2o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ -ΠΑΙΔΙKA-KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚA-ΑΘΛΗΤΙΚΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ-ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | 1 σχόλιο

κατασκευή κλόουν

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Μάσκες αποκριάτικες

Αποκριάτικες μάσκες για εκτύπωση |

Αποτέλεσμα εικόνας για μασκες αποκριατικες

Αποτέλεσμα εικόνας για μασκες αποκριατικες
Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Ανθισμένη αμυγδαλια

Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά.
Στίχοι: Γεώργιος Δροσίνης
Μουσική: Γεώργιος Κωστής


Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά
με τα χεράκια της
κι εγέμισ’ από άνθη η πλάτη
η αγκαλιά και τα μαλλάκια της.
Κι εγέμισ’ από άνθη…

Αχ, σαν την είδα χιονισμένη την τρελή
γλυκά τη φίλησα
της τίναξα όλα τ’ άνθη από την κεφαλή
κι έτσι της μίλησα:
Της τίναξα όλα τ’ άνθη…

Τρελή, σαν θες να φέρεις στα μαλλιά σου τη χιονιά
τι τόσο βιάζεσαι;
Μονάχη της θε να `ρθει η βαρυχειμωνιά,
δεν το στοχάζεσαι;
Μονάχη της θε να `ρθει…

Του κάκου τότε θα θυμάσαι τα παλιά
τα παιχνιδάκια σου
σκυφτή γριούλα με τα κάτασπρα μαλλιά
και τα γυαλάκια σου.
Σκυφτή γριούλα…

Η ανθισμένη αμυγδαλιά

Μυγδαλίτσα, μυγδαλιά,
του χειμώνα ομορφιά!
Μια μικρούλα κερασιά
Κάποια μέρα του Φλεβάρη
Λέει στην αμυγδαλιά
«Γιατί βιάστηκες ν’ ανθίσεις
Όμορφή μου αμυγδαλιά.
Δεν κρυώνεις δεν παγώνεις,
Δε φοβάσαι το χιονιά;»
«Τον φοβάμαι η καημένη
Σαν φυσάει δυνατά,
Και τα άσπρα μου λουλούδια
Τα παγώνει, τα μαδά.
Μα ανθίζω για να δώσω
Στα μελίσσια που πονώ,
Λίγο μέλι η καημένη
Και τον πόνο μου ξεχνώ»

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Αμυγδαλιά και μυθολογία

Η Αμυγδαλιά στη Μυθολογία Ήταν κάποτε στη Θράκη, μια πανέμορφη πριγκίπισσα, η Φυλλίς.Ερωτεύτηκε το γιο του Θησέα, τον Δημοφώντα. Οι δύο νέοι γνωρίστηκαν όταν το καράβι του νεαρού Αθηναίου Δημοφώντα επέστρεφε από την Τροία.Παντρεύτηκαν αλλά μετά από λίγο καιρό ο νεαρός Αθηναίος νοστάλγησε την πατρίδα του και η ερωτευμένη πριγκίπισσα μην αντέχοντας να τον βλέπει στεναχωρημένο τον άφησε να γυρίσει πίσω και αν την αγαπούσε πραγματικά θα ξαναγύριζε και τότε θα ήταν πραγματικά και ειλικρινά δικός της.Έτσι κι έγινε και η ερωτευμένη Φυλλίς έμεινε μόνη να περιμένει τον εκλεκτό της για χρόνια ώσπου μαράζωσε και πέθανε από τη θλίψη της.Όμως οι θεοί που ήξεραν την ιστορία της την μεταμόρφωσαν σε δέντρο για να μπορεί να περιμένει για περισσότερα χρόνια τον αγαπημένο της.Έτσι η ερωτευμένη γυναίκα δεν πέθανε αλλά έγινε το δέντρο, που έμελλε να γίνει σύμβολο της ελπίδας : η Αμυγδαλιά.Έλεγαν λοιπόν ότι μετά από χρόνια και όταν ο Δημοφώντας επέστρεψε στη Θράκη βρήκε την αγαπημένη του και πιστή γυναίκα, όχι περιστοιχισμένη από μνηστήρες αλλά ένα ξερό δέντρο δίχως φύλλα στη μέση του παγωμένου τοπίου.Απελπισμένος και γεμάτος τύψεις αγκάλιασε τον κορμό της και τότε εκείνη πλημμύρισε ανθούς στη μέση του χειμώνα νικώντας το θάνατο.

Μια άλλη εκδοχή του μύθου για την αμυγδαλιά αναφέρει ότι η Φυλλίς έμεινε πίσω περιμένοντας τον, στον τόπο της τελετής του γάμου της.
Τα χρόνια περνούσαν και ο Δημοφώντας δεν επέστρεφε. Απελπισμένη η βασιλοπούλα που τον έχασε για πάντα πήγε και
κρεμάστηκε σ΄ ένα δέντρο. Το δέντρο κράτησε την ψυχή της κι από τότε δεν ξανάβγαλε φύλλα ούτε άνθισε.
Κάποτε με τα χιόνια του Γενάρη γύρισε ο γιος του Θησέα. Σαν έμαθε τον τραγικό χαμό της αγαπημένης του πήγε, αγκάλιασε το δέντρο και
αυτό άρχισε να βγάζει τρυφερά φύλλα και άνθη. Η ψυχή της βασιλοπούλας ένιωσε χαρά με το γυρισμό του Δημοφώντα
μα δεν ξαναπήρε την ανθρώπινη μορφή της. Έμεινε δέντρο και κάθε χρόνο το Γενάρη, στολίζεται με κάτασπρα λουλούδια.
Έτσι η αμυγδαλιά, έγινε σύμβολο της ελπίδας, δείχνοντας ότι η αγάπη δεν μπορεί να νικηθεί από το θάνατο.

Οι αρχαίοι θεωρούσαν τα αμύγδαλα -μαζί με το μέλι- εκλεκτό γλύκισμα.
Τα πικραμύγδαλα, με το πρωσσικό οξύ, χρησιμοποιούνταν όπως και σήμερα για τα γλυκίσματα ή για την παραγωγή ενός λαδιού που έμπαινε στις αλοιφές και τα αρώματα. Επειδή η σοδειά των αμυγδάλων γενικά ήταν μικρή, γινόταν σημαντική εισαγωγή. 

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο

χειροτεχνία με ανθισμένη αμυγδαλιά – ζωγραφική

Ανθισμένη αμυγδαλιά με ποπ-κορν

Σας αρέσουν τα ποπ-κορν; Μην τα φάτε όλα αυτή τη φορά, χρησιμοποιήστε μερικά και φτιάξτε μια ανοιξιάτικη χειροτεχνία με μια ανθισμένη αμυγδαλιά με άνθη από… ποπ-κορν!

 

Ανθισμένη αμυγδαλιά

Φτιάχνουμε πάρα πολύ εύκολα μια κατασκευή κολάζ με μια ανθισμένη αμυγδαλιά που μας φέρνει την άνοιξη!

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Ένας πολύ γνωστός πίνακας του Βαν Γκογκ…μία ανθισμένη αμυγδαλιά που θυμίζει έντονα επιρροές από την ιαπωνική ζωγραφική, από την οποία, όπως γνωρίζουμε, ο Βαν Γκογκ είχε γοητευθεί. O Βαν Γκογκ ζωγράφισε τον πίνακα αυτό με αφορμή τη γέννηση του ανεψιού του, για να τον δωρίσει στο μικρότερο αδελφό του, όταν αυτός απόκτησε το πρώτο του παιδί στο οποίο έδωσε το όνομα Βίνσεντ.

 Β. Βαν Γκογκ, Ανθισμένη αμυγδαλιά. 1890.  Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.
Ο Βαν Γκογκ είχε ήδη ζωγραφίσει ανθισμένες αμυγδαλιές από το 1888, όταν την Άνοιξη είχε βρεθεί στην πόλη Αρλ.

Β. Βαν Γκογκ, ανθισμένο δέντρο αμυγδαλιάς. 1888. Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.

Β. Βαν Γκογκ, κλαδί ανθισμένης αμυγδαλιάς σε ποτήρι. 1888. Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.

Και μία παραλλαγή του θέματος του παραπάνω πίνακα.

Β. Βαν Γκογκ, κλαδί ανθισμένης αμυγδαλιάς σε ποτήρι και ένα βιβλίο. 1888. Ιδιωτική Συλλογή

 

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς διαδικτύου

Μικροίhttp://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page4

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες, υπό το συντονισμό του έργου SafeBorders και το πρόγραμμα Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2005 ανέλαβε τα ηνία το  Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης & Επαγρύπνησης INSAFE, και σήμερα ο αριθμός των χωρών έχει ξεπεράσει τις 100 παγκοσμίως!

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο

06 Φεβρουαρίου 2018:Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Υλικό για Δημοτικό
protectonlinedata Παρουσίαση για παιδιά ηλικίας 5-7,από το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ηνωμένου Βασιλείου προσαρμοσμένη στα ελληνικά.
Παρουσίαση για παιδιά ηλικίας 7-11,από το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου τουΗνωμένου Βασιλείου προσαρμοσμένη στα ελληνικά.
quizonlinesafety Animated Video για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 07/02/17 διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE, με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί για 14η συνεχόμενη χρονιά σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Το μήνυμα της φετινής ημέρας είναι:

«Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα του Πανευρωπαϊκού δικτύου INSAFE/INHOPE, διοργανώνει τρείς διαγωνισμούς με στόχο τα ίδια τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο. Σκοπός της ημέρας είναι να περάσει το μήνυμα του σεβασμού προς τους άλλους ψηφιακούς χρήστες και της αναζήτησης ευκαιριών για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Παιδιά και νέοι άνθρωποι ενθαρρύνονται  να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος συμμετέχοντας ενεργά σε ανοιχτές συζητήσεις και δράσεις.

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Πρόσκληση για συμμετοχή στο καρναβάλι από τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

Το θέμα συμμετοχής στο καρναβάλι είναι «Πρωτόγονοι» σε συνεργασία 2ου & 5ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπλίου. Για την στολή προμηθευτείτε για τα παιδιά τσουβάλι λινάτσας (1,50 €) και ανοίξτε οπές για το κεφάλι και τα χέρια και για τους ενήλικες κόψτε λινάτσα με το μέτρο (1,50 €) & ανοίξτε μόνο μια οπή για το κεφάλι. Δέστε την μέση με σχοινί ή μια φάσα από λινάτσα ή ένα ζωνάρι και προμηθευτείτε επίσης και ένα ρόπαλο (1,00 €).

Όσοι έχετε κέφι και πολύ όρεξη για δημιουργία μπορείτε να στερεώσετε ένα κόκκαλο στα μαλλιά ή να φορέσετε μια στέκα-κόκκαλο στο κεφάλι, να κάνετε σκούρο μακιγιάζ στο πρόσωπο, να φουντώσετε τα μαλλιά ή να φορέσετε περούκα. Επίσης μπορείτε να φορέσετε μπότες και να δέσετε επάνω λωρίδες από την λινάτσα ή να δέσετε λινάτσα στην γάμπα με κορδόνια χιαστί, καθώς και στα μπράτσα και στους καρπούς. Θα μπορούσατε επίσης να φορέσετε βραχιόλια και κολιέ με δόντια και γούνινο γιλέκο. Υπάρχει επίσης και η εκδοχή Φλίνστοουνς με χρωματιστές γραβάτες για τα αγόρια και χοντρές πολύχρωμες χάντρες για το λαιμό και σκουλαρίκια για τα κορίτσια. Θα μοιραστεί χαρτάκι για την ώρα και το σημείο συνάντησης.

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Μια υπέροχη χειμερινή εκδρομή στο Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου

Στις 26 Ιανουαρίου οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, πραγματοποίησαν μια υπέροχη εκδρομή στο Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου.

Ο καλός καιρός, η καλή οργάνωση και κυρίως η καλή μας διάθεση βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί  μάθημα σκι, να κάνουμε έλκηθρο και φυσικά …να παίξουμε με το χιόνι και να χαρούμε τις ομορφιές του βουνού.

Υπόσχεση όλων μας, να είμαστε όλοι καλά και να το επαναλάβουμε και την επόμενη χρονιά!

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

ελληνικός κινηματογράφος-το φως που σβήνει

Ταινία αφιερωμένη στην  3η Ηλικία

Το φως που σβήνει – Μέρος Α’ – Video Dailymotion

www.dailymotion.com/…/xves5b_το-φως-που-σβήνει-..

Το φως που σβήνειΜέρος Β‘ – Video Dailymotion

www.dailymotion.com/…/xveur7_το-φως-που-σβήνει-…
Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | 3 Σχόλια

Μύθι μύθι παραμύθι το κουκί και το ρεβύθι- Μύθοι Αισώπου

Μύθοι Αισώπου

Οι γνωστοί μύθοι  του Αισώπου ήταν 359, πολλοί λένε ότι  είναι πολλοί περισσότεροι. Ο Αίσωπος ήταν άσχημος και καμπούρης. Ταξίδεψε πολύ στην ανατολή και στην Αίγυπτο λένε μάλιστα πως  είχε επαφές με τους επτά σοφούς. Υπήρξε γνωστός παραμυθάς  στον αρχαίο κόσμο. Aναφέρεται από τoν Ηρόδοτο, τον Πλάτωνα και άλλους και χωρίς αμφιβολία ήταν ένας φιλόσοφος και παρατηρητής της ανθρώπινης φύσης και της κοινωνίας.

Θεωρήθηκε πατέρας της μυθογραφίας. Ο Αίσωπος διατύπωνε με τρόπο κατανοητό στη λαϊκή νοημοσύνη- ηθικές, πολιτικές και κοινωνικές εμπειρίες. Τους ρόλους των πρωταγωνιστών του παίζουν ανθρώπινοι χαρακτήρες και, κυρίως, ζώα που στην εποχή που διαδραματίζονται οι μύθοι είχαν λαλιά.

 Πολλές παροιμίες που θεωρούνται αποστάγματα της λαϊκής σοφίας οφείλονται στους μύθους του Αισώπου.

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ, ΠΟΙΗΣΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΒΙΒΛΙΑ | Γράψτε σχόλιο

ΑΡΘΡΟ: Προβλήματα στο προαύλιο

Προβλήματα στο προαύλιο  Της Φλώρας Κασσαβέτη, με τη συνεργασία του εκπαιδευτικού Λάμπρου Γκρέκα.

Το προαύλιο δεν είναι απλά ένας χώρος για παιχνίδι. Είναι μια μικρή κοινωνία. Κι εκεί τα παιδιά, μακριά από τα όρια της οικογένειας και το αυστηρό πλαίσιο της τάξης, μπορεί να δείξουν το πιο σκληρό πρόσωπό τους. Όχι γιατί τα παιδιά είναι σκληρά. Αλλά γιατί δεν έχουν αναπτύξει ακόμα τις κοινωνικές δεξιότητες των μεγάλων, γιατί δεν έχουν ακόμα ξεκάθαρη αντίληψη του τι είναι σωστό και τι λάθος ή γιατί, πολύ απλά, θέλουν να δοκιμάσουν τη δύναμή τους, εξηγεί ο κ. Γκρέκας, εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Και γι αυτό η καθοδήγηση από γονείς και εκπαιδευτικούς θεωρείται πολύτιμη.

Διαβάστε περισσότερα »

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΑΡΘΡΑ | Γράψτε σχόλιο

Μπλε όνειρα Τάξη Α΄

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια ημέρα υγροτόπων 02/02/15

Στις 2 Φεβρουαρίου 1977 υπογράφτηκε η Σύμβαση για τους Υγροτόπους στην πόλη Ραμσάρ του Ιράν, στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας.                                                    Υγρότοποι χαρακτηρίζονται τα δέλτα, τα έλη, οι λίμνες, οι λιμνοθάλασσες, οι πηγές, οι εκβολές, οι ποταμοί και οι τεχνητές λίμνες.
Στη χώρα μας, βασει της σύνθήκης Ραμσάρ, προστατεύονται δέκα υγρότοποι: Δέλτα Έβρου, οι λίμνες Ισμαρίδα και Βιστονίδα, το Πόρτο Λάγος και οι γύρω λιμνοθάλασσες, το Δέλτα και η λιμνοθάλασσα Νέστου, η τεχνητή λίμνη Κερκίνη, οι λίμνες Βόλβη και Κορώνεια, το Δέλτα των ποταμών Αξιού- Λουδία-Αλιάκμονα, ο Αμβρακικός κόλπος, η λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου και η λιμνοθάλασσα Κοτύχι στο Νομό Ηλείας.
Όπως τονίζουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι υγρότοποι της χώρας μας υποβαθμίζονται σε τέτοιο βαθμό, ώστε να χάνεται η μοναδική οικολογική τους αξία. Αλλαγές στο υδρολογικό καθεστώς, αλλοίωση και υποβάθμιση της ποιότητας των υδάτων, απόρριψη στερεών και εκροή αστικών αποβλήτων, παράνομη και αυθαίρετη δόμηση, εντατικοποίηση της γεωργίας και λαθροθηρία είναι μόνο ορισμένα από τα εντονότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Κόντα μας βρίσκεται ο υγρότοπος της Νέας Κίου απ΄όπου και οι φωτογραφίες.

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Άγιος Αναστάσιος ο Νεομάρτυρας εκ Ναυπλίου

Την 1η Φεβρουαρίου γιορτάζει ο Άγιος Αναστάσιος ο πολιούχος του Ναυπλίου.       Ο Άγιος Αναστάσιος ήταν γέννημα θρέμμα του Ναυπλίου και ζωγράφος επιδέξιος ως προς το επάγγελμα. Αρραβωνιάστηκε εκεί την κόρη ενός χριστιανού και σε λίγες μέρες άκουσε κάποια σφάλματα για την αρραβωνιαστικιά του και την άφησε. Οι συγγενείς της κόρης, του έκαναν μαγικά, για να την αγαπήσει και να την πάρει. Έτσι σε λίγο καιρό υπό την επήρεια των μαγικών, έχασε ο νέος τα λογικά του και γυρνούσε από δω κι από κει.
Όταν τον είδαν οι Τούρκοι, έτσι αλλόκοτο, τον έκαναν να αλλαξοπιστήσει. Ο Θεός όμως τον λυπήθηκε και σε λίγες μέρες του έδωσε την υγεία του. Και ερχόμενος στα συγκαλά του, κατανοεί ότι είναι Τούρκος και ότι φορούσε στο κεφάλι άσπρο σαρίκι. Αμέσως το πετάει στο χώμα και αρχίζει να φωνάζει με δυνατή φωνή και με τόλμη μέσα στο πλήθος των Τούρκων ότι ήταν, είναι και θα είναι για πάντα χριστιανός.
Οι Τούρκοι μόλις είδαν ότι μετάνιωσε, έτρεξαν καταπάνω του και δέρνοντας και σπρώχνοντας τον έφεραν στον κριτή. Ο κριτής επιχειρούσε με διάφορες πλεκτάνες, πότε κολακεύοντας και πότε φοβερίζοντας, να τον κάνει να αρνηθεί την Χριστιανική πίστη. Αλλά ο Μάρτυρας δεν τα λογάριαζε όλα αυτά και ακλόνητος έλεγε με τόλμη ότι δεν αρνείται τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον αληθινό Θεό, αλλά πιστεύει και Τον προσκυνά ως δημιουργό και σωτήρα του ενώ την πίστη στον Αλλάχ δεν την χρειάζεται και την αποστρέφεται. Όταν άκουσε αυτά ο κριτής έδωσε εντολή να τον αποκεφαλίσουν.
Αλλά οι Τούρκοι δεν τον άκουσαν και με το που τον έβγαλαν από το κριτήριο όρμισαν πάνω του όπως παλιά οι Ιουδαίοι στον πρωτομάρτυρα Στέφανο και άλλοι με ξύλα, άλλοι με σπαθιά, άλλοι με μαχαίρια κατατρυπούσαν το κορμί του Μάρτυρα μέχρι που το κατέκοψαν σε μικρά κομμάτια.
Έτσι ετελειώθη την 1η Φεβρουαρόυ 1655 μ.Χ. (κατά άλλους το 1654 μ.Χ.) ο ευλογημένος Αναστάσιος και έλαβε του μαρτυρίου το στεφάνι και τώρα ευφραίνεται στο χορό των Μαρτύρων εις δόξαν του Τριαδικού Θεού. Με Βασιλικό διάταγμα της 14ης Νοεμβρίου 1935 μ.Χ. καθιερώθηκε η 1η Φεβρουαρίου ως ημέρα ολοκληρωτικής αργίας του Ναυπλίου.

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ | Γράψτε σχόλιο

1η Φεβρουαρίου

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ | Γράψτε σχόλιο

Ζωγραφιές τριών Ιεραρχών

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Τρεις ιεράρχες – Σοφά λόγια

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ-Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

www.slideboom.com/…/ΟΙ-ΤΡΕΙΣ-ΙΕΡΑΡΧΕΣ-Η-ΓΙΟ

«Μια και σου ξεφύγει ένας λόγος δεν μπορείς να τον πάρεις πίσω». Ιωάννης ο Χρυσόστομος

« Άνθρωπος που δε δέχεται συμβουλές, είναι εχθρός του εαυτού του». «Όλα τα αγαθά είναι δοσμένα από το θεό.Αυτός τα δίνει αυτός τα παίρνει». «Όπως δεν τρώμε βλαβερές και επικίνδυνες τροφές έτσι δεν πρέπει να διαβάζουμε ακατάλληλα βιβλία που καταστρέφουν την ψυχή». Μέγας Βασίλειος

«Ή να διδάσκεις με το παράδειγμα ή να μη διδάσκεις καθόλου». «Στολίστε τις ψυχές των παιδιών με την κατάλληλη μόρφωση και όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν». «Να μιμείσαι το έργο της σοφής μέλισσας που με πολλή σοφία τρυγάει από΄κάθε άνθος μόνο ό,τι είναι χρήσιμο». Γρηγόριος ο Θεολόγος

«Δεν έχει τόση αξία το να γεννηθεί κανείς από μεγάλους σε πλούτο και σε αξίωμα, όσο το να γίνει ο ίδιος μεγάλος». «Πλούσιος δεν είναι εκείνος που έχει αλλά εκείνος που δεν έχει ανάγκη από τίποτε». «Μια και σου ξεφύγει ένας λόγος δεν μπορείς να τον πάρεις πίσω». Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Μύθοι Αισώπου

Μύθοι του Αισώπου – 33 επεισόδια – Κινούμενα σχέδια

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο

Η νεαρή γαρίδα, Τζιάνι Ροντάρι

Η νεαρή γαρίδα, Τζιάνι Ροντάρι

Μία νεαρή γαρίδα έκανε μία σκέψη: «Γιατί στην οικογένειά μου όλοι περπατούν ανάποδα; Εγώ θέλω να μάθω να περπατάω ίσια και μπροστά, όπως όλα τα άλλα ζώα και βάζω στοίχημα την ουρά μου πως θα τα καταφέρω».

Άρχισε να εξασκείται στα κρυφά, ανάμεσα στις πέτρες του ρυακιού του χωριού της και τις πρώτες μέρες η προσπάθεια την κούραζε αφάνταστα. Χτυπούσε παντού, τσάκιζε το κέλυφός της και πατούσε το ένα της πόδι με το άλλο, αλλά σιγά-σιγά και με προσπάθεια τα πράγματα πήγαν καλύτερα, γιατί όλα μπορεί να τα μάθει κανείς αν θέλει.

Όταν ένιωσε ολότελα σίγουρη για τον εαυτό της, παρουσιάστηκε στην οικογένειά της και είπε: «Κοιτάξτε με προσεκτικά». Κι έτρεξε προς τα εμπρός με αξιοθαύμαστο τρόπο.

– Κόρη μου, έμπηξε τα κλάματα η μαμά της, σου έστριψε ολότελα; Σύνελθε μικρή μου, περπάτα όπως σου έμαθαν οι γονείς σου, περπάτα όπως τα αδέλφια σου που τόσο σε αγαπάνε.

Τα αδέλφια της όμως άλλο δεν έκαναν παρά να χαχανίζουν κοροϊδευτικά.

Ο πατέρας της στάθηκε και την κοίταξε αυστηρά για λίγο κι ύστερα είπε: «Αρκετά. Αν θέλεις να μείνεις μαζί μας, περπάτα όπως οι άλλες γαρίδες. Αν θες κάνε του κεφαλιού σου, το ρυάκι είναι μεγάλο φύγε και μην ξαναγυρίσεις ποτέ πια πίσω».

Η νεαρή γαρίδα αγαπούσε του γονείς της, αλλά ήταν σίγουρη ότι είχε δίκιο κι έτσι δε δίστασε στιγμή. Αγκάλιασε τη μητέρα της, χαιρέτησε τον πατέρα και τ’ αδέλφια της και έφυγε από το σπίτι.

Το πέρασμα της προκάλεσε αμέσως την έκπληξη μιας συντροφιάς βατράχων, που είχαν συγκεντρωθεί σας τις καλές κουμπάρες για να κουτσομπολέψουν λιγάκι γύρω από ένα φύλλο νούφαρου.

– Ανάποδα πάει ο κόσμος, είπε μία βατραχίνα, κοιτάξτε αυτή τη γαρίδα και πείτε μου αν έχω άδικο.

– Δεν υπάρχει πια σεβασμός είπε μία άλλη βατραχίνα.

Αλλά η νεαρή γαρίδα συνέχισε ίσια μπροστά, μην το ξεχνάμε αυτό, στο δρόμο της. Κάποια στιγμή άκουσε να τη φωνάζει μία γριά γαρίδα με μελαγχολικό ύφος, που καθόταν ολομόναχη δίπλα σε μία πέτρα.

– Καλημέρα, είπε η νεαρή γαρίδα.

Η γριά γαρίδα την περιεργάστηκε για πολύ κι ύστερα είπε:

– Τι νομίζεις πως κάνεις; Κι εγώ όταν ήμουν νέα, σκεφτόμουν να διδάξω στις γαρίδες να περπατούν ίσια και μπροστά και να τι κέρδισα: ζω ολομόναχη κι ο κόσμος θα προτιμούσε να καταπιεί τη γλώσσα του παρά να μου μιλήσει. Όσο προλαβαίνεις, δώσε βάση σ’ αυτά που σου λέω: παρ’ το απόφαση και κάνε όπως οι άλλοι. Μία μέρα θα με ευχαριστείς για τη συμβουλή που σου έδωσα.

Η νεαρή γαρίδα δεν ήξερε τι ν’ απαντήσει κι έμεινε σιωπηλή. Αλλά μέσα της σκέφτονταν: «Εγώ έχω δίκιο».

Κι αφού αποχαιρέτησε ευγενικά τη γριά γαρίδα, πήρε πάλι το δρόμο της.

Θα πάει μακριά; Θα κάνει την τύχη της; Θα ισιώσει όλα τα στραβά πράγματα αυτού του κόσμου; Εμείς δεν το ξέρουμε, γιατί ακόμη περπατάει με το θάρρος και την αποφασιστικότητα της πρώτης μέρας. Μπορούμε μονάχα να της ευχηθούμε από την καρδιά μας: «Καλό ταξίδι!».

Το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας μας ίσως…

 …είναι στο χέρι των νέων ανθρώπων να σπάσουν τα δεσμά της συνήθειας και της μιζέριας. Στη ζωή τίποτε δεν είναι αυτονόητο και όλα θα πρέπει, με γνώση και σύνεση, να αμφισβητούνται.

Αν ο κόσμος προχώρησε μπροστά, προχώρησε διότι υπήρξαν άνθρωποι που αμφισβήτησαν το «δεδομένο». Αν δεν υπήρχε ο Γαλιλαίος, ακόμη θα πιστεύαμε ότι η γη είναι σταθερή.

Οι νέοι δεν θα πρέπει να θεωρούν τίποτε δεδομένο, θα πρέπει να τολμήσουν να αμφισβητήσουν… αλλά θα πρέπει να τιθασεύσουν τη ρώμη της νιότης με τη σύνεση και τη γνώση, αλλιώς κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν γραφικοί και να παραμείνουν αμελητέοι.

Πηγή elsito.gr

Thessaloniki Arts and Culture  http://www.thessalonikiartsandculture.gr

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο

Ο κήπος με τα Συναισθήματα

προγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν ένα λεξιλόγιο με το οποίο θα μπορούν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να αποκτήσουν «συναισθηματική ενσυναίσθηση», δηλαδή να κατανοούν τα συναισθήματα των συνανθρώπων τους και  να συμβάλλει θετικά στο χειρισμό των αρνητικών συναισθημάτων.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

        Να μάθουν τους κανόνες, τις αξίες και τις αρχές που θα τα βοηθήσουν να λειτουργούν σωστά στο κοινωνικό σύνολο

DSCN4177        Να ακούν και να ακολουθούν οδηγίες

        Καλλιέργεια διαλόγου

        Να ζητούν βοήθεια όταν χρειάζονται

        Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα βασικά συναισθήματα

        Να χειρίζονται τα συναισθήματά τους

        Να βελτιώσουν την ενσυναίσθηση

        Να επικοινωνούν αποτελεσματικά μεταξύ τους και με τους ενηλίκους

        Να αναπτύξουν αυτοσεβασμό και σεβασμό απέναντι στους άλλους

        Να διαπραγματεύονται και να μεσολαβούν έτσι ώστε να αποφεύγουν προβλήματα και διαμάχες

        Να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις με τους συνομηλίκους

        Να ελέγχουν τη συμπεριφορά τους

        Δραστηριοποίηση των μαθητών σε ομάδες

        Η ανάπτυξη των γνωστικών τους ικανοτήτων, όπως της ικανότητας να σκέπτονται, να προβλέπουν, να συγκεντρώνονται, να αξιολογούν και να επιλύουν προβλήματα

        Να αναπτύξουν ένα βασικό λεξιλόγιο συναισθημάτων (αγάπη, αισθήματα, λύπη, φόβος, θυμός, ζήλεια, χαρά, φιλία κλπ.)

        Να χρησιμοποιούν διάφορα υλικά για να κάνουν μικροκατασκευές και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους

        Να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση

        Διακλαδική προσέγγιση (Το πρόγραμμα συνδυάστηκε με φυσικό τρόπο με την αισθητική αγωγή και το μάθημα της γλώσσας)

        Ανάπτυξη  της φιλαναγνωσίας

        Να γίνουν καλοί-δημιουργικοί  ακροατές

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Επιδιώχθηκε η δημιουργία θετικών σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιών. «Η ανάπτυξη θετικών σχέσεων αποτελεί το κλειδί για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και τα οδηγεί στην ανάπτυξη θετικής αυτοεικόνας, αυτοεκτίμησης και εμπιστοσύνης στον εαυτό τους, καθώς και στη μείωση των προκλητικών συμπεριφορών και συγκρούσεων. Ο εκπαιδευτικός, δηλαδή, σύμφωνα με τον Vygotsky, πρέπει να προσφέρει ένα υποστηρικτικό σύστημα διδακτικών καταστάσεων που προτρέπουν τα παιδιά να πετύχουν, καθώς προχωρούν σε ανώτερες νοητικές λειτουργίες (μέθοδος σκαλωσιάς). » (Κάντζου Ν., Δαμηλάκη Ρ.,Λαμπρινέα Ζ., Κανελόπουλος Γρ(2009),). Όταν εφαρμόζεται η μέθοδος της σκαλωσιάς, η γνώση οικοδομείται από τον εκπαιδευτικό και τα παιδιά μαζί και οι δυο πλευρές προσπαθούν να κατανοήσουν η μια την άλλη. Σημαντικό ρόλο παίζει ο συναισθηματικός τόνος της συναναστροφής. Όταν η σχέση των παιδιών με τον εκπαιδευτικό είναι καλή και εγκάρδια και οι προσπάθειες των παιδιών ενισχύονται θετικά, τότε η συμμετοχή τους στις δραστηριότητες αυξάνονται και προσπαθούν περισσότερο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Κανόνες της τάξης

v   Εικονογράφηση (Μπαβέλα Κωνσταντίνα και κάποιες εικόνες από την ΜΑΚΑΤΟΝ)

v   Παραμύθι (Η κυρία Ησυχία και η κυρία Φασαρία: «Η κυρία Φασαρία σηκώνεται κάθε πρωί και ρωτάει το μαγικό καθρέφτη της <Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου υπάρχει κάποιο παιδί ποιο έξυπνο από εμένα; Πώς υπάρχει;…. > . Ανεβαίνει στην μαγική σκούπα της και τριγυρνά έξω από τα  σχολεία και προσπαθεί να μπει μέσα στις τάξεις  για να μην αφήσει τα παιδιά να μάθουν και να γίνουν πιο έξυπνα από αυτή. Τα παιδιά, όμως, έχουν μια καλή νεράιδα την κυρία Ησυχία που βοηθά τα παιδιά να διώχνουν την  κυρία Φασαρία και να γίνονται πιο έξυπνα».)Ακολουθεί συζήτηση με έναυσμα το παραμύθι για ποιο λόγο ερχόμαστε στο σχολείο, τι κερδίζουμε, με ποιο τρόπο μαθαίνουμε καλύτερα και πώς το πετυχαίνουμε.

v   Ζωγράφισαν τους κανόνες (ομάδες των 2) σε μέγεθος Α3

v  Ανάρτηση των κανόνων στην αίθουσα

2. Εισαγωγή στον κήπο των συναισθημάτων: Προβληματισμός – έναυσμα για συζήτηση

Το περιβόλι της Χαράς και της Λύπης – Θανάσης Σάλτας

DSCN4176v  «Η Συναισθηματικούλα έκλαιγε   χωρίς να  ξέρει το γιατί, ώσπου γνώρισε ένα ζωγράφο που της έδειξε όλα τα συναισθήματα που όλοι έχουμε μέσα μας……»

v  Πίνακας Συναισθημάτων.Υλικά: κάρτες από τον πίνακα  συναισθημάτων (Πλωμαρίτου Β. (2009), Πρόγραμμα ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης, εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα)

v  Συζήτηση για τα συναισθήματα και πρώτη προσπάθεια παρουσίασης με έκφραση προσώπου και στάση σώματος από την πλευρά της εκπαιδευτικού και κάποιων παιδιών που θέλησαν να περιγράψουν ή και «δείξουν» τον φοβισμένο, τον χαρούμενο, τον λυπημένο κλπ.

v  Κάθε ομάδα (4-6) είχε διαφορετικά συναισθήματα  και αφού ζωγράφισε, έκοψε και κόλλησε κάρτες συναισθημάτων γύρω από την Συναισθηματικούλα, παρουσίασε την εργασία της στις υπόλοιπες ομάδες, προσπαθώντας κάθε παιδί να εξηγήσει τα 2 ή 3 συναισθήματα που είχε επιλέξει.

3.Ο κήπος των συναισθημάτων

v  Η δραστηριότητα τα βοηθά να αντιληφθούν ότι τα συναισθήματά μας εναλλάσσονται (Κάντζου Ν. κ.ά, σελ. 28)

4. Τα συναισθήματα πηγάζουν από τον εγκέφαλο

Υλικά: Εικόνα ενός κοριτσιού, εικόνες με 3 ανθρώπινες καταστάσεις και  3 εκφράσεις του στόματος που αναφέρονται στη χαρά, την λύπη, το θυμό. (PascalEntelan & RoberBarborini, Ερευνώ και μαθαίνω το σώμα μου, εκδ. Σύγχρονοι Ορίζοντες)

Δραστηριότητες:

v  Συζήτηση για το πώς συνδέονται οι σκέψεις με τα συναισθήματα και την έκφραση του προσώπου.

v   Εργασία σε ομάδες των 2

v  Τα  παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν τις εικόνες (σκέψης & έκφρασης στόματος) και τις κόλλησαν στις αντίστοιχες θέσεις.

 5. Ενώνω συναίσθημα με ανθρώπινες καταστάσεις ()()

v  Υλικά: παιχνιδοκάρτες της Δεσύπρη Ε. (2009), Τα συναισθήματα, εκδ. Παπαδόπουλος.

v  Εργασία σε ομάδες των 3-4.

v  Τα  παιδιά    παρατηρούσαν την κάθε εικόνα και περιέγραφαν την κατάσταση που έβλεπαν.

v  Στη συνέχεια χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν  καταστάσεις που προκαλούν ζήλια, θυμό, λύπη, φόβο, χαρά, ντροπή, άγχος.

6.  Πώς  νιώθω σήμερα;

Προμηθεύσαμε κάθε ομάδα (των 4 ή 5 ) δυο φωτοτυπίες που περιείχε η κάθε μια 6 κάρτες με συναισθήματα. Κάθε παιδί επέλεξε και παρουσίασε 2-3 κάρτες, προσπαθώντας με την έκφραση του προσώπου του και του σώματος  να δείξει τα αντίστοιχα συναισθήματα, αναφέροντας για ποιο λόγο κάποιος άνθρωπος μπορεί να είναι π.χ. θυμωμένος. Στη συνέχεια κόλλησε τις κάρτες του στον πίνακα συναισθημάτων. Στο τέλος τα παιδιά τοποθέτησαν ένα μανταλάκι, στην κάρτα η οποία παρουσίαζε το συναίσθημα που ένιωσαν στο τέλος της μέρας.

7. Χρησιμοποιήσαμε «το κουτί των συναισθημάτων» της τάξης (Θεοδοσάκης Δημήτριος 2011, σελ. 32) για να τοποθετούμε τις γραπτές εκφράσεις συναισθημάτων των παιδιών. Σε κάποιο χρόνο επιλογής τους διαβάσαμε τα ανώνυμα φύλλα δραστηριοτήτων. Π.χ. το κάθε παιδί έγραψε απαντώντας στην ερώτηση : α)πώς νιώθω όταν γίνεται φασαρία στην τάξη;  β) πώς νιώθω όταν υπάρχει ησυχία; γ) πώς νιώθω όταν οι άλλοι δεν με  παίζουν στην ομάδα τους;  δ)πώς νιώθω όταν διώχνω κάποιον από την παρέα μου;

8. Πες το διαφορετικά (έκφραση-δραματική τέχνη):

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση. (Κάντζου Ν, κ.ά., σελ. 29)

v  Προφέρουν το όνομά τους: δυνατά, θυμωμένα, ντροπαλά,  ψιθυριστά, λυπημένα, χαρούμενα, γελαστά.

v  Πώς θα συστηνόταν; : ένας στρατιώτης, ένας κλόουν, ένας παππούς, ένας γίγαντας, μια μάγισσα, ένα παιδάκι.

9.  Ζωγραφίζω πότε ένιωσα το συγκεκριμένο συναίσθημα.

Ζωγράφισαν και έγραψαν πότε νιώθουν χαρά, αγάπη, λύπη, φόβο, θυμό.

10. Παρουσίαση βιβλίων , που περιγράφουν και διαχειρίζονται συναισθήματα,

v   Συζήτηση

v  Δραματοποίηση κάποιων βιβλίων που τους άρεσαν

v   Ζωγράφιζαν ό,τι  τους έκανε εντύπωση από το κάθε βιβλίο

v  Τα βιβλία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του προγράμματος ήταν:

·        Roger Hargreaves (1997),  O κύριοςΦασαρίας, εκδ. MODERN TIMES.

·        Τρέις Μορόνι (2008), Θυμός, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2008), Ζήλια, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2008), Λύπη, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.  

·        Τρέις Μορόνι (2008), Φόβος, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2008), Ευτυχία, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2008), Ευγένεια, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2008), Αγάπη εκδ. Μεταίχμιο,Αθήνα.

·        CorneliaMaudeSpelman &KathyParkinson (2009), Όταν νοιάζομαι για τους άλλους, εκδ. Παπαδόπουλος, Αθήνα.

·        JoyBerry (2011), Θέλω να με προσέχουν, εκδ. Παπαδόπουλος, Αθήνα.

·        Τοντ Παρ (2007), Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2010), Πόσο μ’ αρέσει ο εαυτός μου, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Τρέις Μορόνι (2011), Πόσο μ’ αρέσει η φιλία, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Aλίξ Καμπρέρα (2010), Το μονοπάτι του Σοφού, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Μισέλ Πικμάλ & Τομά Μπαάς (2012), Ο μικρός φιλόσοφος-Είναι άδικο!, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        Μισέλ Πικμάλ & Τομά Μπαάς (2012), Ο μικρός φιλόσοφος-Δεν το έκανα εγώ!, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα.

·        DebiGliori (2011), Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει, εκδ. Πατάκη, Αθήνα.

ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

        Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα και ανταποκρίθηκαν με χαρά και ενθουσιασμό στις εργασίες και τις δραστηριότητες.

     Δημιουργήθηκε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού.

     Με την πάροδο του χρόνου τα παιδιά – σε διαφορετικό βαθμό το καθένα – έμαθαν:

        τους κανόνες και τις αρχές που τα βοηθούν να λειτουργούν σωστά στην ομάδα της τάξης και του σχολείου

        να κάνουν ενθαρρυντικά σχόλια για τους άλλους

        να αναγνωρίζουν κάποια συναισθήματα

        να περιμένουν με υπομονή τη σειρά τους και να σέβονται τον άλλον όταν μιλάει

        την αξία της ειλικρίνειας  και του να είσαι αξιόπιστος

        να ακούν και να ακολουθούν οδηγίες

        να ζητούν βοήθεια όταν χρειάζονται

        να δημιουργούν φιλικές σχέσεις με τους συνομηλίκους και τους ενήλικες

        να εκφράζουν τα βασικά συναισθήματα με διάφορους τρόπους

        να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα του άλλου

        να δέχονται τη διαφορετικότητα και να δείχνουν κατανόηση στον άλλον

        να χρησιμοποιούν στην καθημερινή επικοινωνία τους λέξεις, όπως νιώθω, αισθάνομαι, χαίρομαι, είμαι στενοχωρημένος κ.ά.

        να συνεργάζονται

         να επιλύουν συγκρούσεις  χρησιμοποιώντας ως γνώμονα το συναίσθημά τους

        να αναλαμβάνουν την ευθύνη των λόγων και των πράξεων τους

        να επιλέγουν τρόπους επικοινωνίας (ευγένεια- επίκριση- κοροϊδία – επίπληξη – απειλή- βία…), γνωρίζοντας τα αποτελέσματα και τις συνέπειες της επιλογής τους

        ανάπτυξη  της φιλαναγνωσίας

Τέλος θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι οι δάσκαλοι των άλλων  τάξεων αλλά και οι συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων έδειξαν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα και αναπτύχθηκε μια εγκάρδια,  ζεστή επικοινωνία  και δημιουργική συνεργασία μεταξύ μας  πάνω σε θέματα που αφορούσαν θέματα σχέσεων με τα παιδιά και επίλυσης συγκρούσεων και προκλητικών συμπεριφορών.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·        Κάντζου Ν., Δαμηλάκη Ρ.,Λαμπρινέα Ζ., Κανελόπουλος Γρ(2009), Ο     κήπος των συναισθημάτων, εκδόσεις Δίπτυχο, Αθήνα

·        Πλωμαρίτου Β. (2009), Πρόγραμμα ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης, εκδόσεις  Γρηγόρη, Αθήνα

·        Θεοδοσάκης Δημήτριος (2011) «Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο», εκδ. Γρηγόρη

ΥΛΙΚΟ

·        Οι κανόνες της τάξης,  Η κυρία Φασαρία

DSCN4178

 Η κυρία Ησυχία

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ | 1 σχόλιο

Ο δάσκαλος με το βιολί και το αστέρι

«Ο δάσκαλος με το βιολί και το αστέρι»

Της Θέτης Χορτιάτη
Εικονογράφηση: Τζώρτζης Παρμενίδης
Εκδόσεις: ‘Αγκυρα

Διαβάζει ο ηθοποιός Ξανθή Γεωργίου

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ, ΠΟΙΗΣΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΒΙΒΛΙΑ | Γράψτε σχόλιο

Μια φορά και ένα καιρό ήταν ο άνθρωπος – εκπαιδευτική τηλεόραση

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος – 26 επεισόδια – Κινούμενα σχέδια

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος». Γαλλική παραγωγή κινουμένων σχεδίων.

Η ιστορία του ανθρώπου είναι μεγάλη και συναρπαστική. Μάθε και διασκέδασε ανακαλύπτοντας όλα τα μυστικά της!

M’ αυτή την έξοχη συλλογή θα ανακαλύψεις τη συναρπαστική πορεία του ανθρώπου μέσα στους αιώνες. Θα γνωρίσεις τις μεγάλες προσωπικότητες και πάνω απ’ όλα τους λαούς, τον πολιτισμό τους, την καθημερινή τους ζωή… Ο σοφός Δάσκαλος θα είναι ο οδηγός που θα σου δείξει πώς ζούσαν οι πρόγονοί μας και θα απαντήσει στις απορίες σου. Ένας νέος τρόπος να γνωρίσεις το παρελθόν!

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | Γράψτε σχόλιο

διαφορετικότητα

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Γράψτε σχόλιο

Ανθρώπινα δικαιώματα – δικαιώματα παιδιού

Κατηγορίες: AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Ε΄ ΤΑΞΗ | Γράψτε σχόλιο