preload
2ο Γυμνάσιο Σάμου > BLOG
Μάι 17 29

aegean-robotics
Το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και τις Σχολικές Δραστηριότητες της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ – ΔΟΠΠΟΝΑΣ διοργάνωσε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής ρομποτικής AegeanRobotics Competition 2017 το Σάββατο 6 Μαΐου στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Δήμου στο Καρλόβασι της Σάμου.

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετείχε με 2 ομάδες (Samians1 και Samians2) και προπονητή τον Μπαρέκο Βασίλη, στον Γενικό Διαγωνισμό όπου συνολικά διαγωνίστηκαν 12 ομάδες στα αγωνίσματα:
1. Mini Sumo
2. Line Follower (ακολουθία μαύρης γραμμής)
3. Ελεύθερη Παρουσίαση
4. Διάσωση (Bear Rescue)

samians_small

ΟΜΑΔΑ: Samians1

Για το αγώνισμα Line Follower αποτελούμενη από τους μαθητές Κώνστα Ελένη – Παπαθεοφάνους Θέμο – Βασιλειά Παναγιώτη της Β τάξης και Βογιατζή Δημήτρη – Θάνο Γιώργο της Γ τάξης.

Κατασκευάσαμε με LEGO EV3 ρομποτικό όχημα που ακολουθεί μαύρη γραμμή η οποία αποτελείται από πολλές κλειστές καμπύλες, καθώς και εμπόδια όπως αντικείμενα που μπλοκάρουν την μαύρη γραμμή, διχάλες επιλογής μονοπατιού αλλά και διακοπές της ίδια της μαύρης γραμμής. Η ακολουθία μαύρης γραμμής γίνεται με χρήση τριών αισθητήρων φωτός οι οποίοι  βρίσκονται κολλητά ο ένας δίπλα στον άλλον στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Χρησιμοποιήθηκαν τρεις αισθητήρες ώστε να εντοπίζεται πιο εύκολα η μαύρη γραμμή στις αλλεπάλληλες κλειστές γραμμές. Ο αλγόριθμος της ακολουθίας είναι σχετικά απλός, υπολογίζει τη διαφορά στη φωτεινότητα μεταξύ των 3 αισθητήρων η οποία περνά διορθωμένη με κάποιο συντελεστή, ως ποσοστό στριψίματος του τιμονιού. Για την αποφυγή εμποδίων χρησιμοποιήθηκε ο αισθητήρας υπερήχων. Στο EV3 πρόγραμμα που εκτελεί το όχημά μας, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε block κώδικα στα οποία υπάρχει η δυνατότητα να περνάμε διαφορετικές τιμές για κάθε εκτέλεση (παραμετροποιήσιμα) αλλά και να τα επαναχρησιμοποιούμε κατά περίπτωση.

aegeanrobot1

ΟΜΑΔΑ: Samians2

Για το αγώνισμα Mini Sumo αποτελούμενη από τους μαθητές Βαλή Παντελή  –   Κουκούλη Στρατή –  Καλαμοβράκα Νίκο – Φιλιππή Δημήτρη της Α τάξης, Παπαθεοφάνους Θέμο – Βασιλειά Παναγιώτη – Παπαγεωργίου Γιάννη της Β τάξης και τον Παναγάκη Στέλιο της Γ τάξης.

Κατασκευάσαμε αυτοσχέδιο μίνι όχημα βασισμένο στον μικροελεγκτή Arduino, με υλικά πλαστικά & αλουμινένια σασί παλαιότερων ρομποτ, τα οποία κόπηκαν σε μικρότερες διαστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες του διαγωνισμού Μήκος οχήματος x Πλάτος 10 x 10εκ. Το χαμηλότερο επίπεδο του οχήματος (αυτό των τροχών) για στιβαρότητα και χαμηλό κέντρο βάρους είναι από αλουμίνιο ενώ το υψηλότερο επίπεδο που βρίσκεται η πλακέτα Arduino είναι από πλαστικό. Μπροστά τοποθετήθηκε μπάρα προστασίας από τις συγκρούσεις  που είναι μια μεταλλική σίτα εξαερισμού από κουτί υπολογιστή, ενώ στο πίσω μέρος η ρόδα κίνησης κατασκευάστηκε από δομικά στοιχεία LEGO.

Για την κίνηση χρησιμοποιήθηκαν 2 μικροσκοπικά DC Μοτερ με σασμαν σε κουτί παρόμοια με τα οικονομικά σερβομοτερ που χρησιμοποιούμε συχνά στο χόμπι της ρομποτικής. Για τον εντοπισμό της λευκής λωρίδας του ορίου της πίστας χρησιμοποιήθηκαν 3 αισθητήρες φωτός μπροστά (IR Line tracking sensors) καθώς και ένας αισθητήρας υπερήχων πάλι μπροστά για τον εντοπισμό του αντιπάλου. Μελλοντικά θα προστεθεί και 2ος αισθητήρας υπερήχων στο πλαϊνό μέρος για καλύτερο εντοπισμό.

aegeanrobot2

Στο Διαγωνιστικό μέρος καταλάβαμε την 1η θέση στο αγώνισμα Line Follower (ομάδα Samians1) και τη 2η θέση στο Mini Sumo (ομάδα Samians2).

Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η ελεύθερη παρουσίαση του ρομποτ ElGreco και το όχημα της διάσωσης (bear rescue) που κατασκεύασαν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ομάδα AegeanRobotics).

Γενικά ήταν μια υπέροχη εμπειρία που ενθουσίασε διαγωνιζόμενους αλλά και θεατές και που δείχνει ότι σιγά – σιγά η εκπαιδευτική ρομποτική κερδίζει έδαφος και στη Σάμο!

Δείτε στιγμιότυπα στο video που ακολουθεί:

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί η νικήτρια ομάδα μας Samians1 του 2ου Γυμνασίου Σάμου, μαζί με τις νικήτριες ομάδες του «Μαυρογένειου» Επαγγελματικού Λυκείου Σάμου με την ελεύθερη παρουσίαση SOLAR TRACKER υπό την επίβλεψη του συναδέλφου Πληροφορικού Νικολάκη Γιώργου και την ομάδα RoboSumo του φοιτητή Χατζηευστρατίου Μανώλη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Mini Sumo, θα μεταβούμε στην Πράγα της Τσεχίας για να συμμετάσχουμε στον Διεθνή Διαγωνισμό Ρομποτικής Robotic Day 2017.

Ευχαριστούμε θερμά τους Διοργανωτές, την Κριτική επιτροπή αλλά και τους Χορηγούς που ευγενικά μας καλύπτουν τα αεροπορικά εισιτήρια των μετακινήσεων.

Η διοργάνωση του διαγωνισμού είναι μέρος της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Διατριβής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του τμήματος, Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα, των κ.κ. Δημήτρη Χατζή και Δημήτρη Λειβαδίτη.

Η κριτική επιτροπή:
Δημήτρης Ταμπαχανιώτης – Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Σάμου
Δημήτρης Κονδύλης – Διευθυντής ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σάμου
Ευστάθιος Σταματάτος – Διευθυντής Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου
Νίκος Βασιλόπουλος – Υποψήφιος μεταδιδάκτορας ρομποτικής, Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου
Δημήτρης Λειβαδίτης – Msc Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου

Χορηγοί: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Aegean Airlines, Περιφερειακή Ενότητα Σάμου, Ελληνική Εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης, BIOMED.

Περισσότερα αποσπάσματα εδώ:

Απρ 17 27

Στα πλαίσια του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, μαθητές του Σχολείου μας παρουσίασαν σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης διάφορες δραστηριότητές τους σε Raspberry Pi, όπως παρακάτω.

Το Φεστιβάλ αυτό πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτελεί ένα άνοιγμα προς την κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.

Σύντομη περιγραφή παρουσίασης:

Στα πλαίσια συμμετοχής του Σχολείου μας στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Astro Pi (πρόγραμμα www.astro-pi.org) λάβαμε δωρεάν σχετικό πακέτο με υλικό (hardware) και η ομάδα μαθητών εξοικειώθηκε με τον μικροελεγκτή Raspberry Pi, το λειτουργικό σύστημα Linux και στον προγραμματισμό με τη γλώσσα Python. Επιπρόσθετα χρησιμοποιήθηκε η ασπίδα Sense Hat με τους ενσωματωμένους αισθητήρες ώστε να παίρνονται μετρήσεις υγρασίας, θερμοκρασίας κλπ σε πραγματικό χρόνο (Μετεωρολογικός σταθμός σε Raspberry Pi). Μέσω της διάταξης των 8×8 RGB LEDs της ασπίδας οι μαθητές εμφάνισαν τα προσωπικά τους μηνύματα και εξοικειώθηκαν προγραμματιστικά με τη μείξη χρωμάτων στο μοντέλο RGB. Χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα φύλλα εργασίας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) με δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές εκτίμησαν τη χρησιμότητα της ηλεκτρονικής διάταξης Astro Pi η οποία βρίσκεται και εντός του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS). Για παράδειγμα κατέγραψαν τις μετρήσεις υγρασίας σε τοπικό αρχείο και μετά σε υπολογιστικό φύλλο σχεδιάστηκε το αντίστοιχο γράφημα υγρασίας-χρόνου. Η διακύμανση της υγρασίας οπτικοποιήθηκε στη διάταξη των LEDs και χρησιμοποιήθηκε ως κριτήριο ανίχνευσης της ανθρώπινης παρουσίας. Δεν είναι υποχρεωτικό για ένα Σχολείο να έχει στην κατοχή του το σχετικό hardware καθώς για τις περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και ο online προσομοιωτής στο https://trinket.io/sense-hat

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:
Python 3.6 (IDLE), Linux, Υπολογιστικά Φύλλα, RGB Colour Mixer, Προσομοιωτής trinket.io/sense-hat

 

astro-experiment

Κώδικας που γράφτηκε:
https://github.com/vbarekos/astro-pi

Οπτικοακουστικό υλικό:
Δείτε το σχετικό μας video εδώ.

Ενδεικτικά Φύλλα Εργασίας που μπορεί να υλοποιήσουν οι μαθητές για εξοικείωση:

http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Getting_started_with_Astro_Pi_-_teach_with_space_T05.1/
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Meet_the_sense_hat_-_teach_with_space_T05.2/
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/How_to_collect_data_from_the_Astro_Pi_-_teach_with_space_T05.3/

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/
https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/files/SenseHAT-Cheatsheet.pdf
https://www.raspberrypi.org/learning/getting-started-with-the-sense-hat/worksheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/files/printable-worksheet.pdf

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-flight-data-analysis/worksheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-flight-data-analysis/spreadsheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/sense-hat-puzzle-box/worksheet/
https://www.raspberrypi.org/learning/sense-hat-minecraft-map/worksheet/

=================================================

CvmgZ_gWYAARn_O emulator gyroscope sense-hat

Σχετικοί σύνδεσμοι – προηγούμενα άρθρα:

http://2gym-samou.sam.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/contests/198-2-astro-pi

http://2gym-samou.sam.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/eduactivities/191-astropi

Μαρ 17 25

Ο Eυρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (European Space Agency, ESA) ανακοίνωσε χθες τα τελικά αποτελέσματα της Πρόκλησης Astro Pi.

To 2ο Γυμνάσιο Σάμου είναι ανάμεσα στις βραβευμένες ομάδες που επιλέχθηκαν και ο κώδικας του πειράματός μας που σχεδιάστηκε, θα σταλεί και θα εκτελεστεί στο Διάστημα πάνω στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Τα δεδομένα που παράγονται από τα πειράματα θα λαμβάνονται πίσω στη γη και θα  διανέμονται στις ομάδες μέχρι τις 15 Μαΐου. Έτσι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σαν πραγματικοί επιστήμονες και να αναλύουν δεδομένα που συλλέγονται στο διάστημα!

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 184 ομάδες από 15 Ευρωπαϊκές χώρες, με περισσότερους από 1800 μαθητές να έχουν σχεδιάσει πειράματα για τον ISS.

Ανάμεσα στις 45 νικήτριες ομάδες που επιλέχθηκαν είναι 5 ομάδες από Ελληνικά Σχολεία, ενώ 4 ακόμα Ελληνικές Ομάδες (ανάμεσά τους και η Ομάδα μας Samians) ήταν ανάμεσα στις Highly commended ομάδες της Δεύτερης φάσης.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ESA:
«An evaluation panel composed of ESA, and Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on several criteria ranging from scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and code quality and readability. The juries were so impressed with the quality of some entries that we also created a ‘highly commended’ category. Like that more 19 teams have won the chance to have their codes run in space.»

 

Νικητές της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17

Delta TALOS ed-UTH-robotix Greece
Weightless Mass Intercultural Jr. High School of Evosmos Greece
49th Astro Pi Teamwork 49th Elementary School of Patras Greece
Astro Travellers 12th Primary School of Petroupolis Greece
GKGF-1 Gymnasium of Kanithos Greece

Ομάδες της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17 που απέσπασαν «Εύφημος Μνεία» – Highly Commended

AstroShot Lixouri High School Greece
SALAMINA ROCKETS PI 1st SENIOR HIGHSCHOOL OF SALAMINA Greece
The four Astro-fans 6th Gymnasio Of Veria Greece
Samians 2o GYMNASIO SAMOU Greece

Εδώ η σχετική ανακοίνωση των νικητών.

Δείτε εδώ τις ομάδες που βραβεύονται συνολικά από όλες τις χώρες.

Καθώς και το βιντεο με το συγχαρητήριο μήνυμα του αστροναύτη Thomas Pesquet:

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ «SAMIANS»

 

Είχαμε αναφερθεί σχετικά με τη Δράση αυτή σε προηγούμενο άρθρο μας.

 

AstroPi_Logo_v5Το Astro Pi είναι το όνομα ενός μικρού υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το Ίδρυμα Raspberry Pi, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαστήματος  του Ηνωμένου Βασιλείου και της ESA.

Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός Astro Pi, είχε σαν στόχο να σχεδιάσουν  οι  μαθητές ένα επιστημονικό πείραμα που μπορεί να τρέξει με τη χρήση αισθητήρων Astro Pi , και να γράψουν τον κώδικα του  Astro Pi για να εκτελεστεί αυτό το πείραμα πάνω στον ISS.

cover

===================================

Ακολουθεί το Συγχαρητήριο Μήνυμα από τον Διοργανωτή:

Dear Astro Pi Team,

ESA, in collaboration with the Raspberry Pi Foundation, would like to congratulate you all for your excellent work. Considering the high calibre of your mission, your code has been selected as a ‘Highly Commended’ entry and has been qualified to fly to the International Space Station (ISS) on the same SD cards as the winning codes. Congratulations!

After receiving more than 180 entries,  it was very difficult to choose the best experiments to run on the ISS. An evaluation panel, composed of ESA and the Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on the following criteria: scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and  code quality, and readability.

Your code will now be uplinked to the ISS to run on the Astro Pis in the Columbus module, under the careful supervision of ESA astronaut Thomas Pesquet. The collected data will be downlinked to Earth and distributed to the teams by 15 May 2017. You will then have the chance to analyse the data collected in space and to continue your amazing work – like a real space scientist!

Once again, we would like to congratulate all of the teams, students, and teachers, that participated in this project.

Kind Regards,
The ESA Education Team

 

===================================

Αρχική δημοσίευση: edu.ellak.gr

Μαρ 17 22

Την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017, το 2ο Γυμνάσιο Σάμου πραγματοποίησε Δενδροφύτευση – Εκδρομή.

IMG_20170322_105047 IMG_20170322_092929

Η Δενδροφύτευση πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές & καθηγητές του Σχολείου μας στην ευρεία περιοχή των Μυτιληνιών σε έκταση που επλήγη από πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά.

IMG_20170322_093822 IMG_20170322_093619

Η Δράση στέφθηκε με επιτυχία σε συνεργασία και υποστήριξη με τη Δασική Υπηρεσία Σάμου και έγινε σε έτοιμους ανοιγμένους λάκκους φύτευσης.

Με τον έμπρακτο αυτό τρόπο το Σχολείο μας γιόρτασε και την 21η Μαρτίου, ημέρα έναρξης της εαρινής ισημερίας – πρώτης ημέρας της άνοιξης και Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας που σκοπεύει να φέρει τον άνθρωπο πιο κοντά στο δάσος που καλύπτει το 25% της επιφάνειας της Γης, να του κεντρίσει το ενδιαφέρον να μάθει περισσότερα για τις λειτουργίες του, αλλά και για την ανάγκη προστασίας του, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη επιβίωση.

IMG_20170322_094739 IMG_20170322_093849

Η εκδρομή συνεχίστηκε στην πλατεία του χωριού των Μυτιληνιών.

Ευχαριστούμε τη Δασική Υπηρεσία Σάμου για τη συνδρομή της.

Μαρ 17 21

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου διαγωνίσθηκε το Σάββατο 18/3/2017 στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WROHellas που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

DSC00157 DSC00153 IMG_20170318_100457 DSC00158
Το Σχολείο μας συγχαίρει την ομάδα Ρομποτικής «Samians» για το εξαιρετικό ήθος και την εξαιρετική της παρουσία στον Τελικό. Είμαστε όλοι ιδιαίτερα χαρούμενοι που συμμετείχαμε για 1η φορά σε έναν υψηλής στάθμης Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

DSC00208

Την ομάδα αποτελούσαν οι μαθητές: Βασιλειάς Παναγιώτης, Βογιατζής Δημήτρης και Παπαθεοφάνους Θέμος. Προπονητής: κ. Μπαρέκος Βασίλης, Συνοδός: κα Λεβισιανού Αγγελική

Το μεγάλο λογότυπο στα μπλουζάκια της Ομάδας μας απεικονίζει τη βραβευμένη δημιουργία της μαθήτριάς μας Κώνστα Ελένης στον Πανελλήνιο μαθητικό εικαστικό διαγωνισμό για την αφίσα του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

Δείτε βίντεο από τη διοργάνωση με τις προσπάθειες της ομάδας

Μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι εργάζονται σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής ρομποτ. Η πλατφόρμα αυτή είναι ενταγμένη στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου όπως ΗΠΑ, Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία, Αγγλία, Ρωσία κλπ.

DSC00176 DSC00191
Στην τελική μας κατασκευή με την οποία διαγωνιστήκαμε στον τελικό έγιναν 2 σημαντικές αλλαγές. Πρώτον αφαιρέθηκε εντελώς το γυροσκόπιο από τους αισθητήρες για το λόγο ότι δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο καθώς αρκετές φορές παρά το reset του, «έχανε» τις μοίρες με αποτέλεσμα κρίσιμες στροφές του οχήματος να αποτυγχάνουν. Δεύτερον αποφασίστηκε από την ομάδα η πλατφόρμα ρίψης της μπάλας να μετακινηθεί από τα πλάγια του οχήματος στο μπροστινό του μέρος καθώς αυτό διευκόλυνε τις ρίψεις της μπάλας μέσα από την Πύλη της Περσέπολης αλλά και το ρίξιμο του Γόρδιου Δεσμού από τη θέση του. Τονίζεται ότι πρόκειται για κατασκευή επινόησης των μαθητών και όχι αντιγραφή άλλης κατασκευής από το διαδίκτυο. Οι μαθητές στο διαγωνισμό του τελικού εργάστηκαν σύμφωνα με τους κανόνες μόνοι τους, χωρίς βοήθεια και χωρίς επικοινωνία με τον προπονητή και κατασκεύασαν με επιτυχία την κατασκευή τους κομμάτι – κομμάτι από το μηδέν, χωρίς να ακολουθούν οδηγίες ή σχεδιαγράμματα.

Φωτογραφίες της κατασκευής (χωρίς τους τροχούς)
IMG_20170317_101647 IMG_20170317_101702 IMG_20170317_101714 IMG_20170317_101759 IMG_20170317_101809 IMG_20170317_101827
Βέβαια οι αλλαγές αυτές τελευταίας στιγμής επέφεραν αλλαγές και στο πρόγραμμα, στον κώδικα δηλαδή που εκτελείται, για το λόγο αυτό πιεστήκαμε αρκετά στο τέλος και δεν είχαμε αρκετό χρόνο για πολλές δοκιμές πριν την ημέρα του Διαγωνισμού. Όμως καταφέραμε να κατέβουμε με μια πιο αξιόπιστη λύση με χρόνο ολοκλήρωσης της πίστας στα 54 δευτερόλεπτα όπως βλέπετε στο ακόλουθό μας βίντεο.
Video τελικής λύση μας


Ο χρόνος αυτός με βάση και τα τελικά αποτελέσματα του Διαγωνισμού θα ήταν αρκετός για να μας χαρίσει μια πάρα πολύ καλή θέση στην κατάταξη.
Όμως σταθήκαμε άτυχοι στον τελικό, διότι το ρομποτ μας μετά τη ρίψη της μπάλας έχασε τη μαύρη γραμμή και βγήκε εκτός πίστας και στις 2 επίσημες προσπάθειες παρά το ότι κατάφερε να ολοκληρώσει σωστά ολόκληρη την πίστα σε μία δοκιμαστική προσπάθεια. Έτσι διαγωνιστικά περιορίστηκε σε μικρή βαθμολογία λόγω του ότι δεν ολοκλήρωσε την πίστα.

DSC00196 DSC00203
Ο κύριος λόγος φάνηκε να είναι οι μεταβλητές συνθήκες φωτισμού καθότι εφέτος τα διαγωνιστικά τραπέζια δεν είχαν από πάνω τους τις λάμπες φθορίου για επαρκή φωτισμό αλλά χρησιμοποιήθηκαν οι κύριοι προβολείς της αίθουσας και σε συνδυασμό με τα μεγάλα παράθυρα της αίθουσας Κασσιμάτης του ΟΑΚΑ επέτεινε το πρόβλημα μεταβολής της φωτεινότητας καθώς η μέρα κυλούσε. Έτσι απαιτούνταν calibration/αρχικοποίηση των αισθητήρων φωτός ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να είναι κάποιος αποδοτικός. Στους μαθητές της ομάδας μας όμως δεν επετράπη κάτι τέτοιο και καθότι διαγωνίστηκαν τελευταίοι, μεσολάβησε μεγάλος χρόνος που σημαίνει ότι ενδεχόμενα διαγωνίστηκαν με μη-έγκυρες ρυθμίσεις. Από τα τελικά αποτελέσματα φαίνεται ότι και πολλές άλλες ομάδες είχαν το ίδιο πρόβλημα ενώ αρκετές δεν κατάφεραν να κινηθούν καθόλου στη μαύρη γραμμή και συγκέντρωσαν μηδενικό βαθμό.

DSC00204 IMG_20170318_101152

Στη φωτογραφία στο τετράγωνο Γ19 η δική μας συμμετοχή

DSC00188

 

Στις πρώτες θέσεις των τελικών αποτελεσμάτων είχαμε αρκετά γρήγορες κατασκευές κάτι που επιβεβαιώνει ότι κάθε χρόνο το διαγωνιστικό επίπεδο γίνεται ολοένα και υψηλότερο.

Κατασκευές άλλων ομάδων στα τραπέζια Α και Β.

DSC00193 DSC00192

 

Οι 3 πρώτες ομάδες Γυμνασίου που βραβεύονται

robowinners16-17

Συνολικά Τελικά Αποτελέσματα Γυμνασίου: Αποτελέσματα-Γυμνασίου

Για την ιστορία, από όλη την Ελλάδα έφτασαν στον Τελικό του Γυμνασίου 151 ομάδες οι οποίες διαγωνίστηκαν ταυτόχρονα στα 7 Διαγωνιστικά τραπέζια. Εμείς διαγωνιστήκαμε στο 3ο τραπέζι το ΓΓ, τελευταίοι στην 19η σειρά.

Ως παράπονο έχουμε ότι δεν μας δόθηκε αρκετός χρόνος ειδικά μετά τη μια και μοναδική δοκιμαστική που έγινε λίγο πριν τη 2η επίσημη προσπάθεια, όπου με το που τελείωσε η δοκιμαστική μας (και είμασταν η τελευταία ομάδα του τραπεζιού – οι Χιώτες είχαν ζητήσει να διαγωνιστούν πιο νωρίς γιατί είχαν να ταξιδέψουν πίσω το απόγευμα) αυτόματα ζητήθηκε να πάνε τα ρομποτ καραντίνα και έτσι οι μαθητές μας δεν επετράπη να κάνουν ρυθμίσεις στο πρόγραμμα (μάλλον επειδή είχε περάσει η ώρα και ο διοργανωτής βιαζόταν) αλλά αυτό ήταν άδικο γιατί όλες οι άλλες ομάδες του τραπεζιού με καλύτερη σειρά προτεραιότητας είχαν χρόνο για ρυθμίσεις! Έχουμε στείλει τις παρατηρήσεις μας στον διοργανωτή και ελπίζουμε στις επόμενες διοργανώσεις αυτά να διορθωθούν.

Όλες οι ομάδες που συμμετείχαν στον Τελικό: Ομάδες-Γυμνασίου-Τελικός_Με-κωδικούς

Η σειρά προτεραιότητας στο δικό μας τραπέζι:

GG_table

 

Και πάλι συγχαρητήρια στα παιδιά που έκαναν πολύ μεγάλη προσπάθεια και πέτυχαν κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ για το Σχολείο μας. Πετύχαμε πολλά σε λίγο χρόνο.

Ευχαριστούμε

  • την Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κα Ξύδη Μαρία που μας στηρίζει με κάθε τρόπο και μας εξασφάλισε το κιτ ρομποτικής,
  • τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και την Πρόεδρό του κα Ράνια Παπαγεωργίου για την άριστη συνεργασία και την κάλυψη των εξόδων διαμονής στην Αθήνα της αποστολής μας,
  • την αεροπορική εταιρεία AEGEAN η οποία μας προσέφερε 5 εισιτήρια Οικονομικής Θέσης για Σάμο-Αθήνα-Σάμο για τις ανάγκες μετακίνησης των συνοδών καθηγητών και των μαθητών,
  • τους γονείς των μαθητών που μας δείχνουν εμπιστοσύνη και που πρόθυμα κάλυψαν τα λοιπά έξοδα των παιδιών.

Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε του χρόνου να μπορέσουμε να τα πάμε ακόμα καλύτερα. Ευελπιστούμε επίσης να υπάρξει οικονομική στήριξη ώστε να μπορέσουμε να αγοράσουμε πρόσθετα κιτ ρομποτικής για να έχουμε τη δυνατότητα να σχηματίσουμε περισσότερες ομάδες.

Η Ομάδα μας που επέστρεψε φορτωμένη με πολύτιμες εμπειρίες, ήδη έδωσε την υπόσχεση να συμμετάσχει στην επόμενη διοργάνωση που είναι ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στις 6-7 Μαΐου 2017 στο Καρλόβασι Σάμου που διοργανώνει το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ – ΔΟΠΠΟΝΑΣ. Σχετικά εδώ.

 

Μαρ 17 19
mindstorms

Την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη για τη διάχυση δράσεων σχετικών με την Πληροφορική. Έπειτα από αίτημα του Διευθυντή του Γυμνασίου Καρλοβάσου κ. Σοφούλη Γιάννη ανταποκριθήκαμε θετικά και πραγματοποιήσαμε ενημέρωση σε 4 τμήματα της Β τάξης του Γυμνασίου Καρλοβάσου που επισκέφτηκε το Βαθύ στα πλαίσια της εκπαιδευτικής του Εκδρομής καθώς και σε 1 τμήμα του Μαυρογένειου ΕΠΑΛ Σάμου.

Συγκεκριμένα ομάδα 15 μαθητών και των 3 τάξεων του 2ου Γυμνασίου Σάμου μαζί με τον καθηγητή Πληροφορικής κ. Μπαρέκο Βασίλη και συνοδό καθηγήτρια την κα Βαρίκου Νίκη παρευρέθηκαν στο Αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ Σάμου και για 1 ώρα ενημέρωσαν και έκαναν επίδειξη δραστηριοτήτων διαφόρων projects τους που υλοποιήθηκαν εφέτος στο Εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου μας, όπως:

  • την κατασκευή του υποβρυχίου Hydrobot του Ιδρύματος Ευγενίδου (σκοπός δράσης, βήματα κατασκευής, τρόπος λειτουργίας, videos πλεύσης, προσθήκες)

hydrobot

  • εφαρμογές Python προγραμματισμού σε Raspberry Pi με Sense Hat στα πλαίσια του Διαστημικού Προγράμματος Astro Pi της ESA (αισθητήρες, εφαρμογή επίδειξης χρήσης γυροσκόπιου για έλεγχο μοντέλου στην οθόνη υπολογιστή, εφαρμογή που εμφανίζει με φωτεινά LEDs ένα χαμόγελο και όταν η υγρασία ξεπεράσει ένα επίπεδο αλλάζει σε λυπημένη φατσούλα)

sense-hat

  • και τέλος εφαρμογές εκπαιδευτικής ρομποτικής με Lego Mindstorms (παράδειγμα ακολουθίας μαύρης γραμμής με αισθητήρα φωτός)

6

Μπράβο στους μαθητές μας που συμμετείχαν!

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Δντή του Γυμνασίου Καρλοβάσου κ. Σοφούλη για την πρωτοβουλία αυτή καθώς και το ΕΠΑΛ Σάμου που πρόθυμα δέχτηκε να μας παραχωρήσει το Αμφιθέατρό του.

 Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων