Ενα νέο etwinning έργο , που θα αναλάβει φέτος το σχολείο μας, έχει σχεδιαστεί για να περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων, το “My Life, My World” για μαθητές προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κάθε θέμα θα υποστηρίζεται από διάφορες δραστηριότητες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να εξερευνήσουν τον κόσμο τους, να αλληλοεπιδράσουν με το περιβάλλον τους και να σκεφτούν δημιουργικά. Στο έργο, θα εργαστούμε με ένα σχέδιο έργου που περιλαμβάνει πολλές δραστηριότητες όπως παρουσιάσεις, ιστορίες, δράμα, εκδρομές, τέχνη, κωδικοποίηση, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων του εμένα, του σπιτιού μου, του σχολείου μου, της πόλης μου, της χώρας μου και του κόσμου μου. Η εργασία του έργου θα εμπλουτιστεί με δραστηριότητες τεχνητής νοημοσύνης και παιχνίδια web 2.
Πρώτη δραστηριότητα του προγράμματος η παρουσίαση του δικού μας εαυτού, ως εκπαιδευτικοί, μέσω ενός google doc
Τα παιδιά θέλησαν να δείξουν στους γονείς τους όοοολααα αυτά που κάναμε μέσα από το αγαπημένο μας e twinning πρόγραμμα. Δύσκολο; Μμμμ…όταν υπάρχει φαντασία οποιαδήποτε δυσκολία ξεπερνιέται! Επειδή ήταν λίγο δύσκολο να φέρουμε όλους τους γονείς στο σχολείο, αποφασίσαμε να φέρουμε το σχολείο και το πρόγραμμα στο σπίτι! Μέσω κατασκευών αλλά και του qr code, αυτού του μαγικού τετραγώνου που έχει γοητεύσει τα παιδιά. Αποφασίστηκαν να γίνουν δύο κατασκευές που θα “φορέσουν” το qr code!
Στο πρωινό τμήμα, τα παιδιά ζωγράφισαν ψαράκια, το έκοψαν, το κόλλησαν, έδεσαν σχοινάκι και από πίσω κόλλησαν το λινκ από το blog του προγράμματος του σχολείου με το qr code του προγράμματος: I AM HERE, I CAN DO.
Στο απογευματινό τμήμα, αποφάσισαν να μετατρέψουν σε κούκλες τις κάλτσες που χρησιμοποίησαν στις δραστηριότητες του προγράμματος και να κολλήσουν επάνω το αγαπημένο σηματάκι. Έτσι, πήραν διάφορα υλικά, έβαλαν φαντασία και έφτιαξαν τις πιο όμορφες και πιο… I am here, I can do…καλτσόκουκλες!
Τώρα, γονείς και παιδιά, θα μπορούν να βλέπουν όποτε θέλουν το πρόγραμμά μας! Είμαστε τόσο χαρούμενοι και περήφανοι γι’ αυτό! Έτσι παιδιά;
Μια εκδρομή στη θάλασσα και μας έμαθε τόσα πολλά. Αφού ενεργοποιήσαμε όλες μας τις αισθήσεις , τα παιδιά άρχισαν το παιχνίδι, με την άμμο και το νερό. Στη συνέχεια κόψαμε το καρπούζι , που μας είχε φέρει μαθητής του σχολείου μας. Άλλη απόλαυση !!! Μετά αφού βάλαμε τα γάντια μας άρχισαν να μαζεύουν τα σκουπίδια που βρίσκονταν στην παραλία. Ευτυχώς δεν ήταν πάρα πολλά αλλά και πάλι δε θα έπρεπε να υπάρχουν εκεί. Στη συνέχεια πήγαμε να δούμε τις φωλιές από τις χελώνες. Εκεί πολύ προσεκτικά τις επεξεργάστηκαν και οι εκπαιδευτικοί τους έδωσαν αρκετές πληροφορίες γύρω από αυτές . Επίσης έπαιξαν με εικόνες από χελώνες, πού θα μπορούσαν άραγε να βρίσκονται;;; Ο ναυαγοσώστης που ήταν πιο πέρα έμοιαζε σα να μας περίμενε. Εκεί έδωσε στα παιδιά αρκετές πληροφορίες για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στη θάλασσα και το τι πρέπει να προσέχουν. Κατά την αποχώρησή μας , τα παιδιά, κόλλησαν ενημερωτικά φυλλάδια για τους λουόμενους, στα ελληνικά και στα αγγλικά.
Το e twinning πρόγραμμα: CODE NAME POSEIDON, SAVE THE SEA, φτάνει στο τέλος του. Οι μικροί μαθητές γέμισαν με πολλές γνώσεις, προβληματισμούς, έπαιξαν, συνεργάστηκαν νοιάστηκαν, συμμετείχαν, έμαθαν για τα προβλήματα της θάλασσας και τη συμβολή του ανθρώπου σε όλο αυτό.
Οι γονείς θα πληροφορηθούν , με τη λήξη της σχολικής μας χρονιάς, και θα μάθουν ό,τι έγινε σε αυτό, μέσα από το qr code, που τοποθετήθηκε πάνω στις ατομικές ζωγραφιές των παιδιών, με θέμα τη θάλασσα, που αφού πλαστικοποιήθηκαν έγιναν σουπλά, ώστε να το χρησιμοποιούν καθημερινά και να μπορούν να ανατρέξουν στο πρόγραμμα όσες φορές και όποτε θέλουν.
Μια όμορφη Πέμπτη, ο κύριος Θοδωρής και ο Κύριος Λεονάρδος, δύο Λιμενικοί από το Λιμεναρχείο Κυπαρισσίας, ήρθαν στο σχολείο μας να μας ενημερώσουν για όλα! Ποια είναι η δουλειά τους, για τα σκάφη τους, για τη θάλασσα, για τα ατυχήματα που έχουν δει να συμβαίνουν σ’ αυτή… Για όλα μας μίλησαν και σ’ αυτό βοήθησαν οι ερωτήσεις που είχαν, από πιο πριν, ετοιμάσει τα παιδιά!
Ένα από τα πράγματα που κέντρισε ιδιαιτέρως τα παιδιά, ήταν η διάσωση από το Λιμενικό μιας Καρέτας-Καρέτας που είχε μπλεχτεί στα δίχτυα ψαράδων. Όλοι οι κάτοικοι της περιοχής μας αγαπάμε αυτά τα θαλάσσια πλάσματα γιατί, κάθε χρόνο, μας κάνουν την τιμή να έρχονται και να γεννούν τα αυγά τους στις παραλίες μας. Πολλά από τα παιδιά, έχουν υπάρξει μάρτυρες, πολλές φορές, στο παρελθόν, της γέννησης μικρών χελωνών και έχουν παρακολουθήσει τον αγώνα τους για να φτάσουν στο νερό που θα τα οδηγήσει στο σπίτι τους. Έτσι, όταν έφυγαν οι κύριοι του Λιμενικού, συζητήσαμε πολύ για τις θαλάσσιες χελώνες. Είδαμε και μια μικρή, αλλά πολύ περιεκτική, ταινία animation με πρωταγωνίστρια τη μικρή χελωνίτσα Hope.
Η πρωταγωνίστριά μας, μετά από διάφορες περιπέτειες, μπαίνει στο νερό, σε ένα βρώμικο νερό με πολλά επιπλέοντα σκουπίδια, και ακολουθεί το δρόμο του φεγγαριού. Όμως, τι έγινε τελικά; Πού πήγε, τι περιπέτειες έζησε, ποιον συνάντησε; Δεν ξέρετε; Τα παιδιά ξέρουν και θα σας πουν αμέσως!
Πρώτα ζωγραφίζουν τη συνέχεια που θέλουν…
και όοοολες οι απόψεις μπήκαν μέσα σε ένα βίντεο για να σας παρουσιαστούν!
Έχουμε, όμως, κι εμείς τη δική μας Καρέτα-Καρέτα, την όμορφη χελωνόκουκλα της τάξης μας, που έχει επισκεφτεί όλα τα σπίτια των παιδιών μέσα σ’ αυτή τη σχολική χρονιά. Τα παιδιά θέλησαν να τη ρωτήσουν κάποια πράγματα για να την μάθουν καλύτερα! Πήραν το μικρόφωνο και της έκαναν πολλές και σημαντικές ερωτήσεις.
Εννοείται ότι η Λώνα, η θαλάσσια δικιά μας χελώνα, απάντησε πρόθυμα στα παιδιά λύνοντάς τους όλες τους τις απορίες! Πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς; Τα αγαπάει πάρα πολύ!
Τα παιδιά την άκουσαν να λέει τα προβλήματά της και πολύ στενοχωρήθηκαν. Έχουν μάθει όλα τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τη θάλασσα και τώρα στενοχωριούνται ακόμα περισσότερο για την αγαπημένη τους χελωνίτσα. Δίνουν υπόσχεση ότι θα προστατεύσουν τις χελωνοφωλιές που θα δουν στις παραλίες μας τώρα που ήρθε το καλοκαίρι και η εποχή της ωοτοκίας αρχίζει ενώ υποσχέθηκαν, επίσης, ότι δεν θα πετούν σκουπίδια όταν πάνε για μπάνιο ενώ θα μαζεύουν και όλα εκείνα που έχουν πετάξει άλλοι, ασυνείδητοι, άνθρωποι.
Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τις δικές μας Καρέτες-Καρέτες. Παλιές αυγοθήκες θα γίνουν το καβούκι της και μετά η φαντασία και η αγάπη θα φτιάξουν τα πιο χαριτωμένα χελωνάκια που έχετε δει ποτέ!
Γράψαμε τη λέξη “Χελώνα” και είδαμε το αρχικό της γράμμα. Ψάξαμε μέσα στην τάξη για ν’ ανακαλύψουμε πράγματα που ξεκινούν από “χ”, και, φυσικά, είναι τα αγαπημένα της, αλλά δεν βρήκαμε πολλά. Έτσι, ξεκινήσαμε να…στύβουμε το μυαλό μας για να βρούμε πολλές πολλές λέξεις από αυτό το γράμμα και να τις κάνουμε δώρο στη χελώνα μας. Βρήκαμε πολλές, αλήθεια! Στη συνέχεια, το κάθε παιδί ζωγράφισε 5 πράγματα από αυτό το γράμμα και έγραψε το όνομά τους όπως μπορούσε. Η Λώνα, είναι πολύ περήφανη για τους φίλους της γιατί όλοι τα κατάφεραν περίφημα!!
Απλώσαμε το χάρτη και σημειώσαμε επάνω τις περιοχές της Ελλάδας στις οποίες μπορούμε να συναντήσουμε αυτό το θαλάσσιο πλάσμα. Αποφασίσαμε να τις δείξουμε και στον μικρό ποντικό ρομποτάκο μας, τον Κόλμπι, και να τον προγραμματίσουμε να περάσει από όλες εκείνες τις περιοχές και να συνομιλήσει με τα νεογέννητα χελωνάκια. Βέβαια, θα είχε ένα δύσκολο ταξίδι γιατί, δυστυχώς, η θάλασσα έχει πολλά σκουπίδια…
Τα παιδιά, όμως, έφτιαξαν το σωστό κώδικα, το σωστό δρόμο, για τον Κόλμπι, ο οποίος πέρασε με από όλα τα χελωνάκια από τον θαλάσσιο δρόμο χωρίς σκουπίδια. Συνομίλησε με τις μικρές χελώνες και, έτσι, έμαθε κι αυτός τα προβλήματά τους.
Παιδιά και ρομποτάκι θα γίνουν οι μεγαλύτεροι προστάτες της. Κι αυτό είναι υπόσχεση! Για να μην εξαφανιστεί και να ζει ήρεμα στα θαλασσινά νερά για πολλά πολλά χρόνια ακόμα!
Σήμερα βρεθήκαμε στο προαύλιο του δημοτικού σχολείου μας, όπου είδαμε από κοντά το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο -Planetarium On The Go. Εκεί τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας , παρακολούθησαν , σα μικροί αστροναύτες, ένα ταξίδι στο διάστημα. Αφού ταξίδεψαν, με του ήρωες του Πλανητάριου, συμμετείχαν, δείχνοντας ενεργά την ευχαρίστησή τους από αυτό που παρακολούθησαν. Όταν βγήκαν από το Πλανητάριο είχαν μία ακόμα ευκαιρία να δουν τον ήλιο μέσα από ένα ειδικό τηλεσκόπιο. Ήταν μια εμπειρία που πιστεύουμε θα μείνει αξέχαστη στα παιδιά
Εκπρόσωποι του λιμενικού σώματος της Κυπαρισσίας, επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας. Μας ενημέρωσαν για τη δουλειά τους, τους κινδύνους της θάλασσας, αλλά και το μεγάλο ρόλο του ανθρώπου στη μόλυνσή της. Απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών που είχαν ετοιμάσει, αλλά και σε όλες όσες προέκυψαν στην πορεία της συζήτησης. Ακόμα μας έδωσαν αρκετές πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέχουμε το καλοκαίρι στη θάλασσα.. Και μάλιστα μας είπαν: ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΟΧΙ ΝΑ ΤΗ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ. Στο τέλος τα παιδιά χάρισαν στους λιμενικούς , μια ομαδική εργασία , με την υπόσχεση ότι θα προσέχουμε τη θάλασσα.
Ο STEM Education στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού διοργανώνει τον #online Μαραθώνιο νηπιαγωγείων με το φετινό θέμα «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού».
Είχαμε λοιπόν τη χαρά να παρευρεθούμε on line εκεί, και τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας, και να βραβευτούμε για τη συμμετοχή μας σε αυτόν με το βραβείο : “ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ”
ΣΤΟ 1:08:40΄ μπορείτε να δείτε τη δική μας συμμετοχή
Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος “Ταξίδια στον Κόσμο”, τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος “ταξίδεψαν” σε διάφορες χώρες του κόσμου! Ξεκινήσαμε από την Κίνα όπου τα παιδιά μας χορέψαν το χορό του κινέζικου δράκου, βρεθήκαμε στις μούμιες που βρίσκονται στις πυραμίδες της Αιγύπτου, κατευθυνθήκαμε σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, όπου χορέψαμε φλαμένγκο στην Ισπανία, φάγαμε πίτσα στην Ιταλία, εντυπωσιαστήκαμε από τον Πύργο του Άιφελ και καταλήξαμε στις ομορφιές της Ελλάδας. Επίσης, πήγαμε στην Αμερική όπου φωτογραφηθήκαμε στο άγαλμα της ελευθερίας, γίναμε μικροί Ινδιάνοι και καταλήξαμε στο Μεξικό όπου γνωρίσαμε την Φρίντα Κάλο!
Στο βίντεο που ακολουθεί θα πάρετε μια μικρή γεύση από το υπέροχο ταξίδι μας!
Μια διαδικτυακή αποχαιρετιστήρια γιορτή διοργανώθηκε από την υπεύθυνη του προγράμματος, όπου όλα τα παιδιά , από τα συνεργαζόμενα σχολεία, πήραμε μέρος και χορέψαμε το baby shark. Το χορέψαμε και το ξαναχορέψαμε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Φυσικά φορώντας τις μάσκες από ζωάκια της θάλασσας
Ένας έπαινος για τους μαθητές μας από το Θεό Ποσειδώνα! Φανταστικά νέα! Το “Code name: Poseidon, save the sea” , τελειώνει με τον καλύτερο τρόπο! Η επισφράγιση της προσπάθειας και της συμμετοχής των παιδιών μας!
Ο μυστικός κώδικας λύθηκε και επιτέλους βρήκαμε τι κρύβονταν πίσω από τα 4 στοιχεία του προγράμματος.
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΑ ΝΕΑ, η θάλασσα κινδυνεύει από τις ενέργειες των ανθρώπων. Μόνο αν το καταλάβουμε αυτό θα μπορέσουμε να τη σώσουμε και μαζί με αυτήν και εμάς.
Όλοι οι εταίροι, συγχρονισμένοι, πρόσθεσαν τα γράμματα και αποκαλύφθηκε το μυστικό!
Τώρα, μένει να το κάνουμε πράξη! Εμπρός, φίλοι μου, να διαδώσουμε τα νέα για να μην κινδυνεύσει ποτέ η αγαπημένη μας θάλασσα και να είναι πάντα υγιής και…ζωντανή!
Φτάνοντας στο τέλος της θαλασσινής μας περιπέτειας, με τις “βαλίτσες” του μυαλού μας γεμάτες με γνώσεις και τις “αποθήκες” της καρδιάς μας γεμάτες συναισθήματα, ήρθε η ώρα να απαντήσουμε στα τελικά ερωτηματολόγια. Οι απόψεις μας, όλων, παιδιών-γονιών-εκπαιδευτικών, έχουν μεγάλη σημασία. Γίνεται αξιολόγηση των όσων δημιουργήσαμε, των όσων κάναμε, των όσων νιώσαμε. Η τελική άποψή μας για το “Code name: Poseidon save the sea
Μετά από, σχεδόν, ένα σχολικό χρόνο, η θαλασσινή μας περιπέτεια μέσα από το “Code name:Poseidon save the sea” κοντεύει να τελειώσει… Έχουμε βρει τα τέσσερα στοιχεία και ήρθε η ώρα να μας εμφανιστεί ο Θεός της θάλασσας, ο μεγάλος και τρανός Ποσειδώνας! Μα, ποιος ήταν πραγματικά ο Ποσειδώνας; Πού ζούσε; Τι έκανε; Τα παιδιά τον είδαν και έμαθαν γι αυτόν πολλά πράγματα! Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να τον ζωγραφίσουν στο υδάτινο βασίλειό του!
Zoe Alexiadou
Μα, είναι υπέροχος! Θέλησαν και τα παιδιά να γίνουν, έστω για λίγο, Ποσειδώνες! Να πάρουν την τρίαινά τους και τον “Απαλούλη” αγκαλιά και να ποζάρουν για το φωτογραφικό λεύκωμα του Ποσειδώνα… Μικρά μοντέλα με οικολογικές ευαισθησίες!
Στο πρώτο του μήνυμα, μας είχε πει ότι τα λιβάδια του, ο όμορφος και χρήσιμος κήπος του κινδυνεύει! Ήρθε η ώρα να μας δείξει ποιος είναι αυτός ο κήπος! Είναι τα λιβάδια της θάλασσας, η γνωστή Ποσειδωνία! Τι γίνεται, όμως, εκεί; Κινδυνεύει η Ποσειδωνία; Από ποιον; Το “γιατί” μπορούμε να το υποθέσουμε καθώς έχουμε μάθει τοοοσαααα πολλά μέσα από αυτό το “Code name:Poseidon, save the sea”! Για πάμε να δούμε, όμως, τι έχει να μας πει ο Ποσειδώνας αλλά και τα ίδια τα κοράλλια!
Zoe Alexiadou
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που έμαθαν! Και τα παιδιά, στις ελεύθερες δραστηριότητές τους, ασχολήθηκαν ξανά με το θέμα της Ποσειδωνίας με έναν, λίγο διαφορετικό τρόπο! Έφτιαξαν μια αυτοσχέδια παράσταση με πρωταγωνιστές τον Ποσειδώνα, τη γυναίκα του την Ποσειδωνία, τις όμορφες κόρες του και τα υπέροχα λιβάδια του βυθού! Με χαρά, οι κυρίες τους, τα παρακολούθησαν και στο τέλος τα χειροκρότησαν δυνατά, τόσο για την παράσταση όσο και για την ευαισθησία τους!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα