5η ανταλλαγή μαθητών Elche, Ισπανία

Από τις 3 ως τις 7 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η 5η και τελευταία ανταλλαγή μαθητών. Το πρόγραμμα της συνάντησης περιλάμβανε παρακολούθηση εργαστηρίων στο ισπανικό σχολείο που οργανώθηκαν τόσο από τις εθνικές αποστολές όσο και από ισπανούς καθηγητές, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού στην πόλη του Elche αλλά και σε γειτονικές πόλεις, επίσκεψη στο μουσείου του Μυστηρίου του Elche, ημερήσια επίσκεψη στην Βαλένσια αλλά και αποχαιρετιστήριο πάρτυ στο σχολείο.
Η ελληνική αποστολή που αποτελούνταν από 6 μαθητές και 4 καθηγητές παρουσίασε δύο εργαστήρια. 20170404_170205IMG_1762
IMG_1769
Το πρώτο εργαστήριο είχε τίτλο «Αν ήσουν στην θέση τους… Ανάπτυξη ενσυναίσθησης στους μαθητές». Το εργαστήριο αυτό βασίστηκε σε κείμενα από αυθεντικές μαρτυρίες που συλλέχθηκαν κατά την έρευνα για την εκπόνηση του 1ου και 4ου μαθήματος. Πρόκειται για μαρτυρίες εβραίων της Θεσσαλονίκης που καταδιώχθηκαν από τους Ναζί κατά την διάρκεια του 2ου Παγκόσμιου πολέμου και χριστιανούς που τους βοήθησαν αλλά και σύγχρονες μαρτυρίες προσφύγων που φθάνουν σήμερα στην Ελλάδα αναζητώντας ένα ασφαλές καταφύγιο. Μέσα από θεατρικές δραστηριότητες όπως «Βόμβες-Ασπίδες», «Θύτης και Θύμα», «Διάδρομος της συνείδησης» και «το πλέγμα των ανθρώπινων σχέσεων» έγινε προσπάθεια οι μαθητές να συναισθανθούν τον τρόμο ενός ανθρώπου που βιώνει την καταπάτηση των στοιχειωδών δικαιωμάτων του και την απελπισμένη προσπάθειά του να σώσει τον εαυτό του και την οικογένειά του.

βόμβες και ασπίδες

βόμβες και ασπίδες


Θύτης και θύμα

Θύτης και θύμα

διάδρομος της συνείδησης

διάδρομος της συνείδησης

Διάδρομος της συνείδησης

Διάδρομος της συνείδησης

πλέγμα των ανθρώπινων σχέσεων

πλέγμα των ανθρώπινων σχέσεων


map

Το δεύτερο εργαστήριο είχε τίτλο «Ίχνη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην σύγχρονη Ελλάδα» Στο εργαστήριο αυτό που βασίστηκε σε σύντομα βίντεο και συνοδευτικά κείμενα έγινε προσπάθεια οι ξένοι μαθητές να πάρουν μια γεύση από τον ελληνικό πολιτισμό και ιστορία μέσα από την περιδιάβασή τους σε 10 σημαντικά μνημεία της Ελλάδας: Ακρόπολη, Παρθενώνας και γένεση της δημοκρατία, Κνωσσός και Μινωικός πολιτισμός, Σαντορίνη και η έκρηξη του ηφαιστείου, Δήλος το ιερό νησί, Μαντείο Δελφών και η πρόβλεψη του μέλλοντος, Ολυμπία και Ολυμπιακοί αγώνες, Επίδαυρος και η γένεση του δράματος, Αιγές και το βασίλειο των Μακεδόνων, Μετέωρα και η μοναστική πολιτεία, Θεσσαλονίκη και Λευκός Πύργος. Η παρουσίαση πλαισιώθηκε από δύο τραγούδια και δύο σύντομα θεατρικά δρώμενα από τους μαθητές μας, ώστε να δοθεί και μια ιδέα της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας. Τέλος έκλεισε με ένα παραδοσιακό κέρασμα (κρητικά παστέλια) στους μαθητές που παρακολούθησαν το εργαστήριο. IMG_1844
IMG_1848
IMG_1851
IMG_1873
20170404_114605
Το βράδυ του αποχαιρετισμού η συγκίνηση ήταν έκδηλη. Και αυτή την φορά όχι μόνο ανάμεσα στους μαθητές. Μετά από σχεδόν 3 χρόνια πολλής δουλειάς, ανά τετράμηνο συναντήσεων αλλά και μηνιαίων on-line συζητήσεων, οργανωτικών προβλημάτων, διαφωνιών αλλά και εποικοδομητικής συνεργασίας και στιγμών χαλάρωσης, ήρθε η ώρα να βάλουμε ένα τέλος. Και το τέλος εμπεριέχει πάντα μια μικρή ή μεγαλύτερη δόση λύπης. Γιατί μέσα από μια τυχαία συνύπαρξη αντιπροσωπειών από 8 χώρες μέσα σε αυτά τα 3 χρόνια αναπτύχθηκαν φιλικοί δεσμοί που είναι και το ουσιαστικό ζητούμενο κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας. Και αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο «προϊόν» του προγράμματος.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση