2o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ -ΠΑΙΔΙKA-KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚA-ΑΘΛΗΤΙΚΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ-ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | 1 σχόλιο

Ταινία για παιδιά -17 Νοέμβρη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | Σχολιάστε

Ζωγραφιές για 17 Νοέμβρη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

17 Νοέμβρη – κατασκευές

SAM_1300Zωγραφιά με  το περιστέρι και το σήμα της ειρήνης καθώς και ένα γαρύφαλλο αφιερωμένο στα παιδιά του Πολυτεχνείου, που αγωνίστηκαν για τη Δημοκρατία .

 

SAM_4844

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Τα αδέσποτα (υλικό για 17 Νοέμβρη)

θ) «Τα αδέσποτα»της Σοφίας Ζαραμπούκα
On-line διάβασμα – άκουσμα – ξεφύλλισμα του παραμυθιού, από τον ιστότοπο «Μικρός Αναγνώστης«

O Αστέρης Πελτέκης μας πάει μια βόλτα στην πορεία του Πολυτεχνείου, με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου που γιορτάζουμε την πτώση της δικτατορίας, μαζί με «Τα αδέσποτα» της Σοφίας Ζαραμπούκα,εκδόσεις Μεταίχμιο.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

17 Νοέμβρη 1973

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Επίσκεψη στη λιγνιτική Μεγαλόπολης

Την Παρασκευή  09 Νοεμβρίου  2018  οι   τάξεις  της Ε΄και  Στ΄  του σχολείου μας επισκέφτηκαν το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Μεγαλόπολη στα πλαίσια του προγράμματος  με θέμα την « Ενέργεια ».

Ξεναγός μας στην επίσκεψη αυτή ήταν ο κος Φώτης Κατσούλης υπεύθυνος επικοινωνίας της ΔΕΔΔΗΕ. Αρχικά φτάσαμε στο ορυχείο του Χωρεμίου (Ψαθί) όπου μας δόθηκαν σημαντικές πληροφορίες για το πότε ξεκίνησαν οι εργασίες εξόρυξης του λιγνίτη στη χώρα μας , το βάθος των επιφανειακών κοιτασμάτων καθώς και τον τρόπο που μεταφέρονται τα κοιτάσματα στο εργοστάσιο για να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμη ύλη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Αργότερα ξεναγηθήκαμε σε χώρο αποκατάστασης του φυσικού τοπίου από την ΔΕΔΔΗΕ και σε αποθήκες της τέφρας του λιγνίτη που αποτελεί την πρώτη ύλη για το τσιμέντο.

Από τη σημερινή επίσκεψη διαπιστώσαμε πόσο σημαντική πηγή ενέργειας για τη χώρα μας είναι ο λιγνίτης, αλλά και πόσο αναγκαία παρά ποτέ είναι η ορθολογική  χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας από όλους μας. Ήταν πράγματι μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη και ευχαριστούμε τον κ. Φώτη Κατσούλη για την ενδιαφέρουσα ξενάγησή του.

Ακολούθησε η επίσκεψη στο αγρόκτημα παπάκια ,  εκεί οι μαθητές έφαγαν , έπαιξαν , ήρθαν σε επαφή με τη φύση και γνώρισαν από κοντά πολλά – πολλά ζώα.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

ποιηματα για Πολυτεχνείο

Ποιήματα

Νικηφόρος Βρεττάκος – Μικρός τύμβος

Στέλιος Γεράνης – Το στρατόπεδο ετέθη πάλι υπό έλεγχον

Φώτος Γιοφύλλης – Εδώ Πολυτεχνείο       Ηλίας Γκρής – Το ερπετό που ξυπνάει

Ανέστης Ευαγγέλου – Διομήδης Κομνηνός    Λουκάς Θεοδωρακόπουλος – Ο εκφωνητής

Κοραλία Θεοτοκά – Αντί στεφάνου   
Σπύρος Κατσίμης – Μας ξάφνιασε η νύχτα

Δημήτρης Ραβάνης-Ρεντής Ρεπορτάζ για ένα ζεστό Νοέβρη (Τα περισσότερα ποιήματα της συλλογής του ποιητή)   /  Γιάννης Ρίτσος – 16 και 17 Νοεμβρίου 1973

Γιάννης Ρίτσος – Το αγόρι και η πόρτα /   Γιάννης Ρίτσος – Το σώμα και το αίμα

Βασίλης Ρώτας – Εδώ Πολυτεχνείο…/   Γιώργης Σαράντης – Εδώ Πολυτεχνείο

Τάκης Σινόπουλος – από το Δοκίμιο 73 -74    /Λεία Χατζοπούλου-Καραβία – Προς Αντιγόνην (απόσπασμα)

Φώντας Κονδύλης – Τριήμερο στα κάγκελα (απόσπασμα: Η πρώτη μέρα)

ΠΗΓΗ: http://www.sarantakos.com/index.html

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Τραγούδια για 17 Νοέμβρη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Ο ‘Ικαρος και ο Δαίδαλος

Ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος

δαίδαλος και ικαρος 8 Νοεμβρίου γιορτάζει η Αεροπορία , πρώτος αεροπόρος στη μυθολογία ήταν ο Ίκαρος.
Ο  Ικαρος και ο πατέρας του Δαίδαλος φυλακίστηκαν από τον Βασιλιά Μίνωα στον Λαβύρινθο σαν τιμωρία για τη βοήθεια πουΟ πρόσφερε ο Δαίδαλος στη βασίλισσα Πασιφάη και στην Αριάδνη, την κόρη του Μίνωα.Ο πολυμήχανος Δαίδαλος όμως βρίσκει τρόπο διαφυγής: κατασκευάζει δύο ζευγάρια φτερά πούπουλα και κερί, ένα για τον ίδιο και ένα για τον Ικαρο.Με αυτά ο Ικαρος και ο Δαίδαλος πέταξαν και δραπέτευσαν από την φυλακή τους, πραγματοποιώντας την πρώτη πτήση στην ιστορία, δύο χιλιάδες χρόνια πριν τους αδερφούς Ράιτ.

Πριν ξεκινήσει η πτήση ο Δαίδαλος έδωσε οδηγίες στον νεαρό γιο του Ικαρο, για το πώς να πετάει. Τον προειδοποίησε ότι αν πλησίαζε πολύ κοντά στο νερό της θάλασσας, η υγρασία θα πότιζε τα πούπουλα που θα βάραιναν και θα έκαναν τα φτερά άχρηστα.         Αν από την άλλη πετούσε πολύ ψηλά κοντά στον ήλιο, η ψηλή θερμοκρασία θα έλιωνε το κερί και τα φτερά θα καταστρέφονταν.Ο Ικαρος συμφώνησε αλλά χαιρόταν τόσο πολύ το πέταγμα που παρασύρθηκε και το μετέτρεψε σε παιχνίδι αψηφώντας τις οδηγίες του πατέρα του. Ανέβηκε ψηλά στον ουρανό, τόσο ψηλά που ο ήλιος έλιωσε το κερί, τα φτερά του διαλύθηκαν και αυτός έπεσε στη θαλασσα και πνίγηκε.Ο Ικαρος έπεσε κοντά στη Σάμο και το σώμα του ξεβράστηκε σε ένα διπλανό νησάκι, που προς τιμή του ονομάστηκε Ικαρία, και η θάλασσα γύρω από το νησί πήρε το όνομα Ικάριο Πέλαγος.

http://www.youtube.com/watch?v=j_vDMkvUDks

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Γ΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

8 Νοεμβρίου γιορτή Μιχαήλ και Γαβριήλ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΜΙΧΑΛΗ, Σ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ , ΣΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, ΣΤΗ ΣΤΑΜΑΤΙΑ, ΣΤΗ  ΜΑΤΙΝΑ,ΣΤΟ ΓΑΒΡΙΗΛ, ΣΤΗ  ΓΑΜΠΡΙΕΛΑ, ΣΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗ
Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι άγγελος, δηλαδή κτιστό, αόρατο και τέλειο πνεύμα, το οποίο δεν το περιορίζει ούτε ο χρόνος, ούτε ο χώρος.

 Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είναι ο μόνος που ονομάζεται αρχάγγελος κατά την Αγία Γραφή. (Ιούδας 9) Επίσης ονομάζεται «ένας των πρώτων αρχόντων» και «άρχων». (Δανιήλ 10:13, 21)Ο αρχ. Μιχαήλ θεωρείται από το λαό ότι είναι ο ψυχοπομπός άγγελος, δηλ. μεταφέρει τις ψυχές στον ουρανό. Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές, όπως τη Θράκη, υπάρχουν κάποιες προλήψεις και ο κόσμος δεν αφήνει τη μέρα αυτή τα παπούτσια του έξω από το σπίτι, για να μην τα δει ο Αρχάγγελος και «ενθυμηθεί αυτούς και αναλάβει εκ της ζωής». Στη Σύμη, το ακριτικό νησί των Δωδεκανήσων, ο Ταξιάρχης είναι ο προστάτης των ναυτικών και του προσφέρονται τάματα που τα ρίχνουν στη θάλασσα.

Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ (Ταξίαρχος και Αρχιστράτηγος) είναι ο Προστάτης Άγιος της Πολεμικής Αεροπορίας και η μνήμη του γιορτάζεται με κάθε μεγαλοπρέπεια σε όλες τις Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας.

 Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ένας από τους απροσμέτρητους αγγέλους. Το όνομά του σημαίνει «ήρωας του Θεού» και είναι ένας από τους λίγους αγγέλους που ονοματίζονται στην Αγία Γραφή.                                 

ΟΑρχάγγελος Γαβριήλ είναι αυτός με τον οποίο συνδέονται όλα τα γεγονότα που έχουν σχέση με την γέννηση του Χριστού, είναι εκείνος που  έδωσε τον κρίνο στην Παναγία και της ανακοίνωσε ότι θα γεννήσει το Γιο του Θεού.Αυτός παρουσιάστηκε στους βοσκούς. Αυτός είπε στον Ιωσήφ, να πάρει την Μαρία και το βρέφος και να φύγει στην Αίγυπτο και ύστερα από καιρό, να επιστρέψει στη γη του Ισραήλ. Αυτός υπηρέτησε μέχρι τέλους το μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας του θεού Λόγου.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ | Σχολιάστε

Η Αρήτη της ροδιάς

«Η Αρήτη της ροδιάς»

της Κικής Δημητριάδου
Εικονογράφηση:Νικόλας Ανδρικόπουλος
Εκδόσεις: Λιβάνη

Διαβάζει η ηθοποιός Λένα Παπαληγούρα

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

Ζωγραφίζω το ρόδι

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Τα τρία γουρουνάκια και τα τρια μικρά λυκάκια

Σύγκριση των δυο παραμυθιών, συζήτηση για τα στερεότυπα, για τη φιλία και  τη συνεργασία. .

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Ευτυχοχώρι

ΕΥΤΥΧΟΧΩΡΙ – ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 1.wmv

ΕΥΤΥΧΟΧΩΡΙ – ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 2.wmv

«Το Ευτυχοχώρι» ένα παραμύθι που   εντάσσεται στη Μελέτη Περιβάλλοντος, ενότητα «Γειτονιά» και «Φυτά-Περιβάλλον» (Α’ και Β’ δημοτικού)

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | Σχολιάστε

1η Νοεμβρίου

ΚΑΛΟ     ΜΗΝΑ!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Οι μαθητές της Α΄ τάξης του 2ου και 5ου Δημοτικού Σχολείου στο «Μουσείο ΛΙΝΟΣ»

Τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018 οι μαθητές της Α΄ τάξης του 2ου και 5ου Δημοτικού Σχολείου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο «Μουσείο ΛΙΝΟΣ» στο Σολομό Κορινθίας, όπου εκτίθεται η λαογραφική συλλογή του Παντελή Μοναχολάκου.

Οι μικροί μαθητές περιηγήθηκαν στον όμορφο κήπο με τα λαχανικά και τα βότανα, είδαν κότες , πάπιες, κουνέλια, ορτύκια και πέρδικες. Έμαθαν πώς έφτιαχναν και πώς έψηναν το ψωμί στον παραδοσιακό ξυλόφουρνο.

Έκαναν ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο και βρέθηκαν σε ένα χωριάτικο σπίτι του προηγούμενου αιώνα με το τζάκι, τα υφαντά στους τοίχους και τον αργαλειό της νοικοκυράς.

Είδαν μια παλιά σχολική αίθουσα και έμαθαν πώς έκαναν μάθημα οι μαθητές του 1930-1940 με τα παλιά ξύλινα θρανία, τα τετράδια, τα παλιά αναγνωστικά, την πλάκα και το κοντύλι….

    Επίσης γνώρισαν και έμαθαν για παλιά επαγγέλματα, βλέποντας τον πάγκο του σιδερά, του μαραγκού, του μπαλωματή και του κουρέα.

Τέλος έμαθαν για τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού και μάλιστα είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν τα ίδια τα παιδιά στο παραδοσιακό πάτημα σταφυλιών σε ειδικά διαμορφωμένο λινό στον περίβολο του μουσείου.

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου 2018

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Ντοκιμαντέρ για την 28η Οκτωβρίου

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Η Αγία Κυριακή το 1940

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Τραγούδια 28ης Οκτωβρίου

3:27

Σοφία Βέμπο (Παιδιά της Ελλάδος παιδιά)

2:38

Γυναίκες Ηπειρώτισσες | Μαρινέλλα

3:57

Παιδιά της Ελλάδος παιδιά (ορχηστρική εκτέλεση)

3:02

Σοφία Βέμπο Το τραγούδι της λευτεριάς (1947)

3:53

Και νίκησαν τα παιδιά μας – Σοφία Βέμπο~Αλίκη Βέμπο

 

3:46

ΒΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΤΣΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Το ξυπόλητο τάγμα

ΤΟ ΞΥΠΟΛΥΤΟ ΤΑΓΜΑ 1953 – YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=z6fHig8KRbAhttp://

Το Ξυπόλητο τάγμα είναι η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του Bʼ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα παιδιά μεταβάλλονται σʼ ένα είδος καλόκαρδης ηρωικής συμμορίας, που κλέβει από τους Γερμανούς και του μαυραγορίτες για να συντηρεί τα μέλη της κι όσους μπορεί από τον κόσμο γύρω της.
Eπίσης, πέρα από την αρωγή που παρείχαν στο κόσμο, κατάφερναν με την εξυπνάδα και το κουράγιο τους να βοηθούν την Αντίσταση, βρίσκοντας τρόπους να φυγαδεύουν στη Μέση Ανατολή Έλληνες, Αμερικάνους και Εγγλέζους αξιωματικούς, με σκοπό να ενωθούν με τους εκεί συμμαχικούς στρατούς.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | Σχολιάστε

Γιορτή Σημαίας

Στις 27 του Οκτώβρη, παραμονή της επετείου του ΟΧΙ, γιορτάζεται και τιμάται η Ελληνική σημαία . H πρώτη Ελληνική σημαία με το λευκό σταυρό σε γαλανό φόντο, σχεδιάστηκε, υφάνθηκε, ευλογήθηκε και υψώθηκε στην Μονή Ευαγγελίστριας στη Σκιάθο το 1807.
 
Σ’ αυτή ο μοναχός Νήφωνας όρκισε τους οπλαρχηγούς, Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα, τον Σκιαθίτη διδάσκαλο του Γένους Επιφάνιο – Στέφανο Δημητριάδη και πολλούς άλλους, μετά από μεγάλη σύσκεψη που έκαναν στο Μοναστήρι της Ευαγγελιστρίας για να καταστρώσουν το σχέδιο δράσης τους.
H ελληνική σημαία με την επίσημη μορφή της οποίας καθορίστηκε το 1822 από το Σύνταγμα της Επιδαύρου, είχε σταυρό, ως σύμβολο της ορθοδοξίας.
Η σημαία αυτή, αποτελούσε την επίσημη Ελληνική σημαία έως το 1978 (Η Επίσημη Σημαία του Ελληνικού κράτους. Καθιερώθηκε με νόμο στις 21-12-1978.), οπότε και υιοθετήθηκε η «ναυτική», αυτή με τις οριζόντιες λευκές και γαλάζιες γραμμές.
Το ριγωτό πρότυπο επιλέχτηκε λόγω της ομοιότητάς του με την κυματιστή θάλασσα που περιβάλλει τις ακτές της Ελλάδας.
Η εκδοχή του λευκού σταυρού μέσα σε κυανό πλαίσιο χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα παράλληλα με την πιο διαδεδομένη μορφή με τις ρίγες .
(άλλη εκδοχή) Από το 1832 έως το 1974 η μπλε σημαία με τον κεντρικό απλό λευκό σταυρό χρησιμοποιούνταν στο εσωτερικό της χώρας και η σημερινή σημαία, με το σταυρό πάνω αριστερά και τις ρίγες, χρησιμοποιούνταν στο εξωτερικό.
Τα χρώματα της σημαίας, γαλάζιο και λευκό, συμβολίζουν το γαλάζιο της Ελληνικής θάλασσας και το λευκό των αφρισμένων κυμάτων.
Οι οριζόντιες γραμμές είναι 9, όσες και οι συλλαβές του συνθήματος της Ελληνικής Επανάστασης, «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ `Η ΘΑΝΑΤΟΣ».
Ο λευκός σταυρός συμβολίζει την αφοσίωση των Ελλήνων στην Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη, καθώς και τη συμβολή της Εκκλησίας στο σχηματισμό του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους.
Νόμος 851 (ΦΕΚ Α΄ 233 από 21/22.12.1978) από Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Η Εθνική Σημαία της Ελλάδος αποτελείται από εννέα ίσου πλάτους οριζόντιες, παράλληλες γραμμές, πέντε κυανές και τέσσερις λευκές, σε διαδοχή, έτσι ώστε η πρώτη και η τελευταία να είναι κυανές. Στο πάνω αριστερό τμήμα σχηματίζεται ένα κυανό τετράγωνο που καταλαμβάνει τις πέντε πρώτες γραμμές, μέσα στο οποίο υπάρχει λευκός σταυρός. Η σημαία αναρτάται πάνω σε λευκό κοντό στη κορυφή του οποίου υπάρχει (σε συγκεκριμένες περιπτώσεις) λευκός σταυρός.
Ο τύπος και τα χρώματα (κυανό και λευκό) της εθνικής σημαίας καθιερώθηκαν τον Ιανουάριο του 1822 στην Α΄ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου.
Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Ο Ντούτσε αφηγείται- 28η Οκτωβρίου

http://www.youtube.com/watch?v=SBwAN4nYto4

Το πρώτο ελληνικό animation, «Ο Ντούτσε αφηγείται», δημιουργήθηκε τη δεκαετία του ’40, από το σκιτσογράφο Σταμάτη Πολενάκη. Ο «Ντούτσε» έμεινε για δεκαετίες χαμένος, μέχρι που βρέθηκε και παρουσιάστηκε στο κοινό τη δεκαετία του ’80. Ο Πολενάκης ξεκίνησε να φτιάχνει τα σκίτσα το 1942, ολοκληρώνοντάς τα το 1945. Τρία χρόνια αργότερα, εν μέσω εμφυλίου πολέμου, έκανε τα γυρίσματα σε συνεργασία με τους Πρόδρομο Μεραβίδη και Παναγιώτη Παπαδούκα. Δείτε πιο κάτω ορισμένες χαρακτηριστικές γελοιογραφίες από τον πόλεμο.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ | Σχολιάστε

Ζωγραφιές και κατασκευές 28ης Οκτωβρίου 1940

                                                

 

                 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | Σχολιάστε

Πνοές ανέμου

Tην Πέμπτη 19/10/2018  οι μαθητές της Ε΄ τάξης  συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Πνοές Ανέμων» «Η συμβολή του αέρα στην εξέλιξη του Ναυπλίου», που υλοποίησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αργολίδας, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Ν. Κίου και την Εθνική Πινακοθήκη   πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις στο Ιστορικό κέντρο της πόλης του Ναυπλίου και στην Ακροναυπλία.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε την εξής πορεία περιήγησης:
Το παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου συμμετέχει με την κ. Λαμπρινή Καρακούρτη στις εκδηλώσεις με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξίδια που δεν τέλειωσαν ποτέ…». Οι μαθητές ήρθαν  σε επαφή με έργα τέχνης του Πάρι Πρέκα, τα οποία λειτουργούν ως σύμβολα φυγής από την καθημερινότητα. Συγχρόνως ως «ταξιδιωτικές» ζωγραφικές μαρτυρίες, συνέθεσαν ένα οδοιπορικό ταξίδι, ένα προσκύνημα στις απέραντες ομορφιές της Ελλάδας. Τα παιδιά έχοντας ως πηγή έμπνευσης τα έργα του Πάρι Πρέκα,  δημιούργησαν τα δικά τους έργα τέχνης, ακούγοντας μουσική για τον άνεμο και τη θάλασσα

2. Πύλη της Ξηράς. Ιστορική ξενάγηση από τον κ. Μπάμπη Αντωνιάδη στα τείχη της πόλης και στη διαδικασία της κατεδάφισής τους. Ο ρόλος του αέρα στη δημόσια υγεία της πόλης και τα αίτια της κατεδάφισης των τειχών της πόλης.

 

 

3 Προμαχώνας των Τόρων. Η περιγραφή του λιμανιού και ο ρόλος του αέρα στην επιλογή της θέσης του.

 

 

 

4.Κτήριο του στρατιωτικού νοσοκομείου: Φωτογραφική έκθεση με θέμα οι μύλοι της Αργολίδας από ο βιβλίο του Γιώργου Αντωνίου «Οι μύλοι της Αργολίδας» .

 

 

5. Ρολόι της πόλης Ξενάγηση στα θέματα της ιστορικής εξέλιξης της πόλης. Παρουσίαση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας με την χρήση των ανεμογεννητριών όπως αυτές φαίνονται στις απέναντι βουνοκορφές,.

 

 

6. Κορυφή λόφου Ακροναυπλίας. Γιατί έγινε επιλογή του χώρου για την τοποθέτηση των ανεμόμυλων.

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν Κίου συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με δράσεις που εστίαζαν στη σημασία των ανέμων από την αρχαιότητα έως σήμερα, στις κατευθύνσεις και στις ονομασίες τους καθώς και στη σημασία των ανεμόμυλων και των πηγών αιολικής ενέργειας.

Με ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, κατασκευές και παιχνίδια γνώσεων προσεγγίζεται με διαθεματικό και ευχάριστο τρόπο το στοιχείο του ανέμου.

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποίησε η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων, Ελένη Μάρα, της  ΠΕ Αργολίδας έγιναν ασκήσεις προσανατολισμού με το σώμα μας , τη χρήση πυξίδας και στο χάρτη μέσα στο χώρο της Ακροναυπλίας καθώς και παιχνίδι ρόλων με θέμα τον αέρα την χρησιμότητά του και τη ρύπανσή του από ανθρώπινες παρεμβάσεις.

Οι μαθητές  κατανόησαν τη σημασία του ανέμου στη ναυσιπλοΐα και  τη συσχέτισή του με την ευρύτερη κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε