Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας 2017-2018

21ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

Σχολική χρονιά 2017-2018

Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε η πρόοδος των μαθητών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα…

Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες.

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, βοηθητικό προσωπικό) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Η μελέτη του παρόντος κανονισμού καθώς και η πιστή εφαρμογή του διευκολύνει το έργο όλων μας.

Γονείς – Κηδεμόνες

Οι γονείς- κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, καλό είναι να επικοινωνούν συχνά με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και με το διευθυντή, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο. Ιδιαίτερα πρέπει να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

– Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.

– Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία.

– Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τη Διεύθυνση ή τον εκπαιδευτικό της τάξης.

– Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.

– Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

– Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στον αύλειο χώρο καθώς και στις αίθουσες στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου δεν επιτρέπεται.

– Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Διεύθυνση.

– Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, να συζητιέται το πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια, αν δεν επιλυθεί, με τη Διεύθυνση.

– Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Επίσης το σχολείο συνεργάζεται με όλους τους φορείς με διακριτούς ρόλους για το καλό των μαθητών.

 

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Φοίτηση των μαθητών

– Η φοίτηση των μαθητών ,σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωτική.

– Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Η έγκαιρη προσέλευση καθώς και η τήρηση του χρόνου έναρξης και λήξης των ωρών διδασκαλίας, δείχνουν ότι όλοι αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το σχολείο και πόσος σεβασμός πρέπει να επιδεικνύεται στην αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου προκειμένου να επιτευχθούν οι σκοποί του σχολείου.

Άφιξη

Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από ώρα 8.00 έως 8:15π.μ.. Στο διάστημα αυτό παραμένουν στο χώρο του προαυλίου. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο χώρο του σχολείου αποχωρούν.

– Επισήμανση: Με την έναρξη της προσευχής οι πόρτες εισόδου-εξόδου κλείνουν και παραμένουν κλειστές σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου για λόγους ασφάλειας των μαθητών. Αν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ολιγόλεπτης παραμονής γονέα, ενημερώνεται οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση. Κάθε Παρασκευή πρωί οι γονείς μπορούν να τακτοποιούν τυχόν εκκρεμότητες με το κυλικείο πριν την προσευχή.

Προσευχή

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν.

Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά, αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Διεύθυνση και αφού ο κηδεμόνας υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση. Η ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου του και την έξοδο από την πόρτα του σχολείου ανήκει στους γονείς-κηδεμόνες που οφείλουν να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου στις εισόδους  ή από την ιστοσελίδα του σχολείου στη διεύθυνση https://blogs.sch.gr/21dimperi

Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής και στις κάτωθι ώρες:

Στο τέλος του εξαώρου στις 13:15 και στις 15.00 ή στις 16.00 για όσους μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξ αρχής την ακριβή ώρα αναχώρησής τους από το σχολείο.

Διάλειμμα

– Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους. Δεν επιτρέπεται η παραμονή στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους του σχολείου ούτε να κατεβαίνουν πηδώντας τις σκάλες. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Για λόγους ασφαλείας οι αίθουσες κλειδώνονται από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Σε ειδικές περιπτώσεις (π.χ. ασθένεια ) παραμένει σε χώρο που ορίζουν οι εφημερεύοντες.

– Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

– Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται στις γραμμές, όπως την ώρα της προσευχής, και πηγαίνουν στις αίθουσες συνοδεία των εκπαιδευτικών χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται (ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική). Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθύνονται στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας.

Άλλα θέματα

– Η συμμετοχή σε όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτική εκτός αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι (π.χ. θρησκευτικοί).

– Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της φυσικής αγωγής καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (στις Α΄και Δ τάξεις ).

– Η συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις είναι υποχρέωση των μαθητών. Σε περιπτώσεις επισκέψεων τηρείται πάντα το σχολικό ωράριο.

– Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση κινητών τηλεφώνων ή κάμερας ή ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

– Οι μαθητές/τριες δε φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα που είναι επικίνδυνα ή που δε συνάδουν με τη μαθητική τους ιδιότητα. Δε φέρνουν επίσης μεγάλα χρηματικά ποσά ή αντικείμενα αξίας, γιατί σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς τους δεν ευθύνεται το σχολείο.

– Όταν μαθητής/τρια απουσιάζει τρεις ή περισσότερες μέρες συνιστάται η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης για προστασία της υγείας άλλων μαθητών.

– Παρόλο που το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επιτρέπεται να χορηγεί οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα εντούτοις κρίνεται σκόπιμο να ενημερώνεται για:

α) αλλεργίες των παιδιών σε φάρμακα ή τροφές και

β) τυχόν ιατρική αγωγή στην οποία υποβάλλονται τα παιδιά ή αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ψυχοπνευματική τους εξέλιξη.

Συμπεριφορά των μαθητών

– Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού πρέπει να καλλιεργείται ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημιουργικός διάλογος, η αποδοχή, η αλληλεγγύη και η συνέπεια. Η ευγενής άμιλλα είναι χρήσιμη. Εκείνο που πρέπει να καταστέλλεται είναι ο επιθετικός ανταγωνισμός.

– Η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι προϋποθέσεις ώστε να παραχθεί σοβαρό σχολικό έργο. Οι μαθητές συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση αποφεύγοντας διασπαστικές συμπεριφορές.

– Καλλιεργείται στους μαθητές η αίσθηση της ευθύνης σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου, ώστε να διατηρείται καθαρός. Επιπλέον σεβασμός και προσεκτική χρήση απαιτείται στη σχολική περιουσία, δηλαδή στα εποπτικά μέσα και στη λοιπή υλικοτεχνική υποδομή.

– Δεν επιτρέπεται κάθε μορφής βία. Οι μαθητές επιλύουν τις διαφορές τους με τρόπο ειρηνικό. Δε φωνάζουν, δε χτυπούν, δεν εκβιάζουν και δε χρησιμοποιούν άσχημες λέξεις. Αν δε μπορούν να λύσουν τη διαφωνία τους ζητούν βοήθεια από τους εκπαιδευτικούς που εφημερεύουν. Σεβασμός απαιτείται και στα προσωπικά αντικείμενα των άλλων παιδιών. Δεν θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους που δεν τους ανήκουν. Σε περίπτωση που ο κηδεμόνας αντιληφθεί ότι το παιδί του έχει στην κατοχή του ξένο αντικείμενο πρέπει να επιστραφεί αμέσως.

– Απευθύνονται για οποιοδήποτε πρόβλημα πρώτα στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης και αν αυτός κρίνει σκόπιμο, στη Διεύθυνση.

– Προετοιμάζουν με υπευθυνότητα την εργασία που τους ανατίθεται στο σπίτι, την φέρνουν εγκαίρως καθώς και τα απαραίτητα υλικά για το μάθημα.

– Αποκλίσεις των μαθητών από την δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο μαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Όταν ένας μαθητής/τρια δεν τηρήσει κάποιον από τους παραπάνω κανόνες θα ακολουθούνται οι παρακάτω πρακτικές:

1ο βήμα : Συζήτηση με τον/την εκπαιδευτικό για συνειδητοποίηση της λανθασμένης συμπεριφοράς.

2ο βήμα: Τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα και συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

Ο βήμα: Πρόσκληση του γονέα από τη Διεύθυνση για επίσκεψη στο σχολείο και συζήτηση με υπεύθυνο εκπ/κό και Διευθυντή.

4ο βήμα: Ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων

5ο βήμα: Ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου.

 

 

ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΟΣΑ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.

Περιστέρι 8/9/2017

 

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 21ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς