Α΄ Τάξη – Βιωματικές Δράσεις

Σχολικό έτος 2014-15

Τμήματα Βιωματικών Δράσεων Α΄ Τάξης

——————————————————————————————–

1. Λέω ναι στη ζωή, όχι στο τσιγάρο – K. Κωστομοίρη
2. Κέρδισε τη φιλία, διώξε τη φοβία – Λ. Τζίτρου
3. Εγώ κι εσύ μαζί – Λ. Μποκώρου
4. Το παζλ των συναισθημάτων; Ποιο κομμάτι λείπει;– Δ. Μήλα
5. Συμπεριφορά, ασφάλεια και εθισμός στο Διαδίκτυο – Ι. Καρύδης

——————————————————————————————–

  Στις φετινές εξετάσεις  η αξιολόγηση της Γλωσσικής διδασκαλίας της Α’ Γυμνασίου στην Παραγωγή λόγου στηρίχθηκε στην εκπόνηση 2-3 παραγράφων με θέμα τις μαθητικές βιωματικές δράσεις. Έτσι, οι διδάσκουσες του οικείου μαθήματος «ταξιδεύοντας» μέσα από τις παιδικές λέξεις, ιχνηλατήσαμε σε μοναδικά και πρωτόγνωρα συναισθήματα, αναζητώντας βιωματικές σχολικές εμπειρίες, τονισμένες εδώ με τη χρήση των εισαγωγικών.

    «Οι Δευτέρες απέκτησαν πλέον άλλο νόημα», εφόσον οι μαθητές «μετανάστευσαν» από τις σχολικές αίθουσες προσανατολισμένης γνώσης σε νέους χώρους: «βιβλιοθήκη, προαύλιο, φύση, αίθουσα της Πληροφορικής, αίθουσα Μουσικής, αίθουσα Τεχνολογίας»,  προσαρμοσμένες αίθουσες για κυκλικές ή μη δραστηριότητες.

    Αρχικά, «το άγχος, η αμηχανία και η αγωνία» των παιδιών έδωσαν τα σκήπτρα «στον ενθουσιασμό και τη χαρά, στη φαντασία, στην κριτική σκέψη», αλλά κυρίως «στη δημιουργικότητα». Η συμμετοχή όλων των μαθητών σε ομαδικές δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, «παιχνίδια γνωριμίας», «κύκλους εμπιστοσύνης», «ζωγραφική, αθλήματα και βίντεο», «εκδρομές και θεατρικές παραστάσεις», έφερε στο προσκήνιο νέους φορείς μάθησης πέρα από το σχολικό βιβλίο: «παρακολουθώ βίντεο», «η συζήτηση με προβληματίζει», «φτιάχνω ζωγραφική σε ασπίδα», «παίζω τον καθρέπτη», «έχω το δικό μου site στο Διαδίκτυο», δημιουργώ «τριαντάφυλλο-project», ασχολούμαι με το «οπτικό κολλάζ», «νιώθω, μοιράζομαι και ξεχωρίζω τα συναισθήματά μου», «ο συμμαθητής μου γίνεται ο φίλος μου».

    Έννοιες όπως «σεβασμός, αυτοπειθαρχία, αλληλεγγύη» συνδυασμένα μέσα από τις «αρνητικές εμπειρίες συναισθημάτων», «βλαβερών συνεπειών καπνίσματος», «κακού εθισμού στο Διαδίκτυο», αλλά και του «σχολικού εκφοβισμού (bullying)» έγιναν για τους μαθητές πολύτιμα μαθήματα ζωής, καθώς «το εγώ έδωσε τη θέση του στο εσύ». Άραγε, γιατί «να μην υπήρχαν περισσότερες ώρες» βιωματικής μάθησης ;

    Μπορεί ο Ισοκράτης να πίστευε πως μόρφωση σημαίνει προσαρμογή της ανθρώπινης ψυχής προς τις μεγάλες αξίες του παρελθόντος. Ο Κομφούκιος όμως θεωρούσε πως η γνώση χωρίς την εμπειρία δεν είναι παρά ένα άχρηστο στολίδι. Άλλωστε, είναι ωραίο να βιώνεις ταξίδια μέσα από την ολοκάθαρη ματιά των παιδιών.

Γιατί στο σχολείο «σημασία δεν έχει μόνο να αποκτάς γνώση», αλλά «να είσαι πρώτα και πάνω από όλα ο εαυτός σου».

Σιάμου Ξανθίππη, Φιλόλογος

Δείτε την αναλυτική παρουσίαση για  κάθε δράση:

——————————————————————————————–

1. Λέω ναι στη ζωή, όχι στο τσιγάρο – Κ. Κωστομοίρη

——————————————————————————————–

2. Κέρδισε τη φιλία, διώξε τη φοβία – Λ.. Τζίτρου

——————————————————————————————–

3. Εγώ κι εσύ μαζί – Λ. Μποκώρου

——————————————————————————————–

 

4. Το παζλ των συναισθημάτων; Ποιο κομμάτι λείπει; – Δ. Μήλα

——————————————————————————————–

5. Συμπεριφορά, ασφάλεια και εθισμός στο Διαδίκτυο – Ι. Καρύδης

 

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση