443bedce0a333b8c60c2093824490200

ΑΠΟΝΟΜΗ ΕΠΑΙΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

εικόνα Viber 2024 07 03 14 29 17 967

Την Τετάρτη 26/06/2024 με πολύ χαρά, ικανοποίηση και υπερηφάνεια:

– απονείμαμε στους μαθητές και στις μαθήτριες τον έπαινο του Σωματείου «Διάζωμα» για την ολοκλήρωση των τριών προγραμμάτων μας με την υιοθεσία του αρχαίου Σταδίου Κω, του Σταδίου της Αρχαίας Ολυμπίας και του Σταδίου του Ιερού του Ασκληπιείου της Επιδαύρου κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 και

– επιδώσαμε τα διπλώματα για τη συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών μας στην «4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία, Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι, 22 – 26 Απριλίου» του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..

Θερμά συγχαρητήρια και πάντα με ενεργητική και δημιουργική διάθεση, αγαπημένοι μας μαθητές και αγαπημένες μας μαθήτριες!

Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02, Φιλόλογος

Συντονίστρια προγραμμάτων

ΑΠΟΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ 2023 – 2024

εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 52 982 εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 53 104 εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 53 160 εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 53 486 εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 53 557 εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 53 651 εικόνα Viber 2024 06 26 20 51 53 771 εικόνα Viber 2024 06 26 20 56 13 314 εικόνα Viber 2024 06 26 21 00 26 827

Στο 1ο Γυμνάσιο Κω – Ιπποκράτειο υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023 – 2024, ο εκπαιδευτικός – πολιτιστικός Όμιλος Δημιουργικής Γραφής με τίτλο «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ – ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΝΕΛΑΟ ΣΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΜΕΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΣΕ ΕΥΤΥΧΙΑ» από την υπεύθυνη του Ομίλου κα Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02, Φιλόλογο του 1ου Γυμνασίου Κω – Ιπποκρατείου. Ο Όμιλος πραγματοποιούνταν για 2 ώρες/εβδομάδα και είχε συνολική διάρκεια 36 ώρες.

Η αξιοποίηση της καινοτόμου μορφής μάθησης της σύγχρονης εκπαιδευτικής μεθόδου της δημιουργικής γραφής έχει στόχο, μέσω της εκπαιδευτικής μορφής του Ομίλου, την ανάδειξη και την καλλιέργεια της μαθητικής καλλιτεχνικής δημιουργικότητας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έχοντας ως σημείο αναφοράς τα λόγια του Ευριπίδη «μοχθεῖν ἀνάγκη τοὺς θέλοντας εὐτυχεῖν. » (Ευριπίδης, «ΤΗΛΕΦΟΣ», στ. 701) και του Βιτσέντζου Κορνάρου «Γρικήσετε του Έρωτα, θαμάσματα τά κάνει.» (Βιτσέντζος Κορνάρος, «Ερωτόκριτος» Α19) προσέγγισαν βιωματικά και αξιοποιώντας τη φιλαναγνωσία το θέμα του αγώνα για την κατάκτηση της ευτυχίας επικοινωνώντας με τον αρχαιοελληνικό μύθο του Μενελάου και τον μυθιστορηματικό ποιητικά αποδιδόμενο έρωτα της Νεότερης Ελληνικής Λογοτεχνίας της περιόδου της Κρητικής Αναγέννησης, αυτού του Ερωτόκριτου για την Αρετούσα. Παράλληλα, διαπίστωσαν τη διακαλλιτεχνικότητα των έργων ως διαχρονικής πηγής καλλιτεχνικής, λογοτεχνικής και εικαστικής έμπνευσης και δημιουργίας από τον Όμηρο μέχρι τη σύγχρονη εποχή.

Στον Όμιλο Δημιουργικής Γραφής συμμετείχαν έξι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, οι επονομαζόμενοι «ΕΞΙ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», συστήνοντας μία ομάδα με βασικά χαρακτηριστικά τη συμπερίληψη και την ομαλή και άψογη συνεργασία τόσο μεταξύ τους όσο και με την Υπεύθυνη του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής. Πρόθεση των μαθητών και των μαθητριών ήταν να προσεγγίσουν τον όρο της «Λογοτεχνίας» ανακαλύπτοντας και αναδεικνύοντάς τον μέσα από τη Δημιουργική Γραφή, να ενεργοποιήσουν την έμπνευση και τον οίστρο τους, να ανακαλέσουν στη μνήμη τους και να αξιοποιήσουν περιεχόμενο μύθων και λογοτεχνικών έργων και κειμενικούς δείκτες από τις σχολικές γνώσεις τους, ώστε να συνθέσουν λογοτεχνικά πρωτότυπα έργα. Οι μαθητικές δημιουργίες αναδεικνύουν τη διττή ταυτότητα του συνόλου των έργων που αποτελείται από μία συλλογική, πρωτότυπη νουβέλα και από ατομικές δημιουργίες.

Επιδιώκοντας την επίτευξη των αρχικών στόχων του σταδιακού λογοτεχνικού γραμματισμού, της γνωριμίας με την Ιστορία της Ελληνικής Λογοτεχνίας, με λογοτεχνικά είδη και ρεύματα, με τον ποιητικό και πεζό λόγο και με τη διακειμενικότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέγγισαν την έννοια της ευτυχίας ως απτό προσδοκόμενο που προαπαιτεί την προσήλωση, την αισιοδοξία, την πίστη και τον αγώνα. Η αλήθεια συνιστά βασική αρετή της ευτυχίας και ο έρωτας και η αγάπη κινητήριες δυνάμεις για την κατάκτηση της ευτυχίας.

Κατά την εκπαιδευτική διαδικασία του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής εντάξαμε και αξιοποιήσαμε τεχνικές μάθησης όπως την ιδεοθύελλα, τη διερεύνηση, το ρόλο στον τοίχο, απευθυνθήκαμε σε πηγές μέσα από την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. και παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέγγισαν και εμβάθυναν στους χαρακτήρες, σε συναισθήματα, σε συνθήκες και καταστάσεις, ώστε να στοιχειοθετήσουν, να δημιουργήσουν και να αποδώσουν με λογοτεχνική μορφή, με ρεαλιστικό τρόπο και με συναισθηματική ευαισθησία τόσο το θεματικό και συναισθηματικό όσο και το γλωσσικό πλαίσιο. Διερευνώντας τις μηνυματικές και επικοινωνιακές δυνατότητες της αναφορικής και ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας, δοκίμασαν τις εκφραστικές ικανότητές τους εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους και την έκφρασή τους, εστιάζοντας στην ανάδειξη και εξέλιξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους, καλλιεργώντας την αντικειμενική κριτική σκέψη και το γλωσσικό τους αισθητήριο, αναπτύσσοντας την ικανότητα της φαντασίας και της ρεαλιστικής απόδοσης του μυθικού κόσμου στα έργα τους και, συγχρόνως, έχοντας ως στόχο την αναγνωστική συγκίνηση και απόλαυση των δημιουργημάτων τους. Παράλληλα με τη δημιουργική πλευρά του Ομίλου μέσω της επιμονής, της εργατικότητας και της στοχοπροσήλωσης των δημιουργών τηρήθηκε και το τεχνικό μέρος που αφορά το χρονοδιάγραμμα του αρχικού σχεδιασμού. Συγκεκριμένα, με την επίβλεψη, την υποστήριξη, τη βοήθεια και την καθοδήγηση της Υπεύθυνης του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής κας Σκαπέτη Ευθυμίας οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπνεύστηκαν δημιουργικά συνθέτοντας τα δικά τους ολοκληρωμένα, συλλογικά και ατομικά πρωτότυπα λογοτεχνικά έργα με τους εξής τίτλους:

– «Η αποκάλυψη της πλάνης ανοίγει το δρόμο για την

ευτυχία» (Νουβέλα, ομαδική δημιουργία),

– «Μονόλογος του Πεζόστρατου εμπρός στον βασιλιά

Ηράκλη της Αθήνας» ( πέντε μονόλογοι – ατομικές δημιουργίες),

– «Επιστολή του Ερωτόκριτου στην Αρετούσα» (δύο επιστολές – ατομικές δημιουργίες).

Τα έργα των μαθητών και μαθητριών εκτυπώθηκαν σε μορφή βιβλίου εμπλουτισμένου με εικόνες- έργα τέχνης. Σε ειδική τελετή γεμάτη συγκίνηση και χαρά επιδόθηκαν στους μαθητές και στις μαθήτριες αντίτυπα του βιβλίου της δικής τους δημιουργικής γραφής κατά τη διάρκεια του Ομίλου και βεβαιώσεων για τη συμμετοχής τους στον Όμιλο Δημιουργικής Γραφής. Η ολοκλήρωση αυτής της δημιουργικής πορείας και συνεργασίας μάς πληροί όλους και όλες με υπερηφάνεια και ικανοποίηση.

Η Υπεύθυνη του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής 2023 – 2024 1ου Γυμνασίου Κω – Ιπποκρατείου

 

Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02, Φιλόλογος

Έκθεση Καλλιτεχνικών 2023-24

εικόνα Viber 2024 05 30 10 45 02 301 εικόνα Viber 2024 05 30 10 45 02 326 εικόνα Viber 2024 05 31 16 15 42 614 εικόνα Viber 2024 05 31 16 15 44 158 εικόνα Viber 2024 05 31 16 15 44 178

Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και στους διαδρόμους του σχολείου μας έχουμε την χαρά να απολαύσουμε ένα μικρό δείγμα των εικαστικών δημιουργιών των μαθητών και μαθητριών μας. Μπράβο σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους!

Όπως είχε πει ο Πικάσο:

«Όλα τα παιδιά είναι Καλλιτέχνες. Παντού και πάντα. Ο ρόλος της κοινωνίας και όσων “μεγαλώσαμε” είναι να φροντίσουμε να μη χάσουν αυτό που χρειάζεται ούτως ώστε να μπορέσουν να παραμείνουν καλλιτέχνες.  Ας μην ξεριζώνουμε τη δημιουργικότητα των παιδιών γιατί εκείνα “βλέπουν” καλύτερα από τους μεγάλους».

με εκτίμηση

Μαρία Καρατοσίδη, ΠΕ08

Αναδεικνύοντας τρία Αρχαία Ελληνικά Στάδια για το πολιτιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σωματείου «Διάζωμα»

εικόνα Viber 2024 05 29 00 00 57 789 εικόνα Viber 2024 05 28 23 55 49 038 εικόνα Viber 2024 05 28 23 53 20 480 εικόνα Viber 2024 05 28 23 51 42 835 εικόνα Viber 2024 05 28 23 49 15 545 εικόνα Viber 2024 05 28 23 49 15 503 εικόνα Viber 2024 05 28 23 49 11 641 εικόνα Viber 2024 05 28 23 46 55 820 εικόνα Viber 2024 05 28 23 46 55 778 εικόνα Viber 2024 05 28 23 46 51 330 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 58 234 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 58 153 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 534 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 492 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 447 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 396 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 138 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 093 εικόνα Viber 2024 05 28 23 44 00 044 εικόνα Viber 2024 05 28 23 43 59 909

Το 1ο Γυμνάσιο Κω – Ιπποκράτειο συμμετέχει, δημιουργώντας παράδοση, και κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ι.Ε.Π. εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σωματείου «Διάζωμα» «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», υλοποιώντας με επιτυχία τρία εκπαιδευτικά πολιτιστικά προγράμματα με τους αντίστοιχους τίτλους:

α) «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» – Υιοθεσία αρχαίου Σταδίου Κω,

β) «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», Υιοθεσία Σταδίου Αρχαίας Ολυμπίας,

γ) «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», Υιοθεσία Σταδίου του Ιερού του Ασκληπιείου της Επιδαύρου.

Σε συνέχεια των προγραμμάτων του προηγούμενου σχολικού έτους 2022 – 2023 για το Σωματείο Διάζωμα, κατά τα οποία προβλήθηκαν και αναδείχθηκαν τα τρία αρχαία θέατρα της Κω (Αμπάβρη, Κεφάλου και Καρδάμαινας) και το Ρωμαϊκό Ωδείο της Κω, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023 – 2024 οι μαθητές και μαθήτριες ανέδειξαν την αδιάρρηκτη σχέση που προβάλλει διαχρονικά ο ελληνικός πολιτισμός, της παιδείας όπως αυτή στοιχειοθετείται από την παράμετρο της αναγκαίας παράλληλης ανάπτυξης και ενδυνάμωσης σώματος (Στάδια) και πνεύματος (Θέατρα και Ωδεία), η οποία αναδεικνύεται και αντικατοπτρίζεται τόσο από τη συνύπαρξη και τη γειτνίαση των θεάτρων ή/και ωδείων και σταδίων όσο και από την ανάδειξη του σταδίου της Αρχαίας Ολυμπίας σε σύμβολο του Ολυμπισμού και του Ανθρωπισμού, λίκνο που εμπνέει από την αρχαιότητα μέχρι και τη σύγχρονη εποχή.

Σε άψογη συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας προσεγγίσαμε τους αρχικούς μας στόχους δημιουργικά και ενεργητικά και σύμφωνα με τη συμπερίληψη κατά την εκπαιδευτική διαδικασία αξιοποιώντας Τ.Π.Ε., δημιουργώντας πολυτροπικά κείμενα και παρουσιάσεις. Παράλληλα και στα πλαίσια της συνεργατικής και βιωματικής μάθησης με ενεργητική παρουσία των μαθητών και των μαθητριών μας ως πρεσβευτών και πρεσβειρών του αθλητικού ελληνικού πολιτισμού και των μηνυμάτων που φέρουν τα αρχαία ελληνικά στάδια, επισκεφτήκαμε με εκπαιδευτική εκδρομή:

– το Στάδιο της Αρχαίας Ολυμπίας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πέρα από την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου προέβαλαν τη διαχρονική αξία του ως πηγή ανθρωπιστικών μηνυμάτων και φωτεινό φάρο του ανθρώπινου πολιτισμού με οικουμενική εμβέλεια αλλά και χώρου όπου κατά την αρχαιότητα διεξαγόταν ο σημαντικότατος θεσμός ένωσης και ειρηνικής συνύπαρξης των ελληνικών πόλεων – κρατών μέσα από την εκεχειρία, αυτός των Ολυμπιακών Αγώνων. Επιπλέον, διαπίστωσαν τη σχέση του χώρου του σταδίου και του θεσμού των Ολυμπιακών Αγώνων με τη νησί της Κω, προβάλλοντας το πλήθος των αρχαίων Κώων Ολυμπιονικών,

– το Στάδιο του Ιερού του Ασκληπιείου της Επιδαύρου, όπου διαπίστωσαν και τόνισαν την αλληλένδετη σχέση, στην προώθηση της παιδείας του ανθρώπου κατά την αρχαία αντίληψη, του συγκεκριμένου σταδίου με το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και της εμβληματικής συνύπαρξής τους στον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο,

Επίσης, τόνισαν την ανάγκη επανάδειξης και εκ νέου ανασκαφών και προβολής του αρχαίου Σταδίου Κω, ως σημαντικότατου αρχαιολογικού και πολιτισμικού χώρου του νησιού, επιβεβαιώνοντας τη διαπίστωση της πανελλήνιας σημασίας της άθλησης στον αρχαίο κόσμο σε σχέση με την καλλιέργεια του πνεύματος μέσω της θεατρικής παιδείας και συνδέοντας με αρχαίο νόμισμα – σύμβολο της Κω, τον δισκοβόλο.

Υπερήφανες για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριές μας τους/τις ευχαριστούμε θερμά, ξεναγούς και ξεναγούμενους/ξεναγούμενες, που συνεργάστηκαν άψογα επιδεικνύοντας, υπευθυνότητα, προθυμία και δημιουργικότητα, με την προσδοκία και την ευχή να συνεχίσουν να ερευνούν και να προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό, άξιοι και άξιες εκπρόσωποι!

Θερμά συγχαρητήρια, αγαπημένα μας παιδιά!

Οι καθηγήτριές σας:

– Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02

– Καρανικολάου Ασπασία, ΠΕ33

Τοιχογραφίες στο 1° Γυμνάσιο Κω

εικόνα Viber 2024 05 20 16 19 15 580εικόνα Viber 2024 05 20 16 19 14 567εικόνα Viber 2024 05 20 16 19 15 559εικόνα Viber 2024 05 20 16 19 14 545 εικόνα Viber 2024 05 20 16 19 15 516

Τη φετινή χρονιά 2023-24 στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων, στον άξονα Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία επιλέχθηκε η “Ιερή Τέχνη της Υφαντικής“. Έτσι πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του σχολείου μας τρεις τοιχογραφίες εμπνευσμένες από υφαντά της Δωδεκανήσου.

Θα πρέπει στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω από καρδιάς:

  • το Λύκειο Ελληνίδων Κω που μας παραχώρησαν έντυπο υλικό με υφαντά
  • το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Κω που μας χρηματοδότησε
  • το Διευθυντή μας κ Π. Πηλιγκό που μας στήριξε
  • όλους τους μαθητές του σχολείου μας που έσπευσαν να βοηθήσουν στην υλοποίηση αυτής της ιδέας! Η συμμετοχή τους ήταν συγκινητική!

Με εκτίμηση

Καρατοσίδη Μαρία, ΠΕ08

Η διαχρονικότητα της ελληνικής : η ελληνική γλώσσα ως πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού και οι ολυμπιακοί αγώνες.

1716733640101 1716733345652 1716733202404 17167329902461716733740376  1716733803529 11716733759690 1

Έφτασε στο τέλος, το πολιτιστικό πρόγραμμα «Η διαχρονικότητα της ελληνικής : η ελληνική γλώσσα ως πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού και οι ολυμπιακοί αγώνες» που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στο 1 ο Γυμνάσιο Κω- Ιπποκράτειο από τις εκπαιδευτικούς κα Καρανικολάου Ασπασία ΠΕ33 και Σκαπέτη Ευθυμία ΠΕ02. Στόχος του προγράμματος ήταν να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τους Ολυμπιακούς αγώνες σε συνάρτηση με την ελληνική γλώσσα. Μέσα από το πρόγραμμα ξαναθυμήθηκαν τα ολυμπιακά ιδεώδη, και ήρθαν σε επαφή με αρχαίους αλλά και τους νεότερους ποιητές που ασχολήθηκαν με την ποίηση για τους ολυμπιακούς αγώνες. Δημιούργησαν πολυτροπικά κείμενα, έπαιξαν δημιουργικά παιχνίδια, ανέπτυξαν στενές σχέσεις συνεργασίας και κυρίως φιλίας.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την μοναδική εμπειρία της πολιτιστικής μας εκδρομής στην Αρχαία Ολυμπία, στην Αρχαία Επίδαυρο, στην Ακρόπολη και το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας.
Μέσα από το πρόγραμμα αλλά και από την εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία όπου παιδιά και καθηγητές ζήσαμε βιωματικά πια όλα αυτά τα οποία δουλεύαμε έναν ολόκληρο χειμώνα δημιούργησαν σχέσεις δυνατές και αναμνήσεις που θα μας συντροφεύουν για μια ζωή. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά για αυτή την αξέχαστη εμπειρία τόσο τους υπέροχους μαθητές μας όσο και τη συνάδελφο κυρία Ευθυμία Σκαπέτη.
Σας ευχαριστώ από καρδιάς
Ασπασία Καρανικολάου ΠE 33

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής

Οι περιβαλλοντικές ομάδες του 1ου Γυμνασίου Κω προσέγγισαν αυτή τη σχολική χρονιά το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας εξαιτίας των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων. Αξιοποιήσαμε παιχνίδια σαν ένα εργαλείο που ευχαριστεί τα παιδιά και τα εμπλέκει σε μία μαθησιακή διαδικασία, αλλά συγχρόνως καλλιεργεί δεξιότητες. Έτσι συνδυάσαμε τη διασκέδαση με την εκπαίδευση.
Επιδιώξαμε να κινητοποιήσουμε μαθητές και μαθήτριες, καθώς και εμάς τις ίδιες τις εκπαιδευτικούς σε μία προσπάθεια να μετριάσουμε το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, αλλά και να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες.
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει:
Τα παιχνίδια μας στην αυλή του σχολείου

foto1 foto2 foto3

Την επίσκεψη μας στο ΕΚΦΕ Κω

foto4 foto5

Τη συνάντηση μας στο ΚΠΕ Βάμου

foto6 foto7 foto8 foto9

Το παραγόμενο υλικό των μαθητών

foto10 foto11

Υπεύθυνες καθηγήτριες:
Γεωργακά Ελένη
Ζαχαρή Μαρία
Καλύβα Βασιλική
Μπαλασά Ελένη

 

Πολιτιστική Εκπαιδευτική Εκδρομή

εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 17 668 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 17 947 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 17 995 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 18 057 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 18 094 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 18 132 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 18 167 εικόνα Viber 2024 05 21 00 59 18 201 εικόνα Viber 2024 05 21 01 00 49 264 εικόνα Viber 2024 05 21 01 01 40 293 εικόνα Viber 2024 05 21 01 04 12 833 εικόνα Viber 2024 05 21 01 04 12 919 εικόνα Viber 2024 05 21 01 04 16 580 εικόνα Viber 2024 05 21 01 04 16 624 εικόνα Viber 2024 05 21 01 04 16 666 εικόνα Viber 2024 05 21 01 04 16 737

Πολιτιστική εκπαιδευτική εκδρομή Αθήνα, Πάτρα Αρχαία Ολυμπία, Τρίπολη, Αρχαία Επίδαυρος, Ναύπλιο, Ακρόπολη Αθηνών, Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο

Ηθική ικανοποίηση, υπερηφάνεια και χαρά μας πληρούν με το το πέρας του πολιτιστικού προγράμματος «ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ: Ο ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ» και της πραγματοποίησης της εκδρομής μας! Σκοπός της πολιτιστικής εκδρομής μας, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 20 Απριλίου 2024 έως 23 Απριλίου 2024, ήταν η βιωματική προσέγγιση του ελληνικού πολιτισμού και της Ολυμπιακής Ιδέας και η διεύρυνση και ο εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών και των μαθητριών μας γνωρίζοντας από κοντά κάποιους από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς και σύγχρονους ιστορικούς χώρους της Ελλάδας.

Η αξιέπαινη στάση των μαθητών και των μαθητριών, οι οποίοι/οποίες με υπευθυνότητα, σεβασμό, προθυμία και δημιουργική χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαν ενεργά στην εκδρομή, εκπλήρωσε με το ιδανικότερο τρόπο τους αρχικούς μας στόχους. Η ευγένεια, η κοινωνικότητα και η συνέπειά τους αναγνωρίστηκε από όλους μας και ειδικά από τους «οικοδεσπότες» μας!

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της εκδρομής επισκεφτήκαμε τους εξής προορισμούς:

– το εμβληματικό «Μνημείο των Αθανάτων του Έθνους» στο Στρατόπεδο «Στρατάρχου ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ» στην Αθήνα, το οποίο αποτελεί έναν ενιαίο τόπο μνήμης για τους Πεσόντες των Ενόπλων Δυνάμεων στα πεδία μαχών κατά τους αγώνες του Έθνους, από το 1830 και μετέπειτα,

– την όμορφη Πάτρα, τον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέα και την πλατεία Γεωργίου Α΄ με το θέατρο «Απόλλων»,

– τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας με πραγματοποίηση εκπαιδευτικής δράσης παρουσίασης του Σταδίου της Αρχαίας Ολυμπίας στα πλαίσια του προγράμματος του εκπαιδευτικού Σωματείου «Διάζωμα» «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα»,

– την Τρίπολη,

– τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Επιδαύρου με πραγματοποίηση εκπαιδευτικής δράσης παρουσίασης του Σταδίου του Ιερού του Ασκληπιείου της Αρχαίας Επιδαύρου στα πλαίσια του προγράμματος του εκπαιδευτικού Σωματείου «Διάζωμα» «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα»,

– την Εθνική Πινακοθήκη – Παράρτημα Ναυπλίου, το Πολεμικό Μουσείο Ναυπλίου, στα στα οποία οι μαθητές/μαθήτριες ξεναγήθηκαν, την πλατεία Συντάγματος, το Βουλευτικό, το κάστρο του Παλαμηδίου και τη φυλακή του Κολοκοτρώνη, του οπλαρχηγού της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και το μνημείο με τον κοιμώμενο Λέοντα των Βαυαρών στο Ναύπλιο,

– τη διαχρονική Ακρόπολη των Αθηνών,

– το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο στην Αθήνα όπου αναβίωσαν στη Νεότερη Ιστορία οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1896.

Η επιστροφή μας στην Κω πλαισιώθηκε από την αυθόρμητη επιθυμία όλων μας να είχαμε περισσότερες μέρες στη διάθεσή μας για να συνεχίσουμε την όμορφη εκδρομή μας. Πλήρεις από ξεχωριστές εμπειρίες και όμορφα συναισθήματα!

Σας ευχαριστούμε πολύ, αγαπημένα μας παιδιά!!

Αναδείξατε με τον καλύτερο τρόπο το ήθος σας!!

Οι καθηγήτριές σας

Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02

Καρανικολάου Ασπασία, ΠΕ33

«ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ: Ο ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ»

εικόνα Viber 2024 05 20 23 39 38 104 εικόνα Viber 2024 05 20 23 39 38 146 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 077 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 125 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 162 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 199 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 338 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 413 εικόνα Viber 2024 05 20 23 40 32 461 εικόνα Viber 2024 05 29 00 37 39 982 εικόνα Viber 2024 05 20 23 43 43 681 εικόνα Viber 2024 05 20 23 43 43 855 εικόνα Viber 2024 05 20 23 43 43 947 εικόνα Viber 2024 05 20 23 43 44 016 εικόνα Viber 2024 05 20 23 43 44 138 εικόνα Viber 2024 05 20 23 47 19 477

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το εκπαιδευτικό πολιτιστικό πρόγραμμα «ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ: Ο ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ» που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 στο 1ο Γυμνάσιο Κω – Ιπποκράτειο από τις εκπαιδευτικούς κα Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02 και κα Καρανικολάου Ασπασία, ΠΕ33. Βασικός στόχος ήταν η προσέγγιση της διαχρονικής αξίας της Αρχαίας Ολυμπίας ως λίκνο πολιτισμού παγκόσμιας ακτινοβολίας που ενέπνευσε τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι αποτελούν ένα ύψιστο σύμβολο του Ολυμπισμού, του Ανθρωπισμού, του ευ αγωνίζεσθαι, της ομαλής και παράλληλης ανάπτυξης σώματος και πνεύματος, η σημασία της οποίας συμπυκνώνεται στη φράση «νους υγιής εν σώματι υγιεί», και της αρμονικής και ειρηνικής συνύπαρξης των λαών προωθώντας την εκεχειρία.

Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους και τη βιωματική μάθηση και με τη χρήση ΤΠΕ, την αξιοποίηση φύλλων εργασίας, υλικού παρουσιάσεων και υλικού από φορείς, δραστηριοποιούμενοι και δραστηριοποιούμενες με προθυμία και ζήλο, διερεύνησαν, γνώρισαν και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω στον θεσμό, στα ιδεώδη και στις αξίες που διέπουν την έννοια των Ολυμπιακών Αγώνων και του Ολυμπισμού. Επίσης, γνώρισαν δημιουργικά και ανέδειξαν τα αρχαία ολυμπιακά αθλήματα και την αναβίωση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων στην Νεότερη Ιστορία με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας του 1896.

Παράλληλα, δημιούργησαν την αφίσα του προγράμματος με την οποία συμμετείχαν στο πρόγραμμα με θέμα «Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους, 2023-2024» του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (06-03-2024 Αρ. Πρωτ.: 23991/Δ5).

Επιπλέον, γνώρισαν και ανέδειξαν τρία αρχαία ελληνικά στάδια: της Αρχαίας Ολυμπίας, του Ιερού του Ασκληπιείου της Αρχαίας Επιδαύρου και της Κω, συμμετέχοντας και στο πρόγραμμα του εκπαιδευτικού Σωματείου «Διάζωμα» «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα».

Επίσης, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας θέλοντας να διαδώσουν και να μοιραστούν τις γνώσεις τους και να προωθήσουν τη σημασία και τη προσφορά του θεάτρου δημιούργησαν:

– πολυτροπικά κείμενα με σχετικό πληροφοριακό υλικό, το οποίο το έχουν αναρτήσει στον κεντρικό διάδρομο του σχολείου ώστε οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριές τους να έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό σε καθημερινή βάση και στο οποίο έχουν ξεναγήσει τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους,

– ζωγραφικές συνθέσεις,

– ηλεκτρονικές παρουσιάσεις,

– ανέλαβαν τον ρόλο του πρέσβη και της πρέσβειρας των αρχαίων σταδίων κατά την εκπαιδευτική τους εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία και στην Αρχαία Επίδαυρο στο Ιερό του Ασκληπιείου στα πλαίσια του προγράμματος του σωματείου Διάζωμα.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την πολιτιστική εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία, στην Αρχαία Επίδαυρο, στην Ακρόπολη και στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας. Σχετικά με την εκδρομή αυτή στον σχετικό σύνδεσμο:

Ηθική ικανοποίηση, υπερηφάνεια και χαρά είναι τα όμορφα συναισθήματα που μας πληρούν με το πέρας του πολιτιστικού προγράμματος και την εκπλήρωση με τον ιδανικότερο τρόπο των αρχικών μας στόχων!

Συγχαίρουμε θερμά όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριές μας και τους/τις ευχόμαστε να εξακολουθήσουν να διαθέτουν δημιουργική και παραγωγική διάθεση και υψηλές αξίες!

Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02

Καρανικολάου Ασπασία, ΠΕ33

9η Φεβρουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

εικόνα Viber 2024 05 20 23 25 15 196 εικόνα Viber 2024 05 20 23 25 15 232 εικόνα Viber 2024 05 20 23 25 15 267 εικόνα Viber 2024 05 20 23 25 15 303 εικόνα Viber 2024 05 20 23 25 15 338 εικόνα Viber 2024 05 20 23 25 15 399 εικόνα Viber 2024 05 20 23 30 20 490 εικόνα Viber 2024 05 20 23 34 40 012 εικόνα Viber 2024 05 20 23 34 40 104

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας 2024 η φιλόλογος του 1ου Γυμνασίου Κω – Ιπποκρατείου κα Σκαπέτη Ευθυμία, ΠΕ02 ανέλαβε την πρωτοβουλία δράσεων και προσκάλεσε τους/τις μαθητές/μαθήτριες της σχολικής μονάδας να συμμετάσχουν σε αυτόν εντός τμημάτων. Στόχος, η ενεργή μαθητική εμπλοκή στη γνώση για την ανάδειξη της μακραίωνης και αδιάλειπτης παρουσίας της ελληνικής γλώσσας και της διαχρονικής επιρροής και προσφοράς της στο ελληνικό και οικουμενικό ιστορικό – πολιτισμικό γίγνεσθαι ως βασικό στοιχείο ταυτότητας, έκφρασης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και των αξιών του. Επίσης, η προβολή της σύγχρονης δυναμικής της ιστορικότητας της Ελληνικής.

Συγκεκριμένα:

– παρουσιάσαμε τον συγκεκριμένο θεσμό και συζητήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες πώς αντιλαμβάνονται την έμπνευση, την αξία και τον σκοπό αυτού του εορτασμού,

– συζητήσαμε για την ιστορική εξέλιξη, την αξία, τη διασπορά και την προσφορά της Ελληνικής στη διαμόρφωση της ελληνικής ταυτότητας και της ταυτότητας του παγκόσμιου πολιτισμού,

– προβλήθηκαν συνεντεύξεις και δηλώσεις από ανθρώπους με θέσεις κύρους (π.χ. του καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ του Καναδά Ζακ Μπουσάρ, της Νεολληνίστριας Ζακλίν Ντε Ρομιγύ, δήλωση του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, δηλώσεις Ελλήνων πρεσβευτών και προξένων, δήλωση του Γερμανού Πρέσβη στη Ελλάδα, δηλώσεις ανθρώπων, π.χ. μεταναστών δεύτερης γενιάς που ζουν και δραστηριοποιούνται στη Ελλάδα, κ.α.). Σκοπός της όλης προσπάθειας και δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες να γίνουν άμεσοι αποδέκτες του αντίκτυπου της παγκόσμιας διαχρονικής αναγνώρισης της σημασίας και του κύρους της Ελληνικής στο εξωτερικό, αναδεικνύοντας την εξωστρέφεια, τη διασπορά της και τη θεμελιώδη και αδιαμφισβήτητη προσφορά της,

– προβλήθηκαν βίντεο και εικόνες από τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας στο εξωτερικό, που απετέλεσαν έμπνευση συμμετοχικής αλληλεπίδρασης και διαλογικής δραστηριοποίησης μαθητών/μαθητριών, – αναγνώστηκαν ποιήματα σχετικά με την ελληνική γλώσσα και οι ομιλίες του Ξενοφώντα Ζολώτα στην Αγγλική με ελληνικές λέξεις, τα οποία έγιναν αφόρμηση συζητήσεων και συμμετοχικής μαθητικής συμπεριφοράς.

Επίσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες επέδειξαν δημιουργική δράση:

– με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών (ιδεοθύελλας) κατέγραψαν σχετικά με την ελληνική γλώσσα σκέψεις, φράσεις και εμπνεύσεις δηλώσεων, σε χαρτί και στον πίνακα,

– έγραψαν άρθρα και επιστολές σχετικά με την αξία και την προσφορά της ελληνικής γλώσσας,

– εμπνεύστηκαν συνθήματα για την ελληνική γλώσσα, – εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν εικαστικά έργα, ατομικά και ομαδοσυνεργατικά. Τα έργα τους αναρτήθηκαν εντός τμημάτων και στον διάδρομο του ισογείου του σχολείου με στόχο την ενημέρωση των συμμαθητών και των συμμαθητριών τους αναλαμβάνοντας ρόλο ως πρεσβευτές και πρέσβειρες της Ελληνικής.

ΣΚΑΠΕΤΗ ΕΥΘΥΜΙΑ, ΠΕ02, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

1ου Γ/ΣΙΟΥ ΚΩ – ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΥ

Σελίδα 1 από 14

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση