Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – 2 Απριλίου 2025

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου 2025, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, έφεραν στο σχολείο τα αγαπημένα τους βιβλία και μοιράστηκαν όμορφες ιστορίες και εικονογραφήσεις με τους φίλους τους. Παρουσίασαν τα βιβλία τους στην παρεούλα και εστίασαν στα αγαπημένα τους σημεία. Έπειτα, αντάλλαξαν βιβλία και γνώρισαν νέους ήρωες να πρωταγωνιστούν σε καινούργιες περιπέτειες. Δημιούργησαν τα δικά τους βιβλία, δίνοντάς τους το όνομα που επιθυμούσαν και στη συνέχεια επιμελήθηκαν την εικονογράφησή τους με τα όμορφα σκίτσα τους. Στην συνέχεια, συζητήσαμε την αξία του βιβλίου στη ζωή μας και τα οφέλη του στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς μας, αλλά και στην ανάπτυξη της φαντασίας μας. Ολοκληρώσαμε τη σημαντική αυτή γιορτή του βιβλίου με το αναμνηστικό των σελιδοδεικτών, που θα στολίζουν τα βιβλία μας και θα μας θυμίζουν την αξία που έχουν αυτά για εμάς.

IMG 82a384b507fcd32e53cedd4bd3e7fdfc VIMG 817b8e6ac6ba10d4b85046f27cae380d VIMG c5a7a5af41f401821d5fb5428e6d7e25 VPoint Blur Apr272025 134809Point Blur Apr272025 135943 1Point Blur Apr272025 134648Point Blur Apr272025 134831Point Blur Apr272025 134854Point Blur Apr272025 134633Point Blur Apr272025 134801Point Blur Apr272025 134559IMG ab7763472bbfa87f8473f421c5b15149 VPoint Blur Apr272025 134656Point Blur Apr272025 134619Point Blur Apr272025 134718Point Blur Apr272025 134711Point Blur Apr272025 134728Point Blur Apr272025 134550Point Blur Apr272025 134612Point Blur Apr272025 134529IMG f4e34d9f438d8852aa4850a283b7e046 VIMG 62a52fa1709f17df130c5d6bcfe88126 VIMG 4921c63919a3f059b610d4acde366923 VIMG ea699c372f0cc894c3f0d0030173da6d VIMG dd332a8863598539a54664cabb642632 V IMG 77b1e581fb06d2e4aa6606f65612c61e V IMG 80c5368d98665d1859abc1be719e5cbf V IMG 1d759a53a601287e03231f264eaf277a V IMG c03966554debf0ed32e70fc36efa0312 V

Τα Χελιδόνια – Θεματική

Άνοιξη χωρίς χελιδόνι γίνεται; Δεν γίνεται. Γι’ αυτό κι εμείς καλωσορίσαμε την άνοιξη με το έθιμο της Χελιδόνας. Συνεργαστήκαμε για ακόμα μία φορά ομαδικά και κατασκευάσαμε τη Χελιδόνα, στολίζοντάς την με κουδουνάκια και χρωματιστές κορδέλες, με σκοπό να μας συντροφεύσει στα τραγούδια μας για τον ερχομό των χελιδονιών. Σύμφωνα με το έθιμο, σε πολλές περιοχές της χώρας μας, τα παιδιά κρατώντας τη Χελιδόνα, τραγουδούσαν από σπίτι σε σπίτι τα χελιδονίσματα και οι νοικοκυρές τους έδιναν λάδι, αλεύρι, αυγά και σε λίγες περιπτώσεις χρήματα. Τέλος, στολίσαμε την τάξη μας με όμορφες δημιουργίες.

IMG 4f1258a0f3598d8b4f7e53a9c25a2a38 VIMG 7a44cb5d44c77646f8a268e9145b7786 VIMG 9c009fa3c02b6bc928ab952b4b77ecd0 VPoint Blur Apr272025 134316 IMG 20250427 134243IMG 20250427 134228IMG 22076c39212f706523839bc81161497f V IMG 07a129420f371b5f940ab95c8e6d81bc V IMG 772bb8055ef2980152cf7c822a9976d3 VIMG b526ecec18850f9372d33b9b034927ff VIMG 20250427 134130IMG 9e88d66b5622abe21b106ca14adfae65 VIMG 172940b08ea546f10874b3b895873cc6 VIMG da813300d984687951f14fe6d77cef9c VPoint Blur Apr272025 133817 Point Blur Apr272025 133907Point Blur Apr272025 133851Point Blur Apr272025 133932Point Blur Apr272025 133944IMG 8d8e7656dec5a47405b239c1675f5a7c VIMG 1e287a38c5cb5e418585eab6409ceb4d V IMG 20250427 134152

25η Μαρτίου 1821 – Θεματική

Εν όψει της εθνικής μας επετείου για την 25η Μαρτίου 1821, αλλά και του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ασχοληθήκαμε με τη διπλή αυτή γιορτή μέσω:

  • παρακολούθησης εκπαιδευτικών βίντεο
  • διαβάσματος ιστοριών για τους ήρωες και τα χρόνια της Επανάστασης
  • ενασχόλησης με τον κάθε ήρωα ξεχωριστά και ζωγραφικής αυτών
  • ατομικών χειροτεχνιών
  • αλλά και ομαδικής εργασίας για τη δημιουργία του σκηνικού της σχολικής μας εορτής για την επέτειο της 25ης Μαρτίου.”

1743344260250174334426027217433442602651743344260063 1743344260068 1743344260075 17433442602831743344260306 174334426029117433442600791743344260332 1743344260348 17433442603381743344260324 17433442603701743344260098174334426015117433442603641743344260092174334426037617433442602981743344260315 1743344260116 1743344260245 1743344260234 1743344260223 1743344260207 17433442601401743344260146174334426012917433442601631743344260183 1743344260197 1743344260169 17433442601241743344260086 1743344260111 1743344260104 17433442603821743344260175

6 Μαρτίου – Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Με αφορμή το παραμύθι «Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε», μιλήσαμε για τις συγκρούσεις που έχουμε βιώσει και για τα συναισθήματα που αυτές προκαλούν στους ανθρώπους. Τα «χέρια» αυτά, αγγίζουν το φαινόμενο της βίας, δίνοντας αγάπη και παρουσιάζοντας την πολύχρωμη πλευρά της ζωής.

Εμπνεόμενοι από το βιβλίο, βάλαμε χρώμα και στις δικές μας παλάμες για να διώχνουμε το «σκοτάδι» της βίας και θέσαμε πέντε βασικά βήματα για την εξαφάνισή της:

  1. Αγνοώ την αρνητική πράξη.
  1. Ζητώ ευγενικά να σταματήσει.
  1. Φωνάζω STOP.
  1. Φεύγω μακριά.
  1. Ζητώ βοήθεια από κάποιον ενήλικα.

 

Συζητήσαμε για ανάρμοστες συμπεριφορές και για τις συνέπειές τους και παίξαμε ένα παιχνίδι δραματοποίησης με τα εξής λόγια:

Δεν είναι αστείο να φωνάζεις.

Δεν είναι αστείο να χτυπάς.

Δεν είναι ωραίο να κοροϊδεύεις

και με τους άλλους να γελάς.

 

Όπως σου αρέσει να σου μιλάνε

έτσι στους άλλους να μιλάς

και τότε φίλους πάντα θα έχεις

να σ’ αγαπούν αληθινά.

Το σύνθημα της συγκεκριμένης μέρας ήταν ξεκάθαρα: Όχι στη βία, ναι στη φιλία!

1741512634487 1741520017184174151263443117415126345081741512634422 1741512634499 1741512634470  1741512634393 1741512634386 1741512634477 1741512634463 1741512634456 1741512634445 1741512634438   1741512634416  1741512634404 1741512634382 1741512634593 1741512634603 1741520017192 1741512634632 174151263462217415200171971741520017204

Η κυρά Σαρακοστή

Την Κυρά Σαρακοστή

που ναι έθιμο παλιό

οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν

με αλεύρι και νερό.

 

Για στολίδι της φορούσαν

στο κεφάλι έναν σταυρό

μα το στόμα της ξεχνούσαν

γιατί νήστευε καιρό.

Έτσι κάναμε κι εμείς! Ζυμώσαμε τη δική μας κυρά Σαρακοστή, για να την έχουμε σαν ημερολόγιο, καθ’ όλη τη διάρκεια της νηστείας, μέχρι το Πάσχα. Συνεργαστήκαμε αρμονικά για να πετύχει το ζυμάρι, στολίσαμε τη Σαρακοστή μας με όσπρια και ζυμαρικά της αρεσκείας μας και τέλος, αφού την ψήσαμε, την τοποθετήσαμε στην «παρεούλα» μας για να ανατρέχουμε σε αυτήν στο τέλος κάθε εβδομάδας, κόβοντάς της από ένα ποδαράκι μέχρι τον εορτασμό του Πάσχα.

1741511647186 17415116472251741511647130 1741511647176 1741511647284 1741511647270 1741511647251 1741511647251 1 1741511647167 1741511647149 1741511647159 1741511647243 1741511647234 1741511647155 1741511647145 1741511647141 1741511647135 1741511647124

Η Αμυγδαλιά

Αποχαιρετήσαμε την εποχή του Xειμώνα, με τη βοήθεια της «Νυφούλας του χιονιά» την όμορφη Αμυγδαλιά. Στολίσαμε την τάξη μας με όμορφες δημιουργίες και με τη βοήθεια ανακυκλώσιμων υλικών, φτιάξαμε τη δική μας Αμυγδαλιά. Τραγουδήσαμε για αυτό το όμορφο δέντρο που στολίζει τον Χειμώνα και μάθαμε για τους καρπούς που μας χαρίζει.

1741511935752 11741511935742 11741511935737 1     1741511935758 1741511935762 1741511935775 1741511935819 1741511935792   1741511935826 1741511935837 1741511935844 1741511935853   1741511935769

Η Αλκυόνη (θεματική Φεβρουαρίου)

“Και στη ζωή, στους πιο βαρύς χειμώνες, Αλκυονίδες μέρες καρτερούν” Με αφορμή το δίστιχο του ποιητή Γεωργίου Δροσίνη και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, απολαύσαμε λίγες ηλιόλουστες μέρες και ασχοληθήκαμε με τον μύθο της Αλκυόνας. Γνωρίσαμε αυτό το πανέμορφο πουλί, που καρτερεί τον χειμωνιάτικο ήλιο για να γεννήσει τα αυγά του στα βράχια της θάλασσας και δημιουργήσαμε όμορφες χειροτεχνίες.

1741095386117 1741095386112 1741095386108 1741095386101 1741095386097 1741095386093 1741095386087 1741095386082 1741095386076 1741095386071 1741095386064 1741095386056 1741095386051

Η ημέρα της Αγάπης – 14 Φεβρουαρίου (θεματική Φεβρουαρίου)

Με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, ασχοληθήκαμε με το συναίσθημα της αγάπης. Συζητήσαμε για την αξία της αγάπης στη ζωή μας, για τον τρόπο που την εκφράζουμε, για τις πράξεις αγάπης, αλλά και για το τι συμβολίζει για τον καθένα από εμάς. Ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε, δημιουργήσαμε και ακούσαμε το παραμύθι “Αγάπη”, δίνοντας υπόσχεση πως θα γιορτάζουμε και θα δείχνουμε την αγάπη μας κάθε μέρα και κάθε λεπτό, με όλους τους δυνατούς τρόπους.

17410953620541741095362240 1741095362229 1741095362216 1741095362199 1741095362135 1741095362128 1741095362120  1741095362147 1741095362078 1741095362102 1741095362096 1741095362172 1741095362163 1741095362154 1741095362141 1741095362071 1741095362064 1741095362059 1741095362112 1741095362049 1741095362183 1741095362043