Εθνικό δίκτυο Παιδεία στα Μέσα

site logo 200x100

 

Η συμμετοχή του σχολείου στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο “Παιδεία στα Μέσα” για το σχολικό έτος 2023-2024,  και η επιμορφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία , αποτέλεσε  έμπνευση για δημιουργίες στο τέλος της ενασχόλησής μας με τη θεματική ενότητα Τα ΜΜΕ και η χρήση τους . Με αφορμή το εκπαιδευτικό υλικό του δικτύου, προσαρμοσμένο στην ηλικιακή ομάδα των παιδιών, και φέροντας σε επαφή τους μικρούς μαθητές με τα διάφορα ΜΜΕ , αποφασίστηκαν στην ολομέλεια της τάξης οι παρακάτω δραστηριότητες :

  1. Δημιουργία διαφημιστικού σποτ για την πόλη μας τη Λαμία ( 1η ομάδα)
  2. Δημιουργία ενός video-animation με ζωγραφιές των παιδιών, οι οποίες θα αναπαριστούν το ταξίδι της σταγόνας( κάθε ζωγραφιά και διαφορετικό στιγμιότυπο) το οποίο θα επενδύαμε με αφήγηση από τα ίδια τα παιδιά)

 

και οι οποίες ανταποκρίνονταν στους εξής στόχους με βάση και το ΑΠΣ του Νηπιαγωγείου

  • Να εκφραστούν ελεύθερα και καλλιτεχνικά  και να νιώσουν τη χαρά της συμμετοχής μέσα από τα στάδια δημιουργίας ενός διαφημιστικού μυνήματος

 

  • Να βιώσουν την εμπειρία της δημιουργίας μέσα από τις τέχνες.

 

  • Να αντιληφθούν ότι η συντονισμένη παρουσίαση εικόνων και λέξεων(δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού με τη χρήση της τεχνολογίας)  οδηγεί σε μια καλλιτεχνική δημιουργία μιας μικρής ταινίας.

 

  • Να κατανοήσουν το νόημα της επικοινωνίας (πομπός –μήνυμα –δέκτης)

 

  • Να αντιληφθούν ότι τα  οπτικοακουστικά μέσα μπορούν να αποτελέσουν μαθησιακά εργαλεία νέων γνώσεων και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικού αλφαβητισμού

 

Πως έγινε το διαφημιστικό σποτ

Οι μαθητές επινοούν όλα τα στοιχεία της διαφήμισής τους (βασικός τίτλος, σλόγκαν, μουσική, ύφος φωνής, δομή διαφήμισης) και υλοποιούν τη δημιουργία τους με  πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου (πχ. Audacity ) κατά την προγραμματισμένη  διδακτική επίσκεψή μας σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό και με τη βοήθεια τεχνικών  καθώς στο σχολείο δεν υπήρχε η δυνατότητα για χρήση ανάλογων μηχανημάτων

 

 

Πως έγινε το videoanimation

Mε αφορμή ταινίες animation που είχαμε δει στην τάξη κατά την ενασχόλησή μας με ανάλογες θεματικές ενότητες όπως:

Fishing with Sam https://www.youtube.com/watch?v=xMnx_3BC7EM

Song of the sea https://www.youtube.com/watch?v=VrhoOzW8oF8&ab_channel=StudiocanalUK

Ο κύκλος του νερού https://www.youtube.com/watch?v=vHApTRvbJCw&ab_channel=Hydroscopio

Δημιουργήθηκε έντονη επιθυμία να φτιάξουμε και εμείς μια μικρή ταινία για να παρουσιάσουμε τις γνώσεις που αποκτήσαμε όταν τελειώσαμε το Εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο ¨Tο ταξίδι της Σταγόνας΄

 

Τα νήπια ετοίμασαν τις ζωγραφιές τους  και τις τοποθέτησαν με μικρές κινητικές διαφοροποιήσεις( εξελικτική διαδικασία) σε επιφάνεια φωτογραφίας με μαύρο φόντο. Τραβήχτηκε μεγάλος αριθμός φωτογραφιών  με το κινητό της εκπαιδευτικού ενώ  αποθηκεύτηκαν στον υπολογιστή και ομαδοποιήθηκαν για ευκολότερη επεξεργασία. Χρησιμοποιήθηκε το Web2.0 εργαλείο gifmaker για δημιουργία ομάδας φωτογραφιών , που επιλέχθηκε από τα ίδια τα παιδιά, και αφού μετατράπηκαν σε μορφή βίντεο με την εφαρμογή Microsoft Clipchamp (από το tablet της εκπαιδευτικού)   με τις κατάλληλες ρυθμίσεις,.  δημιουργήθηκε ένα video διάρκειας περίπου 30 sec και επενδύθηκe με αφήγηση  από τα ίδια τα παιδιά.

 

Οι παραγωγές μας: