Οδηγίες για Γονείς: «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο σχολείο: Εργαλεία – Συμβουλές – Ψυχολογική υποστήριξη μαθητών»

Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning προσφέρει στους γονείς των μαθητών  διαδικτυακό σεμινάριο, για να τους βοηθήσει με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τα σεμινάρια είναι δωρεάν με ελεύθερη πρόσβαση για όλους.

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε όλους τους γονείς, ιδιαίτερα των μικρών μαθητών, που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους, σε περίπτωση που στο σχολείο τους ή στο τμήμα τους υπάρχει πρόβλημα και θα χρειαστεί η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Για το σεμινάριο αυτό συνεργάστηκαν η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου.

Περιλαμβάνει:

  • Χρήσιμες συμβουλές για την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών τους.
  • Οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας σύγχρονης εκπαίδευσης που προτείνει το ΥΠΑΙΘ, τη WebEx.
  • Οδηγίες χρήσης των ασύγχρονων πλατφορμών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που προτείνει το ΥΠΑΙΘ, τις «e-class» και «e-me».
  • Περιγραφή του εθνικού αποθετηρίου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού «Φωτόδενδρο».
  • Τις υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
  • Οδηγίες χρήσης για άλλες πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που χρησιμοποιούν κάποια σχολεία.

Το σεμινάριο είναι διαθέσιμο για όλους, χωρίς κωδικούς. Μπορείτε να το δείτε από εδώ https://seminars.etwinning.gr/course/view.php?id=4242

Όλα τα διαδικτυακά μαθήματα είναι προσβάσιμα από όλους τους επισκέπτες, δηλαδή δεν χρειάζονται κωδικοί για να προσπελαστεί και είναι ανοιχτές όλες οι ενότητες. Ο εκπαιδευτικός  ή ο γονέας μαθητή, μπορεί να ανοίξει και να διαβάσει τις ενότητες που πιστεύει ότι μπορούν να τον βοηθήσουν. Δηλαδή δεν διαβάζονται σειριακά, αλλά διαβάζουμε ότι μας είναι χρήσιμο.

Διαδικτυακά μαθήματα για εκπαιδευτικούς

Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning προσφέρει στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς των μαθητών 4 διαδικτυακά μαθήματα, MOOCs, για να τους βοηθήσουν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τώρα που τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έκλεισαν.

Τα σεμινάρια είναι δωρεάν με ελεύθερη πρόσβαση για όλους.

Τα σεμινάρια αυτά δεν είναι από τα 10 on line σεμινάρια που προσφέρει το eTwinning, τα οποία συνεχίζουν κανονικά και τα παρακολουθούν 10.000 περίπου εκπαιδευτικοί.

Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εργαλεία επικοινωνίας – Εργαλεία συνεργασίας – Συμβουλές

Το διαδικτυακό μάθημα αποσκοπεί στην ενημέρωση και ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση εργαλείων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας των μαθημάτων τους από το σπίτι.

Στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Περιλαμβάνονται τα προτεινόμενα εργαλεία από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούν τα σχολεία.

Το διαδικτυακό μάθημα περιλαμβάνει:

Οδηγίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Συμβουλές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πλατφόρμες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης

  • WebEx meeting – Πλατφόρμα Τηλεδιάσκεψης
  • Ζωντανά Ηλεκτρονικά Μαθήματα από το ΠΣΔ (Lessons sch.gr)
  • Τηλεδιασκέψεις από το ΠΣΔ (Meeting.sch.gr)
  • Skype

Πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης

  • Ηλεκτρονική τάξη (e-class) από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Μέρος Α’, Β’)
  • Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me
  • Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος I, ΙΙ, III, IV,V)
  • Edmodo (Μέρος Α, Β)
  • Google Classroom

Βοηθητικά Εργαλεία τηλεκπαίδευσης

  • Remind – Επικοινωνήστε με τους μαθητές σας
  • Doodle – Προγραμματισμός εκδηλώσεων
  • Ψηφιακός ασπροπίνακας

Μπορείτε να το δείτε από εδώ https://seminars.etwinning.gr/course/view.php?id=4221 .

 «Ηλεκτρονική τάξη – e class»

Το διαδικτυακό μάθημα αποσκοπεί στην ενημέρωση και ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην χρήση της «Ηλεκτρονικής τάξης – e class» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και πως θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, προκειμένου να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας των μαθημάτων τους από το σπίτι.

Τα περιεχόμενα του σεμιναρίου είναι:

Τι είναι η η-τάξη;

Σύνδεση με την η-τάξη

Δημιουργήστε το δικό σας μάθημα

Προσθήκη υλικού στο μάθημά σας

Δημιουργία άσκησης και εισαγωγή ερωτήσεων

Βαθμολόγιο

Βιβλίο Ύλης

Μπορείτε να το δείτε από εδώ https://seminars.etwinning.gr/course/view.php?id=4223 .

«Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ»

Το διαδικτυακό μάθημα αποσκοπεί στην ενημέρωση και ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην χρήση των blogs του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και πως θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, προκειμένου να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας των μαθημάτων τους από το σπίτι.

Τα blogs στο ΠΣΔ είναι ένας ασφαλής τρόπος ασύγχρονης επικοινωνίας με τους μαθητές. Είναι ένα ασφαλές περιβάλλον αφού μπορούν να συμμετέχουν είτε όλοι είτε μόνο χρήστες του ΠΣΔ. Μπορούμε να «ανεβάσουμε» εκπαιδευτικό υλικό αλλά και να επικοινωνούμε με τους μαθητές μας.

Μπορείτε να το δείτε από εδώ https://seminars.etwinning.gr/course/view.php?id=4222 .

Erasmus Days 2020

Το σχολείο μας γιόρτασε τις  ημέρες Erasmus 2020 σε συνεργασία με τέσσερα ακόμη σχολεία που συμμετέχουν στη σχολική σύμπραξη Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο M.A.G.I.C. (Myths, Tales, Art and Games for Intercultural Cooperation), την οποία    συντονίζει το σχολείο μας και συμμετέχουν ως εταίροι σχολεία από την Εσθονία, τη Λιθουανία, τη Βουλγαρία και την Ιταλία. Οι δραστηριότητες διήρκησαν πέντε ημέρες και  περιελάμβαναν:

  • Αφιέρωμα σε κάθε χώρα με παρουσίαση εργασιών, δημιουργία αφίσας, γνωριμία με έναν ήρωα από αυτή, εργαστήρια κατασκευών.
  • Μαθητές – πρεσβευτές της κάθε χώρας παρουσίαζαν τις παραπάνω εργασίες σε κάθε τμήμα του σχολείου.
  • Σταδιακή συμπλήρωση του τοίχου «MAGIC WEEK» με έκθεση των εργασιών στο προαύλιο.
  • Live event όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές από όλα τα σχολεία του προγράμματος έκλεισαν τις εκδηλώσεις με τραγούδια και παρουσιάσεις των δράσεων τους.

Ο Ηρακλής, η Raggie, η Baba Marta, η Jurate και ο  Kastytis, η Parthenope συναντήθηκαν στα πλαίσια του Erasmus και ένωσαν τους εταίρους του MAGIC με έναν τρόπο μοναδικό!  Ήταν, πραγματικά, μια magic week!

Οι δράσεις συνεχίζονται με αφιέρωμα στο πρόγραμμα Take Care που συντονίζει σχολείο της Φινλανδίας και συμμετέχουν ως εταίροι, εκτός από το σχολείο μας, σχολεία από την Κύπρο, τη Ρουμανία, το Βέλγιο και την Καταλονία (Ισπανία)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19

Αγαπητοί γονείς,

ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για να είμαστε υγιείς εμείς, τα παιδιά μας και οι οικογένειές μας.

Με υπομονή και αίσθημα ευθύνης θα επανέλθουμε στην κανονικότητα

Συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:

Πυρετός, βήχας, δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια, μυαλγίες, ρίγος,  πονοκέφαλος, καταβολή δυνάμεων, δυσκαταποσία,  απώλεια γεύσης ή/και οσμής, ναυτία / έμετος, κοιλιακός πόνος, διάρροια

Εάν ένας μαθητής εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 , παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων

Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και εφόσον, σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, το παιδί χαρακτηριστεί ως ύποπτο για λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει στο σπίτι

Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι θετικό

  • Γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ενημερώνει άμεσα την διευθύντρια του σχολείου.
  • Το παιδί μπορεί να επιστρέψει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι αρνητικό

  • Το παιδί μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του – καθώς αυτός είναι ο χρόνος επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού.

Σε περίπτωση ύποπτου περιστατικού που δεν έχει υποβληθεί σε μοριακό τεστ

  • Τo παιδί που είναι ύποπτο κρούσμα COVID-19  και, για οποιοδήποτε λόγο, δεν έχει υποβληθεί σε έλεγχο με μοριακό τεστ μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων και την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ

α/ υπάρχει εναλλακτική διάγνωση ΚΑΙ

β/ δεν έχει επιδημιολογική σύνδεση με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19.

  • Εάν πληρούνται και οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις, η επιστροφή στο σχολείο μπορεί να γίνει μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

Σε περίπτωση που μέλος της οικογένειας μαθητή είναι θετικός σε COVID19:

  • Ο μαθητής παραμένει στο σπίτι και, εφόσον δεν εκδηλώσει κάποιο σύμπτωμα συμβατό με COVID-19, θα επιστρέψει μετά από 14 ημέρες από την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο περιστατικό.
  • Εάν κατά τη διάρκεια της 14ήμερης καραντίνας, άτομο που έχει θεωρηθεί στενή επαφή, εκδηλώσει συμπτώματα συμβατά με COVID-19, θα πρέπει να υποβληθεί σε εργαστηριακό έλεγχο.
  • Εάν το μοριακό τεστ είναι θετικό: αντιμετωπίζεται ως επιβεβαιωμένο περιστατικό.
  • Εάν το μοριακό τεστ είναι αρνητικό: παραμένει σε καραντίνα έως την ολοκλήρωση του 14ημέρου.

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΕΣΑ

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 21+: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» θα εφαρμοστεί φέτος πιλοτικά σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας.

Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές, με βιωματικό τρόπο, θα υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα από 4 θεματικούς κύκλους