ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

Σήμερα η μέρα ήταν βροχερή, αλλά δεν μας πτόησε καθόλου. Ήταν μέρα εκδρομής!

Προορισμός, τα Ιωάννινα.

6υ

1η στάση: Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο. Παρακολουθήσαμε την παιδική ταινία  «Ένας τέλειος μικρός πλανήτης» διάρκειας 25 λεπτών που μας παρουσίαζε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος. Όλοι συμφωνήσαμε πως ζούμε στον ομορφότερο πλανήτη! Κατόπιν παρατηρήσαμε τον συννεφιασμένο ουρανό με ένα τηλεσκόπιο. Δε θα ήταν άσχημη ιδέα να γίνουμε αστρονόμοι ή αστροναύτες!

5τ 3ε

2η στάση: Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους της Σχολής, αφού πρώτα ενημερωθήκαμε για τον σκοπό ίδρυσης και τον τρόπο λειτουργίας της. Φορέσαμε ειδικές στολές για να τηρήσουμε τα μέτρα προστασίας και υγιεινής, αφού όπως μας εξήγησαν το γάλα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στα μικρόβια. Είδαμε και ακούσαμε τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζουν τα διάφορα προϊόντα του γάλακτος και το καλύτερο, τα δοκιμάσαμε! Ζεστό τυρί τύπου μυζήθρας, φέτα σκέτη και με βότανα, γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα, ταλαγάνι, ζεστή κρέμα και παγωτό. Σκεφτόμαστε σοβαρά την προοπτική να σπουδάσουμε στη Σχολή. Προσφέρει γνώσεις, απόλαυση γεύσεων, δωρεάν σίτιση και διαμονή και προπάντων δίνει την ευκαιρία να βρει κάποιος άμεσα εργασία!

2ς 1

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η φοίτηση των προνηπίων στο δεύτερο έτος γίνεται αυτεπάγγελτα (δεν χρειάζεται εγγραφή).

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, αφορούν την τοπική κοινότητα Χρυσοβίτσας.

Πληροφορίες: κα. Αγγελική Καζάνα

Τηλέφωνο: 2656022524

Email: mail@1nip-chrys.ioa.sch.gr

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 08.00- 13.00

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα  (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν  να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας  σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο  έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:00 και ισχύει μόνο για τα παιδιά του ολοημέρου), στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00-16:00) και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (17:30 μ.μ.)

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου». Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

Πέρα από τα παραστατικά (γ) και (δ) εφόσον τα έχουν αιτηθεί, περιλαμβάνονται:

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο.

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

ε) Έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του. Η υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του έτερου γονέα (όχι αυτού που συμπληρώνει την αίτηση) μπορεί να γίνει κατά προτίμηση ηλεκτρονικά μέσω gov.gr   και θα απευθύνεται στο 1ο Νηπιαγωγείο Χρυσοβίτσας. Το κείμενο της υπεύθυνης δήλωσης θα είναι: συναινώ στην εγγραφή και φοίτηση του παιδιού μου………………(όνομα παιδιού) στο !ο Νηπιαγωγείο Χρυσοβίτσας, με την αίτηση που υπέβαλλε ο/η πατέρας/μητέρα/κηδεμόνας ………………………….(γράφετε το όνομα αυτού που υπέβαλλε την αίτηση) του παιδιού μου”. Εναλλακτικά η Υπεύθυνη Δήλωση μπορεί να υποβληθεί και χειρόγραφα.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΝΤΥΠΑ

  • ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ



Λήψη αρχείου

  • ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ



Λήψη αρχείου

  • ΑΙΤΗΣΗ-ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ



Λήψη αρχείου

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ



Λήψη αρχείου

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

Σήμερα ήταν από τις μέρες που χαίρεσαι πραγματικά να πηγαίνεις σχολείο, γιατί απλά πηγαίνεις εκδρομή. Είναι ευχάριστη μέρα όχι τόσο γιατί “χάνεις” μάθημα, αλλά γιατί σου δίνεται η ευκαιρία να αποδράσεις από την ρουτίνα της καθημερινότητας και να μάθεις κάποια πράγματα με έναν πιο εμπειρικό τρόπο. Έτσι κι εμείς, παρέα αυτήν τη φορά με μαθητές από άλλα σχολεία της περιοχής, επισκεφτήκαμε στα Ιωάννινα τους NOMAD (μελισσοκομική επιχείρηση) που μας μύησαν με απλό και παραστατικό τρόπο στον υπέροχο κόσμο της μέλισσας. Τι να πρωτοπεί κάποιος για αυτό το θαυμαστό έντομο, που εργάζεται άοκνα και που επακόλουθο της δραστηριότητάς της, δεν είναι μόνον το μέλι που παράγει, αλλά η συμβολή της στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, στην αύξηση της παραγωγής τροφίμων και της επισιτιστικής ασφάλειας, ακόμη και στο να γίνονται τα φρούτα και τα λαχανικά μεγαλύτερα και νοστιμότερα. Η ξενάγησή μας στον χώρο ήταν τόσο ενδιαφέρουσα, που η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε και αναγκαστήκαμε κάποια στιγμή να αποχωρήσουμε για να προλάβουμε την σχολική προβολή της παιδικής ταινίας “Ένα ταξίδι για πάπιες” στον κινηματογράφο. Εκεί καθίσαμε στις αναπαυτικές μας θέσεις και τρώγοντας το πρωινό μας, απολαύσαμε μια πολύ όμορφη και τρυφερή ταινία που τόνιζε τη σημασία του να τολμά κανείς να κάνει πράγματα και να προσφέρει τη βοήθειά του σε αυτούς που την έχουν ανάγκη. Αναμφίβολα περάσαμε συναρπαστικά!

bh 1 jhhkj hghg jhj

Εορτή Τριών Ιεραρχών

Σήμερα εορτή των Τριών Ιεραρχών, πήγαμε νωρίς στην εκκλησία για να τιμήσουμε τους μεγάλους Διδασκάλους της εκκλησίας μας, Άγιο Βασίλειο τον Μέγα, Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο και Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Αφού κοινωνήσαμε, φάγαμε αντίδωρο και πήραμε αρτοκλασία. Ό,τι περίσσεψε το κάναμε ψίχουλα για τα πουλάκια του χειμώνα. Στην τάξη μας, ακούσαμε και είδαμε κάποια πράγματα για τους Ιεράρχες στον υπολογιστή και φτιάξαμε μια κατασκευή για να την πάρουμε μαζί μας. Μακάρι να γίνουμε κι εμείς, αν όχι Άγιοι, σοφοί και γενναίοι όπως οι Τρεις Ιεράρχες.

ηγηγ  ΞΗΗ IMG 3739 IMG 3738

Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Η Ελληνική Βουλή με τον νόμο 3218/2004 (ΦΕΚ Α’ 12) καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου ως Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος.

Σήμερα λοιπόν αφιερώσαμε την ημέρα μας, μιλώντας για το τραγικό αυτό γεγονός που στιγμάτισε την ανθρωπότητα και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθεί.

Στόχος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που οργανώθηκαν ήταν:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τι συνέβη στη διάρκεια του Β ́ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
  • Nα μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, με τη βοήθεια που προσφέρει η μελέτη των ιστορικών στοιχείων, η χρήση των φωτογραφιών και των μαρτυριών.
  • Να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από το γεγονός και τη σύνδεσή του με αντίστοιχα σύγχρονα προβλήματα, όπως ο ρατσισμός, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις σύγχρονες κοινωνίες, η ρητορική του μίσους και ο αντισημιτισμός.

IMG 3734 IMG 3735

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Σήμερα παρακολουθήσαμε διαδικτυακά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης “Ο Πέτρος και ο Λύκος” του Σεργκέι Προκόφιεφ.

Αφού διαβάσαμε σχετικό βιβλίο για την ορχήστρα και τα συμφωνικά της μέρη, συνδεθήκαμε και μαγευτήκαμε!

Υπέροχοι ήχοι και παραστατική αφήγηση πλημμύρισαν τον χώρο της τάξης μας, δίνοντάς μας την ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε φανταστικούς κόσμους ακούγοντας, χορεύοντας και δραματοποιώντας το έργο. Η Τέχνη εμπνέει και καλλιεργεί την αισθητική μας…

IMG 3695 bgjhj hghgjh jhj

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2024

Σήμερα, πρώτη μέρα επιστροφής στην τάξη μας για το νέο έτος, θελήσαμε να τιμήσουμε τον Άγιο Βασίλειο και να έχουμε ευλογία Κυρίου στο σχολείο μας. Γι΄αυτόν τον λόγο αναβιώσαμε το έθιμο της βασιλόπιτας. Αναφερθήκαμε στην σχετική ιστορία, μοιραστήκαμε τις εμπειρίες μας από τις φετινά Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ζωγραφίσαμε τον Άγιο Βασίλειο, κόψαμε τη βασιλόπιτα και την απολαύσαμε. Το φλουρί έπεσε σε μια μαθήτρια της τάξης μας. Και του χρόνου να είμαστε εδώ, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί!

IMG 3686 IMG 3647 ωβηγβη γηγ