Πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των Σχολείων  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης 

braviaereyniti

 

Το  Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης ΕΚΕΤΑ   προσκαλεί  τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στις δράσεις της  «Βραδιάς του Ερευνητή 2022»

Η Βραδιά του Ερευνητή, είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που ως σκοπό έχει την ανάδειξη της έρευνας και της επιστήμης.

Την Παρασκευή 30 Σεπτέμβρη 2022 ερευνητές, επιστήμονες και καλλιτέχνες θα μυήσουν τους επισκέπτες όλων των ηλικιών στον συναρπαστικό κόσμο της έρευνας. Στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (κτίριο Μ1) από τις 17:00 έως τις 22:00, με δωρεάν είσοδο για όλους, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν liveδιαδραστικά πειράματα, να διασκεδάσουν με ερευνητικά παιχνίδια και καλλιτεχνικά δρώμενα, να δουν τεχνολογικές εκθέσεις και να γνωρίσουν από κοντά διακεκριμένους ερευνητές και επιστήμονες.

Ακόμη, υπαρχει η δυνατότητα οι μαθητές/τριες να συνομιλήσουν διαδικτυακά σε πραγματικό χρόνο, με ερευνητές και ερευνήτριες που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών περιοχών και είναι έτοιμοι να απαντήσουν στα ερωτήματά των μαθητών/τριών και να λύσουν τις απορίες τους..  Η δράσης ChatLabθα πραγματοποιηθεί την περίοδο 26 – 30/9 και 3-7/10/2022 .

Αν υπάρχει ενδιαφέρον, δηλώστε το στην διεύθυνση.

 

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί/ες μαθητές/τριες

Η Έναρξη μιας νέας σχολικής χρονιάς αποτελεί πάντα μια νέα αφετηρία προσδοκιών, στόχων αλλά και προσπάθειας για ένα καλύτερο αύριο, για μια καλύτερη ζωή.

Σας ενημερώνουμε ότι η Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 είναι η πρώτη μέρα έναρξης των μαθημάτων για τη νέα σχολική χρονιά 2022-23.

Ο Αγιασμός θα γίνει στις 9 το πρωί, στην αυλή του Σχολείου.

Προσέλευση 8.45

Μετά τον Αγιασμό θα διανεμηθούν τα σχολικά βιβλία, γι’ αυτό, οι μαθητές/τριες να έχουν μαζί τους τσάντα.

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά.

bachtoschool 2

fiore

Την Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022,  το σχολείο αποχαιρέτησε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης στην κατάμεστη αίθουσα του «Πέτρινου» πολιτιστικού κέντρου Πυλαίας με την παρουσία γονέων, εκπαιδευτικών, του Συλλόγου γονέων, του αντιπεριφερειάρχη  κ. Δωρή και εκπροσώπων του δήμου, κ. Γιαννούδη, κ. Κωνσταντινίδου και κ. Καρπούζη.

Οι παρευρισκόμενοι διασκέδασαν με την θεατρική παράσταση «Το «Φιόρε του Λεβάντε» του Γρ. Ξενόπουλου, από την θεατρική ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος «Παίζουμε θέατρο -Ζωντανεύουμε τα ήθη μιας άλλης εποχής». Το έργο πρώτο παρουσιάστηκε στο θέατρο «Ολύμπιον» στις 9 Απριλίου 2022 στο 1ο φεστιβάλ εφηβικών θεατρικών ομάδων που οργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Τη γιορτή πλαισίωσαν μουσικά οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας , Αντριάνα Βε, και Χάρης Λιώρας  με τη   συνοδεία του κ. Παληογιάννη Δημήτρη.

Ο Σύλλογος γονέων διένειμαν στους αποφοίτους αναμνηστικά μπλουζάκια και παπύρους.

Ανανέωση εγγραφής για τους/τις μαθητές/τριες Β΄ και Γ΄ τάξης

Εγγραφή για τους/τις  μαθητές/τριες στην  Α΄τάξη

Αγαπητοί γονείς,

Εν όψει της επόμενης σχολικής χρονιάς 2022-23 θα πρέπει να γίνει ανανέωση εγγραφής για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης και εγγραφή για τους μαθητές/τριες  της Α΄τάξης.

Για το λόγο αυτό παρακαλούμε να συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση που επισυνάπτεται και να την αποστείλετε ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική  διεύθυνση του σχολείου mail@1gym-pylaias.thess.sch.gr , μέχρι την 30- 6-2022 

Υπεύθυνη Δήλωση

Επιπλέον, για την εγγραφή των μαθητών/τριών στην  Α΄ τάξη:

Για το μάθημα της Γυμναστικής απαραίτητο είναι το Ατομικό Δελτίο Υγείας του/της μαθητή/τριας  που επισυνάπτεται και μπορεί να προσκομιστεί από 1/9/22 μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

Ατομικό Δελτίο Υγείας

.png

Την Πέμπτη 25-5-2022 στο Εργαστήριο Χημείας και Φυσικής του 1ου Γυμνασίου Πυλαίας φιλοξενήθηκε η Εκθεση Τεχνολογίας με τις δημιουργικές  κατασκευές των μαθητών της Α΄τάξης Γυμνασίου. Το εργαστήριο γέμισε με χαρούμενες φωνές μαθητών που ήρθαν να θαυμάσουν τα έργα τους και  να θυμηθούν ωραίες στιγμές από το μάθημα της Τεχνολογίας .

Παράλληλα εκτέθηκαν και τα έργα των Ομίλων Τεχνολογίας και Ρομποτικής που λειτούργησαν τη σχολική χρονιά 2022-2022 με υπεύθυνες καθηγήτριες την κυρία Καράμπελα και την κυρία Πάτκου αντίστοιχα.

  • Ο Όμιλος Τεχνολογίας είχε να δείξει μακέτα μιας πόλης που μπορεί να ηλεκτροδοτείται είτε με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (φωτοβολαΐκά, ανεμογεννήτρια που κατασκεύασαν οι μαθητές) είτε με συμβατικές πηγές ( παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη) .

Η κατασκευή

 

 

  • Ο Όμιλος Ρομποτικής μας εξέπληξε με τον έξυπνο ελέφαντα και τις δυνατότητες της αυτοματοποιημένης κίνησης που μπορούμε να πετύχουμε μέσω του προγραμματισμού.  Δείτε εδώ

 

Και του χρόνου ακόμα καλύτερα, μπράβο στα παιδιά μας!!!

Στο μάθημα των Κειμένων της Νεοελληνικής λογοτεχνίας Β΄τάξης, οι μαθητές/τριες συγκέντρωσαν στοιχεία για τη ζωή και το έργο των συγγραφέων που διδάχθηκαν.

Ελένη Καπούση ΠΕ02

Πατήστε πάνω στις εικόνες

melina ex2

labex2

 

Στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης (άξονας 6) και αξιοποιώντας την θεατρική σκηνή του σχολείου μας, οι μαθητές μας θα παρουσιάσουν θεατρικά δρώμενα και μελοποιημένα ποιήματα από τα Κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, την Πέμπτη 26 Μαΐου 2026 , σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες του σχολείου μας. (Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί δύο φορές. Την 1η-2η  και την 3η-4η διδακτικές ώρες)

280748302 377450111106239 2109496124851797130 n

 

26 5 22

 

 

ESA2

Την σχολική χρονιά 2021-22 εκπονήσαμε στο σχολείο μας ένα  περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο «Οι επιπτώσεις του ρέματος της Πυλαίας στο τοπικό κλίμα», και το συνδυάσαμε με  το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό project  «Climate Detectives» της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA). 

Στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα ασχοληθήκαμε περισσότερο με τα δεδομένα εδάφους, ενώ στο πρόγραμμα Climate Detectives της ESA κυρίως με τα δορυφορικά δεδομένα.

Στόχος μας ήταν να μελετήσουμε αν το ρέμα που διέρχεται από τη γειτονιά μας καθώς και η ύπαρξη ανοιχτών,  περιοχών βλάστηση έχει θετικό αντίκτυπο στο τοπικό μας κλίμα και, κατά συνέπεια, στην υγεία των κατοίκων. Το ρέμα, το οποίο στο παρελθόν συγκέντρωνε νερά από πολλά μικρότερα ρέματα, προερχόμενο από τις σημερινές περιοχές του Πανοράματος και των Ελαιώνων αποτελεί τεχνητό έργο και κατασκευάστηκε για την πρόληψη πλημμυρών.

 

Η μελέτη μας περιλάμβανε:

α) μετεωρολογικά δεδομένα από 5 μετεωρολογικούς σταθμούς που βρίσκονται σε διαφορετικά περιβάλλοντα (δηλαδή αστικές, προαστιακές, ορεινές και ορεινές περιοχές).

β) δορυφορικά δεδομένα από το πρόγραμμα περιήγησης EO, τα οποία χρησιμοποιήσαμε για να μελετήσουμε το πως ήταν η περιοχή τα προηγούμενα χρόνια.

γ) ιστορικά δεδομένα βασισμένα σε αφηγήσεις ηλικιωμένων, οι οποίοι ζούσαν στην περιοχή από την παιδική τους ηλικία.

Τα συμπεράσματά μας

Καθώς ο μετεωρολογικός σταθμός κοντά στο ρέμα εγκαταστάθηκε μόλις φέτος, στο 2ο Δημοτικό Πυλαίας, δεν διαθέτει επαρκή δεδομένα. Έτσι,  χρησιμοποιήσαμε δεδομένα από πέντε κοντινούς σταθμούς, τα οποία περιείχαν μετρήσεις από τις αρχές του 2021.  Τα δεδομένα υποβλήθηκαν σε επεξεργασία με το excel.  Ο μετεωρολογικός σταθμός που προσομοιώνει τον σταθμό Πυλαίας είναι αυτός του Πανοράματος. Τα στοιχεία έδειξαν ότι η μέση τιμή της θερμοκρασίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες από αυτόν τον σταθμό είναι σημαντικά χαμηλότερη από τις αντίστοιχες αστικές περιοχές χωρίς μεγάλη βλάστηση (Κηφισιά) ή χωρίς βλάστηση (Τούμπα). Η  περιοχή των Ταγαράδων έχει περίπου τις ίδιες θερμοκρασίες και ο σταθμός του Λευκού Πύργου, αν και κοντά στη θάλασσα, δεν φαίνεται να έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Επίσης, ο βαθμός δυσφορίας Di όπως προκύπτει από το σταθμό Panorama για τους καλοκαιρινούς μήνες είναι σημαντικά χαμηλότερος από τις άλλες γύρω περιοχές. Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα  στον συνημμένο σύνδεσμο.

Ωστόσο, επειδή η περιοχή της Πυλαίας βρίσκεται σε χαμηλότερο υψόμετρο (80 μ.) από τον μετεωρολογικό σταθμό του Πανοράματος (250μ.) η θερμοκρασία είναι υψηλότερη, καθώς για κάθε 100 μ. σε υψόμετρο η θερμοκρασία μειώνεται κατά περίπου 0,5 o C.  Δυστυχώς, με τη μείωση, τα αποτελέσματα που πετύχαμε δεν δείχνουν μεγάλη υποστήριξη σε σχέση με το ερώτημά μας.

Το κύριο πρόβλημα είναι η έλλειψη δεδομένων από μετεωρολογικό σταθμό στην Πυλαία και η σύνθετη τοπιογραφία της πόλης. Επιπλέον, η μελέτη χρησιμοποιεί μόνο δεδομένα του προηγούμενου έτους, δηλαδή το 2021.

Οι εικόνες που πήραμε από το διάστημα (EO Browser), μας βοήθησαν να περιγράψουμε την πορεία του ρέματος και να εντοπίσουμε τις πηγές του και πού χύνεται στη θάλασσα. Το ρέμα της Πυλαίας είναι ένα τεχνητό έργο, όπως προαναφέρθηκε.

Τα νερά των χειμάρρων έχουν ελαττωθεί και οι λόγοι μπορεί να είναι: η αστική επέκταση, η αλλαγή χρήσης του νερού, η ανάπτυξη ξανά (1929) του περιαστικού δάσους, αλλά κυρίως η κλιματική αλλαγή:

Υπάρχει  προβληματισμός που εκδηλώνεται από πολλές πλευρές για τη μείωση των υδάτινων ροών σε σύγκριση με παλαιότερες ιστορικές περιόδους. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του Χορτιάτη, ενός βουνού με κλίμα πολύ ψυχρότερο από το σημερινό. Οι πάγοι και τα χιόνια που ήταν διαρκείς όλο το χρόνο στην κορυφή του βουνού, τώρα δεν διατηρούνται πάνω από ένα μήνα. Θα πρέπει να θεωρηθεί βέβαιο ότι αυτή η δραματική μείωση του χιονιού και του πάγου κατά τις τελευταίες δεκαετίες είχε σημαντική επίπτωση και στη μείωση των υδάτων των ποταμών και των χειμάρρων που πηγάζουν από τις πλαγιές του και πρέπει να είναι αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.

  • Η εργασία μας είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της ESA εδώ
  • Το σχολείο μας σημειώνεται στο χάρτη μαζί με άλλα σχολεία (του κόσμου) που συμμετείχαν στο πρόγραμμα  εδώ
  • Η εργασία μας αναρτημένη είναι εδώ
  • Και η παρουσίαση στο Φεστιβάλ περιβαλλοντικών και πολιτιστικών προγραμμάτων που έγινε στις 12 -5-2022 είναι εδώ 

 

  • Στο πλαίσιο του προγράμματος συμμετείχαμε στο διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου «Το κλίμα αλλάζει! Εμείς;» που αφορούσε την κλιματική αλλαγή, τις αιτίες και τα αποτελέσματα της και τους τρόπους αντιμετώπισης της. Το τρίωρο αυτό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 2022  στο εργαστήριο πληροφορικής και το παρακολούθησαν όλο το Β1 και οι μαθητές/τριες των Climate Detectives.
  • Παρακολουθήσαμε επίσης το Webinar της   ESA Climate Detectives «Ask a Scientist» στις 3 Μαρτίου 2022.
  • Συνεργαστήκαμε με α) τον Μετεωρολόγο και Γεωλόγο κ. Σταύρο Κέππα που μας παραχώρησε και τα κλιματικά δεδομένα 10 μετεωρολογικών σταθμών, β) με τον Βιολόγο ερευνητή και συγγραφέα κ. Γεώργιο Μπλιώνη που μας μίλησε για τα ρέματα και τους χειμάρρους της Θεσσαλονίκης με ιστορικά και ερευνητικά στοιχεία και γ) τον εκπαιδευτικό Γεωλόγο κ. Αθ. Μπαταλαμά που μας ξενάγησε στο Ελαιόρεμα και μας μίλησε για τη ζωή των κατοίκων και τη σχέση τους με το ρέμα στην Πυλαία ,όταν αυτό είχε πολύ νερό, τις δεκαετίες 50-60 .

*Η ιδιαίτερη κατάσταση με την πανδημία του covid δεν μας επέτρεψε να πραγματοποιήσουμε τις επισκέψεις που θα θέλαμε. Υπάρχει όμως η διάθεση να συνεχίσουμε την επόμενη σχολική χρονιά με μεγαλύτερη έρευνα σε βάθος χρόνου και περισσότερη επεξεργασία με δορυφορικά δεδομένα.

 

 

esa

 

Συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από την Β τάξη και επιμελήθηκαν οι καθηγήτριες:

Ευδοξία Πάτκου  (ΠΕ86 κ ΠΕ0401)

Κατερίνα Καλίτση (ΠΕ0401)

Μάγδα Αραπίδου (ΠΕ0404)

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ξεναγοί σε δράση» τα τμήματα Β1 και Β2 του γυμνασίου μας επισκέφθηκαν δύο σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος της περιοχής: την εκκλησία του Προφήτη Ηλία και το Πέτρινο Ρωμαϊκό Γεφύρι ή Καμάρα Πυλαίας. Οι μαθητές θα ηχογραφήσουν πληροφοριακά κείμενα, τα οποία θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του δικτύου σχολείων του προγράμματος. Τα κείμενα θα είναι στην ελληνική, την αγγλική, τη γαλλική και τη γερμανική γλώσσα.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Βασιλικού Φ., Κοκκίνη Α. και Μάρκου Β