Mamlise: Εργαστήριο 5 «Γλωσσικά ευαίσθητη διδασκαλία για συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο»

mam

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 26/1/2023,  το εργαστήριο «Γλωσσικά ευαίσθητη διδασκαλία για συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο», στα πλαίσια του Erasmus+ έργου «MaMLiSE: Majority and Minority Languages in School Contexts: Helping teachers, pupils and parents”.

Ήταν ένα εργαστήριο 4 ωρών, που έλαβε χώρο στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου. Συμμετείχαν 12 εκπαιδευτικοί από την Γενική (Γυμνάσιο, Λύκειο).

Το εργαστήριο αυτό μελετά την Γλωσσικά ευαίσθητη διδασκαλία σε πολύγλωσσες τάξεις.  Χωρίζεται σε δυο μέρη:

  • στο 1ο μάθαμε να αναλύουμε τις λειτουργίες της συγκεκριμένης γλώσσας των κειμένων στα σχολικά βιβλία
  • και στο 2ο  μάθαμε να εφαρμόζουμε στρατηγικές (scaffolding) για την αντιμετώπιση γλωσσικών προκλήσεων-προβλημάτων στα σχολικά βιβλία και δουλέψαμε για την προετοιμασία ενός μέρους μαθήματος με βάση ένα κείμενο από τα σχολικά βιβλία φυσικών επιστημών και άλλων.

Οι εκπαιδευτικοί μελέτησαν το θεωρητικό πλαίσιο, συμμετείχαν σε ομαδικές εργασίες και παρήγαγαν  σχέδια μαθήματος.

Το ενδιαφέρον και η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ήταν έκδηλα. Τους ευχαριστούμε πολύ για την πολύτιμη ανατροφοδότηση τους!

Μέσα στο έργο «MaMLiSE: Majority and Minority Languages in School Contexts: Helping teachers, pupils and parents” έχουν παραχθεί και άλλα εργαστήρια καθώς και ένα βιβλίο που θα είναι όλα διαθέσιμα στη λήξη του έργου.

IMG20230126184401 01 IMG20230126200959 01 n IMG20230126201129 01 mam1 IMG20230126174334 01