Αρχική » Η χρονιά που πέρασε

Η χρονιά που πέρασε

 σχολικό έτος  2012-2013

Σχολικό έτος  2013 – 14     

             1. Μαθητικό δυναμικό.

Ο αριθμός των μαθητών του σχολείου μας, ακολουθεί την πορεία που βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα και διάγραμμα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.

Ανά σχολικό έτος ο αριθμός των μαθητών ήταν :

Α/Α

Σχ. Έτος

Αριθμός

2002-03

343

2003-04

261

2004-05

299

2005-06

330

2006-07

343

2007-08

343

2008-09

343

2009-10

380

2010-11

325

2011-12

306

2012-13

291

2013-14

311

Εγγράψαμε στην Α΄ γυμνασίου  85 μαθητές:

 2. Ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών ήταν  είκοσι  (20), δηλαδή το 6,43% περίπου του εγγεγραμμένου μαθητικού δυναμικού του σχολείου.

  • Κανείς από τους ανωτέρω μαθητές δεν παρακολούθησε  φροντιστηριακό τμήμα.
  • Δεν  φοίτησαν παλιννοστούντες  μαθητές κατά την διάρκεια του τρέχοντος διδακτικού έτους.

 

3. Επίδοση μαθητών: Η   επίδοση  του μεγαλύτερου μέρους  των  μαθητών ήταν  γενικά   “πολύ καλή”  με πολλούς άριστους μαθητές  ( 120 από τους 311 ) δηλαδή το 38,60 % του μαθητικού μας δυναμικού. Οι ελάχιστοι εντελώς  αδιάφοροι μαθητές χάνονται στο σύνολο των μαθητών  του σχολείου που καταβάλουν ικανοποιητική προσπάθεια.

Οι παρακάτω ανά τάξη αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, ότι το σχολείο μας διακρίνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς .

Αρίστευσαν:

  • 41  μαθητές στην Α΄ γυμνασίου
  • 39  μαθητές στην Β΄ γυμνασίου
  • 30 μαθητές στην Γ΄ γυμνασίου

 Σχολικοί Σύμβουλοι:   Με  το σχ. σύμβουλο Φιλολόγων κ. Δημήτριο Γιαννακόπουλο, τόσο η παρουσία του στο σχολείο μας  όσο και ή συνεργασία του με τους εκπαιδευτικούς που δίδασκαν Φιλολογικά μαθήματα ήταν συχνή και τακτική.

4. Διαγωγή και φοίτηση  μαθητών:Η  διαγωγή και η συμπεριφορά των μαθητών γενικά ήταν καλή και  δεν δημιουργήθηκε  κανένα ιδιαίτερο προβλήματα.  Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής  ήταν “Κοσμιότατη”  για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.  Η  φοίτηση των μαθητών του σχολείου μας ήταν κανονική.

  • Απορρίφθηκαν λόγω ανεπαρκούς  φοιτήσεως  και υπέρβασης ορίου των απουσιών   10 μαθητές που επαναλαμβάνουν την τάξη. Η πληθυσμιακή του σύνθεση ήταν  7 Αλλοδαποί και 3 ημεδαποί μαθητές.
  • Μία ημεδαπός μαθήτρια  παραπέμπεται λόγω απουσιών (Ελλιπής Φοίτηση) γιατί το  σύνολο των απουσιών της υπερβαίνει τις 114 και έχει βαθμολογία μικρότερη από 15.

5. Μεταφορά μαθητών: Η μεταφορά  των  16  μαθητών που ήταν απαραίτητο, έγινε από το ΚΤΕΛ  Αργολίδας χωρίς κανένα πρόβλημα. Χρησιμοποιήθηκε  η τακτική συγκοινωνία του ΚΤΕΛ και έγινε χρήση του Ειδικού Μαθητικού Δελτίου.

 6. Βραβεύσεις μαθητών:  Το σχολείο μας  παρέδωσε τα Αριστεία και Βραβεία του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού  στους αριστεύσαντες μαθητές στης σχολικής χρονιάς 2012-13. Η ετήσια  εορτή της βράβευσης και επιλογής του σημαιοφόρου έγινε κατά τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940, ως παρακάτω:

–      Τάξη Α΄:      53 αριστεία  και              5 βραβεία,
–      Τάξη Β΄:      43 αριστεία  και              5 βραβεία,
–      Τάξη Γ΄:       20 αριστεία  και              4 βραβεία.

 

7. Εκπαιδευτικές επισκέψεις & εκδρομέςεξωδιδακτικές εκδηλώσεις & δραστηριότητες:

Α. Το σχολείο πραγματοποίησε συνολικά  πέντε (5) περιπάτους κατά τη διάρκεια της  σχολικής χρονιάς. Έγινε προσπάθεια πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα να υπάρχει και  εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό περιεχόμενο. Οι 4  περίπατοι πραγματοποιήθηκαν στην πόλη του Άργους με τα πόδια και ο ένας (1) με  μεταφορικό μέσο πραγματοποιήθηκε στην Πόλη του Ναυπλίου. Η χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιλογής μεταφορέα είναι  σοβαρό εμπόδιο για χρήση μεταφορικού μέσου στους περιπάτους.

Β. Την  Παρασκευή 13 -12-2012  το σχολείο πραγματοποίησε εκπαιδευτική  επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων στην Αθήνα .

Γ.  Το σχολείο είχε προγραμματίσει εκπαιδευτική επίσκεψη στη Ζάκυνθο για τις 3 – 5 /4ου/2014.Το Τουριστικό γραφείο TRAVELCITY (εκπρόσωπος κ. Αθανάσιος Πολιτόπουλος)  δεν ανταποκρίθηκε στην υποχρέωση του, δεν προσήλθε την συμφωνηθείσα ημερομηνία να παραλάβει τους μαθητές για αναχώρηση και δεν πραγματοποιήθηκε. Μέχρι σήμερα δεν έχει επιστρέψει  τα καταβληθέντα χρήματα (προκαταβολή) αν και το σχολείο μας έχει ζητήσει τη συνδρομή του ΥΠΑΙΘ και του ΕΟΤ.

Δ. Την Παρασκευή 21-2-2014 στις 12:00 στο Μπουσουλοπούλειο θέατρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση σε συνεργασία με τον Δήμο Άργους – Μυκηνών για την οικολογική μετακίνηση – Ecomobility 2013-14.

Ε. Την Τρίτη 605-2016  το σχολείο πραγματοποίησε την ετήσια εκπαιδευτική εκδρομή στη Ναύπακτο.

ΣΤ. Στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν  τα παρακάτω προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων.

 112233

8. Μαθητικές κοινότητες, όργανα λαϊκής συμμετοχής, συνεργασία με άλλους φορείς.

Α. Οι μαθητικές κοινότητες λειτούργησαν ιδιαίτερα δραστήρια. Οι μαθητικές εκλογές έγιναν το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα. Εισηγήθηκαν και έθεσαν  στο Διευθυντή, το σύλλογο διδασκόντων, στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων διάφορες προτάσεις. Αρκετές από αυτές υλοποιήθηκαν. H συνεργασία των μελών  των μαθητικών κοινοτήτων με το σχολείο υπήρξε άριστη και η βοήθειά τους ήταν αποτελεσματική.

Β. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, δεν είχε μεγάλη συμμετοχή και προσφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία, την διοικητική οργάνωση και τον εξοπλισμό του σχολείου. Αντιθέτως η οικονομική ενίσχυση και δραστηριότητά του προσανατολίστηκε σε μη εκπαιδευτικές δράσεις, όπως: οργάνωσε δύο μαθητικά πάρτυ και χορούς (Χριστούγεννα, Απόκριες) καθώς συμμετείχε στην καρναβαλική παρέλαση της αποκριάς του Δήμου Άργους-Μυκηνών.

Γ. Η Σχολική επιτροπή (Σ.Ε.).

Είναι κοινή για όλα τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου.  Η νέα Σ.Ε. του Δήμου Άργους – Μυκηνών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπήρξε υπερβολικά δυσκίνητη και καθόλου λειτουργική.  Τις δαπάνες των σχολείων, τα διαχειρίζεται αποκλειστικά η ιδία. Η ύπαρξη μετρητών στα χέρια του Δ/ντή για τις αναγκαίες λειτουργικές δαπάνες είναι ελάχιστες.  

Δεν συγκροτήθηκαν τα προβλεπόμενα από την ανωτέρω Υ.Α.  Συμβούλια Σχολικής Κοινότητας. Επίσης δεν συγκροτήθηκε η Επιτροπή Ελέγχου λειτουργίας του σχολικού κυλικείου, όπως προβλέπεται από την Δ4/64321/16-05-2008 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ 1003 τ Β΄ (Λειτουργία κυλικείων δημοσίων σχολείων). 

Το κυριότερο στη λειτουργία της Σ.Ε. είναι, ότι δεν γνωρίζουμε τα ταμειακά υπόλοιπα, ώστε να προγραμματίσουμε δαπάνες για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων, αγορά εποπτικών μέσων και διοικητικού εξοπλισμού (π.χ. Φωτοαντιγραφικά, εκτυπωτές Η/Υ).   Είμαστε υποχρεωμένοι να αγοράζουμε από συγκεκριμένα καταστήματα που μας προτείνουν, που σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές χρέωσης είναι απαράδεκτα υψηλές.  Ο διευθυντής του σχολείου δεν είναι μέλος της Σ.Ε. και δεν γνωρίζει το παραμικρό για τις αποφάσεις που λαμβάνονται για το σχολείο που εποπτεύει. Ουδέποτε μας ενημέρωσαν για οποιαδήποτε απόφαση που έλαβαν  και μάλιστα που αφορούσε  το σχολείο μας.

 

9.Κτιριακό (Διδακτήρια, γυμναστήρια, αίθουσα πολ/λων χρήσεων, εργαστήρια κλπ)

Διδακτήρια.

Σύμφωνα με τις σημερινές ανάγκες υπάρχει οριακή επάρκεια αιθουσών διδασκαλίας.  Δεν υπάρχουν, όπως:

  • Βιβλιοθήκη
  • Εργαστήριο Τεχνολογίας,
  • Αίθουσες παράλληλης διδασκαλία  της δεύτερης ξένης γλώσσας και τμημάτων ένταξης,
  • Αίθουσα προβολών και οπτικοακουστικών μέσων,
  • Η μεγάλη αίθουσα  πολλαπλών χρήσεων (Μπουσουλοπούλειο Θέατρο) και εκδηλώσεων του Σχολείου,  έχει καταντήσει να είναι «κέντρο διερχομένων» και να χρησιμοποιείται από τον Δήμο ακόμη και τις πρωινές ώρες παρεμποδίζοντας την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Το ίδιο  ισχύει κατά τις απογευματινές ώρες και  για Γυμναστήριο που  το χρησιμοποιούν διάφοροι σύλλογοι.

Σχολικά εργαστήρια – Εποπτικά μέσα διδασκαλίας .

  •  Το εργαστήριο  Φυσικής & Χημείας  λειτούργησε  ικανοποιητικά σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς  και οι μαθητές  διδάσκονταν αποκλειστικά στο συγκεκριμένο  χώρο τα αντίστοιχα μαθήματα. Γίνεται  προσπάθεια  με την βοήθεια των υπευθύνων  καθηγητών να αναβαθμιστεί σε εξοπλισμό το εργαστήριο με στόχο την καλύτερη διδασκαλία των μαθημάτων.  Δεν κατέστη εφικτό λόγω της αρμοδιότητας των δαπανών από την Σ.Ε.
  •  Το εργαστήριο  Πληροφορικής, είναι αρκετά παλαιό σε Λογισμικό και Υπολογιστές και πρέπει να αναβαθμισθεί το συντομότερο καθότι συμπλήρωσε 12/ετία από την εναρξη λειτουργίας των Η/Υ.  Η αντικατάστασή τους είναι ευθύνη και αρμοδιότητα της σχολικής επιτροπής.
  •  Η  Σχολική Βιβλιοθήκη  λειτούργησε κανονικά σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους και  με συγκεκριμένο ωράριο. Ορίστηκε υπεύθυνη καθηγήτρια (με παράλληλη απασχόληση πέρα από το εκπαιδευτικό της ωράριο). Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερη προθυμία και ζήλο, δανείστηκαν ένα μεγάλο αριθμό βιβλίων κυρίως λογοτεχνικού  και επιστημονικού περιεχομένου. O Χώρος δεν είναι κατάλληλος, στεγάζεται σε διάδρομο και αίθουσα διδασκαλίας. Θα πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτικός χωρίς διδακτικό ωράριο ώστε να ασχολείται με τη σχολική βιβλιοθήκη σε συγκεκριμένο χώρο.
  • Στο σχολείο έχουν τοποθετηθεί και λειτούργησαν ικανοποιητικά πέντε (5)  Διαδραστικοί Πίνακες.

Το σχολικό κυλικείο.

  •  Λειτουργεί αποκλειστικά κάτω από την ευθύνη της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Άργους Μυκηνών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  χωρίς να γνωρίζουμε τίποτα σχετικό  με το καθεστώς μίσθωσής του. Ο χώρος στέγασής του δεν είναι ικανοποιητικός.
  • Συνήθη είναι τα μαθητικά παράπονα είναι για το υψηλό κόστος των ειδών που πωλούνται, την καθαριότητα και  αλλά και την κακή ποιότητα των τροφίμων.
  • Δεν γνωρίζουμε αν έχει πραγματοποιηθεί αγορανομικός έλεγχος.
  • Δεν έχει συγκροτηθεί από την Σχολική Επιτροπή και δεν λειτούργησε η υπεύθυνη επιτροπή ελέγχου.
  • Η διαχειρίστρια το εγκατέλειψε χωρίς να δώσει διευκρινήσεις για το λόγο στη διεύθυνση του σχολείου από 1/3/2014  και δεν λειτούργησε μέχρι τη λήξη των μαθημάτων. Έγινε διαγωνισμός από τη Σ.Ε. και νέος πλειοδότης εκμισθωτής θα το λειτουργήσεις από το σχ. έτος 2014-15 και συνέχεια

 

10. Αναχωροθετήσεις.  Δεν έγινε καμία αναχωροθέτηση κατά την διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους,  όσο αφορά μαθητές από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο ή από το Γυμνάσιο στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ. Η  επιθυμία των γονέων και κηδεμόνων, αλλά και των μαθητών είναι,  να έχουν οι ίδιοι το δικαίωμα της επιλογής του Σχολείου που θα φοιτήσουν  και  τα απολυτήρια στην Γ΄ Γυμνασίου να τους παραδίδονται στο χέρι. 

11.  Διοικητικό προσωπικό:  Μόνιμος γραμματέας,  δεν υπάρχει στο σχολείο.   Κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη γραμματέα, έστω και με μειωμένο ωράριο (4-ωρη απασχόληση) λόγω του μεγέθους του σχολείου σε μαθητές και προσωπικό.

Βοηθητικό προσωπικό: Παρουσιάστηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία μία επιστάτης και μία βοηθός καθαρίστριας μέσω ΕΣΠΑ-Κοινωφελούς Εργασίας. Ο θεσμός σημείωσε επιτυχία αλλά πρέπει να καλύπτει ολόκληρο το διδακτικό έτος. Υπάρχουν δύο (2) ΙΔΑΧ καθαρίστριας (Δημοτικοί υπάλληλοι) και ένας Φύλακας (Δημοτικός υπάλληλος).

12. Διδακτικά βιβλία: Η   διανομή των διδακτικών  των βιβλίων του ΟΕΔΒ έγινε φυσιολογικά και χωρίς προβλήματα τόσο στη παραλαβή τους από το σχολείο όσο και στη διανομή τους στους μαθητές. Επίσης αγοράσαμε τα ξενόγλωσσα βιβλία της Ιταλικής γλώσσας για τελευταία φορά.

13.Σχολική Υγιεινή και καθαριότητα χώρων.

Η  καθαριότητα  των αιθουσών, εργαστηρίων, γραφείων και κοινόχρηστων χώρων του σχολείου μας ήταν αρκετά καλή. Οφείλεται στο ότι στο σχολείο μας απασχολούνται δύο ΙΔΑΧ καθαρίστριες. Σοβαρό όμως πρόβλημα προκύπτει  όταν κατά τις ημέρες των μαθημάτων πάρει κάποια από τις δύο αναρρωτική άδεια έστω και για μία ημέρα ή απασχοληθεί αλλού.

Οι τουαλέτες ήταν και ο χώρος που χρειάστηκε αυστηρή καθαριότητα και για πολλές φορές συντήρηση και επισκευή, καθότι παραμένουν ανοικτές κατά τις απογευματινές ώρες για χρήση από τους μαθητές του χρησιμοποιούν το γυμναστήριο, το θέατρο κλπ.

Οι ανεπαρκείς επιχορηγήσεις από την Σχ. Επιτροπή δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στη προμήθεια των απαιτούμενων υλικών καθαριότητας.

12. Επισημάνσεις και προτάσεις σε θέματα:

Α. Οργάνωσης – λειτουργία – συντονισμός με τη Δ.Δ.Ε.

Από πλευράς διοικήσεις, παρατηρήσαμε τα παρακάτω και πιστεύουμε ότι και με τη δική μας  διαβίβαση προς τους ανωτέρω θα υπάρξει σχετική βελτίωση:

  • Πολλοί από τους νόμους που διέπουν την λειτουργία των σχολικών μονάδων έχουν συνταχτεί πολύ πριν την εμφάνιση του PC, του φωτοτυπικού, του FAX και κυρίως του e-mail, καθιστούν τα σχολεία διοικητικά δυσκίνητα. Για παράδειγμα πολλά βιβλία όπως πρωτόκολλο, το πρακτικό συλλόγου ημερολόγιο δ/ντή και κυρίως τα μητρώα των μαθητών, πρέπει να τηρούνται  στη Βάση Δομένων του Υπ. Παιδείας (πχ. my School), στο τέλος του κάθε σχολικού έτους να εκτυπώνονται και να δένονται σε βιβλία αλλά και σε μη επιδεχόμενα επανεγγραφή αρχεία  CD (σε κλειδωμένα αρχεία). Η εφαρμογή my School του Υπ. Παιδείας με τις ανωτέρω προδιαγραφές παρουσιάζει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και ίσως σε λίγο να γίνει ανενεργή, καθότι μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία βελτίωση κυρίως στις εκτυπώσεις.
  •  Να ανασυνταχθεί η εκπαιδευτική νομοθεσία σε ένα νέο και μοναδικό νόμο στο πρότυπο ο Ν.1566. Η διάσπαρτη νομοθεσία, οι χιλιάδες εγκύκλιοι  και ρυθμίσεις μετατρέπουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα  σε άκρως γραφειοκρατικό.
  • Η κλασική αλληλογραφία (παραλαβή και αποστολή ταχυδρομείου) από την ΔΔΕ Αργολίδας εκτελείται αποκλειστικά από το διευθυντή του σχολείου.  Σοβαρό πρόβλημα έχουμε με τις συστημένες επιστολές (π.χ. Ατομικά Μαθητικά Δελτία) που δεν μπορούμε να τις ταχυδρομήσουμε λόγω αδυναμίας πληρωμής των τελών.
  • Ηλεκτρονική (e-mail). Η πλέον σύγχρονη, ενδεδειγμένη και γρήγορη, όπου μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει τη μορφή που πρέπει.  Ο εύκολος και γρήγορος τρόπος της διαχείρισης της, αλλά και η απουσία μοναδικού υπηρεσιακού φορέα λήψης και προώθησης των μηνυμάτων, την καθιστά μάλλον προβληματική.
  • Θα πρέπει το σχολείο να γίνει περισσότερο ευχάριστο στους μαθητές. Το επτάωρο είναι πολύ κουραστικό,  τα νέα σύγχρονα βιβλία πρέπει να απλοποιηθούν περισσότερο και να περιοριστεί  η διδακτέα ύλη. Γραπτές εξετάσεις να υπάρχουν το  πολύ σε τέσσερα βασικά μαθήματα ( Π.χ. Ελληνικά, Μαθηματικά, Φυσική-Χημεία, Ιστορία ).  Να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας σε εξάωρα ανά ημέρα και αντίστοιχη αύξηση του διδακτικού χρόνου μέχρι και τις 10 Ιουνίου, 10-20 Ιουνίου να γίνονται οι γραπτές εξετάσεις. Να καταργηθεί ο θεσμός των απορριπτόμενων και ανεξεταστέων μαθητών, να λαμβάνουν τον οποιοδήποτε βαθμό και να προάγονται στην επόμενη τάξη.
  • Ο αντίκτυπος των πανελλαδικών εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου είναι αρκετά σοβαρός στα γυμνάσια και με τα μέχρι σήμερα δεδομένα επισκιάζει την λειτουργία μας τους μήνες Μάιο-Ιούνιο.
  • Η δεύτερη ξένη γλώσσα και ορισμένα άλλα μαθήματα όπως η Τεχνολογία, η Μουσική, η Πληροφορική, τα Καλλιτεχνικά να γίνουν προαιρετικά ή  επιλογής.
  • Να μη δίνονται εργασίες μεγάλου όγκου και εκτός βασικών μαθημάτων στο σπίτι και να περιοριστεί το πολύ θεωρητικό μέρος τους.

Β. Εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό:    Η  κάλυψη των  αναγκών σε διδακτικό προσωπικό εφέτος  φέτος έγινε κανονικά.

 


Σχολικό έτος  2013 – 14    

1. Μαθητικό δυναμικό.

             Ο αριθμός των μαθητών του σχολείου μας, ακολουθεί την πορεία που βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα και διάγραμμα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών.

Ανά σχολικό έτος ο αριθμός των μαθητών ήταν :

Α/Α

Σχ. Έτος

Αριθμός

2002-03

343

2003-04

261

2004-05

299

2005-06

330

2006-07

343

2007-08

343

2008-09

343

2009-10

380

2010-11

325

2011-12

306

2012-13

291

Εγγράψαμε στην Α΄ γυμνασίου  100 μαθητές:

 2.Αλλοδαποί, παλιννοστούντες, λειτουργία φροντιστηριακών τμημάτων

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά:

Ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών ήταν  δεκαεννέα  ( 19 ), δηλαδή το 9,09% περίπου του εγγεγραμμένου μαθητικού δυναμικού του σχολείου.

  • Κανείς από τους ανωτέρω μαθητές δεν παρακολούθησε  φροντιστηριακό τμήμα.
  • Δεν  φοίτησαν παλιννοστούντες  μαθητές κατά την διάρκεια του τρέχοντος διδακτικού έτους.

3.Επίδοση μαθητών

Η   επίδοση  του μεγαλύτερου μέρους  των  μαθητών ήταν  γενικά   “πολύ καλή”  με πολλούς άριστους μαθητές  ( 116 από τους 291 ) δηλαδή το 40% του μαθητικού μας δυναμικού. Οι ελάχιστοι εντελώς  αδιάφοροι μαθητές χάνονται στο σύνολο των μαθητών  του σχολείου που καταβάλουν ικανοποιητική προσπάθεια.

Οι παρακάτω ανά τάξη αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, ότι το σχολείο μας διακρίνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς .

Αρίστευσαν:

  • 53  μαθητές στην Α΄ γυμνασίου
  • 43  μαθητές στην Β΄ γυμνασίου
  • 20 μαθητές στην Γ΄ γυμνασίου

 Ενισχυτική  διδασκαλία.

Δεν πραγματοποιήθηκε ενισχυτική διδασκαλία κατά το τρέχον διδ. έτος στο σχολείο μας. Μερικοί μαθητές παρακολούθησαν φροντιστηριακά μαθήματα που οργάνωσε η ενορία του Αγίου Πέτρου με την ονομασία Κοινωνικό Φροντιστήριο λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Όταν δημιουργήθηκαν τμήματα ενισχυτικής σε άλλο Γυμνάσιο υπό την εποπτεία της Δ.Δ.Ε. Αργολίδας οι  μαθητές μας δεν εκδήλωσαν επιθυμία για δύο βασικούς λόγους.

  • Πρώτος και κυριότερος ήταν η καθυστερημένη έναρξη και
  • Δεύτερος η από κοινού διδασκαλία με μαθητές άλλων σχολείων.

4.Διαγωγή και φοίτηση  μαθητών

Η  διαγωγή και η συμπεριφορά των μαθητών γενικά ήταν καλή και  δεν δημιουργήθηκε  κανένα ιδιαίτερο προβλήματα.  Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής  ήταν “Κοσμιότατη”  για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Η  φοίτηση των μαθητών του σχολείου μας ήταν κανονική.

  • Απορρίφθηκαν λόγω ανεπαρκούς  φοιτήσεως  και υπέρβασης ορίου των απουσιών  7 μαθητές που επαναλαμβάνουν την τάξη. Η πληθυσμιακή του σύνθεση ήταν 5 Αλλοδαποί και 2 ημεδαποί μαθητές.
  • Ένας αλλοδαπός μαθητής παραπέμπεται λόγω απουσιών (Ελλιπής Φοίτηση) γιατί το  σύνο-λο των απουσιών του μαθητή ήταν 124,  υπερβαίνει τις 114 και έχει βαθμολο-γία 13,5.

5. Μεταφορά μαθητών

Η μεταφορά  των 30  μαθητών που ήταν απαραίτητο, έγινε από το ΚΤΕΛ  Αργολίδας χωρίς κανένα πρόβλημα. Χρησιμοποιήθηκε  η τακτική συγκοινωνία του ΚΤΕΛ και έγινε χρήση του Ειδικού Μαθητικού Δελτίου.

 6.Βραβεύσεις μαθητών

Το σχολείο μας  παρέδωσε τα Αριστεία και Βραβεία του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού  στους αριστεύσαντες μαθητές στης σχολικής χρονιάς 2011-12. Η ετήσια  εορτή της βράβευσης και επιλογής του σημαιοφόρου έγινε κατά τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940, ως παρακάτω:

–      Τάξη Α΄:      47 αριστεία  και              4 βραβεία,
–      Τάξη Β΄:      28 αριστεία  και              5 βραβεία,
–      Τάξη Γ΄:       32 αριστεία  και              4 βραβεία.

 7. Εκπαιδευτικές επισκέψεις & εκδρομέςεξωδιδακτικές εκδηλώσεις & δραστηριότητες.

Α. Το σχολείο πραγματοποίησε συνολικά  πέντε (5) περιπάτους κατά τη διάρκεια της  σχολικής χρονιάς. Έγινε προσπάθεια πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα να υπάρχει και  εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό περιεχόμενο. Οι τέσσερεις (4)  περίπατοι πραγματοποιήθηκαν στην πόλη του Άργους με τα πόδια και ο ένας (1) με  μεταφορικό μέσο πραγματοποιήθηκε στην Πόλη του Ναυπλίου. Η χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιλογής μεταφορέα είναι  σοβαρό εμπόδιο για χρήση μεταφορικού μέσου στους περιπάτους.

Β. Την  Τετάρτη, 19-12-2012  το σχολείο πραγματοποίησε εκπαιδευτική  επίσκεψη στην Αθήνα. Αναχώρησε  από  Λαϊκή Αγορά Άργους στις 08:30 με ολιγόλεπτη στάση στα Μέγαρα, στη συνέχεια  ανά τάξη πραγματοποιήθηκε:

  • Η Α΄ γυμνασίου, μετάβαση στο Μουσείο  Φυσικής Ιστορίας «Γουλανδρή» στην Κηφισιά .
  • Η Β΄ γυμνασίου, μετάβαση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών (Πατησίων).
  • Η Γ΄ Γυμνασίου, μετάβαση στο Βουλή των Ελλήνων. Στη βουλή υποδέχτηκε του μαθητές του σχολείου μας ο βουλευτής Αργολίδας κ. Ιωάννης Ανδριανός

Γ.  Την Πέμπτη 7-3-2013 ομάδα των μαθητών πραγματοποίησε εκπαιδευτικό τριήμερο στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων (περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο Βόλο και στο Πήλιο).

Δ. Την Δευτέρα 11-3-2012 στις 12:00 στο Μπουσουλοπούλειο θέατρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση σε συνεργασία με τον Δήμο Άργους – Μυκηνών για την οικολογική μετακίνηση – Ecomobility 2012-13.

Ε. Την Τρίτη 9-4-2013  το σχολείο πραγματοποίησε την ετήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην Καλαμάτα.

ΣΤ. Την Παρασκευή 19-4-2013 στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων η Θεατρική ομάδα πραγματοποίησε εκπαιδευτικό διήμερο  για το φεστιβάλ της Αρχαίας Μεσσήνης. Έδωσε παράσταση, με τις «Ικέτιδες» του  Αισχύλου, στο Εκκλησιαστήριο της Αρχαίας Μεσσήνης συμμετέχοντας στο 2ο Διεθνές Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η διακεκριμένη Βυζαντινολόγος και πρέσβειρα Πολιτισμού Κα Ελένη Γλύκαντζη Αρβελέρ.

Ζ. Στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν  τα παρακάτω προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων.

α/α
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΕΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
1
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Θεατρική Παράσταση, «Ικέτιδες» του  Αισχύλου Ι
 
Σύμπραξη με 1ο ΓΕΛ, 2ο ΓΕΛ και 3ο ΓΕΛ Άργους
Βασιλική Κουρουνιώτη, ΠΕ16.01
Μαρίκα Νάσση, ΠΕ15
Σοφία Αγγέλαινα, ΠΕ19
Γιώργος Γαλάνης, ΠΕ08
Κων/να Πατούρα, ΠΕ02, 1ΛΑ
Άννα Μπουλμέτη, ΠΕ02, 2ΛΑ
Δημήτριος Χρονόπουλος, ΠΕ03,3ΛΑ
2
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Έκδοση Εφημερίδας «ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ»
Ελένη Αγγελοπούλου, ΠΕ02
Ευδοκία Μποζίνη, ΠΕ03
Αικατερίνη Θεοφίλη, ΠΕ06
3
ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Αναζητώντας τα επαγγέλματα του χτες
Ιφιγένεια Βράσκου, ΠΕ34
 Χριστίνα Μητροπούλου, ΠΕ07
Αικ. Κουτούζου, ΠΕ04.04
Όλγα Λάμπρου, ΠΕ02
4
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το τραίνο προσφέρει στο Άργος: Κάποτε, τώρα και στο μέλλον
Εμμανουήλ Τσαγγούρης, ΠΕ17.02
Σοφία Αγγέλαινα, ΠΕ19
Μαρίκα Νάσση, ΠΕ15
 

8. Μαθητικές κοινότητες, όργανα λαϊκής συμμετοχής, συνεργασία με άλλους φορείς.

Α. Οι μαθητικές κοινότητες λειτούργησαν ιδιαίτερα δραστήρια. Οι μαθητικές εκλογές έγιναν το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα. Εισηγήθηκαν και έθεσαν  στο Διευθυντή, το σύλλογο διδασκόντων, στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων διάφορες προτάσεις. Αρκετές από αυτές υλοποιήθηκαν. H συνεργασία των μελών  των μαθητικών κοινοτήτων με το σχολείο υπήρξε άριστη και η βοήθειά τους ήταν αποτελεσματική.

Β. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, δεν είχε μεγάλη συμμετοχή και προσφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία, την διοικητική οργάνωση και τον εξοπλισμό του σχολείου. Αντιθέτως η οικονομική ενίσχυση και δραστηριότητά του προσανατολίστηκε σε μη εκπαιδευτικές δράσεις, όπως: οργάνωσε δύο μαθητικά πάρτυ και χορούς (Χριστούγεννα, Απόκριες).

Γ. Η Σχολική επιτροπή (Σ.Ε.).

Είναι κοινή για όλα τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου.  Η νέα Σ.Ε. του Δήμου Άργους – Μυκηνών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπήρξε υπερβολικά δυσκίνητη και καθόλου λειτουργική. Πολλές  από τις ενέργειές της έγιναν παραβιάζοντας την ισχύουσα νομοθεσία και σε πλήρη αδιαφάνεια,  κυρίως στα οικονομικά θέματα. Τις δαπάνες των σχολείων, τα διαχειρίζεται αποκλειστικά η ιδία. Η ύπαρξη μετρητών στα χέρια του Δ/ντή για τις αναγκαίες λειτουργικές δαπάνες είναι ελάχιστες. Δηλαδή 1.800,00€ για ολόκληρο το σχολικό έτος 2012-13. 

Δεν συγκροτήθηκαν τα προβλεπόμενα από την ανωτέρω Υ.Α.  Συμβούλια Σχολικής Κοινότητας. Επίσης δεν συγκροτήθηκε η Επιτροπή Ελέγχου λειτουργίας του σχολικού κυλικείου, όπως προβλέπεται από την Δ4/64321/16-05-2008 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ 1003 τ Β΄ (Λειτουργία κυλικείων δημοσίων σχολείων). 

Το κυριότερο στη λειτουργία της Σ.Ε. είναι, ότι δεν γνωρίζουμε τα ταμειακά υπόλοιπα, ώστε να προγραμματίσουμε δαπάνες για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων, αγορά εποπτικών μέσων και διοικητικού εξοπλισμού (π.χ. Φωτοαντιγραφικά, εκτυπωτές Η/Υ). Είμαστε υποχρεωμένοι να αγοράζουμε από συγκριμένα καταστήματα που μας προτείνουν, που σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές χρέωσης είναι απαράδεκτα υψηλές.  Ο διευθυντής του σχολείου δεν είναι μέλος της Σ.Ε. και δεν γνωρίζει το παραμικρό για τις αποφάσεις που λαμβάνονται για το σχολείο που εποπτεύει. Ουδέποτε μας ενημέρωσαν για οποιαδήποτε απόφαση που έλαβαν  και μάλιστα που αφορούσε  το σχολείο μας.

Τα μέλη που διορίζει ο Δήμος,  χρησιμοποιούν το Σχολείο αποκλειστικά και μόνο για προσωπική προβολή, εξυπηρέτηση εκλογικών και πελατειακών σχέσεων με τους τοπικούς ψηφοφόρους τους.

Εδώ επισημαίνουμε ότι,  η Δ.Δ.Ε. Αργολίδας πρέπει να προτείνει στο Υπ. Παιδείας ότι η διαχείριση των λειτουργικών δαπανών του σχολείου (αναγκαίες για την εκπαιδευτική διαδικασία) να γίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων και τον διευθυντή του σχολείου χωρίς, καμία παρέμβαση από τον Δήμο ή την Σχολική Επιτροπή. Αντιθέτως οι δαπάνες για την συντήρηση του κτηρίου, της αυλής, των κήπων  θα πρέπει να πραγματοποιούνται από τον Δήμο.

 9.Κτιριακό (Διδακτήρια, γυμναστήρια, αίθουσα πολ/λων χρήσεων, εργαστήρια κλπ)

Διδακτήρια.

  • Σύμφωνα με τις σημερινές ανάγκες υπάρχει οριακή επάρκεια αιθουσών διδασκαλίας.  Δεν υπάρχουν, όπως:
  • Βιβλιοθήκη
  • Εργαστήριο Τεχνολογίας,
  • Αίθουσες παράλληλης διδασκαλία  της δεύτερης ξένης γλώσσας και τμημάτων ένταξης,
  • Αίθουσα προβολών και οπτικοακουστικών μέσων,
  • Η μεγάλη αίθουσα  πολλαπλών χρήσεων (Μπουσουλοπούλειο Θέατρο) και εκδηλώσεων του Σχολείου,  έχει καταντήσει να είναι «κέντρο διερχομένων» και να χρησιμοποιείται από τον Δήμο ακόμη και τις πρωινές ώρες παρεμποδίζοντας την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Το ίδιο  ισχύει κατά τις απογευματινές ώρες και  για Γυμναστήριο που  το χρησιμοποιούν διάφοροι σύλλογοι.

Σχολικά εργαστήρια – Εποπτικά μέσα διδασκαλίας .

  • Το εργαστήριο  Φυσικής & Χημείας  λειτούργησε  ικανοποιητικά σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς  και οι μαθητές  διδάσκονταν αποκλειστικά στο συγκεκριμένο  χώρο τα αντίστοιχα μαθήματα. Γίνεται  προσπάθεια  με την βοήθεια των υπευθύνων  καθηγητών να αναβαθμιστεί σε εξοπλισμό το εργαστήριο με στόχο την καλύτερη διδασκαλία των μαθημάτων.  Δεν κατέστη εφικτό λόγω της αρμοδιότητας των δαπανών από την Σ.Ε.
  • Το εργαστήριο  Πληροφορικής, είναι αρκετά παλαιό σε Λογισμικό και Υπολογιστές και πρέπει να αναβαθμισθεί.  Είναι όμως ευθύνη και αρμοδιότητα της σχολικής επιτροπής.
  • Η  Σχολική Βιβλιοθήκη  λειτούργησε κανονικά σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους και  με συγκεκριμένο ωράριο.  Υπεύθυνη ήταν η καθηγήτρια κα  Μαρία Λύτσιου (με απασχόληση πέρα από το εκπαιδευτικό της ωράριο). Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερη προθυμία και ζήλο, δανείστηκαν ένα μεγάλο αριθμό βιβλίων κυρίως λογοτεχνικού  και επιστημονικού περιεχομένου. O Χώρος δεν είναι κατάλληλος, στεγάζεται σε διάδρομο και αίθουσα διδασκαλίας. Θα πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτικός χωρίς διδακτικό ωράριο ώστε να ασχολείται με τη σχολική βιβλιοθήκη σε συγκεκριμένο χώρο.
  • Στο σχολείο έχουν τοποθετηθεί και λειτούργησαν ικανοποιητικά πέντε (5)  Διαδραστικοί Πίνακες.
  •  Παραλάβαμε τα γραφεία του Εσπερινού Γυμνασίου που έκλεισε την τρέχουσα χρονιά και τα μετατρέψαμε σε αίθουσα μουσικής. Αποδείχτηκε στην πράξη ότι ήταν μία επιτυχημένη κίνηση.

Το σχολικό κυλικείο.

  • Λειτουργεί αποκλειστικά κάτω από την ευθύνη της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Άργους Μυκηνών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  χωρίς να γνωρίζουμε τίποτα σχετικό  με το καθεστώς μίσθωσής του. Ο χώρος στέγασής του δεν είναι ικανοποιητικός.
  • Συνήθη είναι τα μαθητικά παράπονα είναι για το υψηλό κόστος των ειδών που πωλούνται, την καθαριότητα και  αλλά και την κακή ποιότητα των τροφίμων.
  • Δεν γνωρίζουμε αν έχει πραγματοποιηθεί αγορανομικός έλεγχος.
  • Δεν έχει συγκροτηθεί από την Σχολική Επιτροπή και δεν λειτούργησε η υπεύθυνη επιτροπή ελέγχου.

10. Αναχωροθετήσεις

Δεν έγινε καμία αναχωροθέτηση κατά την διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους,  όσο αφορά μαθητές από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο ή από το Γυμνάσιο στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ.

Επισημαίνω ότι,  επιθυμία των γονέων και κηδεμόνων, αλλά και των μαθητών είναι,  να έχουν οι ίδιοι το δικαίωμα της επιλογής του Σχολείου που θα φοιτήσουν  και  τα απολυτήρια να τους παραδίδονται στο χέρι. 

11. Διοικητικό, βοηθητικό προσωπικό, φύλακες , επιστάτες

Διοικητικό προσωπικό:  Γραμματέας,  δεν υπάρχει στο σχολείο. Κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη γραμματέα, έστω και με μειωμένο ωράριο (4-ωρη απασχόληση) λόγω του μεγέθους του σχολείου σε μαθητές και προσωπικό.

Βοηθητικό προσωπικό: Υπάρχει κλητήρας (Υπάλληλος του Υπ. Παιδείας), Δύο (2) ΙΔΑΧ καθαρίστριας (Δημοτικοί υπάλληλοι) και δύο (2) Φύλακες (Δημοτικοί υπάλληλοι). Οι καθαρίστριες πολλές φορές κατά την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου απομακρύνθηκαν του φυσικού τους χώρου, για διάφορες εργασίες σε άλλους φορείς, μετά από  εντολές αντιδημάρχων που τις εποπτεύουν και χρησιμοποιήθηκαν ταυτόχρονα  σε άλλες υπηρεσίες του Δήμου.

 12. Διδακτικά βιβλία

Η   διανομή των διδακτικών  των βιβλίων του ΟΕΔΒ έγινε με  εντελώς προβληματικό τρόπο και μάλιστα μέσα στις θερινές διακοπές των σχολείων.  Η μεταφορά έγινε με ευθύνη της Σχολικής Επιτροπής με εντελώς απαράδεκτο τρόπο, χωρίς συνεννόηση, συντονισμό και με ακατάλληλα μεταφορικά μέσα.

Επίσης αγοράσαμε τα ξενόγλωσσα βιβλία της Ιταλικής γλώσσας.

13. Σχολική Υγιεινή και καθαριότητα χώρων.

Η  καθαριότητα  των αιθουσών, εργαστηρίων, γραφείων και κοινόχρηστων χώρων του σχολείου μας ήταν αρκετά καλή. Οφείλεται στο ότι στο σχολείο μας απασχολούνται δύο ΙΔΑΧ καθαρίστριες. Σοβαρό όμως πρόβλημα προκύπτει  όταν κατά τις ημέρες των μαθημάτων πάρει κάποια από τις δύο αναρρωτική άδεια έστω και για μία ημέρα ή απασχοληθεί αλλού.

Οι τουαλέτες ήταν και ο χώρος που χρειάστηκε αυστηρή καθαριότητα και για πολλές φορές συντήρηση και επισκευή, καθότι παραμένουν ανοικτές κατά τις απογευματινές ώρες για χρήση από τους μαθητές του χρησιμοποιούν το γυμναστήριο, το θέατρο κλπ.

Οι ανεπαρκείς επιχορηγήσεις από την Σχ. Επιτροπή δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στη προμήθεια των απαιτούμενων υλικών καθαριότητας.

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση