Τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012 ολοκληρώνεται το Α” τρίμηνο του σχολικού έτους 2012-13.  Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου από τις 12.00 και μετά, και σύμφωνα με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών των τμημάτων,  θα δοθούν οι βαθμοί του Α’  τριμήνου. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών των τάξεων Α’ & Β’, για τις οποίες δεν προβλέπεται η χορήγηση αριθμητικής βαθμολογίας, μπορούν να ενημερώνονται για την περιγραφική αξιολόγηση των παιδιών/κηδεμονευομένων τους. 

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (Π.Δ. 8/95, Π.Δ. 121/95 και Π.Δ. 201/98 ) και τις σχετικές οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η αξιολόγηση των μαθητών του δημοτικού σχολείου γίνεται ως εξής:

Διαδικασία Αξιολόγησης

1. Η αξιολόγηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Δημοτικό Σχολείο γίνεται από το δάσκαλο ή τους δασκάλους της τάξης και στηρίζεται:

α. Στην καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδ/κή μαθησιακή διαδικασία και στις άλλες σχολικές δραστηριότητες

Μέσα από τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης. Εκτός από τα συγκεκριμένα μαθησιακά του επιτεύγματα, αξιολογούνται:

  • η προσπάθεια που καταβάλλει
  • το ενδιαφέρον του και η ικανότητα συμμετοχής του στο διάλογο που πραγματοποιείται στην τάξη
  • τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος
  • η ακρίβεια στο λόγο
  • η κριτική αντιμετώπιση προσώπων, γεγονότων και καταστάσεων
  • η διατύπωση υποθέσεων και η διαδικασία επαλήθευσής τους
  • η ικανότητα εφαρμογής των γνώσεων σε καταστάσεις της καθημερινής πραγματικότητας κ.τ.λ.

β. Στα αποτελέσματα της επίδοσής του στα κριτήρια αξιολόγησης

γ. Στα αποτελέσματα των εργασιών για το σχολείο ή το σπίτι

2. Μπορούν να εκπονούνται και πρόσθετα κριτήρια από το δάσκαλο της τάξης, όταν αυτός το θεωρεί απαραίτητο.

Για όλες τις τάξεις ισχύει η περιγραφική αξιολόγηση. Στις τάξεις Α’ και Β’ δεν χορηγείται έλεγχος προόδου, αλλά γίνεται  προφορική ενημέρωση των γονέων, με βάση τα στοιχεία της περιγραφικής αξιολόγησης και τις ιδιαίτερες παρατηρήσεις που αφορούν την επίδοση του μαθητή. Στο σχολείο μας για το σκοπό αυτό αξιοποιούμε το ακόλουθο Φύλλο Περιγραφικής Αξιολόγησης, ως προσάρτημα στο Φύλλο Ημερήσιου Ελέγχου.

Στις υπόλοιπες τάξεις γίνεται προφορική ενημέρωση των γονέων και χορηγείται έλεγχος προόδου με βάση την κλίμακα βαθμολογίας, που περιλαμβάνει:

Για τις τάξεις Γ’ και Δ’ τους χαρακτηρισμούς:

Άριστα (Α’)

Πολύ Καλά (Β’)

Καλά (Γ’)

Σχεδόν Καλά (Δ’)

Για τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ τους χαρακτηρισμούς:

Άριστα (9-10)

Πολύ Καλά (7-8)

Καλά (5-6)

Σχεδόν Καλά (1-4)

Σχετική νομοθεσία και οδηγίες για την αξιολόγηση των μαθητών υπάρχει στις ακόλουθες διευθύνσεις:

Η Αξιολόγηση του μαθητή. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αξιολόγηση μαθητών, υπ. αριθμ. πρωτ. Φ7/28/Γ1/186 / 12-2-1996 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας

Αξιολόγηση μαθητών, υπ.αριθμ. πρωτ. Φ7/228/Γ1/1561/15-11-1996 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας

Αξιολόγηση μαθητών Α” τάξης, υπ. αριθμ. πρωτ. Φ7/193/Γ1/238/ 4-12-1998 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας