Τμήμα ένταξης

Η φιλόλογος του Τμήματος Ένταξης, κ. Μαρία Τζιάτζιου και μαθητές της Α’ και Β’ γυμνασίου σας ευχόμαστε ολόψυχα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!! Ευτυχισμένος και δημιουργικός ο νέος χρόνος, γεμάτος υγεία και χαρά!!!!

 

Η 3 Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ). Με αφορμή την ημέρα αυτή, το σχολείο μας αποφάσισε να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει τους μαθητές μας σχετικά με την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων αυτών στην εκπαίδευση, εργασία, ψυχαγωγία και γενικότερα στην κοινωνική ζωή. Έτσι λοιπόν η φιλόλογος του Τμήματος Ένταξης, κα Μαρία Τζιάτζιου, κάλεσε μαθητές του σχολείου μας να συμμετέχουν σε δημιουργικές δραστηριότητες με στόχο να καλλιεργήσουν θετική στάση ως προς το σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

ολή της ελληνικής ταινίας «Pet shop».

https://www.youtube.com/watch?v=xt0i-L6df5Y

Βλέποντας αυτήν την ταινία μικρού μήκους διαπιστώσαμε πως όλοι είμαστε άνθρωποι, έχουμε τα ίδια δικαιώματα και καμία αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη δεν πρέπει να τα στερεί. Εξάλλου τα άτομα με αναπηρία δε ζητούν τον οίκτο μας αλλά απαιτούν ΚΑΙ δικαιούνται ισότιμη συμμετοχή στη ζωή και στην εκπαίδευση!

Στη συνέχεια, προβλήθηκαν βίντεο με αναφορές στη διαφορετικότητα. Παρακολουθήσαμε σκηνές ατόμων Ελλήνων αλλά και από άλλες χώρες με αναπηρία να συμμετέχουν σε τομείς όπως ο αθλητισμός (Παραολυμπιακοί Αγώνες), οι τέχνες και η μουσική. Έτσι λοιπόν, μια σκηνή μπαλέτου από χορευτές που τους έλειπε ένα άκρο (χέρι-πόδι) αποτέλεσε την αρχή εκδήλωσης πληθώρας συναισθημάτων από τους μαθητές. Στο τέλος του βίντεο μιλήσαμε για την ψυχική δύναμη που πρέπει να έχει ο άνθρωπος να ξεπεράσει την αναπηρία του, να μάθει να ζει με αυτήν και να κάνει τελικά αυτό που θέλει η καρδιά του! Όλα τροποποιούνται και γίνονται πρωτότυπα με τρομερές επιδόσεις και με υπερπροσπάθεια.

Για το τέλος, αφήσαμε μια βιωματική δραστηριότητα να γίνει πράξη! Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τρουφομπαλίτσες για τα Χριστούγεννα, αλλά διαφορετικά…

Σχηματίστηκαν ομάδες των 4 ατόμων και αναθέσαμε αρμοδιότητες. Σε κάθε ομάδα υπήρχε ένα παιδί με δεμένα μάτια όπου θα εκτελούσε τη συνταγή, ένα παιδί που είχε τα χέρια του πίσω στην πλάτη και θα διάβαζε τη συνταγή στην ομάδα και οι δύο που έμειναν να κρατιούνται από το ένα χέρι και μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μόνο το ελεύθερό τους χέρι, στο οποίο θα φορούσαν μια κάλτσα και θα τοποθετούσαν τα υλικά στο κέντρο του τραπεζιού εναλλάξ!

Όταν ετοίμασαν οι ομάδες τα τρουφάκια τους, συζητήσαμε τις δυσκολίες που συναντήσαμε κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης και την κατάλληλη στάση που οφείλει να κρατάει ο καθένας μας ξεχωριστά απέναντι στα άτομα αυτά.

«Τα τρουφάκια ήταν πολύ νόστιμα και το ευχαριστηθήκαμε» σχολίασαν οι μαθητές!!!!

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/2gymsyro/%cf%84%ce%bc%ce%ae%ce%bc%ce%b1-%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%b7%cf%82/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση