ΣΕΙΣΜΟΣ – ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ;

3ο Εργαστήρι δεξιοτήτων:  Φροντίζω το περιβάλλον – κλιματική αλλαγή : Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία : “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;”

Από το 2ο πρωινό τμήμα

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ

Τα παιδιά, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κατά τη συγγραφή, έβαλαν τη φαντασία τους, τη δημιουργικότητά τους, τις γνώσεις τους και δημιούργησαν δικά τους βιβλία.

1745426539167 1745426539158

Πασχαλιά των θαυμάτων και των συναισθημάτων…Μ΄ένα βιβλίο αγκαλιά!

Τμήμα 1 – Πρωινό Ωράριο

Ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το Πάσχα διαβάζοντας αυτό το βιβλίο…

1744786872191

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε όλα τα γεγονότα αυτής της δύσκολης περιόδου για το Χριστό, μιας περιόδου γεμάτης συναισθήματα. Συζητήσαμε γι’ αυτά, συζητήσαμε για το τι νιώσαμε, τι σκεφτήκαμε, τι θα κάναμε εμείς, τι θα κάναμε αν βλέπαμε έναν άνθρωπο να έχει υποστεί τόση βία…Νιώσαμε πολύ θλίψη, θυμό, φόβο αλλά και χαρά! Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες, όσα και τα συναισθήματα που νιώσαμε, και ζωγραφίσαμε. Ποιος, πότε, που κρύφτηκαν αυτά τα συναισθήματα στην Ιστορία του Πάσχα;

22a37298 0cc2 48a8 b123 72cbcb0d771b 60ca2b8b 60db 4c41 8e85 a3933aebc1a1

Συζητήσαμε για το πραγματικό νόημα αυτής της γιορτής που δεν είναι άλλο από την αγάπη, φυσικά, και συζητήσαμε για τις πράξεις αγάπης που έκανε ο Ιησούς. Οι περισσότεροι τα ονομάζουν “θαύματα”. Και πραγματικά, η Αγάπη είναι ένα μεγάλο θαύμα στη ζωή των ανθρώπων! Ζωγραφίσαμε όποια θαυμαστή πράξη αγάπης μας άρεσε περισσότερο…

9ed3e03d 80f5 42a9 a790 d2772b6d6f1b ec06ac49 74df 4835 b0bf 929e842fa7d2 aec62894 8d28 434f b6fa 4b257275ebcb 19fe0c20 ff0e 4738 a8ed e2fa7a15b133

και ψηφίσαμε αυτό που άγγιξε τις περισσότερες καρδούλες. Αυτό ήταν η ανάσταση της κόρης του Ιάειρου καθώς ένα μικρό κοριτσάκι είχε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή. Αυτή την πράξη αγάπης τη δραματοποιήσαμε!

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με τα έθιμα αυτών των ημερών! Από το νόστιμο έθιμο των κόκκινων αυγών που θέλουν να τσουγκριστούν και από το λαμπερό έθιμο της φωτεινής λαμπάδας που θ’ ανάψουμε την Ανάσταση!

Έτσι, φέραμε στο σχολείο αυγά, τα ζωγραφίσαμε με τις κηρομπογιές μας…

6df13b20 5684 4ea3 ab96 e29d99d434a8

και τα…βαφτίσαμε στην κόκκινη μπογιά! Θαυμάσια! Η κηρομπογιά δε θέλει τη μπογιά κι έτσι, όλα μας τα σχέδια ήταν εκεί, λαμπερά και όμορφα σε ένα κόκκινο ντεκόρ!

05d6eec1 0ce5 4b13 970d fc99e852e06e bc1b1b36 61e7 491a 9346 c25a8b1d8409

Όσα για τις λαμπάδες μας; Αυτές τις φτιάξαμε με τα χεράκια μας! Πήραμε κηρήθρα και φυτίλι, ζεστάναμε, τυλίξαμε και διακοσμήσαμε! Τέλειες!

d3cc7c8f 25c8 4308 aceb 38ede4ee0583

Να, δείτε πώς!

Όμορφα συναισθήματα, όμορφες στιγμές!

 

 

 

 

Πάσχα των εθίμων και των κατασκευών!

 

Το Πάσχα πλησιάζει και αρχίσαμε να μιλάμε γι αυτό με αφορμή το βιβλίο: “Η ιστορία του Πάσχα”. 1744786872191

Τμήμα 2 – Πρωινό Ωράριο

Μέσα απ’ αυτό το βιβλίο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα γεγονότα αυτής της περιόδου της ζωής του Χριστού και να συζητήσουμε για τα συναισθήματα που μας προκάλεσαν.

Στη συνέχεια συζητήσαμε τι κάνουμε συνήθως εκείνες τις μέρες και ποιά είναι τα ήθη και έθιμα του τόπου μας αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας.

Πρώτα από όλα είδαμε το έθιμο του Λεωνιδίου οπού τη νύχτα της Ανάστασης, αντί για τα βεγγαλικά που συνήθως βλέπουμε στον ουρανό, ανάβουν μεγάλα φανάρια που πετάνε ψηλά. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς τα δικά μας φανάρια τα οποία θα πετάξουν ψηλά τη νυχτα της Ανάστασης.
IMG 20250331 1042521000027102 Exported 1000027101 Exported 1000027100 Exported
Έπειτα “πετάξαμε” μέχρι την όμορφη Σαντορίνη που τη νύχτα της Ανάστασης γεμίζει από τσίγκινα φαναράκια που φωτίζουν τα σοκάκια της. Αποφασίσουμε να φτιάξουμε φαναράκι από γυαλί για να στολίσουμε το Πασχαλινό τραπέζι.
IMG 20250407 105813 IMG 20250407 105810 IMG 20250401 113625 IMG 20250402 081153 IMG 20250401 112021 IMG 20250401 111605
Επόμενο έθιμο με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν αυτό των μπότηδων της Κέρκυρας φτιάχνοντας το δικό μας “κανάτι” που θα πετάξουμε την Μεγάλη Παρασκευή από το μπαλκόνι μας.
IMG 20250409 110400 IMG 20250407 111946 IMG 20250407 110928  IMG 20250407 110905 IMG 20250409 110358

Με αφορμή το βιβλίο “Ποιός θα βάψει τα αυγά;”

archeio lhpshs

μιλήσαμε για το τι συμβολίζουν τα κόκκινα αυγά και βάψαμε κάποια για το πασχαλινό μας καλάθι.

IMG 20250408 101126 1 IMG 20250408 101032 IMG 20250408 101029 IMG 20250408 101140 IMG 20250408 101209
Στη συνέχεια, παίξαμε αυγουλοδρομίες και άλλα πασχαλινά παιχνίδια

IMG 20250408 104144 IMG 20250408 103804 IMG 20250408 105142 IMG 20250408 220647

Θέλοντας να φτιάξουμε και ένα πολύχρωμο αυγό μιλήσαμε για τον Wassily Kandinski και το έργο του “Μελέτη στο χρώμα:Τετράγωνα με ομόκεντρους δακτύλιους” και αφού παίξαμε λίγο με τους δικούς μας κύκλους, φτιάξαμε πασχαλινά αυγά με την τεχνοτροπία του ζωγράφου.

IMG 20250408 110706 IMG 20250408 110453 IMG 20250408 1114092 IMG 20250408 110755IMG 20250409 091430IMG 20250409 090746IMG 20250409 091048IMG 20250409 115220

Φτιάξαμε όλοι μαζί νηστίσιμα κουλουράκια.

1000027460 Exported 1000027463 Exported IMG 20250410 105846 1000027471 Exported 1000027459 ExportedIMG 20250410 121237

Φτιάξαμε το πασχαλινό μας καλάθι για να βάλουμε μέσα τις όμορφες κατασκευές μας.

IMG 20250411 122758 IMG 20250409 104004 IMG 20250411 093515 IMG 20250410 093344 IMG 20250409 103959

Τμήμα 1 – Ολοήμερο Πρόγραμμα

Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά φτιάξαμε την πασχαλινή μας αυγοθήκη αλλά και καλαθάκι ταυτόχρονα

IMG 20250407 152731 IMG 20250407 152736 IMG 20250411 123744 IMG 20250411 183648 IMG 20250411 183756

αλλά και τον πασχαλινό μας λαγό

IMG 20250410 141536 IMG 20250410 141539 IMG 20250410 141545 IMG 20250410 141556 IMG 20250411 123737 IMG 20250411 183728

παίξαμε παιχνίδι με το ρομποτάκι μας τη beebot να μαζεύει πασχαλινά αβγά

IMG 20250410 145008 IMG 20250410 145150 IMG 20250410 145902 IMG 20250410 195226

Ζωγραφίσαμε κοτοπουλάκια

IMG 20250409 152241 IMG 20250409 152324 IMG 20250409 152330 IMG 20250409 152334 IMG 20250409 152342 IMG 20250409 152355 IMG 20250409 152409

Δράσεις ενεργού πολίτη… Μ’ένα βιβλίο αγκαλιά!

Το νηπιαγωγείο μας σε δράσεις ενεργού πολίτη .
Στις 4 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα ευαισθητοποίησης για τους αδέσποτους φίλους μας. Έχουμε μεγάλη αγάπη στα ζώα και φυσικά δε θέλουμε να βλέπουμε κανένα ζώο λυπημένο ή ταλαιπωρημένο. Αδέσποτα σκυλάκια βλέπουμε, δυστυχώς, πολλά στους δρόμους της πόλης μας και συζητήσαμε στην τάξη μας για το πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε λίγο καλύτερη τη ζωή τους. Εκείνη τη μέρα, λοιπόν, συνδεθήκαμε διαδικτυακά με τη Πανελλαδική, Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία μαζί με πολλά άλλα νηπιαγωγεία της Ελλάδας και ενημερωθήκαμε για τα αγαπημένα μας ζώα, τις συνήθειες και τις ανάγκες τους καθώς και για τους τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε τα αδέσποτα ζωάκια.
Είδαμε φωτογραφίες με αδέσποτα και δεσποζόμενα ζωάκια, συζητήσαμε για τα συναισθήματά τους, για τις εμπειρίες που έχουμε εμείς με ζώα και φτιάξαμε αινίγματα μέσα απ’ αυτές τις φωτογραφίες. Αυτές τις χρησιμοποιήσαμε για να γνωρίσουμε στο ρομποτάκι μας τον Κόλμπυ τη ζωή των υπόλοιπων ζώων.
Μετά το διάβασμα του βιβλίου : “Τα αδεσποτάκια ” της Γιολάντα Τσορώνη, sgsτα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν μια παρόμοια δράση : να φέρουν ένα λούτρινο παιχνιδάκι τους και να στήσουμε στην αυλή τους σχολείου μας ένα παζάρι . Έτσι και έγινε . Με τα χρήματα θα αγοραστούν αντιπαρασιτικά φάρμακα για τσιμπούρια και ψείρες και θα δοθούν στο φιλοζωικό τμήμα του Πολιτιστικού συλλόγου Γαργαλιάνων ” Περίτας”.
1b6524ce 16a0 4918 b824 8ac1017c5d69 5e0a684d 8f5d 4c17 b760 73b4b9b14262 08ce6b8f e198 4a10 88bd 92e0faf77657 9fdab2ed b293 4e1b 8fae 60720d05e79c 315c55f4 9032 4c3b a791 914bb0f3843a 36841b04 07c8 4395 8c78 019d63520a89 IMG 20250410 123516 IMG 20250410 123519 IMG 20250410 123528 IMG 20250410 123530 IMG 20250410 123537 IMG 20250410 123551 IMG 20250410 123834 IMG 20250411 194046 IMG 20250411 194157 IMG 20250411 194238 IMG 20250411 194342 IMG 20250411 194412 IMG 20250411 194447
Μια ακόμη δράση μας ήταν η συλλογή τροφίμων για την οργάνωση : “Το χαμόγελο του παιδιού “, με τη συμβολή των γονέων του σχολείου μας.
Υποσχεθήκαμε να δίνουμε τη βοήθειά μας σε όσους την έχουν ανάγκη και να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να είναι υγιή και ευτυχισμένα ζωάκια και παιδάκια! Είμαστε πολύ ενεργοί πολίτες εμείς τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων!
IMG 20250403 154141    IMG 20250407 110057

Μ’ ένα βιβλίο αγκαλιά γνωρίζουμε τον ΧΑΝΣ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΑΝΤΕΡΣΕΝ…

2 Απριλίου! Είναι τα γενέθλια του μεγάλου παραμυθά! Σίγουρα έχουμε ακούσει πολλά από τα παραμύθια του, σίγουρα έχει εμπνεύσει πολλούς και πολλές για να γράψουν παραμύθια που κοσμούν τις βιβλιοθήκες μας! Η δασκάλα μας, μας έδειξε ένα βιβλίο… Ένα βιβλίο που αναφερόταν στον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Πιο συγκεκριμένα, στο άγαλμά του!

archeio lhpshs 1 1

Μέσα απ’ τις σελίδες του ξεπήδησαν όλα τα παραμύθια του κι εμείς δε σταματήσαμε να λέμε: “Α! Αυτό το παραμύθι το ξέρω!”, “Κι αυτό το ξέρω!”,  “Αυτό είναι το αγαπημένο μου!” Μα, πραγματικά όλοι οι ήρωες ζωντάνεψαν στις σελίδες αυτού του βιβλίου όπως ζωντάνεψε κι εκείνο το άγαλμα από το άγγιγμα του μοναχικού παιδιού! Κάναμε μια διαδικτυακή βόλτα στη γενέτειρα του, στη μακρινή Δανία και μάθαμε την ιστορία του πραγματικού αγάλματος.

Θελήσαμε να γιορτάσουμε τα γενέθλιά του κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας και να τον “ζωντανέψουμε” με τον δικό μας τρόπο! Αρχικά, το όνομα του αγαπημένου μας παραμυθά έγινε ακροστοιχίδα. α γράμματα ζωγραφίστηκαν από τα παιδιά με εικόνες από τα παραμύθια του.IMG 20250402 135846

Μετά, βιβλία και παραμύθια που μας αρέσουν τα διαβάσαμε σε διαφορετικά μέρη και με διαφορετικούς τρόπους. Απόλαυση ακρόασης και όχι μόνο , στην αυλή του σχολείου μας.

1743702481309 1743702481322 1743702481331 1743702481341 1743702496467 1743702496485 1743702496495 1743702513753 1743702513765 1743702513776 1743702513794 1743702513816

Κι επειδή μας ενέπνευσε κι εμάς, δεν θα μπορούσαμε να μη…”συγγράψουμε” κι εμείς κάτι και να το αφιερώσουμε στα αγαπημένα μας βιβλία! Ο καθένας και η καθεμία από εμάς, είπε μια σκέψη για το τι σημαίνει γι’ αυτόν/η η λέξη “Βιβλίο”. Γρήγορα συνθέσαμε ένα όμορφο…βιβλιο-ποίημα! Όμορφο όσο τα συναισθήματα μας γι’ αυτό!

c6838668 b4dd 4c05 b5ba 2ec4658cfcea

Κι επειδή θέλαμε να το έχουμε για πάντα μαζί μας, συζητήσαμε με τη δασκάλα μας πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό. Μας έδωσε την ιδέα να φτιάξουμε σελιδοδείχτες οι οποίοι θα μας βοηθούν κατά την ανάγνωση των βιβλίων από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη. Μας άρεσε πολύ η ιδέα, οπότε πήραμε χαρτόνια, κόψαμε μακριά παραλληλόγραμμα, τους ζωγραφίσαμε, η δασκάλα μας τους έβαλε χρωματιστές κορδέλες και επάνω γράφτηκε το ποίημα μας! Τέλειοι! Και πολύ βολικοί!

7f2cd800 f37e 4817 9b4f 18640f811f29 d50dfff4 62cf 4415 b8f0 d42eb3e9a058 9bf011a7 f240 483e a47a 5a5c9e51a945 1

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σ΄ ευχαριστούμε πολύ!

 

 

 

2 Απριλίου 2025- Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Την ημέρα αυτή, στον σχολείο είχαμε την τύχη και την ευκαιρία να παρευρεθεί ο κος Λαυρέντης , συγγραφέας και εικονογράφος . Σαν πρώην μαθητής αλλά και αργότερα μπαμπάς του σχολείου μας δεν αρνήθηκε την πρόταση μας να έρθει και να μας απαντήσει στις ερωτήσεις που είχαμε ετοιμάσει αλλά και να μας λύσει τις απορίες μας σχετικά με την εικονογράφηση ενός βιβλίου, για τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ένας εικονογράφος αλλά και για τις σπουδές του. Μας μύησε στα “μυστικά” του, μας έκανε… μαθήματα εικονογράφησης, γελάσαμε, χαρήκαμε! Και εμείς του χαρίσαμε ένα σελιδοδείκτη που πάνω του είχε ένα ποίημα φτιαγμένο από εμάς γεμάτο με τις σκέψεις & τα συναισθήματα μας για το αγαπημένο μας Βιβλίο! Σε ευχαριστούμε Λαυρέντη!

1743597268873

IMG 20250402 111418 IMG 20250402 111612 IMG 20250402 111646 IMG 20250402 112048 IMG 20250402 112118 IMG 20250402 112448 IMG 20250402 112723 IMG 20250402 113236 IMG 20250402 113606 IMG 20250402 114813 IMG 20250402 115751 IMG 20250402 163751 IMG 20250402 202616 IMG 20250402 203053

Κι επειδή, είμαστε κι εμείς πολύ καλοί συγγραφείς και εικονογράφοι, μετά από τις όμορφες στιγμές που περάσαμε μαζί του αποφασίσαμε να…ξεδιπλώσουμε τα ταλέντα μας με οδηγό ένα από τα βιβλία που είχε εικονογραφήσει…

archeio lhpshs 2

Κοιτάξαμε τις εικόνες του, είδαμε το διαφορετικό ζωγραφικό ύφος που χρησιμοποιούσε σε κάθε σελίδα, εντοπίσαμε το πόσο εμπνευσμένη ή πόσο αινιγματική μπορεί να είναι μια εικονογράφηση για να τραβήξει το αναγνωστικό ενδιαφέρον και επιλέξαμε την πιο αγαπημένη μας εικόνα. Τη ζωγραφίσαμε, βάλαμε τις ζωγραφιές μας σε μια τυχαία σειρά και γράψαμε λόγια για την ιστορία μας! Και εικονογράφοι και συγγραφείς! Ο κος Λαυρέντης μας πρότεινε ένα εξώφυλλο το οποίο και υιοθετήσαμε με χαρά!

f20100fb 3127 4abc b98c 96c776af37bd  63cd2cb3 54e4 496b 8036 bc5db18376bd  992199fb fbb0 4f81 ba89 ce99ba8d9ca0 

 

25η Μαρτίου 2025

Φέτος αποφασίσαμε να γιορτάσουμε αυτή την πολύ σημαντική ημέρα για τη χώρα μας εστιάζοντας στην παράδοση. Έτσι, στις αρχές Μαρτίου επισκεφτήκαμε δυο μουσεία της αγαπημένης Καλαμάτας για ένα όμορφο ταξίδι στο παρελθόν, τη Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών της “Βικτωρίας Γ. Καρέλια” και το Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείο. “Τρυπώσαμε” στα χρόνια της γιαγιάς, της γιαγιάς της γιαγιάς μας και είδαμε, νιώσαμε, βιώσαμε πολλά!

9d8efd95 aec2 4ac3 a768 2a9820504436 ce93e1ab 52d4 4bf9 ae7f 9fad3b7f8edd

Πήραμε μαζί μας κι ένα παραμύθι για να το διαβάσουμε στην τάξη μας!

1742839370713

Φυσικά και το διαβάσαμε! Φυσικά και παρακολουθήσαμε την αφήγηση ενός μαντηλιού που ξεπήδησε από το Μουσείο για να μας πει την ιστορία του! Ακολουθήσαμε τον Χάρτη της Ελλάδας για να δούμε από πού ήταν όλες εκείνες οι φορεσιές που είδαμε στην εκδρομή μας ενώ βρήκαμε στο διαδίκτυο φωτογραφίες από τις παραδοσιακές φορεσιές και τις κολλήσαμε στη σωστή περιοχή της χώρας μας!

fb9a3664 edd2 4da5 8448 d96013762319  1d4551dd eab8 4d49 b9fe 789a4f166b41

Είδαμε τη μεγάλη ποικιλία τους, τις διαφορές και τις ομοιότητές τους και θυμηθήκαμε όλες αυτές τις παραδοσιακές στολές που βλέπουμε στην παρέλαση αλλά και στις εκδηλώσεις που γίνονται στην πλατεία της πόλης μας το καλοκαίρι. Η δασκάλα μας, μας έδωσε και το δωράκι που είχαμε πάρει από το Μουσείο Βικτωρίας Γ. Καρέλια που ήταν αγόρια και κορίτσια με παραδοσιακές στολές που περίμεναν να τα ζωγραφίσουμε και να “ζωντανέψουμε” την παράδοση στην τάξη μας! Αυτό και κάναμε!

0c7a45b5 b5bf 4f09 83ca fee500d359f9 62b57f42 ec08 44bc 8914 d0036630cb41  ae2b4d65 09f6 43e2 abdf 8b05dee4ecf5

Αυτό που μας έκανε να χαρούμε πάρα, πάρα πολύ ήταν όταν η δασκάλα μας, άνοιξε μια μεγάλη, παλιά τσάντα και…

63889524 3f8a 4609 ab5e a1e6b458b010

Οι παλιές φορεσιές βρίσκονται και στην τάξη μας! Είδαμε τα επιμέρους στοιχεία τους, γράψαμε το όνομά τους και τις φορέσαμε! Έτσι, ντυμένοι παραδοσιακά, χορέψαμε το τραγούδι που είχαμε χορέψει και στο Μουσείο! “Μήλο μου κόκκινο” και…βουρ στο παραδοσιακό πανηγύρι!

93cc792c 2ecc 43c3 b68c 4a0d184b4c23  98a98350 4b2e 4e49 a127 9c3ceeba60b03d39bf92 578b 428f 8873 87c66b657793 

 

 

Αποφασίσαμε να δούμε αν υπήρχαν κι άλλα παραδοσιακά αντικείμενα ή φορεσιές και στα ντουλάπια ή στις τσάντες των σπιτιών μας. Έτσι, ζητήσαμε τη βοήθεια των γονιών μας και δεν πιστεύαμε πόσα πράγματα ήρθαν στην τάξη μας! Τόσα που αποφασίσαμε να φτιάξουμε το “Μουσείο Παράδοσης”! Είδαμε τα εκθέματα…

ef9fb152 99fd 4ee8 bc98 c7d615666355  1330b4ee fff9 414d 887e be7fa367f4da95a88642 5f57 4827 a8f1 07a8d114776620b3d3f6 9ec7 44f5 a975 8eaf6a0c1cb69df16c50 8dfd 4afe 9f67 5afe99899d40

…γράφουμε τις ταμπέλες των εκθεμάτων, τα τοποθετούμε όμορφα, όμορφα και το μουσείο μας είναι έτοιμο!

df823cec b187 408f b410 cff6d53ec6a9 4f7aa064 7c4e 479b a3a9 5a701bc41dc9 bfd0cecb 244f 4208 908c d9f06683b009 54656c10 9e06 4a8a 8a50 2c0ce2cefe3e c4c8afa6 9548 4b00 83e0 7bddf36158bf fdc04246 04a5 426b b53c 67a680d0783a ffe415c3 333e 4237 8dde 079c42998a8d

 

Με έμπνευση από ένα παραδοσιακό χαλάκι ζωγραφίσαμε τα δικά μας χαλάκια και κολλήσαμε νήματα για κρόσσια.

IMG 20250310 111153 IMG 20250310 110632 IMG 20250310 110635 IMG 20250310 110638 IMG 20250310 110641 IMG 20250310 110643 IMG 20250310 110649 IMG 20250310 110653 IMG 20250310 110658 IMG 20250310 110700 IMG 20250310 110705 IMG 20250310 110709 IMG 20250310 110717 IMG 20250310 111143 IMG 20250310 111146

…ενώ με έναν αυτοσχέδιο αργαλειό φτιάξαμε το δικό μας χαλάκι που το προσθέσαμε στα εκθέματα του Μουσείου.

IMG 20250311 125807 IMG 20250311 125822 IMG 20250312 133141 IMG 20250312 133633 IMG 20250312 134102 IMG 20250312 134222 IMG 20250312 134443 IMG 20250312 140718 IMG 20250312 140815 IMG 20250312 144201 IMG 20250313 143606

Ας ανεβούμε πάνω σε ένα χαλάκι και να ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας. Πού άραγε μας πήγε;

IMG 20250311 152834 IMG 20250311 152952 IMG 20250311 155203 IMG 20250311 155229 IMG 20250311 155250 IMG 20250311 155316 IMG 20250311 155342 IMG 20250311 163826

Με έμπνευση από τις παραδοσιακές ποδιές, τα κορίτσια έφτιαξαν δικές τους ποδιές, διακοσμώντας τες με το δικό τους γούστο…

31cd0dec bd6a 4f1b 907e d2ee931b5ea5 52cd1ed7 d4b4 4a5c a05d 753ac8f6bf62 18a4f32c 11c2 4f88 b2df f8ef638796e6

…ενώ θελήσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας “χάλκινα” παραδοσιακά σκεύη χρησιμοποιώντας πηλό…

790171e3 421e 4a85 8487 bee99d51d3f7 8e40fe8f 0383 4404 9040 77e398a5f272

Το Μουσείο μας έγινε πολύ πλούσιο και τα εκθέματά του ήταν φανταστικά! Σίγουρα, όμως, έχουμε και αγαπημένο έκθεμα που το ζωγραφίσαμε στο μπλοκ μας…3ebef52a f25f 4a5e a1ca 345441c59715  43ee642d 7703 45b8 adf9 52f38f7af64f5fbbf2ad f126 4204 af94 501396651409

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αινίγματα από αυτά και να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που θα το δώσουμε στους γονείς μας. Για να δούμε, θα μπορέσουν να λύσουν τα αινίγματα; Για να δούμε, μπορείτε εσείς να λύσετε τα αινίγματα; Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο και θα το διαπιστώσετε!

 

Η στολή της τσολιά που φορούσε ο γιος της δασκάλας μας,  έγινε εργασία με pixel art

IMG 20250318 151317 IMG 20250318 151326 IMG 20250318 151456 IMG 20250318 152341 IMG 20250318 152356 IMG 20250318 152541 IMG 20250318 153059

…ενώ ζωγραφίσαμε τους δικούς μας Τσολιάδες και Αμαλίες που…

1000013265 1 1000013264 1 1000013266 1 1000013259 1 1000013260 1 1000013263 1 1000013256 1 1000013262 1 1000013261 1 1000013298 1 85cb36e8 c144 45f7 b9a3 f75a97d9ce35 1 all 40001 1 1000013297 1 1000013305 1 1000013296 1 85cb36e8 c144 45f7 b9a3 f75a97d9ce35 1 all 40002 1 85cb36e8 c144 45f7 b9a3 f75a97d9ce35 1 all 40005 1 1000013301 1 1000013300 1

…Mε το αγαπημένο μας εργαλείο chatter pix, μεταφέραμε τα μηνύματά μας!

Με αφορμή και έμπνευση παραδοσιακά κεντητά σεμεδάκια που έφερε η μαμά ενός φίλου μας, η δασκάλα μας θέλησε να μας διαβάσει ένα καταπληκτικό παραμύθι, μια καταπληκτική ιστορία, που μας μετέφερε στο 1821, στη ζωή που ζούσαν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες τότε, κάτω από τον τουρκικό ζυγό.

1742565110793

Όλες οι εικόνες του απεικονίζουν παραδοσιακά κεντήματα, κεντήματα που μας οδήγησαν μέχρι και τον ελληνικό ξεσηκωμό της 25ης Μαρτίου. Ήταν τόσο όμορφα τα κεντήματα και αποφασίσαμε να…κεντήσουμε κι εμείς, έστω κι κεντήσαμε το χαρτί! Η δασκάλα μας, μας έφτιαξε σχέδια στο χαρτί, μας έδωσε βελόνα και κλωστή κι αρχίσαμε το κέντημα!

105631a2 cdfa 46bc 99c4 ac566f3df7b8  98c78e14 eb0d 4f0c b381 1424fb6d1af1bccd7e23 e24e 4a79 8c11 8eabec37a87d77456760 18e0 4464 94e3 ebf02c2449c5bc4030bc dc51 4d7a 82cb 275c2385d62c297d2ec3 e1e6 45c0 9ea8 2b7d4d1e7e469f38dc01 a8e6 4604 93b7 aaa8dff82f1d

Αυτό το παραμύθι έγινε η αφορμή για να συζητήσουμε και να μάθουμε πολλά κομμάτια από την ελληνική ιστορία εκείνης της εποχής. Και τι καλύτερο απ’ το ν’ αφήσουμε τους ίδιους τους ήρωες και τις ηρωίδες να μας μιλήσουν μέσα από τα παραμύθια τους! Πρώτη μας…”συνομιλία” με τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη! Μάθαμε για τη ζωή και τις ηρωικές του μάχες του ενώ στο χάρτη σημειώσαμε όλες τις τοποθεσίες απ’ όπου πέρασε!

1742565110804  f011b279 4e67 49df bf73 b67cbb82b4cb

Το ηρωικό του σπαθί ήταν για εμάς έμπνευση. Ήταν κρυμμένο στην τάξη μας κι ο μεγάλος ήρωας μας προέτρεψε να παίξουμε το Παιχνίδι του Κρυμμένου Σπαθιού! Ακολουθήσαμε τις οδηγίες που μας διάβαζε η δασκάλα μας και…το βρήκαμε!!!

97b926f3 5f21 4290 b427 19289ae51a26 3693e3e5 ba02 4a1d 9200 71c95585a6de d4205b7e 3ad6 4411 b76f def190e3ca9a 01d81730 e022 4c79 8c16 35d528c15dfc

Το βάλαμε στο αυτί και αυτό…μας “ψιθύρισε” τις περιπέτειές του! Μα, πόσα έχει ζήσει αυτό το σπαθί!!

83321799 b501 4bd6 ae5f ee67f11f1516 Copy  b916c870 6438 40ed 816a 9e59c3bfd20f Copy791c3801 fc0f 4cbf b961 1f118a221266 Copy13d20e93 3308 484b a3a4 3c7cf3e6e6d6 Copy6ab4f8f0 8758 4e41 93f4 9cbf078568445d1abd7f d084 4970 96d3 00e2b26af6083cb00539 07ff 40c6 aba3 225e3b4ca8ee Copy

Μετά μας συστήθηκε η Μπουμπουλίνα!

1742565110771 . Μάθαμε για τη ζωή της, τα καράβια της, τη γενναιότητά της. Είδαμε και τη σημαία των Σπετσών, του αγαπημένου νησιού της και τα σύμβολα που είχε επάνω μας είπαν τους συμβολισμούς τους. Άγκυρα λόγω της ναυτικής παράδοσης,  σταυρός λόγω της θρησκείας, δόρυ για τη γενναιότητα των Σπετσιωτών, φίδι για να γίνουν φίδια και να δαγκώσουν τον κατακτητή αλλά και ένα περιστέρι που τρώει τη γλώσσα του φιδιού. Εντυπωσιαστήκαμε! Αν η τάξη μας είχε δική της σημαία, τι σύμβολα θα είχε επάνω; Τι μας αντιπροσωπεύει;

6e1e4af9 bf23 498e 84f1 91a99427f959 043279f6 e776 4dcf b610 e627b5498fe5  f5ab37bf 129d 4dfc 80ea f38a0cb685dd  b44898ab 0bc6 4ced b875 c8727ef93b83  

Μα! Τέτοια σημαία δεν έχει ξαναυπάρξει!!

Στη συνέχεια μας συστήθηκε ο μικρός Λάμπρος, γεννημένος στο Μεσολόγγι, ο οποίος μας αφηγήθηκε τη ζωή του και την τραγική ιστορική στιγμή της Πολιορκίας και της Εξόδου του Μεσολογγίου.

archeio lhpshs 1

Νιώσαμε τη μεγάλη δυστυχία και τη μεγάλη πείνα των Μεσολογγιτών αλλά δεν καταλάβαμε πολύ καλά τι σημαίνει “πολιορκία”. Έτσι, την αναπαραστήσαμε μέσα στην τάξη μας και τη ζωγραφίσαμε όπως μπορούσαμε καλύτερα!

904a60ef 8f3e 4742 913e 97725112d2ab ee877233 9791 4d6e a3fe 814adc3332f5 45231fb9 73a3 4ac1 bac6 674acf4d3c5d a4b308b4 5c1f 4364 bf22 55a564752d92 575ed4b6 da8c 454b aaaa de15b69e7b87 6e037828 a159 4f18 84c8 f130dd291cd7

Τα καραβάκια που φτιάξαμε για ν’ αναπαραστήσουμε την Έξοδο του Μεσολογγίου μας έδωσαν τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε διάφορες μαθηματικές έννοιες…

a67b2494 d76a 4f98 90af 770a45fb5485 e5b44fee 4191 4508 bdc8 701033cacd39 2649de8e 0d0b 412a 9e51 30f5a1706980 289a9628 a937 4986 959d c47ee5cca80b ενώ τα…βάλαμε σε πλέγμα και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το pixel art όσο καλύτερα μπορούσαμε! Ομόφωνα αποφασίσαμε ότι αυτό το καράβι που θα φτιάξουμε είναι ο “Αγαμέμνονας” το αγαπημένο καράβι της Μπουμπουλίνας που, θα μπορούσε, να έχει έρθει για να βοηθήσει τους Μεσολογγίτες!

20250318T17 01 00 0ba83d75 1151 43ee 8696 3fe4e15bd852 11a14ef7 c846 405b b84b 9cd7e3d7b58a 139ad9f2 8546 4a34 903f 634d424a246f

Έπαιξαν παιχνίδια αναγνωρίζοντας τα μέρη των παραδοσιακών στολών και τα γράμματα
1000013310 1000013278 1000013279 1000013309 1000013280 1000013308 1000013311 1
Έφτιαξαν τα δικά τους τσολιαδάκια και έπαιξαν τη σκηνή του πολέμου σε κουκλοθέατρο
1000013451 1000013452 10000135251000013455

την ημέρα της εθνικής μας εορτής μας επισκέφθηκε το διπλανό τμήμα και τα ίδια τα παιδιά ξενάγησαν και ενημέρωναν για τις ονομασίες και τις χρήσεις αυτών. Αφού τελείωσε η ξενάγηση τα παιδιά του ενός τμήματος χόρεψαν στα παιδιά του άλλου και το αντίστροφο.

IMG 20250324 140322 IMG 20250324 140342 IMG 20250324 140418 IMG 20250324 140434 IMG 20250324 140457 IMG 20250324 140521 IMG 20250324 140606 IMG 20250324 140654 IMG 20250324 140725 IMG 20250324 141051 IMG 20250324 140654 Antigrafh IMG 20250324 140418 Antigrafh IMG 20250324 140457 Antigrafh  IMG 20250324 140606 Antigrafh IMG 20250324 140725 1IMG 20250324 140758IMG 20250324 140816IMG 20250324 140859IMG 20250324 140928IMG 20250324 141023IMG 20250324 141051 1IMG 20250324 141201IMG 20250324 141313IMG 20250324 141334IMG 20250324 141351

 

ON LINE ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

ON LINE παιδικά βιβλία συγκεντρώθηκαν σε αυτό το πάντλετ ώστε να τα μπορούν τα παιδιά  στο σπίτι. Η ψηφιακή βιβλιοθήκη  συμβάλλει στη βελτίωση, τον εμπλουτισμό και τον εκσυχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφόσον αποτελεί  καινοτόμο διδακτική πρακτική,  ενισχύει τις ψηφιακές δεξιότητες των μικρών μαθητών και  καλλιεργεί τις δεξιότητες του 21ου αιώνα χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες.

Μετάβαση στο padlet.com

Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού

Οι δραστηριότητες για τον σχολικό εκφοβισμό στο νηπιαγωγείο έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση, την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και την προώθηση της συνεργασίας και της φιλίας μεταξύ των παιδιών.
Οι μαθητές μέσα από τη συζήτηση ευαισθητοποιήθηκαν στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού εκφράζοντας συναισθήματα, εμπειρίες και όλοι μαζί γράψαμε λέξεις και φράσεις που μπορεί να κάνουν κάποιον χαρούμενο και να νιώσει αγάπη!
Παρακολούθησαν την ανάγνωση του παραμυθιού με τίτλο “Η ημέρα που έγινα και εγώ λύκος” (Amelie Javaux). Ένα βιβλίο που προσεγγίζει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και αναδεικνύει τη δύναμη της φιλίας.
Ο χορός της φιλίας
Όλοι οι φίλοι χόρεψαν μαζί και κάθε φορά που σταματούσε η μουσική έλεγαν όμορφα και υποστηρικτικά λόγια ο ένας στον άλλον. Έγιναν όλοι μια οικογένεια φίλων κάνοντας μια τεράστια αγκαλιά.
1000013028 1000013026
Ο ήρωας  – εαυτός μου
Τα παιδιά διάλεξαν τον αγαπημένο τους ήρωα, προβληματίστηκαν με το τι κάνει κάποιον ήρωα και ζωγράφισαν τον εαυτό τους ως ήρωα νιώθοντας περήφανοι για τον εαυτό τους.
Μέσα από αυτές τις δράσεις τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τον σχολικό εκφοβισμό αλλά και να αντιδρούν σε αυτόν, είτε ως θύματα είτε ως μάρτυρες περιστατικών βίας. Με το σύνθημά μας “ΚΟΛΛΑΜΕ ΦΙΛΙΑ, ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗ ΒΙΑ”, διώχνουμε τη βία και φέρνουμε την καλοσύνη στην τάξη μας.
1000013022 1000013025

Απόκριες….γεμάτες τρέλα!!

Και ναι! Ήρθε ο Φεβρουάριος άρα…ήρθαν οι Απόκριες, η πιο όμορφη εποχή για τα μικρά αλλά και τα μεγάλα παιδιά! Όμως, πώς και πότε μπήκαν στη ζωή των ανθρώπων; Ποιος τις έφτιαξε; Α, μα καθίστε να σας πούμε! Ο Φλεβάρης φυσικά! Αυτός ο λίγο…διαφορετικός μήνας, επειδή δεν μπορούσε να παίξει τα παιχνίδια που έπαιζαν οι άλλοι μήνες, βρήκε δικά του, πολύ πιο διασκεδαστικά! Αντί για χιονοπόλεμο έπαιξε χαρτοπόλεμο με τ’ αδέλφια του και επειδή τους ανακάλυψε η μητέρα του, ντύθηκαν μασκαράδες για να την ξεγελάσουν! Ενώ, επειδή είχαν αργήσει αλλά δεν μπορούσε να τρέξει λόγω του κουτσού ποδιού του, έστειλε στη μητέρα του ένα μήνυμα πάνω σε έναν χαρταετό! Και…ο φίλος του ο άνεμος, φρόντισε να σκορπίσει χαρτάκια και στολές στους ανθρώπους στη Γη καθιερώνοντας το πιο τρελό πάρτι! Την πιο τρελή, τρελούτσικη περίοδο του Χρόνου! Τώρα, ψέματα ή αλήθεια, αυτό λένε τα παραμύθια! Κι εμάς μας αρέσουν πολύ και τις ζήσαμε με τρελή χαρά και στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας!

Τμήμα 1

Φανταστήκαμε τον Φεβρουάριο μασκαρεμένο, σκεφτήκαμε και τις αποκριάτικες στολές μας που περίμεναν ανυπόμονα να βγουν από τη ντουλάπα και ζωγραφίσαμε! Τι; Μα, εμάς και τον Φεβρουάριο, πιασμένους χεράκι-χεράκι, να χορεύουμε στους αποκριάτικους σκοπούς!

ζωγραφική με Φλεβάρη και παιδιά  d80724cc 5016 468a a679 3f7a265b464f   5b4cf7c2 b819 4428 8db2 54ccd7a93441  b6bb78af 863c 420c 8957 a2834de6b781cdacc5ef 6a68 4030 ba70 627bce576facd80724cc 5016 468a a679 3f7a265b464f

Οι στολές μας βγήκαν από τα ντουλάπια, τις φορέσαμε και ήρθαμε στο νηπιαγωγείο. Ήταν Τσικνοπέμπτη! Η πιο όμορφη μέρα της Αποκριάς! Από το πρωί το κέφι ήταν αμείωτο! Ξεκινήσαμε παίζοντας και χορεύοντας!

“Παντομίμα αποκριάτικης στολής” ή αλλιώς, βρες ποια στολή στου δείχνω με τις κινήσεις μου…

24a9f208 1afe 4e89 992a 960e53016ae6 79e839cb 0cfc 4539 9aef 9e934cad0b41

“Το πιο ακούραστο χορευτικό ζευγάρι” ή αλλιώς, ποιο ζευγάρι θ’ αντέξει να χορεύει τρία τραγούδια;

“Διαγωνισμός καλύτερης φιγούρας” ή αλλιώς, δείτε τι ωραία που χορεύουμε!

87d2d5cd a67e 4378 aa98 5756624026e1

“Μπορείς να ισορροπήσεις;” η αλλιώς, μη σου πέσει το μπαλάκι!

f8833ad6 df38 4b97 b7cc 714ab49b8c8b

Αφού παίξαμε και χαρήκαμε, ήρθε η ώρα να το τσικνήσουμε! Σ’ αυτό βοήθησε και ο αγαπημένος Σύλλογος Γονέων που έφερε τα πιο νόστιμα σουβλάκια!!

374f67f6 7276 406a 8809 13cd65cfbe0a 2171481b 09c4 47fc be2c 680fe4317254 ce10df58 1383 4428 a104 b36318f8caa6

Επειδή είναι απόκριες, καλέσαμε και μια μάγισσα συγγραφέα! Ναι, καλά ακούσατε! Μια συγγραφέα που κάνει μαγικά με το πιο μαγικό απ’ όλα τη συγγραφή ενός υπέροχου παραμυθιού!

αρχείο λήψης

Την υποδεχτήκαμε ντυμένοι και ντυμένες μάγοι και μάγισσες! Την ακούσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε πολύ! Η κυρία Κατερίνα Ζωντανού ήταν υπέροχη!

d45317b0 b3eb 474f ab82 b1959bbd0a33  Ζηλέψαμε κι εμείς και της ζητήσαμε να μας πάρει στη σχολή μαγισσών και μάγων! Μάθαμε μαγικά κόλπα και ιδού…

b387ff73 23d6 4cf4 bd4a 6775a439bae6 1de26e0d afb2 48e1 8e88 1be33749dbb5 7bf355df 0fe6 4870 aa3b e00b3c4dbe9c 68655299 e047 4ed0 bfc9 3f2fbf464887 a55199a0 044e 4dda 93b0 85a74acc8e1e

Ναι, είμαστε μάγοι και φαινόμαστε! Και μάλιστα, καλο-μάγοι που θέλουμε να κάνουμε καλό στους ανθρώπους και στη Γη μας. Λέει ο καθένας και η καθεμία το μαγικό ξόρκι και όλα γίνονται πιο όμορφα γύρω μας!

Εμείς είμαστε πολύ τυχερά παιδιά γιατί έχουμε όμορφες αποκριάτικες στολές. Μερικά παιδιά από μας έχουν και περισσότερες από μία. Η δασκάλα μας, μας διάβασε ένα παραμύθι για ένα παιδάκι λιγότερο τυχερό που, όμως, απέκτησε την καλύτερη στολή. Ξέρετε ποιος είναι;

images

Μας άρεσε πολύ γιατί αυτό το παραμύθι είναι γεμάτο συναισθήματα! Από αυτό κρατήσαμε τη “χαρά” του και τη “λύπη” και αποφασίσαμε να τις ζωγραφίσουμε!

97822bba 6872 47ce ac45 df48d9148df7unnamed file 347964ae ae59 4993 9ebc 7825fd1b0db3 0abbac55 8b9a 48e6 bc34 fab2193a14c5 d9a7c6cc 7cce 4a9e afec 1b3d4cba6be7 Ένα δικό μας βιβλίο, που θα κοσμήσει τη βιβλιοθήκη της τάξης μας, γεμάτο χαρμολύπη!

Δεν θα μπορούσαμε, φυσικά, να μην κάνουμε ένα ταξίδι, έστω και διαδικτυακό, στην πόλη του Αρλεκίνου, στην πόλη του καρναβαλιού! Ταξιδέψαμε μέχρι τη Βενετία, είδαμε τα κανάλια και τις γόνδολές της, θαυμάσαμε τις στολές των μασκαράδων, ακούσαμε την ταραντέλα που χορεύουν εκεί, το χορό του Αρλεκίνου και της Μπαλαρίνας. Φτιάξαμε τις δικές μας μάσκες, πήραμε τα ντέφια μας και…σούπερ περάσαμε!

6ea8373d 0901 4a76 85c8 2063b67821c8 794f68ff 54e3 4123 8dc1 ba0368dd3140  43fd2199 d0f3 4d00 913b 182f13d19df2   83017217 e0d4 4a4a 9e7a 8cccc4d70c8f

Το όνομα του φίλου μας του Αρλεκίνου ξεκινά από “Α”… Άραγε, μέσα στην τάξη μας έχουμε πράγματα που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα; Ψάξαμε και βρήκαμε αρκετά και ενδιαφέροντα! Τα βάλαμε στη μέση και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ιστορία που να έχει πρωταγωνιστή τον Αρλεκίνο αλλά και όοοοολααα αυτά τα αντικείμενα! Κάθε παιδί διάλεγε εκείνο το αντικείμενο που του άρεσε πιο πολύ και έδινε συνέχεια στο παραμύθι βάζοντας τους ήρωες σε διάφορες διασκεδαστικές περιπέτειες!

f4dba66f 3acc 4026 b6d7 d34ab9d0a11d  3ed4ae80 7392 4071 86a3 88a0ad2fc032  a6286eed 3e6c 4220 85a2 0829f09ee192

Αν θέλετε να διαβάσετε το κατά δικό μας παραμύθι πατήστε τον πιο κάτω σύνδεσμο και θα σας αποκαλυφθούν οι σκέψεις μας!

https://read.bookcreator.com/jooklC2hOtQ4XUIVnIO1VsGvvOE3/ON-fBIOeRju3sJF9zxXv7w

Η δασκάλα μας, μας έδειξε έναν πίνακα… αρχείο λήψης 1  έναν πολύ περίεργο πίνακα… Μας είπε να τον παρατηρήσουμε καλά-καλά κι εμείς το κάναμε. Πήραμε και μεγεθυντικούς φακούς για να δούμε όλες τις λεπτομέρειές του…

6c13792a 9be9 41c5 807d eb48d4f55396 Είχε τόσα πολλά πράγματα μέσα! Είχε και μια περίεργη μορφή που η δασκάλα μας, μας είπε ότι ήταν ο Αρλεκίνος! Είδαμε κι ένα βίντεο που μας ζωντάνεψε, μαγικά, τον πίνακα και γοητευτήκαμε!

Γοητευτήκαμε από το τι μπορείς να φτιάξεις με απλές γραμμές, γοητευτήκαμε με την παιδικότητα αλλά και την πληρότητα του πίνακα του Miro, ο οποίος με απλά σχέδια περνά στον πίνακά του όλη την ιστορία του φίλου μας του Αρλεκίνου! Αποφασίσαμε, αμέσως, να δοκιμάσουμε κι εμείς να φτιάξουμε τον Αρλεκίνο ακολουθώντας το παράδειγμα του καλλιτέχνη, δηλαδή να συνδυάσουμε διάφορα σχήματα και γραμμές και να τα χρωματίσουμε. Διαλέξαμε τι σχέδιο θέλαμε για κεφάλι, σώμα, μάτια, μύτη και τα υπόλοιπα τα συμπληρώσαμε με την πλούσια φαντασία μας. Οι Αρλεκίνοι μας; Παράξενοι και περίεργοι, όπως ο παραπάνω πίνακας, αλλά το ίδιο γοητευτικοί και ενδιαφέροντες μ’ αυτόν!

9868dee9 9f2a 40f2 8b69 8bab5dee28d6 4aeda5f9 219d 499d 9daa 1bccfdf0cd0f 698d42bb 718b 4cf4 8fec fbcfb23df906 ef132eed 1541 4e05 a6ef cdaa464c5f96

0dfaeafb 7fb8 48b6 96ca f6cd6b99a34f eff2f5d3 6310 418b 988f 6eada8600ddf 742a65a7 b6b9 4ce0 bd11 eee98165f579 116a1ed1 3a7e 4648 803c ce187f1e5a70

Και, χωρίς να το πολυκαταλάβουμε, φτάσαμε κοντά στην Καθαρή Δευτέρα! Μάθαμε γιατί έχει αυτό το όνομα, γιατί καθάριζαν παλιά οι νοικοκυρές τις κατσαρόλες τους και τις κρέμαγαν ψηλά ώστε να ξεκινήσουν τη νηστεία τους και όχι γιατί οι άνθρωποι καθαρίζουν το περιβάλλον όπως σκεφτήκαμε εμείς. Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού, θυμηθήκαμε τις περσινές μας προσπάθειες να τον πετάξουμε…Μα, για σταθείτε! Τι σχήμα είχαν οι χαρταετοί μας;; Ψάξαμε στα παιχνίδια της τάξης μας, ανακαλύψαμε τα σχήματα που ταιριάζουν σ’ έναν χαρταετό και στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς που πέταξαν στο…πάτωμα της τάξης μας!

cdfa58f8 05b7 48be 98f9 8e6516262c8b 95331246 d1db 4260 9d33 b6a3fb4bf348 3a47fc03 27ac 4231 8013 04d788ca9969

Κι εμείς, τους ζωγραφίσαμε ένα ταξίδι φανταστικό με την ελπίδα να φυσάει ωραίο αεράκι την Κ. Δευτέρα και οι χαρταετοί μας να έχουν τις καλύτερες πτήσεις!

0f41eaf9 07ae 4f0a aff4 4053f42adfd6 281a8855 5601 4324 bc2e 656bae412f51 35aec1e4 d5ec 4a58 99cb aaeec4da304d 29a5e741 e714 41d1 87b8 685dd95e81a3 0cd35b84 8540 4bb4 8a92 2280b364e2ee

 

Τμήμα 2

Με αφορμή το βιβλίο “Το άτακτο καπέλο” της Χριστίνας Αποστολίδη “μπήκαμε” στις Απόκριες. Ζωγραφισαμε τα δικά μας καπέλα και τις αταξίες που κάνουν.

collage κολαζ

Στη συνέχεια ήρθαμε σε επαφή με διάφορους πίνακες ζωγραφικής που αποτυπώνονται εικόνες καρναβαλιού. Συζητήσαμε τι κοινό έχουν και ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας. Σταθήκαμε στο έργο του Makowski και φτιάξαμε τη δική μας εκδοχή!

τέχνη  τέχνη 1

Με το έργο του Joan Miro “Το καρναβάλι του Αρλεκίνου” φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς και στη συνέχεια γίναμε κλόουν με πολύχρωμα μαλλιά.

collage 1  IMG 20250304 114553IMG 20250304 114601

μαλλί

 

Τέλος, ήρθε η ώρα για το αποκριάτικο πάρτι μας! Όλα τα παιδιά ήρθαν με τις χειροποίητες στολές τους για μια μέρα γεμάτη παιχνίδι και χορό!

μασκαράδες 1  μασκαράδες 2  μασκαράδες

Ολοήμερο τμήμα 2

Ασχοληθήκαμε με την Καθαρή Δευτέρα γιατί είναι μια μέρα που μας αρέσει πολύ! Είπαμε για τους χαρταετούς που πετάμε, για τη σημασία τους και την καταγωγή τους αλλά και για όλα τα…νόστιμα έθιμα της ημέρας αυτής! Ακούσαμε τους “Χαρταετούς” του Μίκη Θεοδωράκη και μας “ταξίδεψαν” με τη μελωδία τους!

Στη συνέχεια, διαβάσαμε ένα απόσπασμα από τη ζωή και το έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή και πεζογράφου Ανδρέα Εμπειρίκου το οποίο αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα παιδιά.. Με δημιουργική διάθεση, το κάθε παιδί, αποτύπωσε τις σκέψεις και τα συναισθήματά του ζωγραφίζοντας με αποτέλεσμα τη δημιουργία μοναδικών και ξεχωριστών εικόνων!

1741021650610     1741021650618

Τμήμα διευρυμένου ωραρίου

Και στο τμήμα αυτό, γιορτάσαμε και παίξαμε με τις Απόκριες όπως τους αξίζει! Εδώ, ο φίλος μας ο κλόουν είχε την τιμητική του! Ζωγραφίσαμε με τις νερομπογιές μας κλόουν, τους πήγαμε στο…κομμωτήριο και τους φτιάξαμε πολύ αστεία μαλλάκια! Κούκλοι!

collage 2 

Βέβαια, φτιάξαμε κι έναν άλλο κλόουν στο χαρτί και τον διακοσμήσαμε με μικρές, τρελούτσικες γραμμούλες εξασκώντας τα δαχτυλάκια μας και ετοιμάζοντας τον κλόουν μας για την αποκριάτικη παρέλαση… Για να δούμε τι γραμμούλα πρέπει να κάνουμε, ρίχναμε το ζάρι και ακολουθούσαμε ό,τι μας έλεγε! Τέλος, παίξαμε κι ένα κλοουνίστικο παιχνίδι. Φτιάξαμε έναν κλόουν στον πίνακά μας αλλά…ξεχάσαμε τη μυτούλα του! Η δασκάλα μας, μας έκλεισε τα μάτια κι εμείς προσπαθούσαμε να υπολογίσουμε, ξαναφέρνοντας στο μυαλό μας τη ζωγραφισμένη εικόνα, πού θα έπρεπε να τοποθετηθεί η μύτη. Μμμμ, λίγο δύσκολο αλλά εμείς είμαστε για τα δύσκολα!

μαλλια κλοουν collage 3  collage 4

Ε, και με όλα αυτά πλησίασε το πιο τρελό τριήμερο του χρόνου! Για να ετοιμαστούμε για την παρέλαση του καρναβαλιού, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μάσκες. Αγαπάμε πολύ τα ζώα, οπότε, τι άλλο από το να φτιάξουμε μάσκες ζωάκια; Τις φοράμε και μ’ αυτές σας αποχαιρετάμε  και σας ευχόμαστε να ζείτε πάντα τόσο χαρούμενα όσο την περίοδο της Αποκριάς!!

collage 5

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 2025-26

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-26

Οι εγγραφές των προνηπίων ξεκινούν από                                    της  5 Μαρτίου 2025 και λήγουν στις 24 Μαρτίου 2025.

Φέτος ως προνήπια εγγράφονται οι μαθητές                       που έχουν γεννηθεί το έτος 2021.

Η εγγραφή των  μαθητών, που από τη νέα σχολική χρονιά θα είναι  νήπια,  γίνεται αυτόματα.

Από το Σάββατο 1 Μαρτίου 2025 θα γίνει, σύμφωνα με τον νόμο, η ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2025-2026

 

Πρόκειται για την πλατφόρμα proti-eggrafi.services.gov.gr, η οποία θα παραμείνει ανοιχτή έως την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025

 

Ο γονέας – κηδεμόνας, αφού αυθεντικοποιηθεί με τους κωδικούς στο Taxisnet, θα επιλέξει το νηπιαγωγείο που αντιστοιχεί στην διεύθυνση κατοικίας του και θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του νηπίου καθώς και τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται, μέσω της πλατφόρμας proti-eggrafi.services.gov.gr.

 

Η ίδια πλατφόρμα αυτοματοποιεί και τους μηχανισμούς διαχείρισης των αιτήσεων από τους διευθυντές των νηπιαγωγείων και από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την τελική κατανομή των νηπίων σε σχολικές μονάδες.

Οι αιτούντες γονείς ενημερώνονται μέσω SMS για την εξέλιξη της αίτησής τους, καθώς και για κάθε πιθανή διόρθωση που θα διαπιστώνεται ότι αυτή χρειάζεται

Τα δικαιολογητικά θα προσκομίζονται στην σχολική μονάδα  12:00-:14:00                                                              καθημερινά από 1 έως 20 Μαρτίου 2025

 

Πληροφορίες : στο τηλ. 2763023182  και  6977867183

 

Δικαιολογητικά εγγραφής

 

Τα δικαιολογητικά που περιλαμβάνονται είναι :

 

  • Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)  (Παραδίδεται στο νηπιαγωγείο από τον γονέα συμπληρωμένο από τον παιδίατρο)
  • Βιβλιάριο Υγείας (Το νηπιαγωγείο θα κρατήσει αντίγραφο από την εμβολιαστική κάλυψη του παιδιού)
  • Υπεύθυνη δήλωση έτερου γονέα για συναίνεση εγγραφής παιδιού (Παραδίδεται συμπληρωμένο από τον γονέα κατά την έλευσή του)
  • Λογαριασμό ΔΕΚΟ (ΔΕΗ/ΕΥΔΑΠ) είτε μισθωτήριο συμβόλαιο από όπου να προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας (Παραδίδεται από τον γονέα κατά την έλευσή του)
  • Πιστοποιητικό γέννησης ή ληξιαρχική πράξη γέννησης
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

  • Τα δικαιολογητικά θα προσκομίζονται στην σχολική μονάδα 
  • 12:00-:14:00 καθημερινά από 1 έως 20 Μαρτίου 2025
  • Πληροφορίες : στο τηλ. 2763023182 και  6977867183

 

ΟΙ ΠΟΛΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ

Ένα μαγευτικό ταξίδι στους Πόλους
Καθώς η θερμοκρασία έπεσε, αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε νοερά σε έναν κόσμο όπου το κρύο δεν τελειώνει ποτέ. Φτάσαμε ως τους Πόλους της Γης, εξερευνώντας την Αρκτική και την Ανταρκτική. Ανακαλύψαμε την προέλευση των ονομάτων τους, τις διαφορές και τις ομοιότητές τους, καθώς και τα μοναδικά πλάσματα που κατοικούν εκεί.
IMG 3591 1
 Φυσικές Επιστήμες & Γεωγραφία
Μάθαμε ότι οι πιγκουίνοι δεν ζουν μαζί με τις πολικές αρκούδες, αφού οι πρώτοι βρίσκονται στην Ανταρκτική, ενώ οι δεύτερες κατοικούν στην Αρκτική. Παρατηρήσαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ζώων κάθε περιοχής και καταγράψαμε το πώς προσαρμόζονται στο ψυχρό τους περιβάλλον.
 Γλώσσα & Δημιουργική Γραφή
 Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία για τα ζώα των δύο πόλων. Για να ενισχύσουμε τη γλωσσική μας καλλιέργεια, παίξαμε με τις λέξεις, κάνοντας αναγραμματισμούς στις τοποθεσίες και γράφοντας τις νέες μας γνώσεις με δημιουργικό τρόπο.
 Κοινωνικές Επιστήμες & Ιστορία
Εξερευνήσαμε τη ζωή των Ινουίτ, των ανθρώπων που ζουν στην Αρκτική. Μάθαμε για τον πολιτισμό τους, τον τρόπο επιβίωσής τους και τα παραδοσιακά τους σπίτια, τα ιγκλού. Παρακολουθήσαμε την ιστορία ενός μικρού Ινουίτ, και στη συνέχεια, μέσω ενός ψηφιακού κουίζ, προσπαθήσαμε να βάλουμε τις σκηνές της ιστορίας στη σωστή σειρά, εξασκώντας τη λογική και την κριτική μας σκέψη.
IMG 3585 IMG 3582
Μαθηματικά & Λογική Σκέψη
 Ασχοληθήκαμε με τους αριθμούς μέσα από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι σειροθέτησης με πιγκουίνους. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ενισχύσαμε την κατανόησή μας για τη διαδοχικότητα και την ταξινόμηση.
IMG 3631
Καλλιτεχνική Έκφραση & Δημιουργικότητα
Τέλος, εμπνευσμένοι από τις εικόνες των Πόλων, δημιουργήσαμε μια ατομική εικαστική εργασία. Με συνδυασμό τεχνικών ζωγραφικής και κολάζ, αποτυπώσαμε το μαγευτικό τοπίο: ένα ιγκλού, έναν Ινουίτ, μια πολική αρκούδα και το εντυπωσιακό Βόρειο Σέλας. Τέλος αναπαραστήσαμε τους τους Ινουιτ

ΕΧΑΣΑ ΤΗ ΜΥΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ

 

δσ      IMG 20250224 172105

Ένα πολύ ιδιαίτερο και αγαπημένο βιβλίο κατά τη διάρκεια των Αποκριών είναι το πιο πάνω. Αφού το διαβάσαμε αρχίσαμε την ενασχόληση με αυτό. Τα παιδιά προβληματίστηκαν και μοιράστηκαν τα συναισθήματα που είχε ο Κλόουν κατά τη διάρκεια της ιστορίας αλλά και κατά τα δικά τους συναισθήματα.

-Ποια σημείο του σώματός σας θεωρείται ότι είναι πολύ σημαντικό και γιατί;

-Το κεφάλι   -Τα μάτια  -Η μύτη  -Τα αυτιά  -Τα πόδια -Τα γόνατα  – Οι πατούσες  – Τα χέρια. Πολλές απαντήσεις που το καθένα δικαιολογούσε κάθε φορά, πολύ εύστοχα

Ακολούθησαν παιχνίδια κινητικά.

Αρχικά παίξαμε παιχνίδι προσανατολισμού, χρησιμοποιώντας μια καρέκλα και μια μύτη…

IMG 20250224 172347      IMG 20250224 172714  IMG 20250224 143243IMG 20250224 143322IMG 20250224 143333IMG 20250224 143343

Σαν μικροί κλόουν θέλοντας να κάνουμε τους άλλους να γελάσουν αλλά και να δουν την ισορροπία μας , δώσαμε μία καρέκλα και τους προτείναμε να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να καθίσουν πάνω σε αυτήν. Ευρηματικότατα τα παιδιά

IMG 20250224 172644 IMG 20250224 172612  IMG 20250224 172529 IMG 20250224 172508 IMG 20250224 172644 1IMG 20250224 172546 1IMG 20250224 144344IMG 20250224 144327IMG 20250224 144257IMG 20250224 144234IMG 20250224 144223IMG 20250224 144211IMG 20250224 144149IMG 20250224 144126IMG 20250224 144029IMG 20250224 144012IMG 20250224 143941IMG 20250224 143928IMG 20250224 143917IMG 20250224 143901IMG 20250224 143848IMG 20250224 143821IMG 20250224 143806IMG 20250224 143754IMG 20250224 143732IMG 20250224 143724IMG 20250224 143703IMG 20250224 143654IMG 20250224 143637 1IMG 20250224 143626IMG 20250224 143615IMG 20250224 143558IMG 20250224 143550IMG 20250224 143539IMG 20250224 143525

Απλώσαμε μία κορδέλα και κάναμε ισορροπία . Έπρεπε

να προσέχουμε γιατί κάτω από την κορδέλα βρίσκονταν “μια λίμνη με ένα κροκόδειλο”IMG 20250224 145102

 

 

IMG 20250224 144619 IMG 20250224 144647 IMG 20250224 144833 IMG 20250224 145039 1 IMG 20250224 145123 IMG 20250224 145205 IMG 20250224 145209 IMG 20250224 145217 IMG 20250224 145248 IMG 20250224 145315 IMG 20250224 145340 IMG 20250224 145405 IMG 20250224 145442

Χρησιμοποιώντας τώρα  τη μύτη του κλόουν , παίξαμε το παιχνίδι : Ζεστό -κρύο

IMG 20250224 145831  IMG 20250224 150758 IMG 20250224 172131 IMG 20250224 172206 IMG 20250224 172220 IMG 20250224 172235 IMG 20250224 172247 IMG 20250224 172259 IMG 20250224 172314 IMG 20250224 172329

Δόθηκε ατομική εργασία στα παιδιά και ζητήσαμε να φτιάξουν τον άλλο μισό κλόουν που εικονίζονταν

IMG 20250224 152410 IMG 20250224 152423 IMG 20250224 152434 IMG 20250224 152452

 

 

ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ – Μ΄ ένα βιβλίο αγκαλιά

Με αφορμή το βιβλίο ξενοδοχείο των συναισθημάτων IMG 20250211 104645  

μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας και πως φανταζόμαστε το δωμάτιο του κάθε συναισθήματος. Τι χρώμα θα είναι το δωμάτιο της λύπης; Με τι θα διακοσμήσει η Αγάπη το δωμάτιο της;

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε αυτά τα δωμάτια και κάναμε το δικό μας ξενοδοχείο.
Στη συνέχεια, είδαμε πως τα συναισθήματα εκφράζονται μέσα από τους διάφορους πίνακες ζωγραφικής! Πώς αισθάνονται οι άνθρωποι που φαίνονται στους πίνακες; Τι τους προκάλεσε αυτό το συναίσθημα;
IMG 20250214 111408    IMG 20250213 114658    IMG 20250213 130835
Με αφορμή τη γενικότερη συζήτηση για τα συναισθήματα σταθήκαμε στον φόβο διαβάζοντας και το βιβλίο “Το τέρας μου και εγώ”. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε σε ένα χαρτί το μεγαλύτερο μας φόβο, τον βάλαμε μέσα σε ένα κουτί και με τυχαία σειρά διαλέγαμε μια ζωγραφιά. Έπρεπε να μαντέψουμε σε ποιον ανήκει, να δούμε τι έχει ζωγραφίσει και να του δώσουμε συμβουλές για το τι μπορεί να κάνει για να ξεπεράσει το φόβο του. Στο τέλος, πήραμε όλοι μας τις ζωγραφιές μας τις κάναμε μικρές μικρές μπαλίτσες και τις πετάξαμε στα σκουπίδια λέγοντας το μαγικό ξόρκι που διώχνει μακριά τους φόβους μας!
“Φοβε, σβήσε σαν καπνός
Φως γεμίζω, είμαι δυνατός”
IMG 20250217 102951IMG 20250217 105025 IMG 20250217 110322 IMG 20250217 112207 IMG 20250217 111009
Έπειτα, είδαμε πως τα συναισθήματα μας μπορούν να εκφραστούν μέσα από τη μουσική. Ακούσαμε διάφορα μουσικά κομμάτια και μελωδίες και εκφράσαμε τι μας έκαναν να νιώσουμε. Στη συνέχεια φτιάξαμε τη δική μας μουσική με τα μουσικά όργανα για να εκφράσουμε τα συναισθήματα μας.
IMG 20250218 105758 IMG 20250218 104923 IMG 20250218 105031
Τέλος, ζωγραφίσαμε στο “πρόσωπο” των συμμαθητών μας διάφορα συναισθήματα και φτιάξαμε το παρουσιολόγιο των συναισθημάτων ώστε να δηλώνουμε κάθε μέρα πώς αισθανόμαστε.
IMG 20250218 1031042 20250223 194447 IMG 20250214 100811 IMG 20250218 1036132 IMG 20250218 1034172