6 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ & ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Δραστηριότητες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς

 Την Τετάρτη, 4/03/14 το Σχολείο οργάνωσε μια εκδήλωση με διάφορες δραστηριότητες για την Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας & του Εκφοβισμού. Στην εκδήλωσή μας παραβρέθηκε και η Σχολική Σύμβουλος κ. Αλίκη Καζταρίδου. Επίσης, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων φιλίας, όπως πρέπει να ονομάζονται,  προσκλήθηκε η Α’ τάξη του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς και η δασκάλα κ. Εύη Ντίκου να παρακολουθήσουν την εκδήλωσή μας.

Εισήγηση από τη Διευθύντρια του Σχολείου κ. Δώρα Τελλίδου – Τζηκαλάγια

BULLYING– ένας αγγλικός όρος που ηχεί στα αυτιά μας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, που τον βλέπουμε συχνά στο διαδίκτυο.

Σήμερα αφιερώσαμε λίγο από τον διδακτικό μας χρόνο για την ημέρα κατά της σχολικής βίας, κατά του εκφοβισμού για να ενημερώσουμε τους μαθητές μας και  να μιλήσουμε για αυτό το φαινόμενο.

Γονείς και εκπαιδευτικοί γίνονται συχνά μάρτυρες δυσάρεστων καταστάσεων βίαιων συμπεριφορών που έχουν ως στόχο να θίξουν, να πληγώσουν, να πονέσουν, να βλάψουν.

Στόχος του Σχολείου είναι να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τέτοιες καταστάσεις, να τις αποφεύγουν και να τις προλαμβάνουν. Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει, να δώσει κατευθύνσεις, με  εποικοδομητική παρέμβαση  από τους εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με τους γονείς ή ειδικούς επιστήμονες αλλά το βασικότερο, με τα ίδια τα παιδιά μπορεί να καταπολεμηθεί η βία και ο εκφοβισμός.

Ομιλία από την δασκάλα της Ε’ τάξης κ. Ελένη Μπαμπάκου

Η κ. Μπαμπάκου μίλησε στα παιδιά για τα είδη της σχολικής βίας, δηλαδή  για τις μορφές επιθετικότητας:

·         ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ

  • ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
  • ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ
  • ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΒΙΑ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ

Για τα πιθανά αίτια αυτής της συμπεριφοράς:

  • Χαρακτήρας  
  • Οικογένεια
  • Σχολείο
  • Κοινωνικός περίγυρος
  • Συναναστροφές
  • Εσωτερικά Συναισθήματα

 Και για  τους βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι μαθητές στο σχολείο, σχετικά με τις στάσεις τους  και τις δεξιότητες :

Ø  Κανένας μαθητής δεν θα πρέπει να υφίσταται επιθετικές πράξεις άλλων συμμαθητών

Ø  Οι μαθητές να βοηθούν όσους γίνονται στόχος επιθετικότητας

Ø  Κανένα παιδί να μην αποκλείεται από ομαδικές δραστηριότητες

Ø  Να μην υπάρχει προκατάληψη

Ø  Να υπάρχει συνεργασία, παρέα, ομαδικότητα

Ø  Να μην υπάρχει πίεση και καταναγκασμός

Ø  Να υπάρχει ενθάρρυνση και αποδοχή

Ø  Να αποθαρρύνουμε την επιθετική συμπεριφορά

Ø  Να χρησιμοποιούμε τεχνικές  επίλυσης διαφορών

Ø  Να αντιδρούμε αποτελεσματικά 

 

Προβολή σύντομων βίντεο

Παρακολουθήσαμε δύο 10λεπτα βίντεο σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό και ακολούθησε συζήτηση και ανάλυση των άσχημων αυτών καταστάσεων.

 

Παρουσίαση εργασίας από τους μαθητές της Α’ τάξης

Η δασκάλα της Α’ τάξης, κ. Σοφία Τζουτζίδου, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, για το α’ εξάμηνο εργάστηκε πάνω σε θέματα συναισθημάτων και ειδικότερα για το συναίσθημα του θυμού και τη διαχείρισή του, «διαχειρίζομαι το θυμό». Τα παιδιά διάβασαν παραμύθια, είδαν μικρές ταινίες, έγραψαν μηνύματα, ζωγράφισαν και εκφράστηκαν για το συναίσθημα μέσα από το παιχνίδι.

Στους πίνακες ανακοινώσεων μέσα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων αναρτήθηκαν ζωγραφιές των μαθητών της Γ’ τάξης. Η δασκάλα τους κ. Στέλλα Λουδοβάρη είχε αφηγηθεί στους μαθητές της την προηγούμενη μέρα δύο παραμύθια σχετικά με τη σχολική βία: «Τα μπαλόνια της φιλίας» και «η Μόνα η χελώνα σε καινούργιο σχολείο».  Ακολούθησε  συζήτηση και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους μπαλόνια φιλίας.

IMG_0061 IMG_0069 IMG_0070 IMG_0074 IMG_0084 IMG_0087

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *