ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Νοέ 201811

Μαθαίνουμε τα μέσα μεταφοράς στο νηπιαγωγείο μας μελετώντας τις υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών και εμπλουτίζοντας με καινούργιες…

Ταξινόμηση των μέσων μεταφοράς

Τα παιδιά παίζουν το…

«Μαγικό λεωφορείο»

Το εισιτήριο είναι ένα πορτοκαλί βραχιολάκι στο δεξί χέρι. Όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι δεξιά τα παιδιά γέρνουν δεξιά και όταν στρίβει αριστερά γέρνουν αριστερά!

φτιάχνουν ένα λεωφορείο από πλαστελίνη…

αναγνωρίζουν τη μάρκα του αυτοκινήτου τους…

μαθαίνουν να περνούν τη διάβαση…

έφτιαξαν το δικό τους λεωφορείο …

και το δικό τους αυτοκίνητο!

δούλεψαν ομαδικά και δημιούργησαν ένα δρόμο με αυτοκίνητα που διακόσμησε την τάξη μας!!!

 

ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Νοέ 20188
8 Νοεμβρίου, ο επίσημος εορτασμός των Αρχαγγέλων Γαβριήλ και Μιχαήλ, Προστατών της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Μιλήσαμε για τη γιορτή μέσα από εποπτικό υλικό που εντυπωσίασε τα παιδιά …
έφτιαξαν κάρτα-αεροπλανάκι

   

το αεροπλάνο αρχίζει από το γράμμα Α … ευκαιρία να το μάθουμε λοιπόν!!!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Οκτ 201831

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται την 31η Οκτωβρίου κάθε χρόνου, σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.

«Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό» είναι το πνεύμα που διέπει την Ημέρα.

Μιλήσαμε για την αξία της αποταμίευσης και μάθαμε την παροιμία : «Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι».

Δοκιμάσαμε λοιπόν να γεμίσουμε το δικό μας σακούλι!

και η χειροτεχνία μας…

 

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Οκτ 201828

Η εθνική μας επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 εορτάστηκε στο σχολείο μας με έπαρση της ελληνικής σημαίας…

απαγγελία ποιημάτων και τραγούδια σχετικά …

παρέλαση στον αύλειο χώρο του σχολείου μας από τους μαθητές των 13ου και 23ου Νηπιαγωγείων…

και η χειροτεχνία μας …

Oμαδική εργασία: Το σήμα της ειρήνης με την τεχνική τυπώματος με τον πάτο πλαστικού μπουκαλιού

Τα παιδιά φτιάχνουν το «Σημαιόδεντρο»

(μια ιδέα από το www.elniplex.com)

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Οκτ 201811

Ήρθε το φθινόπωρο!!!

Ήρθε και μέσα στην τάξη μας με φύλλα, κλαδιά, καρπούς και… σαλιγκάρια!!!… που συγκέντρωσαν τα παιδάκια μας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αυτή η όμορφη, φυσική, φθινοπωρινή γωνία!!!

τα παιδιά απέκτησαν έναν καινούργιο φίλο …το Νικόλα … το σαλιγκάρι!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ci3WblkrgY4&feature=youtu.be

ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ μαζί του, που ήθελαν να γίνουν και τα ίδια σαλιγκαράκια…

σύρθηκαν στο έδαφος σαν το σαλιγκάρι…

κρύφτηκαν στο καβούκι τους όταν κάτι τους φόβισε…


Τα παιδιά έγιναν φύλλα φθινοπωρινά και χόρεψαν με μουσική του Βιβάλντι. Στο σταμάτημα της μουσικής τα φύλλα έπεσαν στο χώμα…

Παιχνίδι συνεργασίας :
Τα παιδιά σε ζευγάρι κουνούν το ύφασμα απαλά στην αρχή, όλο και πιο δυνατά στη συνέχεια προσέχοντας να μην τους πέσει το φύλλο…

Παιχνίδι Μαθηματικών
Φτιάξαμε ένα δέντρο στο πάτωμα, τα παιδιά έγιναν «αεράκι» και ανάλογα με τον αριθμό της καρτέλας έριχναν τόσα φύλλα στο πάτωμα.

Μετρήσαμε τα φύλλα και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το χρώμα.

Διάταξη από το μεγαλύτερο στο μικρότερο .

σύνθεση εικόνας με φθινοπωρινά φύλλα…

Γλωσσικό παιχνίδι

ομαδικές εργασίες


φθινοπωρινά φρούτα – αντιστοίχιση εικόνων και λέξεων

η εργασία μας για το μήλο…


Μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου και τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τα δικά τους φρούτα… τα παρατηρήσαμε, τα μυρίσαμε, τα γευτήκαμε και είπαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας φρούτο…

τα παιδιά θέλησαν να ψηφίσουμε για δούμε ποιο είναι το αγαπημένο φρούτο της τάξης μας…

έτσι παίξαμε το παιχνίδι των προτιμήσεων αρχικά επιλέγοντας να μπουν στο στεφάνι με το φρούτο της προτίμησής τους…

λλ

έπειτα θέλησαν να αφήσουν στο φρούτο προτίμησης τους … το παπούτσι τους!!!

και ιδού η κατάταξη των παπουτσιών!!!

στη συνέχεια ψήφισαν με χαρτάκια…

έγινε η καταγραφή των ψήφων…

και τα τελικά αποτελέσματα αναδεικνύουν νικητή … το ακτινίδιο με 5 ψήφους προτίμησης!!!


Ζωντανέψαμε ζωγραφικούς πίνακες…
Προσπάθεια αναπαράστασης του πίνακα Bowl of Fruit του Henri Fantin-Latour (1857) με τα φρούτα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι…

στη συνέχεια τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουν στο χαρτί το έργο με κηρομπογιές…

έπειτα προσπάθησαν να κατατάξουν καρτέλες με γνωστούς πίνακες με φθινοπωρινά φρούτα ανάλογα με το που βρίσκονταν τα φρούτα (σε καλάθι, σε μπολ, σε πιάτο ή σε τραπέζι)

με την τεχνική του τυπώματος φτιάξαμε το σταφύλι…


Μπήκε ο Οκτώβριος … ευκαιρία να βάλουμε τα γραμματάκια του σε σειρά και να φτιάξουμε τη λέξη…

με την τεχνική του τυπώματος

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Οκτ 20184

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.

H Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978)

Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρο 2
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.

Άρθρο 3
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.

Άρθρο 4
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.

Άρθρο 5
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. 2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

Άρθρο 6
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

Άρθρο 8
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. Αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.

Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

Άρθρο 10
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. 2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.

Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.

Άρθρο 12
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.

Άρθρο 13
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.

Άρθρο 14
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

 

… την ημέρα αυτή την αφιερώσαμε, λοιπόν, στα ζώα… συζητήσαμε για τις ανάγκες τους και τα δικαιώματα τους, ποιο είναι το αγαπημένο μας ζώο, παίξαμε παιχνίδια, ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε…

 

Ζωάκια με πλαστελίνη…

με την τεχνική του τυπώματος φτιάξαμε ένα σουπλά – σκυλάκι

    

Ζωγραφίσαμε τον σκύλο του Πικάσο…

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Οκτ 20181

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία» εορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου. Υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990, για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στους ηλικιωμένους, αλλά και να επισημάνει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν.

Εμείς φτιάξαμε ένα αναμνηστικό δωράκι για τον παππού και τη γιαγιά μας που αγαπάμε πολύ …

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Σεπ 20186

Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 9:00 π.μ, θα γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός στην αυλή του σχολείου μας και θα δοθούν οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και τη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

Σας περιμένουμε με χαρά!!!

Καλή Σχολική Χρονιά!!!

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ – Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

Ιούν 201823

Η υλοποίηση του προγράμματος «Το σώμα μου – Ο εαυτός μου» από το ολοήμερο τμήμα, ξεκίνησε με αφορμή ένα διασκεδαστικό παιχνίδι.

Ένα παιδί έκλεισε τα μάτια του ενώ το γαργαλούσαμε με ένα πινέλο σε διάφορα σημεία του σώματος. Το ρωτούσαμε: «πού σε γαργαλάω τώρα;», εκείνο απαντούσε και αν μπέρδευε κάποια μέρη του σώματος ή δεν ήξερε το όνομα από κάποια άλλα, τον βοηθούσε η ομάδα.

Καταγράψαμε σε ένα χαρτί τι γνωρίζουν τα παιδιά για το ανθρώπινο σώμα και τι ήθελαν να μάθουν.

Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τα εξωτερικά μέρη του σώματος…

Ζυγιστήκαμε… Μετρήσαμε το ύψος μας…

Παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη, παρατηρήσαμε και τους άλλους και καταλήξαμε στο συμπέρασμα, ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί…

Κάναμε έναν πίνακα που καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά μας…

Φτιάξαμε την προσωπογραφία μας και τη νηπιακή μας ταυτότητα…

Συζητήσαμε για το σκελετό και τη χρησιμότητά του…

Παρατηρήσαμε μια ακτινογραφία για να δούμε πώς φαίνονται τα κόκαλά μας μέσα από το σώμα μας…

Συναρμολογήσαμε το σκελετό…

Κάναμε ό,τι κάνει και ο σκελετός μας…

Φτιάξαμε τους σκελετούληδες μας με χαρτί και πλαστελίνη…

 

Παρατηρήσαμε τα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και συζητήσαμε για τη λειτουργία του καθενός από αυτά.

Κάναμε μια κατασκευή με διάφανα σακουλάκια και καλαμάκια για να κατανοήσουμε πώς φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν οι πνεύμονές μας όταν αναπνέουμε…

Ακούσαμε με στηθοσκόπιο την καρδιά μας…

Αναπαραστήσαμε το ταξίδι της τροφής…

Το δραματοποιήσαμε: Η τροφή στον οισοφάγο, στο στομάχι, στο λεπτό έντερο, στο παχύ έντερο…

Βάλαμε τις εικόνες των εσωτερικών οργάνων στο σωστό σημείο στο σώμα του φίλου μας…

Συζητήσαμε τι έχουμε 1 και τι 2 στο σώμα μας…

     

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ – ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Τα μάτια μας – ΌΑραση

Μέσα στο κουτί των εκπλήξεων βρήκαμε ένα ζευγάρι γυαλιά.

Τι χρειαζόμαστε τα γυαλιά; Έτσι άρχισε μία μεγάλη συζήτηση για τα μάτια μας.

Παιχνίδια παρατήρησης.

Τα παιδιά παρατήρησαν τους φίλους τους και έκλεισαν τα μάτια τους. Σκέπασα ένα παιδί με ύφασμα όση ώρα τα είχαν κλειστά. Ποιος λείπει, τι ρούχα φοράει;

Τοποθετήσαμε μερικά αντικείμενα στο πάτωμα. Μετά τα σκεπάσαμε και προσπαθήσαμε να τα θυμηθούμε.

Η εργασία μας:

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που κάποιοι άνθρωποι δεν βλέπουν. Πως είναι να ζεις έτσι;

Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο.

Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση τους με τα ακόλουθα παιχνίδια:

Γίναμε ζευγάρια, ο ένας τυφλός και ο άλλος οδηγός.

Προσπαθήσαμε να βάλουμε νερό και να πιούμε χωρίς να βλέπουμε.

  

Ο τυφλός μανάβης.

Τα αυτιά μας – Ακοή

Συζητήσαμε για τα αυτιά μας και τη φροντίδα τους.

Χρησιμοποιήσαμε διάφορα μέρη του σώματος μας για να παράγουμε ήχο. Παίξαμε με τα μουσικά οργανάκια της τάξης μας.

Μάθαμε για τους κωφούς και την γλώσσα τους.

Ζωγραφίσαμε ευχάριστους ήχους.

Όσφρηση και Γεύση

Καταγράψαμε ευχάριστες και δυσάρεστες μυρωδιές.

Προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε κάποιες από αυτές.

Η εργασία μας

Συζητήσαμε για τις 4 γεύσεις και τις δοκιμάσαμε.

Αφή

Παίξαμε το παιχνίδι της  <<αφής >>.

Το αποτύπωμα του χεριού μας έγινε δένδρο και της πατούσας μας φάντασμα.

Συνοψίζοντας τις γνώσεις μας, φτιάξαμε το βιβλιαράκι των πέντε αισθήσεων.

 

 

Το σώμα μου – Στοματική υγιεινή

Ιούν 201823

Με αφορμή το παραμύθι  << Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη >> συζητήσαμε για την στοματική υγιεινή.

Σκεφτήκαμε τροφές που αγαπάμε αλλά χαλάνε τα δόντια.

Επινοήσαμε τα δικά μας μικρόβια, ο Γαριδάκιας, ο Πατατάκιας, ο Γλειφιτζούρης, ο Κοκακολάκης, η Παγωτούλα…….

Ζωντανέψαμε τα μικρόβια μας και φτιάξαμε μία μάσκα- κούκλα.

Γίναμε οι ίδιοι μικρόβια, φτιάξαμε ένα δόντι με τουβλάκια και άσπρο πανί και το σκηνικό μας ήταν έτοιμο.

Αρχίσαμε το σκάψιμο.

Ευτυχώς ήρθε η οδοντόβουρτσα, βούρτσισε τη στοματική κοιλότητα και απομάκρυνε τα βακτήρια!

« Παλιότερα άρθρα
Νοέμβριος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Οκτ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

mikrosanagnostis

mikrosanagnostis

Μικρός Αναγνώστης

ifeelkid

ifeelkid

Παιδικό Ραδιόφωνο

Logo

Logo

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

\'Ενα γράμμα μια ιστορία

mikrous kai megalous

mikrous kai megalous

Μαθαίνω για το Σεισμό

den einai paramithi

den einai paramithi

Δεν είναι παραμύθι

dontia

dontia

Συμβουλές για τα δόντια

ηλιακό-σύστημα

ηλιακό-σύστημα

Το ηλιακό σύστημα

aerostato

aerostato

Αερόστατο - Διαδικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Ψυχαγωγίας και Μάθησης για τα μικρά παιδιά

emmelia

emmelia

Το Μουσικό Χωριό

sxoleio

 sxoleio

Δωρεάν Λογισμικά που μπορείτε να κάνετε εγκατάσταση στον υπολογιστή σας!!

Ράδιο Αερόστατο

Ράδιο Αερόστατο

European School Radio

cyberkids

cyberkids

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

παραμύθια

παραμύθια

Παραμύθια

Ψηφιακό Παραμύθι \"Φτερόσαυρος\" από μαθητές Νηπιαγωγείου

Πρόσφατα σχόλια



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων