Feed
Άρθρα
Σχόλια

Μία καινοτόμα εκπαιδευτική δράση, η οποία συνδυάζει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τις προσωπικές δεξιότητες, τη διαδραστικότητα και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά από τη Science View, με τη συνδρομή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών- Τμήμα ΦΠΨ.
Πρόκειται για τη δράση «Μαθαίνοντας την Επιστήμη μέσα από το Θέατρο», κατά την οποία μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από την ύλη που διδάσκονται στα σχολεία.
Η δράση πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2014-2015 σε συνεργασία με το Τμήμα ΦΠΨ του ΕΚΠΑ, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Κύριοι στόχοι της δράσης είναι η ανάπτυξη δημιουργικών και κριτικών δεξιοτήτων, η ενεργή εμπλοκή στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών, η απόκτηση βαθιάς κατανόησης επιστημονικών εννοιών και φαινομένων και η διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης.

Η δράση στηρίζεται στο παιδαγωγικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε από το ευρωπαϊκό έργο CREAT-IT, καθώς και στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των φυσικών επιστημών (Inquiry Based Science Education).

Στη φετινή δράση (2015-2016) μπορούν να συμμετάσχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα με δύο τρόπους:
1. είτε ανεβάζοντας το έργο τους σε μια από τις τρεις τελικές εκδηλώσεις που φέτος θα πραγματοποιηθούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο,
2. είτε βιντεοσκοπώντας την παράσταση και αποστέλλοντάς την σε ειδική πλατφόρμα.
Οι τελικές εκδηλώσεις θα γίνουν στην Αθήνα στις 2 – 3 Απριλίου 2016, στη Θεσσαλονίκη 9 – 10 Απριλίου και στο Ηράκλειο 16 – 17 Απριλίου.

Η μεθοδολογία
Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, διοργανωτές και επαγγελματίες βοηθοί παρακολουθούν την πορεία υλοποίησής της και παρέχουν υποστήριξη στους συμμετέχοντες μέσω επισκέψεων στα σχολεία, διαδικτυακών συναντήσεων αλλά και ειδικών εργαστηρίων υποστήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών.
Τα σχολεία που θα συμμετέχουν φέτος στη δράση θα έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν το δικό τους σενάριο βασισμένο σε όλα τα πεδία των φυσικών επιστημών και των μαθηματικών. Επίσης θα χορηγηθούν δείγματα εφαρμογής της δράσης για την καθοδήγηση των καθηγητών και μαθητών (σενάριο εφαρμογής εντός της τάξης στο πλαίσιο ομίλου ή έργου).
Σε κάθε σχολείο που θα συμμετέχει, θα δημιουργηθούν ομάδες εργασίας (για παράδειγμα σεναριογράφοι, ηθοποιοί, μουσικοί, χορευτές, σχεδιαστές σκηνικών και κουστουμιών, παραγωγοί βίντεο) τις οποίες θα συνδράμουν επαγγελματίες βοηθοί των διοργανωτών. Οι μαθητές, βάσει των ενδιαφερόντων τους, μπορούν να συμμετέχουν σε παραπάνω από μια ομάδες.
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι καθοριστικός όχι μόνο στη συνδιαμόρφωση του σεναρίου αλλά και στον γενικότερο συντονισμό των δραστηριοτήτων. Ένας τουλάχιστον εκπαιδευτικός ανά σχολείο είναι υπεύθυνος για το συντονισμό των εργασιών. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενσωματώσουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα αντίστοιχα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος ως υλοποίηση project, καθώς και σε εκπαιδευτικούς ομίλους που πραγματοποιούνται στο σχολείο τους (θεατρικό παιχνίδι, μουσική, κλπ.).

Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή ηλεκτρονικά με ένα κλικ εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση:
στην ιστοσελίδα της δράσης: http://lstt2.weebly.com/
στο email: info@scienceview.gr
και στο τηλέφωνο 210 9231955

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων