Άνωση

 

1. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
1. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
2. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ
2. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ

Φτάνοντας στο τέλος της χρονιάς και στην ολοκλήρωση του κύκλου των μαθημάτων μας, έφτασε η ώρα για τον απολογισμό μας…
Αν και οι αρχικοί μας στόχοι είχαν επιτευχθεί στην πλειοψηφία τους και όλα τα θέματα που είχαν ζητήσει οι μαθητές από την αρχή της χρονιάς είχαν διδαχθεί, ο φίλος μας ο Ορφέας είχε ένα ακόμη παράπονο… δεν είχαμε μάθει τίποτα “πολύ επιστημονικό”.
Και επειδή είναι κρίμα, εφόσον γίνεται, να μην φύγουμε όλοι ικανοποιημένοι για τις διακοπές μας, το ακόλουθο πρόγραμμα σχεδιάστηκε και αφιερώθηκε σε αυτόν αποκλειστικά
(αν και ήταν εξίσου διασκεδαστικό για όλους μας).

Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το παιδικό, που εξιστορούσε την ιστορία του Αρχιμήδη και το πώς ανακάλυψε την άνωση…
( https://www.youtube.com/watch?v=Xm5Wg_WnP-M )
… και αμέσως μετά ξεκίνησαν τους δικούς τους πειραματισμούς.

IMG_0507 IMG_0505

Παρατήρησαν την στάθμη του νερού, που ανεβαίνει και πώς αυτή διαφέρει ανάλογα με το αντικείμενο, που βυθίζεται.
Στην συνέχεια παρατήρησαν ότι δεν βυθίζονται όλα τα αντικείμενα, αλλά μερικά επιπλέουν
και πραγματοποιήσαν μία ομαδοποίηση ανάλογα με το αν επιπλέουν ή όχι.

Η δράση, όμως που ενθουσίασε τους μαθητές, ήταν το παιχνίδι με την προσομοίωση για την άνωση, από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Σε αυτό τα παιδιά διαπίστωσαν ότι η άνωση σχετίζεται με τη βαρύτητα (έννοια που είχε ήδη διδαχθεί στη θεματική της γης και του διαστήματος), ενώ έπαιξαν με αντικείμενα ίδιου όγκου και διαφορετικής πυκνότητας, διαφορετικού όγκου, από διαφορετικά υλικά και σε διαφορετικό υγρό βύθισης (λάδι αντί για νερό).

IMG_0510 IMG_0509

Η προσομοίωση, καθώς και πληθώρα άλλων, είναι προσβάσιμη από τον παρακάτω σύνδεσμο:

Προσομοίωση Άνωση

Αφήστε μια απάντηση