“Δημιουργώντας παραμύθια”

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ

«ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ»

Οι εκπαιδευτικοί του Τμήματος Ένταξης υλοποίησαν την σχολική χρονιά 2017-2018 εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους μαθητές της Α και Β τάξης Γυμνασίου, οι οποίοι παρακολουθούσαν το Τμήμα Ένταξης.
Ο σκοπός του προγράμματος ήταν:

  1. Να μελετηθεί η μορφή του παραμυθιού ως συγγραφικό είδος.
  2. Να καλλιεργηθεί η δημιουργική γραφή των μαθητών .
  3. Να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση και αυτοεικόνα των μαθητών.

Η πρώτη φάση των εκπαιδευτικών δράσεων άρχισε με την ανάγνωση παραμυθιών του Ευγενίου Τριβιζά,. Η αίθουσα του Τμήματος μετατράπηκε σε μικρή δανειστική βιβλιοθήκη.  Στη συνέχεια, μελετήθηκαν τρόποι οπτικοποίησης των παραμυθιών, όπως εικονογράφηση, τηλεοπτική μεταφορά και μελοποίηση. Η παρακολούθηση επεισοδίων της Φρουτοπίας του Ε.Τριβιζά έφερε συγκίνηση στους εκπαιδευτικούς, αλλά και ενθουσιασμό στους μαθητές!
Στη δεύτερη φάση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο διαδραστικό και θεματικό πάρκο «Οι μυστικοί κόσμοι του Ε.Τριβιζά». Οι μαθητές γνώρισαν τους ήρωες του διάσημου παραμυθά, ανακάλυψαν νέους κόσμους, τραγούδησαν, άκουσαν παραμύθια και εν τέλει εμπλούτισαν τη φαντασία τους με εικόνες, χρώματα και παραστάσεις!
Στη τρίτη και τελευταία φάση του προγράμματος δημιουργήθηκαν ομάδες εργασιών, στις οποίες οι μαθητές δημιούργησαν εικονογραφημένα παραμύθια και τέλεσαν συγγραφή ποιημάτων με ήρωες στοιχεία της Φυσικής Επιστήμης.
Στον απόηχο του φετινού εκπαιδευτικού προγράμματος, συνειδητοποιήσαμε ότι το κέρδος ήταν τεράστιο για τους μαθητές μας! Η αρμονική συνεργασία μεταξύ τους, η ενεργή συμμετοχή στο φανταστικό κόσμο των παραμυθιών, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και του αυτοσυναισθήματος στην παραγωγή του παραμυθιού ήταν μερικά από αυτά που μπορούμε να αναφέρουμε….Εξάλλου τα χαμόγελα στα πρόσωπα των μαθητών είναι η υπέροχη επιβεβαίωση για την εξέλιξη του προγράμματος!
Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές μας της Α & Β Τάξης του Τ.Ε!
Οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής:
Αλιφέρη, Ι., Βαρέλη, Β, Γιαννοπούλου, Γ., Κριτσωτάκης, Γ., Σκαναβή, Ε., Στενού, Δ. & Τσιμή, Κ.