Βαθμολογίες υποψηφίων ΑΕΙ-ΤΕΙ

24 Ιουνίου 2011

Αναρτήθηκαν στα σχολεία οι βαθμολογίες των μαθητών που συμμετείχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις 2011.

Επίσης συνεχίζεται η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων μέχρι της 28/6/2011.

Υποβολή Μηχανογραφικών

14 Ιουνίου 2011

Από φέτος άλλαξε ο τρόπος υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων από τους υποψηφίους ΑΕΙ-ΑΤΕΙ.  Ο κάθε υποψήφιος συνδέεται σε συγκεκριμένη σελίδα του υπουργείου και αφού κάνει πολλές δοκιμές μπορεί να κάνει οριστική υποβολή. Οφείλει όμως  πρώτα να πάρει το password από το σχολείο που υπέβαλλε την ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ.

Συνδεθείτε στη σελίδα του υπουργείου (κάνοντας κλικ εδώ) και διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες. Επίσης πληροφορίες δίνονται από τις διευθύνσεις των σχολείων.

ΠΡΟΣΟΧΗ ο/η κάθε υποψήφιος/φια έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη συμπλήρωση του.

Να ελέγξετε προσεκτικά πριν επιλέξετε την οριστική υποβολή.

Μην εμπιστεύεστε το καθένα εξωσχολικό. Ρωτήστε το άτομο που ορίστηκε ως υπεύθυνο στο σχολείο σας.!!!!

Βράβευση από το Βενιζέλειο-Πανάνειο Νοσοκομείο

14 Ιουνίου 2011

Σε τελετή βράβευσης που οργάνωσε σήμερα το Βενιζέλειο Νοσοκομείο, βράβευσε το σχολείο μας, για τη Συμμετοχή των μαθητών, των γονέων και των καθηγητών, στην Εθελοντική Προσφορά Αίματος (Οργανωμένη Αιμοδοσία) Παρευρέθηκαν η κ. Πλατάκη που είχε την ευθύνη οργάνωσης της αιμοδοσίας, η κ. Πυλαρινού υποδιευθύντρια του σχολείου και ο διευθυντής κ. Σκλαβούνος, που παρέλαβε και το βραβείο

Από Αριστερά Δ. Πλατάκη - Δ. Σκλαβούνος - Μ. Πυλαρινού

Πλήθος εισακτέων 2011

10 Ιουνίου 2011

Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου έχει αναρτηθεί η απόφαση του αριθμού των εισακτέων με τα λεπτομερή στοιχεία για την κατανομή του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επισημαίνεται ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται γνωστός ο αριθμός των εισακτέων από κάθε κατηγορία αναλυτικά και με πλήρη διαφάνεια. Με τον τρόπο αυτό τα ιδρύματα θα γνωρίζουν από τώρα τον μέγιστο αριθμό φοιτητών που θα υποδεχτούν τον Σεπτέμβριο.

Είναι επίσης, η πρώτη φορά που όλοι οι πρωτοετείς θα ξεκινήσουν τις σπουδές τους στο ίδρυμα που θα φοιτήσουν από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους, χωρίς την διαδικασία των μετεγγραφών στο μέσον της χρονιάς αφού από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 οι μετεγγραφές αντικαθίστανται από καθορισμένο αριθμό εισακτέων για κάθε μια από τις κατηγορίες αυτές. Οι υποψήφιοι που είχαν δικαίωμα μετεγγραφής, θα διεκδικούν πλέον την εισαγωγή τους βάσει των μορίων τους και των προτιμήσεών τους στις επιπλέον θέσεις των ειδικών περιπτώσεων πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων.

Πιο αναλυτικά, η κατανομή περιλαμβάνει:

Α. Ορισμό και κατανομή των θέσεων ανά ίδρυμα και τμήμα για τις κύριες κατηγορίες και συγκεκριμένα:

1) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 10%, χωρίς νέα εξέταση.

2) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄), που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 20%.

3) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ A΄) που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 1%.

4) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που διεκδικούν ποσοστό θέσεων εισακτέων 1% καθ’ υπέρβαση του συνολικού αριθμού εισακτέων.

5) τον αριθμό θέσεων που δίνεται για τους υποψηφίους των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄), οι οποίοι συμμετείχαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις.

Β. Ορισμό και κατανομή των επιπλέον θέσεων των ειδικών περιπτώσεων (Πολύτεκνοι, Τρίτεκνοι, Κοινωνικά Κριτήρια), για κάθε ανωτέρω κατηγορία.

Γ. Ορισμό και κατανομή του αριθμού θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων ανά ίδρυμα και τμήμα για:

1) αθλητές με διακρίσεις (ανά κατηγορία)

2) τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού (ανά κατηγορία)

3) αλλοδαπούς – αλλογενείς (ανά κατηγορία)

4) Έλληνες πολίτες Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης

5) πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις (ποσοστό 5%).

Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση του αριθμού εισακτέων εδώ.

Θέματα πανελληνίων εξετάσεων

31 Μαΐου 2011

Για να μη ξεχνιόμαστε.

Δείτε τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεωνΕΠΑΛ ομάδα Α και Β  εδώ

και εδώ όλα τα θέματα των εξετάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ.

Προφορικά εξεταζόμενοι – ΠΡΟΣΟΧΗ

26 Μαΐου 2011

Συστήνουμε στους μαθητές που εξετάζονται στα ειδικά εξεταστικά κέντρα και στα βαθμολογικά κέντρα στην Αθήνα, Πειραιά, να ελέγχουν μερικές ημέρες πριν την ημερομηνία εξέτασης τους τη δυνατότητα μετακίνησης τους.

Διότι προέκυψαν προβλήματα τις προηγούμενες ημέρες με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Καλή συνέχεια και επιτυχία.

19 Μαΐου – Ημέρα μνήμης.

18 Μαΐου 2011

19 Μαΐου – Ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Δείτε σχετικό βίντεο ΕΔΩ.

Φορητές συσκευές και κοινωνικά δίκτυα οι νέοι στόχοι των κυβερνοεγκληματιών

17 Μαΐου 2011

Στο στόχαστρο των εγκληματιών του κυβερνοχώρου βρίσκονται πλέον οι δύο πλέον δημοφιλείς τομείς της σύγχρονης τεχνολογίας: τα κοινωνικά δίκτυα και οι φορητές συσκευές.

Τα smartphones και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται ταχύτατα στους πλέον «δημοφιλείς» στόχους των εγκληματιών του κυβερνοχώρου, σύμφωνα με αναφορά της Symantec.

Στην ετήσια «ανάλυση απειλών» της, η γνωστή στο χώρο της διαδικτυακής ασφαλείας εταιρεία επισημαίνει ότι όλο και περισσότερες τεχνολογίες αναπτύσσονται με στόχο την εξάπλωση επιβλαβούς κώδικα σε χρήστες του Facebook, του Twitter και του λειτουργικού συστήματος για φορητές συσκευές της Google, Android.

Ωστόσο, τη μερίδα του λέοντος εξακολουθούν να κατέχουν άλλα είδη online εγκλήματος, όπως το e-mail phishing.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι «αχίλλειες πτέρνες» των λειτουργικών για φορητές συσκευές αυξήθηκαν από 115 το 2009 σε 163 το 2010. Σε πολλές περιπτώσεις, κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύτηκαν τα κενά ασφαλείας για την εγκατάσταση επιβλαβούς λειτουργικού σε smartphones με Android- κάτι που υποδεικνύει το πώς ο «κυβερνοϋπόκοσμος» βλέπει πλέον το «σπάσιμο» smartphones ως μία εν δυνάμει εξαιρετικά επικερδή ενασχόληση.

Τουλάχιστον έξι διαφορετικές «ποικιλίες» επιβλαβούς κώδικα εντοπίστηκαν σε εφαρμογές που διανεμήθηκαν μέσω κινεζικής υπηρεσίας download.

«Είναι κάτι που έχουμε αρχίσει να βλέπουμε να συμβαίνει, αν και ακόμα σε μικρό επίπεδο» είπε η Όρλα Κοξ, στέλεχος της Symantec.

«Δίνει τη δυνατότητα δραστηριοτήτων όπως η “αναχαίτιση” μηνυμάτων sms και η κλήση συγκεκριμένων αριθμών. Εξετάζονται οι δυνατότητες που υπάρχουν» συμπλήρωσε.

Τμήματα malware βρέθηκαν επίσης σε iPhones, ωστόσο επρόκειτο για «σπασμένες» συσκευές, στις οποίες είχε παραβιαστεί το προεγκατεστημένο σύστημα ασφαλείας.

Οι υπάρχουσες απειλές σε Facebook και Twitter ποικίλλουν: η πιο επικρατούσα είναι η παρουσία links προς ιστοσελίδες με malware και επιβλαβείς εφαρμογές, οι οποίες συλλέγουν προσωπικά δεδομένα. Κατά τη Symantec, ένα στα έξι links που δημοσιεύονται στο Facebook περιέχουν επικίνδυνο λογισμικό.

Τα προσωπικά δεδομένα τα οποία συλλέγονται χρησιμοποιούνται ευρέως σε επιθέσεις «social engineering», όπου οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που έχουν αποκτήσει για ένα άτομο προκειμένου να κάνουν «εξατομικευμένες» απάτες.

Ένα άλλο θέμα το οποίο θίγεται στην έρευνα είναι αυτό των shortened URLs: τέτοιου είδους συστήματα χρησιμοποιούνται πολύ για τη σμίκρυνση διευθύνσεων, αλλά παράλληλα κάνουν δύσκολο να αντιληφθεί ο χρήστης αν το site- προορισμός είναι «ύποπτο» ή όχι. Το 65% των links που παρέπεμπαν σε προορισμούς με malware σε κοινωνικά δίκτυα, αναφέρει η Symantec, χρησιμοποιούσαν shortened URLs.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία ανέφερε αύξηση της τάξης του 93% στις web-based επιθέσεις μεταξύ του 2009 και του 2010- αύξηση η οποία οφείλεται στην ολοένα και αυξανόμενη διάθεση «attack toolkits» («πακέτων επίθεσης»), δηλαδή «πακέτων» λογισμικού που επιτρέπουν σε χρήστες με μικρή εμπειρία στο αντικείμενο να σχεδιάσουν τα δικά τους «όπλα». Το πιο δημοφιλές «πακέτο» (μπορούν να αγοραστούν online σε τιμές που κυμαίνονται από μερικά ευρώ μέχρι χιλιάδες) είναι το Phoenix, το οποίο εκμεταλλεύεται «τρύπες» στη Java.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC

Πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων 2ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου

15 Μαΐου 2011

Οι εξετάσεις για τους μαθητές της Γ”  τάξης ξεκινούν την Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011, αμέσως μετά τη λήξη των Πανελληνίων εξετάσεων υποψηφίων ΕΠΑΛ ομάδα Α.

Ακολουθεί το πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων για τις τάξεις Α”  και Β”  του 2ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου.

ΗΜΕΡΑ & ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΩΡΑ Α΄ ΤΑΞΗ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ  / ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Παρασκευή 13/5/11 8:45-10:45 Αρχές Οικονομίας
Δευτέρα 16/5/11 8:45-10:45 Φυσική
Τρίτη 17/5/11 8:45-10:45 Αγγλικά
Τετάρτη 18/5/11 8:45-10:45 Θρησκευτικά
Παρασκευή 20/5/11 8:45-10:45 Ιστορία
Δευτέρα 23/5/11 8:45-10:45 Αλγεβρα
Τετάρτη 25/5/11 8:45-10:45 Χημεία
Παρασκευή 27/5/11 10:00-12:00 ΑΥ: Τεχν.& Ανάπτ. – ΑΤ: Τεχνικό Σχέδιο
Δευτέρα 30/5/11 8:45-10:45 Γεωμετρία
Tρίτη 31/5/11 8:45-10:45
*Παράδοση εργασιών για, Στ.Τεχνολογίας, Ευρ. Ένωση, Εφ.Πληροφορικής. 
Τετάρτη 1/6/11 8:45-10:45 Λογοτεχνία
Πέμπτη 2/6/11 8:45-10:45 Ν.Γλώσσα
ΗΜΕΡΑ & ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΩΡΑ Β΄ΤΑΞΗ
ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
(ΒΥ1-ΒΥ2-ΒΥ3-ΒΥ4)
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΒΜ) ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΒΟΧ)
Παρασκευή 8:45-10:45 Ν. Γλώσσα Ν. Γλώσσα Ν. Γλώσσα
13/5/11
Δευτέρα 8:45-10:45 Μαθηματικά Κατ. Μαθηματικά Κατ. Μαθηματικά Κατ.
16/5/11
Τρίτη 8:45-10:45 Χημεία Χημεία Χημεία
17/5/11
Τετάρτη 8:45-10:45 Λογοτεχνία Λογοτεχνία Λογοτεχνία
18/5/11
Παρασκευή 8:45-10:45 Γεωμετρία Γεωμετρία Γεωμετρία
20/5/11
Δευτέρα 8:45-10:45 Ιστορία Ιστορία Ιστορία
23/5/11
Τετάρτη 8:45-10:45 Αγγλικά Αγγλικά Αγγλικά
25/5/11
Παρασκευή 8:45-10:45 Άλγεβρα Άλγεβρα Άλγεβρα
27/5/11
Δευτέρα 8:45-10:45 Στοιχεία Ηλεκτρολογ. (Ε) ΣΕΚ
30/5/11 11-1 Τεχνολογία Κατεργασιών (Ε) ΣΕΚ
Τρίτη 8:45-10:45 Στοιχεία Ανατομίας Φυσιολογίας Ι Τεχνολογία Κατεργασιών (Θ) Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (Ε) ΣΕΚ
31/5/11 11-1 Ηλεκτρικό Σύστημα Αυτοκινήτ (Ε) ΣΕΚ
Τετάρτη 8:45-10:45 Συστήματα Αυτοκινήτ. Ι (Ε) ΣΕΚ
1/6/11
Πέμπτη 8:45-10:45 Θρησκευτικά Θρησκευτικά Θρησκευτικά
2/6/11
Παρασκευή 8:45-10:45 Στοιχεία Μικροβιολογίας (Θ+Ε) ΣΤ. Τεχν. Θερμοδ. & Μετ. Θερμοτ. Μηχανές Εσωτερικής Καυσης (Θ)
3/6/11
Δευτέρα 8:45-10:45 Στοιχεία Φαρμακολογίας
6/6/11 10-12 Μηχανή – Αντοχή Υλικών Μηχανή – Αντοχή Υλικών
Τρίτη 8:45-10:45 Φυσική Φυσική Φυσική
7/6/11
Τετάρτη 8:45-10:45 Βασική Νοσηλευτική (Θ+Ε) Σχεδιασμός και Περ. Στ. Μηχανών Συστήματα Αυτοκινήτ. Ι (Θ)
8/6/11
Πέμπτη 8:45-10:45 Πρώτες Βοήθειες Στοιχεία Ηλεκτρολογ. (Θ) Ηλεκτρικό Σύστημα Αυτοκινήτου (Θ)
9/6/11
Παρασκευή 8:45-10:45 Βρεφοκομία (Θ+Ε)
10/6/11

Εφηβεία και βία – Bullying

15 Μαΐου 2011

Εφηβεία και Βία: Όψεις του σχολικού εκφοβισμού (bullying) και δυναμική της εκπαιδευτικής παρέμβασης

Της Μαρίας Παναγιωτάκη
Ψυχολόγου-Κοινωνιολόγου, εκπαιδευτικού, προέδρου της ΕΛΜΕ Ηρακλείου

9ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΛΜΕ – Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Προβλήματα των Εκπαιδευτικών Δ.Ε. – Μελέτη για την Ομάδα Εργασίας Α2: Εκπαιδευτικός, μαθητές/-τριες, γονείς, τοπική κοινότητα, ευρύτερη κοινωνία και ΜΜΕ

1ο ΜΕΡΟΣ
Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η περιγραφή και η παρουσίαση του θέματος της ενδοσχολικής βίας (bullying), που μελετάται από την επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Με αφορμή την έξαρση της επιθετικότητας όπως παρατηρείται στα ελληνικά σχολεία τα τελευταία χρόνια, αναζητιέται ένα επαρκές ερμηνευτικό πλαίσιο, υπό το πρίσμα των επιστημονικών και ερευνητικών δεδομένων, ώστε να υπογραμμιστούν οι βασικές συνισταμένες του φαινομένου. Επιπλέον, στόχος είναι να προσδιοριστούν η δυναμική του εκπαιδευτικού ρόλου και οι τεχνικές μιας γόνιμης και αποτελεσματικής εκπαιδευτικής παρέμβασης.

Για τον σκοπό αυτό η παρούσα εργασία δομείται ως εξής: αρχικά γίνεται αναφορά στην έννοια και το περιεχόμενο του σχολικού εκφοβισμού, καθώς επίσης και στις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του. Παρουσιάζονται ορισμένες όψεις του bullying που αφορούν στην ηλικία, το φύλο και το σκιαγραφημένο από ερευνητικές μελέτες προφίλ των δραστών, των θυμάτων και των μαθητών που παρίστανται σε περιστατικά εκφοβισμού. Στη συνέχεια γίνεται μια προσπάθεια κατανόησης του φαινομένου σε συνάρτηση με το οικογενειακό πλαίσιο των εμπλεκόμενων μαθητών. Η παρούσα εργασία ολοκληρώνεται με μια διερευνητική πορεία στη συλλογιστική των προγραμμάτων εκπαιδευτικής παρέμβασης και στο δυναμικό ρόλο του εκπαιδευτικού.

Ορίζοντας την Επιθετικότητα

Η επιθετικότητα αφορά μια πράξη κατά την οποία κάποιος πληγώνει από πρόθεση κάποιον άλλο (Cole & Cole, 2002). Το βασικό στοιχείο της πρόθεσης καθώς και το συμπληρωματικό του, αυτό της πρόκλησης βλάβης –δηλαδή να έχει αρνητικές συνέπειες για τον αποδέκτη της- εμπεριέχονται στον ορισμό της επιθετικότητας. (Κοκκινάκη, 2006). Στοιχεία του ορισμού λοιπόν είναι η επιβολή της βούλησης, η πρόκληση ζημιάς ή βλάβης, η απειλή εκφοβισμού, κακομεταχείρισης ή κακοποίησης (Αρτινοπούλου, 2001).

Υπογραμμίζοντας την δυσκολία ορισμού της επιθετικότητας1 , αρκετοί μελετητές συμπορεύονται με διαπιστώσεις κατά τις οποίες υπάρχει η συντελεστική επιθετικότητα που κατευθύνεται στην απόκτηση επιθυμητών αγαθών και η εχθρική της οποίας κύριος στόχος είναι να προκαλέσει πόνο σ’ ένα άλλο πρόσωπο. Συμπληρωματικά, σκιαγραφείται η επιθετικότητα σχέσεων, δηλαδή η προσβολή της φιλίας κάποιου, ή, ο αποκλεισμός του από μια κοινωνική ομάδα. Επιπλέον, τονίζεται η τάση των αγοριών να χρησιμοποιούν συντελεστική επιθετικότητα, προκαλώντας σωματικό πόνο και εκείνη των κοριτσιών να χρησιμοποιούν επιθετικότητα σχέσεων, προκαλώντας ψυχικό πόνο (Cole & Cole, 2002· Crick, Casas, & Mosher, 1997· McEvoy, Estrem, Rodriguez, & Olson, 2003· Rigby, 2008). Βέβαια, μερικές από τις διαφορές ανάμεσα στην επιθετικότητα των αγοριών και των κοριτσιών ίσως οφείλονται στο γεγονός ότι οι γονείς στο δυτικό πολιτισμό συνηθίζουν να αποδοκιμάζουν περισσότερο την επιθετικότητα στα κορίτσια, παρά στα αγόρια (Herbert, 1998b).

Η έννοια του σχολικού εκφοβισμού (Bullying)

Ο σχολικός εκφοβισμός2 , είναι μια μορφή επιθετικής συμπεριφοράς παλιά, όσο και η διαδικασία της σχολικής μάθησης. Είναι δε τόσο γνώριμη σε όλους, που συχνά θεωρείται ως εκ των ων ουκ άνευ της ένταξης των παιδιών στη σχολική κοινότητα (Eslea & Ress, 2001· Rigby, 2008· Χαντζή, Χουντουμιάδη & Πατεράκη, 2000). Από το 1970, ο Νορβηγός καθηγητής Dan Olweus κατέγραψε και μελέτησε συστηματικά το φαινόμενο, διασαφηνίζοντας ταυτόχρονα τον όρο «εκφοβισμός»: «Ένα άτομο υφίσταται εκφοβισμό όταν εκτίθεται επανειλημμένα και για μακρό χρονικό διάστημα σε αρνητικές πρακτικές εκ μέρους ενός ή περισσότερων άλλων» (Olweus, 1994· Χαντζή, Χουντουμιάδη & Πατεράκη, 2000).

Διακρίσεις της ενδοσχολικής βίας

Η ενδοσχολική βία γίνεται κατά κανόνα αντιληπτή ως μια μορφή εχθρικής συμπεριφοράς που στόχο έχει τη θυματοποίηση ενός αδύναμου παιδιού. Όπως υπογραμμίζεται, δεν υπάρχει δράστης εκφοβισμού (bully), αν δεν υπάρχει θύμα (Ahmed & Braithwaite, 2004· Garandeau & Cillessenb, 2005· Gini, 2006a).

Μιλώντας για εχθρικές συμπεριφορές ή «αρνητικές πρακτικές» αναφερόμαστε σε επαναλαμβανόμενες πράξεις σωματικής βίας (σπρώξιμο, χτύπημα, χειρονομίες, καταστροφή αντικειμένων), ή και λεκτικής (βρισιές, απειλές, εξευτελισμοί). Σημαντικό είναι ότι η έννοια του εκφοβισμού εμπεριέχει την ιδέα της ανισότητας δύναμης (Solberg & Olweus, 2003), διότι όταν ένα παιδί συστηματικά θυματοποιείται από κάποιον δυνατότερο, καταλήγει να αισθάνεται περισσότερο αβοήθητο (Rigby, 2003a).

Σε άλλες μελέτες γίνεται η παραπέρα διάκριση ανάμεσα σε μορφές άμεσου και έμμεσου εκφοβισμού, όπου ο άμεσος χαρακτηρίζεται από ανοιχτές επιθέσεις, ενώ ο έμμεσος αφορά περισσότερο συγκεκαλυμμένες συμπεριφορές (Πίνακας 1) όπως η περιθωριοποίηση και η διάδοση σχολίων με σκοπό τον διασυρμό κάποιου (Baldry, 2004· Bosworth, Espelage, & Simon, 1999· Garandeau, & Cillessenb, 2005· Owens, Shute, & Slee, 2000· Pakaslahti & Keltikangas-Jarvinen, 2000· Van der Wal, de Wit, & Hirasing, 2003).

Ένα σύγχρονο πρόσωπο θυματοποίησης είναι κείνο που σκιαγραφείται διαδικτυακά, ή, μέσω κινητών τηλεφώνων. Ο εκφοβισμός με τη χρήση της τεχνολογίας (cyber bullying), ευνοείται από την ανωνυμία και «στηρίζει» την ενδοσχολική βία, μια και αρκετοί δράστες πέρα από την συνήθη «ψευτοπαλληκαροσύνη», εκφοβίζουν και με την «μάσκα» της τεχνολογίας (Li, 2007).

Εν κατακλείδι, η βιβλιογραφία περιγράφει τον εκφοβισμό ως ένα φαινόμενο που περιλαμβάνει σωματική κακοποίηση, λεκτικό εμπαιγμό ή συστηματική αποφυγή (shunning) κάποιων μαθητών που γίνονται αντιληπτοί ως τρωτοί και διαφορετικοί από τους δράστες (Kokkinos, & Panayiotou, 2007· Naylor, Cowie, & del Rey, 2001· Tanaka, 2001). Οι τελευταίοι είναι αξιοσημείωτο ότι βρίσκονται σε έναν κυρίαρχο ρόλο, είτε εξαιτίας της δύναμής τους είτε ως μέλη μιας πλειοψηφίας (Κaltiala-Heino, et al., 2000).

1 Ο Herbert (1998a) αναγνωρίζει την επιθετικότητα, ως ένα φυσιολογικό, αν και ενοχλητικό μέρος της διαδικασίας της κοινωνικοποίησης που εμφανίζεται ήδη από βρεφική ηλικία ως θυμός· όμως, διαφοροποιείται όσον αφορά στις εκδηλώσεις του, σε μεγαλύτερες ηλικίες (Herbert, 1998a). Ο ίδιος όρος, προσδιορίζει τη διαρκή διάθεση του ατόμου να εμπλακεί σε πραγματικές ή φαντασιωτικές επιθετικές διαγωγές (Μπεζέ, 1998).

2 Ή, αλλιώς, ενδοσχολική βία, θυματοποίηση, bullying, ψευτοπαλληκαριά, «μαγκιά».

ΠΙΝΑΚΑΣ


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων