pastedImage (3)P4067641P4067669P4067648

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ  SOUTHAMPTON

Σαράντα έξι  μαθητές & καθηγητές του σχολειού μας στο Intercontinental Athens

Εν αναμονή της οριστικοποίησης της ημερομηνίας άφιξης  στην Κόρινθο του καθηγητή του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, Ανώτατου Φυσικού και υπεύθυνου για τις διακρατικές σχέσεις στη Διεύθυνση του CERN, αλλά και στον απόηχο της σημαντικότατης παρουσίας του Ακαδημαϊκού και μεγάλου Αστροφυσικού της NASA κ. Σταμάτη Κριμιζή  με «άρωμα» από το Διάστημα, το σχολείο μας «πρόλαβε» και πήρε «γεύση» και από τις τεχνολογίες αιχμής: μίκρο – νάνο – τεχνολογίες!

Ομάδα σαράντα μαθητών του 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ  με τους συνοδούς  καθηγητές τους, συμμετείχε  στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες μικρο και νανο – τεχνολογίας που έλαβαν χώρα στο περιθώριο  των δυο Διεθνών Συνεδρίων  ( Διεθνές συνέδριο για υλικά μνημών αντίστασης, συσκευές και συστήματα (MEMRISYS2017) και τη Διεθνή Κοινοπραξία για Νανοτεχνολογίες (ICON)), μεταξύ 3 και 7 Απριλίου στο Ξενοδοχείο Intercontinental Athens και τα οποία διοργανώθηκαν με πρωτοβουλία και ευθύνη του Αναπληρωτή καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Southampton κ. Προδρομάκη Θέμη.

Η πρόσκληση σχολείων, ώστε να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής μαθητών στις συγκεκριμένες δραστηριότητες, αποτέλεσε πράγματι  μια καταπληκτική ευκαιρία και μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους δεκαπεντάχρονους μαθητές του σχολείου μας.

Ήταν για αυτούς  ένα συναρπαστικό ταξίδι στο θαυμαστό κόσμο της Νανοτεχνολογίας και ως γνωστόν, ο μικρο-κόσμος είναι ένα μυστήριο που κεντρίζει ιδιαιτέρως τους μικρούς μαθητές για να τον αποκαλύψουν.

Με εργαλείο την άκρως δελεαστική θεματολογία, εστιασμένη σε τεχνολογίες αιχμής στο πεδίο της μικροηλεκτρονικής και της νανοτεχνολογίας, αλλά και την προσήνεια, τον κατανοητό για μαθητές τρόπο επικοινωνίας, το πάθος, την αμεσότητα, τη θέρμη και τη μεταδοτικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Southampton, με επικεφαλής τον κύριο Θέμη Προδρομάκη, κατόρθωσε να κεντρίσει την προσοχή των μαθητών, να τους προκαλέσει δημιουργικό προβληματισμό, σχετικά με το αντικείμενο των ερευνών τους και να προκύψει μια μοναδική, απτή βιωματική εμπειρία γι’  αυτούς.

Οι μαθητές μετατράπηκαν σε μικρο-ερευνητές, βίωσαν τις συνθήκες εργασίας σε εργαστήρια καθαρού χώρου, φορώντας προστατευτική ενδυμασία(φόρμα-μάσκα-γάντια) και μυήθηκαν στη τεχνική της φωτολιθογραφίας, κατασκευάζοντας τα δικά τους microfluidic silicon chips, καταφέρνοντας με  αβίαστο και ευχάριστο τρόπο   να κατανοήσουν ότι τα επιτεύγματα του σύγχρονου τεχνολογικού πολιτισμού στηρίζονται σε σχετικά απλές ιδέες και σε μηχανισμούς που ακολουθούν τους ίδιους φυσικούς νόμους, με τους οποίους λειτουργεί η ίδια η φύση.

Η επιλογή των θεμάτων στις μάσκες αποτύπωσης, το χιούμορ και το επικοινωνιακό χάρισμα των ομιλητών, καθώς και η απλότητα της διαδικασίας, ενθάρρυναν τη συμμετοχή, διατήρησαν αμείωτο το ενδιαφέρον και κατέστησαν πολύ δεκτικούς τους μαθητές στην καινούργια γνώση και το πλήθος πληροφοριών που ήταν διαθέσιμο.

Το αντικείμενο π.χ. της έρευνας του κ. Προδρομάκη, για το πώς δηλαδή θα διεισδύσει η Νανοτεχνική στον ανθρώπινο εγκέφαλο με σκοπό την πρόληψη και θεραπεία σοβαρών ασθενειών, ανοίγει τον δρόμο για την σύζευξη ηλεκτρονικής Φυσικής με την Βιολογία (μέσω βλαστοκυτάρων), με συνέπεια την ανθρώπινη μακροημέρευση και ευδαιμονία, αφού οι νέες θεραπείες (που θα προκύψουν) θα είναι περισσότερο στοχευμένες και με μειωμένες παρενέργειες.

Σημειωτέον, ότι ο καθηγητής κ. Προδρομάκης, όταν ήταν καθηγητής στο Imperial College του Λονδίνο, υπήρξε στενός συνεργάτης του γνωστού καρδιοχειρουργού Μαγκντί Γιακούμπ, για λογαριασμό του οποίου δημιουργούσε ιστούς σε ειδικές πλατφόρμες, οι οποίοι χρησιμοποιούνταν  για καρδιοχειρουργικές επεμβάσεις.

Η ακαδημαϊκή  πορεία του κ Προδρομάκη, δείχνει το μονοπάτι της γνώσης που πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές μας, αυτό δηλαδή, της επίμονης προσπάθειας, της αριστείας και των υψηλών στόχων.  Είναι γεγονός, που πιστοποιείται από την επιστημονική του ομάδα, ότι μέσω του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι δυνατή η πρόσβαση στα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα παγκοσμίως και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα που αφορούν την αιχμή της τεχνολογικής εξέλιξης.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μητέρας μιας μαθήτριας, η οποία συμμετείχε στη βιωματική δράση και η οποία μας εκμυστηρεύθηκε ότι η κόρη της κατενθουσιάστηκε και δε σταμάτησε, μέχρι αργά το βράδυ, να τους περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια την εμπειρία που έζησε.

Πραγματικά, η συνάντηση και η συνύπαρξη των μαθητών μας με τον καθηγητή κ. Προδρομάκη  και τα μέλη της ομάδας του, δεν ήταν απλά μια ακόμα τυπική διαδικασία εκπαίδευσης, αλλά μία εμπειρία ζωής.

Το ειλικρινές ενδιαφέρον που επέδειξαν και ο πολύτιμος χρόνος που αφιέρωσαν από την αρχή της επίσκεψής μας και κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των δραστηριοτήτων, εκτιμήθηκε από όλους μας, μαθητές και συνοδούς καθηγητές.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον καθηγητή κ. Προδρομάκη Θέμη και την οργανωτική ομάδα του,  για την άψογη διοργάνωση,  που με παιγνιώδη τρόπο κατόρθωσαν να εμφυσήσουν τον ενθουσιασμό, να επικοινωνήσουν  τις τρέχουσες εξελίξεις στο πεδίο της μικρο- και νανο-τεχνολογίας και να εμπνεύσουν  ένα τόσο ιδιαίτερο κοινό,   όπως είναι οι μικροί μαθητές ενός Γυμνασίου, ώστε να ακολουθήσουν αντίστοιχες σπουδές με  αντίστοιχη εργασία στις νέες τεχνολογίες.

Πιστεύουμε ότι ο στόχος που έθεσε ο κ. Θέμης Προδρομάκης επετεύχθη στο ακέραιο.

Ένα ευχαριστώ από καρδιάς για τη μοναδική μορφωτική εμπειρία, που μας προσέφερε.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί

Χρήστος Ρουμελιώτης – Δήμητρα Παραδείση – Άννα Παπαδοπούλου – Θέκλα Γιαννούλη  Νικόλαος Τζούλης – Κωνσταντίνος Παρασκευόπουλος