ΠΑΣΧΑ

Απρ 201919

Ο εορτασμός του Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας περιλαμβάνει ιστορίες και πληροφοριακό υλικό για τη θρησκευτική μας εορτή, επαφή  και γνωριμία με τα ήθη και τα έθιμα μας, καθώς και πολλές δημιουργίες!!!

Βάψαμε αβγά με τρεις διαφορετικούς τρόπους…

με βαφή αβγών…

με γκοφρέ χαρτί…

με μαρκαδόρο


Φτιάξαμε κουλουράκια

Η συνταγή μας

αφού συγκεντρώσαμε τα υλικά μας…

περάσαμε στην εκτέλεση της συνταγής…

η ζύμη μας είναι έτοιμη!

και αρχίζει το πλάσιμο με τα χεράκια μας!

τα κουλουράκια μας είναι έτοιμα και μοσχομυρίζουν!!!


και ένα φύλλο εργασίας


Φτιάξαμε πασχαλινά καλαθάκια


Η κατασκευή μας – Ο Εσταυρωμένος


Οι κάρτες μας


Επεξεργασία του πίνακα του Ελ Γκρέκο (1541-1614):

«Ο διαμερισμός των ιματίων του Χριστού»

 

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Απρ 20192

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Έτσι, λοιπόν, στο σχολείο μας αφιερώσαμε τη μέρα σε πλούσιες αναφορές για το παιδικό βιβλίο και την παιδαγωγική του αξία.

Οι κατασκευές μας

Μια καλή ευκαιρία να οργανώσουμε και να τακτοποιήσουμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας.

Να επισημάνουμε πώς ξεφυλλίζουμε προσεχτικά ένα βιβλίο χωρίς να τσαλακώνουμε τις σελίδες του,  και κατ’ επέκταση να μιλήσουμε για την αγάπη και το σεβασμό απέναντι στον πολύτιμο αυτό φίλο μας.

Εντοπίσαμε σχισμένες σελίδες και βιβλία, οπότε σκεφτήκαμε τρόπους επιδιόρθωσης τους.

ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ

Απρ 20191

Πρωταπριλιά σήμερα και ο Πινόκιο έχει την τιμητική του!!!

Κάθε παιδί λέει ένα ψέμα και μεγαλώωωνει, μεγαλώωωωνει η μύτη του!!!

Ας πούμε και καμιά αλήθεια για να ξαναμικρύνει!!!!

και η κατασκευή μας

25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Μαρ 201925

Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα που έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία το 1821.

Μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για την Ελλάδα και τα γεωγραφικά της διαμερίσματα.

Εντοπίζουμε στο χάρτη την Πελοπόννησο απ’ όπου ξεκίνησε η Επανάσταση, αλλά και άλλες περιοχές επαναστατικών εστιών.

Χρησιμοποιώντας την παλάμη μας κάνουμε με τύπωμα την Πελοπόννησο – Μοριά, όπου χτυπούσε η καρδιά της Επανάστασης!

Χειροτεχνία – Τσαρούχι

Φτιάξαμε τον κρίνο που έδωσε ο Αρχάγγελος στην Παναγία.

 

«Ο ΣΙΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ»

Μαρ 201912

Το Εκπαιδευτικό Κουκλοθέατρο Τεχνόπολις παρουσίασε στο σχολείο μας το έργo :

“Ο Σίμος και ο σεισμός”.

Ένας καθηγητής φυσικών επιστημών μαζί με τον μικρό του φίλο, τον Σίμο, παρουσίασαν 3 ιστορίες της παγκόσμιας μυθολογίας για τον σεισμό (Αρχαία Ελλάδα, Ιαπωνία και Ν.Ζηλανδία), και την επιστημονική εξήγηση του φαινομένου.

https://www.youtube.com/watch?v=ISL6ICUaJTM

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Μαρ 20191

Διανύουμε την περίοδο της αποκριάς και στο σχολείο μας αναβιώσαμε το γαϊτανάκι, ένα έθιμο που διατηρείται αυτούσιο στις μέρες μας.

