Το Πάσχα του Πασχάλη
Πασχαλινές λαμπάδες
Μαθηματικά παιχνίδια
1η Δραστηριότητα :
Τα παιδιά καλούνται να βρουν τις ποσότητες χωρίς να μετρήσουν και να σταθούν στην ανάλογη ποσότητα που θα τους ζητηθεί.
2η Δραστηριότητα:
Επιλέγουν τις αριθμητικές προσθέσεις της αρεσκείας τους και την αναπαριστούν με τα ξυλάκια.Στη συνέχεια με ευκολία βρίσκουν το άθροισμα
3η Δραστηριότητα:
Κάθε παιδί με τη σειρά του ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που φέρνει προσπαθεί να βρει και την αντίστοιχη καρτέλα με τις κουκίδες. Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν τους σχηματισμούς των κουκίδων και να τους συνδυάσουν με τους σωστούς αριθμούς χωρίς να μετρήσουν.
Διαδραστικό παιχνίδι
Παχαλινή κάρτα
πασχαλινό mobil
H πασχαλίτσα της αγάπης
Ακολουθούν ερωτήσεις κατανόησης, εμπέδωσης και ανάκλησης πληροφοριών:
- Ποιους συνάντησε στο λιβάδι η πασχαλίτσα;
- Τι είναι το Πάσχα για τα λουλούδια, τους λαγούς, τις μέλισσες και τις κότες;
- Τι είπε στην πασχαλίτσα η κουκουβάγια;
- Τι είναι το Πάσχα για το βασιλιά, τον φούρναρη, τον μάγειρα, τον κρεοπώλη;
- Πώς αντέδρασε το κορίτσι όταν είδε την λαμπάδα; Τι συναισθήματα ένιωσε;
- Τι κατάλαβε η πασχαλίτσα με αυτή της την πράξη;
- Ποιο είναι το ” μυστικό” του Πάσχα;
ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ, ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ “ΠΑΣΧΑ”
Επεξεργαζόμαστε αινίγματα:
- Με καλάθια τα παιδιά τριγυρνούσαν στη γειτονιά τραγουδάκια λέγαν γλυκά και μαζεύανε αυγά. Τι είναι; ( Τα κάλαντα του Λαζάρου).
- Η νονά μου τη χαρίζει με στολίδια τη γεμίζει και στην εκκλησιά μαζί θα την πάρω τη Λαμπρή. Τι είναι; ( η λαμπάδα).
- Με λουλούδια τον στολίζουν σ’ όλο το χωριό( την πόλη) γυρίζουν. Τι είναι; ( ο Επιτάφιος).
- Στο λιβάδι πινελιές του Χριστού είναι σταλιές. Τι είναι; ( οι παπαρούνες).
- Τα τυλίγουν και φουσκώνουν, σαν ψηθούν σ’ αναστατώνουν! Τι είναι; ( τα τσουρέκια).
- Την Λαμπρή πάντα ανθίζω και ευωδιά σε όλους χαρίζω. Ποια είμαι; ( η πασχαλιά).
- Με λαμπάδες και αυγά πάνε και στην εκκλησιά για να πουν “Χρόνια Πολλά”. Τι είναι; ( η Ανάσταση του Χριστού)
Παροιμίες και εκφράσεις:
- Χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια.
- Δεν είναι κάθε μέρα Πασχαλιά.
- Κάναμε Πάσχα.
- Έχει κορμί λαμπάδα.
- Έβαλε τα λαμπριάτικα του/ της.
Δραματοποίηση παραμυθιού
Την Παρασκευή κάναμε διαγωνισμό δραματοποίησης παραμυθιού.
Διαβάσαμε το γνωστό παραμύθι << 0 τζίτζικας και ο μέρμηγκας >>.Το παραμύθι το ξέρανε τα παιδιά, αλλά το ξαναδιαβάσαμε για να το θυμηθούν.
Μετά τα παιδιά σε ζευγάριa, συζήτησαν και μετά παίξανε τους διαλόγους του παραμυθιού. Προυπόθεση ήταν να γίνουμε ηθοποιοί και να παίξουμε θέατρο και να εμπλουτίσουμε τους διαλόγους με δικά μας λόγια και να μην περιοριστούμε στα λόγια του παραμυθιού.
Αφού έπαιξαν όλα τα παιδιά τους ρόλους τους ακολούθησε ψηφοφορία.
Τα νήπια εμπλούτισαν το παραμύθι με δικά τους λόγια και έπαιξαν ο καθένας με το δικό του τρόπο και πάνω απ όλα διασκέδασαν και γέλασαν και βεβαία όλοι χειροκροτήθηκαν.
Μεγαλύτερη θαατρικότητα και γέλιο είχαν τα ζευγάρια
Γιώργος και Αγγελος,
Νικόλας και Αγλαία
Για το λεξιλόγιο τους χειροκροτήθηκε το ζευγάρι
Μαρία και Κασσάνδρα