Λαζαράκια, ένα έθιμο που θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανό

 

Το Σάββατο του Λαζάρου στα χωριά και στις πόλεις, έφτιαχναν στα παιδιά ένα λαζαράκι· ένα ανθρωπόμορφο ψωμί, μια κούκλα ψωμένια με ματάκια από σταφίδες ή μοσχοκάρφια, στόμα, χέρια, πόδια, όλα τα απαραίτητα τέλος πάντων. Στις πιο πολλές περιπτώσεις τα λαζαράκια τα φτιάχνουν με ζύμη ψωμιού (είναι ακόμα νηστεία), που την εμπλουτίζουν με ζάχαρη, σταφιδίτσες, σουσάμι και κανελογαρίφαλα. Τα λένε λαζαρέλια ή λαζόνια ή λαζάρους και τα στολίζουν με κορδόνι ζύμης, που τυλίγει το πρόσωπο γύρω γύρω, με τρόπο που θυμίζει την εικόνα των νεκρών όπως εικονίζονται σε αγιογραφίες. Σε κάποια μέρη αυτά τα ανθρωπόμορφα ψωμιά τα φτιάχνουν τα Χριστούγεννα, ενώ ακόμη σπανιότερο είναι πια και το ψωμένιο ομοίωμα του Αγίου Βασιλείου. Εκ πρώτης όψεως δείχνει να είναι μια χαριτωμένη συνήθεια για χάρη των παιδιών· αν όμως ψάξουμε λίγο βαθύτερα, θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για συνήθεια που συναντάμε και σε άλλους πολιτισμούς και αποτελεί επίκληση στις αγαθές δυνάμεις για την καλή σοδειά, που εξασφάλιζε κάποτε την ευημερία και την ίδια την επιβίωση.

Ανακοίνωση Συμμετοχής στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο

ΑΦΙΣΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

Ανακοινώνουμε τη συμμετοχή του σχολείου μας στο
2ο Πανελλήνιο Μαθητικό  Συνεδρίο με θεματικό άξονα:

«Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου»

Μαθητές της Ε΄τάξης θα παρουσιάσουν ερευνητική εργασία με θέμα το Κάστρο της Πάργας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  αναμένεται να καλλιεργήσουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την Τοπική Ιστορία.
Επιπρόσθετα, μέσω της συμμετοχής στο Εθνικό Δίκτυο Πολιτιστικής Εκπαίδευσης, αναμένεται:
• να ενισχυθεί η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των σχολικών μονάδων που   συμμετέχουν
• να αναδειχθούν οι δεξιότητες, οι ικανότητες, οι ιδιαίτερες κλίσεις και τα ταλέντα των μαθητών και μαθητριών καθώς και των Παιδαγωγικών Ομάδων του Εθνικού Δικτύου
• να καλλιεργηθεί ο κοινωνικός, ιστορικός και κριτικός εγγραμματισμός, απαραίτητο στοστοιχείο της  πολιτιστικής εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των μαθητών και μαθητριών
• να ενισχυθεί η ουσιαστική επαφή με την «γειτονική ετερότητα» στο σύνολο των Παιδαγωγικών Ομάδων που θα συμμετέχουν.
Ειδικότεροι στόχοι της συμμετοχής στο Εθνικό Δίκτυο Πολιτιστικής Εκπαίδευσης, αποτελούν:
• η γνώση της τοπικής Ιστορίας
• η προβολή – παρουσίαση πτυχών της ιστορίας και κοινωνικής ζωής κάθε τόπου
• η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού
• η παραγωγή ψηφιακών αποτυπώσεων
• η ανάπτυξη δικτύου συνεργασίας μεταξύ σχολικών μονάδων
• η εξωστρέφεια και η αλληλεπίδραση του σχολείου με την κοινωνία.

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

Μαθητές εκπαιδεύονται στις Πρώτες βοήθειες

Καταγραφή 1712463995111

Με πρωτοβουλιά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας και σε συνεργασία με την  Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης Καναλακίου Δήμου Πάργας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29/03/2024 εκπαιδευτική ενημέρωση – επίδειξη πρώτων βοηθειών στις θεματικές ενότητες:             

 

 

1712308610632 2

Βασική υποστήριξη ζωής

Κάρπα

Αντιμετώπιση αναίσθητου θύματος 

Αντιμετώπιση πνιγμονής από ξένο σώμα.

Την εκπαίδευση πραγματοποίησαν εκπαιδευτές πιστοποιημένοι από το Ευρωπαϊκού Συμβούλιο Αναζωογόνησης (ERC).   

Σκοπός του προγράμματος ήταν η εκπαίδευση της σχολικής κοινότητας στη Βασική Υποστήριξη της Ζωής και στις Πρώτες Βοήθειες. 

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την παρουσίαση και διάδραση του προγράμματος , έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον και αφομίωσαν πολλές πρακτικές που όλοι ελπίζουμε να μην χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν.                       

Οφείλουμε ένα ειλικρινές ευχαριστώ στους Γονείς που για μία ακόμη φορά εκπληρώνουν τον ρόλο τους  στη σχολική κοινότητα.

 

 

    

Τα “πρωτάκια” μας αλληλογραφούν

Τα “πρωτάκια μας” – τα “σπουργιτάκια” της κ. Σταματίας ανοίγουν τα φτερά τους και “ταξιδεύουν” μέχρι το  4ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων  

1712259570141  1712259570103  1712259570124 1712259570213  1712259570161

 

Με χαρά και περηφάνια σας ενημερώνουμε πως οι μικροί , οι μικρότεροι μαθητές του σχολείου μας , τα πρωτάκια μας  ταχυδρόμησαν ναι, ναι σωστά διαβάσατε….ταχυδρόμησαν με τον παραδοσιακό τρόπο τις χειρόγραφες επιστολές τους σε πρωτάκια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων.

Η αλληλογραφία ανάμεσα σε τάξεις ή σχολεία είναι μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, που στοχεύει στην ελεύθερη έκφραση των μαθητών και στην επικοινωνία τους με μαθητές από άλλα μέρη της Ελλάδας. Τους δίνει κίνητρο να εργαστούν . Μητέρα του τμήματος ταχυδρόμησε τις εποστολές αναλαμβάνοντας τα έξοδα συστημένης επιστολής.

Η καλλιέργεια δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου είναι ζητούμενο σύμφωνα με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, συγκεκριμένα να παράγουν λειτουργικά – χρηστικά απλά κείμενα λίγων και απλών προτάσεων σε δεδομένη περίσταση επικοινωνίας. Να διηγηθούν με χρονική και λογική αλληλουχία τις μικρές τους ολοκληρωμένες ιστορίες και γεγονότα. Ολοκλήρωσαν τις επιστολές τους στολίζοντάς τες με ζωγραφιές και ζωντανά χρώματα.

Αλλά το σημαντικότερο…. Επικοινωνούν «συνδιαλέγονται» με γραπτό αλλά όχι ψηφιακό λόγο. Γράμματα λοιπόν αληθινές παραδοσιακές επιστολές που κάνουν λίγες μέρες να φτάσουν στον παραλήπτη.              Σας οφείλουμε φωτογραφίες από την Νέα Πεντέλη όταν θα παραλάβουν τα δικά μας γράμματα! Μείνετε συντονισμένοι!

18ος Διαγωνισμός Μαθηματικών “Παιχνίδι και Μαθηματικά”

        1712301589144       1712301589119     1712301589106

«Π Α Ι Χ Ν Ι Δ Ι     Κ Α Ι     Μ Α Θ Η Μ Α Τ Ι Κ Α»

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν στον 18ο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά» ο οποίος διοργανώνεται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία  και το  Μαθηματικό Περιοδικό «Ο Μικρός Ευκλείδης». 

Είναι το μοναδικό μαθηματικό περιοδικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι εργαλείο προσέγγισης των Μαθηματικών με νέες ιδέες και ευρηματικότητα και βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα και να αγαπήσουν όλοι τα Μαθηματικά!

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Μ. ΕΥΚΛΕΙΔΗ 2

Βασικός σκοπός του διαγωνισμού είναι να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με ασκήσεις – δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες:

  •  Θα αντιληφθούν ότι τα μαθηματικά κρύβουν ομορφιά και αναπτύσσουν ευρύτητα σκέψης.
  •  Θα εκτιμήσουν τη χρήση των μαθηματικών σε πολλές εφαρμογές και προβλήματα της   καθημερινής ζωής.
  •  Θα χρησιμοποιήσουν τη μαθηματική τους σκέψη σε ευχάριστα και έξυπνα προβλήματα.

Τα θέματα του διαγωνισμού επιδιώκεται να αποτελέσουν:

  •  ευκαιρία συζήτησης μέσα στην τάξη,
  • εντοπισμού των λαθών από τους ίδιους/ες τους/τις μαθητές/τριες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό,
  • δημιουργία καταστάσεων γνωστικής σύγκρουσης και προσπάθεια από τη μεριά του/της εκπαιδευτικού άρσης των επιστημολογικών εμποδίων που τα προκάλεσαν.

Η ανάλυση των λαθών είναι δυνατό να καταστεί χρήσιμο εργαλείο στη διαδικασία μάθησης των Μαθηματικών.