Στίβεν Πρέσφιλντ

BB73C6F0525BA99E9F79CD5F6271B939 10_12 10_08


Στίβεν Πρέσσφιλντ είναι Αμερικανός συγγραφέας , γράφει κυρίως ιστορικά έργα της κλασσικής εποχής. Γεννήθηκε το 1943 στο Τρινιντάντ, από πατέρα που υπηρετούσε στο Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό.

Ο Πρέσσφιλντ έγραφε αρκετά χρόνια σενάρια για τον κινηματογράφο μέχρι να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο, το The Legend of Bagger Vance(«Ο θρύλος του Μπάγκερ Βανς»), μυθιστόρημα μυστηρίου με θέμα έναν περίφημο αγώνα γκολφ το Μάιο του 1931 στην Τζόρτζια, που έγινε την ίδια χρονιά ταινία από τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Με αυτό το βιβλίο κατάφερε να γίνει γνωστός, ενώ το βιβλίο το 2000 εγινε ταινία με πρωταγωνιστή τον Γουίλ Σμιθ και τον Ματ Ντέημον.

Τα μυθιστορήματά που έχει γράψει είναι:

  • Ο μύθος του Μπάγγερ Βάνς
  • Οι αρετές του πολέμου (βιβλίο για τον Μέγα Αλέξανδρο)
  • Οι πύλες της φωτιάς (βιβλίο για την μάη των Θερμοπυλών) ― ελλην.μετάφρ.Βασιλική Κοκκίνου («Πατάκη»)
  • Άνεμοι πολέμου (βιβλίο για τον Αλκιβιάδη)
  • Οι τελευταίες Αμαζόνες
  • Η ματωμένη εκστρατεία (βιβλίο για τις μάχες του Μεγάλου Αλεξάνδρου)
  • Σκοτώστε τον Ρόμελ

Η πόλη της Σπάρτης τίμησε τον συγγραφέα Σ. Πρέσσφιλντ το 2003 ως επίσημο δημότη της πόλης

Του μαθητή Ηλία Γαλάνη

 

Ικέτιδες του Αισχύλου

896785κατάλογοςτης  μαθήτριας  Έλενας Νιάτση

Ο Αισχύλος είναι ένας από τους τρεις μεγάλους αρχαίους τραγικούς ποιητές.Γεννήθηκε το 525 π.Χ. στην Ελευσίνα και έλαβε μέρος στους περσικούς πολέμους.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του φαίνεται πώς τα έζησε στη Σικέλια.Πέθανε στη Γέλα το 456 π.Χ. Συνέθεσε 90 έργα απο τα οποία σώζονται μόνο 7, ένα εκ των οποίων είναι οι «Ικέτιδες».

Η τραγωδία «Ικέτιδες» του Αισχύλου έχει διαφορετικό θέμα από το ομότιτλο έργο του Ευριπίδη.

Οι πενήντα κόρες του Δαναού συνοδευόμενες από τον πατέρα τους καταφεύγουν στο Άργος ως ικέτισσες για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο τους με τους ξαδέρφους τους, γιους του Αιγύπτου. Επιλέγουν την πόλη του Άργους λόγω της καταγωγής τους από την Αργεία Ιώ που κυνηγημένη από τον Δία κατέληξε στην Αίγυπτο, όπου και έφερε στο φως τον Έπαφο, πρόγονο των Δαναΐδων. Μετά τις συμβουλές του Δαναού προς τις κόρες του να επιδείξουν σύνεση και να επικαλεστούν τους θεούς, υποδέχονται το βασιλιά του Άργους, Πελασγό, που παραξενεμένος από την εξωτική εμφάνιση των νεαρών, ζητά εξηγήσεις. Όταν εκείνες του εξηγούν την κατάστασή τους, ο βασιλιάς της «Απίας γής» μπαίνει σε δίλημμα: Αν τις διώξει, κινδυνεύει από την τιμωρία του Δία που προστατεύει τους ικέτες αλλά αν τς δεχτεί, κινδυνεύει από ενδεχόμενη επιδρομή των βαρβάρων. Πρώτο του μέλημα είναι η ευθύνη του προς την πόλη και ενώ δείχνει να φοβάται την απειλή των Αιγυπτίων, οι Δαναΐδες επεμβαίνουν δραματικά απειλώντας με αυτοχειρία εφόσον τις διώξει, έτσι ώστε να μιάνουν την πόλη του Άργους. Τελικά πείθεται να τις δεχτεί και συμβουλεύει το Δαναό να γεμίσει τους ναούς με κλαδιά ελιάς, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση των Αργειτών. Έτσι και γίνεται, οπότε οι πολίτες συγκατατείθενται να προσφέρουν άσυλο στις Δαναΐδες και εκείνες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους.

Ο πατέρας τους ωστόσο τις προειδοποιεί ότι οι Αιγύπτιοι θα τις καταδιώξουν. Ο φόβος των νεαρών είναι διάχυτος και δηλώνουν ότι προτιμούν το θάνατο από το γάμο με τους γιούς του Αιγύπτου. Όταν τελικά εκείνοι καταφθάνουν και τις απειλούν, οι Δαναΐδες χαίρουν πλέον της προστασίας του Πελασγού και των Αργείων. Έτσι, οι Αιγύπτιοι αναγκάζονται σε υποχώρηση και οι κόρες του Δαναού εγκαθίστανται στη Θήβα ευχαριστώντας και εξυμνώντας την πόλη που τους δέχτηκε. Το δράμα ολοκληρώνεται με ένα χορικό προς τον Δία, παρακαλώντας το βασιλιά των θεών να προφυλάσσει από γάμο αθέλητο.

Ο Αισχύλος είναι ένας από τους τρεις μεγάλους αρχαίους τραγικούς ποιητές.Γεννήθηκε το 525 π.Χ. στην Ελευσίνα και έλαβε μέρος στους περσικούς πολέμους.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του φαίνεται πώς τα έζησε στη Σικέλια.Πέθανε στη Γέλα το 456 π.Χ. Συνέθεσε 90 έργα απο τα οποία σώζονται μόνο 7, ένα εκ των οποίων είναι οι «Ικέτιδες».

Η τραγωδία «Ικέτιδες» του Αισχύλου έχει διαφορετικό θέμα από το ομότιτλο έργο του Ευριπίδη.08θι

Οι πενήντα κόρες του Δαναού συνοδευόμενες από τον πατέρα τους καταφεύγουν στο Άργος ως ικέτισσες για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο τους με τους ξαδέρφους τους, γιους του Αιγύπτου. Επιλέγουν την πόλη του Άργους λόγω της καταγωγής τους από την Αργεία Ιώ που κυνηγημένη από τον Δία κατέληξε στην Αίγυπτο, όπου και έφερε στο φως τον Έπαφο, πρόγονο των Δαναΐδων. Μετά τις συμβουλές του Δαναού προς τις κόρες του να επιδείξουν σύνεση και να επικαλεστούν τους θεούς, υποδέχονται το βασιλιά του Άργους, Πελασγό, που παραξενεμένος από την εξωτική εμφάνιση των νεαρών, ζητά εξηγήσεις. Όταν εκείνες του εξηγούν την κατάστασή τους, ο βασιλιάς της «Απίας γής» μπαίνει σε δίλημμα: Αν τις διώξει, κινδυνεύει από την τιμωρία του Δία που προστατεύει τους ικέτες αλλά αν τς δεχτεί, κινδυνεύει από ενδεχόμενη επιδρομή των βαρβάρων. Πρώτο του μέλημα είναι η ευθύνη του προς την πόλη και ενώ δείχνει να φοβάται την απειλή των Αιγυπτίων, οι Δαναΐδες επεμβαίνουν δραματικά απειλώντας με αυτοχειρία εφόσον τις διώξει, έτσι ώστε να μιάνουν την πόλη του Άργους. Τελικά πείθεται να τις δεχτεί και συμβουλεύει το Δαναό να γεμίσει τους ναούς με κλαδιά ελιάς, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση των Αργειτών. Έτσι και γίνεται, οπότε οι πολίτες συγκατατείθενται να προσφέρουν άσυλο στις Δαναΐδες και εκείνες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους.

 

Ο πατέρας τους ωστόσο τις προειδοποιεί ότι οι Αιγύπτιοι θα τις καταδιώξουν. Ο φόβος των νεαρών είναι διάχυτος και δηλώνουν ότι προτιμούν το θάνατο από το γάμο με τους γιούς του Αιγύπτου. Όταν τελικά εκείνοι καταφθάνουν και τις απειλούν, οι Δαναΐδες χαίρουν πλέον της προστασίας του Πελασγού και των Αργείων. Έτσι, οι Αιγύπτιοι αναγκάζονται σε υποχώρηση και οι κόρες του Δαναού εγκαθίστανται στη Θήβα ευχαριστώντας και εξυμνώντας την πόλη που τους δέχτηκε. Το δράμα ολοκληρώνεται με ένα χορικό προς τον Δία, παρακαλώντας το βασιλιά των θεών να προφυλάσσει από γάμο αθέλητο.

 

 

Μαλάλα ο αγώνας μιας μαθήτριας που δικαιώθηκε

malala_2_0Η Μαλάλα Γιουσαφζάι είναι μαθήτρια από το Πακιστάν που αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση στη χώρα της.
Γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου 1997 στην πόλη Μινγκάορα του Πακιστάν, μέλος μιας οικογένειας σουνιτών Παστούν.Η πρώτη της εκπαίδευση τής δόθηκε από τον πατέρα της, ο οποίος είναι ιδιοκτήτηςσχολείου και ποιητής. Το όνομά της είναι προς τιμή της Πακιστανής λαϊκής ηρωίδας Μαλαλάι. Σε ηλικία 11 ετών ξεκίνησε να γράφει στο blog BBC Urdu, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Γκιουλ Μακάι, για τη ζωή υπό το καθεστώς των Ταλιμπάν που απαγόρευσαν στα κορίτσια να πηγαίνουν στο σχολείο και εξέφραζε τις απόψεις της σχετικά με το δικαίωμα των κοριτσιών στη μόρφωση. Τα επόμενα χρόνια έδωσε συνεντεύξεις σε διάφορα μέσα, τόσο της χώρας της όασο και άλλων χωρών, στις οποίες υποστήριζε το δικαίωμα των κοριτσιών να πηγαίνουν στο σχολείο. Στο μεταξύ έγινε γνωστή η ταυτότητά της.Το πρωί της 9ης Οκτωβρίου 2012 ένας άντρας πυροβόλησε στο κεφάλι τη Μαλάλα Γιουσαφζάι ενώ βρισκόταν μέσα στο σχολικό λεωφορείο, τραυματίζοντάς την πολύ σοβαρά. Τις μέρες μετά την επίθεση νοσηλεύθηκε σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο στο Πακιστάν και στη συνέχεια, όταν βελτιώθηκε η κατάστασή της, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Queen Elizabeth του Μπέρμιγχαμ, στην Αγγλία.
Η απόπειρα δολοφονίας προκάλεσε μια έκρηξη συμπαράστασης προς την 15χρονη τότε μαθήτρια, τόσο στο Πακιστάν όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο κι έγινε ένα παγκόσμιο σύμβολο ειρηνικής διαμαρτυρίας και η νεότερη υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης στην ιστορία του θεσμού.Το 2013 της απονεμήθηκε το Βραβείο Ζαχάρωφ και ήταν υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης.Το 2014 τελικά της απονεμήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης για τον αγώνα της στο δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση. Σήμερα, η Μαλάλα εξακολουθεί να αγωνίζεται για την παγκόσμια πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω του Ιδρύματος Μαλάλα, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που επενδύει σε κοινοτικά προγράμματα και στηρίζει θιασώτες του δικαιώματος στην εκπαίδευση ανά τον κόσμο. Στο βιβλίο «με λένε Μαλάλα», θέτει με την ιστορία της ένα από τα πιο επείγοντα θέματα διεθνούς ασφάλειας στον ανισόρροπο κόσμο που ζούμε σήμερα. Για το TIME είναι ένα από τα 100 πρόσωπα που επηρεάζουν περισσότερο τον σημερινό κόσμο. Η Μαλάλα είναι ήδη ένας ζωντανός θρύλος.
Του μαθητή Σάββα Χάλαρη

Καλημέρα με τη Φιλαρμονική

P1010406“Ενα διαφορετικό ξεκίνημα της σχολικής ημέρας  έδωσε η παρουσία της ορχήστρας  του Συλλόγου «Μούσα» της Αίγινας ή αλλιώς της Φιλαρμονικής  στους μαθητές του 2ου Γυμνασίου  στην Κυψέλη. Τα μέλη οι δάσκαλοι και η μαέστρος κ. Ελ. Αθανασοπούλου επισκέπτονται τα σχολεία  του νησιού για να γνωρίσουν οι μαθητές  το έργο  του Συλλόγου και να παρακινηθούν να μάθουν κάποιο όργανο και να γίνουν μέλη της ορχήστρας.P1010407

   Το ξεκίνημα λοιπόν με νότες  από τα πνευστά κυρίως  της ορχήστρας δημιούργησε χαρούμενη ατμόσφαιρα  και χρωμάτισε ιδιαίτερα  την ημέρα που ήταν αφιερωμένη από το Υπουργείο Παιδείας  στο  σχολικό αθλητισμό με  θεματική ενότητα  το  «Ρατσισμό και τη διαφορετικότητα» και σύνθημα: «Όλοι διαφορετικοί , όλοι ίσοι».P1010410

«Όλοι διαφορετικοί , όλοι ίσοι»

   P1010413 P1010412 P1010411 P1010409 Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού η σημερινή, η πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη και  σε κάθε σχολείο αναπτύχθηκαν αθλητικές δραστηριότητες με άξονα  την καθολική συμμετοχή  μαθητών και μαθητριών.
   Ο φετινός εορτασμός έχει ως θεματικό άξονα  το πρόβλημα  του ρατσισμού της ξενοφοβίας ακι την αποδοχή της διαφορετικότητας.
   Κεντρικό σύνθημα: «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι»
   Παραθέτουμε  το μήνυμα του Υφυπουργού Παιδέιας κ.Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου:
«Αγαπητά παιδιά,
Αγαπητοί καθηγητές και γονείς,
«’Ολοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα. Είναι προικισμένοι με λογική και συνείδηση, και οφείλουν να συμπεριφέρονται μεταξύ τους με πνεύμα αδελφοσύνης. Κάθε άνθρωπος δικαιούται να επικαλείται όλα τα δικαιώματα και όλες τις ελευθερίες […] χωρίς καμία απολύτως διάκριση, ειδικότερα ως προς τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τις θρησκείες, τις πολιτικές ή οποιεσδήποτε άλλες πεποιθήσεις, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, την περιουσία, τη γέννηση ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση».
Αυτά δεν είναι δικά μου λόγια, αλλά τα πρώτα δύο άρθρα της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Όσο ιδανικά και αν ακούγονται στα αυτιά όλων μας, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η αποδοχή του άλλου ανθρώπου και η εκτίμηση στο πρόσωπό του δεν είναι δεδομένα.
Ο φόβος για το «άγνωστο», η αμφιβολία για το «διαφορετικό» δεν μπορούν να ξεπεραστούν παρά μόνο με ένα τρόπο: με τη γνωριμία του «άλλου».
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από φέτος καθιερώνει μια ιδιαίτερα σημαντική και επωφελή πρωτοβουλία για όλα τα παιδία. Πρόκειται για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού η οποία τίθεται σε εφαρμογή στο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου».
Ο φετινός θεματικός άξονας είναι «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».
Όλοι σας θα έχετε ακούσει για τα φαινόμενα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη από άσχημες συμπεριφορές λόγω της μη αποδοχής της διαφορετικότητας. Το φαινόμενο αυτό εκδηλώνεται με τη δυσμενή διάκριση, την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων που δέχονται ρατσιστική συμπεριφορά.
Άνθρωποι διαφορετικής καταγωγής, φυλής και θρησκείας ενσωματώνονται στην κοινωνία μας. Μαζί με τους Έλληνες πολίτες αυτής της χώρας, συγκροτούμε ένα σύνολο με διαφορετικές πολιτισμικές και πολιτιστικές καταβολές και σε μερικές περιπτώσεις και άλλες θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Το ίδιο συμβαίνει και στην εκπαίδευση. Σε πολλά από τα σχολεία φοιτούν μαθητές με καταγωγή από άλλες χώρες.
Η σημερινή εκδήλωση για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού είναι μια πολύ καλή και διπλή ευκαιρία αφενός για να αθληθεί το σώμα αφετέρου το πνεύμα, έτσι ώστε να αναπτυχθεί συζήτηση γύρω από το φαινόμενο του ρατσισμού.
Λέμε όχι στο ρατσισμό, λέμε ναι στην ισότητα.
Όλοι συμφωνούμε ότι το σχολείο δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιθάλπει νοσηρές εκτιμήσεις και συμπεριφορές. Τα παιδιά μας χρειάζονται ένα σχολείο ενεργητικό, συνεργατικό, κριτικό και δημιουργικό. Και για την πραγματοποίηση αυτού του σκοπού θα πρέπει να εργαστούμε όλοι σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Τέλος, πρέπει να μάθουμε να αποδεχόμαστε αλλά και να ανεχόμαστε τη διαφορετικότητα, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, μια χώρα που συμβιώνουν αρμονικά Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτως θρησκεύματος, αλλά και πολίτες τρίτων χωρών.
Ας αποτελέσει η σημερινή ημέρα ευκαιρία, όχι μόνο για χαρά και παιχνίδι αλλά και για γόνιμο προβληματισμό και συζήτηση γύρω από το ζήτημα της αποδοχής της διαφορετικότητας.»
                                                                                        Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά.

Ήρθαν τα Windows 10

10 1234Του  μαθητή Ηλία Γαλάνη
To event της Microsoft ήταν δεδομένο για σήμερα και όλοι περίμεναν πως θα ανακοινωθεί η Technical Preview των Windows 9 ή Windows TH, όπως τα έλεγαν κάποιοι. Η αμερικανική εταιρεία, ωστόσο, έκανε τη μεγάλη έκπληξη, παρουσιάζοντας στους παρευρισκόμενους τα Windows 10.
Η έκπληξη που έφερε το σημαντικό event δεν περιορίστηκε βέβαια μόνο στην ονομασία, καθώς η  Microsoft ανακοίνωσε πως τα Windows 10 θα ακολουθούν τη νέα «mobile-first cloud-first» φιλοσοφία της και έτσι θα αφορούν σχεδόν ΟΛΕΣ τις συσκευές μας. Και desktop και laptops φυσικά, αλλά και tablets ακόμη και smartphones. Δε θα υπάρχει, λοιπόν, στο μέλλον ξεχωριστό λειτουργικό για φορητές συσκευές και όλες θα «υιοθετήσουν» τα Windows 10, τα οποία, βέβαια, θα προσαρμόζονται ανάλογα με κάθε device (από 4 έως… 80 ιντσών, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο event) και κάθε περιβάλλον (παραδοσιακό desktop ή touch).
Οι δύο παρουσιαστές του event ήταν ο Terry Myerson αλλά και ο Joe Belfiore, γνωστός μας έως τώρα από τις παρουσιάσεις των Windows Phone (ο οποίος εντάσσεται φυσικά πλέον στο «ενιαίο» team των Windows 10). Οι δύο άνδρες μάς έκαναν τις συστάσεις στα νέα Windows, σημειώνοντας πως είναι η «πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα» που δημιούργησε ποτέ η Microsoft και η οποία μπορεί να προσφέρει μία προσαρμοσμένη εμπειρία σε κάθε είδους hardware μέσα από μία ενιαία λύση.
Η Microsoft βέβαια, με αυτή την ανακοίνωση, κάνει αναμφίβολα και το… «βηματάκι» πίσω, δίνοντας «το χέρι» στους χρήστες που έχουν ακόμη τα Windows 7 και έχουν δυσκολευτεί με την προσαρμογή τους στα πολύ διαφορετικά Windows 8 που ανακοινώθηκαν πριν δύο χρόνια. Η αναφορά γίνεται κυρίως για τους χρήστες συστημάτων με πληκτρολόγιο και ποντίκι, οι οποίοι έχει αποδειχθεί ότι ήταν εκείνοι που προσαρμόστηκαν …λιγότερο στο περιβάλλον των Windows 8, σε αντίθεση με τους touch users που παρουσιάζονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από το διαφ ορετικό interface τους.
«Θέλουμε όλοι εκείνοι οι χρήστες Windows 7 να έχουν το συναίσθημα ότι χθες οδηγούσαν ένα πρώτης γενιάς Prius. Και τώρα με τα Windows 10 είναι σαν να έχουν Tesla. Δε χρειάζεται να μάθουν κάποιο νέο τρόπο να οδηγούν» ακούσαμε στο event και η απορία μας είναι τι ακριβώς οδηγούσαν οι χρήστες των… Windows 8.
Σε κάθε περίπτωση, τα Windows 10 αποτελούν, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε, έναν συνδυασμό Windows 7 και Windows 8, καθώς δανείζονται σχεδιαστικά στοιχεία και από τα δύο πρόσφατα λειτουργικά της Microsoft.
Η περίφημη επιστροφή του Menu είναι γεγονός, ωστόσο αυτό είναι αρκετά ανανεωμένο σε σχέση με αυτό που υπήρχε έως και τα Windows 7, διαθέτοντας πλέον και metro elements. Πέρα από τα παραδοσιακά του στοιχεία, διαθέτει και tiles τα οποία θα μπορούν να αλλάζουν μέγεθος, ενώ εδώ θα βρίσκονται πλέον τα shut down και restart buttons. To «παρών» στο start menu δίνει και μία δυνατότητα universal search που θα μπορεί να περιλαμβάνει και web results. Στα νέα Windows 10 θα βρείτε ακόμη ένα task view για πιο εύκολο multitasking. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία αυτή για να εναλλάσσεστε μεταξύ πολλαπλών desktops και για να έχετε πρόσβαση σε πολλαπλές εφαρμογές, ενώ διαθέσιμη είναι ακόμη και μία λειτουργία Assist για να μπορείτε να κάνετε grab εφαρμογές από πολλαπλά desktops.
Την εμφάνισή τους στο λειτουργικό κάνουν ένα μείγμα από classic και universal apps, τις οποίες θα γνωρίσουμε καλύτερα όταν φτάσει η ώρα της consumer version τους. Φυσικά, υπάρχουν και στοιχεία και από τα Windows 8, όπως η Charm bar και άλλες λειτουργίες που βασίζονται στη χρήση μέσω περιβάλλοντος αφής, με τη Microsoft να σημειώνει ότι, σε convertible λύσεις, θα υπάρχει ένα Continuum mode, ώστε τα Windows να αντιλαμβάνονται πότε χρησιμοποιείτε μία συσκευή ως laptop και πότε ως tablet, αλλάζοντας το UI της.
Η Microsoft έδειξε επίσης μία αλλαγή στο command prompt, τη δυνατότητα επικόλλησης directories με τη βοήθεια του shortcut Ctrl+V, κάτι που θα αποδειχθεί βολικό και χρήσιμο σε όσους χρησιμοποιούν αυτό το περιβάλλον. Ειδική αναφορά έγινε όμως και στο enterprise κομμάτι των Windows, όπου o Terry Myerson σημείωσε ότι για τη Microsoft περιλαμβάνει κάποιους από τους σημαντικότερους πελάτες της. Ανακοινώθηκε, μεταξύ άλλων, και customized store γι” αυτούς, όπως και επιλογές για το διαχωρισμό των επαγγελματικών από τα προσωπικά δεδομένα σε όλες τις συσκευές που θα χρησιμοποιεί κάποιος.
Η Microsoft ανοίγει, προς το παρόν, ένα program στο preview.microsoft.com, προσφέροντας το Preview build των Windows 10 για laptops και desktops, ενώ θα ακολουθήσει και το Build για servers.
Στις αρχές του επόμενου έτους, θα έχουμε περισσότερα νέα για το consumer κομμάτι των Windows 10, ενώ στο Conference του επόμενου Απριλίου θα μάθουμε περισσότερα για τις universal εφαρμογές. Η κυκλοφορία των επόμενων Windows υπολογίζεται πως θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του επόμενου χρόνου.

Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας στην Κυψέλη

 

   Ο καθιερωμένος αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχε πανηγυρικό χαρακτήρα σήμερα στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας στην Κυψέλη. Παλαιοί και νέοι μαθητές δεκάδες  γονείς παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου τον αγιασμό που τέλεσε ο εφημέριος της ενορίας της Κυψέλης π. Νεκτάριος Κουκούλης.
    Εορταστική η ατμόσφαιρα στο σχολείο όχι μόνο λόγω της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, αλλά γιατί φέτος το Γυμνάσιο συμπληρώνει 30 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Κάτι που τονίστηκε με έμφαση τόσο από  το Διευθυντή του Σχολείου όσο και από τον νέο Δήμαρχο Αίγινας κ. Μούρτζη Δημήτριο ο οποίος στη σύντομη ομιλία του αναφέρθηκε στην εποχή της ίδρυσής του, στις δυσκολίες αλλά και στις αντιθέσεις και αντιπαραθέσεις που υπήρχαν όσον αφορά  την ίδρυση της  νέας σχολικής μονάδας.
     Η σημερινή ημέρα είναι η αρχή μια σειρά εκδηλώσεων που θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά με σκοπό να προβληθεί όχι μόνο η λειτουργία του σχολείου όσο και η προσφορά του στην τοπική κοινωνία.
    Πολλές οι ευχές για τη νέα χρονιά. Χαρούμενα πρόσωπα, γλυκές φωνές αλλά και βλέμματα γεμάτα απορία και αγωνία – από τα πρωτάκια – για τη νέα αρχή που κάνουν φέτος σε έναν καινούργιο γι΄αυτούς χώρο.

Η πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε με κεράσματα και τη διανομή των νέων σχολικών βιβλίων σε όλες τις τάξεις.

 

Έναρξη νέας Σχολικής χρονιάς – εγγραφές – ανακοίνωση

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

Σας  ενημερώνουμε ότι οι γονείς των μαθητών  που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου μπορούν να έρχονται  για την εγγραφή τους από τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου καθημερινά  και ώρες 09.00 – 13.00 μ. μ.

  •  Ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα τελεσθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 09.30 π. μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.
  •  Οι μαθητές και οι μαθήτριες  την ίδια ημέρα θα παραλάβουν τα βιβλία για τη νέα σχολική χρονιά, γι’ αυτό παρακαλούνται να έχουν μαζί τους τη σχολική τσάντα.

                                                                                 

Καλό καλοκαίρι

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Ευχόμαστε  σε   όλους τους φίλους  της σελίδας μας καλό και ξένοιαστο καλοκαίρι.

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη.

Συγκίνησε «το καντήλι»

 

 

   Συγκίνησε τους θεατές μικρούς και μεγάλους που γέμισαν ασφυκτικά την αίθουσα  του 2ου Γυμνασίου Αίγινας, την Κυριακή 1η Ιουνίου το βράδυ για να παρακολουθήσουν το θεατρικό έργο της Βάντα Καρακατσάνη: «Το καντήλι». ένα έργο που αναφέρεται στη συμμετοχή των γυναικών στους μεγάλους αγώνες της Ελλάδας για ελευθερία.

 

    Η παράσταση διάρκειας μόλις 40 λεπτών καθήλωσε τους θεατές ενώ  για πρώτη φορά η Θεατρική Ομάδα του Γυμνασίου συνδύασε  στην πλοκή του έργου ζωντανή μουσική και τραγούδι. Αν και μέσα σε εξεταστική περίοδο οι μαθητές – ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και καταχειροκροτήθηκαν από τους θεατές.

 

   Έπαιξαν με τη σειρά που εμφανίστηκαν οι: Μαριάνθη Λαδά, Κασιμάκη Μάρθα, Καραγιάννη Χριστίνα, Μεθενίτη Νεκταρία, Περτέση Μαρία, Νεκτάριος Μπόγρης, Ηλίας Γαλάνης, Βασιλική Τριανταφύλλου, Μήνα Πάυλου και Δήμητρα Ρουσσέα.

 

   Έπαιξαν μουσική οι: Σάββας Χάλαρης, Έλενα Νιάτση, Δήμητρα Ρουσσέα. Τραγούδησε η Μήνα Παύλου. Διδασκαλία μουσικής και τραγουδιού η καθηγήτρια μουσικής Λιαρμακοπούλου Ουρανία. Διδασκαλία έργου: Μπήτρος Γιώργος.

 

 

  Την παράσταση τίμησε με την παρουσία  του ο Δήμαρχος Αίγινας κ. Σ. Σακιώτης, ο πρόεδρος  του Τοπικού Συμβουλίου Κυψέλης κ.Χρ. Μπακόμητρος, η Διευθύντρια του Γυμνασίου Μεσαγρού κ. Αν. Μπέση, ο εφημέριος π. Νεκτάριος Κουκούλης, η πρόεδρος του Φεστιβάλ Φιστικιού κ.Μ.Κουκούλη η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Αίγινας κ. Φλ. Αλυφαντή και Μορφωτικού Βαθέος   κ. Μ.Λυκούρη  εκπαιδευτικοί, γονείς φίλοι και μαθητές.