ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Μια νέα σχολική χρονιά άρχισε και οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά του 26ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας εύχονται  να είναι δημιουργική, εποικοδομητική, ευχάριστη , γεμάτη συνεργασία και αισιοδοξία.

ΠΑΣΧΑ 2013

Ήρθε και φέτος το Πάσχα και οι προετοιμασίες στο νηπιαγωγείο ήταν έντονες. Κατασκευές για να στολίσουμε το νηπιαγωγείο μας αλλά και για να πάρουμε στο σπίτι. Καλαθάκια , κάρτες για ευχές , σταυροί από πηλό ήταν κάποιες από αυτές.

Φτιάξαμε Λαζαράκια και φυσικά βάψαμε και αυγά.

Ένα καινούργιο γράμμα μας έδωσε την ευκαιρία να φτιάξουμε ακόμα ένα βιβλίο για την βιβλιοθήκη μας.

ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ ΑΝΟΙΞΗ

Η Άνοιξη ήρθε και το νηπιαγωγείο μας γέμισε λουλούδια. Διαβάσαμε το ποίημα του Ελύτη ¨Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας» και το κάθε παιδί είπε τη δική του ιδέα για τις αλλαγές στη φύση την Άνοιξη. Την ζωγράφισε και αφού τις συγκεντρώσαμε όλες τις κάναμε βιβλίο γνώσης , με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου, για τη βιβλιοθήκη μας.

Φτιάξαμε και ένα καινούριο βιβλίο , το βιβλίο του Η, η. Καλή ανάγνωση

ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ

Την εβδομάδα που πέρασε την αφιερώσαμε στις καλές διατροφικές συνήθειες.Τρώμε υγιεινά και έχουμε καλή υγεία,ευεξία και δύναμη. Φτιάξαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και χωρίσαμε τα τρόφιμα στις 5 οικογένειες (δημητριακά , γαλακτοκομικά κ.α) και μάθαμε για τα φαγητά που τις αποτελούν.

Μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές , για το πόσα γεύματα πρέπει να τρώμε την ημέρα και από τι φαγητά θα αποτελούνται για να έχουμε ένα υγιές σώμα. Καταγράψαμε τα φρούτα και τα φαγητά που μας αρέσουν περισσότερο παίξαμε με τις λέξεις , ακούσαμε τραγούδια με φαγητά μάθαμε παροιμίες  , αινίγματα και διαβάσαμε παραμύθια.

Φέραμε στο νηπιαγωγείο διάφορα δημητριακά όσπρια φρούτα και λαχανικά και αφού τα παρατηρήσαμε κάναμε κατασκευές με αυτά.

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Ιταλού ζωγράφου Αρτσιμπόλντο με ένα πρόσωπο από φρούτα και φτιάξαμε και εμείς αστείες φατσούλες και σας τις παρουσιάζουμε.

Τα νήπια έφεραν και διάφορα βότανα με πληροφορίες για τις ευεργετικές τους ιδιότητες που αφού τα είδαμε τα μυρίσαμε και μάθαμε για αυτά , φτιάξαμε και τσάι για να πιούμε στο νηπιαγωγείο.

Με αφορμή τα βότανα μάθαμε για το γράμμα Β , β και φτιάξαμε το δικό του βιβλίο.

Για να θυμόμαστε πως πρέπει να τρώμε σωστά φτιάξαμε και ένα σουπλά για το κάθε παιδί με το αλφαβητάρι της διατροφής και διάφορες πληροφορίες και συνταγές.

Και μία συμβουλή από τα παιδιά του νηπιαγωγείου:

Άσπρο κρέας φρέσκο ψάρι , φρούτα , γάλα και λαχανικά, λίγα λίπη , λιγότερα γλυκά και αλάτι μια σταλιά

…ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εδώ και αρκετό καιρό ασχολούμαστε με τα Μαθηματικά.  Μαθαίνουμε τους αριθμούς, παίζουμε παιχνίδια, κάνουμε προσθέσεις. Τελικά ανακαλύψαμε ότι μας αρέσουν πολύ. Δείτε πόσο καλά τα καταφέραμε.

ΣΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ

Απόκριες έρχονται και το νηπιαγωγείο μας στολίστηκε με σερμπατίνες και χειροτεχνίες των παιδιών. Ακούσαμε τραγούδια , διαβάσαμε ποιήματα και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς.

Όλες αυτές τις ημέρες των Αποκριών στο νηπιαγωγείο τα παιδιά κατασκεύασαν μάσκες αστείες, μάσκες  ζώων ,  και με αυτό σαν αφορμή δραματοποιήσαμε  και το παραμύθι ο «Πέτρος και ο λύκος» του Ρώσου συνθέτη Προκόφιεφ.

Στο χώρο του σχολείου μας κάναμε  το πάρτι την Τσικνοπέμπτη αφού ντυθήκαμε κλόουν αλλά και την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς που διασκεδάσαμε με φαγητά , παιχνίδια και χορούς.

Καπέλα , κλόουν μάσκες και μασκαράδες μας έκαναν να μάθουμε δύο καινούρια γράμματα και να φτιάξουμε τα βιβλία τους.

Και τώρα που οι απόκριες τελείωσαν Καλή Σαρακοστή σε όλους.

ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ…ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΟΜΟΡΦΑΙΝΩ

Αφού μιλήσαμε για τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος , αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τον δικό μας πλανήτη τη Γη.

Συζητήσαμε για τη Γη και τι μας προσφέρει αυτή. Φαγητό , νερό , ενέργεια κ.α. Σκεφτήκαμε τι πρέπει να κάνουμε για να προστατέψουμε τους φυσικούς πόρους της Γης και φτιάξαμε αφίσες.

Μιλήσαμε για την ανακύκλωση και πώς μπορούμε όλοι να κάνουμε ανακύκλωση στα σπίτια μας. Μάθαμε ποια υλικά ανακυκλώνονται (μπαταρίες , ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα κ.α.) και ποια από αυτά πετάμε στους μπλε κάδους. Έτσι μάθαμε και από τι υλικό είναι φτιαγμένα τα διάφορα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στα σπίτια μας.

Αφού διαβάσαμε διάφορα παραμύθια και ακούσαμε τραγούδια φτιάξαμε πράσινα θαυμαστικά στα οποία γράψαμε τις δικές μας συμβουλές για το τι πρέπει να κάνουμε στο σχολείο για εξοικονόμηση της ενέργειας και τα κολλήσαμε παντού στο σχολείο για να μην ξεχνιόμαστε.

Φέραμε παλιές εφημερίδες και παρατηρήσαμε πώς μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε ξανά. Φτιάξαμε χειροτεχνίες , παίξαμε παιχνίδια με αυτές όπως χαρτοπόλεμο και μπάσκετ , αλλά φτιάξαμε και το δικό μας χαρτί.

Σκεφτήκαμε συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος  , μετρήσαμε και γράψαμε.

Με αφορμή την ανακύκλωση μάθαμε το γράμμα Α,α και φτιάξαμε το αλφαβητάρι της φύσης.

Και βέβαια δεν ξεχνάμε να ανακυκλώνουμε ο,τι μπορούμε στο μπλε κάδο ανακύκλωσης που έχουμε κοντά στο νηπιαγωγείο μας

ΤΟ ΝΕΡΟ …ΝΕΡΑΚΙ

Το νερό αποτελεί πηγή ζωής για τον πλανήτη μας.Τη σημασία και την σπουδαιότητα την ξέρουμε όλοι. Την ύπαρξη και τη διαθεσιμότητά του τη θεωρούμε αυτονόητη. Είναι όμως;

Για αυτό το λόγο προσπαθήσαμε να μάθουμε όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαμε για το πού βρίσκουμε νερό , πώς βρέχει , πώς γίνονται τα σύννεφα; Μια πρώτη κατανόηση της έννοιας του κύκλου του νερού. Βάλαμε με τη σειρά τις εικόνες με το ταξίδι της σταγόνας.Προσπαθήσαμε να κάνουμε βροχή μέσα στην τάξη και μάλλον τα καταφέραμε.

Κάναμε και άλλα πειράματα με το νερό .Όπως τι γίνεται αν το βάλουμε στο ψυγείο , στην κατάψυξη ή αν το αφήσουμε στο δωμάτιο. Παρατηρήσαμε τις μεταβολές του νερού σε στερεό , υγρό και αέριο.Είδαμε πώς αντιδρούν μέσα στο νερό κάποια αντικείμενα. Καταγράψαμε σε φύλλα εργασίας τα αποτελέσματα.

Φτιάξαμε αφίσες για την χρησιμότητα και την οικονομία για να μην πούμε το νερό νεράκι.

Διαβάσαμε βιβλία , μάθαμε ποιήματα για το νερό , αινίγματα και φτιάξαμε το δικό  μας παραμύθι αλλά και το βιβλίο του Ν ,ν.

Και μια συμβουλή για όλους από τα παιδιά του νηπιαγωγείου:

«ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ»