Τι μέρα θα είναι;

Πρόγραμμα Εμφάνισης Ημέρας

Στο πλαίσιο των Μαθηματικών του τμήματος Ένταξης του Γυμνασίου μας, ο
καθηγητής κ. Τσιούνης Χάρης συνεργάστηκε με μαθητές του τμήματος πάνω
στη λογική ενός προγράμματος που εμφανίζει ποια ημέρα θα είναι μετά
από έναν αριθμό ημερών. Ως βάση υπολογισμού καταχωρείται αυτόματα η
τρέχουσα ημέρα.

Το πρόγραμμα δημιούργησε, στη γλώσσα προγραμματισμού Scratch, ο
καθηγητής Πληροφορική κ. Παππάς Θωμάς. Η διεύθυνση του προγράμματος
και οι οδηγίες χρήσης βρίσκονται στη διεύθυνση:

https://scratch.mit.edu/projects/113836263/

Στα μονοπάτια της Αίγινας

OLYMPUS DIGITAL CAMERA085 056    Τη σχολική χρονιά  που μας πέρασε στην Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  του σχολείου μου επιλέξαμε να μελετήσουμε  το θέμα: «Τα μονοπάτια της Αίγινας».

Κατά τη διάρκεια των εξορμήσεων στις οποίες συμμετείχα στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της  περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μου,   «γνωρίστηκα» με τα μονοπάτια του νησιού μας.

Πραγματικά δεν ήξερα ότι στις ορεινές  περιοχές της Αίγινας, πάνω  στα βουνά, υπάρχουν τόσα μονοπάτια  πάνω στα οποία περπάτησαν οι παλαιοί Αιγινήτες. Αυτά τα μονοπάτια ήταν τότε οι μοναδικοί τρόποι επικοινωνίας και μεταφοράς ανάμεσα στους μικρούς οικισμούς των βουνών. Σήμερα μπορούν να αποτελέσουν που  πόλο έλξης για τον τουρισμό στο νησί, μα και αληθινό παράδεισο για τους περιπατητές. Ευτυχώς με τη συμβολή δύο συλλόγων, των «Ενεργών Πολιτών» και της «Ανάβασης» αλλά και απλών ανθρώπων τα περισσότερα είναι χαρτογραφημένα  πλέον. Επίσης, κατά τις εξορμήσεις της ομάδας μας, διαπίστωσα ότι είναι σηματοδοτημένα  με μικρές πινακίδες και υπάρχουν ταμπέλες με ένδειξη της κατεύθυνσης του κάθε μονοπατιού. Το κάθε μονοπάτι έχει και το δικό του αριθμό. Είναι δηλαδή και αριθμημένα.

Το ενδιαφέρον όμως των τοπικών φορέων απ’ ότι φαίνεται δε σταματά εκεί. Έχουν φροντίσει να περιοριστεί η  βλάστηση κοντά στα μονοπάτια για να είναι η πρόσβαση και η διάβασή τους πιο εύκολη. Έτσι δίνεται στον περιπατητή η ευκαιρία να θαυμάσει τη θέα που σε πολλά σημεία σου κόβει την ανάσα και να ανακαλύψει την πλούσια χλωρίδα των περιοχών που πλαισιώνουν τα μονοπάτια. Πολλά από  τα μονοπάτια όπως στο Όρος ή στην Παλιαχώρα οδηγούν σε αρχαιολογικούς χώρους, ξωκλήσια, σουβάλες, αλώνια, μοναστήρια.

Ένοιωσα  να ανοίγεται μπροστά μου μια νέα πτυχή της Αίγινας. Είδα σημεία του νησιού μου που δεν ήξερα πως υπάρχουν. Η λέξη «νησί» παραπέμπει πάντα σε θάλασσα και αφροστεφανωμένες ακτές, όχι σε ορεινά μονοπάτια και βουκολικά τοπία.    Παρουσιάζεται λοιπόν μια διαφορετική προοπτική ανάπτυξης και προβολής της Αίγινας.

Βέβαια, όσο όμορφα και να φαίνονται τα παραπάνω, η ειδυλλιακή εικόνα αμαυρώνεται  μπροστά στη θέα των σκουπιδιών σε κάποια μονοπάτια και στα διάσπαρτα παρατημένα έπιπλα και παλιές οικιακές συσκευές που μετατρέπουν το τοπίο σε κουζινο – τραπεζαρία. Κάποια κτίσματα  που έχουν «στηθεί» χωρίς σχέδιο και γούστο, μάντρες  ή ακόμα καλώδια από το δίκτυο  της  ΔΕΗ, παρατημένα μπάζα από παλιές οικοδομές και κλαδέματα κήπων  μας προσγειώνουν ανώμαλα  στην άλλη εικόνα της Αίγινας  που τόσο μας έχει δυσφημίσει.

 

Τέλος κάποια  μονοπάτια είναι ιδιαίτερα δύσβατα. Πρέπει να υπάρξει υποστήριξη από την πολιτεία στους φορείς που ενδιαφέρονται έτσι ώστε η χρήση  των μονοπατιών να είναι  εύκολη  και  χωρίς κινδύνους  για τους επισκέπτες τους.

Πάντως πέρα απ’ το πρακτικό κομμάτι των εξορμήσεων μας, για μένα τα μονοπάτια έμοιαζαν με ένα κρίκο σύνδεσής μου με το παρελθόν. Σα να έβλεπα τους προγόνους μας στην Παλιαχώρα να τα χρησιμοποιούν ως στοές διαφυγής απ’ τους εχθρούς  και τους πειρατές. Σα να έβλεπα τον Άγιο Νεκτάριο να ανηφορίζει το μονοπάτι  προς  τη Χρυσολεόντισσα. Σα να έβλεπα τους παλαιούς εργάτες να τα χαράζουν με φτυάρια και λοστούς, χωρίς GPS και εργαλεία χαρτογράφησης.

Τότε που ο χρόνος μετριόταν σε μεροκάματα κι όχι σε Ευρώ… και οι άνθρωποι επικοινωνούσαν  περπατώντας και όχι σερφάροντας.

Βίκυ Κουνάδη

Μαθήτρια   της  Β΄  τάξης  στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας

 

Χρήσιμος οδηγός για τις εξετάσεις μας.

βιβλιοθηκηγλωσσα2Βασικά σημεία για  να πετύχουμε στις εξετάσεις του σχολείου:

  • Γράφουμε με προσοχή το πρόγραμμα των εξετάσεων
  • Ελέγχουμε αν έχουμε πάρει σωστά την ύλη των εξετάσεων στα μαθήματα  που εξετάζονται.
  • Ελέγχουμε αν έχουμε όλα τα βιβλία  στα μαθήματα που εξετάζονται καθώς και τις απαραίτητες σημειώσεις και τα σχεδιαγράμματα  που μας έχει δώσει ο καθηγητής/τρια.
  • Σχεδιάζουμε το πρόγραμμα  της μελέτης μας.
  • Διαμορφώνουμε  το χώρο που θα μελετούμε.

 

Σκληρές αποφάσεις που πρέπει να  πάρουμε:

 

  • Αποφασίζουμε ότι πρέπει να νικήσουμε στις εξετάσεις
  • Περιορίζουμε δραστικά το χρόνο που βλέπουμε  τηλεόραση.
  • Περιορίζουμε ακόμα  πιο πολύ το χρόνο  που διαθέτουμε  για σερφάρισμα  στο διαδίκτυο και ειδικά  στο facebook.
  • Μειώνουμε  τις άσκοπες  βόλτες και το παιχνίδι.
  • Προσέχουμε  τη διατροφή μας. Απαγορεύεται η δίαιτα στις εξετάσεις. Ο οργανισμός μας πρέπει να τρέφεται σωστά.
  • Κοιμόμαστε  νωρίς.
  • Αποφεύγουμε  τα ξενύχτια.
  • Προσέχουμε  τον εαυτό μας ώστε να μη μας συμβεί κάποιο ατύχημα.
  • Δεν απουσιάζουμε για κανένα λόγο από τις εξετάσεις παρά μόνο  για σοβαρούς λόγους υγείας.

 

 

 

 

 

 

Την  ημέρα  των εξετάσεων:

 

  • Είμαστε  στην ώρα μας στο σχολείο.
  • Αποφεύγουμε τις καθυστερήσεις γι’ αυτό πρέπει να δουλέψει αυτές  τις μέρες εντατικά  το ξυπνητήρι. (Όποιος  διαθέτει κόκορα στο κοτέτσι ας  τον ταΐζει περισσότερο αυτές  τις μέρες)
  • Αποφεύγουμε  τις επαναλήψεις  της τελευταίας  στιγμής   γιατί δημιουργούν άγχος  και  σύγχυση  με αποτέλεσμα να ξεχάσουμε κι αυτά  που ξέραμε καλά.
  • Έχουμε φάει  πρωινό πριν έρθουμε σχολείο. Το άδειο στομάχι σε συνδυασμό με το άγχος μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.
  • Είμαστε ήρεμοι.
  • Έχουμε  αφήσει έξω από το σχολείο προβλήματα και θέματα που μπορεί να μας  ταλαιπωρούν.
  • Αφήνουμε  στην έδρα  ή σε κάποιο θρανίο της αίθουσας που θα μας υποδείξουν οι καθηγητές μας  το κινητό, το βιβλίο ή κάποιες σημειώσεις.
  • Έχουμε μαζί μας δύο τουλάχιστον στυλό διαρκείας, γομολάστιχα και κάποια όργανα σε μαθήματα που απαιτούνται.
  • Απαγορεύεται το μπλάνκο.
  • Αν κρίνουμε χρήσιμο μπορούμε να έχουμε μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό ή ένα χυμό.
  • Το Κυλικείο τις μέρες  των εξετάσεων είναι ανοικτό.

 

 

 

 

Κατά τη  διάρκεια  της εξέτασης:

 

  • Γράφουμε  τα στοιχεία μας στο γραπτό μας.
  • Χρησιμοποιούμε  μπλε ή μαύρο στυλό.
  • Διαβάζουμε  προσεκτικά τα θέματά μας.
  • Ακούμε με προσοχή τις εξηγήσεις και διευκρινήσεις  του καθηγητή μας.
  • Σημειώνουμε στο πρόχειρο (τελευταία  σελίδα  της κόλας) τυχόν απορίες μας.
  • Επιλέγουμε με  προσοχή τα θέματά μας.
  • Είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι.
  • Δεν ενοχλούμε  τους  συμμαθητές μας κατά  τη διάρκεια  της εξέτασης.
  • Δεν χαζεύουμε.
  • Ξεκινάμε να απαντήσουμε από  το θέμα  που γνωρίζουμε καλύτερα, αφήνοντας  τα  πιο δύσκολα για το τέλος.
  • Δεν ζητάμε  διευκρινήσεις όταν  έχουν  τελειώσει κάποιοι μαθητές κι έχουν
  • Ελέγχουμε  συνεχώς  το χρόνο μας.
  • Όταν  τελειώσουμε, ελέγχουμε  σχολαστικά το γραπτό μας, εάν έχουμε απαντήσει σε όλα  τα θέματα. Εάν έχουμε μεταφέρει με ακρίβεια  τις λύσεις  από το πρόχειρο  στο «καλό»
  • Παραδίδουμε  το γραπτό μας χωρίς να ενοχλούμε  τους γύρω μας.
  • Κατευθυνόμαστε  προς  την έξοδο χωρίς  φασαρία.

 

 

Όταν  τελειώσουμε:

 

  • Επιστρέφουμε στο σπίτι μας για να ξεκουραστούμε ώστε  με καλύτερη διάθεση να μελετήσουμε το επόμενο μάθημα.

 

 

 

  • Εάν για κάποιο λόγο δεν πήγαμε καλά στο μάθημα που εξεταστήκαμε , μην αφήσουμε αυτό να μας επηρεάσει αρνητικά για τα επόμενα μαθήματα.
  • Αν για κάποιο λόγο απουσιάσουμε μια ημέρα από τις εξετάσεις, επικοινωνούμε αμέσως με το σχολείο.

 

 

Χρήσιμες σκέψεις:

 

  • Μην ξεχνάμε ότι αυτές  οι εξετάσεις είναι ένα παιχνίδι μπροστά στις  εξετάσεις  που θα  δίνουμε στη ζωή μας.
  • Μην ξεχνάμε ότι οι καθηγητές μας είναι συνεργάτες μας και θα μας βοηθήσουν σε αυτόν  τον αγώνα μας.
  • Μπορούμε να πετύχουμε πολλά εάν το θελήσουμε, με καλή  δουλειά, επιμονή, υπομονή και πίστη στον εαυτό μας.
  • Οφείλουμε να δώσουμε στον εαυτό μας  πολλές και καλές ευκαιρίες.
  • Τέλος  για να ευχαριστηθούμε το καλοκαίρι θα πρέπει πρώτα να προσπαθήσουμε  στις εξετάσεις.
  • Μοναδικοί κερδισμένοι από αυτόν τον αγώνα είστε εσείς και μόνο εσείς.
  • Η  επιτυχία  σας στις εξετάσεις  θα σας δώσει μεγάλη ηθική ικανοποίηση αλλά και θα χαροποιήσει όσους σας αγαπούν.
  • Αξίζετε  τα καλύτερα  προσπαθήστε  να  τα κατακτήσετε.

 

 

 

 

Ο Διευθυντής του σχολείου  και οι καθηγητές  σας,

σας εύχονται  καλή επιτυχία

Στα μονοπάτια της Αίγινας.Παρουσίαση του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

    Κάποιοι  κάποτε τα χάραξαν με την περπατησιά τους. Βήματα αρχέγονα που άφησαν τα ίχνη τους στη σκληρή γη, δημιουργώντας δίαυλους επικοινωνίας ανάμεσα  σε οικισμούς.
    Δρόμοι και τρόποι τροφοδοσίας, εργασίας, της ίδιας της ζωής. ανταλλαγής προιόντων, τροφών, μηνυμάτων, επισκέψεων, ηθών και εθίμων. Εν τέλει μονοπάτια πολιτισμού. Μονοπάτια ιστορίας και λαογραφίας.
   Στα  μονοπάτια  της Αίγινας  περπάτησε φέτος η Περιβαλλοντική Ομάδα  του 2ου Γυμνασίου όλη τη χρονιά αποκτώντας μια  πρωτόγνωρη εμπειρία από τον παλαιότερο τρόπο ζωής και επικοινωνίας  των ανθρώπων.
   Μια  πρώτη  ενδοσχολική  παρουσίαση  των αποτελεσμάτων  της εργασίας  πραγματοποιήθηκε χθες  Τετάρτη  11 Μαΐου  στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, κάτι που θα επαναληφθεί  για  το πλατύ κοινό.

Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από την εργασία:

 Τα κυριότερα καταγεγραμμένα μονοπάτια είναι:
«Γύρος Ελλανίου Όρους» } Ανιτσαίου-Βλάχηδες-Σφεντούρι-Αχλάδα-Ανάληψη (Προφήτης Ηλία) Km 8,8
Σφεντούρι-Ελαώνας } Σφεντούρι-Αχλάδα-Ελαιώνας Km 8,8
Aρxαίος Ελαιώνας } Μαραθώνας-Καπότηδες-Παχειά Ράχη-Ελαώνας-Μαραθώνας Km 5,8
Χρυσολεόντισσα }Χρσολεόντισσα-Παχειά Ράχη-Χρυσολεόντισσα Km 6
« Στα ανατολικά της Αίγινας» } Ανιτσαίου-Κύλινδρος-Πόρτες-Ανιτσαίου Km5.8
« Μυθικός Ασωπός» }Σκοτεινή-Τζίκηδες-Χρυσολεόντισσα Km 1,2
« Παλιάχωρα» Km 1,2
«Δάσος» } Παλιάχωρα-Μεσαργός Km 5,2
«Αφαία» }Μεσαργός-Ναός Αφαίας-  Km 2,5

Δίπλα σε αυτά η ομάδα εντόπισε και πολλά άλλα  σε Βαθύ, Αγίους, Κυψέλη, Λεόντι. Σε αυτές  τις περιοχές  τα μονοπάτια έχουν εξαφανισθεί λόγω της κατάτμησης  των οικοπέδων και  της ανοικοδόμησης. Πολλά από αυτά έχουν γίνει δρόμοι.

Παρουσίαση έργων στο μάθημα της Τεχνολογίας.

IMG_20160511_114810 IMG_20160511_114754 IMG_20160511_114837 IMG_20160511_114819 IMG_20160511_114734Με μεράκι και φαντασία δούλεψαν πολλά παιδιά στο μάθημα της Τεχνολογίας και παρουσίασαν την ατομική και συλλογική δουλειά  τους σήμερα Τετάρτη 11 Μαΐου, τελευταία ημέρα των μαθημάτων της φετινής σχολικής χρονιάς. Τα έργα των μαθητών και μαθητριών παρουσιάστηκαν σε ειδική παρουσίαση και η καθηγήτρια  του μαθήματος κ. Ιωαννίδου Κ. εξήγησε το σκεπτικό την πορεία  των εργασιών και επαίνεσε όλους όσους δούλεψαν μέχρι τέλος.

   Επίσης παρουσιάστηκαν και δύο βίντεο που επιμελήθηκαν οι μαθητές και αφορούσαν τηλεοπτικές διαφημίσεις.
   Τα έργα  θα εκτίθενται μέχρι το τέλος  των εξετάσεων.

Την Πινακοθήκη Χατζηκυριάκου Γκίκα επισκέφθηκε το 2ο Γυμνάσιο Αίγινας

12999516_10207924330498916_2022149549_o 12980785_10207924340939177_1055696577_o 13009908_10207924328618869_323192069_o 12966552_10207924324298761_1606871192_n 13009908_10207924328618869_323192069_oΟι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ ΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Αίγινας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την Παρασκευή 8 Απριλίου την Πινακοθήκη Νίκου Χατζηγυριάκου – Γκίκα στο κέντρο της Αθήνας. Συνοδευόμενοι από τρεις καθηγήτριες, τις κυρίες Πετρίτου Νεκταρία, Ρόδη Λεμονιά και Παπαδοπούλου Παναγιώτα περιηγήθηκαν καταρχήν ακολουθώντας την εκπαιδευτική διαδρομή από το Θησείο και το Μοναστηράκι μέχρι το Σύνταγμα που αναδεικνύει την Αθήνα ως «πόλη – Μωσαϊκό πολιτισμών».

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στις αίθουσες της Πινακοθήκης Ν.Χατζηκυριάκου – Γκίκα στην οδό Κριεζώτου 3.

Συγκεκριμένα από το ισόγειο μέχρι τον τρίτο όροφο του κτιρίου εκτίθεται η πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία της Ελλάδας, σε μια κρίσιμη εποχή, από το τέλος του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου και τη Μικρασιατική καταστροφή μέχρι τις παραμονές της Δικτατορίας του 1967, που αποτελεί ταυτόχρονα το κλίμα μέσα στο οποίο ο Ν.Χατζηκυριάκος – Γκίκας έζησε και διαμόρφωσε τις καλλιτεχνικές του αντιλήψεις.

Πρόκειται για την πρώτη στην Ελλάδα προσπάθεια να αποτυπωθεί συνθετικά η συνολική πνευματική δημιουργία, με την ανάδειξη της εσωτερικής διαλεκτικής σχέσης των ποικίλων εκφράσεων του ανθρωπίνου πνεύματος. Η καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγραφική – γλυπτική – χαρακτική – μουσική – θέατρο – κινηματογράφος – φωτογραφία) συναντά την αρχιτεκτονική, την τέχνη του λόγου (πεζογραφία, ποίηση, φιλολογία, κριτική) αλλά και τον ιστορικό και φιλοσοφικό στοχασμό. Μέσα από έργα τέχνης, χειρόγραφα, εκδόσεις, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα διακοσίων ενός καλλιτεχνών και πνευματικών ανθρώπων, ο επισκέπτης συμμετέχει σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των ιδεών στην Ελλάδα του εικοστού αιώνα. Το εκτιθέμενο υλικό αποτυπώνει εύγλωττα τις ανησυχίες, τις αγωνίες και τα επιτεύγματα των ελλήνων δημιουργών, αναδεικνύοντας τόσο τις μεταξύ τους σχέσεις, όσο και τον διάλογο τους με τους αντίστοιχους προβληματισμούς στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό χώρο. Κρίσιμη η τελευταία διάσταση, δεδομένου ότι σε αυτήν κυρίως την εποχή, με κομβική την παρουσία της Γενιάς του Τριάντα, εμπεδώθηκε η ανάγκη για μια διαρκή συνομιλία της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη.

(απόσπασμα από το ενημερωτικό φυλλάδιο της Πινακοθήκης)

 

Φωτογραφίες από τη μαθήτρια Γεωργία Μεθενίτη

Μονοπάτι 3: Παχεία Ράχη – Ελαιώνας – Μαραθώνας

     Με μεγάλο ενθουσιασμό σύσσωμη η Α΄και η Β΄ Γυμνασίου δήλωσε συμμετοχή στην περιβαλλοντική εξόρμηση στα μοναπάτια της Αίγινας την Παρασκευή 8 Απριλίου.
   Ευκαιρία μας έδωσε το πρόγραμμα που εκπονεί η ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του σχολείου που εργάζεται πάνω στο θέμα με τίτλο: «Στα μονοπάτια της Αίγινας».
   Μετά  τα μονοπάτια από την Κυψέλη στον Άγιο Νεκτάριο, στον Άη Στάθη στο Μεσαγρό, στην Παλιαχώρα, στη Χρυσολεόντισσα και στον Μπουρδέχτη σειρά είχε τώρα το μονοπάτι 3 έτσι όπως οι δύο Σύλλογοι «Ανάβαση» και «Ενεργοί πολίτες» έχουν σηματοδοτήσει.
    Μετά από μία σύντομη περιήγηση στον οικισμό της Παχιοράχης, ακολουθήσαμε τη σήμανση και αρχίσαμε να κατηφορίζουμε  το μονοπάτι μεθυσμένοι από τις ευωδιές  της Αιγινήτικης υπαίθρου. Φασκομηλιές, ρίγανη και θυμάρι  ευωδίαζαν την ατμόσφαιρα. Μετά από λίγα μέτρα άρχισαν να ξεπροβάλλουν τα σπίτια  του Μαραθώνα. Το σύντομο μονοπάτι μας οδήγησε σε 30΄λεπτά  στην απλωσιά  του αρχαίου Ελαιώνα με τις υπεραιωνόβιες ελιές και τα ξωκλήσια της Αγίας Τριάδας, του Αγίου Γεωργίου και της Αγίας Κυριακής. Οι πέτρινες ποτίστρες των ζώων, η παλιά πέτρινη δεξαμενή, οι κουφάλες των δέντρων τράβηξαν την προσοχή των μαθητών.
   Μετά από μια σύντομη στάση ξεκινήσαμε και πάλι να περπατάμε στο μονοπάτι 3 που τώρα μας ξάφνιασε από το κακοτράχαλο έδαφος και τα δύσβατα και δύσκολα σημεία του. Σε  μία ώρα περίπου φτάσαμε στην δεύτερη παραλία  του Μαραθώνα έχοντας αφήσει πίσω μας ένα ακόμα μονοπάτι πολιτισμού.
   Μια Αίγινα άγνωστη στους πολλούς, απρόσιτη ή απόμακρη, μαγευτική και σαγηνευτική που αποκαλύπτει τις ομορφιές  της μόνο σε όσους  τη σέβονται και την αγαπούν πολύ.
Για άλλη μια φορά νιώσαμε πόσο λίγο γνωρίζουμε τον τόπο μας και δεν έχουμε εκτιμήσει και αξιοποιήσει τον πλούτο του.
   Για άλλη μια φορά θα πρέπει να δώσουμε πολλά συγχαρητήρια στους δύο συλλόγους για το μεγάλο και ουσιαστικό έργο που έχουν επιτελέσει.

Αν δεν είχαν καθαρίσει τα μονοπάτια και δεν είχαν κάνει σήμανση οι περιηγήσεις αυτές θα ήταν ακατόρθωτες.

Μονοπάτι 4: Χρυσολεόντισσα – Άγιος Λεόντιος – Παχιά Ράχη.

  Ναι είμαστε στην Αίγινα. Βρισκόμαστε στον «Μπουρδέχτη» (ομβριοδέχτη). Στο μικρό οροπέδιο μετά την Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσολεόντισσας. Από το μοναστήρι ξεκινά το μονοπάτι που έχει λάβει το νούμερο «4» από τους υπέροχους ανθρώπους της «Ανάβασης» που ξεκίνησαν εδώ και χρόνια να καθαρίζουν τα παλιά μονοπάτια του νησιού με σκοπό να τα αναδείξουν ώστε να μη χαθούν και να αποτελέσουν εναλλακτικούς τρόπους περιπάτου πάνω στα βουνά και στο δάσος της Αίγινας.
   Αυτό το μονοπάτι ακολουθήσαμε την Κυριακή 3 Απριλίου με 20 παιδιά από την Περιβαλλοντική Ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αίγινας. Ο καλός καιρός ήταν σύμμαχος καθώς και αρκετοί γονείς που μας διευκόλυναν στη μετακίνησή μας. Κάποια παιδιά θέλησαν να ανέβουν από τον Άγιο Νεκτάριο ως τη Χρυσολεόντισσα με τα πόδια. Και τα κατάφεραν.
   Το ανοιξιάτικο τοπίο με καταπράσινα τα λιγοστά λιβάδια και τις πλαγιές αιχμάλωτισε το βλέμμα μας.
   Στάση στο μοναστήρι για το απαραίτητο προσκύνημα και το παραδοσιακό λουκούμι και αμέσως το δισάκι στο ώμο για  το μονοπάτι. Σε λίγη ώρα βρισκόμασταν στο οροπέδιο του Αγίου Λεοντίου ή αλλιώς «μπουρδέχτη». Οι Σουβάλες γεμάτες από νερό με πολλά κόκκινα ψαράκια μέσα.
      Μια μικρή στάση  και ξανά  στο μονοπάτι.
    Ανακαλύπτοντας τη σήμανση διασχίσαμε το μικρό οροπέδιο που ήταν γεμάτο μανιτάρια, χαμηλούς θάμνους, αγριοκρεμμύδες και ανθισμένους ασπάλαθους. Στην άκρη του αντικρύσαμε το επιβλήτικο Όρος. Η θέα μαγευτική. Ο οικισμός της Πέρδικας, η Μονή, το Αγκίστρι, τα Μέθανα, η Επίδαυρος.
   Στο γυρισμό ταράξαμε την ησυχία μιας ομάδας από μικρές πέρδικες.
   Φθάνοντας στο μοναστήρι ένα μικρό κοπάδι από πρόβατα έβοσκε ανέμελα στην απλωσιά  των χωραφιών της μονής.
   Η ομορφιά  της ορεινής Αίγινας ανεπανάληπτη και μοναδική  ξαφνιάζει τον ανυποψίαστο επισκέπτη και βάζει σε κρίση  όλους μας.
   Άραγε πως μπορούμε να διαφυλάξουμε αυτόν τον τόπο και να τον προστατέψουμε από όλους εκείνους που οραματίζονται την πλαστική ανάπτυξη.

 Λυπούμαστε που ο Δήμος της Αίγινας εγγράφως μας ανακοίνωσε πως  δεν διαθέτει πλέον το μικρό λεωφορείο για τις μετακινήσεις των μαθητών του νησιού τα Σαββατοκύριακα. Κάτι που γινόταν στο παρελθόν με αποτέλεσμα να διευκολύνονται οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και τα προγράμματα που εκπονούν οι μαθητές.
 Το εκκλησάκι του Αγίου Λεοντίου.
Η σουβάλα.

Μια γιορτή … πολλά μηνύματα

  2016. Και οι νεοέλληνες καλούνται να  θυμηθούν  τα πατρογονικά  βλέμματα  στα κάδρα των ηρώων. Τα πρόσωπα,  τις μορφές, τις πράξεις  εκείνων των μεγάλων  που είχαν τα κότσια τότε να πουν τα μεγάλα ΟΧΙ. Γιατί μόνο με τα ΟΧΙ  γράφεται η ιστορία, ελευθερώνονται οι λαοί, ανδρώνονται οι γενιές των ηρώων, αποκτάται η εθνική υπερηφάνεια και αξιοπρέπεια.
  Σήμερα  στην εποχή της μεγαλύτερης  ηθικής και πνευματικής κρίσης  που βιώνει ο Ελληνισμός, καλούμεθα να αναμετρηθούμε με εκείνα  τα ανυπέρβλητα και απόλυτα μεγέθη της λεβεντιάς και της παλληκαροσύνης.
  Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με διλήμματα  υπαρξιακά, απέναντι σε αδιέξοδα και σταυροδρόμια. Διστακτικοί αν θα πρέπει να ακολουθήσουμε  τη φωνή της λογικής, της παράδοσης, της συνέχισης του πολιτισμού και των αξιών του από τη μια και  τη φωνή του ωχ-αδελφισμού, της αδιαφορίας, της αδράνειας και της απάθειας.
  2016 –  2ο Γυμνάσιο Αίγινας  στην Κυψέλη.
  Η  σχολική καθιερωμένη γιορτή έχει τελειώσει. Τα καθάρια πρόσωπα των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν και παρακολούθησαν  την εορτή είναι ακόμα μπροστά μας. Οι εικόνες, οι πίνακες  της επανάστασης, τα κείμενα,  οι ήχοι,  έχουν μοναδικά  φωλιάσει  στο νου μας.
   Μια  γιορτή όχι απλά από εκείνες τις παλιές, αλλά  με λόγο και άποψη. Ένα  πλήρες χρονικό της εποχής  του ξεσηκωμού, με παρόντα όλα  τα πρόσωπα με αναφορά σε όλα  τα γεγονότα. Άψογα προετοιμασμένη, σκηνοθετημένη, παρουσιασμένη  από δύο καθηγήτριες  τις: κ. Νεκταρία Πετρίτου, φιλόλογο και την κ. Αικατερίνη Τουμπέκη , γαλλικής φιλολογίας.
   Οι μαθητές και οι μαθήτριες χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς δίνοντας  στην εορτή έναν πανηγυρικό τόνο με πολύ κέφι και ζωντάνια μέσα από  το συρτό, τον κοφτό, το καλαματιανό, τον τσάμικο, το ζωναράδικο.
   Είναι παρήγορο να γίνονται ακόμα  τέτοιες γιορτές. Είναι ελπιδοφόρο  οι μαθητές και οι μαθήτριες να συμμετέχουν. Είναι συγκινητικό που υπάρχουν γονείς  που παρακολουθούν – αφιερώνοντας χρόνο από τη δουλειά τους – για να καμαρώσουν και να εμψυχώσουν τα παιδιά  τους.
   Τους ευχαριστούμε όλους που έδωσαν το παρόν τους όπως και τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που χαιρέτισε  την  γιορτή.

Χρόνια πολλά  σε όλους.

Η «Ζωζώ» του σχολείου

 

   Η σκηνή αποδείχτηκε μικρή για να χωρέσει το ταλέντο και την πληθωρικότητα  της Ζωζούς.
Ο λόγος για την αειθαλή αρτίστρα που σήμερα στα πλαίσια  της αποκριάτικης περιοδείας στο Σαρωνικό στάθμευσε δι” ολίγον στην Αίγινα και αποζημίωσε τους θαυμαστές της. Η σκηνή και η αίθουσα σείστηκε από τα ζωηρά χειροκροτήματα, τις επευφημίες ενώ ένα σύννεφο από φτερά και πούπουλα έλουσαν τους θαυμαστές της. Στο τέλος μοίρασε αυτόγραφα και γεύτηκε ένα hot-dog  που ευγενικά της πρόσφεραν οι οικοδεσπότες. Ένα μόνο…. είναι βλέπετε και η σιλουέτα.
    Να  ζήσεις Ζωζώ – Μαριαλένα.