2o Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού


Guardian: «Η παιδική εργασία είναι η δουλεία της εποχής μας» Πηγή: www.lifo.gr
12 Δεκεμβρίου, 2012, 12:25 πμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά
MDG : Child labour : Young girls clean fish at a central fish market Yangoon, Myanmar

215 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης

Στοιχεία που σοκάρουν παραθέτει σε άρθρο της η εφημερίδα «Guardian» για την παιδική εργασία. Πάνω από 215 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας από 5 έως 17 ετών σε όλο τον κόσμο έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης. Το ποσοστό των παιδιών που σκοτώνεται σε παιδικά ατυχήματα σύμφωνα με την ILO (Διεθνή Οργάνωση Εργασίας) είναι ένα στα έξι παιδιά. Αναφερόμενη στις δύσκολες συνθήκες εργασίας των παιδιών η εφημερίδα αναφέρει το παράδειγμα του Μαλί όπου αγόρια 7 και οκτώ χρονών δουλεύουν σε ορυχεία και του Κονγκό όπου σε τούνελ που βρίσκεται τριάντα μέτρα κάτω από την γη εργάζονται παιδιά στην εξόρυξη μετάλλων. Στα στοιχεία που παραθέτονται στο άρθρο γίνεται αναφορά στα εκατομμύρια των παιδιών που προσπαθούν να συνδυάσουν το σχολείο με την εργασία. Τα περισσότερα από αυτά εγκαταλείπουν το σχολείο. Μόνο ένα 17%  των παιδιών καταφέρνει να παραμείνει στο σχολείο και να αποκτήσει τις βασικές γνώσεις. Το παράδειγμα της Βραζιλίας που προσπαθεί να σπάσει την σύνδεση ανάμεσα στην φτώχια και την παιδική εργασία είναι αξιοσημείωτο. Η κυβέρνηση δίνει επιδόματα σε φτωχά νοικοκυριά που έχουν παιδιά στο σχολείο έτσι ώστε να αποτρέψει την παιδική εργασία. Στην Αφρική το πρόβλημα εντοπίζεται στο συνδυασμό που πρέπει να γίνει ανάμεσα στην παροχή οικονομικής βοήθειας και στην πρόσβαση των παιδιών στην εκπαίδευση. Ενδιαφέρον προκαλεί η περίπτωση του δωδεκάχρονου Surat Kumar από την Ινδία. Πριν τρία χρόνια ομάδα ακτιβιστών των είχε απελευθερώσει από τα δεσμά της εργασίας και κατάφερε να συνεχίσει το σχολείο. «Το σχολείο μου έσωσε την ζωή. Η φιλοδοξία μου είναι να γίνω μηχανικός» λέει στον δημοσιογράφο. Νόμοι κατά της παιδικής εργασίας υπάρχουν στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην μη εφαρμογή Πηγή: www.lifo.gr



Πρωινό στην Ύδρα
20 Ιουλίου, 2012, 1:51 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά



20 Ιουλίου, 2012, 1:21 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά



20 Ιουλίου, 2012, 1:19 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά



Too Fast !
20 Ιουλίου, 2012, 1:16 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά



Η βραδύτητα πάει με τη μνήμη – η ταχύτητα με τη λήθη
20 Ιουλίου, 2012, 10:08 πμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά
shutter-speed

Eπιστροφή στην εποχή της… βραδύτητας. Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και της έντασης. Tαχύτατα αυτοκίνητα, γρήγοροι υπολογιστές, πολυδύναμα κινητά τηλέφωνα και υπερηχητικά αεροπλάνα. Oλοι τρέχουμε σαν παλαβοί για να προλάβουμε. Κουρδισμένα στρατιωτάκια της παραγωγικότητας, αστείες –όσο και δραματικές– φιγούρες. Aλλά η μέρα αποδεικνύεται ολοένα και πιο μικρή, καθώς ο χρόνος αμείλικτα ξοδεύεται στο αυτοκίνητο, στην επιμήκυνση του ωραρίου ή στη δεύτερη δουλειά, στις ολοένα και περισσότερες υποχρεώσεις.
Το αστείο είναι ότι η γοητεία της ταχύτητας και των διαφόρων fast – εφαρμογών προέρχεται από την υπόσχεση ότι θα μας βγάλουν νικητές στην αδυσώπητη μάχη με τον χρόνο. Θα τα κάνουμε όλα πιο γρήγορα, ώστε να μας μένει χρόνος και για «άλλα πράγματα»· ίσως αυτά που θέλουμε περισσότερο. Κι όμως, ο εντατικός ρυθμός ζωής αφαιρεί σχεδόν κάθε περιεχόμενο πραγματικής ζωής. Σαν να περνάς με 200 χιλιόμετρα την ώρα, από τοπία που φεύγουν σαν καρτούν.
Πού χάθηκε η εμπειρία ενός αργόσυρτου γεύματος, πλούσιου σε γεύση και σε συζήτηση;
Πώς ηττήθηκε η κριτική σκέψη και ο αναστοχασμός από τον όγκο των ταχύτατα διακινούμενων πληροφοριών; Γιατί «δεν υπάρχει χρόνος» για να διαβάσουμε ποίηση ή να ονειρευτούμε με τα μάτια ανοικτά; Πώς καταντήσαμε αιχμάλωτοι του ιλίγγου της ταχύτητας;
O αγώνας του θνητού ανθρώπου με τον χρόνο δεν είναι μόνο ο πιο αρχέγονος, αλλά και ο πιο διαρκής. Aλλά η σημερινή ασφυξία λόγω έλλειψης ελεύθερου χρόνου, δεν είναι απλά αποτέλεσμα λανθασμένων προσωπικών επιλογών. Eίναι κοινωνικό πρόβλημα. Eνας ολόκληρος πολιτισμός είναι θεμελιωμένος πάνω στην εκμετάλλευση του χρόνου του καθένα μας. Bασίζεται στην ελαστική εργασία και στην υπερεργασία, στη γρήγορη αγορά μιας ολόκληρης γκάμας μισοάχρηστων συσκευών, που απαξιώνονται με την ίδια σχεδόν ταχύτητα, με αυτήν που υπόσχονται. Oι συνέπειες είναι ήδη εδώ. H πρωτοφανής πολύπλευρη φθορά του ανθρώπινου οργανισμού. Η υπερκατανάλωση και η αυξημένη παραγωγή αποβλήτων. Η υπερθέρμανση του πλανήτη. Η υποβάθμιση της ζωής.
H διατροφή, καθρέφτης κάθε πολιτισμού, αντικατοπτρίζει την εποχή της ταχύτητας. Φαστφουντάδικα ταΐζουν μια πόλη που τρέχει «πανικόβλητη». Oμοιομορφία και τυποποίηση και το φαΐ στο πόδι. «Tρελά», τοξικά και μεταλλαγμένα τρόφιμα που παράγονται από τις επικίνδυνες «φάμπρικες» της εντατικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, χωρίς το μεράκι και τον χρόνο του καλλιεργητή. Hρθε η ώρα να κατεβάσουμε ταχύτητα. Oχι για να κολλήσουμε στο σήμερα, αλλά για να ζήσουμε διαφορετικά. «Tο εγκώμιο στη βραδύτητα» εκτός από βιβλίο του Mίλαν Kούντερα γίνεται τάση. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν λιγότερες ώρες εργασίας και όχι εντατικοποίηση. Οι οικολόγοι, να μπει φραγμός στην εντατική γεωργία. Κινήματα, όπως το Slow Food, θέτουν ξανά την πολιτιστική αξία της διατροφής και της αργής απόλαυσής της, ενώ άλλα, όπως το Slow Cities, αναδεικνύουν ένα άλλο μοντέλο πόλης φιλικό στον άνθρωπο.
Tο «αργά» γίνεται συνώνυμο της ποιότητας και της αλλαγής.

[…Tου Γιαννη Eλαφρου. Εφημερίδα Καθημερινή 01/01/2005]



Η τοξική γλύκα της προκατάληψης: Πως μας εξυπηρετεί ο ρατσισμός
13 Ιουνίου, 2012, 6:53 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά

Από ψυχολογικής πλευράς, αφού ο εγκέφαλος συντηρεί προκαταλήψεις για τη φυλή, πρέπει να έχει κάποιους σοβαρούς λόγους. Αν και δεν υπάρχει σαφής επιστημονική εξήγηση ακόμα, υπάρχουν αρκετές πιθανές αιτίες.
Πρώτον, οι ρατσιστικές ιδέες μας προστατεύουν από το να γνωρίσουμε τον πραγματικό μας εαυτό. Αν συγκεντρωθούμε στα εξωτερικά χαρακτηριστικά, δεν αναγκαζόμαστε να δούμε τα ενδότερα. Αν σκεφτόμαστε ότι είμαστε διαφορετικοί από τους άλλους, ορίζουμε την προσωπική μας αξία σύμφωνα με τις εξωτερικές διαφορές, δε βλέπουμε (ούτε παραδεχόμαστε) τις ομοιότητες και δε γνωρίζουμε βαθιά τον εαυτό μας. Η γνώση του πραγματικού εαυτού είναι τρομακτική, αφού θα βαδίσεις σε άγνωστα μονοπάτια. Το να ζεις αυτόνομα και αυτόβουλα σημαίνει να ζεις χωρίς ταυτότητες και ταμπέλες – και αυτό είναι απειλητικό για το εγώ. Ο ρατσισμός είναι μια ταμπέλα που μας λέει να μην ψάξουμε τι είμαστε εμείς, και δι’ αυτού μας προφυλάσσει.

Μια άλλη θεωρία λέει ότι οι ρατσιστικές ιδέες προστατεύουν από τους φόβους της συγχώνευσης. Αν επικεντρωθούμε στο πώς και πόσο διαφορετικοί είμαστε, δε θα σκεφτούμε τη συγχώνευση με τους άλλους. Αν όμως αναγνωρίσουμε τις ομοιότητές μας, θα πρέπει να διαχειριστούμε μια συνειδητότητα πολύ πιο αχανή από αυτή που νομίζουμε ότι κατέχουμε – κι αυτό είναι τρομακτικό. Το Εγώ συντρίβεται αν συνειδητοποιήσει ότι όλοι είμαστε ένα, ότι όλοι είμαστε το ίδιο και το αυτό. Δείτε τις αυθαίρετες διευθετήσεις στον παγκόσμιο χάρτη. Κοιτάξτε τα σύνορα που φτιάξαμε για να γίνει κάτι δικό μας, παρά την εσώτερη λαχτάρα μας να βγούμε από τα όρια, αποδεχόμενοι ότι στην πραγματικότητα είμαστε ενωμένοι. Κάθε νέο τεχνολογικό εφεύρημα αυτό το στόχο έχει και αυτό επιβεβαιώνει: είμαστε άνθρωποι και ποθούμε την επαφή με ανθρώπους. Το τηλέφωνο, το φαξ, το μέιλ, το Ίντερνετ μας συνδέουν με τους άλλους ανεξαρτήτως αποστάσεως. Όμως το Εγώ στήνει παγίδες, μας κάνει να διαλέξουμε μια εξωτερική διαφορά, επειδή φοβόμαστε την ανωνυμία της συγχώνευσης.

Επίσης οι ρατσιστικές απόψεις μας επιτρέπουν να συνδεόμαστε με άλλα μέλη της ίδιας φυλής. Όταν διαχωρίζουμε τον εαυτό μας από τους άλλους, σχηματίζουμε ομάδες. Χωρίς αυτές τις υποδιαιρέσεις, πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αυταπάτη ενός κόσμου με σύνορα μόνο στο χάρτη, όχι στην ουσία της ανθρωπιάς. Οι ρατσιστικές ιδέες προσφέρουν λόγους να αισθανόμαστε μέλη της ομάδας. Επίσης, τροφοδοτούν το φόβο της “μόλυνσης” από άλλες φυλές. Εξωτερικά δείχνουμε διαφορετικοί και συχνά έχουμε διαφορετικές κουλτούρες, συνήθειες και ανατροφή. Αντί να καταλάβουμε γιατί η διαφορετικότητα προξενεί τόση δυσφορία, επιλέγουμε σ’ αυτά που έχουμε μάθει και μας κάνουν να νιώθουμε βολικά. Οι φράσεις: “Οι Ινδοί τρώνε κάρι / Οι λευκοί τρώνε μπριζόλα με πατάτες” είναι κατηγοριοποιήσεις. Η σκέψη ότι δε διαχωριζόμαστε σημαίνει για τον μισαλλόδοξο ότι θα συγχωνευτούμε σε βαθμό που η άλλη φυλή θα μας εξαφανίσει – να ο φόβος που ξεφυτρώνει πάλι.

Επιπλέον, η διαφορά μάς δίνει μια αίσθηση ότι κάπου ανήκουμε, γι’ αυτό χωρίζουμε τους ανθρώπους σε κατηγορίες. Η φυλή, όπως και κάθε άλλη κατηγοριοποίηση, εξυπηρετεί την ανάγκη να οργανώσουμε τα πράγματα έτσι που να τα καταλαβαίνουμε. Οι πιο σκοτεινές εποχές στην παγκόσμια ιστορία (από το απαρχάιντ στη Νότιο Αφρική, μέχρι τη γενοκτονία στη Ρουάντα και το Ολοκαύτωμα του Χίτλερ) προήλθαν από την εμμονή της κατηγοριοποίησης με τη φυλή ή την εθνικότητα και με τη δικαιολογία της εγκαθίδρυσης μιας λιγότερο απειλητικής δημόσιας τάξης. Πιστεύουμε ότι “ξέρουμε” τον εαυτό μας καλύτερα όταν φοράμε ο καθένας την ταμπελίτσα του.

Ο ρατσισμός μπορεί να είναι μια έκφραση της ανθρώπινης ανάγκης για κυριαρχία και δύναμη, αλλά λόγω της διαχωριστικής φύσης του χάνει πολλά: δεν εκμεταλλεύεται τη δύναμη όλων των ανθρώπων. Όταν βλέπουμε τον κόσμο μέσα από ρατσιστικό ή φυλετικό διαχωρισμό και προτιμήσεις, φτιάχνουμε ένα εξωτερικό πλαίσιο στις ομοιότητες. Οι αντιληπτές ομοιότητες ενώνουν τα μέλη μιας ομάδας και δημιουργούν μια απατηλή αίσθηση δύναμης που αγνοεί πόση περισσότερη ισχύ θα υπήρχε αν ενώνονταν όλοι, πέρα από φυλές.

Από το βιβλίο του Σρινιβασάν Σ. Πιλέι με ελληνικό τίτλο: “Νικήστε τους φόβους σας”, εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Ο αγγλικός τίτλος του πρωτότυπου είναι: “Life Unlocked”



Winter Garden – Ιαπωνική Micropop
13 Ιουνίου, 2012, 6:27 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά

Winter Garden – Ιαπωνική Micropop: Έκθεση στο Ίδρυμα Β και Μ Θεοχαράκη

Το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη σε συνεργασία με την Ιαπωνική Πρεσβεία στην Ελλάδα…

παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Αθήνα την έκθεση με τίτλο «Winter Garden: ΙΑΠΩΝΙΚΗ MICROPOP – 14 Σύγχρονοι Ιάπωνες Καλλιτέχνες».

Η έκθεση επιχειρεί να διερευνήσει τις δυναμικές τάσεις που διαπνέουν 35 έργα -σχέδια, πίνακες ζωγραφικής, βίντεο- 14 Ιαπώνων καλλιτεχνών, γεννημένων ανάμεσα στη δεκαετία του 1960 και τις αρχές του 1980, οι οποίοι αναδείχθηκαν, κυρίως, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως τις μέρες μας.

Οι καλλιτέχνες παρουσιάζουν τις ξεχωριστές τους οπτικές για τον κόσμο, μέσα από τα εκτιθέμενα έργα τους, που χαρακτηρίζονται από το λεγόμενο στιλ micropop, προσδίδοντας σε ξεπερασμένες ή κοινότοπες απόψεις νέες λειτουργίες ή νοήματα.

Στόχος της έκθεσης είναι οι επισκέπτες αφενός να μυηθούν στις ιδέες και τις αντιλήψεις των Ιαπώνων καλλιτεχνών αφετέρου να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν το αυξανόμενα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, σε μια εποχή που οι κοινές αξίες είναι δύσκολο να καθοριστούν.

Παρουσιάζονται έργα των ακόλουθων καλλιτεχνών: Ryoko Aoki, Tam Ochiai, Lyota Yagi, Koki Tanaka, Hiroshi Sugito, Taro Izumi, Mahomi Kunikata, Aya Takano, Makiko Kudo, Chim Pom, Masanori Handa, Hiroe Saeki, Masaya Chiba, Keisuke Yamamoto.

Η έκθεση πραγματοποιείταισε συνεργασία με την Ιαπωνική Πρεσβεία στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος προώθησης των εικαστικών τεχνών του Japan Foundation.

Στο πλαίσιο της έκθεσης προγραμματίζονται εργαστήρια (sushi, ιαπωνικού τσαγιού, ιαπωνικών γλυκισμάτων, ikebana), καθώς και προβολές ταινιών.

Επιμέλεια έκθεσης: Midori Matsui


Info

Τοποθεσία Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη
Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα
Ημερομηνία Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012 στις 20:00. Διάρκεια έκθεσης: 15 Ιουνίου – 2 Σεπτεμβρίου 2012. Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00
Πληροφορίες T: 210-3611206
W: www.thf.gr


Better Kids
13 Ιουνίου, 2012, 5:49 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά



Μάνα
15 Μαΐου, 2012, 8:16 μμ
από 2ο Λύκειο Διαπολιτισμικής | Κάτω από: Γενικά
μανουλα




Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων