Με αυτό το βίντεο βοηθήσαμε τη φωνή του Ραφ να φτάσει σε όλους τους λαούς!

 

Λίγες φωτογραφίες από την εκδήλωση και από την τάξη μας, κατά την προετοιμασία!

IMG_0893

Μια συνάδελφος «ενώνει» την φωνή της με τη φωνή του Ραφ

IMG_0570 IMG_0572 IMG_0698 IMG_0702 IMG_0876 IMG_0769 IMG_0736 IMG_0714 IMG_0881 IMG_0883 IMG_0888 IMG_0891 IMG_0894










Είναι μεγάλη χαρά για το σχολείο μας που συμμετέχει σ αυτή τη γιορτή και για μένα, προσωπικά, που είμαι μέλος αυτής της ομάδας εκπαιδευτικών. 

Από το βιβλίο

Μονόλογοι από το Αιγαίο – το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων,

«ζωντανέψαμε» το μονόλογο του Ραφ, από τη Συρία, ο οποίος έφυγε από τη χώρα του «.. που κλαίει»,  αναζητώντας «… μια ειρηνική ζωή»!

Σκεφτήκαμε να  βοηθήσουμε να φτάσει η φωνή του Ραφ «… σε όλους τους λαούς …» και δημιουργήσαμε ένα ταινιάκι, το οποίο θα προβληθεί στην εκδήλωση αλλά και μια εγκατάσταση, την οποία θα … εγκαταστήσουμε στο φουαγιέ του θεάτρου! 

Δε σας δίνουμε περισσότερες πληροφορίες … 

Σας προσκαλούμε και σας περιμένουμε!

17218613_1608968022461873_1674833079586725750_o

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Image 16-3-17 at 22.35

μονολογοιΧωρίς τίτλο
μονολογοι 1

 

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ» θα βρείτε εδώ

http://www.theatroedu.gr/Portals/38/main/images/stories/files/Programs/Μονολογοι%20από%20το%20Αιγαίο/2017_3_19%20DT%20FestivalMonologoi_Kalamata.pdf




Ενα μουσείο αλλιώτικο από τ” άλλα.

Μουσείο Τεχνολογίας και Καινοτομίας; Υπάρχει τέτοιο μουσείο

Και όμως, υπάρχει!!!

Βρίσκεται στην Καλαμάτα, στην οδό Ξενοφώντος 10 και είναι πάρα, μα πάρα πολύ ενδιαφέρον!

Μόλις φτάσαμε στο απίστευτο αυτό περιβάλλον ένα δυνατό επιφώνημα ενθουσιασού ακούστηκε!

«αααα!!! Τι ωραία!!!»

Ιδιαίτερα φιλόξενο περιβάλλον, με αγάπη για τα παιδιά και για την … τεχνολογία!

IMG_0780 IMG_0781 IMG_0785 IMG_0786 IMG_0787 IMG_0788 IMG_0789 IMG_0790 IMG_0792 IMG_0795 IMG_0798 IMG_0799 IMG_0806 IMG_0810 IMG_0811 IMG_0812 IMG_0813 IMG_0814 IMG_0816 IMG_0818 IMG_0821 IMG_0823 IMG_0824 IMG_0825 IMG_0826 IMG_0828 IMG_0829 IMG_0830 IMG_0832 IMG_0833 IMG_0834 IMG_0836 IMG_0837 IMG_0838 IMG_0858 IMG_0860 IMG_0862

 

Δείτε μας εδώ!




Δεν ξεχνάμε τη φύση να αγαπάμε

καθημερινά!

Κυρίες και κύριοι, παρακαλούμε, διαβάστε προσεκτικά

IMG_0560

Υπενθυμίσεις!

1. Το πρόγραμμα Ανακύκλωσης που ξεκινήσαμε δειλά-δειλά πέρυσι, συνεχίζει να λειτουργεί και φέτος πιο … δυναμικά!

Μάλιστα, με χαρά σας ενημερώνουμε ότι έχει «απλωθεί» πια και σε άλλα σχολεία της πόλης, σε ιδιώτες και σε φορείς καθώς και σε γειτονικά χωριά!

Τρέχουμε και πρόγραμμα κομποστοποίησης από πέρυσι, αλλά αρχικά,  μόνο για τη σχολική μας κοινότητα. Ευελπιστούμε να «μεγαλώσει» όμως και να καλύπτει ολόκληρη τη συνοικία, σε λίγο καιρό. Το … μελετάμε!  :) 

2. Δεν πιστεύουμε να έχετε ξεχάσει τις υφασμάτινες τσάντες που τυπώσαμε πέρυσι, με σκοπό τη μείωση χρήσης της πλαστικής σακούλας; 

ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ ΣΤΟΠ

Αν ναι, γι αυτό είμαστε εδώ! Σας τις θυμίζουμε !

Βγάλτε τις από τη ντουλάπα και βάλτε τις στην τσάντα για τα ψώνια σας στο σουπερ μάρκετ και αλλού! Είναι και πιο κομψές από τις πλαστικές! 

Χαιρόμαστε πολύ που κάναμε την αρχή!

Βοηθήστε κι εσείς να κάνουμε την πόλη μας πιο πράσινη!

Ανακυκλώστε, κομποστοποιήστε, φυτέψτε ένα λουλούδι! 

ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ:

IMG_5316 IMG_5303




Οι φετινές συμμετοχές των ομάδων μας στο διαγωνισμό αφίσας με θέμα 

«Τι πλούσιος που είναι ο βυθός, θαλάσσιος κόσμος μαγικός!» 

Προαιρετικό ολοήμερο 

IMG_0565 IMG_0566

Υποχρεωτικό Πρωινό 1

IMG_0567

Υποχρεωτικό Πρωινό 2

IMG_0568

Η ιστορία πίσω από τις αφίσες … 

Σκεφτήκαμε να … ενεργοποιήσουμε και άλλα μέρη του σώματος!

Ας δώσουμε και στα πόδια λίγη ελευθερία έκφρασης!

Πατουσοβυθός!

IMG_0486 IMG_0488 IMG_0489

Ο δεύτερος βυθός έγινε εξ ολοκλήρου με τα χέρια!

 Παλάμες!

Παλαμοβυθός!

IMG_0493

Κολυμπήσαμε λοιπόν για τα καλά μέσα στο βυθό.

Η σκέψη ήταν να ζωγραφίσουμε τον βυθό όπως τον βλέπουμε από ψηλά

Σα να βρισκόμαστε σε ένα ψηλό καράβι ή αεροπλάνο

Χωρίς λεπτομέρειες. Μόνο χρώματα και σχήματα

Και το καλύτερο για το τέλος!

IMG_0494 IMG_0496

Οι τελευταίες λεπτομέρειες δόθηκαν με οδοντόβουρτσες και dripping!

IMG_0554

Οι υπόλοιπες αφίσες έγιναν με νερομπογιές, με τέμπερες και κραγιόνα.

Βάλαμε πολλή αγάπη για τη θάλασσα και τη ζωγραφική σε όλες τις αφίσες!

Καλή μας επιτυχία!




Χελιδονίσματα είναι τα κάλαντα της Ανοιξης. Είναι ένα έθιμο που δε συνηθίζεται στην περιοχή μας φυσικά, αλλά μας αρέσει και είπαμε «γιατί όχι κι εδώ;» Ετσι , τα τέσσερα τελευταία χρόνια φτιάχνουμε τα χελιδόνια μας και πετάμε μέχρι το Δημοτικό για να  τραγουδίσουμε και να καλωσορίσουμε το «Εαρ»! Οι «χελιδονιστές», εμείς δηλαδή, είπαμε, φέτος, να βγούμε πιο έξω, να κάνουμε το έθιμο αυτό γνωστό και στους ντόπιους και -γιατί όχι; – να το καθιερώσουμε! Ξεχυθήκαμε λοιπόν στους δρόμους της πόλης (ε, όχι και όλης, μόνο στο κέντρο για αρχή) και τραγουδίσαμε τα όμορφα κάλαντα! Φανταστείτε την έκπληξη του κόσμου που μας είδε με χελιδόνια στα χέρια να τραγουδάμε τα κάλαντα της Ανοιξης και να ευχόμαστε γελαστά και τραγουδιστά:  «Καλό μήνα, Καλή Ανοιξη»!

«Υπάρχουν και τέτοια κάλαντα;» Μας ρωτούσαν με έκπληξη! Χορτάσαμε χειροκρότημα! Θα μας περιμένουν και του χρόνου και μάλιστα θα είναι προετοιμασμένοι. Θα έχουν και καλούδια να μας κεράσουν!!!

Οπως και νά’χει, δώσαμε μια όμορφη, ανοιξιάτικη νότα στον -σημερινό- μουντό ουρανό της πόλης μας και σίγουρα κάναμε πολλά πρόσωπα να χαμογελάσουν!

Δείτε μας

IMG_0164

Ετοιμα τα χελιδονάκια μας

IMG_0166

περιμένουν υπομονετικά να φύγει ο Φλεβάρης ο «φοβερός» και να πετάξουν στον Μαρτιάτικο ουρανό

IMG_0185

Εμπρός παιδιά! Πάμε να καλωσορίσουμε την Ανοιξη!

IMG_0187

συνομιλίες χελιδονιών εν ώρα πτήσης!

IMG_0193

Και η χελιδόνα μας μπροστά, αρχηγός!

IMG_0198

«Ηλθε ήλθε χελιδόνα … «

IMG_0196IMG_0201IMG_0207

IMG_0215

Τα χελιδονάκια χρειάζονται και ξεκούραση! Τοσο ταξίδι πια …

IMG_0216

βρήκαν κλαδάκια να ξαποστάσουν!

IMG_0217

… και να κάνουν συμβούλιο σε ποιο μπαλκόνι θα χτίσουν τις φωλιές τους!

IMG_0205

«… ήλθε κι άλλη μεληδόνα…»

IMG_0219

«… κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις πάλι ΑΝΟΙΞΗ θ “ ανθίσεις»

IMG_0225

Επιστροφή στο σχολείο.

IMG_0221

όλο το σμήνος μαζί!

IMG_0223

Κάποια χελιδόνια κουράστηκαν πολύ!

IMG_0226

Ε… να μην φέρουμε την Ανοιξη και στο δημοτικό;

IMG_0228

Μπήκαμε σε όλες τις τάξεις, φτερουγίσαμε, τραγουδήσαμε  και πήραμε πολύυυυ χειροκρότημα!

Και λίγες πληροφορίες για τα χελιδονίσματα

Το έθιμο του καλαντίσματος της Άνοιξης χάνεται στα βάθη των αιώνων, τότε που ακόμη ο Μάρτης ήταν ο Πρώτος μήνας του χρόνου και για να τον προϋπαντήσουν έψελναν ευχές και κάλαντα .
Στο Βυζάντιο, ακόμη και μετά την καθιέρωση του Γενάρη σαν πρώτου μήνα του έτους, συνέχισαν να υμνούν με κάλαντα τον Μάρτη και να υποδέχονται με αυτά την Άνοιξη

Σύμφωνα με το έθιμο, το πρωί της 1ης Μαρτίου, τα παιδιά τριγυρνoύσαν από σπίτι σε σπίτι κρατώντας ένα αρθρωτό ομοίωμα χελιδονιού, την «χελιδόνα» η οποία ήταν στολισμένη με φύλλα κισσού και ζουμπούλια, και τραγουδούσαν τα ανοιξιάτικα κάλαντα!

Περισσότερες πληροφορίες εδώ:  http://www.matia.gr/7/77/77_1_6.html

Τα κάλαντα που τραγουδίσαμε εμείς είναι αυτά

«Ηλθε ήλθε χελιδόνα, ήλθε κι άλλη μελιδόνα

κάθισε και λάλησε και γλυκά κελάιδησε

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Φλεβάρη φοβερέ

κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις, καλοκαίρι θα μυρίσεις

Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις πάλι ΑΝΟΙΞΗ θ” ανθίσεις!»

Ακούστε μας!

[soundcloud url=»https://api.soundcloud.com/tracks/310220634″ params=»auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true» width=»100%» height=»450″ iframe=»true» /]

 




Μια έκπληξη μας περίμενε σήμερα!

IMG_0020

Τι να είναι άραγε;

IMG_0021

αγωνία , ανυπομονησία , περίεργεια …

IMG_0022

ωχ ωχ … σα βιβλία μοιάζουν!

IMG_0023

Μα, ναι! ΕΙΝΑΙ βιβλία!!!

IMG_0024

δεν είναι ένα, δεν είναι δυο …

IMG_0025

είναι πολλά!!

IMG_0026

πολλά !

IMG_0027

πολλά!!!

IMG_0029

και διαφορετικά !

IMG_0031

ποιο να πρωτοδιαλέξεις;

IMG_0030

να διαβάσεις με τα χέρια;

IMG_0036

Και ένα «κρυμμένο» υλικό  που θα μας δώσει πληροφορίες για μουσεία … διαφορετικά!

IMG_0033

Βιβλία να διαβάσεις με τα μάτια;

IMG_0034

βιβλία να ξεφυλλίσεις …

IMG_0037IMG_0038

IMG_0035

βιβλία να δει η ψυχή σου!

IMG_0040

Βιβλία, που έγιναν βιβλιοχαλί!

Και από το βιβλιοχαλί έγιναν μια ιστορία!

Ιστορία που δημιουργήσαμε από τους τίτλους και τα εξώφυλλά τους!

(θα την εικονογραφήσουμε και θα σας τη δείξουμε!)

Ευχαριστούμε libray 4 all

Πληροφορίες για το πρόγραμμα

Το Library4all είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2013 προσηλωμένη στην εκπαίδευση, τη διά βίου μάθηση, την καλλιτεχνική έκφραση και την ανάδειξη του πολιτισμού με σκοπό την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, μέσω της υποστήριξης και της ενίσχυσης σχολικών βιβλιοθηκών με βιβλία. Λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς τάσεις στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό, χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σχεδιάζουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εφαρμογές και άλλα προϊόντα για παιδιά, ενήλικες, ΑμεΑ, καθώς και ομάδες του πληθυσμού που βρίσκονται στο περιθώριο.
Η εταιρεία πιστεύει ότι η συχνή επαφή των παιδιών με τα βιβλία, και ιδιαίτερα στο χώρο του σχολείου όπου βρίσκονται καθημερινά, είναι παράγοντας καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της ικανότητας ανάγνωσης και γραφής τους.
H αποστολή μας
Να λαμβάνουμε ενημέρωση για τις ανάγκες των σχολείων σε όλη την Ελλάδα και εν συνεχεία να τα βοηθάμε να δημιουργήσουν μία βιβλιοθήκη ή να διευρύνουν την υπάρχουσα συλλογή τους.
Να δημιουργούμε εκπαιδευτικές λύσεις και εφαρμογές με στόχο τη στήριξη μη κερδοσκοπικών σκοπών που αποσκοπούν στη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων μας.
Να δίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες για εκπαίδευση και αυτο-βελτίωση σε παιδιά και ενήλικες.
Να προωθούμε και να ενισχύουμε την πρόσβαση στον ελληνικό πολιτισμό και την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της ιστοσελίδας μας έχουμε λάβει υπ’όψιν όλα εκείνα τα εμπόδια που συχνά δεν επιτρέπουν στους χρήστες να εκμεταλλευτούν πλήρως το περιεχόμενό της.
Αφορμή για τη δημιουργία του Library4all ήταν ότι η πρόσβαση σε ευκαιρίες εκπαίδευσης και σε πολιτιστικά αγαθά χρειάζονται τώρα όσο ποτέ.

library4all.com




Εθιμο πια το αποκριάτικο πάρτι του σχολείου μας, πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μας. Πραγματοποιήθηκε και φέτος στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολικού μας συγκροτήματος. Ο μάγος Tolto μας μάγεψε με τα απίστευτα κόλπα του και όλοι χορέψαμε και διασκεδάσαμε στο πνεύμα της αποκριάς! Παιδιά, κυρίες, γονείς και φίλοι!

Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά!

IMG_9996 IMG_9997 IMG_9999 IMG_0001 Screen Shot 2017-02-10 at 8.27.54 PM




Kάθε χρόνο υλοποιούμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της unicef  «τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους» , συμμετέχουμε στο διαγωνισμό αφίσας και συγκεντρώνουμε χρήματα στον κουμπαρά της unicef. Είμαστε ένα «σχολείο υπερασπιστής των παιδιών».

Και φέτος συμμετείχαμε στον τηλεμαραθώνιο που ήταν αφιερωμένος στην φτώχια και τον υποσιτισμό, με το ακόλουθο βιντεάκι




Είναι γεγονός! Είμαστε επίσημα οικολογικό σχολείο.

Στις 10 Δεκεμβρίου 2016 το σχολείο μας παρέλαβε την πράσινη σημαία των οικολογικών σχολείων, σε εκδήλωση που υλοποίησε η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, στο αμφιθέατρου του Μουσείου Μπενάκη.

Τι είναι τα Οικολογικά Σχολεία
Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης, αξιολογείται από τους συντονιστές του Προγράμματος και επιβραβεύεται με την Πράσινη Σημαία.

Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων (Απόφαση ΥΠΕΠΘ, αρ. πρωτ. 49960/Γ7 / 02-04-2014, Θέμα: Ανασυγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής και Παιδαγωγικής Ομάδας του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία»). Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν.
Στη χώρα μας συμμετέχουν 333 σχολεία για το σχολικό έτος 2015-2016 και έχουν βραβευτεί 277 σχολεία από την έναρξη λειτουργίας του Δικτύου.

Ο αντικειμενικός στόχος του Προγράμματος είναι η αλλαγή συμπεριφοράς όλων μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε το σχολείο να γίνει ένα πραγματικό «Οικολογικό Σχολείο». Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).
Σε κάθε σχολείο συγκροτείται η Περιβαλλοντική Επιτροπή, από μαθητές και εκπαιδευτικούς, που επεξεργάζεται τα θέματα ενέργεια, απορρίμματα και νερό. (Αργότερα μπορούν να ασχοληθούν με τα θέματα: μεταφορές, υγιεινή διαβίωση, βιοποικιλότητα, καταναλωτισμός, κ.α.).

Παράλληλα, φροντίζει για την υλοποίηση του «Σχεδίου Δράσης» και του «Οικοκώδικα» με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας. Τέλος, για το άνοιγμα προς την τοπική κοινωνία και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, οργανώνονται εκδηλώσεις και δράσεις σε συνεργασία και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Προσφέρεται εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις θεματικές ενότητες του Δικτύου. Για συμμετοχή στο Δίκτυο τα ενδιαφερόμενα σχολεία επικοινωνούν με τη Γραμματεία της ΕΕΠΦ.

Επιβράβευση του Σχολείου

Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης, αξιολογείται από τους συντονιστές του Προγράμματος και επιβραβεύεται με τον τίτλο του «Οικολογικού Σχολείου» και τη Σημαία που φέρει το σήμα του Προγράμματος.

Συντονιστές

Διεθνής συντονιστής: Fee (Foundation for Environmental Education / Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης)

Συντονιστές για την Ελλάδα: ΕΕΠΦ, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας

Δείτε μας!

IMG_8569

κυρία, μαμά και μαθητής

IMG_8574

Με τον Ηλία Πίτσικα στη σκηνή

IMG_8583

το 1ο νηπιαγωγείο γαργαλιανών παραλαμβάνει τη σημαία του

IMG_8586

αναμνηστική!

IMG_8587

Στην έκθεση που υπήρχε παράλληλα στο φουαγιέ, μια έκπληξη μας περίμενε! Ενα σχολείο είχε εμπνευστεί από τους τοίχους μας και δημιούργησε το δικό του πόστερ!

IMG_8591

Το δικό μας πόστερ!

IMG_8607

Η σημαία στα χέρια μας!

IMG_8614

Περισσότερα στο σύνδεσμο: ecoschools.gr

 




Εκπρόσωποι της Πελοποννήσου στο 23ο συμβούλιο αντιπροσώπων της παιδικής helmepa, για τέταρτη φορά!

Σήμερα λοιπόν, είχαμε την τιμή να παρευρεθούμε για τέταρτη φορά στο συμβούλιο αντιπροσώπων της helmepa junior και να βραβευτούμε μαζί με άλλα νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

IMG_8545

Εκπρόσωποι της Πελοποννήσου

IMG_8549

Κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε

Παρουσιάσαμε τις δράσεις του σχολείου μας, οι οποίες προέκυψαν από τις δραστηριότητες που προτείνει το σχέδιο δράσης της παιδικής χελμέπα αλλά και τις δράσεις μας σε συνεργασία με τους γονείς και την τοπική κοινωνία.

Στην εφημερίδα της παιδικής Helmepa θα διαβάσετε τα νέα!

http://www.helmepajunior.gr/glaropoula.php




Ενα αγαπημένο τραγούδι έγινε το φετινό μας αφιέρωμα για την επέτειο του Πολυτεχνείου!




Αγαπάμε το θέατρο!

theatre-faces

Το αγαπάμε πολύ!

Ανεβάζουμε θεατρικές παραστάσεις, δραματοποιούμε ιστορίες που διαβάζουμε ή γράφουμε, ακόμα και παροιμίες, ποίηματα ή έργα τέχνης!

Εξίσου όμως μας αρέσει και να παρακολουθούμε θέατρο.  Συχνά γινόμαστε θεατές παρακολουθώντας τις θεατρικές δουλειές του άλλου τμήματος ή του Δημοτικού αλλά και ηθοποιοί όταν οι άλλοι γίνονται θεατές!

Οταν μας δίνεται η ευκαιρία επισκεπτόμαστε θέατρα σε γειτονικές ή πιο μακρινές πόλεις.

Αυτή τη φορά  μας επισκέφθηκε το θέατρο!

Η θεατρική ομάδα hippo theater έφτασε στο σχολείο μας και μας μάγεψε!

Μαγεμένοι όπως ήμασταν , πασπαλισμένοι με την … μαγική θεατρόσκονη (!) καταλάβαμε τη γλώσσα των εντόμων, της πεταλούδας και του σκώρου και επικοινωνήσαμε μαζί τους!

Βοηθήσαμε τα δύο εντομάκια να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους και γίναμε συνοδοιπόροι στο ταξίδι τους!

«Μια φορά και ένα φτερό» λοιπόν, η πεταλούδα και ο σκώρος συναντήθηκαν τυχαία σε μια ντουλάπα και ερωτεύτηκαν! Ο έρωτας όμως έχει και δυσκολίες πολλές φορές …

Δεν θα σας πούμε όλη την ιστορία φυσικά! Θα σας μεταφέρουμε μόνο αυτό που λέμε συχνά στην τάξη μας  και ταίριαξε τέλεια με την παράσταση. Πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία ακόμα και στην πιο μικρή στιγμή. Βασικά, δεν υπάρχουν μικρές ή μεγάλες στιγμές. Ολες είναι το ίδιο σημαντικές, το ίδιο «ΜΕΓΑΛΕΣ».

Γι αυτό πρέπει να ζούμε τις στιγμές μας και να αφήνουμε χώρο στα συναισθήματά μας να γεννιούνται κι αυτά!

«Κάθε μας στιγμή,  μεγάλη ή  μικρή

είναι για μας, το ίδιο, πολύ σημαντική!

Ενα παζλ η ζωή μας όλη από πολλές «μικρές» στιγμές

πότε είναι χαρούμενες  και πότε  λυπητερές. 

Κανένα του κομμάτι δεν πρέπει να χαθεί

γι αυτό ζούμε τις στιγμούλες μας με πάθος και … ορμή!»

Δείτε λίγες από τις σημερινές χαρούμενες σχολικές μας στιγμές!

2016-11-04 09.33.01

2016-11-04 09.10.37 2016-11-04 09.11.12 2016-11-04 09.15.09

2016-11-04 09.21.24 2016-11-04 09.35.50 2016-11-04 09.44.43 2016-11-04 09.47.45 2016-11-04 09.52.26 2016-11-04 09.55.29 2016-11-04 10.01.33 2016-11-04 10.01.56

Ευχαριστούμε τη θεατρική ομάδα hippo theater,  την Ερη (πεταλούδα) και τον Φάνη (σκώρο) που με τα λόγια και τις κινήσεις τους δημιούργησαν στο μυαλό μας όμορφες εικόνες και μας μετέφεραν σε μια ντουλάπα, σε ένα λιβάδι, σε έναν ιστό αράχνης …  !

Το θέατρο είναι μαγικό!

Διόνυσε, Βάκχε μας, σ ευχαριστούμε!

Michelangelo_Caravaggio_007

Michelangelo (Merisi da) Caravaggio

Και λίγες πληροφορίες για τον αγαπημένο μας θεό που βρήκαμε εδώ:   http://myodyssey.spidernet.net/main/default.aspx?mid=622&TabID=119&ItemID=4248

ΔΙΟΝΥΣΟΣ ή ΒΑΚΧΟΣ
Στην ελληνική μυθολογία, εκτός από τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου, που θεωρούνταν οι σημαντικότεροι, υπήρχαν και άλλοι θεοί που δεν κατοικούσαν στο θεϊκό αυτό βουνό. Ένας απ” αυτούς ήταν και ο θεός Διόνυσος. Γιος του Δία και της Σεμέλης, θυγατέρας του Κάδμου, ο Διόνυσος είναι ο θεός της χαράς.
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο Διόνυσος δυο φορές γεννήθηκε. Όταν ο Δίας σαγηνεύτηκε από την παρθενική ομορφιά της Σεμέλης, την πλησίασε κι ενώθηκε μαζί της. Καρπός της ένωσής τους ήταν ο Διόνυσος. Η ζηλιάρα Ήρα δεν επρόκειτο όμως ν” αφήσει ασυγχώρητη κι αυτή την απιστία του συζύγου της. Τυφλωμένη από τη ζήλια της και διψώντας για εκδίκηση, εμφανίστηκε στη Σεμέλη και με πονηρό τρόπο την έπεισε να ζητήσει από τον εραστή της να εμφανιστεί ως θεός κι όχι μ” ανθρώπινη μορφή, όπως πάντα εμφανιζόταν μπροστά της. Αυτό θ” αποδείκνυε πως την αγαπά πραγματικά.
Αφελής κι ανυποψίαστη η κόρη του Κάδμου, την επόμενη φορά που την επισκέφτηκε ο Δίας στην κάμαρά της, του ζήτησε να πάρει τη θεϊκή μορφή του. Μάταια προσπάθησε ο Δίας με λόγια αγάπης να τη μεταπείσει. Λυγίζοντας μπροστά στην επιμονή της εμφανίστηκε μεγαλοπρεπής, φωτεινός σ” όλο το θεϊκό του μεγαλείο. Ήταν αδύνατο όμως ν” αντέξει η άμοιρη θνητή τη λάμψη των κεραυνών και των αστραπών που εκτινάσσονταν από τα χέρια του. Την ώρα που οι φλόγες την τύλιγαν ο Δίας έσωσε το βρέφος που είχε στα σπλάχνα της και το έραψε στο μηρό του.
Όταν συμπληρώθηκαν εννιά μήνες, ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε από το πόδι του θεϊκού πατέρα του. Ο βασιλιάς των αθανάτων ήξερε πολύ καλά πως η ζηλόφθονη σύζυγός του θα έστρεφε γρήγορα το θυμό της στο νεογέννητο παιδί. Γι” αυτό ανέθεσε στον Ερμή τη φύλαξή του. Αυτός το παρέδωσε στην αδερφή της Σεμέλης, την Ινώ. Η πανούργα Ήρα όμως έστειλε τρέλα στην Ινώ και τον άντρα της κι άρχισαν ανελέητα να σκοτώνουν τα παιδιά τους.
Η θεά έλπιζε πως θα σκοτώσουν έτσι και τον Διόνυσο, αλλά ο φτερωτός θεός πρόφτασε και γλίτωσε το μικρό Διόνυσο και τον εμπιστεύτηκε αυτή τη φορά στις Νύμφες. Αυτές τον ανέθρεψαν με περισσή στοργή κι αγάπη, στο δάσος όπου κατοικούσαν. Πράγματι, πουθενά αλλού δε θα μπορούσαμε να φανταστούμε να μεγαλώνει ο θεός του αμπελιού, παρά σ” ένα ειδυλλιακό τοπίο γεμάτο δέντρα και πολύχρωμα λουλούδια.
Αν και οι δικαιοδοσίες του είναι πολύπλοκες και διφορούμενες, θα παραμένει πάντοτε εκείνος που με τον διθύραμβο και την δραματική τέχνη συνέβαλε καθοριστικά σε ένα από τα ωραιότερα και σημαντικότερα επιτεύγματα του πολιτισμού και της τέχνης της αρχαίας Ελλάδος, το θέατρο.
Ο Δίας προφητεύει ότι ο γιος του, ο Διόνυσος, θα φέρει ένδοξο δώρο στους ανθρώπους, την φυτεία του δροσερού, ευωδιαστού καρπού της αμπέλου, του φυτού που γιατρεύει τα πάντα. Ο χαρούμενος Διόνυσος θα είναι ο προστάτης του σταφυλιού που διώχνει την λύπη και ο αντίπαλος της Δήμητρας.
Το έργο του Διόνυσου δεν είναι η μέθη και ο οίνος αλλά η δημιουργία φιλικής διάθεσης και οικειότητας. Ο Θεός βοηθάει τους ανθρώπους με το κρασί να χαλαρώσουν και να γίνουν προσηνείς.
Ο Διόνυσος ανακάλυψε το κρασί, δίδαξε την καλλιέργεια της αμπέλου και βοήθησε τους ανθρώπους να καλλιεργήσουν χέρσους τόπους. Ανακάλυψε δε και τον ζύθο, ο οποίος παρασκευάζεται από το κριθάρι. Ευγνώμονες οι άνθρωποι του απέδωσαν μεγάλες τιμές.
Κάποτε, σύμφωνα με τη μυθολογία, κάποιοι Τυρρηνοί πειρατές αιχμαλώτισαν το θεό Διόνυσο. Όταν είδαν ένα νέο τόσο όμορφο και γεροδεμένο, πίστεψαν πως πρόκειται για κάποιο αρχοντόπουλο ή ακόμα και βασιλιά. Ευχαριστημένοι με τη σκέψη πως θ” αποκομίσουν πολλά λύτρα για να τον ελευθερώσουν, προσπάθησαν να τον δέσουν με βαριές αλυσίδες, χωρίς όμως να το πετύχουν· με μια μικρή κίνηση ο θεός τις τίναζε από πάνω του. Οι άμυαλοι θνητοί ωστόσο συνέχιζαν τις προσπάθειές τους.
Μόνο ο τιμονιέρης του καραβιού προσπάθησε να τους επαναφέρει στα λογικά τους: «Δε βλέπετε άμυαλοι πως πρόκειται για θεό; Δε φοβάστε την τιμωρία; Μπορεί να είναι ακόμη και ο Ποσειδώνας, που θα μας εκδικηθεί ρίχνοντας το καράβι μας σε άγρια τρικυμία. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τον αφήσουμε ελεύθερο». Ο καπετάνιος και οι υπόλοιποι δε συμφωνούσαν ν” αφήσουν να τους φύγει «τέτοιος θησαυρός». Εκείνη τη στιγμή άρχισε να ρέει στο καράβι κόκκινο κρασί που ζάλισε με τη θεϊκή ευωδιά του τους ναύτες. Ταυτόχρονα ένα κλήμα άρχισε να τυλίγει το κατάρτι και να απλώνει τα φορτωμένα με ζουμερά σταφύλια κλαδιά του σ” όλο το καράβι. Κι ενώ σαστισμένοι παρακολουθούσαν οι ναύτες, άλλο θαύμα γίνεται μπροστά στα μάτια τους: ο όμορφος νέος που ήθελαν να αιχμαλωτίσουν μεταμορφώνεται σ” ένα άγριο λιοντάρι που οι βρυχηθμοί του κάνουν τους ναύτες να πηδούν στη θάλασσα για να γλιτώσουν. Ο Διόνυσος τους μεταμόρφωσε όλους σε δελφίνια και μόνο τον τιμονιέρη δεν πείραξε, επιβραβεύοντάς τον για τη σύνεσή του.




Μπορεί σε μια ρώγα να πέσανε οκτώ σπουργίτες , στις δικές μας ρώγες πάντως πέσαν περισσότεροι !

Το σταφύλι έχει την τιμητική του αυτές τις μέρες. Το αγγίξαμε, το στίψαμε, το γευτήκαμε και είπαμε: δε φτιάχνουμε και ένα να μείνει στην τάξη μας;

Ενα … πήλινο σταφύλι !

Θα ολοκληρωθεί αύριο βέβαια γιατί πρέπει ο πηλός να έχει στεγνώσει!

Αρχίσαμε να πλάθουμε

IMG_7497

πλάθω πλάθω … ρώγες!

IMG_7502

Και ένα σαλιγκάρι που του αρέσει το σταφύλι! Ας του βάλω και το δεύτερο μάτι για να βλέπει καλύτερα!

IMG_7503

Το σαλιγκαράκι μας νιώθει μοναξιά…

IMG_7504

Και πως θα περάσουν οι ρώγες στο σύρμα; Τρύπες, κυρία! Να κάνουμε τρύπες! Εδώ μας βοηθάει ένα ξυλάκι μακρύ, γιατί είναι μεγάλες οι ρώγες …

IMG_7505

ενώ εδώ βοηθός ένα  καρφάκι!

IMG_7500

IMG_7508

Και ένας έξυπνος τρόπος για να τελειώνουμε γρήγορα με τις τρύπες! Τις περνάμε στο καλαμάκι σαν σουβλάκι και μετά τις βγάζουμε! Η κυρία μου εντυπωσιάστηκε που το σκέφτηκα μόνη μου!!!

Τέλος ο πηλός για σήμερα.

Σειρά τώρα έχουν πάλι οι … ρώγες!

Διαφορετικές ρώγες. Πολύχρωμες!

Ρώγες αλλιώς!

 

IMG_7512 IMG_7513 IMG_7514 IMG_7515 IMG_7517 IMG_7519 IMG_7520

Μη φύγετε …. Εχει κι άλλο!

Και τώρα …

Τα   κ α λ ύ τ ε ρ α   !!!

Το Φθινόπωρο στα χέρια μας!

IMG_7521 IMG_7526 IMG_7527

IMG_7535

Ενα Φθινόπωρο μελαγχολικό…

IMG_7539

και ένα Φθινόπωρο χαρούμενο!

IMG_7529 IMG_7540 IMG_7541 IMG_7542 IMG_7544

Και να φανταστεί κανείς ότι όλα ξεκίνησαν από μία ρώγα από σταφύλι!

Πόση χαρά γέμισε και σήμερα το σχολείο μας!

Τρελό από χαρά!




Είμαστε μικροί δυστυχώς και έτσι …

δε μπορούμε να γίνουμε σερβιτόροιIMG_7473IMG_7474

ούτε να καθαρίσουμε τα τραπέζια μας μετά  το φαγητό ή τις δραστηριότητές μαςIMG_6983IMG_6984

ούτε να μαζέψουμε τα νερά στο μπάνιο
IMG_7164

ούτε να κλείσουμε το μπολάκι μας

IMG_7174

ούτε να μεταφέρουμε βαριά αντικείμενα

IMG_7211

και φυσικά ούτε να τακτοποιήσουμε ντουλάπες IMG_7444 IMG_7457 IMG_7458 IMG_7461

Πρέπει να φωνάξουμε τους μεγάλους για να μας κάνουν τις δουλειές …

Εμείς είμαστε μικροί!



Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων