Ιούν 16

Εγγραφές σχολικού έτους 2018-2019

Επισημαίνουμε στους γονείς και κηδεμονές των μαθητών που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ ή φοιτούν ήδη σε ΕΠΑΛ, ότι για το σχολικό έτος 2018-2019 πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης για τα ΕΠΑΛ μέσω της εφαρμογής e-epal στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://e-eggrafes.minedu.gov.gr από τη Δευτέρα 14-05-2018 έως και την Πέμπτη 31-05-2018.

Πιο συγκεκριμένα, ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης πρέπει να υποβάλλουν οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών οι οποίοι:

  • απολύθηκαν από το Γυμνάσιο και επιθυμούν να εγγραφούν στην Α΄ τάξη ΕΠΑΛ 
  • προήχθησαν από την Α΄τάξη ΕΠΑΛ και πρέπει να ανανεώσουν την εγγραφή τους για τη Β΄τάξη ΕΠΑΛ και να επιλέξουν τομέα
  • προήχθησαν από την Β΄τάξη ΕΠΑΛ και πρέπει να ανανεώσουν την εγγραφή τους για τη Γ΄τάξη ΕΠΑΛ και να επιλέξουν ειδικότητα του τομέα τους
  • προήχθησαν από την Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου και θέλουν να μετεγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ ή φοιτούν σε ΕΠΑΛ και θέλουν να μετεγγραφούν σε άλλο ΕΠΑΛ.
  • απολύθηκαν από τη Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ και θέλουν να εγγραφούν εκ νέου στη Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου διαφορετικής ειδικότητας του τομέα, στον οποίο φοιτούσαν (οι μαθητές αυτοί θα παρακολουθούν μόνο μαθήματα ειδικότητας).
  • απολύθηκαν από τη Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ και θέλουν να εγγραφούν εκ νέου στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου διαφορετικού τομέα (οι μαθητές αυτοί θα παρακολουθούν μόνο μαθήματα ειδικότητας). .

Οι γονείς ή κηδεμόνες των παραπάνω μαθητών μπορούν να προσέρχονται καθημερινά στο Σχολείο μας από τις 8:30 π.μ. έως τις 13:30 μ.μ. (με τους κωδικούς στο TAXISNET)  για να βοηθηθούν στη ολοκλήρωση της διαδικασίας της ηλεκτρονικής εγγραφής/επανεγγραφής/μετεγγραφής.

Οι γονείς ή κηδεμόνες καλό είναι να έχουν μαζί τους και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, που είναι:

Α΄ τάξη 

  • αίτηση εγγραφής (δίνεται από το σχολείο)
  • πρωτότυπο απολυτήριο γυμνασίου (έχει αποσταλεί υπηρεσιακά από το Γυμνάσιο, εάν ο μαθητής είχε δηλώσει ότι θέλει να συνεχίσει τις σπουδές του στο 2ο ΕΠΑΛ)
  • υπεύθυνη δήλωση κηδεμονίας (δίνεται από το σχολείο)
  • πιστοποιητικό γέννησης
  • τέσσερις (4) φωτογραφίες
  • ατομικό δελτίο υγείας μαθητή (δίνεται από το σχολείο για να συμπληρωθεί από γιατρό)

Β΄ τάξη 

  • αίτηση εγγραφής – επιλογής τομεά (δίνεται από το σχολείο)
  • υπεύθυνη δήλωση κηδεμονίας (δίνεται από το σχολείο)

Επιπλέον, για τους μαθητές που επιθυμούν να μετεγγραφούν στο σχολείο μας:

  • αίτηση για μετεγγραφή στο σχολείο μας
  • υπηρεσιακό σημείωμα μετεγγραφής από το σχολείο που φοιτά ήδη ο μαθητής
  • πιστοποιητικό γέννησης 
  • τέσσερις (4) φωτογραφίες  
  • ατομικό δελτίο υγείας μαθητή (δίνεται από το σχολείο για να συμπληρωθεί από γιατρό)

Επισημαίνεται ότι ο νέος νόμος ΦΕΚ 1489/τΒ’/26-05-2016  τροποποιεί την δομή και τον τρόπο λειτουργίας των τριών τάξεων του ΕΠΑΛ ως εξής:

  • στην Α΄ τάξη οι μαθητές/τριες παρακολουθούν εννέα (9) μαθήματα γενικής παιδείας, τρία (3) μαθήματα προσανατολισμού και τρία (3) μαθήματα επιλογής, τα οποία επιλέγουν από μια λίστα οκτώ (8) μαθημάτων, ανάλογα με τους τομείς που λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑΛ. Δείτε εδώ το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων  της Α΄  τάξης.
  • στη Β΄ τάξη οι μαθητές επιλέγουν τομέα και παρακολουθούν εννέα (9) μαθήματα γενικής παιδείας και τεχνολογικά – επαγγελματικά μαθήματα ανάλογα με τον τομέα τους. Δείτε εδώ το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων  γενικής παιδείας της Β΄ τάξης, ενώ μπορείτε να δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων του κάθε τομέα στην αντίστοιχη σελίδα του τομέα.
  • στη Γ΄ τάξη οι μαθητές επιλέγουν μια από τις ειδικότητες του τομέα που επέλεξαν στη Β΄ τάξη. Δείτε εδώ το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων  γενικής παιδείας της Γ΄ τάξης, ενώ μπορείτε να δείτε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων της κάθε ειδικότητας στην αντίστοιχη σελίδα του τομέα.

Τέλος, στους σημερινούς αποφοίτους των ΕΠΑΛ χορηγείται Απολυτήριο Λυκείου ισότιμο του Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4 (αντίστοιχο των ευρωπαϊκών) σύμφωνα με το νόμο 4386/2016 (ΦΕΚ 83/τΑ/11-05-2016και οι απόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα:

  • απευθείας ένταξης στην αγορά εργασίας
  • παρακολούθησης του θεσμού του «Προαιρετικού Μεταλυκειακού έτους – Τάξη Μαθητείας» που δίνει τη δυνατότητα για την ασφαλή ένταξη σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον υπό την εποπτεία του σχολείου (με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, μισθό 75% του κατώτατου μισθού και ασφάλιση), συμπληρωματικής εργαστηριακής εκπαίδευσης στο σχολείο και απόκτησης πτυχίου επιπέδου 5 μετά από εξετάσεις πιστοποίησης. 
  •  εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε αντίστοιχους τομείς, μέσω ειδικών εξετάσεων σε τέσσερα (4) μαθήματα (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά και δύο μαθήματα ειδικότητας). Στα ΤΕΙ και στις Στρατιωτικές Σχολές με ειδικό ποσοστό θέσεων, αναλογικό του αριθμού των υποψηφίων από ΕΠΑΛ και ΓΕΛ, και στα Πανεπιστήμια σε ποσοστό θέσεων 5%.
  • εγγραφής στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) στο τρίτο (3ο) εξαμήνο σπουδών στην ίδια ειδικότητα ή στο πρώτο (1ο) εξαμήνο σπουδών για την απόκτηση διαφορετικής ειδικότητας και απόκτησης πτυχίου επιπέδου 5 μετά από εξετάσεις πιστοποίησης.
  • επανεγγραφής στην Γ΄ τάξη ΕΠΑΛ για την απόκτηση και 2ης ειδικότητας του Τομέα από τον οποίο έχει αποφοιτήσει ή στη Β΄τάξη για ειδικότητα άλλου τομέα, παρακολουθώντας μόνο μαθήματα ειδικότητας (23 ώρες)

 

Μαΐ 30

«Μια λίμνη ετών μόλις … 57»

Oμάδα 72 μαθητριών και μαθητών του σχολείου μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στη Λίμνη Πλαστήρα. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος των Μαθηματικών και της Φυσικής Αγωγής και της διαθεματικής προσέγγισης αυτών με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα «Μια λίμνη ετών μόλις … 57», το οποίο εκπονείται από την Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε ανάβαση μέσω μονοπατιού από το Ανθοχώρι μέχρι τους Καταρράκτες. Λίγο πριν το χωριό και πάνω σε μια δεξιά στροφή υπάρχει ένας πέτρινος νερόμυλος, όπου και η πινακίδα σηματοδοτεί την αρχή του μονοπατιού προς τον καταρράκτη. Ακολουθώντας το ειδικά διαμορφωμένο μονοπάτι συναντήσανε στην είσοδο του φαραγγιού τον πρόσφατα ανακαινισμένο νερόμυλο, ενώ στη συνέχεια η διαδρομή πλαισιώνεται από οργιώδη βλάστηση και άφθονα νερά που καταλήγουν στους απαράμιλλης ομορφιάς καταρράκτες Ανθοχωρίου. Ανηφορίζοντας αυτό το πανέμορφο μονοπάτι δίπλα σε νερά που τρέχουν ορμητικά, μετά από τρία τέταρτα της ώρας φτάσανε στο σημείο που πέφτει ο καταρράκτης δημιουργώντας όλο αυτό το μαγικό σκηνικό. Πρόκειται για μια εύκολη ανάβαση και για ένα μονοπάτι με πολύ καλή σηματοδότηση. Η ομάδα περπάτησε και είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει, να εξερευνήσει και να θαυμάσει το Μεγαλείο της Φύσης. Τα παιδιά απόλαυσαν την καταπληκτική θέα κατά μήκος του ποταμού μέσα στο φαράγγι και ήρθαν σε επαφή με την ανοιξιάτικη φύση που ήταν πράγματι στα καλύτερά της.

Στη συνέχεια, σειρά είχε ο Βοτανικός Κήπος και η ερασιτεχνική παρατήρηση της χλωρίδας της περιοχής, αθλοπαιδιές και φαγητό που ετοιμάσαν τα ίδια τα παιδιά. Πρόκειται για μια έκταση 10 στρεμμάτων στην οποία έχει γίνει η συγκέντρωση και αποθεματοποίηση μέρους των χλωριδικών στοιχείων της ευρύτερης περιοχής της λίμνης Πλαστήρα, αλλά και γενικότερα του Ελλαδικού χώρου. Κάθε χρόνο δέχεται μεγάλο αριθμό επισκεπτών, είτε μαθητές στο πλαίσιο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είτε πλήθος άλλων ομάδων ή μεμονωμένων επισκεπτών που επιθυμούν να αποκομίσουν περισσότερες και εξειδικευμένες πληροφορίες για την χλωρίδα της περιοχής.

Συνοδοί της επίσκεψης ήταν οι εκπαιδευτικοί Τσίρας Αναστάσιος, Πιντζοπούλου Ελένη, Μάττας Ευθύμιος και Παπαδοπούλου Ευτυχία.

 

Μαΐ 24

Εντυπωσιακή συμμετοχή στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο

Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε η συμμετοχή του σχολείου μας στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο “Δημιουργική Πολυφωνία στο Σύγχρονο Σχολείο”, που πραγματοποιήθηκε σε παράλληλες συνεδρίες στις αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης και του Αρχαιολογικού Μουσείου, στις 10 και 11 Μαΐου 2018, για την αρτιότητα, την πρωτοτυπία και την ποιότητα των εργασιών που παρουσιάστηκαν. Παρουσιάστηκαν τέσσερις εισηγήσεις, που κέρδισαν τις καλύτερες εντυπώσεις και σχόλια των παρευρισκομένων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τομέα Διοίκησης και Οικονομίας παρουσίασαν την εργασία με θέμα «Young Business Τalents: Επιχειρηματική προσομοίωση», κερδίζοντας το ακροατήριο με την άρτια οργάνωση, τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία τους. Ένα project που εκπονήθηκε κατά τη διάρκεια του σχ. έτους 2017-18 δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να εξασκηθούν στη λήψη όλων των αποφάσεων που λαμβάνονται μέσα σε μια εικονική εταιρεία. Δύο ομάδες μαθητών συμμετείχαν στον Εθνικό τελικό διαγωνισμό που έγινε στην Αθήνα στις 13 Απριλίου.

Συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Τάξης Γιώργος Διακουμάκος, Μαρία Μπάγκου, Στυλιανή Μαλλιαρού, Κων/νος Παναγιωτής, Κλέιντα Σκούρα και Αναστασία Φυτιλή. Το συντονισμό και επίβλεψη της εισήγησης ανέλαβε η εκπαιδευτικός Τριανταφυλλιά Αραμπατζή.

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας,Τροφίμων και Περιβάλλοντος παρουσίασαν την εργασία με θέμα «Διατροφή στη σύγχρονη εποχή- Περιβάλλον».

Συμμετείχαν οι μαθητές Ζωή Σταύρου της Α τάξης, Όλγα Μούστου της Β’ τάξης και Μελίνα Κωστέλλου της Γ’ τάξης. Οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία που εκπόνησαν στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος, τονίζοντας πως οι σωστές διατροφικές συνήθειες και η διατροφική συμπεριφορά προστατεύουν το περιβάλλον. Εδειξαν ότι η διατροφή είναι παράγοντας που συμβάλλει περισσότερο στο ενεργειακό αποτύπωμα, καθώς εγκαταλείπουμε παραδοσιακούς τρόπους ζωής και εμπλεκόμαστε σε ρυθμούς που επιβάλλει η σύγχρονη εποχή με το γρήγορο και έτοιμο φαγητό από βιομηχανοποιημένα τρόφιμα επηρεάζοντας το ενεργειακό αποτύπωμα των τροφίμων. Συντονιστές και επιβλέποντες ήταν οι εκπαιδευτικοί Αναστασία Ζερβουδάκη και Μαρία Θάνου.

Οι μαθητές της Β΄ τάξης του τομέα Πληροφορικής, Αναστάσης Μπανιάς, Βασίλης Μαγνήσαλης, Αργύρης Μπούκης και Λεντιάνο Καραμάνι, ανέβασαν ψηλά τον πήχη ως προς την πρωτοτυπία της εισήγησης. Με μια άψογη παρουσίαση που καταχειροκροτήθηκε από τους παρευρισκόμενους, οι μαθητές με την εργασία τους «Μια Εικόνα Χίλιες Λέξεις (Επαυξημένη πραγματικότητα με χρήση κινητού τηλεφώνου) καθήλωσαν το κοινό φτιάχνοντας σενάρια, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες της HP REVEAL εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Στην επιτυχημένη εκδήλωση συμμετείχε με τη βοήθεια του τομέα Πληροφορικής και η Α΄ τάξη με τους μαθητές Απόστολο Παπαδόπουλο, Άγγελο Πατσιαούρα, Έλντα Ταφίλι και Μαρία Σίνα. Στην εργασία τους με τίτλο «Μια Εικόνα Χίλιες Λέξεις (Δημιουργία Κόμικ)» παρουσίασαν ένα ψηφιακό κόμικ με το «δροσερό» εργαλείο PIXTON. Μπερδεύοντας στοιχεία μυθολογίας, τοπικής ιστορίας, Υπηρεσίες Διαδικτύου και τα αγάλματα που κοσμούν την πλατεία της Καρδίτσας (Μούσες, Καραϊσκάκης, Πλαστήρας, Μάνα), έπλεξαν ένα σενάριο που κέρδισε αβίαστα την προσοχή του ακροατηρίου προσθέτοντας μια ευχάριστη νότα στο συνέδριο. Συντονιστές και επιβλέποντες εκπαιδευτικοί ήταν οι Ευαγγελία Οικονόμου, Σοφία Οικονόμου και Αριστέα Μπασιακούρα (τομεάρχης Πληροφορικής). Να σημειώσουμε εδώ ότι προσεχώς θα γίνουν δωρεάν μαθήματα επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και Ρομποτικής για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων στο χώρο του 2ου ΕΠΑΛ από μαθητές του σχολείου μας.

Δείτε αποσπάσματα από τις παραπάνω παρουσιάσεις στο κανάλι του σχολείου μας στο youtube στα βίντεο που ακολουθούν:

 

Μαΐ 24

Διδακτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού του Συνδέσμου Ύδρευσης Καρδίτσας.

Οι μαθητές της Β’ τάξης του τομέα Υγείας-Πρόνοιας και της Γ’ τάξης της ειδικότητας Β. Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων του σχολείου μας πραγματοποίησαν την Τετάρτη 16 Μαΐου διδακτική επίσκεψη στο διυλιστήριο επεξεργασίας νερού που τροφοδοτείται από τη Λίμνη Πλαστήρα και βρίσκεται απέναντι από την αναρρυθμιστική λίμνη.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η απόκτηση πολύτιμων γνώσεων και πληροφοριών που αφορούν το νερό που τροφοδοτεί την πόλη της Καρδίτσας, την περιοχή των Σοφάδων, τις γύρω κοινότητες και ένα μέρος του Ν. Λάρισας.

Ο στόχος επιτεύχθηκε λόγω της εμπεριστατωμένης και αναλυτικής ξενάγησης που έγινε από την κ. Τσαγκρασούλη Ζωή, χημικό μηχανικό, στις εγκαταστάσεις του συστήματος υδροληψίας. Το προσωπικό των εγκαταστάσεων εργάζεται διασφαλίζοντας την ποιότητα και την επάρκεια του νερού στη πόλη μας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν όλα τα στάδια επεξεργασίας του νερού και να παρακολουθήσουν την μικροβιολογική ανάλυση που υφίσταται.

Η διδακτική επίσκεψη πέρα από την τεχνογνωσία, τη βιωματική εμπειρία και την ζωντανή επαφή μ’ ένα σημαντικό έργο του νομού μας, έδωσε την δυνατότητα στους μαθητές να προβληματιστούν γύρω από την αλόγιστη χρήση του εμφιαλωμένου νερού βάζοντας και την απαραίτητη οικολογική πινελιά στο όλο εγχείρημα.

Συνοδοί καθηγητές ήταν οι: Ματιάτου Διονυσία και Παπαδοπούλου Ελπίδα.

Μαΐ 24

Διδακτική επίσκεψη στο Διαγνωστικό Εργαστήριο Ιατρικής (Πράντζου – Αγγέλου).

Στo πλαίσιο των διδακτικών επισκέψεων των τμημάτων ειδικοτήτων του σχολείου μας οι μαθητές της Γ’ τάξης του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας, της ειδικότητας Βοηθού Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων, πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Διαγνωστικό Κέντρο ‘’Έρευνα και Υγεία‘’.

Ο σκοπός της επίσκεψης ήταν αφενός οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία – νέες δυνατότητες ποιότητας στην εργασία, άνεση στην πολυπλοκότητα των διαγνωστικών εξετάσεων βιολογικών υγρών και ιστών του ανθρώπινου οργανισμού – και αφετέρου να εξοικειωθούν με τον χώρο του ‘’πραγματικού’’ εργαστηρίου.

Ευχαριστούμε το προσωπικό του κέντρου για την εξαιρετική φιλοξενία και ιδιαίτερα την γιατρό κ. Παγιανίδου Νικολέτα για την ενημέρωση, την περιγραφή οργάνων και μεθόδων αιματολογικών, βιοχημικών και μικροβιολογικών αναλύσεων.

Μαΐ 18

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Κέρκυρας

Στην πανέμορφη κι αρχοντική Κέρκυρα ταξίδεψε ομάδα μαθητών του σχολείου μας μετά από πρόσκληση του ΚΠΕ  Κέρκυρας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής, το οποίο εκπονείται από την Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της τριήμερης επίσκεψης, υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα «Κορισσίων: Ένα Κεδροδάσος στην Έρημο» με το συντονισμό και την εποπτεία των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν το ΚΠΕ Κέρκυρας.

Στο μέσο της διαδρομής τους προς το νησί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν πρώτα απ΄ όλα τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης. Στη στενή κοιλάδα ανατολικά του Τόμαρου βρίσκεται το ιερό της Δωδώνης, που στην αρχαιότητα αποτελούσε το θρησκευτικό κέντρο της βορειοδυτικής Ελλάδας και συνδεόταν με τη λατρεία του πατέρα των θεών, Δία. Η Δωδώνη ήταν γνωστή για το ομώνυμο μαντείο, που σύμφωνα με την παράδοση ήταν το αρχαιότερο στην ελληνική επικράτεια, στοιχείο που επιβεβαιώνεται και από τις αναφορές του στα ομηρικά έπη, αλλά και για το θέατρό της, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα και καλύτερα σωζόμενα αρχαία ελληνικά θέατρα, με χωρητικότητα περίπου 18.000 ατόμων. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο και ενημερώθηκαν για το μαντείο, το θέατρο αλλά και για τις θεατρικές παραστάσεις γενικά στην αρχαιότητα.

Με την άφιξή τους στη Λευκίμμη οι μαθητές μετέβησαν στο χώρο του ΚΠΕ και παρακολούθησαν το πρόγραμμα, το οποίο έγινε με τη μέθοδο της βιωματικής μάθησης και συγκεκριμένα με δραστηριότητες πεδίου, που προωθούν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, αφού έγινε παρουσίαση του θεωρητικού σκέλους του στην αίθουσα προβολών του Κ.Π.Ε. Στη συνέχεια έγιναν βιωματικές ασκήσεις σύγχρονης γεωγραφίας (GPS) και αναγνώρισης – μελέτης του ιδιότυπου οικοσυστήματος της περιοχής, που, όπως αναφέρεται και στον τίτλο, προσομοιάζει με εκείνο της ερήμου ακολουθώντας προκαθορισμένο περιβαλλοντικό μονοπάτι. Το πεδίο δραστηριοτήτων του προγράμματος ήταν η λίμνη Κορισσίων, η οποία καλύπτει μια έκταση περίπου 6000 στρεμμάτων με αμμώδη εδάφη και ένα σπάνιο για ένα νησί, όπως η Κέρκυρα, κεδροδάσος. Η περιοχή έχει χαρακτηρισθεί «Ζώνη Ειδικής Προστασίας της ορνιθοπανίδας» και προστατεύεται από την ελληνική νομοθεσία ως καταφύγιο θηραμάτων. Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura με κωδικό GR2230002.

Στο πλαίσιο της γνωριμίας τους με το νησί που τους φιλοξενούσε η ομάδα επισκέφτηκε επίσης το Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας, το οποίο υψώνεται στα ανατολικά της Παλιάς Πόλης και αποτελεί το πρώτο φρούριο της Κέρκυρας. Ονομάζεται αλλιώς και Φορτέτσα (Fortezza) και είναι ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα της οχυρωματικής τέχνης τόσο της βυζαντινής εποχής όσο και της βενετσιάνικης. Χτίστηκε προκειμένου να περιβάλει τη νέα πόλη που έχτισαν οι επιζήσαντες Κερκυραίοι, όταν καταστράφηκε, τον 6ο αιώνα, από τους επιδρομείς η Παλαιόπολη, που βρισκόταν στο Κανόνι. Επόμενος προορισμός των μαθητών ήταν το κοσμοπολίτικο Κανόνι, τόπος μαγευτικής ομορφιάς, αλλά και από τα πιο γνωστά αξιοθέατα της Κέρκυρας. Στη συνέχεια το μοναστήρι της Βλαχέρνας, με το οποίο ενώνεται με μια υπερυψωμένη λωρίδα γης, ενώ στο βάθος δεσπόζει ο θρυλικός καταπράσινος βράχος, το Ποντικονήσι με το μοναστήρι του Παντοκράτορα. Το Ποντικονήσι σύμφωνα με τον Όμηρο ήταν το καράβι του Οδυσσέα το οποίο πέτρωσε ο θεός Ποσειδώνας κατά τη διάρκεια της καταιγίδας που ξέβρασε το θρυλικό ναυαγό, στο νησί των Φαιάκων, τελευταίο του σταθμό πριν την επιστροφή του στην Ιθάκη.

Η ομάδα συνέχισε την περιήγησή της στην Παλαιόπολη, όπου «αναπαύονται» τα ίχνη της αρχαίας πόλης της Κέρκυρας (8ος αι. π.Χ.) και βρίσκεται το καταπράσινο κτήμα του Μον Ρεπό, το οποίο απλώνεται σε 258 στρέμματα πυκνής βλάστησης και πανέμορφων κήπων, τους οποίους στολίζουν διάσπαρτα θραύσματα της αρχαίας μνήμης.

Οι μαθητές δεν παρέλειψαν να κάνουν τη βόλτα τους στην υπέροχη Παλιά Πόλη της Κέρκυρας, η οποία δεν μπορεί παρά να ξεκινά ή να καταλήγει στο Λιστόν. Δεκάδες καφέ και εστιατόρια, στεγασμένα στις μεγάλες τοξοτές στοές με τις υπέροχες καμάρες, ή βόλτες όπως τις λένε οι Κερκυραίοι, στη δυτική πλευρά της πλατείας Σπιανάδα, η οποία είναι η μεγαλύτερη πλατεία στην Κέρκυρα και στα Βαλκάνια, κέντρο της κοινωνικής ζωής των Κερκυραίων. Κανείς δε φεύγει από την Κέρκυρα, αν δεν επισκεφτεί το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, ένα από τα σημαντικότερα μεταβυζαντινά μνημεία της πόλης της Κέρκυρα που αποτελεί πόλο έλξης για τους επισκέπτες της πόλης και του νησιού. Το λείψανο του Αγίου Σπυρίδωνα φυλάσσεται σε μία αργυρή πολυτελή λάρνακα, έργο του 19ου αιώνα, που βρίσκεται τοποθετημένη στα δεξιά του Ιερού. Όλη την ομάδα εντυπωσίασε το επιβλητικό Αχίλλειο, ένα από τα πιο γνωστά και σημαντικά αξιοθέατα στην Κέρκυρα, που βρίσκεται στο χωριό Γαστούρι, 9 χιλιόμετρα έξω από την πόλη της Κέρκυρας. Το Αχίλλειο χτίστηκε το 19o αιώνα κατά παραγγελία της Αυτοκράτειρας Ελισάβετ της Αυστρίας, πιο γνωστής ως Σίσσυ.

Τέλος, επειδή το καλοκαιράκι δεν είναι μακριά, η ομάδα δεν παρέλειψε μια βόλτα στην Παλαιοκαστρίτσα, που αναμφίβολα αποτελεί μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες περιοχές της Κέρκυρας με σήμα κατατεθέν της τα κρυστάλλινα νερά της αλλά και τη βραχώδη ακτή της με κόλπους χωρίς άμμο. Οι εμπεριστατωμένες ξεναγήσεις έγιναν από τη συνοδό φιλόλογο του σχολείου, κα Παναγιώτου Σοφία.

Στην εκπαιδευτική επίσκεψη συμμετείχαν μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας όλων των τάξεων του Σχολείου με συνοδούς καθηγητές τους: Πιντζοπούλου Ελένη, Κατσιαούνη Σοφία, Παναγιώτου Σοφία και Μάττα Ευθύμιο. 

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί θέλουν να ευχαριστήσουν θερμά και να επιβραβεύσουν τόσο τους μαθητές για την άψογη συμπεριφορά τους, όσο και τους υπευθύνους του Κ.Π.Ε. Κέρκυρας, οι οποίοι σχεδίασαν πρωτότυπες εκπαιδευτικές δραστηριότητες διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών.

Μαΐ 11

Προσκυνηματική επίσκεψη στο Άγιο Όρος

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο «Τα Καστρομονάστηρα του Αγίου ΄Ορους» μαθητές του σχολείου μας με επικεφαλής το Διευθυντή του σχολείου Αναστάσιο Τσίρα και συνοδούς τους εκπαιδευτικούς Προσγολίτη Ευάγγγελο, Μάττα Ευθύμιο και Κρανίτσα Απόστολο πραγματοποίησαν προσκυνηματική επίσκεψη στο Άγιο Όρος.

Στόχοι του προγράμματος ήταν:

* να γνωρίσουν οι μαθητές βασικές έννοιες που έχουν σχέση με το «Περιβόλι της Παναγίας», τον μοναχισμό και την προσφορά του στην κοινωνία, καθώς και τις εναλλακτικές μορφές του τουρισμού

* να συνειδητοποιήσουν τους λόγους για τους οποίους ο «Άθως» της μεγάλης εθνικής, ιστορικής, θρησκευτικής, γραμματειακής και πολιτισμικής αξίας χαρακτηρίζεται «καταφύγιο» και «μουσείο» μοναδικού θησαυρού ελληνικής τέχνης και γραμμάτων

* να γνωρίσουν τις μονές, τη ζωή των μονάχων, την τέχνη και το φυσικό περιβάλλον του Αγίου Όρους, καθώς και τον τρόπο διοίκησής του

* να προσκυνήσουν τις θαυματουργές εικόνες των μονών και τα λείψανα των Αγίων.

Με αφετηρία την Ουρανούπολη, το πρωί της Πέμπτης παίρνοντας το πλοίο της γραμμής εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν διαδοχικά την Ιερά Μονή Δοχειαρίου, στην οποία βρίσκεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Γοργοηποίκοου, την Ιερά Μονή Ξενοφώντος με την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Οδηγήτριας, την Ιερά Μονή Παντελεήμονος, την Ιερά Μονή Ξηροποτάμου, στην οποία φυλάσσεται το μεγαλύτερο τεμάχιο Tιμίου Ξύλου που υπάρχει στον κόσμο, (έχει μήκος 31 εκατοστά, πλάτος 16 και πάχος 25 εκατοστά) και με λεωφορειάκι κατευθύνθηκαν προς την Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας, όπου και διανυκτέρευσαν.

Η μονή είναι αφιερωμένη στη Γέννηση του Χριστού, έχει καεί και ξανακτιστεί πολλές φορές και βρίσκεται πάνω σε βράχο σε ύψος 230 μέτρα από την θάλασσα. Οι προσκυνητές επισκέφτηκαν την σπηλιά όπου ασκήτευε ο Άγιος Σίμων, ξεναγήθηκαν στους χώρους του μοναστηριού (ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η σύγχρονη βιβλιοθήκη κτισμένη μέσα στο βράχο), είχαν επικοινωνία με τον π. Συμεών, μέλος της αδελφότητας της μονής και παρακολούθησαν τις ακολουθίες απολαμβάνοντας την ψαλτική των μοναχών της μονής.

Το πρωί της Παρασκευής με το καραβάκι της γραμμής η ομάδα έφτασε στον αρσανά της Ιεράς Σκήτης της Αγίας Άννας. Ανηφορίζοντας τα 1862 σκαλοπάτια προς το Κυριακό της Σκήτης επισκέφτηκε το κελί του π. Ιωάννου του Αγιαννανίτη, συνομίλησε αρκετή ώρα μαζί του και φτάνοντας στο Κυριακό προσκύνησε το ιερό λείψανο και την θαυματουργή εικόνα της Αγίας Άννας.

Στη συνέχεια παίρνοντας το μονοπάτι για την Ιερά Μονή Αγίου Παύλου επισκέφτηκε το κελί του Αγίου Γεωργίου, όπου τους μαθητές υποδέχτηκε και τους μίλησε ο γέροντας του κελιού. Διασχίζοντας το μονοπάτι και απολαμβάνοντας το μοναδικό φυσικό περιβάλλον έφτασαν στη Μονή Αγίου Παύλου, όπου και διανυκτέρευσαν. Η μονή είναι αφιερωμένη στην Υπαπαντή του Χριστού και εδώ βρίσκονται και τα τίμια δώρα που προσέφεραν οι Μάγοι. Η ομάδα των προσκυνητών συμμετείχε στη θεία λειτουργία και κοινώνησε τον αχράντων μυστηρίων.

Το επόμενο πρωί, μέσα από το μονοπάτι, η ομάδα έφτασε στην Ιερά μονή Διονυσίου, όπου και προσκύνησε την αρχαιότερη εικόνα της Παναγίας, η οποία είναι φιλοτεχνημένη πάνω σε κηρομαστίχα, και είναι γνωστή ως «Εικόνα των Χαιρετισμών της Θεοτόκου». Είναι μάλιστα εκείνη που κρατούσε στα χέρια του ο πατριάρχης Σέργιος στην πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Αβάρους. Επίσης στη μονή βρίσκεται και το δεξί χέρι του Τιμίου Προδρόμου, τη γέννηση του οποίου εορτάζει και η μονή. Την ίδια μέρα με το καραβάκι της γραμμής η ομάδα έφτασε στην Ιερά Μονή Γρηγορίου, όπου και διανυκτέρευσε. Προσκύνησε στο καθολικό, αφιερωμένο στον Αγιο Νικόλαο, συμμετείχε στη τράπεζα της Μονής και είχε επικοινωνία με τον αδερφό της μόνης, π Ιωσήφ.

Την Κυριακή το πρωί οι προσκυνητές άφησαν το Άγιο Όρος και βρέθηκαν στο δρόμο της επιστροφής.

Οι εντυπώσεις, οι εμπειρίες και τα συναισθήματα των μαθητών δεν είναι δυνατό να αποτυπωθούν σε λίγες γραμμές. Θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη τους. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι και στο μέλλον οι προσκυνητές θα επιστρέψουν με δική τους επιθυμία για να περιδιαβούν ξανά στον ευλογημένο τόπο.

Απρ 28

Εκπαιδευτική επίσκεψη σε μοναστήρια της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων «Τα μοναστήρια της περιοχής μας» και «Αρχαιολογικοί χώροι και Ιστορικοί τόποι», μαθητές του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στις Ιερές Μονές Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στη Σουρωτή και Αγίας Αναστασίας Φαρμακολύτριας στα Βασιλικά Χαλκιδικής. Οι μαθητές προσκύνησαν τον τάφο του Αγίου Παϊσίου και τα λείψανα των Αγίων Αρσενίου και Θεωνά. Θαύμασαν τις αγιογραφίες των μοναστηριών και ενημερώθηκαν για την αρχιτεκτονική και την ιστορία τους. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Σάννη Κασσιανή, Ρεντζελά Ευαγγελία, Γώγου Αθανασία και Κάλφα Σουλτάνα.

Παλαιότερα άρθρα «

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων