Όπως το έδαφος, όσο και αν είναι γόνιμο, αδυνατεί να παράγει κάτι δίχως καλλιέργεια, έτσι και ο νους του ανθρώπου: δίχως την εκπαίδευση αδυνατεί να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς.
Πλούταρχος

Όπως το έδαφος, όσο και αν είναι γόνιμο, αδυνατεί να παράγει κάτι δίχως καλλιέργεια, έτσι και ο νους του ανθρώπου: δίχως την εκπαίδευση αδυνατεί να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς.
Πλούταρχος
Ο χώρος στον οποίο ζούμε και κινούμαστε είναι πολύ σημαντικός, για αυτό και όλοι μας προσπαθούμε να φτιάξουμε τον προσωπικό μας χώρο όσο πιο όμορφο και ασφαλή μπορούμε. Αν αναλογιστεί κανείς, όμως, πως τα παιδιά μας περνούν ένα μεγάλο κομμάτι της μέρας τους στο σχολείο (ίσως και το μεγαλύτερο από τις 7:45 έως τις 17:30) αναλογιστείτε πόσο αναγκαίο είναι να το φροντίζουμε. Ο χώρος, πλέον, θεωρείται ισότιμος παράγοντας μαζί με όλους τους υπόλοιπους που διαμορφώνουν το σχολικό περιβάλλον (Γερμανός, 2002). Τόσο ο εσωτερικός όσο και ο εξωτερικός χώρος προσφέρουν στα παιδιά διάφορα ερεθίσματα και ευκαιρίες για μάθηση. Συγκεκριμένα ο αύλειος χώρος αποτελεί το “πρόσωπο” του σχολείου. Είναι αυτό που πρωτοσυναντούν τα παιδιά ερχόμενα κάθε πρωί, και πρέπει να τα κάνει να αισθάνονται ασφάλεια, οικειότητα και ζεστασιά ώστε να τους βοηθήσει να αποχωρίζονται τους γονείς τους. Επιπλέον, τα παιδιά εκεί περνούν το διάλειμμά τους καθώς και κάνουν κάποιες δραστηριότητες και δράσεις, οπότε πρέπει να τους προσφέρει δυνατότητες ελεύθερης κίνησης και παιχνιδιού, εξερεύνησης, επαφής με τη φύση (Ταμουτσέλη, 1997).
Για όλους αυτούς και για αναρίθμητους ακόμα λόγους αποφασίσαμε να διαμορφώσουμε τον αύλειο χώρο του σχολείου μας για να τον κάνουμε ακόμα πιο ελκυστικό. Έτσι κι αλλιώς το σχολείο μας είναι χτισμένο σε ένα πανέμορφο σημείο της πόλης με εκπληκτική θέα που σε προδιαθέτει για εξωτερικές δράσεις. Στο πλαίσιο, λοιπόν, του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας με στόχο την “Ενδυνάμωση σχέσεων με την οικογένεια με πρακτικές και ευκαιρίες συμμετοχής των γονέων στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου” μαζί με τους γονείς ξεκινήσαμε τη διαδικασία διαμόρφωσης της αυλής μας, η οποία ήδη έχει αρχίσει να παίρνει άλλη μορφή. Είχαμε την ευκαιρία και την Πέμπτη 18 Μαΐου, όπου συμμετείχαμε στην Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης (Outdoor Classroom Day) να φυτέψουμε με τα παιδιά όμορφα λουλουδάκια, τα οποία και αυτά συνέβαλαν με τη σειρά τους στην αισθητική αναβάθμιση της αυλής μας.
Σας ευχαριστούμε όλους και όλες!!!Έπεται συνέχεια…
Ποτέ μην υποτιμάτε την ικανότητά σας να βελτιώσετε τη ζωή κάποιου.
Greg Louganis
Έχω ένα όνειρο, ότι τα τέσσερα μικρά παιδιά μου θα ζουν μια μέρα σε ένα έθνος όπου δεν θα κριθούν από το χρώμα του δέρματός τους αλλά από το περιεχόμενο του χαρακτήρα τους.Μάρτιν Λούθερ Κινγκ
Όπως πάντα κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου τιμούμε την ημέρα
της μητέρας. Φέτος η γιορτή της μητέρας πέφτει στις 14 Μαΐου και σήμερα Παρασκευή οι μανούλες είχαν την τιμητική τους.
Βέβαια, τις μανούλες μας τις αγαπάμε και τους το δείχνουμε καθημερινά και με κάθε τρόπο, όμως και μία ημέρα για να μας το υπενθυμίζει δεν βλάπτει.
Φτιάξαμε όμορφα λουλουδάκια και τα “φυτέψαμε” στα κουβαδάκια για να βρει κάθε μαμά το δικό της λουλούδι. Ζωγραφίσαμε τη μαμά, φτιάξαμε καρδούλες, ακούσαμε τραγουδάκια, χορέψαμε, τραγουδήσαμε… Κάναμε τα πάντα για τις μαμάδες μας.
Μαμάδες, σας ευχαριστούμε που υπάρχετε!!!Σας ευχαριστούμε για όσα κάνετε για εμάς!!!Σας αγαπάμε πολύ!!!
Κι ένα τέταρτο μητέρας
αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει.
Που να το ανακράξεις
σε στιγμή μεγάλου κινδύνου.
Οδυσσέας Ελύτης
Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων, το οποίο υλοποιήσαμε εντάσσεται στη θεματική ενότητα “Φροντίζω το Περιβάλλον” και συγκεκριμένα στην υποθεματική “Κλιματική αλλαγή, Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία”.
Το «Προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής» βασίζεται την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (4cs) και δεξιοτήτων ζωής και του νου και ψηφιακών δεξιοτήτων.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση και αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το δασικό οικοσύστημα. Ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου και οι δράσεις του διασυνδέουν τις γνώσεις με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών/τριών, την ανάληψη πρωτοβουλιών, αναδιαμόρφωση στάσεων τους προς το περιβάλλον. Επίσης ενθαρρύνει την συνεργασία μεταξύ μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων, τοπικής κοινωνίας και συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου αυτού πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες εντός και εκτός τάξης. Το εργαστήριο αυτό συνδυάστηκε και με το e-twinning πρόγραμμα “Friends with Nature” που υλοποιούμε και μας δόθηκε η ευκαιρία να το προσεγγίσουμε ολιστικά.
Κάποιες από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι:
Ενδεικτικά ανεβάζουμε κάποιες φωτογραφίες.
Και κάποιες ακόμα θα βρείτε στις αντίστοιχες αναρτήσεις για τον περίπατο και την επίσκεψη του πυροσβέστη.
https://blogs.sch.gr/1nipierapetras/2023/02/02/episkepsi-gonea-pyrosvesti/
https://blogs.sch.gr/1nipierapetras/2023/01/19/peripatos-kai-exereynisi-sti-fysi/
Εδώ θα βρείτε το ψηφιακό μας βιβλίο:
https://www.storyjumper.com/book/read/148079041/63d672ba39c24
Και την αφίσα μας:
H Φύση!… Ζούμε μέσα της, αλλά δεν την ξέρουμε. Μας μιλάει συνεχώς, αλλά δεν προδίνει τα μυστικά της. Την καταστρέφουμε συνέχεια, και όμως, είμαστε τελείως αδύναμοι μπροστά της. Βόλγγκανγκ Γκαίτε
Το Νηπιαγωγείο μας προτείνει μια εναλλακτική πρόταση επικοινωνίας και συνεργασίας με την Οικογένεια. Το “Σακίδιο Επικοινωνίας” εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε φέτος στο Νηπιαγωγείο μας με τίτλο “Ενδυνάμωση σχέσεων με την οικογένεια με πρακτικές και ευκαιρίες συμμετοχής των γονέων στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου” και στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning “Friends with Nature” .
Εκφράζουμε τα βαθιά μας συλλυπητήρια και την αμέριστη συμπαράστασή μας στους σεισμόπληκτους της Τουρκίας και της Συρίας.
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που για ακόμα μία φορά βοήθησαν στη συγκέντρωση τροφίμων και ρούχων και τον Ερυθρό Σταυρό που ανέλαβε όλη τη διαδικασία της συγκέντρωσης και μεταφοράς τους.
Την Πέμπτη 2 Μαρτίου είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε στο σχολείο μας εντελώς δωρεάν την παράσταση “Ο κόσμος Γύρω μας” του Δρ. Μαθηματικών Βαγγέλη Φραγκιαδάκη. Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι που ήταν προσαρμοσμένο στις αρχές του νερού, του αέρα, της θερμότητας της βαρύτητας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα μυστικά και τη μαγεία της φύσης. Περάσαμε υπέροχα μικροί και μεγάλοι και ενθουσιαστήκαμε με το πόσο συγκλονιστική είναι η μαγεία της επιστήμης!!! Ευχαριστούμε πολύ!!!!!!
Η επιστήμη δεν μπορεί να λύσει το ύψιστο μυστήριο της φύσης. Και αυτό επειδή, σε τελευταία ανάλυση, εμείς οι ίδιοι είμαστε μέρος του μυστηρίου που προσπαθούμε να λύσουμε.
Μαξ Πλανκ
Την Τσικνοπέμπτη ως είθισται βάλαμε τις στολές μας και τσικνίσαμε κι εμείς…
Τι ντυθήκαμε; Μα φυσικά σούπερ ήρωες που έχουν αποστολή “ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗ ΓΗ”.
Σούπερ ήρωες, βέβαια, ντύθηκαν και οι καταπληκτικοί γονείς που είχαν αποστολή να ψήσουν!!!!!!!!!!
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και όλους τους γονείς που βοήθησαν!!!!!!!!!!
Και του χρόνου με υγεία!!!
Να μας έχει ο Θεός γερούς
πάντα ν’ ανταμώνουμε
και να ξεφαντώνουμε βρε
με χορούς κυκλωτικούς
κι άλλο τόσο ελεύθερους σαν ποταμούςΔιονύσης Σαββόπουλος
«Παράταση εγγραφών σε Νηπιαγωγεία της χώρας για το σχολικό
έτος 2023-24» σύμφωνα με Φ.6/31859/Δ1-20-03-2023
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της χώρας για το σχολικό έτος 2023-2024,
παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023.
ΟΔΗΓΙΕΣ
Οι εγγραφές γίνονται από τους ίδιους τους γονείς ηλεκτρονικά.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:
Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ
α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:
email: mail@1nip-ierap.las.sch.gr
Τηλέφωνο: 2842022966
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2023 και κατά τις ώρες 12:00 μ.μ. – 13:00 μ.μ. τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.
Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία και να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.). Συστήνεται η χρήση μάσκας για την προστασία όλων μας.
Εδώ μπορείτε να δείτε τη σχετική εγκύκλιο για τις εγγραφές:
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε οδηγίες για τη συμπλήρωση της αίτησης:
https://blogs.sch.gr/1nipierapetras/files/2023/02/Οδηγίες-Χρήσης-Εφαρμογής-για-Κηδεμόνες-V2.pdf
Εδώ μπορείτε να βρείτε την υπεύθυνη δήλωση για τη συναίνεση του έτερου γονέα:
https://blogs.sch.gr/1nipierapetras/files/2023/02/υπεύθυνη-δήλωση-έτερου-κηδεμόνα.pdf