Τα νέα πενταμελή συμβούλια των τάξεων

Σχολική χρονιά  2014 -15

 

 

ΤΑΞΗ  Γ΄

Αξιώτης Γεώργιος

Βασιλείου Λουκία

Νιάτση Ελένη

Καλαμάκη  Μαρούσα

Μπέσης  Σπύρος

Αναπληρωματικοί:  Μπόγρη Όλγα –  Κλειδωνιάρης Γιώργος –  Σκαφιδάς Γεράσιμος

ΤΑΞΗ   Β1

Καλαμάκη  Κατερίνα

Λορέντζος  Γιάννης

Λορέντζου Μυρτώ

Βατικιώτη Στεφανία

Μαϊστρέλη Χριστίνα

Αναπληρωματικοί:   Κανάκης Φώτης  – Ζαχαρίου  Γιώργος – Λυκούρης  Γιώργος

ΤΑΞΗ   Β2

Τσιριγώτη   Ελευθερία

Νέζα Μέλη

Πάλλη  Ευαγγελία

Σακελλίων Κωσταντίνος

Μπήτρου  Ελευθερία

Αναπληρωματικοί:  Μπόγρη  Ελένη  – Μπουρδουκλής Δημήτρης – Τρίμη Αντωνία

ΤΑΞΗ  Α1

Γκίκα  Κωσταντίνα

Μαρίνη Μαρίνα

Λαμανιάκου Νίκος

Λαβούτας  Χρήστος

Γκαρής  Βασίλης

Αναπληρωματικοί:  Κουνάδη Βίκυ  –  Θωμοπούλου Μαρία  –  Μπήτρου Αθηνά

ΤΑΞΗ  Α2

Στενάκης Βαγγέλης

Παλαμιδόπουλος Βασίλης

Ρωπαΐτη  Μαρία

Σώρρου Νεκταρία

Χαλδαίου   Ελένη

Αναπληρωματικοί:   Μπήτρου Αθηνά  – Παπαμιχαήλ  Κωσταντίνος – Σκουλαρίκης Δημήτριος

Το νέο Δεκαπενταμελές μαθητικό Συμβούλιο

P1010409
Τα αποτελέσματα από την  καταμέτρηση των ψήφων  για την ανάδειξη του νέου Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου για τη Σχολική χρονιά 2014 – 15  έχουν ως εξής:

1. Βασιλείου Λ.            60

2. Πάλλης Παν.           36

3. Τσιριγώτη Ελ.          33

4. Κρεούζη Ηλ.            29

5. Κλειδωνιάρης Γ.         26

6. Αξιώτης  Γ.             25

7. Μεθενίτη  Τζ.          25

8. Χάλαρης  Σ.            21

9. Ρουσσέα  Δημ.          20

  1. 10.                   Νιάτση  Ελ.        19
  2. 11.                   Καλαμάκη  Μ.      15
  3. 12.                   Παπασεβαστού Σ. 15
  4. 13.                   Τρίμη  Αντ.        15
  5. 14.                   Μαλτέζος Δαμ.    13
  6. 15.                   Μπόγρη  Όλγα     13

 

Αναπληρωματικά  μέλη:

 

1. Σκαφιδάς Γερ.          12

2. Λορέντζος  Γ.          12

3. Πάλλη Ευαγ.           10

4. Παλαμιδόπουλος Β.    10

  1. 5.  Γκίκα  Κων/να          9

Η γωνιά του gaming III: FIFA 15 VS PES 2015 (PART 1)

Τα δύο κορυφαία ποδοσφαιρικά παινχιδια έφτασαν-επιτέλους-στα ράφια των ελληνικών καταστημάτων. Πάμε να δούμε τα in and outs, που λέμε, για να ξέρουμε τι θα αγοράσουμε για φέτος βρε παιδί μου…

