2o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ – Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ -ΠΑΙΔΙKA-KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚA-ΑΘΛΗΤΙΚΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ-ΓΕΜΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | 1 σχόλιο

Εκπαιδευτικό Λογισμικό Α΄και Β΄ Δημοτικού

Α’ Δημοτικού – Εκπαιδευτικά παιχνίδια

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

Ο μικρός ζωγράφος των βράχων

«Ο μικρός ζωγράφος των βράχων»

Της Μαρίας Πετκανοπούλου
Εικονογράφηση: Άννα Καρνή
Εκδόσεις: Καλειδοσκόπιο

Διαβάζει η ηθοποιός Γεωργία Τσαγκαράκη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

Ο Φίλιππος και τα μαγικά κρόταλα

«Ο Φίλιππος και τα μαγικά κρόταλα» – Μια παραμυθένια περιπλάνηση στη ζωφόρο του Παρθενώνα

Της Μάνιας Δούκα
Εικονογράφηση: Μάρια Μπαχά
Εκδόσεις: Μπίρη

Διαβάζει η ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Δ΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν

«Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν»

της Κατερίνας Αναγνώστου
Εικονογράφηση: Κατερίνα Χαδουλού
Εκδόσεις: Μίνωας
Διαβάζει η ηθοποιός Μαριάννα Δημητρίου

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

Το σχολείο που θέλω

Αυτό το σχολείο θα έλεγα σχολειό μου

Στο σχολειό που ονειρεύομαι

δεν θέλω να είναι ασήκωτες οι τσάντες

θέλω να μαθαίνω με εκείνον τον τρόπο που να μη το καταλαβαίνω ,

 θέλω να διδάσκομαι από αυτά που αισθάνομαι

και  όχι από αυτά που ακούω ή βλέπω μόνο

θέλω στο κουδούνι του σχολάσματος να σκέφτομαι πως πέρασε έτσι η ώρα

θέλω εκείνα τα όρια που θα μάθω να βάζω μόνος μου,

για να τα σέβομαι και όχι να τα φοβούμαι μόνο

θέλω να είναι η χώρα των χρωμάτων και των εκπλήξεων ,

εκεί όπου μαγικά συμβαίνουν

δεν θέλω άλλα αριστεία και βραβεία ,

παινέματα της μαμάς στη γειτονιά

θέλω να ανασαίνω κανονικά

και όχι στα κλεφτά  όπως όταν ακούω για  διαγώνισμα ,εξετάσεις, επιτυχία

θέλω τους δασκάλους μου εκπαιδευτικούς

και όχι εκπαιδευτές

υπερήφανους δικούς μου ήρωες

και όχι φοβισμένους ,σκυφτούς που κάνουν απλά μια δουλειά

που  φυσάνε απαλά τη φλόγα μου για να φουντώσει

και όχι με δύναμη ανέμου να τη σβήνουν

θέλω όταν γυρνάω  στο σπίτι να έχω να λέω  όμορφες ιστορίες

και όχι να με ρωτούν μόνο πως στα μαθήματα τα πήγα

δεν θέλω κανένα ταλέντο μου να ξαναπάει χαμένο

γιατί ποτέ κανείς δεν έψαξε για να το ανακαλύψει

δεν θέλω να διδάσκομαι δυο φορές το κάθε πράμα

μια στο σχολειό και μια μετά το σχολειό

θέλω να έχω χρόνο να παίξω ,να κάνω κάτι που μου αρέσει

και να μη θυσιάζω το παρόν μου  για το μέλλον μου

θέλω να μαθαίνω με λαχτάρα για να μένει για πάντα

και όχι με το πρέπει που έχει ημερομηνία λήξης

θέλω  να βλέπω τους συμμαθητές μου ως συνοδοιπόρους

και όχι ως αθλητές που πρέπει να προσπεράσω

θέλω  να ανοίγομαι στους άλλους, να κοινωνώ

 και όχι να συγκεντρώνομαι ,πρωτιά για να πετύχω

θέλω να μάθω να αναλύω ,να συνθέτω και να αξιολογώ


και όχι μόνο αντιγραφή που από τη πρώτη δημοτικού ακόμα κάνω

θέλω ένα σχολειό που να μη μπερδεύει

το καλό με την αδράνεια και το κακό με τη δράση

δεν θέλω ένα σχολείο που θα μου βάζει επαγγελματική ετικέτα

πριν καν γνωρίσω τον κόσμο και τον εαυτό μου

θέλω η ζωηράδα μου να είναι ευκαιρία για δημιουργία

και όχι πρόβλημα μαθησιακό  να θεωρείται

θέλω να υπογραμμίζει τις ιδιαιτερότητες

και όχι να γίνεται γόμα που θέλει να τις σβήσει

θέλω να έχω ,όταν μεγαλώσω , να θυμάμαι και άλλα πράματα

πέρα από τις εκδρομές και τα πάρτι

θέλω το κουδούνι για μέσα να είναι το ίδιο γλυκό

με το κουδούνι για έξω

δεν  θέλω  σχολείο  φυλακή και  αίθουσες ανήλιαγα κελιά

αλλά να είναι της ελευθερίας μου τα πρώτα μονοπάτια

Δημήτρης Τσιριγώτης .Φυσικός

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/apopsin/

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΑΡΘΡΑ | Σχολιάστε

Μαθησιακές δυσκολίες-συμβουλές σε γονείς και εκπαιδευτικούς

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Η έγκυρη αναγνώριση και συνειδητοποίηση από τους γονείς των ψυχολογικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών παραγόντων που εμπλέκονται στο πρόβλημα του παιδιού τους είναι το πιο σημαντικό εφόδιο στην προσπάθεια σχεδιασμού μιας αποτελεσματικής παρέμβασης, που κυρίως στοχεύει να ενισχύσει την αίσθηση ικανότητας, αυτάρκεια, και προσωπικού ελέγχου που έχει το παιδί για ό,τι αφορά τη ζωή του.

Οι προσπάθειες, τόσο των γονιών όσο και των εκπαιδευτικών θα πρέπει να έχουν ως γνώμονα και τελικό στόχο:

  • 1. Την διαμόρφωση στο σπίτι και στο σχολείο ενός περιβάλλοντος που συντελεί όχι μόνο στο να πετύχει το παιδί, αλλά και να βιώσει αυτή του την επιτυχία ως αποτέλεσμα κυρίως των δικών του προσπαθειών και ικανοτήτων. Για να συμβεί αυτό πρέπει να ενδυναμώσουμε το παιδί και να ενισχύσουμε την αίσθηση ότι έχει το ίδιο προσωπικά το έλεγχο και την ευθύνη για τη ζωή του. Οι γονείς δεν πρέπει να κάνουν εκείνοι την δουλειά του παιδιού, αλλά να το βοηθήσουν να οργανώσει τις προσπάθειες και τις δυνάμεις του με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτύχει το ίδιο το επιθυμητό ή παραπλήσιο αποτέλεσμα. Μ’αυτόν τον τρόπο επικοινωνούν στο παιδί την αποδοχή και την εκτίμησή τους, ενισχύουν την αυτοπεποίθησή του, βοηθούν στην εσωτερική του ηρεμία, το κινητοποιούν να πετύχει περισσότερα, ενώ ενθαρρύνουν την αυτονομία του.

  • 2. Την δημιουργία ενός περιβάλλοντος που ενισχύει την πεποίθηση στο παιδί ότι τα λάθη και αποτυχίες δεν είναι μόνο αποδεκτές, αλλά είναι αναμενόμενα, και πρέπει να τα βλέπουμε σαν ευκαιρίες για μάθηση. Με άλλα λόγια, να επιδιώκουμε το δύσκολο πράγματι καθήκον, να πείσουμε τα παιδιά που είναι ευάλωτα σε αποτυχίες – πολλά εκ των οποίων νιώθουν ηττημένα και κουρασμένα μετά από χρόνια απογοητεύσεων και αποτυχιών – ότι οι αποτυχίες τους μπορεί να τα οδηγήσουν στην επιτυχία.

    Προκειμένου να είναι αποτελεσματικός ένας γονιός που έχει παιδί με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να είναι πάνω από όλα αποτελεσματικός μάνατζερ. Η αλληλεπίδρασή του με το παιδί πρέπει να είναι προβλέψιμη, και να βασίζεται στην συνέπεια, και κυρίως στην κατανόηση των χρόνιων δυσκολιών που το παιδί είναι πιθανό να αντιμετωπίσει.

 Θα ήταν ίσως χρήσιμο να έχει υπόψιν του τα παρακάτω:

Ενημέρωση-εκπαίδευση γονέων:

Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται και οριοθετούν τη διαταραχή: αναπτυξιακά, μαθησιακά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά.

Πρέπει επίσης να παρατηρούν το παιδί σε όλες της εκδηλώσεις της ζωής του ώστε να έχουν μία όσο το δυνατό πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τις ικανότητες και τις αδυναμίες του.

Ανεπάρκεια του παιδιού, όχι μη-συμμόρφωση:

Γονείς & εκπαιδευτικοί πρέπει να κατανοήσουν ότι τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες συνήθως παρουσιάζουν, χωρίς να το επιδιώκουν, προβληματική συμπεριφορά, η οποία οφείλεται κυρίως στην εγγένει αδυναμία τους να χρησιμοποιήσουν με συνέπεια εκτελεστικές δεξιότητες. Δεν προκαλούν σκόπιμα προβλήματα , όπως τα παιδιά που συνειδητά επιλέγουν να μη συμμορφωθούν με οδηγίες και κανόνες.

Θετικές κατευθύνσεις προς τα παιδιά:

Με το να λέμε στα παιδιά τι να κάνουν, παρά τι να μην κάνουν τους δίνουμε έναυσμα και κίνητρα για δράση, χωρίς να τα αποτρέπουμε. Ο στόχος μας που είναι να χτίσουμε τις δυνάμεις του παιδιού, κι όχι να μεγεθύνουμε τις αδυναμίες του επιτυγχάνεται πολύ καλύτερα με τέτοιου είδους προτροπές.

Στο ίδιο θετικό πλαίσιο πρέπει οι γονείς να θέτουνε κάποιους κανόνες, οι οποίοι πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια.

Συναισθηματικές αντιδράσεις των γονιών, όπως ο θυμός, η γελοιοποίηση, ή ο χλευασμός του παιδιού καλό είναι να αποφεύγονται. Ο γονιός δεν πρέπει να ξεχνά ότι το παιδί έχει πρόβλημα με τον έλεγχο της συμπεριφοράς του, και ότι μόνο χειρότερα μπορεί να νιώσει εάν του πει: «αυτή η εργασία που σου έβαλα να κάνεις είναι πολύ εύκολη. Ο καθένας θα μπορούσε να την κάνει!…». Αντί να πει ο γονιός στο παιδί: «εάν προσπαθούσες περισσότερο θα τα πήγαινες καλύτερα…», ή «εάν έδειχνες πιο συχνά την απαραίτητη προσοχή και δεν τεμπέλιαζες, θα είχες καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο», θα ήταν πιο αποτελεσματικό να του πει: «Νομίζω ότι προσπαθείς, πιστεύω όμως ότι το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στο ότι οι τρόποι/ τεχνικές που χρησιμοποιείς για να μάθεις, ή οι τεχνικές που οι δάσκαλοί σου χρησιμοποιούν δεν είναι οι καλύτερες δυνατές…». Τέτοιου είδους σχόλια από τη μια δεν ωθούν το παιδί σε αμυντικότητα, κι από την άλλη μπορεί να το κάνουν να αναρωτηθεί τι σημαίνει «τεχνική» μάθησης, και να αποτελέσουν έτσι αφετηρία ενός δημιουργικού διαλόγου με το παιδί που θα ενισχύσει το κριτικό του πνεύμα και την πληροφόρησή του σχετικά με τη χρήση αποτελεσματικών τεχνικών μάθησης κι επικοινωνίας.

Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται συχνότερη επανατροφοδότηση για τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά τους από τους γονείς και τους δασκάλους.

Οι γονείς πρέπει να «χτίζουν» τη σχέση τους με το παιδί:
Οι γονείς πρέπει να θυμούνται πως η σχέση τους με το παιδί μπορεί να περάσει δοκιμασίες. Είναι πολύ σημαντικό να ξοδεύουν αρκετό χρόνο με το παιδί για να διατηρήσουν τη σχέση τους ζωντανή και λειτουργική. Καλό θα ήταν να βρουν – μέσα από τη συζήτησή τους με το παιδί – μια ευχάριστη δραστηριότητα και να αλληλεπιδρούν έτσι, τουλάχιστον μερικές φορές την εβδομάδα.

Αμοιβές:
Τα παιδιά αυτά χρειάζονται να αμείβονται πιο συχνά, και με συνέπεια. Τόσο οι κοινωνικοί ενισχυτές (επιδοκιμασία), όσο και οι υλικές αμοιβές (παιχνίδια, ιδιαίτερη μεταχείριση και προνόμια) είναι καλό να προσφέρονται σε μεγαλύτερο βαθμό κάθε φορά που το παιδί συνεργάζεται ή έχει κάποια επιτυχία. Στην πραγματικότητα, τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δέχονται συνήθως λιγότερες θετικές ενισχύσεις από ότι τα αδερφάκια τους. Πρέπει, λοιπόν, οι γονείς να προσπαθούν να κρατήσουν κάποια ισορροπία.

Τάϊμινγκ:
Οι συνέπειες – τόσο οι αμοιβές, όσο και οι τιμωρίες – που τα παιδιά αποκομίζουν από τη συμπεριφορά τους πρέπει να μην απέχουν χρονικά από την συμπεριφορά και να ακολουθούν τη συμπεριφορά κάθε φορά που το παιδί ενεργεί μ’αυτόν τον τρόπο (ταχύτητα & συνέπεια).

Πρόγραμμα παροχής-αφαίρεσης αμοιβών:
Σύμφωνα μ’αυτό, παρέχουμε από την αρχή της ημέρας όλους τους θετικούς ενισχυτές (αμοιβές) στο παιδί και το παιδί θα πρέπει επιδεικνύοντας την επιθυμητή συμπεριφορά να τους διατηρήσει, σε αντίθετη περίπτωση αφαιρούνται. Ή μπορεί το παιδί να ξεκινήσει από το μηδέν, δίνοντάς του όμως την ευκαιρία να κερδίσει κατά τη διάρκεια της ημέρας 3 ή και 5 φορές περισσότερους ενισχυτές ως αντάλλαγμα για την θετική του συμπεριφορά, σε σχέση με αυτές τις αμοιβές που θα χάσει εάν συμπεριφερθεί αρνητικά. (π.χ. Θα πάρει 5 σακουλάκια τσιπς εάν κάνει κάτι σωστά, ενώ θα χάσει μόνο 1 εάν κάνει κάτι λάθος). Επίσης, οι πιο συχνές (καθημερινές) ευκαιρίες για επιβράβευση βοηθούν περισσότερο από τις αμοιβές που δίνονται για την επιτυχία μακροπρόθεσμων στόχων.

Προφυλάξεις/ προσχέδιο από τους γονείς:

Οι γονείς, γνωρίζοντας τα όρια, τις δυνάμεις, και τις αδυναμίες του παιδιού (στο κοινωνικό, μαθησιακό και εκτελεστικό επίπεδο) είναι καλό να προφυλάσσουν το παιδί από καταστάσεις στις οποίες υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εισπράξει αρνητική ενίσχυση, αίσθημα μειονεξίας, και απόρριψη εξαιτίας της συμπεριφοράς του.

Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων:

Η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που οι γονείς παιδιών με ιδιαιτερότητες καλούνται να αντιμετωπίσουν. Η κοινωνικότητα του παιδιού θα καθορίσει τελικά σε μεγάλο βαθμό την αυτοπεποίθησή του, τις φιλίες του, και την προσαρμογή του στη σχολική ζωή. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού θα καθορίσουν την επιτυχία του και την προσαρμογή του στη ενήλικη ζωή του. Η έρευνα ξεκάθαρα υποστηρίζει την άποψη ότι η ποιότητα της ζωής ενηλίκων με μαθησιακές δυσκολίες εξαρτάται πρώτα από όλα από τον βαθμό στον οποίο κατάφεραν να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, κι όχι από τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις.

Οι γονείς να φροντίζουν τον εαυτό τους:

Οι οικογένειες με ένα ή περισσότερα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες συχνά βιώνουν έντονο στρες, συζυγικά προβλήματα, και σοβαρά συναισθηματικά προβλήματα που μπορεί να έχουν την αφετηρία τους στις δυσκολίες και τη συμπεριφορά του παιδιού. Είναι σημαντικό λοιπόν να συνειδητοποιήσουν γρήγορα οι γονείς την επίδραση που μπορεί να έχει η παρουσία του παιδιού στην οικογένεια, και να αρχίσουν να δουλεύουν μ’αυτά τα προβλήματα προληπτικά, με θετικό τρόπο, προτού η ανοχή και η υπομονή τους εξαντληθούν, οπότε η μοναδική τους αντίδραση θα είναι η απογοήτευση, ο θυμός και η αρνητικότητα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Οι μαθησιακές δυσκολίες διαρκούν όσο και η ζωή του ατόμου επηρεάζοντας αρνητικά όλες τις πλευρές της, και τα εξελικτικά στάδια της ζωής ιδιαίτερα του παιδιού και του εφήβου. Στην ιδανική περίπτωση, αυτές οι κρυφές αναπηρίες εντοπίζονται, διαγιγνώσκονται και θεραπεύονται. Το παιδί ή ο έφηβος θα χρειαστεί να παραπεμφθεί σε έναν ψυχολόγο στην περίπτωση που υπάρχουν ενδείξεις για συναισθηματικά, κοινωνικά και οικογενειακά προβλήματα, ή ενδείξεις του συνδρόμου ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας.

Η αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων προϋποθέτει πάνω από όλα τη συνεχή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων επαγγελματιών με τους γονείς, των οποίων ο ρόλος είναι καταλυτικός στην ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοπεποίθησης των παιδιών τους.

Αν μάλιστα ο όρος «ειδικές ανάγκες» αντικατασταθεί μέσα τους από την φράση «κάθε παιδί έχει την ανάγκη να αισθάνεται ιδιαίτερο» τότε οι γονείς θα γίνουν οι χαρισματικοί εκείνοι ενήλικες που θα μπορούν να βλέπουν τη μοναδική ομορφιά και δύναμη στο παιδί τους προσφέροντας σ’αυτό και στους ίδιους το ακριβότερο δώρο, την χωρίς όρους αποδοχή.

Πηγή: (Δρ. Γρηγόρης Βασιλειάδης, M.Sc. Ph.D. Συμβουλευτικός Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής, http://www.sitemaker.gr/gvassiliades)

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΑΡΘΡΑ | Σχολιάστε

Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου – Βαπτιστή


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΗ , ΣΤΗΝ ΙΩΑΝΝΑ , ΣΤΟΝ ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ 07/01/2019

 

 

Ο Άγιος Ιωάννης ο Πόδρομος – Βαπτιστής,

Ο τελευταίος και μεγαλύτερος από τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Ονομάζεται «Πρόδρομος», γιατί με το κήρυγμα και με το έργο του εσήμανε τον ερχομό του Ιησού Χριστού και «Βαπτιστής», γιατί βάπτιζε τους ανθρώπους στον Ιορδάνη ποταμό και εβάπτισε και τον Ιησού Χριστό. Το βάπτισμα του Προδρόμου ήταν μία συμβολική πράξη καθαρμού εκείνων, που πήγαιναν σ’ αυτόν να εξομολογηθούν. Έζησε ασκητικό βίο στην έρημο και δεν δίστασε να ελέγξει απερίφραστα και κατά πρόσωπο την αδικία και την ηθική υπόσταση των ανθρώπων της εποχής του. Αυτό έγινε αιτία να συλληφθεί και να φυλακισθεί από τον τοπάρχη της Ιουδαίας Ηρώδη Αντύπα, που συζούσε παράνομα με την Ηρωδιάδα, σύζυγο του αδελφού του Ηρώδη Φιλίππου. Η Ηρωδιάδα έπεισε την κόρη της Σαλώμη να ζητήσει την «κεφαλήν του Ιωάννου επί πίνακι» (Μάρκου στ΄25) ως δώρο γενεθλίων και ο Ηρώδης Αντύπας για να την ευχαριστήσει διέταξε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ | Σχολιάστε

Θεοφάνεια

Έθιμα Θεοφανείων στην Αργολίδα


Η εορτή των Θεοφανείων γιορτάζεται με λαμπρότητα απ’ όλους τους ορθοδόξους, στην Αργολίδα όμως τοπικές παραδόσεις κι έθιμα δίνουν ξεχωριστή λαμπρότητα στην γιορτή και προσελκύουν πολλούς επισκέπτες κάθε χρόνο.

Στην περιοχή της Ερμιόνης έχουμε το έθιμο του »γιάλα-γιάλα», όπου την παραμονή των Φώτων οι νέοι, κυρίως αυτοί που θα καταταγούν στο στρατό, στολίζουν τις βάρκες στο λιμάνι με κλαδιά από φοίνικες. Τη νύχτα φορώντας παραδοσιακές στολές τραγουδούν και περνούν σπίτι – σπίτι δεχόμενοι κεράσματα, φτάνοντας το πρωί στο λιμάνι όπου ανεβαίνουν στις στολισμένες βάρκες και τις κουνούν με δύναμη συνεχίζοντας το τραγούδι »γιάλα-γιάλα» μέχρι να γίνει ο καθαγιασμός των υδάτων, με την κατάδυση του Σταυρού και την εικόνα της Θεοτόκου στην θάλασσα που θα βουτήξουν για να τα πιάσουν.Στην κωμόπολη της Νέας Κίου, λίγα χιλιόμετρα από το Ναύπλιο, που αποτελεί ιστορική συνέχεια της Κίου της Μικράς Ασίας, αναβιώνουν Μικρασιατικά έθιμα από την Κίο, με ρίψη του νεότερου καπετάνιου στη θάλασσα και τον πυροβολισμό των γκαζοτενεκέδων.

Στην Νέα Κίο, παραμονή της εορτής αυτός που έπιασε τον Σταυρό πέρσι θα παραδώσει στον ιερέα τον τίμιο Σταυρό που όλη την χρονιά είχε στο σπίτι του για ευλογία. Ανήμερα των Φώτων μετά την Θεία Λειτουργία στο ναό της Αγίας Ειρήνης και την τέλεση του Μεγάλου Αγιασμού, κλήρος και λαός κατευθύνονται στην παραλία, όπου στην ειδική εξέδρα που έχει κατασκευάσει ο Δήμος θα γίνει η τελετή αγιασμού των υδάτων και η κατάδυση του τιμίου Σταυρού,  που είναι δεμένος με βαρίδια στην θάλασσα για να πάει στο βυθό και μετά την ανάσυρσή του θα »πάρει το μπάνιο του», όπως προστάζει το έθιμο, ο νεότερος καπετάνιος της Κίου. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει το έθιμο του πυροβολισμού των τενεκέδων που έχουν τοποθετηθεί ανοικτά στην θάλασσα κι επιπλέουν, ένα έθιμο που τα τελευταία χρόνια είδε την αναβίωσή του κι έχει βαθιά τις ρίζες του στην Κίο της Μ. Ασίας.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovoion.com/products/
Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

κάλαντα των Φώτων

Σήμερα τα φώτα κι ο φωτισμός
η χαρά μεγάλη κι ο αγιασμός.
Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό
κάθετ’ η κυρά μας η Παναγιά.
Όργανo βαστάει, κερί κρατεί
και τον Αϊ-Γιάννη παρακαλεί.
Άϊ-Γιάννη αφέντη και βαπτιστή
δύνασαι βαφτίσεις Θεού παιδί,
και να παραδώσεις Χριστού ψυχή.
Δύναμαι και θέλω και προσκυνώ,
και τον Κύριό μου παρακαλώ.
Αύριο θ’ ανέβω στους ουρανούς
να καταπατήσω τα είδωλα.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

κουλουράκια πορτοκαλιού

Τώρα που είναι εποχή πορτοκαλιού ας φτιάξουμε  κουλουράκια .
45 – 50 ΚΟΥΛΟΥΡAΚΙΑ

ΥΛΙΚΑ

    • 1 φλυτζ. λάδι
    • 1φλυτζ. ζάχαρη λευκή
    • 1φλυτζ. χυμό πορτοκαλιού
    • 1κ. γλ. μπέικιν πάουντερ, κοφτό
    • 1 κιλό αλεύρι (περίπου) που φουσκώνει μόνο του
    • Ξύσμα ενός πορτοκαλιού
    • 1  βανίλια
    • 1 κουταλάκι αμμωνία

    Βάζουμε όλα τα υγρά σε μια λεκάνη. Προσθέτουμε τη ζάχαρη και αρχίζουμε να χτυπάμε , για να λιώσει η ζάχαρη.Προσθέτουμε την αμμωνία, το ξύσμα και τη βανίλια.Σιγά-σιγά απο ψηλά, ρίχνουμε το αλεύρι μαζί με το μπέικιν μέχρι να πετύχουμε μια όμορφη ελαστική ζύμη πολύ μαλακή .

    Την αφήνουμε για λίγο να ξεκουραστεί και πλάθουμε τα κουλουράκια μας.

    Ψήνουμε στους 180 C, σε προθερμασμένο φούρνο, για 13 λεπτά περίπου.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Διατροφή και υγεία

Διατροφή και υγεία για μας τα παιδιά. Διατροφή και υγεία για μας τα παιδιά. 6960 views

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

1η Ιανουαρίου 2019

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ  –  ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Ευχές για τα Χριστούγεννα

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΓΕΜΙΣΕΙ ΑΓΑΠΗ,  ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ  ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ  ΜΕΡΕΣ .

ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΒΗΘΛΕΕΜ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ ΦΩΣ , ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ.

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | Σχολιάστε

Χριστουγεννιάτικο δέντρο – κάλαντα

Μια φορά κι ένα καιρό ήταν το χριστουγεννιάτικο δένδρο……

Ας δούμε πως ξεκίνησε η ιστορία με το Χριστουγεννιάτικο δέντρο …

Διαβάστε την ιστορία

Αποθηκεύστε την ιστορία σε zip

Κάλαντα

Κάλαντα:Να τα πούμε;

Διαβάστε το κείμενο

Αποθηκεύστε το κείμενο σε zip

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | Σχολιάστε

Επαναληπτικές ασκήσεις για τα Χριστούγεννα


κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο   my-family Α΄ ΤΑΞΗ

κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο my-family Β΄ ΤΑΞΗ

κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο  my-family Γ΄ΤΑΞΗ

κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο my-family Δ΄ΤΑΞΗ

κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείοmy-family Ε ΄ΤΑΞΗ

κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο my-family ΣΤ΄ΤΑΞΗ

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ, Β΄ ΤΑΞΗ, Γ΄ ΤΑΞΗ, Δ΄ ΤΑΞΗ, Ε΄ ΤΑΞΗ, ΕΚΤΗ - ΣΤ΄ΤΑΞΗ | 2 Σχόλια

Εκπαιδευτικές εργασίες για τη γέννηση του Χριστού

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Ένα δέντρο μια φορά

Ευγένιου Τριβιζά, «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία – Ένα δέντρο, μια φορά»

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ | Σχολιάστε

Ήθη και έθιμα του δωδεκαήμερου

Λίγα λόγια για τα ήθη και έθιμα του δωδεκαήμερου

Ήθη και έθιμα του δωδεκαήμερου

Διαβάστε το κείμενο

Αποθηκεύστε το κείμενο σε zip

πηγή: http://www.iep.edu.gr/library/index.php/

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | Σχολιάστε

χριστουγεννιάτικα γλυκά και φαγητά

Φαγητα και Γλυκά του δωδεκαήμερου

Φαγητα και Γλυκά του δωδεκαήμερου

Διαβάστε το κείμενο

 

χριστοψωμο

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ | Σχολιάστε

χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές

Εικόνες για χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές

 ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

 

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

μαθηματικά των Χριστουγέννων

Μαθηματικά των Χριστουγέννων - Αποκάλυψε την εικόνα
Μαθηματ…
Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Α΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

χριστουγεννιάτικες ιστορίες (2)

«Νεράιδα πάνω στο έλατο»

Του Μάνου Κοντολέων
Εικονογράφηση: Κατερίνα Βερούτσου
Εκδόσεις: Πατάκη

Διαβάζει η ηθοποιός Χρυσούλα Αλεξίου

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | Σχολιάστε

Πού πήγαν τα Χριστούγεννα;

Πού πήγαν τα Χριστούγεννα;

του Βαγγέλη  Ηλιόπουλου, σε εικονογράφηση Κιάρας Φεντέλε, εκδόσεις Πατάκη. Διαβάζει η ηθοποιός Λουκία Μιχαλοπούλου.

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΠΟΙΗΣΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΒΙΒΛΙΑ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | Σχολιάστε

Το Αστέρι της Ευχής

Έρχονται Χριστούγεννα και το μυαλό μας δεν μπορεί να είναι κάπου αλλού παρά μόνο στις γιορτές, στη χαρά και στη ξεκούραση…..

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο όμως, δεν μπορεί, ιδίως αυτές τις ημέρες, να βγάλει από το μυαλό του και όλους εκείνους τους ανθρώπους που δεν είναι τόσο τυχεροί σαν κι εμάς.

Όλους αυτούς τους ανθρώπους που αυτές τις ημέρες έχουν πραγματικά την ανάγκη να αισθανθούν κάποιον δίπλα τους, που να τους στηρίξει και να δείξει ότι σκέφτεται κάτι παραπάνω από τις γιορτές και τα δώρα.

Για άλλη μια χρονιά λοιπόν, η Έκτη  ΣΤ΄ τάξη πραγματοποιεί το πρόγραμμα «Το αστέρι της ευχής» προσπαθώντας να βοηθήσει στην πραγματοποίηση  ευχών μικρών παιδιών που χρειάζονται την βοήθειά μας.

Το Αστέρι της Ευχής είναι ένα πρόγραμμα του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), το οποίο εδώ και 18 χρόνια τόσο με το κοινωνικό μήνυμα αγάπης που στέλνει, όσο και με τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα, προάγει την έννοια του εθελοντισμού και διδάσκει την αξία και τη χαρά της προσφοράς προς όλα εκείνα τα παιδιά που δοκιμάζονται.

Το Αστέρι της Ευχής για τα σχολεία

Αρχικά το πρόγραμμα ξεκίνησε απευθυνόμενο σε όλα τα σχολεία της Ελλάδος, με την αμέριστη υποστήριξη την άδεια του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Αγκαλιάστηκε από δασκάλους, παιδαγωγούς και γονείς και με το μήνυμα «τα υγιή παιδιά για τα άρρωστα παιδιά», κατάφερε να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές, που γίνονται οι μελλοντικοί μας εθελοντές, ενώ κάθε χρόνο πληθαίνουν οι ευχές που πραγματοποιούνται από τις συνεχώς αυξανόμενες συμμετοχές στο πρόγραμμα!

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αστέρι της Ευχής, οι μαθητές με το πόσο των 2 ευρώ, αγοράζουν ένα απλό χάρτινο αστέρι και ένα αυτοκόλλητο του Οργανισμού, με συμβολικό χαρακτήρα και το ποσό των χρημάτων που μαζεύεται χρησιμοποιείται προκειμένου να εκπληρωθούν κάποιες ευχές βαριά άρρωστων παιδιών.

«Από το παιδί για το παιδί»

Με αυτόν τον τρόπο, τα υγιή παιδιά συνειδητοποιούν πως η υγεία δεν είναι κάτι δεδομένο, αρχίζουν να νιώθουν πως δίπλα τους υπάρχουν παιδιά που παλεύουν για την υγεία και τη ζωή τους, ενάντια σε σοβαρές αρρώστιες που τα απειλούν, ενώ χάνουν την παιδικότητα τους μέσα στα νοσοκομεία. Ταυτόχρονα ανακαλύπτουν πως μαζί με το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να προσφέρουν χαρά, ελπίδα και δύναμη στα λιγότερο τυχερά παιδιά.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ !!!!!!

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Ε΄ ΤΑΞΗ | Σχολιάστε

χριστουγεννιάτικες ιστορίες (1)

«Το βιβλίο των δικών σου Χριστουγέννων»

Του Κυριάκου Χαρίτου
Εικονογράφηση: Ντανιέλλα Σταματιάδη
Εκδόσεις: Μεταίχμιο       Διαβάζει η ηθοποιός Χρυσούλα Αλεξίου

Δημοσιεύθηκε στη AAA!!! ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΒΙΝΤΕΟ - ΤΑΙΝΙΕΣ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | Σχολιάστε