Ολοκλήρωση του προγράμματος etwinning

Αγαπητοί γονείς,

Ολοκληρώσαμε αισίως το ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μικρούς μαθητές μας όπως και για την υπεύθυνη εκπαιδευτικό. Αποτέλεσε όμως μια πολύ ευχάριστη, δημιουργική και αποδοτική εμπειρία για όλα τα μέλη του προγράμματος. Μάθαμε να χρησιμοποιούμε διάφορα ψηφιακά εργαλεία για την παραγωγή εκπαιδευτικού έργου και συνεργαστήκαμε- μοιραστήκαμε εμπειρίες, ιδέες και υλικά- με σχολεία από άλλες 5 διαφορετικές χώρες (Τουρκία, Ισπανία, Ρουμανία, Λιθουανία, Αζερμπαϊτζάν και φυσικά Ελλάδα).

Αξιολογώντας το πρόγραμμα με τα παιδιά, διαπιστώσαμε  ότι:

  • όταν η γνώση μοιράζεται, δημιουργούνται έργα θαυμάσια
  • η τεχνολογία αξίζει να χρησιμοποιείται για να φέρει κοντά ανθρώπους διαφορετικών πολιτισμών
  • η τεχνολογία όταν χρησιμοποιείται με μέτρο και σύνεση, γίνεται εργαλείο δημιουργίας και επικοινωνίας στα χέρια του ανθρώπου.

Αξίζει όμως να ξαναθυμηθούμε μερικά από στιγμιότυπα από το συνολικό πρόγραμμα:

https://www.youtube.com/watch?v=jd6qeGkVK1o

Μετά από μια τόσο επίπονη αλλά αποδοτική εργασία, αξίζει κάθε παιδί την αναγνώριση της προσφοράς του:

Κολλάζ πιστοποιητικών 

 

Τα πιστοποιητικά μας      πιστοποιητικά

 

       Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν με αγάπη και μεράκι στο πρόγραμμα “Early Diagnosis Saves the Future”.

                                             Καλό και ξένοιαστο καλοκαίρι!

 

Πως αισθάνομαι που θα πάω στο Δημοτικό τώρα που τελειώνει το Νηπιαγωγείο;

Στο πλαίσιο της δράσης μας για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο αποφασίσαμε τώρα που η δράση μας ολοκληρώνεται σιγά σιγά να διερευνήσουμε αν άλλαξαν τα συναισθήματα των παιδιών που πρόκειται την επόμενη σχολική χρονιά να πάνε στο Δημοτικό σχολείο! Μεγάλο στοίχημα αποτέλεσε ο φόβος και η λύπη!

Έτσι αφού συζητήσαμε με τα παιδιά, βγάλαμε τον πίνακα διπλής εισόδου που είχαμε συμπληρώσει στην αρχή της χρονιάς και καλέσαμε τα παιδιά να τον συμπληρώσουν για ακόμη μια φορά!

IMG 0579 IMG 0585

 

IMG 0587

Και αυτή την φορά υπήρξε το συναίσθημα του φόβου και της λύπης και μάλιστα τα παιδιά το αιτιολόγησαν. Είπαν πώς νιώθουν λύπη που θα αφήσουν το νηπιαγωγείο που αγαπάνε πολύ! Ενώ μια μαθήτρια εξέφρασε ότι φοβάται λίγο γιατί θα φύγει από την Σκιάθο και θα πάει σε ένα καινούριο περιβάλλον και σχολείο.

IMG 0588

Δραστηριότητα συνολικής εφαρμογής των 8 τύπων νοημοσύνης

Αγαπητοί γονείς,

Πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος EARLY DIAGNOSIS SAVES THE FUTURE, που υλοποιήθηκε αυτή τη χρονιά στο Β Ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια εφ’ όλης της ύλης δραστηριότητα. Τίτλος της ήταν “Στο δάσος”. Τα παιδιά μεταμφιέστηκαν σε ζώα του δάσους, κινήθηκαν στα μονοπάτια του δάσους, έπαιξαν μουσικά όργανα , εξερεύνησαν τη ζωή κάτω από τις πέτρες και μέσα στο χώμα, κατέγραψαν σε πίνακες με ραβδογράμματα τα ευρήματά τους και μίλησαν στην κούκλα τους για τις εντυπώσεις τους:

Τα παιδιά, με τη βοήθεια των γονιών τους, ετοίμασαν τις προσωπικές κούκλες-μασκότ.

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 20 στις 08.42.56 96bdfe35IMG 20240320 WA0003IMG 20240320 WA0004IMG 20240320 WA0005IMG 20240320 WA0006IMG 20240320 WA0007IMG 20240320 WA0009IMG 20240320 WA0010  IMG 20240320 WA0011

Και εδώ οι κούκλες μασκότ όλων των παιδιών-συνεργατών μας χαιρετίζουν με χορό:

Μικροί και μεγάλοι που συμμετείχαμε στο πρόγραμμα, διασκεδάσαμε, ψυχαγωγηθήκαμε, μάθαμε. Το πιο σημαντικό, συνεργαστήκαμε με παιδιά της ίδιας ηλικιακής ομάδας από άλλες χώρες του κόσμου. Γιατί η γνώση και η χαρά είναι δικαίωμα όλων των παιδιών, όλων των ανθρώπων και η συνεργασία των λαών μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει!

 

 

Αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα του Νερού μέσω του προγράμματος eTwinning

Αγαπητοί γονείς,

Μπορεί το πρόγραμμα EARLY DIAGNOSIS SAVES THE FUTURE να επεξεργάστηκ τις 8 νοημοσύνες του Gardner, μπορεί τα παιδιά να απόλαυσαν και να γνώρισαν ίσως κάποιες ιδιαίτερες ικανότητές τους κι εμείς μαζί τους, όμως το πρόγραμμα δεν ολοκληρώθηκε ακόμη.

Μετά την εξερεύνηση της νατουραλιστικής νοημοσύνης παραμείναμε για λίγο σε θέματα της φύσης. Καθώς η 22α Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα του νερού, αφιερώσαμε μια εβδομάδα στο θέμα “νερό’ . Με τα παιδιά είδαμε βίντεο για τον κύκλο του νερού, συζητήσαμε για τη σημασία του στη ζωή μας, χορέψαμε το χορό της βροχής, κάναμε πείραμα με το νερό:

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 04 01 στις 13.46.53 073dd3d9  Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 27 στις 13.56.16 694f8643  Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 27 στις 13.57.07 a9c07d40

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 27 στις 13.57.29 d9bbe53d

Τέλος, τα παιδιά μίλησαν στην κούκλα τους τη μασκότ για το τι τους άρεσε περισσότερο από αυτή τη δραστηριότητα:

Kάπως έτσι φτάσαμε και στο τέλος της συγκεκριμένης δραστηριότητας, όχι όμως ακόμη στο τέλος του προγράμματος!

 

Ερευνώντας την Κοινωνική και τη Νατουραλιστική νοημοσύνη των νηπίων μέσα από πρόγραμμα του eTwinning

Αγαπητοί γονείς,

μετά από μια ανάπαυλα ενός μήνα περίπου, επιστρέφουμε στην καθιερωμένη ενημέρωσή σας σχετικά με το πρόγραμμα Εtwinning που συμμετέχει το Β τμήμα του Ολοημέρου.

Συνέχεια της ενδοπροσωπικής νοημοσύνης, εξετάσαμε την κοινωνική νοημοσύνη των νηπίων μας. Για το σκοπό αυτό τα παιδιά ανέλαβαν να ανεβάσουν ένα μικρό δρώμενο από το ελληνικό παραδοσιακό/κυκλαδίτικο παραμύθι “Ο κυρ Σιμιγδαλένιος”. Τα ίδια τα παιδιά μοιράστηκαν τους ρόλους, ετοίμασαν τους διαλόγους, επέλεξαν από το βεστιάριο του Α1 πρωινού τμήματος τα κουστούμια τους (ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αντωνέλα, που μας επιτρέπει να δανειζόμαστε υλικά του τμήματός της) και ετοίμασαν το σκηνικό (για να είμαστε και ειλικρινείς, έβαλε και λιγάκι το χεράκι της και η κυρία Έφη) . Ιδού το αποτέλεσμα:

Επόμενη στάση μας ήταν η νατουραλιστική νοημοσύνη. Τα παιδιά κλήθηκαν να ερευνήσουν τον κόσμο της φύσης. Μέσα από την εφαρμογή Seek naturalist αναζήτησαν φυτά και ζώα του τόπου μας.

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 13 στις 17.20.45 bd9d832c

Στη συνέχεια, τα παιδιά έγιναν μικροί κηπουροί. Κάθε παιδί φύτεψε ή έφερε δικό του φυτό και έγινε υπεύθυνος για το μεγάλωμά του. Βέβαια, επειδή πλησίαζε το Πάσχα, τα παιδιά πήραν τα φυτά τους στο σπίτι για να τα φροντίζουν εκεί,να τα ποτίζουν, να τα κορφολογούν, να τα μιλούν.

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 15 στις 18.55.46 0c894fe2

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με τη διακόσμηση γραμμάτων του ονόματος του προγράμματός μας με υλικά της φύσης. EARLY DIAGNOSIS SAVES THE FUTURE είναι ο τίτλος του προγράμματος και στο δικό μας σχολείο ορίστηκε να διακοσμήσουμε τα γράμματα R και L.  Χρησιμοποιήσαμε κοχύλια (γιατί άραγε επιλέξαμε τα κοχύλια στη Σκιάθο;) και καρπούς και φύλλα από δέντρο του σχολείου μας. Και να το αποτέλεσμα:

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 12 στις 15.48.48 70abd384    Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 12 στις 15.48.39 e8f379a8 Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 13 στις 23.09.21 96db3bd7

Ήταν μια συλλογική δραστηριότητα όλων των μελών του προγράμματος με εντυπωσιακή απόδοση:

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 03 16 στις 19.31.45 51d6d417

Τα παιδιά το χάρηκαν και κάποια από αυτά έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθητοποίση για τα πλάσματα της φύσης.

Με τη νατουραλιστική νοημοσύνη ολοκληρώθηκαν οι 8 νοημοσύνες του Gardner, πάνω στη θεωρία του οποίου είναι βασισμένο το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Το πρόγραμμα όμως δεν ολοκληρώθηκε ακόμη. Έπεται και συνέχεια!

Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος eTwinning

Αγαπητοί γονείς, φτάνοντας προς το τέλος του προγράμματος , θα ήταν καλό να αφιερώσετε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας και να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος “The early diagnosis saves the future”  που συμμετείχαν φέτος τα παιδιά σας.

Το ερωτηματολόγιο θα το βρείτε ανοίγοντας το σύνδεσμο

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc4s4dfZEpk4cdV8vVry40r4NskHJlKiavFwph8FF7PQN1JSg/viewform

 

Σας παραθέτω και τη μετάφραση των ερωτήσεων :

1.Πιστεύετε ότι οι δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στο έργο είναι χρήσιμες για το παιδί σας;
2.Καλωσορίζετε θετικά το παιδί σας να κάνει φίλους από διαφορετικές χώρες και διαφορετικές πόλεις και να επικοινωνεί με ζωντανές
 συνδέσεις;
3.Πιστεύετε ότι το παιδί σας έχει συνειδητοποιήσει την ανακάλυψη περιοχών νοημοσύνης;
4.Το παιδί σας απόλαυσε τις δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στο έργο;
5. Σας άρεσε να συμμετέχετε ενεργά στη διαδικασία προετοιμασίας μασκότ κατά τη διάρκεια του έργου;
6.Θέλετε το παιδί σας να συμμετάσχει σε άλλο έργο αδελφοποίησης;

   Η αξιολόγηση είναι ανώνυμη αλλά πολύτιμη για τον καθένα ξεχωριστά!
 

Vincent Van Gogh (Βίνσεντ βαν Γκογκ)

Ο Vincent Van Gogh (Βίνσεντ βαν Γκογκ)  ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Όσο ζούσε, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Ωστόσο, μετά το θάνατό του, η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών.

Συνολικά δημιούργησε σε διάστημα περίπου δέκα ετών περισσότερους από 800 πίνακες και 1000 μικρότερα σχέδια. Επίσης ο Βαν Γκογκ είναι διάσημος για τις πινελιές του οι οποίες πολλές φορές παρουσιάζουν μια κίνηση.

Αυτή την εβδομάδα όπως πολύ καλά καταλάβατε ασχοληθήκαμε με τον διάσιμο ζωγράφο Βαν Γκογκ. Φυσικά δεν είναι ένας ζωγράφος άγνωστος σε εμάς αφού έχουμε ασχοληθεί και στο παρελθόν ξανά με τον πίνακά του “Η έναστρη νύχτα”. Αρχικά, ξεκινήσαμε διβάζοντας ένα βιβλίο με τίτλο ” Ο ζωγράφος και το κυπαρίσσι”.

7DA9E790FA2C6B86AF7CC73A2266E4BD 1

Η λίμνη είναι υπέροχη. Χωριουδάκια με χρωματιστά σπιτάκια και λόφοι με μοβ λεβάντες τη στολίζουν. Ο κύριος Βίνσεντ αποφασίζει να ζωγραφίσει το τοπίο.
“Από την άλλη πλευρά είναι πιο όμορφη! Φαίνονται και τα δυο κυπαρίσσια. Από κει να τη ζωγραφίσετε” προτείνει ο Νικόλας και ο ζωγράφος στήνει το καβαλέτο. Όταν όμως το έργο τελειώνει, το αγόρι ξαφνιάζεται.
Από το τοπίο στον πίνακα του κυρίου Βίνσεντ λείπει κάτι. Πολύ σημαντικό.
Ο Νικόλας και ο ζωγράφος καταλάβαιναν μάλλον αλλιώς την ομορφιά.
Ή μήπως η ομορφιά έχει πρόσωπα πολλά και δεν το είχαν καταλάβει; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Στη συνέχεια, ψάξαμε πληροφορίες για τον ζωγράφο στο GOOGLE και είδαμε αρκετούς πίνακές του αλλά και βίντεο που μιλούσαν για τη ζωή του και την τεχνική που χρησιμοποιούσε στα έργα του.

 

 

Αφού παρατηρήσαμε πολύ καλά τους πίνακές του αποφασίσαμε μιας και είναι Άνοιξη να κάνουμε τον πίνακα “Το βάζο με τα τρία ηλιοτρόπια”.

1716025219516

17160252195061716025219502

      1716025219493    1716025219489    1716025219485       1716025219482

 

 

ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΑΝ ΤΟΝ ΗΛΙΟ!

Εννοείται πως δεν μείναμε μόνο στο διάβασμα του βιβλίου που σας δείξαμε αλλά κάναμε και την κατασκευή μας για την γιορτή της μητέρας!

Ξεκινήσαμε γράφοντας τι θέλουμε να πούμε στις μαμάδες μας και έπειτα ζωγραφίσαμε με τέμπερες ένα μεγάλο ήλιο με λαμπερές γκλιτερένιες ακτίνες. Στο τέλος, βάλαμε και κορδέλα ώστε δίνοντας το ως δώρο στις μαμάδες τους  να μπορούν να το κρεμάσουν.

1715796733146  1715796733149

 

 

 

 

 

 

 

 

1715796733134

 

 

 

 

 

 

1715796733141

 

 

 

 

 

1715796733130

Γιορτή της μητέρας!

Μάνα – μητέρα – μανούλα – μαμά

Αυτές οι λέξεις κλείνουν μέσα τους ομορφιά, τρυφερότητα και αγάπη. Η μητέρα είναι η πιο σημαντική παρουσία στη ζωή του ανθρώπου. Μια ύπαρξη  γλυκιά και ανιδιοτελής, είναι εκεί όταν τη χρειαζόμαστε, πρόθυμη  να μας ακούσει και να μας δώσει τις συμβουλές της, τη φροντίδα της, την αγκαλιά της, να μας θρέψει και να μας ηρεμήσει. Ένας ανυπέρβλητος δεσμός που υμνήθηκε, όσο κανένας άλλος.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας ένα παραμύθι αφιερωμένο σε όλες τις μαμάδες- ηρωίδες

18E37D9125ECFAAF29392D996A777A0C

Η μαμά μου είναι πολύ καλή και πολύ όμορφη. ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ! Όμως μερικές φορές έχει τόσα πράγματα να κάνει, που μοιάζει να πετάει πολύ-πολύ μακριά από μένα. Μα εγώ ξέρω ένα κόλπο!

Ένα τρυφερό βιβλίο για την αγάπη μαμάς και παιδιού, για παιδιά  και μαμάδες κάθε ηλικίας!