αρχείο λήψης
Η σειρά FIFA αναμφισβήτητα έχει καθιερωθεί για την ποιότητά της τα τελευταία χρόνια στο χώρο των παιχνιδιών ποδοσφαίρου και προσφέρει σπουδαία αναπαράσταση προς όσους θέλουν να γίνουν… Messi στη θέση του Messi! Αν και οι προσθήκες από χρονιά σε χρονιά δεν ήταν συνταρακτικές, με την εμφάνιση της νέας γενιάς κονσολών πέρυσι, το FIFA 14 εμφανίστηκε ανανεωμένο και έστειλε το μήνυμα πως και στην επόμενη γενιά «ήρθε για να μείνει». Δε γνωρίζουμε μήπως δεν τα υπολόγισε σωστά η ΕΑ ή αν επαναπαύτηκε στις δάφνες και την επιτυχία του FIFA 14, αλλά η φετινή προσθήκη στη σειρά κάθε άλλο παρά μας ικανοποίησε. Όχι, δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για κακό παιχνίδι, αλίμονο αν ξέχασε η ΕΑ Canada την τέχνη, αλλά οι λιγοστές προσθήκες σε σχέση με το περυσινό παιχνίδι και τα προβλήματα που ταλανίζουν την τεχνητή νοημοσύνη των ποδοσφαιριστών, θα πρέπει να κάνουν τους χρήστες να το σκεφτούν προσεκτικά πριν την αγορά του νέου FIFA.
Ξεκινώντας θα θέλαμε να αναφερθούμε στα τυπικά, τις επιλογές που έχει ο παίκτης όταν ξεκινήσει. Τα modes με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί κανείς, είναι τα ίδια με αυτά που γνωρίζαμε εδώ και καιρό. Όποιος προτιμάει το μοναχικό παιχνίδι, θα μπορεί να επιλέξει την καριέρα ενός ποδοσφαιριστή ή μίας ομάδας και να τους οδηγήσει στην κορυφή του κόσμου, ενώ τα online matches και τα challenges είναι πάλι εδώ για να προσδώσουν ένα διαφορετικό και πιο «ανταγωνιστικό» (μεταξύ των παικτών) τόνο. Κάτι ενδιάμεσο είναι το πασίγνωστο Ultimate Team, στο οποίο μας δίνεται μια ομάδα χαμηλής δυναμικότητας και θα πρέπει να τη δούμε να αναρριχείται στ2191210ην κορυφή των leaderboards με την καθοριστική συμβολή μας από τον πάγκο.

Τα πράγματα και εδώ δε διαφοροποιούνται σε σχέση με την περυσινή χρονιά, με ελάχιστες προσθήκες να κάνουν την εμφάνισή τους -όπως ο δανεισμός «αστέρων» (και όχι μόνο) της στρογγυλής θεάς στην ομάδα μας για συγκεκριμένο αριθμό παιχνιδιών. Οι επιλογές και τα modes σίγουρα δε θα απογοητεύσουν κανέναν που θα αποφασίσει να ασχοληθεί μαζί τους, αλλά σίγουρα θα περιμέναμε το κάτι παραπάνω από την ΕΑ Canada, καθώς μετά το FIFA 13 και την αρχική εμφάνιση του Ultimate Team, δεν έχουμε συναντήσει κάποιο νέο mode. Μεγάλα «μυαλά» σίγουρα διαθέτει η ομάδα ανάπτυξης, ίσως ήρθε η ώρα να τα βάλει σε λειτουργία, γιατί το «safe mode» και η επανάπαυση πληρώνονται αργά ή γρήγορα.
Όσον αφορά τις ομάδες που έχουμε στη διάθεσή μας, ο κατάλογος είναι πραγματικά τεράστιος -αν και πάντα θα ευχόμαστε να δούμε κάποια στιγμή και το ελληνικό πρωτάθλημα (τη Super League βρε). Από τα αξιοσημείωτα αυτής της έκδοσης είναι η επίτευξη της συμφωνίας της ΕΑ με την Barcley’s Premier League, από την οποία πήρε όλα τα δικαιώματα του αγγλικού πρωταθλήματος, από τα στάδια όλων των ομάδων, μέχρι και τα επίσημα γραφήματα και τους διαιτητές. Το μοναδικό μας παράπονο όσον αφορά τις ομάδες και τα δικαιώματα, είναι η ελλιπής παρουσία επίσημων δικαιωμάτων σε πολλές από τις εθνικές ομάδες, μιας και το ένα τρίτο σχεδόν δε διαθέτει τα επίσημα λογότυπα και φανέλες.

Αξίζει να αναφερθεί και η τεράστια βάση δεδομένων παικτών που έχουν γίνει διαθέσιμοι και φέτος. Όσο ασχοληθήκαμε με την εύρεση νέων ταλέντων για την ομάδα μας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ένα τεράστιο κατάλογο ποδοσφαιριστών, που όχι απλώς μας ικανοποιούν, αλλά φτάνουν σε σημείο να μας κουράζουν -με την καλή έννοια. Χαρακτηριστικά, θα αναφέρουμε ότι πριν τον πρώτο αγώνα με την ομάδα που επιλέξαμε στο career mode, ξοδέψαμε τουλάχιστον μία ώρα αναζητώντας ποδοσφαιριστές αναλόγως τις ανάγκες και τις «τσέπες» μας. Το μοναδικό μας παράπονο σχετικά με την αναζήτηση ταλέντων, είναι ότι πολλοί πρωτοκλασάτοι ποδοσφαιριστές απαιτούν «scouting» για να αποκαλυφθεί το κόστος και ο μέσος όρος τους, το οποίο είναι λογικό και επόμενο σε ποδοσφαιριστές που ξεκινούν τώρα την καριέρα τους, αλλά όχι για παίκτες που αγωνίζονται σε μεγάλες ομάδες και πρωταθλήματα.
Σχετικά με την οθόνη των τακτικών, και εδώ τα πράγματα έχουν παραμείνει όπως τα γνωρίζαμε από το FIFA 14, με τους ποδοσφαιριστές να εμφανίζονται σε κουτάκια στη διάταξη της ενδεκάδας μας και από κάτω να ακολουθούν οι αναπληρωματικοί και οι ρεζέρβες. Στις επόμενες καρτέλες δίδεται η δυνατότητα για την όσο πιο επιθυμητή προσαρμογή πλάνων επιθυμούμε, με την ΕΑ να προσφέρει μια πλειάδα επιλογών ώστε να φέρουμε την τακτική και την ανάπτυξη της ομάδας στα μέτρα μας. Δύσκολα θα μείνει κανείς παραπονεμένος από τις διαθέσιμες τακτικές και το βαθμό παραμετροποίησης που προσφέρονται και αυτό είναι ένα από τα θετικά του τίτλου.

Και μάλλον ήρθε η στιγμή να περάσουμε στον αγωνιστικό χώρο. Η ΕΑ, με τη νέα μηχανή γραφικών, τα εντυπωσιακά πλάνα, την περιγραφή και τα εφέ, σίγουρα μπορεί να περηφανεύεται για την τηλεοπτική «αύρα» που αποπνέει και φέτος το FIFA. Εντυπωσιακά πλάνα των γηπέδων από ψηλά, καταπληκτικά replays που θυμίζουν σε τεράστιο βαθμό τα αντίστοιχα αληθινών μεταδόσεων και μικρά επιπρόσθετα στοιχεία στον τομέα των γραφικών προσφέρουν το κάτι παραπάνω. Το χορτάρι, για παράδειγμα, που «εκτοξεύεται» μετά από τάκλιν ή σουτ, η «χαίτη» του Falcao που ανεμίζει, οι εκφράσεις των προσώπων ή η τηλεοπτική κάμερα η οποία «σειέται» μετά από γκολ των γηπεδούχων, είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που προσφέρουν πόντους στη λεπτομέρεια και το ρεαλισμό. Γενικότερα, τα γραφικά εντυπωσιάζουν με τη νέα μηχανή Ignite, η οποία δείχνει τα «δόντια» της στα κοντινά πλάνα και το φωτισμό, αν και από τον τελευταίο απορρέει και το αρνητικό που παρατηρήσαμε: πως πάρα πολλοί ανοιχτόχρωμοι ποδοσφαιριστές παρουσιάζονται υπερβολικά χλωμοί όταν το φως πέφτει πάνω τους, σε τέτοιο βαθμό που θυμίζουν το χρώμα του… νεκρού. Μπρρρρρ.
Επιπλέον, το animation των ποδοσφαιριστών παρουσιάζει μικρές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, μειώνοντας συνεχώς την «ψαλίδα» απέναντι στην πραγματικότητα. Η κίνηση των παικτών πάνω στο χορτάρι έχει βελτιωθεί εμφανώς, αφήνοντας στο παρελθόν το «πατινάζ», ενώ και με τη βοήθεια της νέας μηχανής γραφικών, οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν άμεσα την κίνηση τόσο των ποδοσφαιριστών όσο και της μπάλας. Για παράδειγμα θα δείτε την μπάλα να «κολλάει» ή τους παίκτες να γλιστράνε ελαφρώς περισσότερο κάτω από συνθήκες καταρρακτώδους βροχής.

Η μπάλα και η τροχιά που θα διασχίσει έχει δεχθεί και αυτή ένα ανάλογο λίφτινγκ, δημιουργώντας το ανάλογο «βάρος» για κάθε είδους σουτ ή πάσας και, αναλόγως τον ποδοσφαιριστή που θα τα επιχειρήσει, υπάρχει και το ανάλογο αποτέλεσμα. Αν και η πορεία των σουτ μπορεί να είναι απρόβλεπτη βάσει των παραπάνω παραγόντων και της πίεσης του αντιπάλου, παρατηρήσαμε πως κατευθύνονται «επικίνδυνα» συχνά προς την εστία του τερματοφύλακα, με αποτέλεσμα να σκοράρουμε με σχετική άνεση σε πολλούς αγώνες (αναλόγως το επίπεδο δυσκολίας πάντα), αλλά και να τραντάζουμε το ίδιο συχνά τα δοκάρια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές το σκορ να «ξεφεύγει» από τα φυσιολογικά όρια, καθώς είτε το σουτ το επιχειρήσουμε με έναν πρωτοκλασάτο ποδοσφαιριστή είτε με τον Berg (μεγάλος παίκτης αλλά όχι top), οι πιθανότητες να σκοράρουμε ή να χτυπήσουμε κάποιο δοκάρι είναι μεγάλες. Αυτά για τα μακρινά σουτ, γιατί όσον αφορά τα «τετ α τετ», μάλλον πρέπει να κάνουμε τάμα μήπως και καταφέρουμε να κερδίσουμε τον αντίπαλο τερματοφύλακα. Αυτό όμως θα το αναλύσουμε παρακάτω.
Στο όλο κλίμα της τηλεοπτικής μετάδοσης που πετυχαίνει άψογα το FIFA 15, βάζει το «λιθαράκι» του και ο ηχητικός τομέας του παιχνιδιού. Η ατμόσφαιρα των γηπέδων από τους πανηγυρισμούς και τα συνθήματα που ακούγονται έχουν περάσει σχεδόν «αυτούσια» από τα πραγματικά γήπεδα και για να πεισθεί ο και ο τελευταίος «άπιστος Θωμάς» για την ποιότητα του ήχου, ας παίξει με τη Liverpool μέσα στο Anfield ή κάποιο el classico. Τα ηχητικά εφέ θα ήταν όμως σταγόνα στον ωκεανό εάν δεν υπήρχε και η εξαιρετική (όπως πάντα) μετάδοση από τους Martin Tyler, Alan Smith και την παρέα τους. Το μοναδικό μας παράπονο είναι πως ένας εύλογος αριθμός σχολίων από τους speakers πολύ σύντομα γίνεται επαναλαμβανόμενος.

images (1)b_796_475_16777215_00_images_FIFA_15_FIFA_15_review_03

imagesb_796_475_16777215_00_images_FIFA_15_FIFA_15_review_02

Στη Βουλή των Ελλήνων μαθητές του 2ου Γυμνασίου Αίγινας

 

 1974 – 2014. Σαράντα χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας  στην Ελλάδα. Το Μορφωτικό Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων τιμά την σημαντική για  τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία επέτειο με την παρουσίαση έκθεσης φωτογραφικού και έντυπου υλικού στον Α΄ όροφο του κτιρίου στην αίθουσα των Τροπαίων. Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, την επιστροφή των πολιτικών στην Ελλάδα, την προκήρυξη των πρώτων ελεύθερων εκλογών, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, ψηφοδέλτια, γελοιογραφίες, αλλά και  το πρωτότυπο κείμενο  του Συντάγματος  του 1975.
   Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του 2ου Γυμνασίου Αίγινας, στα πλαίσια  του μαθήματος  της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής επισκέφθηκαν την έκθεση και ξεναγήθηκαν στους χώρους του Κοινοβουλίου. Εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές η αίθουσα της ολομέλειας όπου κάθισαν στα έδρανα  των Βουλευτών και ενημερώθηκαν για  τη λειτουργία του Σώματος  των Βουλευτών. Λίγο πριν την είσοδό  τους στην αίθουσα είχαν  την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά  το μοναδικό γλυπτό του Χρήστου Καπράλου από πωρόλιθο της Αίγινας με την οποία κοσμείται το περιστύλιο της Βουλής.

Βράβευση επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αριστούχων στο 2ο Γυμνάσιο στην Κυψέλη

   Είναι θεσμός πλέον  στο 2ο Γυμνάσιο κάθε χρόνο τέτοια μέρα να απονέμονται τιμητικοί έπαινοι σε όλους εκείνους τους παλαιούς μαθητές  του σχολείου που φέτος εισήλθαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μεγάλη χαρά αλλά και τιμή να βρίσκονται ανάμεσα στους σημερινούς μαθητές και να δείχνουν με τον δικό τους τρόπο, με το δικό τους παράδειγμα ότι οι κόποι αμείβονται και επιβραβεύονται. Ότι όλοι μπορούν με επιμονή και υπομονή, με πολύ δουλειά να πετύχουν τους στόχους τους.  Ανάμεσα στα παιδιά λοιπόν στους σημερινούς μαθητές βρέθηκαν οι παλαιότεροι και με επιτυχία εισαχθέντες σε σχολές  της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Αξιώτη Έφη, Δρυμωνίτη Πελαγία, Νταμουράκη Χαρά, Μπήτρου Αντωνία, Μπέσης Δημήτρης, Τσολάκος Παναγιώτης, Παύλος Ορέστης, Χατζηαντωνίου Γιώργος, Πάλι Κλάιντι, Παλάι Σταμάτης.
    Πολλοί  και αριστούχοι της περσινής χρονιάς 2013 -14  που κατά τη σχολική παράδοση βραβεύονται στα πλαίσια  της εορτής για την 28η Οκτωβρίου.
    Συγκεκριμμένα αρίστευσαν  και βραβεύτηκαν  οι:  Μεθενίτη Νεκταρία, Κουζούπη- Μαρμαρινού Μελλισάνθη, Καραγιάννη Χριστίνα, Κασιμάκη Μάρθα, Ρωπαΐτη Θάλεια, Γαλάνης Ηλίας, Χάλαρης Σάββας, Ρουσσέα Δήμητρα, Νιάτση Ελένη, Καλαμάκη Μαρούσα, Καλαντζή Αλίκη, Ροδίτη Αγγελική, Λορέντζου Μυρτώ.

 

Στίβεν Πρέσφιλντ

BB73C6F0525BA99E9F79CD5F6271B939 10_12 10_08


Στίβεν Πρέσσφιλντ είναι Αμερικανός συγγραφέας , γράφει κυρίως ιστορικά έργα της κλασσικής εποχής. Γεννήθηκε το 1943 στο Τρινιντάντ, από πατέρα που υπηρετούσε στο Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό.

Ο Πρέσσφιλντ έγραφε αρκετά χρόνια σενάρια για τον κινηματογράφο μέχρι να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο, το The Legend of Bagger Vance(«Ο θρύλος του Μπάγκερ Βανς»), μυθιστόρημα μυστηρίου με θέμα έναν περίφημο αγώνα γκολφ το Μάιο του 1931 στην Τζόρτζια, που έγινε την ίδια χρονιά ταινία από τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Με αυτό το βιβλίο κατάφερε να γίνει γνωστός, ενώ το βιβλίο το 2000 εγινε ταινία με πρωταγωνιστή τον Γουίλ Σμιθ και τον Ματ Ντέημον.

Τα μυθιστορήματά που έχει γράψει είναι:

  • Ο μύθος του Μπάγγερ Βάνς
  • Οι αρετές του πολέμου (βιβλίο για τον Μέγα Αλέξανδρο)
  • Οι πύλες της φωτιάς (βιβλίο για την μάη των Θερμοπυλών) ― ελλην.μετάφρ.Βασιλική Κοκκίνου («Πατάκη»)
  • Άνεμοι πολέμου (βιβλίο για τον Αλκιβιάδη)
  • Οι τελευταίες Αμαζόνες
  • Η ματωμένη εκστρατεία (βιβλίο για τις μάχες του Μεγάλου Αλεξάνδρου)
  • Σκοτώστε τον Ρόμελ

Η πόλη της Σπάρτης τίμησε τον συγγραφέα Σ. Πρέσσφιλντ το 2003 ως επίσημο δημότη της πόλης

Του μαθητή Ηλία Γαλάνη

 

Ικέτιδες του Αισχύλου

896785κατάλογοςτης  μαθήτριας  Έλενας Νιάτση

Ο Αισχύλος είναι ένας από τους τρεις μεγάλους αρχαίους τραγικούς ποιητές.Γεννήθηκε το 525 π.Χ. στην Ελευσίνα και έλαβε μέρος στους περσικούς πολέμους.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του φαίνεται πώς τα έζησε στη Σικέλια.Πέθανε στη Γέλα το 456 π.Χ. Συνέθεσε 90 έργα απο τα οποία σώζονται μόνο 7, ένα εκ των οποίων είναι οι «Ικέτιδες».

Η τραγωδία «Ικέτιδες» του Αισχύλου έχει διαφορετικό θέμα από το ομότιτλο έργο του Ευριπίδη.

Οι πενήντα κόρες του Δαναού συνοδευόμενες από τον πατέρα τους καταφεύγουν στο Άργος ως ικέτισσες για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο τους με τους ξαδέρφους τους, γιους του Αιγύπτου. Επιλέγουν την πόλη του Άργους λόγω της καταγωγής τους από την Αργεία Ιώ που κυνηγημένη από τον Δία κατέληξε στην Αίγυπτο, όπου και έφερε στο φως τον Έπαφο, πρόγονο των Δαναΐδων. Μετά τις συμβουλές του Δαναού προς τις κόρες του να επιδείξουν σύνεση και να επικαλεστούν τους θεούς, υποδέχονται το βασιλιά του Άργους, Πελασγό, που παραξενεμένος από την εξωτική εμφάνιση των νεαρών, ζητά εξηγήσεις. Όταν εκείνες του εξηγούν την κατάστασή τους, ο βασιλιάς της «Απίας γής» μπαίνει σε δίλημμα: Αν τις διώξει, κινδυνεύει από την τιμωρία του Δία που προστατεύει τους ικέτες αλλά αν τς δεχτεί, κινδυνεύει από ενδεχόμενη επιδρομή των βαρβάρων. Πρώτο του μέλημα είναι η ευθύνη του προς την πόλη και ενώ δείχνει να φοβάται την απειλή των Αιγυπτίων, οι Δαναΐδες επεμβαίνουν δραματικά απειλώντας με αυτοχειρία εφόσον τις διώξει, έτσι ώστε να μιάνουν την πόλη του Άργους. Τελικά πείθεται να τις δεχτεί και συμβουλεύει το Δαναό να γεμίσει τους ναούς με κλαδιά ελιάς, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση των Αργειτών. Έτσι και γίνεται, οπότε οι πολίτες συγκατατείθενται να προσφέρουν άσυλο στις Δαναΐδες και εκείνες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους.

Ο πατέρας τους ωστόσο τις προειδοποιεί ότι οι Αιγύπτιοι θα τις καταδιώξουν. Ο φόβος των νεαρών είναι διάχυτος και δηλώνουν ότι προτιμούν το θάνατο από το γάμο με τους γιούς του Αιγύπτου. Όταν τελικά εκείνοι καταφθάνουν και τις απειλούν, οι Δαναΐδες χαίρουν πλέον της προστασίας του Πελασγού και των Αργείων. Έτσι, οι Αιγύπτιοι αναγκάζονται σε υποχώρηση και οι κόρες του Δαναού εγκαθίστανται στη Θήβα ευχαριστώντας και εξυμνώντας την πόλη που τους δέχτηκε. Το δράμα ολοκληρώνεται με ένα χορικό προς τον Δία, παρακαλώντας το βασιλιά των θεών να προφυλάσσει από γάμο αθέλητο.

Ο Αισχύλος είναι ένας από τους τρεις μεγάλους αρχαίους τραγικούς ποιητές.Γεννήθηκε το 525 π.Χ. στην Ελευσίνα και έλαβε μέρος στους περσικούς πολέμους.Τα τελευταία χρόνια της ζωής του φαίνεται πώς τα έζησε στη Σικέλια.Πέθανε στη Γέλα το 456 π.Χ. Συνέθεσε 90 έργα απο τα οποία σώζονται μόνο 7, ένα εκ των οποίων είναι οι «Ικέτιδες».

Η τραγωδία «Ικέτιδες» του Αισχύλου έχει διαφορετικό θέμα από το ομότιτλο έργο του Ευριπίδη.08θι

Οι πενήντα κόρες του Δαναού συνοδευόμενες από τον πατέρα τους καταφεύγουν στο Άργος ως ικέτισσες για να αποφύγουν τον αιμομικτικό γάμο τους με τους ξαδέρφους τους, γιους του Αιγύπτου. Επιλέγουν την πόλη του Άργους λόγω της καταγωγής τους από την Αργεία Ιώ που κυνηγημένη από τον Δία κατέληξε στην Αίγυπτο, όπου και έφερε στο φως τον Έπαφο, πρόγονο των Δαναΐδων. Μετά τις συμβουλές του Δαναού προς τις κόρες του να επιδείξουν σύνεση και να επικαλεστούν τους θεούς, υποδέχονται το βασιλιά του Άργους, Πελασγό, που παραξενεμένος από την εξωτική εμφάνιση των νεαρών, ζητά εξηγήσεις. Όταν εκείνες του εξηγούν την κατάστασή τους, ο βασιλιάς της «Απίας γής» μπαίνει σε δίλημμα: Αν τις διώξει, κινδυνεύει από την τιμωρία του Δία που προστατεύει τους ικέτες αλλά αν τς δεχτεί, κινδυνεύει από ενδεχόμενη επιδρομή των βαρβάρων. Πρώτο του μέλημα είναι η ευθύνη του προς την πόλη και ενώ δείχνει να φοβάται την απειλή των Αιγυπτίων, οι Δαναΐδες επεμβαίνουν δραματικά απειλώντας με αυτοχειρία εφόσον τις διώξει, έτσι ώστε να μιάνουν την πόλη του Άργους. Τελικά πείθεται να τις δεχτεί και συμβουλεύει το Δαναό να γεμίσει τους ναούς με κλαδιά ελιάς, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση των Αργειτών. Έτσι και γίνεται, οπότε οι πολίτες συγκατατείθενται να προσφέρουν άσυλο στις Δαναΐδες και εκείνες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους.

 

Ο πατέρας τους ωστόσο τις προειδοποιεί ότι οι Αιγύπτιοι θα τις καταδιώξουν. Ο φόβος των νεαρών είναι διάχυτος και δηλώνουν ότι προτιμούν το θάνατο από το γάμο με τους γιούς του Αιγύπτου. Όταν τελικά εκείνοι καταφθάνουν και τις απειλούν, οι Δαναΐδες χαίρουν πλέον της προστασίας του Πελασγού και των Αργείων. Έτσι, οι Αιγύπτιοι αναγκάζονται σε υποχώρηση και οι κόρες του Δαναού εγκαθίστανται στη Θήβα ευχαριστώντας και εξυμνώντας την πόλη που τους δέχτηκε. Το δράμα ολοκληρώνεται με ένα χορικό προς τον Δία, παρακαλώντας το βασιλιά των θεών να προφυλάσσει από γάμο αθέλητο.

 

 

Μαλάλα ο αγώνας μιας μαθήτριας που δικαιώθηκε

malala_2_0Η Μαλάλα Γιουσαφζάι είναι μαθήτρια από το Πακιστάν που αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση στη χώρα της.
Γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου 1997 στην πόλη Μινγκάορα του Πακιστάν, μέλος μιας οικογένειας σουνιτών Παστούν.Η πρώτη της εκπαίδευση τής δόθηκε από τον πατέρα της, ο οποίος είναι ιδιοκτήτηςσχολείου και ποιητής. Το όνομά της είναι προς τιμή της Πακιστανής λαϊκής ηρωίδας Μαλαλάι. Σε ηλικία 11 ετών ξεκίνησε να γράφει στο blog BBC Urdu, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Γκιουλ Μακάι, για τη ζωή υπό το καθεστώς των Ταλιμπάν που απαγόρευσαν στα κορίτσια να πηγαίνουν στο σχολείο και εξέφραζε τις απόψεις της σχετικά με το δικαίωμα των κοριτσιών στη μόρφωση. Τα επόμενα χρόνια έδωσε συνεντεύξεις σε διάφορα μέσα, τόσο της χώρας της όασο και άλλων χωρών, στις οποίες υποστήριζε το δικαίωμα των κοριτσιών να πηγαίνουν στο σχολείο. Στο μεταξύ έγινε γνωστή η ταυτότητά της.Το πρωί της 9ης Οκτωβρίου 2012 ένας άντρας πυροβόλησε στο κεφάλι τη Μαλάλα Γιουσαφζάι ενώ βρισκόταν μέσα στο σχολικό λεωφορείο, τραυματίζοντάς την πολύ σοβαρά. Τις μέρες μετά την επίθεση νοσηλεύθηκε σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο στο Πακιστάν και στη συνέχεια, όταν βελτιώθηκε η κατάστασή της, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Queen Elizabeth του Μπέρμιγχαμ, στην Αγγλία.
Η απόπειρα δολοφονίας προκάλεσε μια έκρηξη συμπαράστασης προς την 15χρονη τότε μαθήτρια, τόσο στο Πακιστάν όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο κι έγινε ένα παγκόσμιο σύμβολο ειρηνικής διαμαρτυρίας και η νεότερη υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης στην ιστορία του θεσμού.Το 2013 της απονεμήθηκε το Βραβείο Ζαχάρωφ και ήταν υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης.Το 2014 τελικά της απονεμήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης για τον αγώνα της στο δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση. Σήμερα, η Μαλάλα εξακολουθεί να αγωνίζεται για την παγκόσμια πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω του Ιδρύματος Μαλάλα, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που επενδύει σε κοινοτικά προγράμματα και στηρίζει θιασώτες του δικαιώματος στην εκπαίδευση ανά τον κόσμο. Στο βιβλίο «με λένε Μαλάλα», θέτει με την ιστορία της ένα από τα πιο επείγοντα θέματα διεθνούς ασφάλειας στον ανισόρροπο κόσμο που ζούμε σήμερα. Για το TIME είναι ένα από τα 100 πρόσωπα που επηρεάζουν περισσότερο τον σημερινό κόσμο. Η Μαλάλα είναι ήδη ένας ζωντανός θρύλος.
Του μαθητή Σάββα Χάλαρη

Καλημέρα με τη Φιλαρμονική

P1010406“Ενα διαφορετικό ξεκίνημα της σχολικής ημέρας  έδωσε η παρουσία της ορχήστρας  του Συλλόγου «Μούσα» της Αίγινας ή αλλιώς της Φιλαρμονικής  στους μαθητές του 2ου Γυμνασίου  στην Κυψέλη. Τα μέλη οι δάσκαλοι και η μαέστρος κ. Ελ. Αθανασοπούλου επισκέπτονται τα σχολεία  του νησιού για να γνωρίσουν οι μαθητές  το έργο  του Συλλόγου και να παρακινηθούν να μάθουν κάποιο όργανο και να γίνουν μέλη της ορχήστρας.P1010407

   Το ξεκίνημα λοιπόν με νότες  από τα πνευστά κυρίως  της ορχήστρας δημιούργησε χαρούμενη ατμόσφαιρα  και χρωμάτισε ιδιαίτερα  την ημέρα που ήταν αφιερωμένη από το Υπουργείο Παιδείας  στο  σχολικό αθλητισμό με  θεματική ενότητα  το  «Ρατσισμό και τη διαφορετικότητα» και σύνθημα: «Όλοι διαφορετικοί , όλοι ίσοι».P1010410

«Όλοι διαφορετικοί , όλοι ίσοι»

   P1010413 P1010412 P1010411 P1010409 Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού η σημερινή, η πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη και  σε κάθε σχολείο αναπτύχθηκαν αθλητικές δραστηριότητες με άξονα  την καθολική συμμετοχή  μαθητών και μαθητριών.
   Ο φετινός εορτασμός έχει ως θεματικό άξονα  το πρόβλημα  του ρατσισμού της ξενοφοβίας ακι την αποδοχή της διαφορετικότητας.
   Κεντρικό σύνθημα: «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι»
   Παραθέτουμε  το μήνυμα του Υφυπουργού Παιδέιας κ.Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου:
«Αγαπητά παιδιά,
Αγαπητοί καθηγητές και γονείς,
«’Ολοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα. Είναι προικισμένοι με λογική και συνείδηση, και οφείλουν να συμπεριφέρονται μεταξύ τους με πνεύμα αδελφοσύνης. Κάθε άνθρωπος δικαιούται να επικαλείται όλα τα δικαιώματα και όλες τις ελευθερίες […] χωρίς καμία απολύτως διάκριση, ειδικότερα ως προς τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, τη γλώσσα, τις θρησκείες, τις πολιτικές ή οποιεσδήποτε άλλες πεποιθήσεις, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, την περιουσία, τη γέννηση ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση».
Αυτά δεν είναι δικά μου λόγια, αλλά τα πρώτα δύο άρθρα της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Όσο ιδανικά και αν ακούγονται στα αυτιά όλων μας, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η αποδοχή του άλλου ανθρώπου και η εκτίμηση στο πρόσωπό του δεν είναι δεδομένα.
Ο φόβος για το «άγνωστο», η αμφιβολία για το «διαφορετικό» δεν μπορούν να ξεπεραστούν παρά μόνο με ένα τρόπο: με τη γνωριμία του «άλλου».
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από φέτος καθιερώνει μια ιδιαίτερα σημαντική και επωφελή πρωτοβουλία για όλα τα παιδία. Πρόκειται για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού η οποία τίθεται σε εφαρμογή στο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου».
Ο φετινός θεματικός άξονας είναι «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».
Όλοι σας θα έχετε ακούσει για τα φαινόμενα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη από άσχημες συμπεριφορές λόγω της μη αποδοχής της διαφορετικότητας. Το φαινόμενο αυτό εκδηλώνεται με τη δυσμενή διάκριση, την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων που δέχονται ρατσιστική συμπεριφορά.
Άνθρωποι διαφορετικής καταγωγής, φυλής και θρησκείας ενσωματώνονται στην κοινωνία μας. Μαζί με τους Έλληνες πολίτες αυτής της χώρας, συγκροτούμε ένα σύνολο με διαφορετικές πολιτισμικές και πολιτιστικές καταβολές και σε μερικές περιπτώσεις και άλλες θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Το ίδιο συμβαίνει και στην εκπαίδευση. Σε πολλά από τα σχολεία φοιτούν μαθητές με καταγωγή από άλλες χώρες.
Η σημερινή εκδήλωση για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού είναι μια πολύ καλή και διπλή ευκαιρία αφενός για να αθληθεί το σώμα αφετέρου το πνεύμα, έτσι ώστε να αναπτυχθεί συζήτηση γύρω από το φαινόμενο του ρατσισμού.
Λέμε όχι στο ρατσισμό, λέμε ναι στην ισότητα.
Όλοι συμφωνούμε ότι το σχολείο δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιθάλπει νοσηρές εκτιμήσεις και συμπεριφορές. Τα παιδιά μας χρειάζονται ένα σχολείο ενεργητικό, συνεργατικό, κριτικό και δημιουργικό. Και για την πραγματοποίηση αυτού του σκοπού θα πρέπει να εργαστούμε όλοι σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Τέλος, πρέπει να μάθουμε να αποδεχόμαστε αλλά και να ανεχόμαστε τη διαφορετικότητα, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, μια χώρα που συμβιώνουν αρμονικά Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτως θρησκεύματος, αλλά και πολίτες τρίτων χωρών.
Ας αποτελέσει η σημερινή ημέρα ευκαιρία, όχι μόνο για χαρά και παιχνίδι αλλά και για γόνιμο προβληματισμό και συζήτηση γύρω από το ζήτημα της αποδοχής της διαφορετικότητας.»
                                                                                        Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά.