ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-25

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: «Εγγραφές Νηπίων-Προνηπίων στα Νηπιαγωγεία για το σχολ. έτος 2024-2025»
Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει, οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το
σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η
Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης. Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν
συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής (άρθρ. 34 του ν. 4704/2020). Σύμφωνα με αυτές, στα
Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν
την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος
2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις
αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το
νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας
του Νηπιαγωγείου. Η αίτηση υποβάλλεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου
Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Από το σχολικό έτος 2020-2021, η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών
γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας. Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του
νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα. Για ορθότερη κατανομή των μαθητών στα νηπιαγωγεία των
πόλεων και των νησιών μας, και για να αποφευχθεί η δημιουργία πληθωρικών τμημάτων και
αδικαιολόγητος συνωστισμός σε ορισμένα νηπιαγωγεία, παρακαλούμε τους γονείς να εγγράφουν τα
παιδιά τους στα νηπιαγωγεία της περιφέρειάς τους.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
1) Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών
διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του
Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
2) Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
3) Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω
του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
2
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με
το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες
κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία
εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των
τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α
επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν
περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα
στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση
επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε
ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή
εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο
πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα,
εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την
Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη
σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του
Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική
υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί
να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ)
και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και
για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο
Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που
έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν
διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να
γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται
αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται
3
στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την
αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι
σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή
σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα.
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη
δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το
πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.
Όλοι οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να εισέλθουν στην ιστοσελίδα της
Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου: https://dipe.dod.sch.gr/ όπου υπάρχουν
αναλυτικές οδηγίες για όλα τα παραπάνω και για τα εξής:
– ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑIΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕIΟ
– ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ
ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
– ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
– ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
– ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο

Την εβδομάδα αυτή στο νηπιαγωγείο μας γνωρίσαμε το φαινόμενο του σεισμού. Τι είναι ο σεισμός πως τον μετράμε, ποιο εργαλείο χρησιμοποιούμε, τι κάνουμε σε περίπτωση που συμβεί σεισμός στο σπίτι, στο δρόμο και στο νηπιαγωγείο και πως μπορούμε να προφυλαχτούμε.Είδαμε βίντεο σχετικό με τον σεισμό, μιλήσαμε για την σωστή και την λάθος συμπεριφορά κατά την διάρκεια ενός σεισμού, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι ” Σεισμός, φιλαράκο μην σε πιάνει πανικός”https://youtu.be/zIS0GItfJS4?si=aCT9ybByVOEHcZYU από τα “Ημισκούμπρια”.Στην μεγάλη αίθουσα του νηπιαγωγείου μας τα παιδιά έγιναν τα ίδια τεκτονικές πλάκες και βίωσαν το φαινόμενο του σεισμού και το μέγεθος μικρά Ρίχτερ και μεγάλα Ρίχτερ. Φτιάξαμε τον δικό μας σεισμογράφο και μάθαμε ποια αντικείμενα είναι απαραίτητα να έχουμε μαζί μας σε περίπτωση σεισμού, καθώς και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.Τέλος σε ανυποψίαστη στιγμή με ένα σφύριγμα και φωνάζοντας “σεισμός “μπήκαμε κάτω από τα τραπέζια σε διαφορετικές χρωματικές ομάδες όπου είχαμε ονοματίσει από πριν και στην συνέχεια βγήκαμε στο προαύλιο σε τρενάκι…..                                                                                    IMG 20231102 102544 IMG 20231102 102529 IMG 20231102 102515 IMG 20231102 094634 IMG 20231102 094621 IMG 20231102 094604 IMG 20231103 093636 IMG 20231103 094014 IMG 20231103 094601 IMG 20231101 104448 IMG 20231101 104440 IMG 20231101 104434 IMG 20231101 104428 IMG 20231031 104651 IMG 20231031 104639 IMG 20231031 104637 IMG 20231031 104334 IMG 20231031 104333 IMG 20231031 104325 IMG 20231031 104323 IMG 20231031 104052 IMG 20231030 110156 IMG 20231030 110142 IMG 20231030 110118 IMG 20231101 121436 IMG 20231101 121442 IMG 20231101 121458

Κατάθεση στεφάνου στο Ηρώο Πεσόντων για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

αρχείο λήψης 1Σήμερα τα παιδιά όλων των τμημάτων του 1ου και του 2ου νηπιαγωγείου κατέθεσαν στεφάνι στο Ηρώο Πεσόντων της πλατείας Κοσκινού για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Τρία νήπια από το κάθε τμήμα κατέθεσαν το στεφάνι και στη συνέχεια όλοι μαζί είπαμε τον εθνικό μας ύμνο…                                                               IMG 20231027 211327          IMG 20231027 211252  IMG 20231027 093604 IMG 20231027 093605 IMG 20231027 093606

28η Οκτωβρίου 1940

αρχείο λήψης 1

Με αφορμή την επέτειο  της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο νηπιαγωγείο μας αυτήν την εβδομάδα τα νήπια καλούνται να μάθουν  τι γιορτάζουμε και ποια είναι τα σημαντικότερα γεγονότα που συνέβησαν εκείνη την περίοδο. Ήρθε λοιπόν ο Φοίβος στην τάξη μας κρατώντας την ελληνική σημαία και κάνοντας παρέλαση. Τα παιδιά αναρωτήθηκαν γιατί ο Φοίβος κάνει παρέλαση και κρατάει την ελληνική σημαία. Με αφορμή λοιπόν τον Φοίβο  αναφερθήκαμε στα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου . Έπειτα μέσα από φωτογραφικό υλικό, συζητήσαμε  με τα παιδιά τι γνωρίζουν, εκφράσαμε τις απορίες μας και τις απόψεις σχετικά με πόλεμο και την ειρήνη. Διαβάσαμε το παραμύθι το ” Κανόνι της Ειρήνης”αρχείο λήψης και στη συνέχεια το δραματοποιήσαμε. Είδαμε  το βίντεο animation  “Oscuro Cardinal”  ,σχετικό με τον πόλεμο και αφού μιλήσαμε για την ελληνική σημαία και τι συμβολίζουν οι γραμμές της, βάλαμε τις ελληνικές σημαίες από την μεγαλύτερη στη μικρότερη και αντίστροφα. Κολλήσαμε τα στρατιωτάκια από το μεγαλύτερο στο μικρότερο , γνωρίσαμε την στολή του τσολιά και είδαμε βίντεο με παρέλαση από τσολιάδες, μιλήσαμε για την προσφορά των γυναικών στον πόλεμο , κάναμε δραματοποίηση τις νοσοκόμες και τους στρατιώτες εκείνης της εποχής ,μάθαμε τα σύμβολα του πολέμου και της ειρήνης ,τα ομαδοποιήσαμε, κατασκευάσαμε τα δικά μας στρατιωτάκια και διαβάσαμε  το παραμύθι ” ο γίγαντας και ο νάνος”αρχείο λήψης.  Είπαμε τον εθνικό μας ύμνο κα τραγουδήσαμε  διάφορα τραγούδια  όπως  της Σοφίας Βέμπο    “Βάζει ο Ντούτσε την στολή του”  , “Κορόιδο Μουσολίνι”  , “Γυναίκες Ηπειρώτισσες”. Τέλος στην αυλή του σχολείου μας τα παιδιά και από τα δυο τμήματα του νηπιαγωγείου  με το σώμα τους σχημάτισαν το σύμβολο της ειρήνης!

 

 

 

IMG 20231023 092745

IMG 20231023 115018    IMG 20231023 115059

IMG 20231023 113723                                                                                                     IMG 20231023 113724

 

 IMG 20231023 113714 IMG 20231024 111403IMG 20231025 123529

IMG 20231024 092835 IMG 20231024 111412

 

IMG 20231026 120128

 

IMG 20231026 120137

IMG 20231024 113127 IMG 20231024 113129 IMG 20231024 113142 IMG 20231024 113144 IMG 20231024 113206IMG 20231024 113451 IMG 20231024 113318   IMG 20231024 114541 IMG 20231024 114603 IMG 20231024 114607 IMG 20231025 091809 IMG 20231025 112229 IMG 20231025 112239 IMG 20231025 112932 IMG 20231025 112954 IMG 20231025 113034 IMG 20231025 113107 IMG 20231025 162554 IMG 20231025 162805 IMG 20231025 162855 IMG 20231025 162950 IMG 20231025 163041 IMG 20231026 111901 IMG 20231026 111903 IMG 20231026 111902 IMG 20231026 111914 IMG 20231026 111913 IMG 20231026 111927 IMG 20231026 111928 IMG 20231026 111928 1

(περισσότερα…)

Ο εαυτός μου και οι άλλοι στο νηπιαγωγείο

Αυτές τις ημέρες στο νηπιαγωγείο μας θα ασχοληθούμε με την ενότητα “ο εαυτός μου και οι άλλοι”. Στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν την ανάγκη να συζητήσουν και να λύσουν ζητήματα όπως: Ποιος είμαι; Ποιος είναι ο άλλος; Πώς μπορούμε να νιώσουμε συνδεδεμένοι; Η ταυτότητα και η κοινωνική συνοχή είναι σήμερα θέματα που πρέπει να προσεγγίζει κατά προτεραιότητα το σχολείο. Στόχος αυτής της ενότητας είναι να βοηθήσει τους/τις μαθητές/μαθήτριες να αντιληφθούν τον εαυτό τους ως άτομο, αλλά και ως μέλος μίας κοινότητας, να τον/την βοηθήσουν να κατανοήσει την ταυτότητα και μοναδικότητα κάθε ατόμου ως στοιχείο συνύπαρξης, αλλά και την διαφορετικότητα ως στοιχείο δημιουργικής αλληλεπίδρασης. Συστηθήκαμε λοιπόν από την αρχή , συζητήσαμε και είπαμε ότι όλοι έχουμε ομοιότητες  αλλά και διαφορές μεταξύ μας, ,κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη και περιγράψαμε τον εαυτό μας , τα χαρακτηριστικά μας ,φέραμε από το σπίτι το αγαπημένο μας παιχνίδι και το παρουσιάσαμε στην ομάδα και  συνεχίζουμε……IMG 20231020 123434 IMG 20231020 123622 IMG 20231020 123739 IMG 20231020 1237191697811838977 IMG 20231020 122933 IMG 20231020 122802 IMG 20231020 123156 IMG 20231020 123325 IMG 20231020 123103 IMG 20231020 122507 IMG 20231020 121649IMG 20231020 123434 1 IMG 20231020 123622 1 IMG 20231020 122315 1697812013755 IMG 20231020 122101 IMG 20231020 121955 IMG 20231019 105133 IMG 20231019 124118 IMG 20231019 105949 IMG 20231019 105227 IMG 20231019 105639 IMG 20231019 105843 IMG 20231019 105403 IMG 20231019 105242

Χωρικές Έννοιες

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τις χωρικές έννοιες: πάνω -κάτω, μέσα -έξω, αριστερά -δεξιά, δίπλα, απέναντι, ανάμεσα ,μπροστά – πίσω, κοντά- μακριά, χαμηλά -ψηλά, γύρω -γύρω.Η σημασία αρχικά της έννοιας του χώρου είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού η κατανόησή της επηρεάζει την ενασχόληση των μικρών παιδιών με τα μαθηματικά. Επιπλέον, μέσα από την εκμάθηση της μαθηματικής έννοιας είναι δυνατό τα παιδιά να μπορούν να εκφράζονται με άνεση όταν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις χωρικές έννοιες για να δώσουν σαφείς πληροφορίες για τη θέση κάποιου αντικειμένου. Για παράδειγμα, είναι πιθανό κάποιο νήπιο να ζητήσει από το συμμαθητή του να του πει που είναι το παιχνίδι του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση απαιτείται το άλλο νήπιο να έχει εξοικειωθεί με τις χωρικές έννοιες ώστε να δώσει μία κατατοπιστική απάντηση. Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο διδάσκουμε αυτή την έννοια είναι επειδή τα νήπια μέσα από την κίνησή τους θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους και να προσανατολίζονται με βάση κάποιο ορόσημο ή σημείο αναφοράς.

IMG 20231018 103825 1IMG 20231018 103730 IMG 20231018 103624 IMG 20231018 103613 IMG 20231018 104218 IMG 20231018 103839 IMG 20231018 103813IMG 20231019 093816 IMG 20231019 102339 IMG 20231019 102354 IMG 20231018 103730 1 IMG 20231018 103624 1 IMG 20231018 103613 1

Παιχνίδια στο Νηπιαγωγείο

Την Τετάρτη παρόλο που ο καιρός ήταν βροχερός εμείς δεν το βάλαμε κάτω. Η δράση μας συνεχίστηκε με διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια , παιχνίδια λεπτής κινητικότητας και συντονισμού των κινήσεων μας κτλ. στην μεγάλη αίθουσα του νηπιαγωγείου μας.IMG 20231018 112638IMG 20231018 113733 1 IMG 20231018 114012 IMG 20231018 114241 IMG 20231018 113525 IMG 20231018 113723 IMG 20231018 113733 IMG 20231018 112636 IMG 20231018 112140 IMG 20231018 111854 IMG 20231018 111806 IMG 20231018 111850 IMG 20231018 111101 IMG 20231018 110918 IMG 20231018 110803 IMG 20231018 110723 IMG 20231018 110640 IMG 20231018 110612

Το όνομά μου

Το όνομά μας στο νηπιαγωγείο είναι μια σημαντική ενότητα.  Στις ζωγραφιές και στις κατασκευές  μας γράφουμε το όνομά  , τα συρτάρια μας έχουν το όνομά μας , τα μανταλάκια για τις παρουσίες μας έχουν το όνομά   μας  κ.τ.λ. Το  όνομά μας , μας χαρακτηρίζει και είναι κομμάτι του εαυτού μας. Έτσι λοιπόν στην αρχή της σχολικής χρονιάς καλούμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να γράψουν και ίσως αργότερα κάποια από αυτά ,συνήθως τα νήπια να διαβάσουν το αρχικό του ονόματός τους και στη συνέχεια ολόκληρο το όνομά τους. Παρακάτω ακολουθεί ένα δείγμα από τα παιχνίδια που παίξαμε με τα παιδιά ,με καπάκια , με στεφάνια (μαθαίνω πόσες συλλαβές έχει το όνομά μου και αντιστοιχίζω στην καρτέλα με τον ίδιο αριθμό)με την γραμματόσουπα κτλ. αλλά και τις κατασκευές τους:

 

 

το ονομα μου 4
το ονομα μου 5 το ονομα μου 3 το ονομα μου 2 το ονομα μου 1 το ονομα μου 10 το ονομα μου 9 το ονομα μου 8 το ονομα μου 6 το ονομα μου 7 στεφανια 8 στεφανια 9 στεφανια 7 στεφανια 6 στεφανια 5 στεφανια 4 στεφανια 3 στεφανια 2 στεφανια 1 στεφανια 21 στεφανια 20 στεφανια 19 στεφανια 18 στεφανια 17 στεφανια 16 στεφανια 15 στεφανια 14 στεφανια 13 στεφανια 12 στεφανια 11 στεφανια 10 γραμματόσουπα 5 γραμματόσουπα 4 γραμματόσουπα 3 γραμματόσουπα 2 γραμματόσουπα 1 γραμματόσουπα 11 γραμματόσουπα 10 γραμματόσουπα 9 γραμματόσουπα 8 γραμματόσουπα 7 γραμματόσουπα 6 αρχικο 3 αρχικο 2 αρχικο 1 αρχικο 8 αρχικο 6 αρχικο 7 αρχικο 5 αρχικο 416975555434921697555543488   16975555434821697555543497

4 Οκτωβρίου -Παγκόσμια ημέρα ζώων

 

σκυ

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ζώων στο νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε με τα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε και να φροντίζουμε όλα τα ζωάκια . Αφού τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους , καθένα από αυτά μας μίλησε για το δικό του ζωάκι ή για το ζωάκι που θα ήθελε να είχε. Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο: :https://www.youtube.com/watch?v=oN9p3_8wQ0Q

Και διαβάσαμε το παραμύθι   “ΞΟΥΤ”  1ο Νηπιαγωγείο Σαρωνίδας » ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ

 

Στη συνέχεια κατασκευάσαμε σκυλάκια από χάρτινα πιάτα και μιμηθήκαμεζωα 3 ζωα 2 ζωα 1 ζωα 6 ζωα 7 ζωα 5 ζωα 4

 

29 Σεμπτεμβρίου “Παγκόσμια μέρα αθλητισμού”

Διαφάνεια1 1
Με το σύνθημα «Το Σχολείο σε Κίνηση: Αθλούμαστε δημιουργικά», οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας  ενημερώθηκαν για τα ευεργετικά οφέλη της άθλησης και συμμετείχαν σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες!
Μέσα από το παιχνίδι και τις αθλητικές δράσεις, δόθηκε το μήνυμα της σημασίας που έχει ο Αθλητισμός για τη φυσική μας κατάσταση, την υγεία, τη χαρά, τη συνεργασία, το μοίρασμα των συναισθημάτων, έτσι όπως μόνο η ενασχόληση με τον Αθλητισμό μπορεί να καταφέρει! Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα τα παιδιά του 1ου και του 2ου Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε ευχάριστες και παιγνιώδης αθλητικές δραστηριότητες και περάσαμε όλοι μαζί υπέροχα!
1696003620202 Αντίγραφο Αντίγραφο 1696003620211 1 1696003620220 1 1696003620226 1 1696003620232 1 1696003620248 1 1696003620255 1 1696003620263 1 1696003620270 1 1696003620279 1 1696003620291 1 1696003620295 1 1696003620300 1 1696003620311 1 1696003620316 1 1696003620322 1 1696003620332 1 1696003620351 1 1696003620355 1 1696003620358 1 1696003620362 1 1696003620379 1 1696003620385 1 1696003620391 1 1696003620402 1 1696003620408 11696003620220 1 21696003620239 1