ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΝΗΠΙΩΝ) ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2024-2025

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»

Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 .

 Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

→ Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

→ Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

→ Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)::

α.  Τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β. Τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ. Τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ .Εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής. Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους  σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

ε. Τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

Α. Η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής

Β. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

Γ. Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

Δ. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

Α. αποδοχή της αίτησης

Β. επιστροφή της αίτησης στον γονέα/κηδεμόνα υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση

Γ. προώθηση της αίτησης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται η σχολική μονάδα, σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΜΙΚΡΑ ΤΕΤΡΑΔΙΑ, ΜΑΚΗΣ ΚΑΛΛΙΤΣΑΡΗΣ

Το 27 ο Νηπιαγωγείο Σερρών είχε τη χαρά να φιλοξενήσει τον κ. Μάκη Καλλιτσάρη ο οποίος γεννήθηκε στο Σουφλί Έβρου και ζει στις Σέρρες. Είναι βετεράνος αστυνομικός και ασκεί το επάγγελμα του πραγματογνώμονα-ερευνητή αναλυτή- τροχαίων ατυχημάτων στη Βόρεια Ελλάδα με έδρα τις Σέρρες.
Διατηρεί εβδομαδιαία ημίωρη εκπομπή στην ΕΡΑ Σερρών με θέματα τροχαίας (συμβουλές, πρόληψη, οδηγίες, πληροφορίες, κ.λπ.), με μόνο σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, και είναι συνεργάτης σε τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς του Νομού Σερρών, με θέματα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων.

Ο κ.Μάκης Καλλιτσάρης μας παρουσίασε ένα από τα μικρά βιβλια του που αφορούν την κυκλοφοριακή αγωγή για μικρά παιδιά με τίτλο “Περπατάμε μαζί”
2

2.11

2.111 

2.1111

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, “ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ”

Οι μαθητές του 27ου Νηπιαγωγείου Σερρών, συμμετείχαν στο δημιουργικό  διαγωνισμό ” Το αστέρι της ευχής”  φιλοτεχνώντας μια αφίσα που προβάλλει τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς.

το αστερι της ευχής 1    το αστερι της ευχής 2 το αστερι της ευχής 4

ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Η εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια επιδιώκει την ενδυνάμωση της στάσης και των κινήτρων για τη δημιουργία μιας νοοτροπίας, που διαπνέεται από την ασφαλή οδική κυκλοφορία. Η νοοτροπία αυτή έχει δύο διαστάσεις: την ατομική και την κοινωνική.

Η ατομική αποβλέπει στη συμμετοχή στην οδική κυκλοφορία με αυξημένη ευαισθησία και επαγρύπνηση, σχετικά με τους οδικούς κινδύνους και η ομαδική χαρακτηρίζεται από κοινωνική ενσυναίσθηση σε σχέση με τους άλλους/ες χρήστες του οδικού
δικτύου.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποσκοπεί στην καλλιέργεια μιας   ενσυνείδητης και υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου από τους μαθητές/τριες στους/στις οποίους/ες απευθύνεται και στην ενίσχυση  ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης.

Η διδακτική μεθοδολογία  στηρίζεται στη βιωματική προσέγγιση λόγω της φύσης της θεματικής,  ενεργή εμπλοκή των μαθητών/τριών, διερεύνηση και διαθεματικότητα.
Το κύριο διδακτικό μοντέλο  συμβάλλει στη βαθύτερη κατανόηση των εννοιών, την καλλιέργεια της επικοινωνίας, την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και συγχρόνως την προαγωγή της κριτικής σκέψης και την ανάδειξη της δημιουργικότητας, με παράλληλη καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων. Όλα τα παραπάνω μέσα από το πρίσμα της συμπερίληψης.

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει, συνέχεια

Ο συγγραφέας , Μάνος Κοντολέων, σ’ αυτό το χειμωνιάτικο παραμύθι με ευαισθησία και τρυφερότητα αφηγείται τις περιπέτειες ενός χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει.
Ο χιονάνθρωπος -ο κεντρικός ήρωας- είναι μια προσωποποιημένη οντότητα, με ανθρώπινα χαρακτηριστικά αλλά και ψυχή. Παρακολουθούμε το ταξίδι του για το Βορρά, τη γνωριμία του με τα παιδιά στην πλατεία, τις αγωνίες και τους φόβους του, τη φυσική εξέλιξη της ζωής του και τέλος την αναγέννησή του.
Με απλότητα και χωρίς διάθεση διδακτισμού παρουσιάζεται στους μικρούς αναγνώστες ο κύκλος του νερού.
Τα παιδιά κατανοούν τις τρεις καταστάσεις στις οποίες μπορεί να βρεθεί το νερό κάτω από διάφορες συνθήκες. Μέσα από τη μετάβαση από τη μια κατάσταση στην άλλη, αντιλαμβάνονται ότι όλα στη ζωή αποτελούν συστατικά στοιχεία ενός μεγάλου κύκλου( του κύκλου της ζωής).
Ο κόσμος στον οποίο κινείται το παραμύθι είναι τελείως φανταστικός. Ο χώρος και ο χρόνος είναι απροσδιόριστος. Σε κάποιο βουνό, σε κάποια πλατεία, σε κάποιο λιμάνι, κάποτε το χειμώνα και πλησιάζοντας η άνοιξη και το καλοκαίρι. Αυτή η απροσδιοριστία του δίνει μια οικουμενική διάσταση αλλά και μια διαχρονικότητα.
Η γλώσσα του παραμυθιού είναι απλή και κατανοητή με αρκετές σύνθετες λέξεις «χιονάνθρωπος». «αγριοκούνελος», «καταχάρηκε», «κουκουναρομάτια»…
Κατά τη διάρκεια της αφήγησης παρεμβάλλονται αρκετά διαλογικά μέρη που εντείνουν το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών και προσδίδουν ζωντάνια και θεατρικότητα.
‘Όμορφες εικόνες πλαισιώνουν το παραμύθι και εξάπτουν τη φαντασία των παιδιών.
Κατά την εξέλιξη της αφήγησης τα συναισθήματα κλιμακώνονται και οδηγούμαστε από τη αγωνία, στη χαρά, από την απορία, στη  λύπη  από την απόγνωση  και το φόβο στην κάθαρση
Ο θάνατος του χιονάνθρωπου περιγράφεται με συντομία και δεν παρουσιάζεται ως απώλεια.
Απλά ως μια μετάβαση από τη μια κατάσταση στην άλλη.
«Έλιωσε λοιπόν  κι έγινε νερό. Ένα αυλάκι παγωμένο που κάποτε ήταν χιονάνθρωπος.»
Μετά απ’ αυτό το σημαντικό συμβάν ξεκινά κάτι καινούριο κι ελπιδοφόρο. Το αντιλαμβανόμαστε όλοι μικροί, μεγάλοι.
Υπάρχει μια εξέλιξη, μια γοργότητα στην αφήγηση.
«Πέρασαν μέρες , πέρασαν μήνες…» Με όμορφες ζεστές εικόνες, εικόνες καλοκαιρινές, παιγνιδιάρηδες περιγράφεται η μετάβαση του νερού από την υγρή στην αέρια και κατόπιν στη στερεή κατάσταση.
Τα παιδιά νιώθουν ότι η λύπη και η αγωνία τους τελειώνει. Αρχίζει η διαδικασία της «κάθαρσης».
Το νερό που κάποτε ήταν χιονάνθρωπος γίνεται σύννεφο και πέφτει σαν χιόνι στην κορυφή του βουνού. Κάποιοι ορειβάτες φτιάχνουν ένα χιονάνθρωπο και ο ίδιος ξαναγεννιέται. Γίνεται ο ίδιος χιονάνθρωπος με τα ίδια κουκουναρομάτια, την ίδια μύτη από βελανίδι, τα ίδια χέρια από ξερά κλαδιά αλλά χωρίς στόμα. Όμως ο χιονάνθρωπος μας είναι τόσο χαρούμενος που ξαναγύρισε στον τόπο του και  τόσο ευτυχισμένος που δε χάθηκε μετά τις περιπέτειές του και που κατανόησε ότι όλα στη ζωή κάνουν κύκλο.
                                                                                                                    Βασιλική  Ζηλιαχώβαλη