Το σχ. έτος 2011-2012 στα πλαίσια περιβαλλοντικών και πολιτιστικών προγραμμάτων πραγματοποιήθηκαν 2 επισκέψεις σε περιβαλλοντικά κέντρα.
Επίσκεψη στο Πουρναρόκαστρο
Η πρώτη επίσκεψη έγινε στις 3 Φεβρουαρίου στο Πουρναρόκαστρο Πατρών στο “Κέντρο Περιβαλλοντικής Πληροφόρησης της περιοχής Natura 2000 του Παναχαϊκού όρους” το οποίο εγκαινιάστηκε στις 3-12-2011.
Το κέντρο στεγάζεται στην κεντρική πλατεία του Πουρναρόκαστρου Πατρών σε κτίριο που χρησιμοποιήθηκε για χρόνια ως Δημοτικό Σχολείο και από τη δεκαετία του ’80 όταν καταργήθηκε το Δημοτικό Σχολείο, στέγασε τις δραστηριότητες του “Εξωραϊστικού Συλλόγου Πουρναρόκαστρου ο Προφήτης Ηλίας”.
Βασικός σκοπός του Κέντρου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των επισκεπτών της περιοχής αλλά και των ίδιων των κατοίκων καθώς και η ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου του Παναχαϊκού όρους.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν μέσα από μια έκθεση πλούσια σε πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για τη γεωγραφία, τη τοπογραφία, τον υδάτινο πλούτο, τη χλωρίδα, τη πανίδα, τα οικοσυστήματα, τα πουλιά, την ιστορία του τόπου καθώς και τις ασχολίες των κατοίκων και τη καθημερινή ζωή τους σε ολόκληρο το Παναχαϊκό. Επίσης οι μαθητές παρακολούθησαν ένα 10λεπτο βίντεο.
Παράλληλα το Κέντρο αποτελεί εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για περιήγηση στο πανέμορφο τοπίο του Παναχαϊκού και εφόσον το επιτρέπει ο καιρός πραγματοποιείται περίπατος στο περιβαλλοντικό μονοπάτι Πουρναρόκαστρο – Ζάστοβα. Δυστυχώς κατά την επίσκεψή μας ο καιρός δεν ήταν τόσο καλός παρόλα αυτά οι μαθητές απόλαυσαν τον περίπατο σε κοντινές διαδρομές γύρω από το κέντρο όπως τη διαδρομή προς τους καταρράκτες
Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ακράτας
Το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές ήταν το πρόγραμμα “Το ποτάμι μας ο Κράθης”. Ο Κράθης πηγάζει από τον Χελμό και εκβάλει δίπλα στην πόλη της Ακράτας. Οι πηγές του σχετίζονται με ονομαστές περιοχές όπως τα Ύδατα Στυγός, το δάσος της Ζαρούχλας. Στη διαδρομή του συναντά τη λίμνη του Τσιβλού και είναι γενικά καθαρό ποτάμι.
Οι στόχοι του προγράμματος είναι η εισαγωγή στην ανάγκη ορθολογικής διαχείρισης του νερού, το πρόβλημα της λειψυδρίας και ρύπανσης – λύσεις, ο εντοπισμός τυχόν προβλημάτων από την μη ορθολογική ανθρώπινη παρέμβαση, η γνωριμία με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον του ποταμού, η πανίδα και η χλωρίδα και η
σύνδεσή του με την ιστορία – μυθολογία – λαογραφία της περιοχής, η ανθρώπινη παρέμβαση και προτάσεις ορθολογικής διαχείρισης.
Οι μαθητές επισκέφτηκαν το κέντρο στις 28 Φεβρουαρίου 2012. Ενημερώθηκαν για το ρόλο και τις δράσεις του Κ.Π.Ε., παρακολούθησαν το θεωρητικό μέρος του προγράμματος με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας.
Οι ομάδες έκαναν διάφορες μετρήσεις και δειγματοληψίες στον ποταμό Κράθη, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας δημιούργησαν φυτολόγιο με φυτά που συνέλεξαν κατά τη διαδρομή προς το ποτάμι σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες που είχαν, δημιούργησαν κατασκευές ή ζωγραφιές που εμπνεύστηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους και τέλος διαμόρφωσαν πορίσματα και προτάσεις.