ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ VOKI
Στο μάθημα των Γαλλικής Γλώσσας εφέτος, στην ενότητα ‘Παρουσιάζω τον εαυτό μου’, μάθαμε, εκτός των άλλων, να εκφράζουμε την ηλικία μας, να μιλάμε για τους φίλους μας, να αναφέρουμε τα παιχνίδια που προτιμάμε να παίζουμε στο σχολείο, τα φαγητά που μας αρέσουν αλλά και εκείνα που δε μας αρέσουν. Μάθαμε, επίσης, να περιγράφουμε συνοπτικά την οικογένειά μας και να μιλάμε για τα κατοικίδια ζωάκια μας.
Τα ψηφιακά περιβάλλοντα του Ιστού 2.0 αποτελούν ένα εξαιρετικά εποικοδομητικό και ελκυστικό εργαλείο μάθησης στη διδασκαλία της Β΄ ξένης γλώσσας στο Δημοτικό.
Στο πλαίσιο του μαθήματος, τα παιδιά της Ε’ τάξης ετοίμασαν μια σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους στο ψηφιακό περιβάλλον του VOKI. To VOKI (www.voki.com) είναι ένα εύχρηστο διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας ψηφιακών χαρακτήρων που μιλούν (avatars). Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα, ηχογραφώντας τη δική του φωνή ή πληκτρολογώντας το κείμενό του και αξιοποιώντας μία από τις έτοιμες φωνές της πλατφόρμας, να δημιουργήσει, να μοιραστεί και να δημοσιεύσει, εφόσον το επιθυμεί, δικά του voki.
Η δημιουργία ψηφιακών ομιλούντων avatars έχει αποδειχθεί πως ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία αφού προάγει τη γνωστική εμπλοκή των μαθητών, τους βοηθά να εμπεδώσουν τη νέα γνώση, να εξασκηθούν στο γραπτό και στη συνέχεια στον προφορικό λόγο. Παράλληλα καλλιεργεί τον ψηφιακό γραμματισμό τους.
Ακολουθούν ενδεικτικές εργασίες των παιδιών.
ΕΛΙΖΑ ΚΟΛΛΗΤΙΔΟΥ
Μπράβο σε σας και στους μαθητές σας!
Παναγιώτα Υποδηματοπούλου