα στα ονόματα των συμμαθητών τους, να κατανοήσουν ότι το όνομα τους αποτελείται από μικρές φωνούλες και να συγκρίνουν το δικό τους όνομα με τα ονόματα των άλλων παιδιών. Τέλος, προβήκαμε στη δημιουργία του ήλιου της τάξης μας , ο οποίος έχει για ακτίνες τα ονόματα των παιδιών, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το ομαδικό πνεύμα της τάξης.

                         IMG 474da69073bb8293f1d46d3bc752fab9 V 1IMG 7abde88035d06005f9b2da43e5e9cc00 V                                                            IMG 4f642db9234fa3eaa898729514b7d44b V 1IMG d5b59eb0052bd0184d17681cac32600a V 1IMG a3968a7aef97efa4aaea391719711a46 V

 

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η 4η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στα ζώα. Με την χρήση οπτικοακουστικών μέσων, τα παιδιά μπόρεσαν να μπουν στη θέση των ζώων και πως αυτά νοιώθουν όταν υποστούν την εγκατάλειψη και την κακοποίηση. Τα παιδιά κατανοήσαν πώς τα ζώα έχουν δικαιώματα και αξίζουν το σεβασμό και την αγάπη μας.

 

Σεισμός! Μη σε πιάνει πανικός!

Το επόμενο θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν ο σεισμός . Αρχικά στα παιδιά διαβάστηκε ο μύθος του Εγκέλαδου, από τον οποίο πήρε και το όνομα του ο σεισμός. Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν εκπαιδευτικά βίντεο για να μάθουν το λόγο για τον οποίο η γη «κουνιέται». Το επόμενο βήμα ήταν τα παιδιά να μάθουν σε ποιες ενέργειες έπρεπε να προβούν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος του σεισμού. Επίσης, πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού από όλα τα τμήματα των δύο νηπιαγωγείων ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι σε περίπτωση σεισμού.

                             IMG 21a9c977283deeddb7478d5b2b97f8fb V 11730922812609IMG 8be6d88eaeaaf7bdf30aff1bdc67eebb V

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Μαθαίνω να τρέφομαι σωστά!

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων της χρονιάς είχε ως θέμα την υγιεινή διατροφή. Στην αρχή γνωρίσαμε ποιες είναι οι 5 ομάδες τροφών και τί προσφέρουν στον οργανισμό μας: γαλακτοκομικά , δημητριακά, κρέας-θαλασσινά-αυγά-όσπρια- ξηροί καρποί , τα λίπη και τα φρούτα-λαχανικά. Στη συνέχεια γνωρίσαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και πώς πρέπει να τρεφόμαστε βάση αυτής και τέλος διαχωρίσαμε τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές.

                                 IMG 93652dd5ac8f12651880f9897f3a8a7a VIMG f47edfb9c586cbd124d25a4651ee0d68 VIMG e586977b6e11fa9ef7863ab81c8e1cf2 V

 

28η Οκτωβρίου

Ξεχωριστή θέση στον Οκτώβριο κατέχει η 28η Οκτωβρίου. Οι δραστηριότητες μας ξεκίνησαν με τη συζήτηση : τι συμβαίνει στον κόσμο όταν έχουμε Ειρήνη και τι συμβαίνει στον κόσμο όταν έχουμε Πόλεμο. Και αφού τα παιδιά κατέληξαν ότι στον κόσμο πρέπει να υπάρχει Ειρήνη, δημιουργήσαμε το δικό μας έργο που κοσμεί την πόρτα μας με τίτλο « Ο βομβαρδισμός της Αγάπης». Έπειτα , παρακολουθήσαμε βίντεο με τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου και την προσφορά των γυναικών στον αγώνα. Ακόμη, ακούσαμε τραγούδια που εμψύχωναν τους στρατιώτες, αλλά περιέγραφαν και τις συνθήκες που αντιμετώπιζαν στο μέτωπο. Στη συνέχεια, μάθαμε από ποια γραμματάκια αποτελείται το Όχι και δόθηκε έμφαση στην εκμάθηση του Οο (όμικρον). Την παραμονή της εθνικής επετείου τα παιδιά γνώρισαν το εθνικό μας σύμβολο, τη σημαία και έκαναν παρέλαση στην αυλή του σχολείου, τιμώντας και εκείνα τους αγώνες των στρατιωτών για ελευθερία. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε πρώτη επαφή με την παρέλαση.

                                         IMG 574407b9a2943270f7a713821f10d5ba VIMG f494c6e9937b09177ab7b0261d4ed5b1 V

 

31 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Τελευταία θεματική του μήνα ήταν η Παγκόσμια ημέρα της Αποταμίευσης. Παρακολουθήσαμε το παραμύθι « Ένα σκουλήκι την ημέρα» και συζητήσαμε γιατί είναι καλό να κάνουμε αποταμίευση και τι συμβαίνει, όταν δεν κάνουμε. Τέλος, δημιουργήσαμε τους δικούς μας κουμπαράδες για να κάνουμε κι εμείς αποταμίευση.

IMG eb189b137a78394edb7c0176cf800d99 V

 

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στις 27 Σεπτεμβρίου γιορτάστηκε στα σχολεία η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Κατά τη διάρκεια της μέρας αυτής, έγιναν συζητήσεις σχετικά με το τι μας προσφέρει ο αθλητισμός και τη σημαντικότητα του. Επιπλέον, συζητήσαμε με τα παιδιά τον διαχωρισμό των αθλημάτων σε ομαδικά και σε ατομικά. Ακόμη γνωρίσαμε δύο σημαντικούς αθλητές: τον Γιουσέιν Μπολτ και τον δικό μας Λευτέρη Πετρούνια. Στο τέλος της ημέρας και σε συνεργασία με το 1ο Νηπιαγωγείο Καρδάμαινας, βγήκαμε στην αυλή μαζί με όλα τα παιδιά και παίξαμε παιχνίδια με τις μπάλες και τα στεφάνια. Σε όλα τα παιδιά δόθηκαν μετάλλια και ενθύμια.

                        1728334951796 1728335180366IMG 20240927 150935 1

Σεπτέμβριος-Οι Πρώτες Μέρες στο Νηπιαγωγείο!

Τα παιδιά ερχόμενα στο νηπιαγωγείο διακατέχονται από πλήθος συναισθημάτων . Αυτά μπορεί να είναι ενθουσιασμός , χαρά αλλά μπορεί να είναι αγωνία και άγχος για τον αποχωρισμό του από τους γονείς του και το οικείο περιβάλλον του . Γι’ αυτό οι πρώτες μέρες είναι αφιερωμένες στο να νοιώσουν τα παιδιά άνετα στο χώρο του σχολείου, να γνωρίσουν πως λειτουργεί η τάξη και οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για την εύρυθμη λειτουργία της. Ακόμη, στόχος των πρώτων ημερών είναι να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους , να αλληλεπιδράσουν και να δημιουργηθούν φιλίες.

Ο ΜΠΟΝΙ- ΛΟΝΙ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Τα μπαλόνια είναι ένα αγαπημένο αντικείμενο των παιδιών. Στην πρώτη μας συγκέντρωση στην παρεούλα παρουσιάσαμε ένα μπαλόνι , πάνω στο οποίο είχαμε σχεδιάσει ένα χαρούμενο πρόσωπο. Το όνομα του προσώπου αυτού ήταν Μπόνι-Λόνι. Ήταν και αυτός για πρώτη μέρα στο σχολείο ήταν ντροπαλός και απευθυνόταν μόνο στις νηπιαγωγούς του. Επίσης, ήταν τόσο ντροπαλός , με αποτέλεσμα  να μιλάει χαμηλόφωνα, να μην ακούμε πολύ σωστά αυτά που λέει και έτσι τα παιδιά άρχισαν να γελούν. Στη συνέχεια ο Μπόνι το μπαλόνι , με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, ζήτησε από τα παιδιά να πουν και εκείνα το όνομα τους , ώστε να γνωριστούν καλύτερα και να μπορέσουν να παίξουν. Αφού γνωριστήκαμε παίξαμε ένα παιχνίδι , σύμφωνα με το οποίο τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο, έπαιζε μουσική και έπρεπε το μπαλόνι να περνάει από χέρι σε χέρι. Όταν σταματούσε η μουσική ζητούσαμε από το παιδί που κρατούσε το μπαλόνι να μας μιμηθεί κάποιο ζώο.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ

Την επόμενη μέρα συνεχίστηκαν τα παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των παιδιών, αλλά έμφαση δόθηκε στο να γνωρίσουν τα παιδιά την τάξη και πως λειτουργούν τα κέντρα ενδιαφέροντος (γωνιές). Διαβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι με τίτλο « Ο Λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει σχολείο». Με αφορμή το περιεχόμενο του παραμυθιού τα παιδιά ρωτήθηκαν και στη συνέχεια ζωγράφισαν πως θα ήθελαν να είναι το σχολείο τους.

o lykos zaxarias thelei na paei sxoleio cover1728332346116

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Στη συνέχεια σειρά είχε η γνωριμία των παιδιών με τους κανόνες της τάξης. Στην τάξη μας ήρθε ο Ρούλης ο Κροκοδειλούλης, ο οποίος μας έδειξε ποιοι είναι οι σημαντικοί κανόνες στην τάξη μας, συζητήσαμε για ποιο λόγο είναι σημαντικό να τους τηρούμε και τί θα συμβεί εάν δεν τους τηρούμε. ‘Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι με τους κανόνες της τάξης. Το παιχνίδι αυτό είχε κάρτες, οι οποίες έπρεπε να χωριστούν σε αυτά που είναι καλό να κάνουμε και σε αυτά που δεν είναι καλό να κάνουμε.

ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕΝ ΧΤΥΠΑΝΕ… ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ…

Ένας από τους σημαντικότερους κανόνες της τάξης μας , σύμφωνα με τα παιδιά, είναι να μη χτυπάμε τους συμμαθητές μας , αλλά να τους σεβόμαστε. Παίρνοντας αφορμή από το γεγονός αυτό, διαβάσαμε με τα παιδιά το βιβλίο «Τα χέρια δεν χτυπάνε … Τα χέρια αγαπάνε…».Μετά την ανάγνωση του βιβλίου τα παιδιά μπορέσαν να εντοπίσουν πόσα όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας , αντί να πονάμε τους φίλους μας. Μετά τα παιδιά ζωγράφισαν τι όμορφο μπορούν να κάνουν με τα χέρια τους.

Στη συνέχεια , με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, σχεδιάστηκαν τα περιγράμματα των χεριών των παιδιών . Τα παιδιά χρωμάτισαν τα περιγράμματα των χεριών τους με τα αγαπημένα τους χρώματα. Τέλος, όλα τα χεράκια των παιδιών κολλήθηκαν το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας μία μεγάλη καρδιά. Ακολούθησε, άλλη μία ατομική εργασία. Τα παιδιά πήραν πινέλα και μπογιές και ζωγράφισαν τις λευκές σελίδες που τους δόθηκαν. Όταν στέγνωσαν , τα παιδιά έκαναν τα αποτυπώματα των χεριών τους με μαύρη μπογιά και στο κέντρο των χεριών τοποθετήθηκαν χρωματιστές καρδιές, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο πόση αγάπη και χαρά μπορούν να χαρίσουν τα χέρια μας.


1728333139395

 

Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Ένας από τους στόχους της μαθησιακής διαδικασίας είναι τα παιδιά να νοιώθουν ότι ανήκουν σε μια ομάδα και να δρουν σαν ομάδα. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού « Η σκάλα της αγάπης». Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά την ιστορία και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως δεν έχει σημασία εάν είμαστε μικροί ή αδύναμοι, αλλά εάν συνεργαστούμε μπορούμε να καταφέρουμε πάρα πολλά. Μετά τη συζήτηση τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι. Έπειτα, δημιουργήσαμε την δικιά μας σκάλα, όπου τοποθετήσαμε σημαντικές για μας λέξεις, όπως αγάπη και φιλία. Επιπλέον στα παιδιά δόθηκαν χαρτάκια σε μορφή καρδούλας, όπου ζωγράφισαν τι σημαίνει γι’αυτά η αγάπη και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού έγραψαν τί σκέφτονται όταν ακούν την λέξη αγάπη. Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής τοποθετήσαμε τη σκάλα μας στην πόρτα της τάξης μας.

  IMG c160d0ec35faf226385ef5e294baa473 VIMG f323f264a4fecdedc0592af634e1d8be VIMG 178df464b1cf70ff7c2fbefa2b47aeaa V

 

Η σχολική μας γιορτή για τη λήξη του σχολικού έτους!

Στις 12 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη μας γιορτούλα για τη λήξη του σχολικού έτους, με θέμα “Η συναυλία του βυθού”. Με τη λήξη της γιορτής τα παιδιά παρέλαβαν και τα αναμνηστικά – ενθύμια τους.  Οι μαθητές μας απόλαυσαν τις τελευταίες τους στιγμές στο Νηπιαγωγείο!

20240612 170321

20240612 170250 20240612 170115

IMG ec6f9f50e38cf98b1774df6ce56c5af7 V

 

Η εκδρομή του σχολείου μας!!

Στις   30  Μάϊου πραγματοποιήθηκε η σχολική μας εκδρομή στη φάρμα “Έρικα” στο Μαρμάρι της Κω. Τα παιδιά είχανε την ευκαιρία να έρθουνε σε επαφή με τα ζωάκια που φιλοξενούνται εκεί, να κάνουνε ιππασία και να απολαύσουν το παιχνίδι της τους σε έναν φιλόξενο χώρο.

 

IMG 5900ebb5ef927b3acf3940e5968e9f80 V

IMG 20240617 094258 775

IMG c136f57c5aed20268fed25c3a333332a V