Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στις 27 Σεπτεμβρίου γιορτάστηκε στα σχολεία η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Κατά τη διάρκεια της μέρας αυτής, έγιναν συζητήσεις σχετικά με το τι μας προσφέρει ο αθλητισμός και τη σημαντικότητα του. Επιπλέον, συζητήσαμε με τα παιδιά τον διαχωρισμό των αθλημάτων σε ομαδικά και σε ατομικά. Ακόμη γνωρίσαμε δύο σημαντικούς αθλητές: τον Γιουσέιν Μπολτ και τον δικό μας Λευτέρη Πετρούνια. Στο τέλος της ημέρας και σε συνεργασία με το 1ο Νηπιαγωγείο Καρδάμαινας, βγήκαμε στην αυλή μαζί με όλα τα παιδιά και παίξαμε παιχνίδια με τις μπάλες και τα στεφάνια. Σε όλα τα παιδιά δόθηκαν μετάλλια και ενθύμια.

                        1728334951796 1728335180366IMG 20240927 150935 1

Σεπτέμβριος-Οι Πρώτες Μέρες στο Νηπιαγωγείο!

Τα παιδιά ερχόμενα στο νηπιαγωγείο διακατέχονται από πλήθος συναισθημάτων . Αυτά μπορεί να είναι ενθουσιασμός , χαρά αλλά μπορεί να είναι αγωνία και άγχος για τον αποχωρισμό του από τους γονείς του και το οικείο περιβάλλον του . Γι’ αυτό οι πρώτες μέρες είναι αφιερωμένες στο να νοιώσουν τα παιδιά άνετα στο χώρο του σχολείου, να γνωρίσουν πως λειτουργεί η τάξη και οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε για την εύρυθμη λειτουργία της. Ακόμη, στόχος των πρώτων ημερών είναι να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους , να αλληλεπιδράσουν και να δημιουργηθούν φιλίες.

Ο ΜΠΟΝΙ- ΛΟΝΙ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Τα μπαλόνια είναι ένα αγαπημένο αντικείμενο των παιδιών. Στην πρώτη μας συγκέντρωση στην παρεούλα παρουσιάσαμε ένα μπαλόνι , πάνω στο οποίο είχαμε σχεδιάσει ένα χαρούμενο πρόσωπο. Το όνομα του προσώπου αυτού ήταν Μπόνι-Λόνι. Ήταν και αυτός για πρώτη μέρα στο σχολείο ήταν ντροπαλός και απευθυνόταν μόνο στις νηπιαγωγούς του. Επίσης, ήταν τόσο ντροπαλός , με αποτέλεσμα  να μιλάει χαμηλόφωνα, να μην ακούμε πολύ σωστά αυτά που λέει και έτσι τα παιδιά άρχισαν να γελούν. Στη συνέχεια ο Μπόνι το μπαλόνι , με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, ζήτησε από τα παιδιά να πουν και εκείνα το όνομα τους , ώστε να γνωριστούν καλύτερα και να μπορέσουν να παίξουν. Αφού γνωριστήκαμε παίξαμε ένα παιχνίδι , σύμφωνα με το οποίο τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο, έπαιζε μουσική και έπρεπε το μπαλόνι να περνάει από χέρι σε χέρι. Όταν σταματούσε η μουσική ζητούσαμε από το παιδί που κρατούσε το μπαλόνι να μας μιμηθεί κάποιο ζώο.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ

Την επόμενη μέρα συνεχίστηκαν τα παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των παιδιών, αλλά έμφαση δόθηκε στο να γνωρίσουν τα παιδιά την τάξη και πως λειτουργούν τα κέντρα ενδιαφέροντος (γωνιές). Διαβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι με τίτλο « Ο Λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει σχολείο». Με αφορμή το περιεχόμενο του παραμυθιού τα παιδιά ρωτήθηκαν και στη συνέχεια ζωγράφισαν πως θα ήθελαν να είναι το σχολείο τους.

o lykos zaxarias thelei na paei sxoleio cover1728332346116

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Στη συνέχεια σειρά είχε η γνωριμία των παιδιών με τους κανόνες της τάξης. Στην τάξη μας ήρθε ο Ρούλης ο Κροκοδειλούλης, ο οποίος μας έδειξε ποιοι είναι οι σημαντικοί κανόνες στην τάξη μας, συζητήσαμε για ποιο λόγο είναι σημαντικό να τους τηρούμε και τί θα συμβεί εάν δεν τους τηρούμε. ‘Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι με τους κανόνες της τάξης. Το παιχνίδι αυτό είχε κάρτες, οι οποίες έπρεπε να χωριστούν σε αυτά που είναι καλό να κάνουμε και σε αυτά που δεν είναι καλό να κάνουμε.

ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕΝ ΧΤΥΠΑΝΕ… ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ…

Ένας από τους σημαντικότερους κανόνες της τάξης μας , σύμφωνα με τα παιδιά, είναι να μη χτυπάμε τους συμμαθητές μας , αλλά να τους σεβόμαστε. Παίρνοντας αφορμή από το γεγονός αυτό, διαβάσαμε με τα παιδιά το βιβλίο «Τα χέρια δεν χτυπάνε … Τα χέρια αγαπάνε…».Μετά την ανάγνωση του βιβλίου τα παιδιά μπορέσαν να εντοπίσουν πόσα όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας , αντί να πονάμε τους φίλους μας. Μετά τα παιδιά ζωγράφισαν τι όμορφο μπορούν να κάνουν με τα χέρια τους.

Στη συνέχεια , με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, σχεδιάστηκαν τα περιγράμματα των χεριών των παιδιών . Τα παιδιά χρωμάτισαν τα περιγράμματα των χεριών τους με τα αγαπημένα τους χρώματα. Τέλος, όλα τα χεράκια των παιδιών κολλήθηκαν το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας μία μεγάλη καρδιά. Ακολούθησε, άλλη μία ατομική εργασία. Τα παιδιά πήραν πινέλα και μπογιές και ζωγράφισαν τις λευκές σελίδες που τους δόθηκαν. Όταν στέγνωσαν , τα παιδιά έκαναν τα αποτυπώματα των χεριών τους με μαύρη μπογιά και στο κέντρο των χεριών τοποθετήθηκαν χρωματιστές καρδιές, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο πόση αγάπη και χαρά μπορούν να χαρίσουν τα χέρια μας.


1728333139395

 

Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Ένας από τους στόχους της μαθησιακής διαδικασίας είναι τα παιδιά να νοιώθουν ότι ανήκουν σε μια ομάδα και να δρουν σαν ομάδα. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού « Η σκάλα της αγάπης». Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά την ιστορία και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως δεν έχει σημασία εάν είμαστε μικροί ή αδύναμοι, αλλά εάν συνεργαστούμε μπορούμε να καταφέρουμε πάρα πολλά. Μετά τη συζήτηση τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι. Έπειτα, δημιουργήσαμε την δικιά μας σκάλα, όπου τοποθετήσαμε σημαντικές για μας λέξεις, όπως αγάπη και φιλία. Επιπλέον στα παιδιά δόθηκαν χαρτάκια σε μορφή καρδούλας, όπου ζωγράφισαν τι σημαίνει γι’αυτά η αγάπη και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού έγραψαν τί σκέφτονται όταν ακούν την λέξη αγάπη. Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής τοποθετήσαμε τη σκάλα μας στην πόρτα της τάξης μας.

  IMG c160d0ec35faf226385ef5e294baa473 VIMG f323f264a4fecdedc0592af634e1d8be VIMG 178df464b1cf70ff7c2fbefa2b47aeaa V

 

Η σχολική μας γιορτή για τη λήξη του σχολικού έτους!

Στις 12 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη μας γιορτούλα για τη λήξη του σχολικού έτους, με θέμα “Η συναυλία του βυθού”. Με τη λήξη της γιορτής τα παιδιά παρέλαβαν και τα αναμνηστικά – ενθύμια τους.  Οι μαθητές μας απόλαυσαν τις τελευταίες τους στιγμές στο Νηπιαγωγείο!

20240612 170321

20240612 170250 20240612 170115

IMG ec6f9f50e38cf98b1774df6ce56c5af7 V

 

Η εκδρομή του σχολείου μας!!

Στις   30  Μάϊου πραγματοποιήθηκε η σχολική μας εκδρομή στη φάρμα “Έρικα” στο Μαρμάρι της Κω. Τα παιδιά είχανε την ευκαιρία να έρθουνε σε επαφή με τα ζωάκια που φιλοξενούνται εκεί, να κάνουνε ιππασία και να απολαύσουν το παιχνίδι της τους σε έναν φιλόξενο χώρο.

 

IMG 5900ebb5ef927b3acf3940e5968e9f80 V

IMG 20240617 094258 775

IMG c136f57c5aed20268fed25c3a333332a V

Το Πάσχα…στο νηπιαγωγείο μας!

Απρίλιος, ο μήνας που περιμένουμε το Πάσχα. Κατά τη διάρκεια του μήνα αυτού μιλήσαμε για τα θαύματα του Χριστού, τα Πάθη Του και τη Μεγάλη Εβδομάδα. Ακολούθησαν οι κατασκευές μας, το πασχαλινό κυνήγι καρότων από τα μικρά μας λαγουδάκια και η αναπαράσταση του Επιταφίου.

20240426 125631

IMG 20240424 144558 750

IMG 20240425 113151 025

Τα έντομα!

Τον μήνα Απρίλιο μιλήσαμε για τα έντομα, ένα θέμα που ενθουσίασε τα παιδιά. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας και της πεταλούδας. Αφού μάλιστα, πολλές επισκέφθηκαν και την αυλή μας την ώρα του διαλείμματος…

 

20240415 09570020240415 113921

20240412 112401

20240412 112300

Τα αποδημητικά πτηνά

Τον μήνα Μάρτιο επίσης, γνωρίσαμε τα αποδημητικά πουλιά, που κάθε χρόνο μεταναστεύουν. Μετακινούνται το φθινόπωρο για πιο ζεστές χώρες καθώς δεν αντέχουν το κρύο και επιστρέφουν ξανά στην Ελλάδα την άνοιξη. Ένα θέμα που ενθουσίασε τα παιδιά!

 

20240327 113715

20240401 114822

 

20240327 085709

Ο εορτασμός της 7ης και 25ης Μαρτίου!

Στις 7 Μαρτίου γιορτάσαμε  την Ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων  στην Ελλάδα και την 25η Μαρτίου την Εθνική  Επέτειο της Επανάστασης του 1821, με τις γιορτές στο σχολείο μας, αλλά και με την συμμετοχή μας στις παρελάσεις της Καρδάμαινας.

 

IMG 2685be5cee39364a0c451daa8e81e8f2 V

IMG c4cc391f0e89d5c1d77a3455e5751c8e V

IMG 84795401cdae3dcaad994a391ad62160 V

IMG 159aa1f01954deacd38039eda6ee4dd7 V

H Aμυγδαλιά!

Τον μήνα Φεβρουάριο ασχοληθήκαμε με την αμυγδαλιά που ανθίζει το μήνα αυτό, με τους καρπούς, τα προϊόντα που παράγονται από τον καρπό του δέντρου αυτού, αλλά και τον μύθο της που σχετίζεται με την αρχαία ελληνική μυθολογία.

 

20240223 112808

 

20240223 113901