Τα χερια δεν είναι για να δέρνουμε

Τα σχολεία ξεκίνησαν και το παιχνίδι άρχισε. Κυρία μου πήρε το παιχνίδι , κυρία με ενοχλεί είναι προτάσεις που τις πρώτες ημέρες ακούγονται συχνά στο σχολείο.

Εμείς διαβάσαμε το βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» και είπαμε τις ιδέες μας για το τι κάνουμε με τα χέρια μας. Τις κολλήσαμε στην πόρτα της τάξης για να μην  ξεχνάμε

Δείτε τις ιδέες μας

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ | Ετικέτες: , | Σχόλια κλειστά

Καλή σχολική χρονιά!

Ξεκινήσαμε!Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας εύχονται στους μικρούς μαθητές και τους γονείς τους καλή σχολική χρονιά!

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχόλια κλειστά

25 ΜΑΡΤΙΟΥ

Στο νηπιαγωγείο γιορτάσαμε και αυτή τη χρονιά την Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Μιλήσαμε για το Βυζάντιο, την Άλωση της Κωνσταντινούπολης , την περίοδο της Τουρκοκρατίας , αλλά και τους αγώνες των Ελλήνων για Ελευθερία.

Μάθαμε για τους ήρωες της επανάστασης και προσπαθήσαμε να τους ζωγραφίσουμε, κατασκευάσαμε τσολιάδες και τσαρούχια, μάθαμε τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς και τα παρουσιάσαμε στη γιορτούλα μας.

Με τη βοήθεια και συμμετοχή όλων των γονέων , και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτή, δημιουργήσαμε τη δική μας γωνιά λαϊκής τέχνης. Είδαμε ρόκες και σαϊτες , σίδερα με κάρβουνα , μπακίρια ,πήλινα , τεντζερέδια και υφαντά. Φορέσαμε ακόμα και παραδοσιακές στολες τσολιά και Βλαχοπούλας.Δείτε τις προσπάθειες μας

Κατηγορίες: ΓΙΟΡΤΕΣ, ΓΛΩΣΣΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ | Σχόλια κλειστά

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε , με αφορμή το δεκατιανό φαγητό , με την υγιεινή διατροφή. Μιλήσαμε για τα φαγητά και τις κατηγορίες που χωρίζονται. Μάθαμε πια είναι το όσπρια, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά και πως παράγονται.

Χωρίσαμε τα φαγητά σε υγιεινά και ανθυγιεινά και μάθαμε με τη βοήθεια της πυραμίδας Μεσογειακής διατροφής κάθε πότε πρέπει να τα τρώμε.Πόσες φορές πρέπει να τρώμε μέσα στην ημέρα για γερό και υγιές σώμα.Φέραμε τρόφημα και φτιάξαμε το δικό μας μπακάλικο. Βρήκαμε φαγητά με χαρακτηριστικό γνώρισμα το χρώμα τους.

Και για να μην ξεχνάμε και το παιχνίδι , που τόσο μας αρέσει , φτιάξαμε και το δικό μας επιτραπέζιο για να παίζουμε στο σπίτι με την οικογένεια μας.

Δείτε μια παρουσίαση με όλες τις εργασίες μας

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Σχόλια κλειστά

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Στη σελίδα του ιστολογίου μας: «ΠΑΙΔΙΑ»επιλέξτε το σύνδεσμο για το Bookbook.gr για  βιβλία «που ακούγονται«. Διαβάστε για απλές συνήθειες που θα βοηθήσουν τα παιδιά σας να απολαμβάνουν την ανάγνωση. Ακόμη, δείτε το Ανθολόγιο Παιδικής Λογοτεχνίας και Παράδοσης, σε ηλεκτρονική μορφή, από το Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού.

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΗΧΟΪΣΤΟΡΙΕΣ | Ετικέτες: , , | Σχόλια κλειστά

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Κάθε Παρασκευή δανειζόμαστε βιβλία, αυτή είναι μια από τις αγαπημένες μας ρουτίνες. Ωστόσο, κάποιοι είναι ξεχασιάρηδες και ξεχνούν τα βιβλία στο σπίτι, για να οργανώσουμε καλά τη βιβλιοθήκη μας αποφασίσαμε να κάνουμε κατάλογο δανειστικής βιβλιοθήκης που να δείχνει τα βιβλία. Αποφασίσαμε ότι στον υπολογιστή θα ήταν πιο εύκολο και οικονομικό.

Φωτογραφίσαμε τα υποψήφια βιβλία για δανεισμό, τα είδαμε στον υπολογιστή, κάποιες φωτογραφίες ήθελαν γύρισμα αριστερά ή δεξιά (περιστροφή), καθώς και να τα μικρύνουμε, μετά η κυρία τις μίκρυνε και τις έβαλε στον κατάλογο.

Έτσι, την Παρασκευή ο καθένας έπρεπε να βρει το βιβλίο στον κατάλογο και να σημειώσει ότι το δανείζεται. Δηλ. έπρεπε δίπλα στο βιβλίο που δανείστηκε  να κιτρινίσει το κουτάκι (κελί) για το δανεισμό και να γράψει το όνομά του. Τη Δευτέρα με την επιστροφή του βιβλίου κάτω από το όνομα γράφουμε την ημερομηνία επιστροφής και πρασινίζουμε το κουτάκι.Πολλή δουλειά!

Εκτός όμως από τη δανειστική βιβλιοθήκη,σήμερα αλλάξαμε και τα βιβλία στη βιβλιοθήκη της τάξης μόνοι μας. Καταγράψαμε τις ανάγκες, επιλέξαμε βιβλία, οργανώσαμε τη βιβλιοθήκη μας.Δείτε όλες αυτές τις ρουτίνες μας εδώ.

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, Τ.Π.Ε | Ετικέτες: , , , , | Σχόλια κλειστά

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Οι Απόκριες πέρασαν και η μεγάλη Σαρακοστή ξεκίνησε. Τα παιδιά φτιάξανε την Κυρά Σαρακοστή για να μετράνε τις μέρες μέχρι το Πάσχα και τη στόλισαν με τις ανάλογες τροφές. Δείτε την προσπάθειά τους.

Αφού μιλήσαμε για τα φαγητά της Σαρακοστής και για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας είδαμε τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου «Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας» και προσπαθήσαμε και εμείς να τον ζωγραφίσουμε.

Κατηγορίες: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΓΛΩΣΣΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Σχόλια κλειστά

ΗΧΟΪΣΤΟΡΙΑ-Ο ΤΡΑΓΟΣ ΚΑΙ ΤΑ 7 ΛΥΚΑΚΙΑ

Η νέα ηχοϊστορία μας έχει αφηγητή τον Κωνσταντίνο. Ο Κωνσταντίνος μας αφηγείται την ιστορία της Ρ. Ρώσση-Ζαϊρη με τίτλο: «Ο τράγος και τα επτά λυκάκια», εκδ. ΜΙΝΩΑΣ. Ακούστε τον Κωνσταντίνο να αφηγείται ως ήρωας-λαγουδάκι την περιπέτειά του όταν γνώρισε ένα λυκάκι, πήγε στο σπίτι του και μετά …

Καλή ακρόαση. Επιλέξτε το αρχείο ήχου Konstantinos.

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ, ΗΧΟΪΣΤΟΡΙΕΣ | Ετικέτες: | Σχόλια κλειστά

Ο ΗΡΑΚΛΗΣ, Η ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ, Ο ΚΑΠΡΟΣ,ΤΟ ΕΛΑΦΙ, ΟΙ ΣΤΥΜΦ. ΟΡΝΙΘΕΣ

Συνεχίζουμε τους άθλους του Ηρακλή! Φτάσαμε στις Στυμφαλίδες όρνιθες, αφού πρώτα έπιασε τον Ερυμάνθιο κάπρο και το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμις. Τα παιδιά βρίσκουν την παρουσίαση στον υπολογιστή ή στη συσκευή usb και στη συνέχεια επιλέγουμε ένα χειριστή για τον υπολογιστή (ανοίγει το αρχείο, προχωράει σε προβολή παρουσίασης, επιλέγει επόμενη/προηγούμενη διαφάνεια και τέλος κλείνει το αρχείο). Με τη βοήθεια του χειριστή μας παρακολουθούμε το νέο άθλο, συζητάμε, κάνουμε ερωτήσεις και απαντάμε.

Δείτε εδώ τις ατομικές καταγραφές για τον άθλο με τις Στυμφαλίδες όρνιθες και στη συνέχεια απολαύστε τις ομαδικές εργασίες των παιδιών με ζωγραφιές σε φυσικό μέγεθος για τους άθλους:

  1. Ο Ηρακλής και η Λερναία Ύδρα
  2. Ο Ηρακλής και ο Ερυμάνθιος κάπρος
  3. Ο Ηρακλής και το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμις

Συνεχίζεται…

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ-ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Ετικέτες: , , , , | Σχόλια κλειστά

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ

Μάθαμε για το έθιμο των χαρταετών, είδαμε και χαρταετούς στο διαδίκτυο. Μας αρέσουν οι χαρταετοί, αποφασίσαμε να κάνουμε τους δικούς μας σε σχήμα ρόμβου.

Σημειώστε:

  1. Παίρνουμε χαρτί Α4, το τσακίζουμε  στη μέση οριζόντια και μετά κατακόρυφα
  2. Δημιουργείται ένας σταυρός. Με ένα μαρκαδόρο κάνουμε 4 τελίτσες στις άκρες του σταυρού
  3. Τι ενώνουμε χρησιμοποιώντας το χάρακα
  4. Κόβουμε πάνω στις γραμμές
  5. Διακοσμούμε
  6. Προσθέτουμε ζύγια και ουρά
  7. Και έτοιμοι να πετάξουμε ψηλά!

Είμαστε διπλά δημιουργικοί, όπως ο Κωνσταντίνος που κατασκεύασε και έναν δεύτερο χαρταετό σε σχήμα πολύγωνου. Αν θέλετε και εσείς να κάνετε τους δικούς σας δείτε εδώ. Καλή επιτυχία!

Κατηγορίες: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Ετικέτες: , , | Σχόλια κλειστά