Στην περίπτωση της τετάρτης τάξης του σχολείου μας όμως, είπαμε Robot. Set. Go!!! Στο εργαστήριο ρομποτικής, λοιπόν, μάθαμε πρώτα πρώτα ότι τα ρομποτάκια υπάρχουν παντού γύρω μας: από το πλυντήριο του σπιτιού μας, μέχρι το εκπληκτικό Curiosity στον πλανήτη Άρη.
Έπειτα ήρθε η ώρα να φτιάξουμε και να προγραμματίσουμε το δικό μας ρομποτάκι. Με εγκέφαλο, αισθητήρες, καλώδια κι απ’ όλα, δημιουργήσαμε ρομποτάκια – αθλητές της πάλης, που αγωνίστηκαν μέχρι τέλους για την τελική νίκη!
Όταν τελειώσαμε με τους αγώνες, είδαμε από κοντά το ρομποτάκι που λύνει τον κυβο του Ρούμπικ σε μερικά δευτερόλεπτα καθώς κι ένα ρομποτάκι – κόμπρα, που δε διστάζει να “επιτεθεί” αν το πλησιάσουμε!
Τέλος, είδαμε πολλές και ενδιαφέρουσες εφαρμογές της εκπαιδευτικής ρομποτικής και παίξαμε sudoku με μία από αυτές!
Αυτό το ξέρατε; Η λέξη ρομπότ προέρχεται από την τσέχικη λέξη robota (ρομπότα) που σημαίνει εργασία. Καθιερώθηκε με τη σημερινή της σημασία το 1920 από τον Τσέχο θεατρικό συγγραφέα Κάρελ Τσάπεκ στο έργο του “R.U.R.” (Rossum’s Universal Robots), όπου σατιρίζει την εξάρτηση της κοινωνίας από τους μηχανικούς εργάτες (ρομπότ) και που τελικά εξοντώνουν τους δημιουργούς τους. Σε πολλές σύγχρονες σλαβικές γλώσσες (πχ την πολωνική) χρησιμοποιείται σαν έκφραση της καθημερινότητας με την έννοια της σκληρής δουλειάς !