Πασχαλινές δραστηριότητες

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας μιλώντας για τα θαύματα του Χριστού και σταθήκαμε στην Ανάσταση του Λαζάρου. Μάθαμε και τραγουδήσαμε και εμείς τα κάλαντα που έλεγαν παλιά τα παιδιά το Σάββατο του Λαζάρου.

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε, διαβάσαμε και συζητήσαμε για τη Μεγάλη Εβδομάδα και τα Πάθη του Χριστού. Βάψαμε τα κόκκινα αυγά μας και φτιάξαμε τις δικές μας αυγοθήκες και τα πασχαλινά μας καλαθάκια τα οποία ο Σύλλογος Γονέων γέμισε με καλούδια…

 

 

Ο κρυμμένος θησαυρός με τον πασχαλινό λαγό

Φέτος αποφασίσαμε με τα παιδιά να μάθουμε περισσότερα πράγματα για το έθιμο του πασχαλινού λαγού που συναντούμε κυρίως σε πολλές Βόρειες Ευρωπαϊκές χώρες. Η δασκάλα μας των Αγγλικών, η κ. Ισμήνη, μας βοήθησε και μας είπε για το έθιμο του κρυμμένου θησαυρού στην Αγγλία,  όπου ο πασχαλινός λαγός κρύβει τα αυγά. Ο λαγός κατάφερε και μπήκε κρυφά και στη δική μας τάξη και έκρυψε τα αυγά από φελιζόλ που είχαμε βάψει σε τέσσερα χρώματα, μπλε, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο. Τα παιδιά ξεχύθηκαν στην αυλή του σχολείου μας να βρουν και να βάλουν στο καλαθάκι τους τα αυγά που μας είχε κρύψει ο λαγός.

 

 

Αφού τα βρήκαν, χωρίστηκαν σε 4 ομάδες ανάλογα με το χρώμα των αυγών που είχαν βρει, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, διακόσμησαν και ζωγράφισαν όπως αυτά ήθελαν το δικό τους πασχαλινό αυγό !!!

 

Τέλος, κατασκευάσαμε τις Πασχαλινές μας καρτούλες  γράφοντας τις δικές μας ευχούλες !!!

Τιμώντας την 25η Μαρτίου

Με αφορμή τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου μιλήσαμε  για την Επανάσταση του 1821 και τραγουδήσαμε για τους ήρωες και τους αγώνες τους για την ελευθερία. Ο αγώνας των Ελλήνων για την απελευθέρωσή τους μας έδωσε την ευκαιρία να αναφερθούμε στα δεινά του πολέμου και τα αγαθά της ειρήνης…Και έτσι εργαστήκαμε ομαδικά και φτιάξαμε τις δικές μας σημαίες και τα δικά μας συνθήματα και στη συνέχεια το κάθε παιδάκι έφτιαξε και τη δική του ατομική σημαιούλα. 

 

Ακόμη, μιλήσαμε για τη θρησκευτική εορτή και διαβάσαμε και συζητήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Αναπαραστήσαμε και ζωγραφίσαμε τη σκηνή του Ευαγγελισμού και κατασκευάσαμε και τον κρίνο που έδωσε ο Αρχάγγελος στην Παναγία. Τέλος, βγήκαμε στο προαύλιο, κάναμε τη μικρή μας παρέλαση και απαγγείλαμε ποιήματα και τραγούδια στους γονείς που μας περίμεναν…

Συνδυάζοντας τις Απόκριες με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού και αποφασίσαμε να συνδυάσουμε τις Απόκριες με τα Εργαστήρια !!!

Έτσι λοιπόν, αρχίσαμε να φτιάχνουμε τις δικές μας στολές για να δραματοποιήσουμε τον κύκλο του νερού. Ο ήλιος, τα σύννεφα, οι σταγόνες μπλέχτηκαν σε μια υπέροχη στολή που αποτυπώνει τον κύκλο του νερού… Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ιδού το αποτέλεσμα…

 

Τηρώντας τα έθιμα των Αποκριών

Αποχαιρετήσαμε τις Απόκριες με χορό και τραγούδι και το παραδοσιακό γαϊτανάκι στο σχολείο μας τραγουδώντας «Αν όλα τα παιδιά της γης» !!!

 

 

Προετοιμαστήκαμε για την Καθαρά Δευτέρα και δημιουργήσαμε τους δικούς μας ξεχωριστούς χαρταετούς… Αφού βγήκαμε στην αυλή και τους «πετάξαμε» τους πήραμε σπίτι μας !!!

Τέλος, μιλήσαμε για το έθιμο της Κυρά Σαρακοστής και το κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του για να τη χρησιμοποιήσει ως ημερολόγια για το Πάσχα !!!

 

 

 

 

 

 

Στο πνεύμα των Αποκριών

Με αφορμή την όμορφη ιστορία του Αρλεκίνου,

  • Ο Αρλεκίνος
    (γλώσσα) Διαβάσαμε με τα  παιδιά το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή «Ο Αρλεκίνος».

Περίληψη:
Ο Αρλεκίνος και η δύναμη της φαντασίας, της αγάπης, της αισιόδοξης στάσης απέναντι στη ζωή… Ένα αγόρι φτωχό που πιστεύει πως δεν μπορεί να συμμετέχει στο γλέντι της Αποκριάς, παρά μόνο να κοιτάζει από μακριά τους άλλους με τις φανταχτερές και πλούσιες στολές τους να διασκεδάζουν. Όμως πίσω του στέκει η μητέρα του. Η αγάπη κι η έννοια της για το γιο της, άγρυπνοι φρουροί, θα διώξουν μακριά του τη στενοχώρια.

Αφού το διαβάσαμε, το συζητήσαμε, λύσαμε απορίες και είπαμε  τι μας άρεσε και τι δε μας άρεσε σε αυτό το βιβλίο. Στη συνέχεια  γράψαμε το γράμμα  Α,α του αρλεκίνου και της αποκριάς !!!

Έπειτα, δημιουργήσαμε το δικό μας αρλεκίνο, σχεδιάσαμε ένα περίγραμμα με τη βοήθεια ενός προνήπιου και όλοι μαζί φτιάξαμε πολλούς ρόμβους σε διάφορα χρώματα… και έτοιμος ο αρλεκίνος μας!!!

Ύστερα, χρησιμοποιώντας ρολό από χαρτί το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του μικρό Αρλεκίνο .

Την Τσικνοπέμπτη ντυθήκαμε και οι ίδιοι Αρλεκίνοι με τα καπέλα και τις μάσκες που είχαμε κατασκευάσει στο σχολείο μας.

 

Καλωσορίζοντας την Άνοιξη

 

Καλωσορίσαμε τον Μάρτη φτιάχνοντας μαρτάκια (για να μην μας κάψει ο ήλιος) και τραγουδήσαμε τα κάλαντα της Άνοιξης

 

Τα χελιδονίσματα- έθιμο χελιδόνας, είναι ένα έθιμο που έχει η πατρίδα μας και συνδέεται με την άφιξη των χελιδονιών. Τα χελιδόνια έρχονται την άνοιξη,  .Όταν έρχεται ο μήνας Μάρτιος. Έτσι, λοιπόν, από 1η Μαρτίου, ξεκινάει αυτό το έθιμο.

Τα παιδιά Νηπιαγωγείου μας  έφτιαξαν  το  ομοίωμα χελιδόνας, και τραγουδούσαν την «χελιδόνα».

Το έθιμο αυτό, συνεχίζεται, σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Tο ομοίωμα χελιδονιού που κρατούσαν, ήταν ένα ραβδάκι, που στην άκρη του στερέωναν ένα ξύλινο χελιδόνι που είχε κουδουνάκια στο λαιμό του και καθώς, πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι, κουνούσαν το ραβδί τους και έλεγαν τα «χελιδονίσματα»(κάλαντα της άνοιξης).

 

Ακούστε μας να τραγουδάμε τα κάλαντα της Άνοιξης !!!!

Εγγραφές μαθητών /τριων στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2022-2023

Για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, εγγράφονται μαθητές/τριες  γεννημένοι/ες το 2018.

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/.

 

Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής: (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  •  Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) Τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να προσκομισθούν εντός της προθεσμίας των εγγραφών 1-20 Μαρτίου, ώρες επικοινωνίας 12:15-13:00. Τρίτη και Παρασκευή και Δευτέρα, Τετάρτη Πέμπτη 1:00 έως 1:30 :

  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο μπορείτε να το βρείτε παρακάτω, συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού.
  • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
  • Υπεύθυνη Δήλωση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με την οποία συναινεί στο αίτημα εγγραφής.
  • Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.  

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (13:00 – 16:00) ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ (7:45-8:30)

Α. Η εγγραφή των   μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς  προϋποθέσεις.

Β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής:

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
    2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
    3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
    4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
    Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία εγγραφών. Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες που δε δύνανται να προσκομίσουν το Πιστοποιητικό Γέννησης, μπορούν να εγγραφούν με Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης.  Όλα τα δικαιολογητικά εγγραφής των αλλοδαπών μαθητών/τριών πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα είτε από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου (δηλαδή παιδιά που φοιτούσαν την προηγούμενη χρονιά ως προνήπια και την επόμενη ως νήπια) γίνεται αυτεπάγγελτα  ωστόσο το νηπιαγωγείο  θα επικοινωνήσει μαζί τους  για επικαιροποίηση των στοιχείων τους)

Για απορίες/προβλήματα απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του
συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο: 2755023272 και στο mail:  mail@2nip-astrous.ark.sch.gr

Κατά την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα θα πρέπει  να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορονοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.)

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ



Λήψη αρχείου

Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)



Λήψη αρχείου

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ



Λήψη αρχείου

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ



Λήψη αρχείου

Με άρωμα Χριστουγέννων

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα ξεκινήσαμε και εμείς να μπαίνουμε στη γιορτινή ατμόσφαιρα της εποχής…

Στολίσαμε όλοι μαζί το χριστουγεννιάτικο δεντράκι μας

& αφού κόψαμε, κολλήσαμε & ζωγραφίσαμε φτιάξαμε  υπέροχες χριστουγεννιάτικες κατασκευούλες

Διαθεματική εργασία για την Ελιά

Καθώς βρισκόμασταν στην εποχή που στην περιοχή μας οι κάτοικοι ασχολούνταν με  το μάζεμα της ελιάς, ξεκινήσαμε με τους μαθητές/τριες να «συλλέγουμε» πληροφορίες για την ιστορία της ελιάς & να δημιουργούμε ομαδοσυνεργατικά τα δικά μας έργα…

Μερικοί από τους στόχους του προγράμματος μας ήταν:

  1. Να εκτιμήσουν την αξία του λαδιού (ως διατροφικού αλλά και θεραπευτικού μέσου)
  2. Να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες ενισχύοντάς τις με αγνό ελαιόλαδο.
  3. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους μέσα από διαλογικές συζητήσεις, συνταγές, εμπειρίες.
  4. Να χαρούν και να διασκεδάσουν δημιουργώντας ομαδοσυνεργατικά έργα με θέμα την ελιά.

Στα πλαίσια των δράσεων οι μικροί/ές μαθητές/τριες:

α) Κατασκεύασαν μια μακέτα που αναπαριστά το δικό μας ελαιώνα:

β) Δημιουργήσαμε το δικό μας ελαιόδεντρο με λέξεις & το ονομάσαμε «Το γλωσσάρι της Ελιάς»

γ) Διαβάσαμε, ακούσαμε, δραματοποιήσαμε & ζωγραφίσαμε το μύθο «Πως πήρε το όνομά της η Αθήνα» & μάθαμε το ρόλο της ελιάς στη διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα.

δ) Φτιάξαμε το δικό μας χρωματιστό σαπούνι με αγνό ελαιόλαδο:

Εδώ Πολυτεχνείο !!!!

Στα πλαίσια των δράσεων για την ημέρα του Πολυτεχνείου αφού είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο-αφιέρωμα, ζωγραφίσαμε τα συνθήματα των φοιτητών και κατασκευάσαμε την κάρτα μας που απεικονίζει την Πύλη του Πολυτεχνείου. Μιλήσαμε για τη δημοκρατία και τα οφέλη της και φτιάξαμε το δικό μας περιστέρι που μεταφέρει το σύνθημα του Πολυτεχνείου «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία !!!

» .