21ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας

Ένα blog για το σχολείο μας

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Δεκ 20177

ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Το κόκκινο σχολείο βρίσκεται στη συμβολή των οδών Περικλέους και Μεταμορφώσεως και από το 1922 χρησιμοποιήθηκε ως ξενώνας για τα τυφλά παιδιά που εκπαιδεύονταν στον «Οίκο Τυφλών της Καλλιθέας». Ο ξενώνας αυτός σχεδιασμένος από τον Αριστομένη Βάλβη, είναι ένα κτίσμα εξαιρετικής αρχιτεκτονικής. Οι κύριες όψεις του παρουσιάζουν στοιχεία νεομπαρόκ με νεομανιεριστική διάθεση, ενώ στο πάνω μέρος παρατηρείται μια προσπάθεια συγκερασμού νεοβυζαντινών και νεογοτθικών στοιχείων σε μορφολογία Art Nouveau. Xαρακτηρίζονται από συμμετρία, με κύριους και δευτερεύοντες άξονες  και οριζόντιο διαχωρισμό, σε “βάση – κορμό – στέψη”.  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφοροποίηση των υλικών και  της μορφής των ανοιγμάτων. Χρησιμοποιείται πέτρα χωρίς σοβά στη βάση, ενώ εναλλάσσεται  λείος και  άγριος σοβάς σε κορμό και στέψη. Τα ανοίγματα είναι τοξωτά, τριγωνικά και ορθογωνικά. Είναι ένα από τα πιο αξιόλογα δείγματα κτηρίων της εποχής του, το μοναδικό ίσως αρχιτεκτόνημα του είδους του και το μόνο σωζόμενο έργο του Βάλβη στην Αθήνα.

Kατά το Μάνο Μπίρη το μνημείο αποτελεί ένα από τα πιο αξιόλογα δείγματα κτηρίων της εποχής του. Είναι ένα από τα ελάχιστα αθηναϊκά μνημεία της περιόδου μετά το 1920, που έχουν απομείνει. Αποτελεί μάλιστα σημείο αναφοράς της πόλης της Καλλιθέας, όντας περισσότερο γνωστό ως το κόκκινο κτήριο ή το κόκκινο σχολείο εξαιτίας του χρώματός του, αφού εκεί αργότερα στεγάστηκε το 4ο Δημοτικό Σχολείο.

Δεσπόζει ακόμη επιβλητικό, ενώ πολλοί είναι οι θρύλοι που έχουν δημιουργηθεί για το συγκεκριμένο κτήριο. Κάτοικοι της περιοχής αυτής αλλά και μαρτυρίες του περιπτερά που βρίσκεται ακριβώς απέναντι μιλούν για παιδικά κλάματα αλλά και γέλια που ακούγονται πολλά βράδια. Λέγεται πως είναι τα τυφλά παιδιά του ξενώνα του Οίκου Τυφλών. Κάποιες μαρτυρίες μάλιστα, κάνουν λόγο για μορφές παιδιών που στέκονται στα παράθυρα τις βραδυνές ώρες και κοιτούν προς το δρόμο

Σήμερα στους χώρους του πρόκειται να στεγασθεί το Δημοτικό Ωδείο Καλλιθέας «Οδυσσέας Δημητριάδης», που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1995. Στον φιλόξενο χώρο του  θα δεχτεί τους παλαιούς μαθητές του, οι οποίοι θα συνεχίσουν την μουσική τους εκπαίδευση, αλλά και νέους φίλους που θα θέλουν να περιπλανηθούν στα μονοπάτια του υπέροχου κόσμου της μουσικής παιδείας.

Έτσι ένα ιδιαίτερο κτήριο θα δώσει τη δυνατότητα στους Καλλιθεάτες να το γνωρίσουν, να το αγαπήσουν, να μάθουν την ιστορία του και να γίνει σημείο αναφοράς της πόλης μας. Την ίδια τύχη θα πρέπει να έχουν όλα τα σημαντικά κτήρια της πόλης μας. Συντήρηση, κατάλληλη διαμόρφωση και απόδοσή τους στους δημότες, ώστε και η ιστορία της πόλης μας να διασωθεί στο πέρασμα των χρόνων και οι πολίτες να τα απολαμβάνουν και να τα θαυμάζουν.

 

Αφιέρωμα στην 4η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧ. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2017-2018

Οκτ 20172

Αγαπώ τη Γλώσσα,

τα Μαθηματικά,

την Ιστορία,

τα Καλλιτεχνικά,

μα πάνω απ’ όλα

τη Γυμναστική!

ΑΘΛΟΥΜΑΙ :

ΑΓΑΠΩ ΤΗ ΖΩΗ!

22199232_10213611835353043_369286810_o

Τάξη: Β2

από κάτω από: ΔΡΑΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αφιέρωμα στην 4η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧ. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2017-2018    

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Σεπ 20175

Ο αγιασμός θα  γίνει Δευτέρα  11- 9- 2017 και  ώρα 9:00 π.μ. Μετά τον αγιασμό  θα γίνει ενημέρωση στους Γονείς – Κηδεμόνες της Α΄τάξης στην αίθουσα εκδηλώσεων από τη Δ/ντρια και τους εκπ/κούς της τάξης.

ΑΓΩΝΑΣ ΑΝ.ΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ Δ ΑΘΗΝΑΣ

Φεβ 201722

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 15/2/17 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΕΛΑΒΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΑΝ.ΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ Δ ΑΘΗΝΑΣ(1000Μ. ΑΓΟΡΙΩΝ &600Μ. ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ)

ΚΑΙ ΟΙ 6 ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΕΣ ΣΕΙΡΕΣ.

ΣΥΓΧΑ20170215_10424020170215_104132ΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ!

http://www.eye.minedu.gov.gr/index.php/prakseis-erga/29-uncategorised/dhmosiothta-ergwn/329-programma-ekseidikeumenhs-pep

Ιαν 201726

 

ΑΤΤΙΚΗ«Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες» του Άξονα Προτεραιότητας 9 «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης και Καταπολέμηση της Φτώχειας και Διακρίσεων – Διασφάλιση της Κοινωνικής Συνοχής» του Ε.Π. «Αττική 2014-2020»

 

isotimh2014_20

 

 

ΠΡΑΞΗ: «Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με

αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

του Άξονα Προτεραιότητας 9 του Επιχειρησιακού Προγράμματος

«Αττική 2014-2020»

 

logo_eye_ed_ΝΕΑ_ΟΝΟΜΑΣΙΑ_2016_Για_ΠΕΠ

 

ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – «Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη για Ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες για το σχολικό έτος 2015-2016» στα Επιχειρησιακά Προγράμματα των ΠΕΠ//

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.Ως

«Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας – λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.Η προτεινόμενη Πράξη αφορά στην υλοποίηση εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία συμπεριλαμβάνει και την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών αμεα λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. και των πασχόντων από χρόνια νοσήματα μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες για το σχολικό έτος 2015-2016.

Στο πλαίσιο αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) (σχολικοί νοσηλευτές) για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης.

Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017

Σεπ 20169

Ο αγιασμός θα  γίνει Δευτέρα  12- 9- 2016 και  ώρα 9:00 π.μ.

Μετά τον αγιασμό  θα γίνει ενημέρωση στους Γονείς – Κηδεμόνες της Α΄τάξης στην αίθουσα εκδηλώσεων από τη Δ/ντρια και τους εκπ/κούς της τάξης.

Μαΐ 201615

Οι μαθητές του σχολείου μας προσφέρουντρόφιμα στο «Χαμόγελο του παιδιού» και στηρίζουν το τεράστιο κοινωνικό έργο που αυτό επιτελεί: Κανένα παιδί στη χώρα μας να μη χάσει το χαμόγελό του.

DSCN2823[1]

ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Μαΐ 201615

Οι μαθητές του σχολείου μας ευαισθητοποιημένοι σε περιβαλλοντικά θέματα απέδειξαν ότι η φιλοπεριβαλλοντική δράση δεν είναι μόνο μια διδακτική ενότητα του βιβλίου τους, αλλά σκέψη, δράση και καθημερινή πρακτική.

Συμμετέχοντας στον διαγωνισμό Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης έδωσαν ζωή σε «άχρηστα υλικά», αλλά και  πρόσφεραν βοήθεια στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου μας.

Το σχολείομας με 9.556 συσκευασίες κέρδισε το 1ο έπαθλο (έναν διαδραστικό πίνακα TURBO X)!

DSCN2792[1]

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Απρ 201614

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Θέμα: ««(α) Ευρωπαϊκά Σχολικά Προγράμματα στο πλαίσιο της Δράσης Erasmus+.                                                 

   (β) Διαχείριση Πένθους.»

08.10 –  08.30 Προσέλευση εκπαιδευτικών

Έναρξη της Ημερίδας από τους κ.κ. Ευσταθία Χριστοπούλου, Σχολική Σύμβουλο & Μαρία Βούλγαρη, Διευθύντρια του 21ου Δ.Σ. Καλλιθέας

08.30 – 10.00 «Erasmus plus, Δράση ΚΑ2: Δημιουργία σχολικής σύμπραξης & υλοποίηση σχεδίου»

Εισηγητής: Κοσμάς Βλάχος, Διευθυντής 4ου Δ.Σ. Γλυφάδας

10.00 – 10.30 Διάλειμμα
10.30 – 12.30 «Διαχείριση Πένθους»

Εισηγήτριες:   κκ. Μωραΐτη & Μιχελή, επιστημονικά μέλη της Μέριμνας

12.30 – 12.45 Διάλειμμα
12.45 – 13.45 «Διαχειρίζομαι την απώλεια μέσα από το μάθημα της Φιλαναγνωσίας»

Εισηγήτρια: Ευσταθία Χριστοπούλου, Σ.Σ. 40ης Περιφέρειας ΔΕ Αττικής

13:45 – 14:00 ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΗΜΕΡΙΔΑΣ- ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ από & για τον Σύλλογο Διδασκόντων

 Τόπος: 21ο Δ.Σ. Καλλιθέας    

DSCN2748[1]                                                                                                                       

8ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Απρ 20168

21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΕΙΡΗΝΗ του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ  από  τους μαθητές Β1

 

Ποιο ανθρώπινο μάτι, ποιο ανθρώπινο αυτί, ποια ήρεμη συνείδηση, ποια ανθρώπινη υπόκρουση, ποια ανθρώπινη λαλιά, ποια παναθρώπινη ιδέα, βγαλμένη μέσα από του μυαλού τα φύλλα, ξετυλίγοντας κάθε πτυχή της ζωής, της ηρεμίας, του ύπνου, της ησυχίας, του δέους, του ήθους, της ελευθερίας και της δημοκρατίας, στο υπάρχον στερέωμα, δεν γονατίζει μπροστά στον πολύτιμο λίθο σου.

Το ψωμί, το κρασί, της Παναγιάς το προσκυνητάρι, τα πουλιά που πετούν στον καταγάλανο ουρανό, τα λουλούδια που μοσχοβολούν, ο έρωτας, η θάλασσα που παφλάζει, τα νησιά που φέγγουν σαν πυγολαμπίδα μέσα από τον πόθο να σε κρατήσουν ελεύθερη και ανέπαφη πατρίδα σε λατρεύουμε πολυπόθητη ειρήνη.

                                                                                                      ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

DSCN2777[1]DSCN2786[1]

 

« Παλιότερα άρθρα

This is an example of a WordPress page, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. You can create as many pages like this one or sub-pages as you like and manage all of your content inside of WordPress.



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων