2o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ -ΠΑΙΔΙKA-KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚA-ΑΘΛΗΤΙΚΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ-ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | 1 σχόλιο

«Δικαιολογητικά εγγραφής στην Α’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το διδακτικό έτος 2019-2020»

 

Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.4(α)του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109Α /1-8-2017) και την εγκύκλιο Φ.6/58025/Δ1/12-4-2019 ,  οι εγγραφές στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020, θα πραγματοποιηθούν από 6 έως και 20 Μαϊου 2019.

Στη σχολική χρονιά 2019-2020  στην Α τάξη θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2013 έως 31-12-2013.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α’ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας.

( ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΤΕ. ΘΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)

β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

στο βιβλιάριο ελέγχονται τα:

D.T.P. (αντιδιφθερικό, αντιτετανικό, αντικοκκυτικό)

SABIN (πολυομελίτιδας)

M.M.R (ιλαράς, ερυθράς, παρωτίτιδας) 2 δόσεις

γ. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)

δ. Αντίγραφο της α σελίδας του Ε1 όπου φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητη (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ).

ε. Βεβαίωση παρακολούθησης Νηπιαγωγείου.

Στα συστεγαζόμενα σχολεία τα δικαιολογητικά εγγραφής της Α΄ τάξης συγκεντρώνονται από τους διευθυντές των σχολείων. Η κατανομή των μαθητών σε τμήματα γίνεται ισομερώς αλφαβητικά και ανά φύλο από επιτροπή που αποτελείται από τους διευθυντές των συστεγαζόμενων σχολείων και έναν εκπαιδευτικό του κάθε σχολείου που ορίζεται από τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την κατανομή των μαθητών που προέρχονται από μετεγγραφή ανεξάρτητα από το σχολείο του συγκροτήματος στο οποίο απευθύνεται το αποδεικτικό μετεγγραφής ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τμημάτων με ίσο αριθμό μαθητών.

 

Όρια σχολείων:

 

2ο και 5ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου Η περιγραφόμενη περιοχή δια των οδών:

·                    Λεωφ. Ασκληπιείου (μονοί αριθμοί) και ανατολικά μέχρι την οδό Μαντούς Μαυρογένους όρια ΔΔ Άριας,

·                    Οδός Άργους προς βορρά (ζυγοί αριθμοί) έως ορίων οικισμού Ν. Βυζαντίου

·                     Οι κατοικίες μέχρι λόφο Προφ. Ηλία,

·                    Οι κατοικίες μέχρι το στρατόπεδο (εκτός Αγ. Κυριακής)

 

 

 

Οι δ/ντές των σχολείων:

 

Τζίνης Γεώργιος

2ο Δημοτικό

 

Δίπλας Δημήτρης

5ο Δημοτικό

 

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Η λαμπάδα-δώρο του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου μας

Με μεγάλη χαρά παιδιά και  δάσκαλοι πήραμε  τις  πασχαλινές μας λαμπάδες  από τον Σύλλογο Γονέων του Σχολείου μας! Και του χρόνου ! Καλή Ανάσταση σε όλη τη σχολική μας κοινότητα!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

2 Απριλίου – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου επισκέφτηκαν το σχολείο μας δύο συγγραφείς παιδικών βιβλίων. Η κ. Θάλεια Αντωνιάδου και η  κ. Χάρις Τσεκούρα. Και οι δυο διάβασαν παραμύθια στους μαθητές της Δ΄ και της Α΄ τάξης και εξήγησαν πως γράφεται και εικονογραφείται ένα παιδικό βιβλίο.

Τα παραμύθια είναι εργαλείο για να κατανοήσουν τα παιδιά καλύτερα την πραγματικότητα. Με τη βοήθεια της φαντασίας αλλά και των εικόνων ενός παραμυθιού μπορούν να γνωρίσουν ευκολότερα τον κόσμο και τις αξίες του.

H συγγραφέας κ. Θάλεια Αντωνιάδου μίλησε στα παιδιά του Δ1 και Δ2 τμήματος για το πώς γεννιέται η ιδέα να γράψουν ένα βιβλίο καθώς και τα στάδια συγγραφής ενός βιβλίου.

Η συγγραφέας και εικονογράφος Χάρις Τσεκούρα διάβασε στους μαθητές της Α΄ τάξης το παραμύθι «Η Αργυρώ με το κόκκινο φτερό». Η Αργυρώ, ένα μικρό κοριτσάκι, με την αισιοδοξία της προτείνει ωραίες «συνταγές χαράς», μια φωτεινή λύση στα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους μεγάλους.

«Συνταγές χαράς» έφτιαξαν και οι μικροί μαθητές της Α΄ τάξης και τις εικονογράφησαν με τη βοήθεια της συγγραφέα και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.

Συνταγές της χαράς των μαθητών της Α΄ τάξης

Υλικά

  • 100 ευγενικές πράξεις
  • 9 δάκρυα χαράς
  • 8 βόλτες στην εξοχή
  • Φαντασία που φουσκώνει μόνη της ( όσο πάρει)

 

Εκτέλεση

Πρώτα ρίχνουμε τις βόλτες στην εξοχή, μετά βάζουμε τη φαντασία που φουσκώνει μόνη της. Ύστερα φέρνουμε ένα μπολ και ρίχνουμε τις 100 ευγενικές πράξεις. Μετά ρίχνουμε τα δάκρυα χαράς. Τα βάζουμε όλα μαζί στην κατσαρόλα και γίνονται μια υπέροχη μέρα!!!

Ευχαριστούμε και τις δυο συγγραφείς για τις όμορφες στιγμές που χάρισαν σε εμάς και στους μαθητές μας.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Συμμετοχή του σχολείου μας στη «Σχολική Εβδομάδα Εθελοντισμού LET΄S DO IT GREECE και Νοιάζομαι και Δρω»

   

 

Το σχολείο μας  προγραμμάτισε  εθελοντικές δράσεις στα πλαίσια της Σχολικής Εβδομάδας Εθελοντισμού που διοργανώνουν για πρώτη φορά φέτος,  μαζί το «LET΄S DO IT GREECE» και το «Νοιάζομαι και Δρω»! Κερδισμένοι   αυτών των δράσεων αναδεικνύονται τα παιδιά εμπεδώνοντας τόσο  την  αξία της προσφοράς όσο και της συνεργασίας !

Την Παρασκευή , λοιπόν, ο σχολικός μας κήπος καθαρίστηκε και φυτεύτηκε!

Μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες!!

   

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

2o Δημοτικό  Σχ. Ναυπλίου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει στη Σχολική Εβδομάδα Εθελοντισμού   «Lets do it Greece – Νοιάζομαι και Δρω» , που γίνεται  από 1/4/2019 – 7/4/2019, υλοποιώντας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας ,τις παρακάτω δράσεις :

  • Καθαρισμός, περιποίηση και φύτεμα του σχολικού μας κήπου
  • Βάψιμο της σχολικής μάντρας και των επιδαπέδιων παιχνιδιών του προαυλίου μας , καθώς και δημιουργία νέων
  • Καθαρισμός εξωτερικού περιβάλλοντος χώρου του σχολείου και ανακατασκευή της πλακόστρωσης του πεζοδρομίου
  • Συγκέντρωση τροφίμων ενόψει Πάσχα για τα παιδιά και τις οικογένειες που στηρίζει «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

 

Για την υλοποίηση της 4ης δράσης θέτουμε υπόψη σας την παρακάτω λίστα ειδών προς συγκέντρωση, έτσι όπως μας έχει σταλεί από « Το Χαμόγελο του Παιδιού».

 Λίστα ειδών προς συγκέντρωση:

  • Γάλα εβαπορέ
  • Είδη πρωινού (κακάο, μπισκότα, κρουασάν, δημητριακά, φρυγανιές, μέλι, μαρμελάδα, μερέντα, χυμοί)

 

  • Είδη προσωπικής φροντίδας (σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες)

 

Η συγκέντρωση των τροφίμων θα γίνει μέχρι τις 10 Απριλίου .

Ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας!

https://www.volunteer4schools.gr/

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Το 2ο Δημ. Σχ. τίμησε την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Το σχολείο μας  τιμώντας την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 πήρε μέρος στη μεγάλη μαθητική παρέλαση που έγινε σήμερα στο Ναύπλιο. Συγχαρητήρια αξίζουν στους γυμναστές μας Ελένη Σαγκιώτη και Δημήτρη Παπαδόπουλο, στο συνοδό εκπαιδευτικό Δημήτρη Δωροβίνη και φυσικά στα παιδιά μας , την αυριανή ελπίδα της πατρίδας μας! Χρόνια πολλά σε όλους!

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Στυμφαλία: Μια βόλτα στο μυθικό, μυστηριακό υδροβιότοπο

 

Τη Δευτέρα 18/3 και την Τετάρτη 20/3 οι Δ’ και Ε’ τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν τη λίμνη Στυμφαλία, όπου και παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Στυμφαλία: Μια βόλτα στο μυθικό, μυστηριακό υδροβιότοπο», από το Κ.Π.Ε. Σικυωνίων.

Ο καιρός θαυμάσιος βοηθός τόσο στη διαδρομή, όσο και στην περιοχή.  Λόγω των πολλών βροχών φέτος, η λίμνη είναι γεμάτη νερό, κάτι που δεν συνέβαινε τα τελευταία χρόνια. Στα ήσυχα νερά της,  καθρεφτίζονται οι ψηλές , χιονοσκέπαστες ακόμη, κορφές της Ζήρειας και του Ολίγυρτου, δίνοντας μια εικόνα σπάνιας φυσικής ομορφιάς.  Πάμπολλα είδη πουλιών πετούν ή κολυμπούν, δίνοντας ζωή στις καλαμιές. Η άνοιξη με το φρέσκο , γυαλιστερό φύλλωμα στα δέντρα, αλλά και  με τα πολύχρωμα χαλιά αγριολούλουδων δίνει ζωηρά το παρόν!

 

Η Αν.Υπ. του Κ.Π.Ε. κ. Γεωργία Ματσούκα αφού ενημέρωσε τους  μαθητές για τη γεωγραφική θέση του ΚΠΕ και της λίμνης , αναφέρθηκε  στη γεωγραφία και στην ιστορία της περιοχής. Ακολούθησαν: α.τρόποι εκμάθησης προσανατολισμού στο χώρο με διάφορους τρόπους και με τη βοήθεια πυξίδας και χάρτη.  β. τρόποι εύρεσης της ώρας… χωρίς ρολόι. γ. παρατήρηση, αναγνώριση και καταγραφή της παραλίμνιας χλωρίδας, καθώς και των ανθρώπινων παρεμβάσεων στο οικοσύστημα της λίμνης.  δ.εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κατανόηση του τροφικού πλέγματος του υγροβιότοπου, της σημασίας της διατήρησης των βιοτόπων.

Στη συνέχεια, ακολουθώντας κυκλική διαδρομή γύρω από τη λίμνη , παίρνοντας και πάλι πανέμορφες εικόνες,  φτάσαμε στο καταπληκτικό Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας, που εκθέτει ποικίλα στοιχεία για τον υγρότοπο της λίμνης, καθώς και για τις γεωργικές, κτηνοτροφικές και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της περιοχής Στυμφαλίας, από παλιά έως σήμερα. Μεταξύ άλλων, πολύ ενδιαφέρουσα ήταν παρατήρηση των πουλιών με τα τηλεσκόπια από τη βεράντα του μουσείου και πολύ ευχάριστη έκπληξη για τα παιδιά ήταν το ενυδρείο που φιλοξενεί μεγάλο πληθυσμό από είδη ψαριών της λίμνης!

Τα παιδιά γνώρισαν ένα φυσικό περιβάλλον διαφορετικό από αυτό στο οποίο ζουν , ταξίδεψαν από τις μυθικές εποχές  ως τη σημερινή , αναγνώρισαν την αξία των υγροτόπων και προβληματίστηκαν για τις απειλές του λιμναίου περιβάλλοντος .  Τέλος, αφού κράτησαν την αναπνοή τους για να απολαύσουν την πρωτάκουστη γι’ αυτά… συναυλία των βατραχιών , γύρισαν πίσω κατενθουσιασμένα!!!!

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

χελιδονίσματα

Οι μαθητές του ΣΤ2 τμήματος τραγούδησαν τα χελιδονίσματα στη γειτονιά τους σήμερα 21/3/2019 καλωσορίζοντας την άνοιξη και τα χελιδόνια.

Το «ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑ» είναι ένα μαρτιάτικο έθιμο, ένα μελωδικό καλωσόρισμα της Άνοιξης με ειδικά τραγούδια που λέγουν τα παιδιά την 1η Μάρτη ή στις 21 στην εαρινή ισημερία, γυρίζοντας από σπίτι σε σπίτι κρατώντας στεφάνι λουλουδιών ή ένα κλαδί από κισσό & ομοίωμα χελιδονιού που έχει ένα «μαγικό χαρακτήρα»

Πρόκειται για έθιμο που κατάγεται από την αρχαιότητα, όπως αποδεικνύει το «χελιδόνισμα», δηλαδή το τραγούδι της χελιδόνας, που μας παρέδωσε ο Αθήναιος γύρω στα 200 μ.Χ., αλλά ανάγεται σε πολύ παλιότερα χρόνια.

χελιδον2

 

Παραδοσιακό

Περιοχή:

Μακεδονία

Xελιδόνα έρχεται
απ’ τη Mαύρη θάλασσα
θάλασσα ν απέρασε
έκατσε και λάλησε.Mώρ’ καλή νοικοκυρά
σέβα, έβγα στο κελάρι
φέρε αυγά σαρακοστιά
και σκοινιά πεντηκοστά
για να δέσομε το Mάρτη
και το τσιλιμπουρδάκι
κι αν δεν έχετε αυγά
παίρνομε την κλωσσαριά
να γεννάει, να κλωσάει
και να σέρνει τα πουλιά.
Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Απόκριες στο 2ο και 5ο !!!!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Η Κυρά – Σαρακοστή

Η Κυρά Σαρακοστή έχει σταυρωμένα τα χέρια της, επειδή προσεύχεται, δεν έχει στόμα γιατί δεν μιλάει και γιατί νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει. Όλα αυτά γιατί η περίοδος μέχρι το Πάσχα στην ουσία σημαίνει στροφή στον εσωτερικό μας κόσμο με σκοπό την κάθαρση μέσω της νηστείας, όχι μόνο των τροφών αλλά και των κακών μας συνηθειών: δεν βλέπουμε δηλαδή, δεν ακούμε και δεν σχολιάζουμε τι κάνουν οι άλλοι, αλλά στρέφουμε την προσοχή μας στην δική μας βελτίωση.

Εικόνες για κυρά σαρακοστή

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

«Οι χαρταετοί » του Κοσμά Πολίτη


Eίδες ποτέ σου πολιτεία να σηκώνεται ψηλά; Δεμένη από χιλιάδες σπάγγοι ν’ ανεβαίνει στα ουράνια; E, λοιπόν, ούτε είδες ούτε θα μεταδείς ένα τέτοιο θάμα. Aρχινούσανε την Kαθαρή Δευτέρα–ήτανε αντέτι–και συνέχεια την κάθε Kυριακή και σκόλη, ώσαμε των Bαγιών. Aπό του Xατζηφράγκου τ’ Aλάνι κι από το κάθε δώμα κι από τον κάθε ταρλά του κάθε μαχαλά της πολιτείας, αμολάρανε τσερκένια. Πήχτρα ο ουρανός. Tόσο, που δε βρίσκανε θέση τα πουλιά. Για τούτο, τα χελιδόνια τα φέρνανε οι γερανοί μονάχα τη Mεγαλοβδομάδα, για να γιορτάσουνε την Πασχαλιά μαζί μας. Oλάκερη τη Mεγάλη Σαρακοστή, κάθε Kυριακή και σκόλη, η πολιτεία ταξίδευε στον ουρανό. Aνέβαινε στα ουράνια και τη βλόγαγε ο Θεός. Δε χώραγε το μυαλό σου πώς μπόραγε να μένει κολλημένη χάμω στη γης, ύστερ’ από τόσο τράβηγμα στα ύψη. Kαι όπως κοιτάγαμε όλο ψηλά, τα μάτια μας γεμίζανε ουρανό, ανασαίναμε ουρανό, φαρδαίνανε τα στέρνα μας και κάναμε παρέα με αγγέλοι. Ίδια αγγέλοι κι αρχαγγέλοι κορωνίζανε ψηλά. Θα μου πεις, κι εδώ, την Kαθαρή Δευτέρα, βγαίνουνε κάπου εδώ γύρω κι αμολάρουνε τσερκένια. Eίδες όμως ποτέ σου τούτη την πολιτεία ν’ αρμενίζει στα ουράνια; Όχι. Eκεί, ούλα ήταν λογαριασμένα με νου και γνώση, το κάθε σοκάκι δεμένο με τον ουρανό. Kαι χρειαζότανε μεγάλη μαστοριά και τέχνη για ν’ αμολάρεις το τσερκένι σου.

O Σταυράκης, ο Σταυράκης του Aμανατζή, θα γινότανε σπουδαίος τσερκενάς. Mα χαραμίστηκε η ζωή του. Aς είναι… Που λες, θα γινότανε σπουδαίος τσερκενάς. Παιδί ακόμα, ήτανε μάνα στις μυρωδιές. Nα σου εξηγηθώ. Συμφωνούσες μ’ έναν άλλον που αμόλαρε τσερκένι–όλα γίνονταν με συμφωνία, τίμια, δίχως χιανετιά–συμφωνούσες μαζί του να παίρνετε μυρωδιές. Δηλαδή ποιος θα ξούριζε την οριά του αλλουνού. O Σταυράκης άφηνε σπάγγο, έφερνε το τσερκένι του πιο πέρα και λίγο πιο κάτω από το τσερκένι τ’ αλλουνού, τράβαγε τότε σπάγγο με δυνατές χεριές, και χραπ! του ξούριζε την οριά. Ήξερε κι άλλα κόλπα ο Σταυράκης. Kαι τα τσιγαροχαρτάκια της οριάς γινόντουσαν άσπρα πουλάκια, πεταρίζανε στα ουράνια, ώσπου τα ’χανες από τα μάτια σου. Tο κολοβό τσερκένι αρχίναγε να παίρνει τάκλες–να, όπως γράφουνε τώρα κάποιες φορές οι εφημερίδες για τ’ αεροπλάνα–και σαν ήπεφτε με το κεφάλι, δεν είχε γλυτωμό: χτύπαγε κάπου, ήσπαζε ο γιαρμάς στη μέση, και το τσερκένι σωριαζότανε ίδιο κορμί με τσακισμένη ραχοκοκκαλιά. Ήτανε μάνα ο Σταυράκης.

Mα εξόν από τις μυρωδιές, ήτανε και τα παρσίματα. Mπλέκανε τα δυο τσερκένια, τράβαγες σπάγγο, τεζάρανε, κι όποιος ήσπαζε το σπάγγο τ’ αλλουνού του ’παιρνε το τσερκένι. Kι αυτό με τίμια συμφωνία. Φώναζες, να τα παίρνομε; Nαι, σου αποκρινότανε ο άλλος, μα τι σπάγγο έχεις; Γιατί, αν είχες σπάγγο σιτζίμι ή διμισκί, κι ο άλλος είχε σπάγγο τσουβαλίσιο, σίγουρα τον έκοβες. Έπρεπε να ’ναι ισοπλία, που λένε. Bέβαια, γινόντουσαν και χιανετιές καμμιά φορά. Σπάνια όμως.

Tα τσερκένια δεν ήτανε σαν τα εδώ, τετράγωνα ή με πολλές γωνίες. Nα σου εξηγηθώ. Φαντάσου ένα καλαμένιο τόξο–μισό τσέρκι, δηλαδή–με την κόρδα και με τη σαΐτα του. H σαΐτα του–αυτός είναι ο γιαρμάς του τσερκενιού–ήτανε μια ξύλινη βέργα. O γιαρμάς, λοιπόν, περίσσευε κάτω από την κόρδα, δυο φορές πιο μακρύς παρά από την κόρδα ώσαμε τη μέση του τσερκιού. Aυτό, για την ισοροπία. Ήτανε δεμένος στην κορφή του τσερκιού, το ίδιο και καταμεσής στην κόρδα. Kάτω, η μύτη του είχε μια χαρακιά. Ένας σπάγγος ξεκίναγε από την μιαν άκρη του τσερκιού, πλάι στην κόρδα, κατέβαινε, χωνότανε στη χαρακιά ή δενότανε γύρω στη μύτη, ανέβαινε από την άλλη, και ξαναδενότανε στην άλλη άκρη του τσερκιού. Tο τσερκένι, λοιπόν, ήτανε ένα τόξο, που τέλειωνε κάτω μυτερό, σε σφήνα. Aυτός ήτανε ο σκελετός. Tον ντύνανε ύστερα με χαρτί, χοντρό ή πιο λιανό, ανάλογα με το μπόι του τσερκενιού. Bέβαια, το καλό τσερκένι, ήπρεπε να ’ναι καλοζυγιασμένο, να μη γέρνει ούτε από τη μια μπάντα ούτε από την άλλη. Mα, να σου πω την αμαρτία μου, εμένα μ’ άρεσε να γέρνει λιγάκι από τη μια. Tου κρέμαγα σκουλαρίκι από την άλλη, και σαν κορώνιζε ψηλά, καμάρωνε ίδια κοπέλα.

Tο πιο φτηνό τσερκένι ήτανε ο Tούρκος: ένα μονοκόματο κόκκινο χαρτί, με κολλημένα πάνω το μεσοφέγγαρο και τ’ άστρο. Ύστερα ερχότανε ο Φραντσέζος, μπλου, άσπρο, κόκκινο, κολλημένα πλάι πλάι με τσιρίσι. Aκόμα πιο ακριβός ήτανε ο Έλληνας. Bλέπεις για την ελληνικιά παντιέρα, χρειάζονται πολλές λουρίδες, άσπρες και γαλάζιες, χώρια ο σταυρός σε μια γωνιά, και ήθελε δουλιά το κόλλημα. Στο κόστος τού παράβγαινε ο Aμερικάνος, κόκκινες και άσπρες λουρίδες, και τ’ άστρα στη γωνιά. Mα πιο ακριβό απ’ ούλα τα τσερκένια, πανάκριβο, ώσαμε οχταράκι, μπορεί και δέκα μεταλλίκια–σου μιλάω για τρεχούμενο μπόι, κοντά ένα μέτρο–ήτανε το μπακλαβουδωτό. Oύλο μικρά μικρά τρίγωνα και μπακλαβουδάκια, χρώματα χρώματα. Eξόν από τον κόπο για το κόλλημα, χρειαζότανε και μεγάλη τέχνη, για να ’ναι ούλα τα κομματάκια ταιριαστά στο σχέδιο και στο χρώμα. Πήγαινε και πολύ τσιρίσι… Aκριβούτσικο ήτανε κι ο ουρανός με τ’ άστρα, σκούρο μαβί, με κολλημένα πάνω του, από χρυσόχαρτο, ούλα τ’ άστρα και οι κομήτες τ’ ουρανού. Kαι πού να δεις κάτι θεόρατα τσερκένια, πάνω από μπόι ανθρώπου. Aυτά, τ’ αμολάρανε οι μεγάλοι, όχι με σπάγγο, με σκοινάκι. Tα κουμαντάρανε δυο δυο νομάτοι, γεροί άντροι, με χέρια ροζιασμένα στη δουλιά, γιατί το τράβηγμα του αέρα σού χαράκιαζε τα δάχτυλα. Tα μάτωνε. Aμόλαρα κι εγώ ένα τέτοιο τσερκένι μια βολά.

Aυτά είχα να σου πω. Ήτανε θάμα να βλέπεις ολάκερη την πολιτεία ν’ ανεβαίνει στα ουράνια. Nα, για να καταλάβεις, ξέρεις το εικόνισμα, που άγγελος σηκώνει την ταφόπετρα, κι ο Xριστός βγαίνει από τον τάφο κι αναλήφτεται στον ουρανό, κρατώντας μια πασχαλιάτικια κόκκινη παντιέρα; Kάτι τέτοιο ήτανε.

Από το βιβλίο: Kοσμάς Πολίτης, Στου Xατζηφράγκου, εκδόσεις A. Kαραβία 1963

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Ο χορός του χαρταετού και όχι μόνο!…

Απόκριες 2019. Την Παρασκευή το μεγάλο μας σχολικό συγκρότημα-2ο και 5ο Δημ. Σχ. Ναυπλίου- ολοκλήρωσε τις γιορταστικές του αποκριάτικες δράσεις με μεγάλη επιτυχία!!! Αρχικά ,παρουσιάστηκε ο » Χορός του χαρταετού» σε μουσική Μάνου Χατζιδάκη .Σε ένα πολύ δύσκολο αντικειμενικά εγχείρημα,τετρακόσια παιδιά κατάφεραν να συντονιστούν και να παρουσιάσουν ένα ολοκληρωμένο θέαμα! Η επιμονή και η υπομονή των γυμναστριών μας Βλασίας Παπαδημητρίου και Ελένης Σαγκιώτη,  η εικαστική έμπνευση της καθηγήτριάς μας των εικαστικών Δέσποινας Γιασαφάκη, αλλά και η θετικότατη ανταπόκριση των παιδιών μας ,απέδωσαν!!! Στη συνέχεια, ο Καρνάβαλός μας μπήκε στο προαύλιο και ξεσήκωσε τα παιδιά! Γαϊτανάκια τυλίχτηκαν και ξετυλίχτηκαν ! Τέλος, όλοι μαζί χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια της Αποκριάς και όχι μόνο! Καλή Τυρινή Αποκριά, καλή Καθαροδευτέρα και καλή Σαρακοστή σε όλους!!!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Τα τριτάκια μας… «Ταξίδεψαν με την Αργώ»

Τα Γ1 και Γ2 τμήματα του σχολείου μας πήγαν στο Κ.Π.Ε. Νέας Κίου και παρακολούθησαν το πρόγραμμα : «Ταξιδεύοντας με την Αργώ… από την Κίο της Βιθυνίας στη Νέα Κίο». 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

κατασκευή κλόουν

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Σχολικός Εκφοβισμός

Ακόμα και αν δεν έχεις πέσει θύμα εκφοβισμού είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις τι πρέπει να κάνεις αν σου συμβεί και με ποιο τρόπο μπορείς να βοηθήσεις τους φίλους σου ή τους συμμαθητές σου που μπορεί να εκφοβίζονται.

Τι είναι ο εκφοβισμός

Ένας μαθητής εκφοβίζει όταν χωρίς λόγο και για μεγάλο διάστημα επιτίθεται σε συμμαθητές του με σκοπό να τους προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο. Ο εκφοβισμός ανάμεσα στους μαθητές μπορεί να πάρει διάφορες μορφές.

Πώς εκδηλώνεται

  • χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς, μπουνιές, χτυπήματα
  • βρισιές, προσβολές, απειλές και κοροϊδίες
  • καταστροφή προσωπικών αντικειμένων και κλοπές
  • αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες
  • με απειλητικά μηνύματα στο κινητό ή στο e-mail σου

Τι μπορείς να κάνεις

Μπορεί να είναι δελεαστικό το να εκδικηθείς το παιδί που σε εκφοβίζει. Αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι η λύση γιατί αυτή η συμπεριφορά θα προκαλέσει και άλλη βία.

Ο καλύτερος τρόπος είναι να αποχωρίσεις από το περιστατικό, να είσαι μαζί με άλλα παιδιά και να ενημερώσεις έναν ενήλικα (δάσκαλο και/ή γονέα)

 Αυτοί είναι κάποιοι τρόποι για να χειριστείς τον εκφοβισμό.

  • Ενημέρωσε έναν ενήλικα. Δάσκαλοι, διευθυντές και γονείς όλοι μπορούν να βοηθήσουν στο να σταματήσει ο εκφοβισμός.
  • Να αποφεύγειςτο παιδί που σε εκφοβίζει και έχε πάντα μαζί σου ένα φίλο σου. Κάνε μια προσπάθεια να είσαι πάντα με ένα φίλο σου ή με μια παρέα. Κάνε και εσύ το ίδιο για κάποιο άλλο παιδί που μπορεί να είναι και αυτό θύμα εκφοβισμού.
  • Κράτα το θυμό σου. Είναι φυσικό να θυμώνεις, αλλά τα παιδιά που εκφοβίζουν  λαμβάνουν ικανοποίηση από αυτό. Στο βαθμό που μπορείς κάνε μια προσπάθεια να μην δείχνεις ότι έχεις θυμώσει.
  • Απομακρύνσου και αγνόησε το παιδί που σε εκφοβίζει. Πες του ξεκάθαρα να σταματήσει αμέσως και απομακρύνσου. Όταν αγνοείς τον εκφοβιστή αυτό σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι και δεν σε νοιάζει. Τελικά ο εκφοβιστής θα σταματήσει να σε εκφοβίζει, όταν βλέπει ότι δεν του δίνεις σημασία.
  • Να θυμάσαι ότι , δεν φταις εσύ! Και να μην νιώθεις ντροπή για αυτό που σου συμβαίνει.
Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | Σχολιάστε

6 Μαρτίου – Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ  ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

1.   http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip_ekfovismos/Default.html (Δύο παραμύθια σχετικά με τη βία με ανάγνωσή τους από τη συγγραφέα).

      http://www.antibullyingnetwork.gr (ιστοσελίδα από το «Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείο» με αρκετές πληροφορίες για το θέμα που συνεχώς εμπλουτίζεται).

2.     http://www.epsype.gr (Πληροφοριακό υλικό από την ΕΨΥΠΕ, την «Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του παιδιού και του εφήβου»).

3.     http://www.scoop.it/t/school-bulling (Η πιο πλούσια ιστοσελίδα σχετικά με το θέμα).

4.     http://www.akappatou.gr/index.php/2010-10-12-20-47-20 (Ιστοσελίδα της κ. Αλεξάνδρας Καππάτου, ψυχολόγου-παιδοψυχολόγου για το θέμα. Άρθρα για το τι εννοούμε με τη φράση «σχολικός εκφοβισμός», τους θύτες και τα θύματα, πώς μπορεί κανείς να διαπιστώσει εάν το παιδί του είναι θύμα εκφοβισμού, προτάσεις δράσεων για παιδιά που είναι θύματα ή θύτες).

5.     http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=447054 (άρθρο στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» του καθηγητή εγκληματολογίας κ. Άγγελου Τσαγκρή).

6.     http://news247.gr/eidiseis/ChildBullying (Συλλογή άρθρων-κειμένων από το NEWS 247).

7.     http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=6022 (Άρθρο του επίκουρου καθηγητή Παν/μίου Ευστρ. Παπάνη).

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

Αποκριάτικος χορός του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημ. Σχ. Ναυπλίου

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Τσάντα στο σχολείο…

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

 

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε ότι με την υπ. αριθμ. 217785/Δ1/18-12-2018  Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, τα διδακτικά βιβλία θα παραμένουν στο σχολείο για τουλάχιστον δύο(2) Σαββατοκύριακα τον μήνα. Η καθιέρωση της παραμονής των διδακτικών βιβλίων στο σχολείο, δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτών των Σαββατοκύριακων. Ως εκ τούτου σε καμία περίπτωση δεν ανατίθενται εργασίες και δεν προγραμματίζονται επαναληπτικές εμπεδωτικές  δοκιμασίες για τη Δευτέρα μετά το Σαββατοκύριακο υλοποίησης της δράσης. Ύστερα από τα παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας έχει αποφασίσει   για  δύο (2) Σαββατοκύριακα τον μήνα και συγκεκριμένα το 1ο και 3ο  Σαββατοκύριακο να παραμένουν τα διδακτικά βιβλία στο σχολείο.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 2ΟΥ ΔΗΜ. ΣΧ. ΝΑΥΠΛΙΟΥ

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Επίσκεψη μαθητών ΣΤ΄ταξη στην Πινακοθήκη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2019 ΣΤΟ »ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ» ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΚΑΙ ΩΡΑ 19:00

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

χειροτεχνία με ανθισμένη αμυγδαλιά – ζωγραφική

Ανθισμένη αμυγδαλιά με ποπ-κορν

Σας αρέσουν τα ποπ-κορν; Μην τα φάτε όλα αυτή τη φορά, χρησιμοποιήστε μερικά και φτιάξτε μια ανοιξιάτικη χειροτεχνία με μια ανθισμένη αμυγδαλιά με άνθη από… ποπ-κορν!

 

Ανθισμένη αμυγδαλιά

Φτιάχνουμε πάρα πολύ εύκολα μια κατασκευή κολάζ με μια ανθισμένη αμυγδαλιά που μας φέρνει την άνοιξη!

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Ένας πολύ γνωστός πίνακας του Βαν Γκογκ…μία ανθισμένη αμυγδαλιά που θυμίζει έντονα επιρροές από την ιαπωνική ζωγραφική, από την οποία, όπως γνωρίζουμε, ο Βαν Γκογκ είχε γοητευθεί. O Βαν Γκογκ ζωγράφισε τον πίνακα αυτό με αφορμή τη γέννηση του ανεψιού του, για να τον δωρίσει στο μικρότερο αδελφό του, όταν αυτός απόκτησε το πρώτο του παιδί στο οποίο έδωσε το όνομα Βίνσεντ.

 Β. Βαν Γκογκ, Ανθισμένη αμυγδαλιά. 1890.  Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.
Ο Βαν Γκογκ είχε ήδη ζωγραφίσει ανθισμένες αμυγδαλιές από το 1888, όταν την Άνοιξη είχε βρεθεί στην πόλη Αρλ.

Β. Βαν Γκογκ, ανθισμένο δέντρο αμυγδαλιάς. 1888. Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.

Β. Βαν Γκογκ, κλαδί ανθισμένης αμυγδαλιάς σε ποτήρι. 1888. Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.

Και μία παραλλαγή του θέματος του παραπάνω πίνακα.

Β. Βαν Γκογκ, κλαδί ανθισμένης αμυγδαλιάς σε ποτήρι και ένα βιβλίο. 1888. Ιδιωτική Συλλογή

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

προληπτικά μέτρα στα σχολεία για τη γρίπη

Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη στα σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας.

Με αφορμή ερωτήματα προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την εμφάνιση της εποχικής γρίπης, συστήνονται στις σχολικές μονάδες οι ακόλουθες οδηγίες με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσης της:

1.Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.

2.Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες ατομικής υγιεινής, όπως:
Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.

Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.

Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους κάδους απορριμμάτων. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.

Οι παραπάνω οδηγίες πρέπει να τηρούνται και από το προσωπικό των κυλικείων.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές σχολικών μονάδων να ενημερώσουν την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων).

ΕΞΕ – 18448 – 2019 – Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

ελληνικός κινηματογράφος-το φως που σβήνει

Ταινία αφιερωμένη στην  3η Ηλικία

Το φως που σβήνει – Μέρος Α’ – Video Dailymotion

www.dailymotion.com/…/xves5b_το-φως-που-σβήνει-..

Το φως που σβήνειΜέρος Β‘ – Video Dailymotion

www.dailymotion.com/…/xveur7_το-φως-που-σβήνει-…
Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | 3 Σχόλια

Μύθι μύθι παραμύθι το κουκί και το ρεβύθι- Μύθοι Αισώπου

Μύθοι Αισώπου

Οι γνωστοί μύθοι  του Αισώπου ήταν 359, πολλοί λένε ότι  είναι πολλοί περισσότεροι. Ο Αίσωπος ήταν άσχημος και καμπούρης. Ταξίδεψε πολύ στην ανατολή και στην Αίγυπτο λένε μάλιστα πως  είχε επαφές με τους επτά σοφούς. Υπήρξε γνωστός παραμυθάς  στον αρχαίο κόσμο. Aναφέρεται από τoν Ηρόδοτο, τον Πλάτωνα και άλλους και χωρίς αμφιβολία ήταν ένας φιλόσοφος και παρατηρητής της ανθρώπινης φύσης και της κοινωνίας.

Θεωρήθηκε πατέρας της μυθογραφίας. Ο Αίσωπος διατύπωνε με τρόπο κατανοητό στη λαϊκή νοημοσύνη- ηθικές, πολιτικές και κοινωνικές εμπειρίες. Τους ρόλους των πρωταγωνιστών του παίζουν ανθρώπινοι χαρακτήρες και, κυρίως, ζώα που στην εποχή που διαδραματίζονται οι μύθοι είχαν λαλιά.

 Πολλές παροιμίες που θεωρούνται αποστάγματα της λαϊκής σοφίας οφείλονται στους μύθους του Αισώπου.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ, ΠΟΙΗΣΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΒΙΒΛΙΑ | Σχολιάστε

Μπλε όνειρα Τάξη Α΄

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων