Προγραμματισμός και Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου των Σχολικών Μονάδων

Κάτω από: Αξιολόγηση,Δραστηριότητες,Εκπαιδευτικοί,Π.Ε.Κ.Ε.Σ. | clalas99
Τρίτη, 22 Ιανουάριος 2019 6:27 μμ |

Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση με αρ. πρωτ. 1816/ΓΔ4/7-1-2019 (Β΄ 16) που αφορά τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και ενημερώνουμε ότι η εφαρμογή των διατάξεων αυτής ισχύει από την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., κατά το τρέχον σχολικό έτος, υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες σύμφωνα με τις ανάγκες τους, όπως αυτές προκύπτουν από σχετικά αιτήματα ή τον προγραμματισμό των δράσεών τους ή τη διαπίστωση σχετικών αναγκών και οργανώνουν την έναρξη εφαρμογής των διαδικασιών υλοποίησης του προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2019-20, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπουργικής απόφασης.

Το έγγραφο σε μορφή pdf

(Ιστότοπος ΥΠ.Π.Ε.Θ., http://www.minedu.gov.gr/, 21-1-2019)

Εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών και συγγραφή νέων βιβλίων για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ)

Οι μεγάλες θεσμικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στην Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση συνεχίζονται με την εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών και τη συγγραφή νέων βιβλίων για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ).

Πιο συγκεκριμένα, με πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προκηρύσσεται η συγκρότηση Μητρώου Ειδικών Επιστημόνων για την εκπόνηση νέων σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών για τα μαθήματα που διδάσκονται στα ΕΠΑΛ. Παράλληλα, δρομολογείται η συγγραφή αντίστοιχου, επικαιροποιημένου εκπαιδευτικού υλικού (εργαστηριακοί οδηγοί και βιβλία).

Για την εν λόγω δράση έχουν ήδη εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια (ΕΣΠΑ) και η ολοκλήρωση της συνολικής διαδικασίας αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της επόμενης διετίας, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το ρόλο και το χαρακτήρα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Επιπρόσθετα, από το Μητρώο Ειδικών Επιστημόνων θα επιλεγούν και τα στελέχη που θα αναλάβουν την προετοιμασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των Επαγγελματικών Λυκείων στα νέα Προγράμματα Σπουδών, αλλά και στα σχολικά εγχειρίδια και το λοιπό εκπαιδευτικό υλικό.

Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Συντονιστών, Εμπειρογνωμόνων και Εκπονητών προγραμμάτων σπουδών, έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΙΕΠ: https://goo.gl/sdua8a

(Ιστότοπος ΥΠ.Π.Ε.Θ., http://www.minedu.gov.gr/, 17-1-2019)

Δημοσιεύθηκε η απόφαση για την υλοποίηση σχεδίων δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»

Στο ΦΕΚ 5883/τ. Β΄/31.12.2018 δημοσιεύθηκε  Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα « Σχέδια δράσης στο πλαίσιο της επέκτασης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ», του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020 και χρηματοδότηση των ΕΠΑ.Λ. μέσω των σχολικών επιτροπών. ».

Με την απόφαση αυτή καθορίζεται ο τρόπος υλοποίησης, παρακολούθησης και χρηματοδότησης σχεδίων δράσης (projects) από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας.

Τα «Σχέδια Δράσης» είναι προγράμματα διεπιστημονικής προσέγγισης των επιστημών, τεχνολογίας, τεχνών και μαθηματικών, αλλά αφορούν επίσης κοινωνικά θέματα, δράσεις ψυχαγωγίας και πολιτισμού στο πλαίσιο των οποίων θα δημιουργηθεί αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό. Τα «Σχέδια Δράσης» έχουν ως σκοπό την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών και τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, ενισχύονται δράσεις εξωστρέφειας του σχολείου, οι οποίες παράλληλα προσφέρουν στους μαθητές ευκαιρίες για να βιώσουν επιτυχίες και να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση τους. Στο πλαίσιο υλοποίησης των «Σχεδίων Δράσης» όλα τα ΕΠΑ.Λ. έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν πρόταση συνολικού ή θεματικού πεδίου δράσης σε ετήσια βάση, για τα τρία επόμενα έτη.

Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας “ΝΟΗΣΙΣ”  έχει οριστεί  ως φορέας διαχείρισης και παρακολούθησης. Η χρηματοδότηση των σχεδίων δράσης στα ΕΠΑΛ θα γίνεται από το ΝΟΗΣΙΣ, μέσω των σχολικών επιτροπών.

Να υπενθυμίσουμε ότι το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 9 Επαγγελματικά Λύκεια κατά το σχολικό έτος 2017-2018, ενώ από το 2018-2019 γενικεύτηκε σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας (φάση διεύρυνσης). Το πρόγραμμα αφορά μαθητές της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. και επιδιώκει να στηρίξει τους μαθητές κατά τη μετάβασή τους στην επαγγελματική εκπαίδευση. Στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας του Επαγγελματικού Λυκείου  και στη βελτίωση της εικόνας του στην κοινωνία και στους ίδιους τους μαθητές, μέσα από ένα σύνολο δράσεων.

Οι βασικές δράσεις του προγράμματος, εκτός των σχεδίων δράσης, είναι:

  1. Η εφαρμογή Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών. Υλοποιείται με την ταυτόχρονη παρουσία δύο εκπαιδευτικών στην τάξη και στοχεύει στη βελτίωση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών.
  2. Η στελέχωση των ΕΠΑ.Λ. με Ψυχολόγους οι οποίοι θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και θα οργανώσουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής.
  3. Ο εξοπλισμός των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιασκέψεων – τηλε-εκπαίδευσης, ώστε να έχουν τη δυνατότητα της δικτύωσης μεταξύ τους, της καλύτερης επικοινωνίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών.
  4. Η ενεργοποίηση και η προώθηση του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή και του Συμβούλιου Τάξης με στόχο τη δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και συλλόγου διδασκόντων, την αντιμετώπιση συγκρούσεων, τη βελτίωση του κλίματος στη σχολική κοινότητα, τον εντοπισμό των προβλημάτων που αναστέλλουν τη μαθησιακή πρόοδο και την αυτό-βελτίωση του ίδιου του εκπαιδευτικού.

Είναι σημαντικό επίσης ότι και μέσα από  αυτές τις δράσεις του προγράμματος, ενθαρρύνονται πρωτοβουλίες για «άνοιγμα» της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία μέσα από ενημερωτικές εκδηλώσεις και δημιουργικές συνεργασίες.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι για το διδακτικό έτος 2018-2019 έχουν ήδη προσληφθεί 442 εκπαιδευτικοί (φιλόλογοι και μαθηματικοί) ως αναπληρωτές για την εφαρμογή της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας και 223 Ψυχολόγοι για την ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/-τριών.

H ΚΥΑ σε μορφή pdf 

(Ιστότοπος ΥΠ.Π.Ε.Θ., http://www.minedu.gov.gr, 2-1-2019)

Δείτε και To σχετικό ΦΕΚ σε μορφή pdf 

(Ιστότοπος ΥΠ.Π.Ε.Θ., http://www.minedu.gov.gr, 10-1-2019)

Προκήρυξη για την πλήρωση θέσης Υπεύθυνου Τομέα του 1ου Ε.Κ. Άμφισσας

Ενημερωθείτε από το σχετικό έγγραφο.

(Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο της Δ.Δ.Ε. Φωκίδας, http://dide.fok.sch.gr, 16-1-2019)

Ευχές

Πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν τα σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα σχολεία θα μείνουν κλειστά από τη Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου έως και τη Δευτέρα 7 Ιανουαρίου, για τις εορτές  των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων.

(Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο του ΥΠ.Π.Ε.Θ., http://www.minedu.gov.gr/, 18-12-2018)

6ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Μαθητικής Επιχειρηματικότητας

Βλέπε περισσότερα εδώ.

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων Αποφοίτων και Εκπαιδευτικών για συμμετοχή στο προπαρασκευαστικό πρόγραμμα Πιστοποίησης της Α’ και Β’ φάσης του μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας και των πιλοτικών τάξεων μαθητείας

Ενημερωθείτε από το σχετικό έγγραφο.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις από την 17 Δεκεμβρίου 2018 έως την 8 Ιανουαρίου 2019.

(Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο της Δ.Δ.Ε. Φωκίδας, http://dide.fok.sch.gr/, 18-12-2018)

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

Δείτε περισσότερα εδώ.

Μαθητικοί διαγωνισμοί

Επόμενη Σελίδα: »