Η προέλευση του εθίμου

Το γαϊτανάκι πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες τού Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών αλλά και ο ιδιαίτερος χορευτικός χαρακτήρας του δεν άφηναν κανέναν αδιάφορο!

Πώς εκτελείται αυτό το χορευτικό παιχνίδι

Χρειάζονται δεκατρία άτομα για να στήσουν τον ιδιότυπο χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο, κοντάρι, στο κέντρο από την κορυφή τού οποίου ξεκινούν δώδεκα μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα (ο αριθμός ποικίλλει). Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και είναι αυτές που δίνουν το όνομά τους και στο έθιμο. Γύρω από τον στύλο δώδεκα χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν ταυτόχρονα ανά ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι.Καθώς κινούνται γύρω από τον στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν, πλέκουν τις κορδέλες γύρω από τον στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς, με τον ίδιο τρόπο που έπλεκαν παλιά οι γυναίκες τα γαϊτάνια και στόλιζαν τις παραδοσιακές φορεσιές. Όταν οι κορδέλες έχουν όλες τυλιχτεί και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά στο κοντάρι, αντιστρέφεται η φορά του χορού και αφού τα γαϊτάνια ξετυλιχτούν ο χορός τελειώνει.

Ο συμβολισμός

Στις περισσότερες περιπτώσεις το γαϊτανάκι αποτελεί παραδοσιακή γιορτή αιώνων, διαφόρων αγροτικών κυρίως περιοχών, συμβολίζοντας το πνεύμα της συναδέλφωσης, της αγάπης και της ομόνοιας.Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την χαρά στην λύπη, από τον χειμώνα στην άνοιξη, από την ζωή στον θάνατο και το αντίθετο. Σε πολλές περιοχές το γαϊτανάκι σήμερα, το χορεύουν τις Αποκριές υπάρχουν όμως πολλές μαρτυρίες ότι παλαιότερα χορεύονταν τα Θεοφάνεια αμέσως μετά τον αγιασμό των υδάτων η την πρωτοχρονιά, μάλιστα αρκετές περιοχές κρατούν ακόμη το έθιμο αυτές τις ημέρες. Οι λόγοι για τους οποίους μεταφέρθηκε το γαϊτανάκι στις Αποκριές, δεν είναι γνωστοί, ίσως διότι σε άλλες περιοχές να χορευόταν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και οι υπόλοιπες θέλησαν να «προσαρμοστούν».

(Πληροφορίες από infokids.gr)


Tα παιδιά ζωγράφισαν το γαϊτανάκι…

έφτιαξαν αποκριάτικα καπέλα…


Φυσικά δεν έλειψε και η αγαπημένη ιστορία του Αρλεκίνου…

Ο δικός μας Αρλεκίνος …

 


και φυσικά μάθαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης και του τσικνίσματος!!!


Στο αποκριάτικο πάρτι μας τα παιδιά ντυμένα με τις αποκριάτικες στολές τους διασκέδασαν με τις κυρίες τους και με τα διάφορα παιχνίδια, αστεία και μαγικά του Κλόουν «Βούλη»!!!

Στο τέλος τα παιδιά απόλαυσαν μαλλί της γριάς από τα χεράκια του κλόουν!!!

ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΠΑΝΤΟΥ!!!

Φεβ 201924

Μαθαίνουμε τους τρόπους μετάδοσης των μικροβίων με παραστατικό τρόπο!

Χρησιμοποιώντας χρυσόσκονη δείχνουμε πως όπως αυτή μεταφέρεται σε ότι αγγίζουμε, έτσι μεταδίδονται και τα μικρόβια!

Ψάχνουμε λοιπόν τρόπο να τα εξαφανίσουμε!!!

Παίζουμε το παιχνίδι «Εξολοθρευτής Μικροβίων»

Κρύψαμε σε διάφορα σημεία της τάξης «μικρόβια» και ένα παιδί που ήταν ο «εξολοθρευτής μικροβίων» έψαχνε να τα βρει για να τα εξολοθρεύσει!


Φυσώντας με το καλαμάκι φτιάξαμε μικροβιάκια!!!


Παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο μάθαμε και εφαρμόσαμε στην πράξη το σωστό πλύσιμο των χεριών μας.

https://www.youtube.com/watch?v=2WsooFlS5Vk

 

Ομαδική εργασία » Χέρια καθαρά-μικρόβια μακριά»


Φτιάχνοντας «μικρόβια»…

που … μας δίνουν οδηγίες για καθαρά χέρια!!!

 

 

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ

Φεβ 201915

Ημέρα δημιουργικότητας … καθώς με τα παιδιά κατασκευάσαμε ένα κουκλόσπιτο από κουτιά παπουτσιών!!!

φυσικά το επιπλώσαμε…

το αποτέλεσμα εντυπωσίασε τα παιδιά, και τα ίδια απολαμβάνουν εκεί το παιχνίδι τους καθημερινά κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες.

14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΑΓΙΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΥ

Φεβ 201914

Με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, μιλήσαμε για την αγάπη!

Τί είναι η αγάπη ως συναίσθημα, πώς την εκδηλώνουμε, ποια είναι τα αγαπημένα μας πρόσωπα  …και μια ευκαιρία να τους πούμε «Σ΄αγαπώ».

Η κατασκευή μας «Το στεφανάκι της αγάπης»

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ιαν 201920

Βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα, το κρύο τσουχτερό, βροχές αλλά και χιόνι … πολύ χιόνι στα βουνά ακόμα και στο πανέμορφο βουνό μας, τον Ταύγετο! Πολλά από τα παιδιά μας ανέφεραν τις εμπειρίες τους από τις μικρές εξορμήσεις τους στα χιόνια …

Αποτυπώσαμε σε ομαδική εργασία το χειμώνα με χρήση διαφόρων υλικών.

Μια από τις πολλές βροχερές μέρες, το απότομο ξέσπασμα μιας καταιγίδας κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και στάθηκε η αφορμή για την παρακάτω ομαδική εργασία

έτσι, με απλό τρόπο τα παιδιά κατανοούν την ύπαρξη ηλεκτρισμένων φορτίων, αρνητικών και θετικών, και την δημιουργία αστραπής – κεραυνού

 


παίξαμε παιχνίδια με χειμωνιάτικα ρούχα

ποιος θα ντυθεί πιο γρήγορα;

 

παιχνίδια με τα κασκόλ

γαντομπερδέματα – κάνε τα γάντια ζευγαράκια

 


κάναμε ανασύνθεση της λέξης «Χειμώνας»…

μάθαμε το γράμμα Χ του χιονανθρώπου…

το αναζητήσαμε σε βιβλία…

ζωγραφίσαμε χιονανθρωπάκια


«Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σαν μαργαριτάρι»

Μάθαμε την παροιμία και και με ομόκεντρους κύκλους από τέμπερα σχηματίσαμε το φεγγάρι…

… και κάπου εκεί …ένας κοκκινολαίμης, το αηδόνι του χειμώνα, κελαηδά πάνω σ’ ένα κλαδάκι…!!!


χειροτεχνία – χειμωνιάτικο τοπίο


Ευκαιρία να διαβάσουμε ένα αγαπημένο βιβλίο:

«Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» του Μάνου Κοντολέων

… να το δραματοποιήσουμε…

 

Κάναμε πείραμα για το φαινόμενο πήξης – τήξης του νερού στο πλαίσιο των φυσικών επιστημών

https://www.youtube.com/watch?v=FRUB1c7R-jk

https://www.youtube.com/watch?v=GnFib6wD-G8

κάνουμε σειροθέτηση εμπεδώνοντας τα στάδια του πειράματος…

εκτός όμως από την κατάψυξη βάλαμε και σε άλλα σημεία ποτήρια με πάγο για να δούμε πού θα λιώσει πιο γρήγορα…

στο καλοριφέρ…

στο τραπέζι…

μέσα σε νερό…

έξω στον ήλιο

στο μάτι της κουζίνας…

καταγράψαμε τους προβληματισμούς μας σε πίνακα κάνοντας προβλέψεις…

αριθμήσαμε σε φύλο εργασίας με σειρά προτεραιότητας πού έλιωσε πιο γρήγορα ο πάγος


Με χρώμα και νερό που βάλαμε σε παγοθήκες στην κατάψυξη, φτιάξαμε χρωματιστά παγάκια!!!

Εντυπωσιαστήκαμε όταν κάναμε …»παγωμένες» ζωγραφιές!!!


Zώα σε χειμερία νάρκη

Φτιάχνουμε με τα παιδιά πίνακα αναφοράς με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη στις φωλιές τους.

Μια δραστηριότητα που περιλαμβάνει αναγνώριση και αντιστοίχηση λέξεων, γραφή, αναγνώριση αρχικού γράμματος λέξεων.


Παιχνίδι γνώσεων για τη χειμερία νάρκη:

Οι καρτέλες με τις ερωτήσεις μας

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες την μπλε και την κόκκινη. Ο αρχηγός κάθε ομάδας στη σωστή απάντηση σημείωνε ένα ν στο χαρτί και στη λάθος ένα χ

καραμελίτσες για τη νικήτρια ομάδα!!!


Χειροτεχνία – η αρκούδα σε χειμερία νάρκη

 


Ομαδική εργασία «Πού κοιμούνται τα ζώα το χειμώνα;»

Αρκουδίτσες με πλαστελίνη και αναδυόμενη γραφή

Δραματοποίηση της ζωής της αρκούδας:

Την άνοιξη ξυπνάει…

το καλοκαίρι τρώει πολύ φαγητό…

το φθινόπωρο ψάχνει να βρει μια φωλιά …

και το χειμώνα πέφτει σε χειμερία νάρκη


Το «Γάντι», παραδοσιακό Ουκρανικό παραμύθι.

Μια χειμωνιάτικη ιστορία με προεκτάσεις για αποδοχή του διαφορετικού, του ξένου, την αλληλεγγύη και κατανόηση στην ανάγκη του άλλου.

Αφού τα παιδιά άκουσαν την ιστορία την αναδιηγήθηκαν.

Ακολούθησε δραματοποίηση του παραμυθιού

Παίξαμε παιχνίδια μνήμης, αρίθμησης, αντιστοίχισης

ομαδική εργασία των παιδιών

« Παλιότερα άρθρα
Απρίλιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

mikrosanagnostis

mikrosanagnostis

Μικρός Αναγνώστης

ifeelkid

ifeelkid

Παιδικό Ραδιόφωνο

Logo

Logo

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

\'Ενα γράμμα μια ιστορία

mikrous kai megalous

mikrous kai megalous

Μαθαίνω για το Σεισμό

den einai paramithi

den einai paramithi

Δεν είναι παραμύθι

dontia

dontia

Συμβουλές για τα δόντια

ηλιακό-σύστημα

ηλιακό-σύστημα

Το ηλιακό σύστημα

aerostato

aerostato

Αερόστατο - Διαδικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Ψυχαγωγίας και Μάθησης για τα μικρά παιδιά

emmelia

emmelia

Το Μουσικό Χωριό

sxoleio

 sxoleio

Δωρεάν Λογισμικά που μπορείτε να κάνετε εγκατάσταση στον υπολογιστή σας!!

Ράδιο Αερόστατο

Ράδιο Αερόστατο

European School Radio

cyberkids

cyberkids

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

παραμύθια

παραμύθια

Παραμύθια

Ψηφιακό Παραμύθι \"Φτερόσαυρος\" από μαθητές Νηπιαγωγείου

Το πρώτο μαθητικό ραδιόφωνο
European School Radio

Το πρώτο μαθητικό ραδιόφωνο
European School Radio

Kατηγορίες

Πρόσφατα σχόλια



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων