Το ασχημόπαπο του Άντερσεν (εκπαιδευτικό λογισμικό)

Αθανασία Ράπτη και Αριστοτέλης Ράπτης

Μια δραστηριότητα ανάπτυξης της αυτοαντίληψης των διαπροσωπικών και ψυχοκοινωνικών σχέσεων.

Στόχοι:

  1. να ανταλλάξουν οι μαθητές απόψεις σχετικά με τη σημασία που έχει για τους ανθρώπους η εμφάνιση
  2. να αναπτύξουν αυτογνωσία σχετικά με τον τρόπο που τους απασχολεί η εμφάνιση και να εντοπίσουν τα συναισθήματα που συνοδεύουν τη σκέψη τους
  3. να συνειδητοποιήσουν ότι:
  • τα περισσότερα από τα κριτήρια της εμφάνισης διαφέρουν από κοινωνία σε κοινωνία και ότι αυτά μαθαίνονται στο πλαίσιο της κοινωνίας
  • υπάρχουν πολλών ειδών ομορφιές
  • ότι ο τρόπος που βλέπει ο κάθε άνθρωπος την εμφάνιση του άλλου πολλές φορές δεν είναι ίδια για όλους και συχνά εξαρτάται από προ- σωπικούς παράγοντες (όπως είναι π.χ., η σχέ- ση που  υπάρχει με το άλλο άτομο) και ότι η ανάδειξη της μοναδικότητας είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά προτερήματα της ανθρώπινης ύπαρξης
  • ότι η εμφάνιση είναι κάτι που αλλάζει ως ένα βαθμό
  • ότι η υπερβολική ενασχόληση ή ανησυχία σχετικά με την εμφάνισή μας γίνεται εμπόδιο στη σχέση με τον εαυτό μας, στην ανάπτυξη άλλων, περισσότερο, ίσως, σημαντικών τομέων της προσωπικότητάς μας και στην προσωπική μας υγεία.
  • ότι υπάρχουν και άλλες πλευρές της προσωπικότητας μας, χάρις στις οποίες γινόμαστε ελαναγνώρισης των άλλων γύρω μας
  1. να δουν κριτικά τον τρόπο που μας επιβάλλονται τα πρότυπα ομορφιάς στη σημερινή εποχή, το πώς γινόμαστε δέσμιοι αυτών των προτύπων και να προβληματιστούν σχετικά με τα φαινόμενα υποταγής των ανθρώπων στις επιταγές της μόδας.

(Υπάρχουν αναλυτικές διευκρινίσεις για τις δραστηριότητες)

Θεωρητικό πλαίσιο

Μετάβαση στο παραμύθι

πηγή: http://www.tpe-education.com

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *