Πασχαλινές παραδόσεις της Γερμανίας

Το Πάσχα, που τιμά την Ανάσταση του Χριστού, είναι για πολλούς Γερμανούς κι Έλληνες μία από τις σημαντικότερες γιορτές του χρόνου. Και στις δύο χώρες τηρείται με αφορμή το Πάσχα μία μακραίωνη παράδοση. Στην Γερμανία το Πάσχα όλα περιστρέφονται γύρω από το αυγό, σε κάποιες όμως περιοχές του βορά εμπλέκεται έως και η φωτιά στην όλη υπόθεση.
Ειδικά τα παιδιά χαίρονται το Πάσχα, γιατί τη συγκεκριμένη ημέρα ο πασχαλινός λαγός κρύβει τα χρωματιστά αυγά προκειμένου στη συνέχεια να τα αναζητήσουν.
Στη ζωγραφική αυγών διακρίνονται οι Σόρβοι, μία σλαβική μειονότητα στην ανατολική Γερμανία στα σύνορα με την Πολωνία και την Τσεχία. Έχουν αναγάγει τη ζωγραφική αυγών σε υψηλή τέχνη, εφόσον φτάνουν στο σημείο να κεντούν τα αυγά με νήματα φιλιγκράν. Μία άλλη παράδοση της περιοχής είναι η πασχαλινή ιππασία. Οι άντρες μίας κοινότητας ντυμένοι με φράκο ιππεύουν άλογα στολισμένα γιορτινά και μετακινούνται από χωριό σε χωριό μεταφέροντας το μήνυμα του Πάσχα.
Το αυγό αποτελεί βασικό διακοσμητικό στοιχείο και για τα πασχαλινά συντριβάνια, που τα συναντά κανείς κυρίως στη νότια και νοτιοανατολική Γερμανία. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών διακοσμούν όλοι μαζί τα συντριβάνια με αυγά και λουλούδια εφευρίσκοντας διαρκώς νέα και πρωτότυπα σχέδια. Τα συντριβάνια αποτελούν τις ημέρες του Πάσχα προσφιλείς εκδρομικούς προορισμούς και σε ορισμένες περιοχές της Φραγκονίας προσελκύουν πλήθη τουριστών.
Στις βόρειες περιοχές της Γερμανίας απαντάται εξάλλου και το έθιμο της πασχαλινής φωτιάς ή του πασχαλινού τροχού. Στην περίπτωση αυτή βάζουν φωτιά σε έναν τροχό βελανιδιάς παραγεμισμένο με φρύγανα και άχυρο και τον αφήνουν να κατρακυλήσει σε μία παρακείμενη πλαγιά. Εάν φτάσει στο τέλος της πλαγιάς σε καλή κατάσταση, σημαίνει ότι η σοδειά θα είναι καλή. Και όπως κάθε γιορτή έτσι και το Πάσχα χαρακτηρίζεται από τυπικά εδέσματα, όπως το πασχαλινό ψωμί, το ψάρι την Μεγάλη Παρασκευή ή το αρνί την ημέρα του Πάσχα.
Στα πλαίσια λοιπόν της επαφής των μαθητών / τριών με τις παραδόσεις αυτές παίξαμε σήμερα το κυνήγι των αυγών.
IMG 20250416 162903

Αγγλικά έθιμα

IMG 20250409 085952Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες της Α και Β τάξης μάζεψαν και φέτος τα αυγά που έκρυψε ο  λαγός του Πάσχα ( The Easter Bunny)

Ο καιρός δεν ήταν φιλικός και έτσι τα αυγά κρύφτηκαν επιμελώς, με τη βοήθεια της κ. Ελένης Καραγκιόζη, στην αίθουσα εκδηλώσεων.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ως μικροί εξερευνητές  άρχισαν να ψάχνουν τα αυγά που είχαν οριστεί για την ομάδα τους.

IMG 20250410 131411

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 διακόσμησαν  αυγά με καλλιτεχνικό τρόπο χρησιμοποώντας την τεχνική του decoupage. 

Επίσκεψη στο Μουσείο Θεόφιλου

IMG 3d618e5accff59b09e6836505f14f6cd V

Την Τρίτη 8 Απριλίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 και Δ2 επισκέφτηκαν το Μουσείο Θεόφιλου  στην Ανακασιά (Πηλίου) Μαγνησίας, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Αναστασία Καζαμία , Αναστασία Κατσαβού  και Παρασκευή Μάρη.

Καλή πρωταπριλιά ή αλλιώς στα γαλλικά «POISSON D’ AVRIL»

poissons avril

 

Καλή πρωταπριλιά ή αλλιώς στα γαλλικά

«POISSON D’ AVRIL».

     Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.

Όπως θα δείτε λοιπόν στις φωτογραφίες που ακολουθούν τηρήσαμε κι εμείς αυτό το έθιμο στο σχολείο μας…..

Οι Γάλλοι κολλούν ψάρια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών. Αναρωτηθήκαμε όμως γιατί;

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. 

      Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό.  Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο και γι’ αυτό οι Γάλλοι κολλούν ψαράκια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών.

IMG 20250403 093933 IMG 20250403 093852IMG 20250404 080746

Εορτασμός της Εθνικής Επετείου της Επανάστασης το 1821

IMG 20250324 095051 IMG 20250324 095046 

Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 το σχολείο μας γιόρτασε την Εθνική μας επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 με μια μεγάλη σχολική γιορτή που παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές /τριες και γονείς του σχολείου μας.

  Η Διευθύντρια κ,Σαλταγιάννη  Δήμητρα διάβασε το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη για την 25η Μαρτίου όπου επισήμανε ότι “Η εθνική επέτειος αποτελεί αφορμή για να έρθουμε ξανά κοντά στους ήρωες μας. Να νοιώσουμε το πάθος τους για την ελευθερία. Να διδαχθούμε από τα πάθη και τα λάθη τους. Να συνειδητοποιήσουμε ότι μαζί με τη δύναμη της ορμής, οι μεγάλοι στόχοι απαιτούν τη δύναμη του πνεύματος.Η επέτειος της 25ης Μαρτίου αποτελεί όχι μόνο μνήμη παρελθόντος, αλλά μέρος της εθνικής ανθεκτικότητας και ισχύος” Αποτελεί έμπνευση του μέλλοντος που θέλουμε να δημιουργήσουμε για την πατρίδα μας.

  Στη συνέχεια έγινε η παράδοση της σημαίας στους μαθητές /τριες που είχαν κληρωθεί για αυτό το χρονικό διάστημα.

  Ακολούθησε η γιορτή από τους μαθητές/τριες των ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων με παρουσίαση του χρονικού της επανάστασης, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χορούς. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην τοπική ιστορία και στους αγώνες στο Πήλιο. 

  Την γιορτή διοργάνωσαν και επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ1 κ Γκουσγκουρέτα Στέλλα και της ΣΤ2 κ. Τσαλίκη Άντα.Τους χορούς δίδαξε και επιμελήθηκε η κ Ζαχαροπούλου Κατερίνα ενώ την εικαστική διακόσμηση του σχολείου επιμελήθηκαν η κ. Ζαχαροπούλου Κατερίνα  και η κ. Ευαγγελίδη Σταυρούλα.

Φωτογραφίες από τις εορταστικές εκδηλώσεις του σχολείου δημοσιεύουμε παρακάτω.

IMG 20250330 091521IMG 20250330 091138IMG 20250330 092013

Η γιορτή της Γαλλοφωνίας

thumbnail FRANCOPHONIE2

https://gamma.app/docs/-mikas17tzjir0k8?mode=doc

Τι γιορτάζουμε στη Γιορτή της Γαλλοφωνίας;

Η Γιορτή της Γαλλοφωνίας (Journée Internationale de la Francophonie) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαρτίου και τιμά τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό των χωρών που μιλούν γαλλικά. Είναι μια ευκαιρία για τους γαλλόφωνους και τους φίλους της γλώσσας να γιορτάσουν την κοινή τους πολιτιστική κληρονομιά μέσα από εκδηλώσεις, λογοτεχνία, μουσική, θέατρο και γαστρονομία.

Η ημερομηνία επιλέχθηκε γιατί στις 20 Μαρτίου 1970 ιδρύθηκε ο Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας (OIF)

Ποιους αφορά η Γιορτή της Γαλλοφωνίας;

· Τις χώρες-μέλη και παρατηρητές του Διεθνούς Οργανισμού Γαλλοφωνίας (OIF)

· Όλους όσους μιλούν γαλλικά ή αγαπούν τον γαλλικό πολιτισμό

· Εκπαιδευτικά ιδρύματα, καλλιτέχνες, δημοσιογράφους, και πολίτες σε όλο τον κόσμο

Σε ποιες χώρες και από πόσους μιλιέται η γαλλική γλώσσα;

Η γαλλική είναι επίσημη γλώσσα σε 31 χώρες και ομιλείται σε πολλές ακόμα. Είναι η 5η πιο ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο.

Αριθμός ομιλητών:

· Πάνω από 321 εκατομμύρια άνθρωποι μιλούν γαλλικά σε όλες τις ηπείρους.

Περιοχές:

· Ευρώπη: Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Λουξεμβούργο, Μονακό

· Αφρική: Πολλές χώρες, όπως η Σενεγάλη, η Ακτή Ελεφαντοστού, το Κονγκό, το Καμερούν, το Μαρόκο, η Αλγερία, η Τυνησία

· Αμερική: Καναδάς (κυρίως το Κεμπέκ), Αϊτή

· Ωκεανία: Πολυνησία, Νέα Καληδονία

· Ασία: Λίβανος, Βιετνάμ

Ποια είναι η θέση της γαλλικής γλώσσας στον κόσμο;

· 5η σε παγκόσμιο επίπεδο ως προς τον αριθμό ομιλητών

· Επίσημη γλώσσα στον ΟΗΕ, την ΕΕ, τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή και άλλους διεθνείς οργανισμούς

· 2η πιο διδαγμένη γλώσσα παγκοσμίως μετά τα αγγλικά

· Θεωρείται γλώσσα της διπλωματίας, της τέχνης και του πολιτισμού

Τι συμβολίζει η Γαλλοφωνία;

Η Γαλλοφωνία δεν είναι μόνο γλώσσα· είναι σύμβολο πολιτισμικής ποικιλομορφίας, αλληλεγγύης και ειρήνης. Προωθεί την ανεκτικότητα, τον διάλογο μεταξύ των πολιτισμών και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Τι είναι ο Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας (OIF);

· Ιδρύθηκε το 1970.

· Αριθμεί σήμερα 88 κράτη-μέλη και παρατηρητές (και όχι μόνο γαλλόφωνες χώρες).

· Στόχος του: να προωθεί τη γαλλική γλώσσα, τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η Γαλλική γλώσσα στο μέλλον

· Η Αφρική έχει τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης γαλλόφωνου πληθυσμού.

· Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2050 οι γαλλόφωνοι θα φτάσουν τα 700 εκατομμύρια, κυρίως λόγω της ανάπτυξης των πληθυσμών στην Αφρική.

thumbnail IMG 20250321 094231 thumbnail IMG 20250321 094154 thumbnail IMG 20250321 094134 thumbnail IMG 20250320 094212 thumbnail IMG 20250320 094140 1thumbnail IMG 20250321 094144thumbnail IMG 20250320 094236 IMG 20250321 094208 IMG 20250321 094104 IMG 20250320 094246 IMG 20250320 094227 IMG 20250320 094121 IMG 20250320 094105

Ας παίξουμε ένα quiz πατώντας εδώ

 

 

Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας

Την Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, στις 18:00- 20:00 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν επιμόρφωση με θέμα την διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Την επιμόρφωση -εργαστήριο παρουσίασε η Δρ Αναστασία Φακίδου, σύμβουλος εκπαίδευσης στο σχολείο μας, και την παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας με αμείωτο ενδιαφέρον.

Εγγραφές στην Α΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2025- 26

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026

Οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025.

Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr , με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Απαραίτητα δικαιολογητικά που οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν

Ηλεκτρονική αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr)

Μετά την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας , ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά:

α) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας,

β) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και

γ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

 Η επικοινωνία με τη Διεύθυνση του σχολείου, για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση θα γίνεται καθημερινά από τις 08.00 π.μ. – 14.00 π.μ. τηλεφωνικά ή με ραντεβού κατόπιν συνεννόησης . (2421043421).

Με εκτίμηση

Η Διευθύντρια του σχολείου

Δήμητρα Σαλταγιάννη

https://blogs.sch.gr/22dimvol/files/2025/03/Όρια-σχολείου.png

https://blogs.sch.gr/22dimvol/files/2025/03/Αίτηση-για-το-ολοήμερο.pdf

https://blogs.sch.gr/22dimvol/files/2025/03/Α.Δ.Μ-1.pdf

Επίσκεψη στο Λύκειο των Ελληνίδων Βόλου από τη Β’ τάξη.

IMG adaa6d08b93aeeb679fc78b987d99c97 V IMG a0c6004771a7b0ee53a1317302886c92 V IMG df2a41a8a3a1a6b3f4c8e4042091166a V IMG 5f70aead0f4ab2dec12a0740c8164db2 V IMG 4d0f799280907bf953f377e0d316a629 VΕπίσκεψη στο Λύκειο των Ελληνίδων Βόλου από τη Β’ τάξη.
Η Β’ τάξη του δημοτικού μας σχολείου επισκέφτηκε την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου το Λύκειο των Ελληνίδων και συμμετείχε σε μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα.Οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν αρκετά είδη μουσείων από την Ελλάδα και τον κόσμο αλλά και την ιστορία του Λυκείου των Ελληνίδων μέσα από τα εκθέματά του.Την εκπαιδευτική επίσκεψη συνόδευσαν ο δάσκαλος της τάξης κύριος Νικόλαος Ταμπουρέας και η σχολική νοσηλεύτρια κυρία Ελένη Καραγκιόζη.