Πάσχα,η λαμπρή γιορτή!

Το Πάσχα σχεδόν έφθασε και ήρθε η ώρα να αναφερθούμε στην μεγάλη λαμπρή γιορτή,να μάθουμε για την αγάπη που δίδαξε ο Χριστός και να γνωρίσουμε τα βασικότερα έθιμα των ημερών.

Αρχικά ζωγραφίσαμε εικόνες από το Πάσχα,λαμπάδες,τσούγκρισμα αυγών και πολλά ακόμα.

Πασχα5 Πασχα6

Πασχα7

Φτιάξαμε ένα μεγάλο αυγό ομαδικά και βάλαμε σε αυτό όλα τα έθιμα του Πάσχα,γραμμένα σε ταμπελίτσες,κρεμώντας το στην πόρτα της τάξης για να το βλέπουμε καθημερινά.

Πασχα1

Διαβάσαμε παραμύθια για κότες και λαγούς,παρακολουθήσαμε βίντεο για την κότα ,τα αυγά και τα κοτοπουλάκια και φτιάξαμε ατομικά έναν λαγό με γραφισμούς,χρησιμοποιώντας καρτέλες από την γωνιά γραφής.

Πασχα2 Πασχα3

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε αυγά με κηρομπογιές και τα βάψαμε κόκκινα,στα αυγά μας όμως έμειναν τα σχέδιά μας και έτσι έγιναν πανέμορφα.Όμως σκεφτήκαμε να φτιάξουμε και κουλουράκια τηρώντας το έθιμο.

Πασχα14 Πασχα15

Πασχα8 Πασχα9

Πασχα10 πασχα11

Και στο τέλος ήρθε η ώρα να φτιάξουμε καλαθάκι για να βάλουμε ,κάρτα με ευχές,αυγά και κουλούρια και να μεταφέρουμε έτσι “μια εικόνα και μια μυρωδιά Πάσχα”στο σπίτι μας!

Πασχα13 Πασχα12

Ας ευχηθούμε  από το σχολείο μας ..όλοι μαζί “Καλή Ανάσταση “στις καρδιές όλων των ανθρώπων,υγεία και χαρά ,με τι όμορφες εικόνες από το ποίημα του Σ.Σπεράντζα.

Στέλιος Σπεραντζας, “Η Λαμπρή”

Να ᾽την η Λαμπρή με τα λουλούδια
κόψετε, παιδιά, την πασχαλιά
κι όλα με χαρές και με τραγούδια
τρέξετε ν᾽ αλλάξωμε φιλιά.
 
Σήμαντρα γλυκά βαρούν ακόμα
και μοσχοβολούν οι εκκλησιές
μόσχος τα φιλιά στο κάθε στόμα
τα φιλιά της άνοιξης δροσιές.
 
Πάμε να στρωθούμε στο χορτάρι
και τ᾽ αρνί μας ψήνεται σιγά.
Και με της Ανάστασης τη χάρη
φέρτε να τσουγκρίσουμε τ᾽ αυγά.
 
 

Εθελοντική δράση γονέων…ένα εικαστικό εργαστήρι στην αυλή μας!

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης του σχολείου μας “Σχέσεις σχολείου οικογένειας “και με στόχο την αισθητική αναβάθμιση του αύλειου χώρου,σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων η οργάνωση εθελοντικής δράσης ,προκειμένου να ζωγραφιστούν τα εσωτερικά τοιχεία της αυλής,καθώς πριν αρκετά χρόνια είχε γίνει κάτι αντίστοιχο για ένα  μικρό τμήμα  της αυλής και είχε μείνει ανολοκλήρωτο ως έργο.

Έτσι με την πολύτιμη βοήθεια της κας Φωτεινής ,που είναι την φετινή χρονιά συνεργάτης του σχολείου ,πήραμε μπογιές,πινέλα ,φορέσαμε προστατευτικές ποδιές και χωρισμένοι σε μικρές ομάδες ,γονείς , παιδιά και νηπιαγωγοί ξεκινήσαμε ..τη ζωγραφική.

Η αυλή μας άρχισε σιγά σιγά να ομορφαίνει και να γίνεται εντυπωσιακή με όλα τα στοιχεία που ξεκινήσαμε  σταδιακά να αραδιάζουμε  όπως ,ζωάκια,λουλούδια,έντομα,στοιχεία της φύσης.Όλοι οι ζωγράφοι του σχολείου ξεδίπλωσαν το μεράκι και το ταλέντο τους για να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

αυλη4 αυλη7

αυλη6 αυλη 1α

αυλη 2α 

αυλη11 1 αυλη12 1

Τα εικαστικά στην αυλή θα συνεχιστούν τις επόμενες μέρες για να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη δράση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο…

 

 

Πρόγραμμα “Αθλητική,Ολυμπιακή,Παραολυμπιακή Παιδεία,Ιστορία,Αξίες ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του Υπουργείου Παιδείας,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,μας κοινοποιήθηκε εγκύκλιος (Υπ.αριθμ.33146/Δ5/01-04-2024)με την οποία ενημερωθήκαμε για την υλοποίηση του προγράμματος “Αθλητική,Ολυμπιακή,Παραολυμπιακή Παιδεία,Ιστορία και Αξίες ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ”,το οποίο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στις νήσους Σύρο και Τήνο κατά την εβδομάδα από 06 έως 12 Απριλίου 2024.Το ανωτέρω  εκπαιδευτικό πρόγραμμα  έχει στόχο την εκπαίδευση των μαθητών της χώρας στην ιδέα του Αθλητισμού και των αξιών που πρεσβεύει ο αθλητισμός,σύμφωνα προς τις αρχές που έθεσαν οι αρχαίοι Έλληνες και οι αναβιώσαντες των πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων Δημήτριος Βικέλας και Πιέρ Ντε Κουμπερτέν.

Με βάση λοιπόν την εγκύκλιο για ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα,ξεκινήσαμε να συλλέξουμε πληροφορίες για τους ολυμπιακούς αγώνες ,τα αθλήματα (ατομικά και ομαδικά)αλλά και τον Δημήτριο Βικέλα.Βρήκαμε πληροφορίες για τους ολυμπιακούς αγώνες στην αρχαιότητα και τον κότινο που έδιναν στους νικητές ,φτιαγμένο από ελιά ή δάφνη.

Όμως ποιός είναι ο Δημήτριος Βικέλας και τί σχέση έχει με τους συγκεκριμένους αγώνες;

Βικελας1

Γεννημένος στην Ερμούπολη της Σύρου το 1835, καταγόταν από παλιά οικογένεια εμπόρων από τη Βέροια και από νεαρή ηλικία ανέπτυξε σπουδαία εθνική, κοινωνική και λογοτεχνική δράση και παρέδωσε δείγματα του συγγραφικού του ταλέντου. Το πεζογράφημα «Λουκής Λάρας» θεωρείται το αντιπροσωπευτικότερο έργο του, καθώς βρίσκεται στο μεταίχμιο ανάμεσα στο ιστορικό μυθιστόρημα και στο ηθογραφικό διήγημα.

Υπήρξε ο εκπρόσωπος της ανανέωσης της πνευματικής ζωής και της ευρωπαϊκής προοπτικής της Ελλάδας στα τέλη του 19ου αιώνα και εξέφρασε την ευγένεια της ανερχόμενης αστικής τάξης και την ανάγκη επικοινωνίας και συνεργασίας των λαών. Ο καταξιωμένος λόγιος Δημήτριος Βικέλας έφυγε  από τη ζωή στις 7 Ιουλίου 1908, σε ηλικία 73 ετών, ενώ δημοσίευμα της εποχής έγραψε ότι «οφείλει τόσα πράγματα η νεωτέρα κοινωνική ζωή μας εις την ευγένειαν και εις τα φώτα του Βικέλα, ώστε δικαίως η απώλειά του θεωρείται εθνική».

Η 23 η Ιουνίου είναι η ηµέρα που σ’ όλο τον κόσµο εορτάζεται το Ολυµπιακό Πνεύµα. Στις 23 Ιουνίου 1894, ήταν η ηµέρα της λήξης των εργασιών του ‘Διεθνούς Αθλητικού Συνεδρίου των Παρισίων ’. Την ηµέρα αυτή µέσα σε µια πανηγυρική ατµόσφαιρα αποφασίστηκε η αναβίωση των Ολυµπιακών Αγώνων, µε την τέλεση των Ι Ολυµπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 1896, µε την καίρια πρωτοβουλία της πρότασης του 60χρονου Δ.. Βικέλα .
Η συνδροµή του Δ. Βικέλα στο Διεθνές Συνέδριο των Παρισίων, αλλά και όλη του η προσφορά µέχρι το τέλος της ζωής, ήταν σηµαντική και αποφασιστική για την πορεία των σύγχρονων Ολυµπιάδων. Η αρχική σκέψη του Baron de Coubertin ήταν να αρχίσει η αναβίωση των Αγώνων το 1900 στο Παρίσι, αλλά, «…µέσα σε µια µέρα ο εµπνευσµένος λόγος του Δ. Βικέλα άλλαξε το σκηνικό, συνεπήρε τους Συνέδρους και πρώτη σύγχρονη Ολυµπιακή πόλη εξελέγη παµψηφεί η Αθήνα». O Δ. Βικέλας δεν είχε την σχετική εξουσιοδότηση του Πανελληνίου Αθλητικού Συλλόγου που εκπροσωπούσε στο Συνέδριο, και ούτε απέκρυψε αυτό το γεγονός από τους συνέδρους. Επί πλέον διευκρίνισε τότε ότι: «…στην Αθήνα, ασφαλώς δεν θα έχουµε την δυνατότητα να οργανώσουµε µεγαλοπρεπείς γιορτές, αλλά τις πολλές ελλείψεις µας θα αναπληρώσει η εγκαρδιότητα της υποδοχής µας! Δεν θα προσφέρουµε στους επισκέπτες µας διασκεδάσεις άξιες προς την περίσταση, αλλά έχουµε να δείξουµε τα µνηµεία και τα ερείπια της αρχαιότητος και να τους οδηγήσουµε στους τόπους όπου τελούσαν οι αρχαίοι Έλληνες τους αγώνες τους».

Υπήρξε ο πρώτος Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.Παρέμεινε στη θέση αυτή έως το 1896, οπότε τον διαδέχθηκε ο βαρώνος Ντε Κουμπερτέν.
Ο Δημήτριος Βικέλας ανέπτυξε σημαντικό κοινωφελές έργο. Ίδρυσε τον «Οίκο Τυφλών», τη «Σεβαστοπούλειο Σχολή» και το 1899 τον «Σύλλογο προς Διάδοσιν Ωφελίμων Βιβλίων» για την έκδοση βιβλίων σε φθηνή τιμή. Μετά το θάνατό του κληροδότησε την πλούσια βιβλιοθήκη του στο δήμο Ηρακλείου Κρήτης, τη γνωστή και σήμερα «Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη».

Αφού μάθαμε τόσες πληροφορίες σκεφτήκαμε να φτιάξουμε  το πορτραίτο του αε ατομικό επίπεδο παρατηρώντας φωτογραφίες και πίνακες ζωγραφικής.

Βικελας2 Βικελας3

Βικέλας4

Αποφασίσαμε στα πλαίσια του προγράμματος να οργανώσουμε αθλοπαιδειές στην αυλή του σχολείου, χρησιμοποιώντας το υλικό ψυχοκινητικής, όπως πλαστικά τούβλα,ράβδοι,μπάλες,κώνους,δοκό ισορροπίας και τα καταφέραμε περίφημα!

Βικελας5 Βικελας7

Βικελας8α Βικελας9αΒικελας10α Βικελας6

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα  μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη!Επισκέφθηκαν το σχολείο μας η κα Ιλεάνα Κλοκώνη,υπεύθυνη για την υλοποίηση του  προγράμματος ως εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και η κα Ειρήνη Τσαβαλά,Διευθύντρια πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων.Τις υποδεχθήκαμε με χαρά !Η κα Ιλεάνα μας ρώτησε αν γνωρίζουμε κάποιες πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Δ.Βικέλα και μας τόνισε ότι ήταν ένας άνθρωπος ¨φωτισμένος”που αγωνίστηκε για την αναβίωση των Ολυμπιακών αγώνων και με ισχυρά επιχειρήματα έπεισε τους Ευρωπαίους να ξεκινήσουν οι αγώνες από την Ελλάδα.Μετά τη συζήτηση ,πρότεινε να απονέμει κάθε παιδί ένα μετάλλιο σε έναν συμμαθητή του και η διαδικασία ξεκίνησε.

απονομη1α απονομη3α

απονομη4α απονομη2α

Στο τέλος μαζί με τα μετάλλια πήραμε βεβαίωση συμμετοχής και αναμνηστικά μπλουζάκια.

απονομη μεταλλια απονομη μπλουζακια

Ευχαριστήσαμε τις επισκέπτριες και νιώσαμε περηφάνια γιατί γίναμε  πρεσβευτές Αθλητισμού-Ολυμπισμού στην εκπαιδευτική εβδομάδα Αθλητικής,Ολυμπιακής και παραολυμπιακής Παιδείας,Ιστορίας και Αξιών ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ!

 

 

 

Τα αρωματικά φυτά,οι μύθοι και ο “αυτοσχέδιος” κήπος μας

Συνεχίζοντας  την ενασχόλησή μας με τα αρωματικά φυτά ,καταγράψαμε σε πίνακα τις προτιμήσεις μας, δημιουργώντας μια εικόνα για τις επιλογές μας.

 

βοταναΒ2          βοτανα Β1

Καθώς υπάρχουν μύθοι για τα φυτά ,γνωρίσαμε τον μύθο της Δάφνης και του Απόλλωνα.

Ο δαφνοστεφανωμένος θεός,ο θεός Απόλλωνας ως ένδειξη της αγάπης του, καθιέρωσε το φυτό να είναι ιερό και σύμβολο λατρείας. Η δάφνη έγινε συνώνυμο της ειρήνης και το χρησιμοποιούσαν για να στεφανώνουν τους νικητές των αθλητικών αγώνων.
Αποτυπώσαμε τον μύθο στο χαρτί…

βοτανα Β3 ΒΟΤΑΝΑ Β5

ΒΟΤΑΝΑ Β4

Διαβάσαμε αινίγματα για τα αρωματικά φυτά,μυρίσαμε ξανά κάποια από αυτά και σκεφθήκαμε να φυτέψουμε στις γλάστρες της αυλής μας μερικά για να τα φροντίζουμε καθημερινά ,να παρατηρούμε την ανάπτυξή τους και να ομορφύνει και ο συγκεκριμένος χώρος.Έτσι φυτέψαμε 5 αρωματικά φυτά,θυμάρι,δύόσμο,μέντα,βασιλικό πλατύφυλλο,βασιλικό σγουρό .

ΒΟΤΑΝΑ Β6 ΒΟΤΑΝΑ Β7

ΒΟΤΑΝΑ Β8 ΒΟΤΑΝΑΒ9

Η αυλή μας ήδη γέμισε μυρωδιές και αρώματα!

 

 

Πανελλήνια σχολική ημέρα φιλοζωίας 2024

Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),  ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Έτσι κι εμείς αφιερώσαμε την συγκεκριμένη ημέρα στο θέμα των αδέσποτων ζώων και στην ανάγκη προστασίας τους.Τα παιδιά ανέφεραν εμπειρίες τους αλλά και αν έχουν κατοικίδια ή αν έχουν φροντίσει κάποια ζώα όταν χρειάστηκε.Διαβάσαμε την ιστορία της Λίζας Βάρβογλη “το μυστήριο του μεγάλου μαύρου σκύλου”και συζητήσαμε για τις ανάγκες ενός ζώου και τους τρόπους που μπορούμε να το φροντίσουμε ή να το περιθάλψουμε.Στη συνέχεια κατηγοριοποιήσαμε εικόνες με θετικές και αρνητικές συμπεριφορές απέναντι στα ζώα.

Ζωγραφίσαμε αδέσποτα(γάτες και σκύλους)και γράψαμε σύνθημα για να δημιοργήσουμε αφίσα με μηνύματα φιλοζωϊας!

φιλοζωια1 φιλοζωια2

φιλοζωια 3 φιλοζωια 4

“ΑΓΑΠΑΜΕ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”

 

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2024

παγκοσμια μερα βιβλιο

(η φετινή αφίσα της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου)

με τίτλο “Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας”

Συζητήσαμε για την συγκεκριμένη παγκόσμια ημέρα,γνωρίσαμε τον Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν ,διαβάσαμε λίστα παραμυθιών του ,εντοπίζοντας ποιά έχουμε διαβάσει και ποιά όχι.Μιλήσαμε για τα  μέρη του βιβλίου,για τα επαγγέλματα που το συνοδεύουν,εσττιάζοντας κυρίως στην ειδικότητα του συγγραφέα,ο οποίος δημιουργεί μια ιστορία στο χαρτί,η οποία ζωντανεύει με ήρωες και βέβαια χάρη και στους υπόλοιπους ανθρώπους που συμβάλλουν στη δημιουργία του,όπως ο εικονογράφος,ο εκδότης,ο τυπογράφος κ.λ.π.

Όμως εμείς θα μπορούσαμε να γίνουμε συγγραφείς;Να συνεργαστούμε ως ομάδα και να φτιάξουμε με την δική μας …ατελείωτη φαντασία μια ιστορία ;

Προσκαλέσαμε όμως και γονείς για να μας βοηθήσουν και να μοιραστούμε αυτήν την εμπειρία!

ιστορια βιβλκιο 13α

 

Έτσι η ιστορία μας πήρε σάρκα και οστά …..και απέκτησε και τίτλο

“Ο καρχαρίας και το θαλασσινό σχολείο”.

Aφού γράφτηκε στο χαρτί,ξενίνησε η διαδικασία της εικονογράφησης!

ιστορια βιβλιο1 ιστορια βιβλιο2

 

ιστορια βιβλιο3

ιστορια βιβλιο4 ιστορια βιβλιο5

ιστορια βιβλιο6 ιστορια βιβλιο7

ιστορια βιβλιο8 ιστορια βιβλιο9

ιστορια βιβλιο10 ιστορια βιβλιο11

ιστορια βιβλιο12

Μετά την εικονογράφηση θα την βιβλιοδετήσουμε και θα την φτιάξουμε σε ψηφιακό βιβλίο για να την μοιραστούμε και να την έχουμε ενθύμιο!

 

Βότανα,χρώματα και μυρωδιές ..από τη φύση

Στην ενότητα” Φροντίζω το περιβάλλον”,στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων ,ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας με τα αρωματικά φυτά και βότανα,καθώς τώρα την ‘Ανοιξη στο νησί μας έχουμε αρκετά που είναι και σε φάση ανθοφορίας,όπως το φασκόμηλο,το δεντρολίβανο,η μέντα,ο δυόσμος,η ρίγανη ,ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι το χαμομήλι που στολίζει τα χωράφια και το θυμάρι τους λόφους με τα μωβ λουλούδια του και την ιδιαίτερη μυρωδιά του.

Έτσι, συγκεντρώσαμε στην τάξη αρκετά από αυτά για μια πρώτη εμπειρία παρατήρησης ,όσφρησης και γνωριμίας.

βοταναμιξ

Ψάξαμε και στο διαδίκτυο πληροφορίες για το καθένα,από ποιο φυτό προέρχεται,αν καλλιεργείται σε κήπους ή φυτρώνει μόνο του στη φύση.Τα παιδιά άρχισαν σιγά σιγά να αναφέρουν τί ξέρουν αλλά και ποιο προτιμούν με βάση κυρίως το άρωμά του.Και για να καταγράψουμε τις προτιμήσεις, φτιάξαμε πίνακα διπλής εισόδου.

βοτανα γραφημα βοτανα γραφημα2

Επιλέγοντας ο καθένας το αγαπημένο του,το αποτύπωσε στο χαρτί γράφοντας και το ονομά του.

βοτανα1 βοτανα2

βοτανα3 βοτανα4

Στη συνέχεια, ψάξαμε τραγούδια που υπάρχουν και αναφέρονται στα αρωματικά φυτά και διαλέξαμε το παραδοσιακό τραγούδι της Μικράς Ασίας ¨Σγουρέ βασιλικέ μου”,το χορέψαμε και φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο ¨Βότανα..χοροί και τραγούδια”.

βοτανα ομαδικο

Η εξερεύνηση  στον κόσμο των βοτάνων συνεχίζεται…

Καλή Σαρακοστή!

Ολοκληρώνοντας τα αποκριάτικα ,είδαμε τον  πίνακα του Ζαν Μιρό”το καρναβάλι του Αρλεκίνου” και τον αποτυπώσαμε στο χαρτί.

ΜΙΡΟΑ

 

Μιρο1 Μιρο2

Φτιάξαμε μάσκες  και χορέψαμε το παραδοσιακό γαϊτανάκι και το ευχαριστηθήκαμε!

μασκες γαιτανακι2

 

Φτιάξαμε από πηλό χαρταετούς ,τους ζωγραφίσαμε και στερεώσαμε ουρά

χαρταετοι χαρταετοι2

Τέλος ,μιλώντας για την Σαρακοστή,την περίοδο νηστείας που διαρκεί 40 μέρες,φτιάξαμε αλατοζύμη και πλάσαμε την Κυρά Σαρακοστή,την ψήσαμε και έτοιμη για να την βάλουμε στην τάξη μας,μετρώντας αντίστροφα για το Πάσχα!

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ1 ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ2

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ3

Κλόουν διαφορετικοί και μοναδικοί!

Τις πρώτες μέρες του Τριώδιου τα παιδιά έφεραν την πληροφορία ότι ξεκίνησαν οι Απόκριες,Μιλήσαμε για τη συγκεκριμένη γιορτή και τα στοιχεία που την αποτελούν.Πολλές εικόνες και λέξεις προέκυψαν..καρναβάλι,μασκαράς,στολή,χαρτοπόλεμος,καπέλο,γιορτή,γλέντι,αρλεκίνος,κλόουν.Εστιάσαμε στη μορφή του κλόουν και τον προσεγγίσαμε μέσα από πίνακες ζωγραφικής.Τα παιδιά παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου.τα ρούχα,το καπέλο που συνήθως φοράει και κυρίως τις εκφράσεις τους ώστε να αποτυπώσουμε σε χσρτί  και απομονώνοντας κάποιες προσπαθήσαμε να φτιάξουμε σε κάθε πίνακα ένα συγκεκριμένο συναίσθημα που αντιπροσωπεύει τις εκφράσεις αυτές.

 

κλοουν

Ο πρώτος κλόουν ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ…Γιατί είναι χαρούμενος :και οι απαντήσεις των παιδιών…

-του αρέσουν αυτά που κάνει

-επειδή ήρθε κόσμος να τον δει

-γιατί κάνει αστεία

-επειδή χορεύει

-επειδή είδε πυροτεχνήματα

ο δεύτερος κλόουν ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ..Γιατί όμως;

-πονάει το δόντι του

-είναι κουρασμένος

-προσπαθεί να σκεφθεί αστεία

-δεν βρίσκει άλλα αστεία

Ο τρίτος κλόουν ΛΥΠΗΜΕΝΟΣ ..γιατί;

-γιατί χτύπησε

-επειδή δεν έχει κόσμο να τον δει στο τσίρκο

-μπορεί να κλαίει στα ψέμματα

-γιατί δε γελάνε οι άνθρωποι με τα αστεία του

Και τέλος ο τέταρτος κλόουν ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ..γιατί;

-γιατί χτύπησε πολύ

-γιατί δεν έχει επισκέπτες το τσίρκο

γιατί έμεινε μόνος του χωρίς φίλους

-γιατί τον έδιωξαν από το τσίρκο και προσέλαβαν άλλον κλόουν

-γιατί γκρεμίστηκε το σπίτι του και δεν έχει φαγητό.

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε έναν κλόουν έτσι όπως τον φανταζόμαστε!

ΚΛΟΟΥΝ1 ΚΛΟΟΥΝ2

ΚΛΟΟΥΝ3 ΚΛΟΟΥΝ4

ΚΛΟΟΥΝ5 ΚΛΟΟΥΝ6

ΚΛΟΟΥΝ7 ΚΛΟΟΥΝ8

ΚΛΟΟΥΝ9 ΚΛΟΟΥΝ10

Στο τέλος κατασκευάσαμε ατομικά με απλά υλικά τον δικό μας μοναδικό  κλόουν !

ΚΛΛΟΥΝ11 ΚΛΟΟΥΝ11

 

 

 

Το σκάκι μέσα από ..πίνακες ζωγραφικής

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες μας για το σκάκι,είδαμε σε παρουσίαση πολλούς πίνακες ζωγραφικής από αρκετούς ζωγράφους από πολλές χώρες της γης που έχουν ως θέμα το σκάκι.Οι πρώτοι πίνακες που υπάρχουν χρονολογούνται από το 1500 και φθάνουν ως τις μέρες μας.Παρατηρήσαμε σε αυτούς τις διαφορές στα ρούχα των ανθρώπων ανάλογα με τους διαφορετικούς αιώνες,τια διαφορές στα χρώματα καθώς στους παλιότερους πίνακες οι ζωγράφοι χρησιμοποιούσαν μουντά,σκούρα χρώματα, όμως οι νεότεροι πίνακες έχουν έντονα και χρώματα από όλη την χρωματική παλέτα.Διαπιστώσαμε ότι σε κάποιους πίνακες απεικονίζονται σκακιστές αλλά και παιδιά,σε άλλους ζώα ενώ σε άλλους υπάρχει μόνο η σκακιέρα.

σκακι14 σκακι15

 

Η παρατήρηση της σκακιέρας μας έδωσε την αφορμή να ξαναθυμηθούμε την έννοια του μοτίβου που είχαμε προσεγγίσει το φθινόπωρο.Έτσι αναφέρθηκε από τα παιδιά ότι η σκακιέρα έχει πάντα δύο χρώματα τα οποία εναλλάσονται ένα προς ένα σε σταθερό μοτίβο.Βρήκαμε λοιπόν πίνακες του ζωγράφου Paul Klee ,ο οποίος έχει ζωγραφίσει μοτίβα και μάλιστα ένας πίνακάς του με τίτλο “Ρυθμός”μοιάζει πάρα πολύ  έχει μεν  τρία χρώματα:άσπρο,μαύρο και γκρι αλλά έχει τετράγωνα.Το ίδιο βέβαια ισχύει  και με άλλους πίνακες του.

 

ρυθμος 1  κλεε

Παίρνοντας έμπνευση από τον ζωγράφο Κλέε αποφασίσαμε στην ολομέλεια να φτιάξουμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής με θέμα το σκάκι,έναν πίνακα που θα τηρούσαμε το μοτίβο των δύο χρωμάτων εναλλάξ αλλά θα το φτιάχναμε συλλογικά σαν να συναρμολογούσαμε ένα υπερβολικά μεγάλο παζλ με πολλά κομμάτια !

Έτσι ο καθένας ανέλαβε ένα μικρό κομμάτι της σκακιέρας και με λίγο κόπο την ολοκληρώσαμε!

πινακας σκακι

Τα παιχνίδια μας με το σκάκι συνεχίζονται…